| | |
04.05.2008 22:50 -
Volný plynový pedál
|
168644
|
|
fimima
|
|
|
Zdravím vechny citroeňáky.Od včera jsem majitelem C5 Combi 2 Hdi r.v. 2002.Zatím se mi auto velice zamlouva a jsem spokojenej.Předelé auto bylo Peugeot 406 sedan 2Hdi.Zajímalo by mě jestli jde dotáhnout volné misto na plynovém pedálu? U 406tky jsem to udělal převlečením sponky o par dílku dál.Tady jsem zatím bezradnej a auto tím pádem nevyuívam na plno,je tam takové hluché místo.Děkuju za rady.
Zdravím vechny citroeňáky.Od včera jsem majitelem C5 Combi 2 Hdi r.v. 2002.Zatím se mi auto velice zamlouva a jsem spokojenej.Předelé auto bylo Peugeot 406 sedan 2Hdi.Zajímalo by mě jestli jde dotáhnout volné misto na plynovém pedálu? U 406tky jsem to udělal převlečením sponky o par dílku dál.Tady jsem zatím bezradnej a auto tím pádem nevyuívam na plno,je tam takové hluché místo.Děkuju za rady.
|
|
07.05.2008 09:38 -
Re: Volný plynový pedál
|
168645
|
|
tief
|
|
|
Mam pocit ze toto sa riesi priamo na pedali ... Osobne som to neskusal ale zachytil som to niekde na forach ..
Mam pocit ze toto sa riesi priamo na pedali ... Osobne som to neskusal ale zachytil som to niekde na forach ..
|
|
11.05.2008 22:45 -
Re: Volný plynový pedál
|
168646
|
|
fimima
|
|
|
Tak jsem to dneska opravil.V servisu říkali e je to v pořádku,ale mě to nedalo.Na internetu jsem slídil a hledal a taky mám skuenosti s P 406 a tam je motor ten samej.
Musíte sundat plast který je na vzduchovem filtru a taky tu plastovou hadici která to spojuje s motorem. Na prave straně pod plastem ve kterem se nacházeji pojistky a řid. jednotka je vidět kolečko s lankem plynu. Rukou se dá nahmatat bouden se závlačkou,ktery ma tuhle patalii celou na svědomí.Stačí tu závlačku vytáhnout a spatky zasunout o několik dráek dal,aby se ten bouden trocha víc vyponoval.Ale pozor je to docela ve stísněných prostorech,spatně se tam cpou ruce.Po skuební jízdě muu řict e auto reaguje daleko líp.Doufam e Vám to taky pomue.
Tak jsem to dneska opravil.V servisu říkali e je to v pořádku,ale mě to nedalo.Na internetu jsem slídil a hledal a taky mám skuenosti s P 406 a tam je motor ten samej.
Musíte sundat plast který je na vzduchovem filtru a taky tu plastovou hadici která to spojuje s motorem. Na prave straně pod plastem ve kterem se nacházeji pojistky a řid. jednotka je vidět kolečko s lankem plynu. Rukou se dá nahmatat bouden se závlačkou,ktery ma tuhle patalii celou na svědomí.Stačí tu závlačku vytáhnout a spatky zasunout o několik dráek dal,aby se ten bouden trocha víc vyponoval.Ale pozor je to docela ve stísněných prostorech,spatně se tam cpou ruce.Po skuební jízdě muu řict e auto reaguje daleko líp.Doufam e Vám to taky pomue.
|
|
26.06.2008 15:59 -
Re: Volný plynový pedál
|
168647
|
|
MaTo
|
Město: Senec, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 11 |
|
|
Ano, aj ja som to spravil presne takto. Auto lepsie taha a klesla spotreba.
