| | |
07.02.2010 13:32 -
roub na taení vozidla - tané oko
|
1803744
|
|
rameli
|
|
|
Po čase jsem zjistil e nemám ve výbavě roub na taení a nikde jsem ho nesehnal,tak jsem si ho chtěl vyrobit ale nevím jaký tam je závit.Poradí někdo?
Po čase jsem zjistil e nemám ve výbavě roub na taení a nikde jsem ho nesehnal,tak jsem si ho chtěl vyrobit ale nevím jaký tam je závit.Poradí někdo?
|
|
07.02.2010 15:48 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803750
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ja osobne bych ho koupil v citroenu nebo na vrakaci...co bych nedelal je vyroba
ja osobne bych ho koupil v citroenu nebo na vrakaci...co bych nedelal je vyroba
|
|
07.02.2010 18:38 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803767
|
|
Jeffrey
|
|
|
rameli napsal(a): Po čase jsem zjistil e nemám ve výbavě roub na taení a nikde jsem ho nesehnal,tak jsem si ho chtěl vyrobit ale nevím jaký tam je závit.Poradí někdo?
Ten roub na taení nebude obyčejný, ale spíe pevnostní, tak bych určitě nevyráběl a neriskoval, e se to urve a tomu taenému proletí oknem. Radi kup na vrakáči, jak píe autodiag, tam se dá sehnat. (závit není problém změřit, ale trefit to stoupání)
Ten roub na taení nebude obyčejný, ale spíe pevnostní, tak bych určitě nevyráběl a neriskoval, e se to urve a tomu taenému proletí oknem. Radi kup na vrakáči, jak píe autodiag, tam se dá sehnat. (závit není problém změřit, ale trefit to stoupání)
|
|
07.02.2010 20:13 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803773
|
|
jumep
|
|
|
zavit a stupanie je klasicke M12
a nejsom si isty ci je toto ono 6717 09
ale isto to budu mat aj inde nez len v citroene
zavit a stupanie je klasicke M12
a nejsom si isty ci je toto ono 6717 09
ale isto to budu mat aj inde nez len v citroene
|
|
08.02.2010 12:08 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803789
|
|
Barlow
|
|
|
Ja kupoval jeste na xsaru pred par lety a stal 750,- v Citroenu.
Na foru si nekteri zrucni vyrabeli sami, ale ja bych tomu neveril a ty prachy bych za to dal znovu.
Ja kupoval jeste na xsaru pred par lety a stal 750,- v Citroenu.
Na foru si nekteri zrucni vyrabeli sami, ale ja bych tomu neveril a ty prachy bych za to dal znovu.
|
|
08.02.2010 15:33 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803800
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
...kdo nepoznal sroub vrzeny od vleceneho vozidla s prustrelem obou oken ,v lepsim pripade jen zadniho, at si klidne bastli
...kdo nepoznal sroub vrzeny od vleceneho vozidla s prustrelem obou oken ,v lepsim pripade jen zadniho, at si klidne bastli ;)
|
|
08.02.2010 21:55 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803812
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
jumep napsal(a): zavit a stupanie je klasicke M12
a nejsom si isty ci je toto ono 6717 09
ale isto to budu mat aj inde nez len v citroene
jestli je to klasická M12 tak je to M12x1,75, já bych se toho nebál a pouil pevnostní třídu 8,8 nebo radi 10 (musí to být značené na hlavě roubu) a kdy oko zavaří profík svářeč 4 sváry min. 3 cm, tak to vidím spíe na roztrení vlečného lana, ne na urvání roubu, jinak mívají i závěsné rouby s okem v elezářství a na závit M12 je tam nosnost 1600 kg!!!! No asi tak.
jestli je to klasická M12 tak je to M12x1,75, já bych se toho nebál a pouil pevnostní třídu 8,8 nebo radi 10 (musí to být značené na hlavě roubu) a kdy oko zavaří profík svářeč 4 sváry min. 3 cm, tak to vidím spíe na roztrení vlečného lana, ne na urvání roubu, jinak mívají i závěsné rouby s okem v elezářství a na závit M12 je tam nosnost 1600 kg!!!! No asi tak. :palec
|
|
08.02.2010 23:00 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803813
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ze je to klasicka M12 bych ruku do ohne nedal stejne jako jestli je zavit levy nebo pravy...jedine co tak by se melo hodne lidi probudit protoze opravdu uz nejezdite v 120...
