| | |
10.01.2013 06:58 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538124
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Velice si váím těch několika opravdových znalců, co tu přispívají na větinu odborných otázek. Ale zde musím oponovat - celým tímto vláknem se plynule táhne mylenka, e kdo si nenechá vyměnit i okenní vzpěry, tak by měl být vyloučen z klubu a za úsvitu zatřelen. Nemám rád ortodoxní názory na cokoli, kdy nejsou ničím podepřené.
Jruze mi vyměnil jen vzpěry dveřní (na moji vyslovenou ádost ne okenní). Výsledek skvělý. Samotné okno mi lo z vodorovné polohy do krajní horní a moc na horním dorazu dokonce zakmitávalo, tak nevím, proč bych měl nechat měnit okenní vzpěry. Nyní dveře v klidu samy dojedou a na horní doraz a to i u auta stojícího silně do kopce (na to byly staré vzpěry náchylné). Kdy vezmu, e v létě to poletí jetě více, tak s novými okenními by mi to v létě vyrazilo zuby.
Jistě a i tyto po létech budou uvadat, tak s novými okenními by se to rok a dva oddálilo, ale za dalích 11 let mne to u tohoto auta asi nebude tvát.
Jen pro zajímavost, pči výměně xenonů jsem si u citrónů nechal udělat rozvahu na výměnu dveřních vzpěr a mají na to normu 2:40 hodin.
Velice si váím těch několika opravdových znalců, co tu přispívají na větinu odborných otázek. Ale zde musím oponovat - celým tímto vláknem se plynule táhne mylenka, e kdo si nenechá vyměnit i okenní vzpěry, tak by měl být vyloučen z klubu a za úsvitu zatřelen. Nemám rád ortodoxní názory na cokoli, kdy nejsou ničím podepřené.
Jruze mi vyměnil jen vzpěry dveřní (na moji vyslovenou ádost ne okenní). Výsledek skvělý. Samotné okno mi lo z vodorovné polohy do krajní horní a moc na horním dorazu dokonce zakmitávalo, tak nevím, proč bych měl nechat měnit okenní vzpěry. Nyní dveře v klidu samy dojedou a na horní doraz a to i u auta stojícího silně do kopce (na to byly staré vzpěry náchylné). Kdy vezmu, e v létě to poletí jetě více, tak s novými okenními by mi to v létě vyrazilo zuby.
Jistě a i tyto po létech budou uvadat, tak s novými okenními by se to rok a dva oddálilo, ale za dalích 11 let mne to u tohoto auta asi nebude tvát.
Jen pro zajímavost, pči výměně xenonů jsem si u citrónů nechal udělat rozvahu na výměnu dveřních vzpěr a mají na to normu 2:40 hodin.
|
|
10.01.2013 09:51 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538138
|
|
jumep
|
|
|
Tie vzpery su rovnako namahane ako tie dverove a su rovnako opotrebovane ako tie dverove.
Ak by si ich vymenil, videl by si rozdiel, k tomu sa da povedat len tolko... (vymenil som ich dost na to aby som to vedel porovnat a videl co menim)
Tie vzpery su rovnako namahane ako tie dverove a su rovnako opotrebovane ako tie dverove.
Ak by si ich vymenil, videl by si rozdiel, k tomu sa da povedat len tolko... (vymenil som ich dost na to aby som to vedel porovnat a videl co menim)
|
|
10.01.2013 10:33 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538140
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
nevím, jak to tam přesně je, ale nepomáhají okenní vzpěry zvedat i celé vrata??
nevím, jak to tam přesně je, ale nepomáhají okenní vzpěry zvedat i celé vrata??
|
|
10.01.2013 10:40 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538141
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
No samozřejmě, e ty okenní pomáhají zvedat celé dveře (tedy samozřejmě, kdy je okno zavřené). Já jsem jen chtěl uvést, e bez výměny okenních vzpěr jsem dosáhl přesně poadovaného stavu. Narozdíl od jumep mám zkuenost jen s tímto jedním izolovaným případem - ale zkuenost zcela pozitivní. Třeba jsem měl náhodou ty okenní jetě ve formě, ale u 11 let starého auto bych se divil.