Ano, aj ja som to spravil presne takto. Auto lepsie taha a klesla spotreba.
|
|
01.07.2008 17:52 -
Re: Volný plynový pedál
|
168648
|
|
djslup
|
Město: Humenné, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 5 |
|
|
tie som si to robil minuly tyzden a auto ide akoby ho vymenili... a to mam este aj zapchaty FAP vela stastia
tie som si to robil minuly tyzden a auto ide akoby ho vymenili... a to mam este aj zapchaty FAP :D:D:D vela stastia
|
|
01.07.2008 21:45 -
Re: Volný plynový pedál
|
168649
|
|
igok
|
Město: Pezinok, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 517 |
|
|
Prave som sa vratil zo skusobnej jazdy a bolo citit rozdiel Lanko som dosponoval tak cca o 1,5 cm. K zavlacke som sa dopracoval tak, ze som odkrytoval riadiacu jednotku a gulu pruzenia. Jednu ruku som strcil pod RJ od gule a druhu vedla hadice sania. Prehodit zavlacku islo pomerne lahko Pri sponovani netreba dat zavlacku az na koniec, treba si dat pozor aby plynovy pedal pri plnom zosliapnuti nezostal visiet na lanku ale aby dosadol az na doraz na podlahe.
Chcem este podakovat fiminovi za dobru radu
Prave som sa vratil zo skusobnej jazdy a bolo citit rozdiel :-) Lanko som dosponoval tak cca o 1,5 cm. K zavlacke som sa dopracoval tak, ze som odkrytoval riadiacu jednotku a gulu pruzenia. Jednu ruku som strcil pod RJ od gule a druhu vedla hadice sania. Prehodit zavlacku islo pomerne lahko:-) Pri sponovani netreba dat zavlacku az na koniec, treba si dat pozor aby plynovy pedal pri plnom zosliapnuti nezostal visiet na lanku ale aby dosadol az na doraz na podlahe.
Chcem este podakovat fiminovi za dobru radu :-)
|
|
21.01.2010 16:17 -
Re: Volný plynový pedál
|
1802724
|
|
pajauchy
|
Město: Hrdibořice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 148 |
|
|
ahoj , jemoné aby ten pedal zustal viset otáčkách a ty pak pomalu klesaly? Stalo se mi to dnes po cestě z práce a je to dost nepříjemny. Po ujetí asi 10 km jsem to doma zkouel prolápnout a normálně se vrací. A chci se jetě zeptat jestli běné e pohybuje nahoru tak 5 cm i vklidu? neni to zaseknutí třeba mrazem? Díky za odpověd
ahoj , jemoné aby ten pedal zustal viset otáčkách a ty pak pomalu klesaly? Stalo se mi to dnes po cestě z práce a je to dost nepříjemny. Po ujetí asi 10 km jsem to doma zkouel prolápnout a normálně se vrací. A chci se jetě zeptat jestli běné e pohybuje nahoru tak 5 cm i vklidu? neni to zaseknutí třeba mrazem? Díky za odpověd
|
|
21.01.2010 16:24 -
Re: Volný plynový pedál
|
1802725
|
|
Rena
|
Město: , Auto: | Počet příspěvků: 92 |
|
|
Vybavuju si, e kdysi nám za velkého mrazu takhle zamrzly pedály u Fiatu, kdy stál venku.
Vybavuju si, e kdysi nám za velkého mrazu takhle zamrzly pedály u Fiatu, kdy stál venku.