kdyz uz jsi najku zasel do detajlu tak zkusim zas i ja polemizovat proc nevyrobit....pokud chces pouzit pevnostni ,tim padem dobre legovanou ocel, tak ji znovu nahrivat ani nebude to prave..navic pevnostni srouby jsou krehke a jsou "stavene" na tah v jednou smeru coz u tazneho oka asi neklapne...takze osobne bych pouzil mekci material ktery snese tah i momo svoji osu-ohyba se
nicmene osobne jestli ho potratim si koupim na vrakaci jine a pokud nebude koupim nove
jeste bych k tomu dodal ze ne nahodou maji vetsi a tezsi auta tazne oko jako vykovek z jednoho kusu ...lehci auta maji oko varene 4 svarana v dostatecne delce
ze je to klasicka M12 bych ruku do ohne nedal stejne jako jestli je zavit levy nebo pravy...jedine co tak by se melo hodne lidi probudit protoze opravdu uz nejezdite v 120...
kdyz uz jsi najku zasel do detajlu tak zkusim zas i ja polemizovat proc nevyrobit....pokud chces pouzit pevnostni ,tim padem dobre legovanou ocel, tak ji znovu nahrivat ani nebude to prave..navic pevnostni srouby jsou krehke a jsou "stavene" na tah v jednou smeru coz u tazneho oka asi neklapne...takze osobne bych pouzil mekci material ktery snese tah i momo svoji osu-ohyba se
nicmene osobne jestli ho potratim si koupim na vrakaci jine a pokud nebude koupim nove
jeste bych k tomu dodal ze ne nahodou maji vetsi a tezsi auta tazne oko jako vykovek z jednoho kusu ...lehci auta maji oko varene 4 svarana v dostatecne delce
|
|
08.02.2010 23:18 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803815
|
|
Bery62
|
Město: Vlaim, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 9 |
|
|
Tané oko má závit M12. Potřeboval jsem vyčistit závit v nárazníku a tak jsem měřil závit na oku a srovnával se závitníkem, sedí M12. Nové oko mě u Citroen v BN stálo 308,- Kč, na objednávku(je to asi 14 dní co jsem ho kupoval)
Tané oko má závit M12. Potřeboval jsem vyčistit závit v nárazníku a tak jsem měřil závit na oku a srovnával se závitníkem, sedí M12. Nové oko mě u Citroen v BN stálo 308,- Kč, na objednávku(je to asi 14 dní co jsem ho kupoval)
|
|
09.02.2010 11:14 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803817
|
|
Martin
|
Město: Vlaim, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX Break | Počet příspěvků: 297 |
|
|
Souhlasím s autodiagem. Ten roub musí vydret jen v tahu, ale i v trhu a ohybu. No a vzhledem k ceně, jak píe Bery62, si myslím, e není co řeit.
Souhlasím s autodiagem. Ten roub musí vydret jen v tahu, ale i v trhu a ohybu. No a vzhledem k ceně, jak píe Bery62, si myslím, e není co řeit.
|
|
09.02.2010 15:15 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803835
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
jj, take souhlas s autodiag. pri te cene kterou uvedl dalsi kolega asi neni co resit, Do tisicovky se to podle me porad da ...
jj, take souhlas s autodiag. pri te cene kterou uvedl dalsi kolega asi neni co resit, Do tisicovky se to podle me porad da ...
|
|
09.02.2010 16:46 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803842
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Tak mě napadá.. a co vrakovitě ? Předpokládám, e by se z bouraného Citríse, který je na rozebrání, takové tané oko mělo dát sehnat za "babku".
Tané oko jsem poprvé pouil před měsícem, kdy jsem kolegu s nepojízdným Renaultem odtáhl do servisu. Při montái oka do zadního nárazníku jsem si ale viml, e závit na oku je částečně pokozený... zřejmě minulá majitelka mého vozu jej montovala jen na 2 závity a ty se málem strhly. Neměl jsem čas se zabývat opravou na dílně u nás v práci, take jsem jen závit namazal olejem a natočil do závitu v zadním nárazníku... nakonec se jej podařilo dotáhnout a na samotný konec - a po dosedací plochu. roub u tedy slouí svému účelu a při přítím pouití u půjde montovat lépe.
Tak mě napadá.. a co vrakovitě ? Předpokládám, e by se z bouraného Citríse, který je na rozebrání, takové tané oko mělo dát sehnat za "babku".