No samozřejmě, e ty okenní pomáhají zvedat celé dveře (tedy samozřejmě, kdy je okno zavřené). Já jsem jen chtěl uvést, e bez výměny okenních vzpěr jsem dosáhl přesně poadovaného stavu. Narozdíl od jumep mám zkuenost jen s tímto jedním izolovaným případem - ale zkuenost zcela pozitivní. Třeba jsem měl náhodou ty okenní jetě ve formě, ale u 11 let starého auto bych se divil.
|
|
10.01.2013 11:31 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538143
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Sám píe, e u 11 let starýho auta zřejmě nebudou okenní vzpěry v nejlepí kondici. Jinými slovy jsou moná před smrtí. Take je docela klidně moný, e za rok, za dva, bude měnit ty okenní, aby se dveře otevíraly stejně dobře, jako teď. To je ve, co tím jumep říká. Dvojí práce k dosaení jednoho výsledku. Úspora peněz nulová.
Sám píe, e u 11 let starýho auta zřejmě nebudou okenní vzpěry v nejlepí kondici. Jinými slovy jsou moná před smrtí. Take je docela klidně moný, e za rok, za dva, bude měnit ty okenní, aby se dveře otevíraly stejně dobře, jako teď. To je ve, co tím jumep říká. Dvojí práce k dosaení jednoho výsledku. Úspora peněz nulová.
|
|
10.01.2013 11:36 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538144
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Zase logicky, okenní vzpěry by měly zvedat a unést váhu okna, a dveřní vzpěry by měly zvedat dveře. Konstrukčně mi nepřijde moc koer, aby dvacetikilové dveře zvedaly vzpěry přes sklo... Take jestli okenní vzpěry nejsou úplně k.o. a okno udrí, tak bych osobně měnil jenom dveřní vzpěry
Zase logicky, okenní vzpěry by měly zvedat a unést váhu okna, a dveřní vzpěry by měly zvedat dveře. Konstrukčně mi nepřijde moc koer, aby dvacetikilové dveře zvedaly vzpěry přes sklo... Take jestli okenní vzpěry nejsou úplně k.o. a okno udrí, tak bych osobně měnil jenom dveřní vzpěry
|
|
10.01.2013 13:18 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538179
|
|
jumep
|
|
|
tie hodnoty teraz budem cisto strielat odhadom ale
nova dverova= 410nm, ked ju chces stlacit mas co robit, stara dverova podla novej oknovej v porovnani ma tak 200nm a toto uz dvere neudrzi
nova oknova = 250nm, okno udrzi aj taka co ma povedzme 80nm, ked skusam zatlacat tie stare tak idu polovicne ako tie nove
ak otvaras okno zo starou, tak ho otvoris az hore, kde ostane drzat, s novou sa otvori od polovice drahy samo, ked ho pustis, podobne ako dvere
tie hodnoty teraz budem cisto strielat odhadom ale
nova dverova= 410nm, ked ju chces stlacit mas co robit, stara dverova podla novej oknovej v porovnani ma tak 200nm a toto uz dvere neudrzi
nova oknova = 250nm, okno udrzi aj taka co ma povedzme 80nm, ked skusam zatlacat tie stare tak idu polovicne ako tie nove
ak otvaras okno zo starou, tak ho otvoris az hore, kde ostane drzat, s novou sa otvori od polovice drahy samo, ked ho pustis, podobne ako dvere
|
|
10.01.2013 13:48 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538187
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Díky vem za fundované příspěvky. Nechtěl jsem rozpoutat nějaké spory. Výe uvedené příspěvky si v podstatě neodporují.
