Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Klima kompresor
|< < 1 ... 2 3 4 5 6 > >|
31.07.2019 14:30 - Re: Klima kompresor 3232260
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pořád mě k tomu vede, že bych šel po tom ventilu v kompresoru co sem psal ...
Nevím ale jestli myslí tím "redukční" - ventil v kompresoru, nebo expanzní ventil na trubkách před výměníkem?

Přílohy:
klima.jpg ( 543924b ) -

31.07.2019 16:49 - Re: Klima kompresor 3232272
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Pořád mě k tomu vede, že bych šel po tom ventilu v kompresoru co sem psal ...
Nevím ale jestli myslí tím "redukční" - ventil v kompresoru, nebo expanzní ventil na trubkách před výměníkem?


C5I nemá na kompresoru žádný regulační ventil , kompresor může být KO to ano ale spíš to bude jak jsem psal (kdyby kompresor neuděl by tlak)
Jestli má variabilní pístky nevím - musel bych dohledat podklady ze školení na klimatizace(plničky) měli jsme jí u kámoše - já ji nemám a už jsem to zapoměl který kompresor toto má a podle čeho se to pozná (vím jen že podle vedení trubek a už si přesně nepamatuji podle čeho)

Přílohy:
clima C5 I.jpg ( 341886b ) -
klima C5II.jpg ( 355587b ) -

31.07.2019 20:22 - Re: Klima kompresor 3232321
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Podívej se jak jsem napsal ty tlaky .

31.07.2019 21:11 - Re: Klima kompresor 3232347
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Podívej se jak jsem napsal ty tlaky .


Mělo by být víc jak na volnoběh tak pod otáčkama - variabilní pístky asi budou ale i nízkotlak není OK měl by klesnout níž - to by nasvědčovalo a)málo chladiva b) špatný redukční ventil ale i KO kompresor(tomu ale nevěřím)
Poslední zkučenost týden zpět - klapky ? po opravě ve volnoběhu trubka studená (chladila levá strana) v otáčkách přestávalo chladit a trubka vlažná(příznak málo chladiva) po naplnění klimy(v okruhu bylo 150g) na 650g byla klima jak mraznička jestliže bude KO expanzní ventil nebude procházet chladivo do výměníku nebude to chladit a trubka se ohřeje tak(ta chladí průtokem chladiva) no předtím jsi uváděl že neklesá tlak - teď že klesá = to by ale zase vypadalo na kompresor(ventil tam není ale variabilní pohon pístků asi ano (podle štítku kompresoru) - nevím nejsem specialista na klimy ale ten kdo plní by měl vědět víc(tady co má plničku když plnil mou tak říkal že mám moc vysokej nízkotlak = tak znovu odsál (2x) že to dělává i to že je bordel ve vysoušeči a po dvou pokusech klesl nízkotlak a zmrznul bych v autě(vysokej šel víc nahoru ale to bylo proto že mám na biturbu jen jeden větrák (saharu) -původně měl podezření na regulační ventil (proto o něm píšu)

Podle tabulky od Pata je nízkotlak velký - redukční ventil

Mám kompresor z mé staré 2.2 le BA má jinej - mohu sehnat ,expanzní ventil mám(asi bych neřešil a vyměnil bych obojí najednou(kompresor nebude stát víc jak 1500,- ventil ti věnuji)

Přílohy:
tabulka.jpg ( 334053b ) -

31.07.2019 23:06 - Re: Klima kompresor 3232391
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
C5I nemá na kompresoru žádný regulační ventil ,
Bobánku, běž znovu na školení ...
C5I má mechanický regulační ventil co reguluje variabilně výkon kompresoru změnou zdvihu pístů pootočením šikmé základny. jedná se o Sanden SD7V16

C5II jak mᚠobrázek, má tento ventil elektický

Regulační ventil kompresoru není expanzní ventil !!!!!

.link.
.link.