Tané oko jsem poprvé pouil před měsícem, kdy jsem kolegu s nepojízdným Renaultem odtáhl do servisu. Při montái oka do zadního nárazníku jsem si ale viml, e závit na oku je částečně pokozený... zřejmě minulá majitelka mého vozu jej montovala jen na 2 závity a ty se málem strhly. :-o Neměl jsem čas se zabývat opravou na dílně u nás v práci, take jsem jen závit namazal olejem a natočil do závitu v zadním nárazníku... nakonec se jej podařilo dotáhnout a na samotný konec - a po dosedací plochu. roub u tedy slouí svému účelu a při přítím pouití u půjde montovat lépe. :-)
|
|
09.02.2010 18:27 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803848
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
tak takhle vypadá ten roub pro "těí auta" .link. , předevím chci ovem podotknout, e jestli opravdu stojí výe zmiňovaných (Bery62) 308,- kč, tak ani náhodou bych ho nedělal!!!! a to proto, e jsem od přírody líný. Dále chci ale taky podotknout, e tato téma začala slovy: "Po čase jsem zjistil e nemám ve výbavě roub na taení a nikde jsem ho nesehnal,tak jsem si ho chtěl vyrobit ale nevím jaký tam je závit.Poradí někdo?" Nechci dále zaplevelit a podnítit diskusi o legování, popoutění, nebo obrábění kovů o výpočtu roubů namáhaných tahem, střihem nebo ohybem, anebo o prostřelených oknech. Na první dotaz, dle mého názoru, by měli být asi tak dvě odpovědi. Jedna ve smyslu: neblbni, to nemá cenu seeň na vrakáči, nebo si ho kup. Druhá odpověď něco ve smyslu : je to závit M12x1,75, pravý a je na tazateli jak se rozhodne. A dalí : já ho sehnal tam a tam a za tolik. Nemělo by jít tady o to kdo druhého trumfne v "zaručené odpovědi" a navíc bez znalosti sloení a vlastnosti ocelí. Jinak to oko je z materiálu průměr 10 mm, ocel je kvalitní, spíe tvrdí (zřejmě hlazenka - dle starých norem někde kolem 11500) a ty sváry jsou pouze dva cca 2 cm dlouhé (děs a běs). Dřík je strojně obrobený t.j. není kován v zápustku. Jinak roub by měl být zaroubován min. 2,5 násobkem průměru. To ve a kolego Rameli má na výběr jak se rozhodnout. No asi tak.
tak takhle vypadá ten roub pro "těí auta" http://www.c5club.cz/profiles/najk.html?kod=32&ids=najk&gal=34595568#pc , předevím chci ovem podotknout, e jestli opravdu stojí výe zmiňovaných (Bery62) 308,- kč, tak ani náhodou bych ho nedělal!!!! a to proto, e jsem od přírody líný. Dále chci ale taky podotknout, e tato téma začala slovy: "Po čase jsem zjistil e nemám ve výbavě roub na taení a nikde jsem ho nesehnal,tak jsem si ho chtěl vyrobit ale nevím jaký tam je závit.Poradí někdo?" Nechci dále zaplevelit a podnítit diskusi o legování, popoutění, nebo obrábění kovů o výpočtu roubů namáhaných tahem, střihem nebo ohybem, anebo o prostřelených oknech. Na první dotaz, dle mého názoru, by měli být asi tak dvě odpovědi. Jedna ve smyslu: neblbni, to nemá cenu seeň na vrakáči, nebo si ho kup. Druhá odpověď něco ve smyslu : je to závit M12x1,75, pravý a je na tazateli jak se rozhodne. A dalí : já ho sehnal tam a tam a za tolik. Nemělo by jít tady o to kdo druhého trumfne v "zaručené odpovědi" a navíc bez znalosti sloení a vlastnosti ocelí. Jinak to oko je z materiálu průměr 10 mm, ocel je kvalitní, spíe tvrdí (zřejmě hlazenka - dle starých norem někde kolem 11500) a ty sváry jsou pouze dva cca 2 cm dlouhé (děs a běs). Dřík je strojně obrobený t.j. není kován v zápustku. Jinak roub by měl být zaroubován min. 2,5 násobkem průměru. To ve a kolego Rameli má na výběr jak se rozhodnout. No asi tak. :-d
|
|
09.02.2010 21:16 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
1803935
|
|
jumep
|
|
|
este mi neda, nakolko tiez som toto tazne oko nemal, nasiel som doma tuto M12 hmozdinu:
.link.