Já bych to shrnul takto:
1. Správnějí a jistějí postup je jistě vyměnit vechny 4 vzpěry (ale taky draí)
2. Pokud někomu (jako mne) okno drí v jakékoli poloze velmi sluně a dokonce letí samo nahoru, tak můe uetřit tím, e vymění jen dveřní a bude spokojen. Problém se po létech obnoví dříve, ne kdyby se vyměnily vechny, ale jde o první generace (C5 III tuím ádná nemá otevírací okno a některé mají kufr na elektriku) a je otázka, zda po létech dané auto bude jetě v provozu.
Díky vem za fundované příspěvky. Nechtěl jsem rozpoutat nějaké spory. Výe uvedené příspěvky si v podstatě neodporují.
Já bych to shrnul takto:
1. Správnějí a jistějí postup je jistě vyměnit vechny 4 vzpěry (ale taky draí)
2. Pokud někomu (jako mne) okno drí v jakékoli poloze velmi sluně a dokonce letí samo nahoru, tak můe uetřit tím, e vymění jen dveřní a bude spokojen. Problém se po létech obnoví dříve, ne kdyby se vyměnily vechny, ale jde o první generace (C5 III tuím ádná nemá otevírací okno a některé mají kufr na elektriku) a je otázka, zda po létech dané auto bude jetě v provozu.
|
|
10.01.2013 16:42 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538210
|
|
Henry
|
|
|
vilous napsal(a): ....Já jsem jen chtěl uvést, e bez výměny okenních vzpěr jsem dosáhl přesně poadovaného stavu. Narozdíl od jumep mám zkuenost jen s tímto jedním izolovaným případem - ale zkuenost zcela pozitivní. Třeba jsem měl náhodou ty okenní jetě ve formě, ale u 11 let starého auto bych se divil.
Moje zkuenost je stejná. Protoe, ale taky věřím jumepovi, tak jsem si při výměně dveřních, sundal ségrovky i u okeních, take a přijde jejich čas budu mít lehčí práci.
....Já jsem jen chtěl uvést, e bez výměny okenních vzpěr jsem dosáhl přesně poadovaného stavu. Narozdíl od jumep mám zkuenost jen s tímto jedním izolovaným případem - ale zkuenost zcela pozitivní. Třeba jsem měl náhodou ty okenní jetě ve formě, ale u 11 let starého auto bych se divil.
Moje zkuenost je stejná.:palec Protoe, ale taky věřím jumepovi, tak jsem si při výměně dveřních, sundal ségrovky i u okeních, take a přijde jejich čas budu mít lehčí práci. ;-)
|
|
11.01.2013 15:20 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2538351
|
|
troll
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 269 |
|
|
Já tedy dal na rady a nechal repasovat vechny 4 najednou u Gorčáka a zatim i po roce naprostá spokojenost. Zejména kdy si vzpomenu jak to bylo levné!
Já tedy dal na rady a nechal repasovat vechny 4 najednou u Gorčáka a zatim i po roce naprostá spokojenost. Zejména kdy si vzpomenu jak to bylo levné!
|
|
17.01.2013 15:40 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2539636
|
|
ondru
|
Město: Hraditko, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive Break | Počet příspěvků: 1 |
|
|
To ja jsem dal taky na rady, v tomto pripade na rady maxifika (specifikace viz jeho profil), a objednal jsem vsechny 4 nove od firmy Moliton, cena 350,- Kc bez DPH/ks + doprava. Mam uz je doma, brzy se chystam na vymenu.
To ja jsem dal taky na rady, v tomto pripade na rady maxifika (specifikace viz jeho profil), a objednal jsem vsechny 4 nove od firmy Moliton, cena 350,- Kc bez DPH/ks + doprava. Mam uz je doma, brzy se chystam na vymenu.
|
|
17.01.2013 18:14 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2539698
|
|
milda67
|
|
|
já dal taky Molitony,vechny čtyři,ve funguje jak má,akorát vrou jako kráva
já dal taky Molitony,vechny čtyři,ve funguje jak má,akorát vrou jako kráva:nevim
|
|
17.01.2013 20:44 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2539725
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Po namontování nějakou dobu nevrzaly, ale teď mně to vre podobně, ale neřeím to. Vrou jen kdy otevírám zadní dveře a to není tak často . Jsou i horí věci na autě.