|
|
21.01.2010 16:34 -
Re: Volný plynový pedál
|
1802726
|
|
pajauchy
|
Město: Hrdibořice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 148 |
|
|
právě e se mi něco podobného stalo při -15 a le neseknul se jen kolisaly otačky . po zahřátí motoru nic ok
právě e se mi něco podobného stalo při -15 a le neseknul se jen kolisaly otačky . po zahřátí motoru nic ok
|
|
21.01.2010 16:36 -
Re: Volný plynový pedál
|
1802727
|
|
jumep
|
|
|
svokre to zamrlo raz tak, ze sa nan nedalo stupit, nedal sa stlacit, tak sla na volnobeh kus az to rozmrzlo, riesili jej to v servise, neviem co tam vymenili alebo spravili (edit: tiez ma 1.8i)
mne tiez chodi volno dohora, predpokladam ze to budu vsetky ktore su s lankom, 5cm to sice neni ale nejaka ta vola tam je
svokre to zamrlo raz tak, ze sa nan nedalo stupit, nedal sa stlacit, tak sla na volnobeh kus az to rozmrzlo, riesili jej to v servise, neviem co tam vymenili alebo spravili (edit: tiez ma 1.8i)
mne tiez chodi volno dohora, predpokladam ze to budu vsetky ktore su s lankom, 5cm to sice neni ale nejaka ta vola tam je
|
|
21.01.2010 17:05 -
Re: Volný plynový pedál
|
1802728
|
|
pajauchy
|
Město: Hrdibořice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 148 |
|
|
moná to je těma mrazama , protoe jak trochu polevila teplota tak to lapalo ok. ted jsem to byl venku zkusit a reaguje normál i otáčky neblbnou. uvidime ted kdy zase mrzne
moná to je těma mrazama , protoe jak trochu polevila teplota tak to lapalo ok. ted jsem to byl venku zkusit a reaguje normál i otáčky neblbnou. uvidime ted kdy zase mrzne
:-(
|
|
27.04.2011 02:02 -
Re: Volný plynový pedál
|
2386594
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
nemuzu najit kde , nekdo psal,ze zkousel plynovy pedal na diagnostice a ukazoval mu od 0% az po 100%
ja se v tom nejak staram a potrebuju vedet od znalych jestli to muze byt i takto: taky jede plynule , 2% , 3,5%, 4,6% atd .... ale zastavi se u max. 89 %
je to OK ? napada me,ze je taky nejak volnejsi nez ma byt ?
nemuzu najit kde , nekdo psal,ze zkousel plynovy pedal na diagnostice a ukazoval mu od 0% az po 100%
ja se v tom nejak staram a potrebuju vedet od znalych jestli to muze byt i takto: taky jede plynule , 2% , 3,5%, 4,6% atd .... ale zastavi se u max. 89 %
je to OK ? napada me,ze je taky nejak volnejsi nez ma byt ?
|
|
27.04.2011 10:23 -
Re: Volný plynový pedál
|
2386622
|
|
tief
|
|
|
skus napnut plynove lanko
skus napnut plynove lanko
|
|
27.04.2011 10:33 -
Re: Volný plynový pedál
|
2386625
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
jeste detail, zkousel jsem to na vypnutem motoru ale to by nemelo mit vliv...
jeste detail, zkousel jsem to na vypnutem motoru ale to by nemelo mit vliv...
|
|
27.04.2011 10:36 -
Re: Volný plynový pedál
|
2386626
|
|
jumep
|
|
|
na C5 1 mi vzdy ukazuje 99% - lano teda nasponuj - idealne pedal na podlahu, potenciometer dotlacit na doraz a o vzniknutu volu presunut zavlacku, hlavne to nepresponovat
na C5 1 mi vzdy ukazuje 99% - lano teda nasponuj - idealne pedal na podlahu, potenciometer dotlacit na doraz a o vzniknutu volu presunut zavlacku, hlavne to nepresponovat
|
|
19.01.2012 12:15 -
Re: Volný plynový pedál
|
2442659
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Ahojte, lanko plynu jsem si naponoval u dříve a několikrát a proto mám pár dotazů:
1. Pokud je při výrobě auta lanko plynu správně napnuté a závlačka v bovdenu se neztratila, nevypadla, apod., kde se vezme taková vůle, třeba 1,5 cm?
2. V mém případě mi není jasná jedna věc: pokud zaaretuju pedál plynu v poloze selápnuto a k dorazu na podlaze, natočím rukou potenciometr plynu nadoraz směrem ke kabině a zajistím závlačkou na bovdenu, tak po uvolnění pedálu je na něm vůle +- 2 cm moná i víc. Logicky bych předpokládal, e potenciometr si pedál zvedne a zmizí tím vůle, co se ale evidentně neděje.
Take pokud chci mít pedál bez vůle, tak zase po selápnutí nedosáhne a k dorazu na podlaze. Take musím mít při nějaké rychlejí akceleraci na paměti = s citem.