ked sa vymontuje len to oko, ma to M12 zavit a da sa to pouzit, ked na to pozeram, bude to pevnejsie nez ten original hak a isto aj lacnejsie .. to len na okraj
este mi neda, nakolko tiez som toto tazne oko nemal, nasiel som doma tuto M12 hmozdinu:
http://www.oblibene.com/userdata/shopimg/rolkov/Image/6.jpg
ked sa vymontuje len to oko, ma to M12 zavit a da sa to pouzit, ked na to pozeram, bude to pevnejsie nez ten original hak a isto aj lacnejsie .. to len na okraj
|
|
06.04.2010 20:19 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
2341139
|
|
Fester
|
Město: idlochovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Teď jsem kupoval tané oko na C5 v Carlingu v Brně Slatině a dal jsem za něj 277,- Kč, co je naprosto skvělé!
Teď jsem kupoval tané oko na C5 v Carlingu v Brně Slatině a dal jsem za něj 277,- Kč, co je naprosto skvělé!:palec
|
|
07.04.2010 09:10 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
2341164
|
|
koblih9
|
Město: Prachatice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Jen upozornění pro ty kdo by se přeci jen rozhodli si roub vyrobit.Nepouívejte v diskuzi zmiňovaný materiál 11500.To je obyčejný konstrukční materiál s nízkou pevností v tahu ,krutu i smyku.Na tyto rouby se pouívá ocel třídy 16 (tj. podle českých norem 16xxx),která je určena pro vysoce namáhané součásti nebo spoje.
Jen upozornění pro ty kdo by se přeci jen rozhodli si roub vyrobit.Nepouívejte v diskuzi zmiňovaný materiál 11500.To je obyčejný konstrukční materiál s nízkou pevností v tahu ,krutu i smyku.Na tyto rouby se pouívá ocel třídy 16 (tj. podle českých norem 16xxx),která je určena pro vysoce namáhané součásti nebo spoje.
|
|
07.04.2010 16:10 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
2341198
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
koblih9 napsal(a): Jen upozornění pro ty kdo by se přeci jen rozhodli si roub vyrobit.Nepouívejte v diskuzi zmiňovaný materiál 11500.To je obyčejný konstrukční materiál s nízkou pevností v tahu ,krutu i smyku.Na tyto rouby se pouívá ocel třídy 16 (tj. podle českých norem 16xxx),která je určena pro vysoce namáhané součásti nebo spoje.
jenom pro upřesnění: třída 10 a 17 je veobecně pouíváná jako konstrukční, výe zmiňovaný materiál 11500 není zmiňován jako doporučený, ale pouze odhad stávajícího materiálu a jsem hluboce přesvědčen, e i dostačující s porovnáním s origo. A taky si myslím, e ve strojním pojetí určitě tané oko nepatří mezi VYSOCE namáhané spoje.
jenom pro upřesnění: třída 10 a 17 je veobecně pouíváná jako konstrukční, výe zmiňovaný materiál 11500 není zmiňován jako doporučený, ale pouze odhad stávajícího materiálu a jsem hluboce přesvědčen, e i dostačující s porovnáním s origo. A taky si myslím, e ve strojním pojetí určitě tané oko nepatří mezi VYSOCE namáhané spoje. :-)
|
|
28.05.2013 12:43 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
2583722
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Hledal jsem objednávací čísla pro tané oko, tak na C5 I , je to obj.č. 7213 JA (za 200kč) a pro C5 II je to obj.č. 6744 14. Zakoupíte v servisní síti Citroën.
Hledal jsem objednávací čísla pro tané oko, tak na C5 I , je to obj.č. 7213 JA (za 200kč) a pro C5 II je to obj.č. 6744 14. Zakoupíte v servisní síti Citroën.
|
|
29.05.2013 06:59 -
Re: roub na taení vozidla - tané oko
|
2584258
|
|
JirkaŘ
|
|
|
To u vím... zbytek závitu mám doposud v zadním nárazníku...bráchu u tahat nebudu. Má pravdu, bylo to nadoroubované... jene byl u i chycený závit.
To u vím... zbytek závitu mám doposud v zadním nárazníku...bráchu u tahat nebudu. :-d Má pravdu, bylo to nadoroubované... jene byl u i chycený závit.
|
|
| |
|
|