Po namontování nějakou dobu nevrzaly, ale teď mně to vre podobně, ale neřeím to. Vrou jen kdy otevírám zadní dveře a to není tak často :-d. Jsou i horí věci na autě.
|
|
05.02.2013 21:35 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2544922
|
|
strapa
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 34 |
|
|
Tak jsem dlouho váhal, jestli koupit náhradu, nebo oslovit pana Gorčáka, ale nesnáím vrzání a tak jsem vzpěry zkusil poslat panu Gorčákovi. Za zhruba týden byly zpět a na první pohled nedotknuté. Kdy jsem je ale namontoval, tak jsem si jenom chrochtal. lapou jak hodinky. Oboje mi natlakoval o troku víc a tak se dveře i okno otevírají skoro samy. Jen si musím dávat bacha, aby mi nevyrazily těch posledních pár zubů, co mi jetě zbývá . Celkem mě to vylo na cca 850 i s obojím potovným a ... NEVROU. Smekám před p. Gorčákem klobouk - je to machr!
Tak jsem dlouho váhal, jestli koupit náhradu, nebo oslovit pana Gorčáka, ale nesnáím vrzání a tak jsem vzpěry zkusil poslat panu Gorčákovi. Za zhruba týden byly zpět a na první pohled nedotknuté. Kdy jsem je ale namontoval, tak jsem si jenom chrochtal. lapou jak hodinky. Oboje mi natlakoval o troku víc a tak se dveře i okno otevírají skoro samy. Jen si musím dávat bacha, aby mi nevyrazily těch posledních pár zubů, co mi jetě zbývá :-d . Celkem mě to vylo na cca 850 i s obojím potovným a ... NEVROU. Smekám před p. Gorčákem klobouk - je to machr!
|
|
10.03.2013 21:44 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2555500
|
|
GTpower
|
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) najk, 10.03.13 21:46 Důvod: vlítne sem jako velká voda, poruí ve co se dá, taka guma, přečti si pravidlá, děkuji | | |
|
30.03.2013 08:42 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2561204
|
|
222111222
|
Město: Dobří, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 24 |
|
|
Zdravim je to sice karede , ale ja to vyresil stylem ohnuti pistnic, resp. jen jsem ji v nejblizsim bode lehce prihohnul opravdu lehce a dvere drzi a zaviraji se normalne jen pri zavirani lehce v prvni faci zatlacit. Ale jak pisi neni to nic odborneho jen hrube nasili.
Zdravim je to sice karede , ale ja to vyresil stylem ohnuti pistnic, resp. jen jsem ji v nejblizsim bode lehce prihohnul opravdu lehce a dvere drzi a zaviraji se normalne jen pri zavirani lehce v prvni faci zatlacit. Ale jak pisi neni to nic odborneho jen hrube nasili.
|
|
16.04.2013 20:29 -
Re: Vzpěry pátých dveří / C5I/II break
|
2567804
|
|
pajong
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Break | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Vichni tu píete jaký není p. Gorčák machr -je to nepopírám, ale e na těch vzpěrách mám nechat pruiny sem se nedočetl. Dnes sem mu je předal a straně se divil proč mám sundané pruiny? On má na to forychtunk a já měl akorár cca 30 min trápení. Tak pro vechny: JEN VYMONTOVAT A POSLAT VCELKU I S PRUINAMA!
Vichni tu píete jaký není p. Gorčák machr -je to nepopírám, ale e na těch vzpěrách mám nechat pruiny sem se nedočetl. Dnes sem mu je předal a straně se divil proč mám sundané pruiny? On má na to forychtunk a já měl akorár cca 30 min trápení. Tak pro vechny: JEN VYMONTOVAT A POSLAT VCELKU I S PRUINAMA!
|
|
| |
|
|