Ahojte, lanko plynu jsem si naponoval u dříve a několikrát a proto mám pár dotazů:
1. Pokud je při výrobě auta lanko plynu správně napnuté a závlačka v bovdenu se neztratila, nevypadla, apod., kde se vezme taková vůle, třeba 1,5 cm?
2. V mém případě mi není jasná jedna věc: pokud zaaretuju pedál plynu v poloze selápnuto a k dorazu na podlaze, natočím rukou potenciometr plynu nadoraz směrem ke kabině a zajistím závlačkou na bovdenu, tak po uvolnění pedálu je na něm vůle +- 2 cm moná i víc. Logicky bych předpokládal, e potenciometr si pedál zvedne a zmizí tím vůle, co se ale evidentně neděje.
Take pokud chci mít pedál bez vůle, tak zase po selápnutí nedosáhne a k dorazu na podlaze. Take musím mít při nějaké rychlejí akceleraci na paměti = s citem.
|
|
19.01.2012 13:40 -
Re: Volný plynový pedál
|
2442664
|
|
jumep
|
|
|
1. ten potak ma dost silnu pruzinu, je to ocelove lanko, normalne sa to proste vytaha
2. musis to vedet, najlepsie si zobrat pomocnika, ten zoslapne plyn na podlahu aby si sa vyhol tomu ze ho povytiahnes dohora
v motorovom pristore chytis ten aretacny plast a potiahnes tak aby bol plyn naplno a takto to zaretujes, teraz to mas bezpecne a na 100% ok
1. ten potak ma dost silnu pruzinu, je to ocelove lanko, normalne sa to proste vytaha
2. musis to vedet, najlepsie si zobrat pomocnika, ten zoslapne plyn na podlahu aby si sa vyhol tomu ze ho povytiahnes dohora
v motorovom pristore chytis ten aretacny plast a potiahnes tak aby bol plyn naplno a takto to zaretujes, teraz to mas bezpecne a na 100% ok
|
|
19.01.2012 14:25 -
Re: Volný plynový pedál
|
2442674
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
Asi jsme si nerozuměli. Mně je postup jasný, je víceméně podobný u větiny aut s potenciometrem plynu.
1. Ono se nabízí vysvětlení, e je lanko vytahané, ale kdy potenciometr je navolno a NEMÁ vůli v pruině, tak a mi nikdo neříká, e se ocelové lanko, pokud není viditelně pokozené, vytáhne na délce +- 0,5 m o 3 cm! Ono to ani mechanicky nejde, protoe to by se na té délce muselo úplně rozplést a dojít k destrukci zapletení. Jak by potom vypadaly brzdy na kole, kde je dlouhé 120 cm. A to je podstatně větí tah. Servisuju kola a lanka se mění hlavně kvůli mechanickému pokození (roztřepení, zlomení, apod.) s vyjímkou přehazky, kde nataení lanka způsobuje patný chod po pastorcích. Ale to se bavím o prodlouení cca 2 mm na 140 cm. Spí uvěřím unavené vratné pruině v potenciometru, ale to by tam byla vůle.
2. Pokud pedál plynu dostatečně zatíím, nebo o něho vzpříčím nějaký předmět o sedadlo nebo palubku, tak to zcela dostatečně nahrazuje pomocníka, někdy je to i spolehlivějí . A postup mám úplně s shodný s tím tvým. Moná je to na 100 %, ale přesto je po uvolnění pedálu na něm taková vůle, která zkracuje chod pedálu skoro na polovinu, co podstatně ovlivňuje uívání auta. Předpokládám e lanko je ukončené klasickým válečkem, nebo kuličkou, která je uchycena v těle potenciometru bez monosti regulace. Ve by vyřeila monost regulace na koncích lanka, buď v páce pedálu, nebo v těle potenciometru. Případně výměna bovdenu za delí. Mimochodem jak je lanko ukončené na páce plyn. pedálu? Protoe spí bych viděl, e vůle vznikla v uchycení koncovky lanka na pedálu, ne v lanku samotném. Předpokládám, e lanko bude ukončené plastovým obdélníčkem, který je zaháknutý za páku pedálu. Aspoň tak nějak to bylo na Xsaře na lanku spojky.
Asi jsme si nerozuměli. Mně je postup jasný, je víceméně podobný u větiny aut s potenciometrem plynu.
1. Ono se nabízí vysvětlení, e je lanko vytahané, ale kdy potenciometr je navolno a NEMÁ vůli v pruině, tak a mi nikdo neříká, e se ocelové lanko, pokud není viditelně pokozené, vytáhne na délce +- 0,5 m o 3 cm! Ono to ani mechanicky nejde, protoe to by se na té délce muselo úplně rozplést a dojít k destrukci zapletení. Jak by potom vypadaly brzdy na kole, kde je dlouhé 120 cm. A to je podstatně větí tah. Servisuju kola a lanka se mění hlavně kvůli mechanickému pokození (roztřepení, zlomení, apod.) s vyjímkou přehazky, kde nataení lanka způsobuje patný chod po pastorcích. Ale to se bavím o prodlouení cca 2 mm na 140 cm. Spí uvěřím unavené vratné pruině v potenciometru, ale to by tam byla vůle.
2. Pokud pedál plynu dostatečně zatíím, nebo o něho vzpříčím nějaký předmět o sedadlo nebo palubku, tak to zcela dostatečně nahrazuje pomocníka, někdy je to i spolehlivějí ;-). A postup mám úplně s shodný s tím tvým. Moná je to na 100 %, ale přesto je po uvolnění pedálu na něm taková vůle, která zkracuje chod pedálu skoro na polovinu, co podstatně ovlivňuje uívání auta. Předpokládám e lanko je ukončené klasickým válečkem, nebo kuličkou, která je uchycena v těle potenciometru bez monosti regulace. Ve by vyřeila monost regulace na koncích lanka, buď v páce pedálu, nebo v těle potenciometru. Případně výměna bovdenu za delí. Mimochodem jak je lanko ukončené na páce plyn. pedálu? Protoe spí bych viděl, e vůle vznikla v uchycení koncovky lanka na pedálu, ne v lanku samotném. Předpokládám, e lanko bude ukončené plastovým obdélníčkem, který je zaháknutý za páku pedálu. Aspoň tak nějak to bylo na Xsaře na lanku spojky.
|
|
19.01.2012 17:58 -
Re: Volný plynový pedál
|
2442693
|
|
jumep
|
|
|
1. nehladaj za tym nic ine a neporovnavaj to lanko s tym co je v bicykli, ked si ho nahradis za to bicyklove to ti vydrzi viac, toto lanko ma omnoho menej zavitov a tie lahsie pustia a natiahne sa
2. vola pedalu dohora je uplne vporiadku a pedale vo svojej podstate robia somarsky rebrik, cize ak si ho natiahol tak ze hore nemas volu tak cele zle ....
v potenciometri je valcek, lanko zakoncene uplne presne, nesme ani z neho trcat
na pedali je navarena plastova uchytka
hladas problem kde neni
1. nehladaj za tym nic ine a neporovnavaj to lanko s tym co je v bicykli, ked si ho nahradis za to bicyklove to ti vydrzi viac, toto lanko ma omnoho menej zavitov a tie lahsie pustia a natiahne sa
2. vola pedalu dohora je uplne vporiadku a pedale vo svojej podstate robia somarsky rebrik, cize ak si ho natiahol tak ze hore nemas volu tak cele zle ....
v potenciometri je valcek, lanko zakoncene uplne presne, nesme ani z neho trcat
na pedali je navarena plastova uchytka
hladas problem kde neni
|
|
19.01.2012 19:08 -
Re: Volný plynový pedál
|
2442704
|
|
duff74
|
Město: Holeov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX | Počet příspěvků: 163 |
|
|
OK nehledám problém, ádný nemám, jen kdy se řekne pedál bez vůle, tak bych čekal, e vůle nebude ádným směrem, ani nahoru ani dolů.
OK nehledám problém, ádný nemám, jen kdy se řekne pedál bez vůle, tak bych čekal, e vůle nebude ádným směrem, ani nahoru ani dolů;-).
|
|
| |
|
|