Citace:

"" Nutnost zlepšení regulace chladícího výkonu kompresoru přinesla několik inovací v konstrukci. Tou hlavní je možnost řízení velikosti zdvihového objemu kompresoru v závislosti na požadavku chladícího výkonu. Kompresor* je osazen regulačním ventilem, který přepouštěním tlaku mezi saním a výtlakem upravuje geometrii pohybu „houpavého" kotouče a tím i zdvihový objem. Sací tlak je takto udržován na konstantní hodnotě 2 až 2,5 bar. U tohoto provedení hovoříme, že Kompresor* je s vnitřní regulací. Nástup multiplexní elektroinstalace si vyžádal i změny v konstrukci kompresorů s variabilním objem. Regulační ventil je elektromagnetický a je řízen modulovaným signálem z řídící jednotky automobilu. ""


Howgh



01.08.2019 05:58 - Re: Klima kompresor 3232393
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
no předtím jsi uváděl že neklesá tlak - teď že klesá =


To bylo proto že mi to řekl mechanik, oni to totiž nedrželi v otáčkách dost dlouho, ten tlak začne klesat až po minutě a půl. A před měsícem byl i nízkotlak kolem 2,5. Zhoršuje se to víc a víc.

01.08.2019 07:53 - Re: Klima kompresor 3232404
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
To bylo proto že mi to řekl mechanik, oni to totiž nedrželi v otáčkách dost dlouho, ten tlak začne klesat až po minutě a půl. A před měsícem byl i nízkotlak kolem 2,5. Zhoršuje se to víc a víc.


Ještě jeden dotaz ? - ta klima normálně chodila a najednou přestala(myslím třeba loni a teď po naplnění už ne ?) - stává se že se přilepí expanzní ventil tím to málo chladí(ten má za úkol rozprašovat chladivo do výměníku - tím to vlastně chladí) - to se neděje ani v těch nízkých otáčkách - když to nemůže tam tak to odstaví kompresor = jednodušší je vyměnit expanzní ventil (dvě matičky od trubek a jeden šroubek-nebo matička od té kostičky) - pokud by to nepomohlo sehnal bych jiný starší kompresor. (kompresor jsem měnil jednou - expanzní ventil hodněkrát) ale asi má pravdu Pat není to ironie - může to být oboje.

01.08.2019 11:34 - Re: Klima kompresor 3232413
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Loňského roku to chladilo normálně, letos ještě začátkem léta také chladilo, až jednoho krásného dne v červnu když bylo 37 stupňů tak to prostě začalo dělat tento problém, proto jsem to byl naplnit, ale bylo tam ještě 560 gramů, po naplnění na 650 gramů se to nespravilo dělalo to dál. I na ten volnoběh i když to chladí tak málo, v otáčkách vůbec a čím je větší horko tím je to víc znát že to málo chladí i na ten volnoběh. Takže jestli to dobře chápu ten expanzní ventil jde vyndat z motorového prostoru, nebude se muset sundavat palubní deska..

01.08.2019 15:43 - Re: Klima kompresor 3232431
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Loňského roku to chladilo normálně, letos ještě začátkem léta také chladilo, až jednoho krásného dne v červnu když bylo 37 stupňů tak to prostě začalo dělat tento problém, proto jsem to byl naplnit, ale bylo tam ještě 560 gramů, po naplnění na 650 gramů se to nespravilo dělalo to dál. I na ten volnoběh i když to chladí tak málo, v otáčkách vůbec a čím je větší horko tím je to víc znát že to málo chladí i na ten volnoběh. Takže jestli to dobře chápu ten expanzní ventil jde vyndat z motorového prostoru, nebude se muset sundavat palubní deska..


Ano dvě 6. matičky co drží trubky a jeden myslím šroubek(nebo matička) drží tu kostku - je to na gumičkách a nen tam tak špatnej přístup.

Přílohy:
redukční ventil.jpg ( 423735b ) -

01.08.2019 22:18 - Re: Klima kompresor 3232457
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já bych to fakt viděl na ten ventil v kompresoru, nebo expanzní ventil co píše Jarda... Ono, když je ""špatný"" kompresor ze dne na den - jak se mu to stalo, tak vyběháním to nebude, tak že nějaká funkční součástka - že by ten regulační ventil se pojebal ???

02.08.2019 01:13 - Re: Klima kompresor 3232461
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Já bych to fakt viděl na ten ventil v kompresoru, nebo expanzní ventil co píše Jarda... Ono, když je ""špatný"" kompresor ze dne na den - jak se mu to stalo, tak vyběháním to nebude, tak že nějaká funkční součástka - že by ten regulační ventil se pojebal ???


Jednou se takto chovala klima a byl to kompresor (nebyl to citroen) - na citroenu jsem řešil vždy expanzní ventil , ale klidně to může být jedno nebo druhé = expanzní je jednodušší výměna a nebo obojí (na vrakáči obojí pořídí do 3000,- obojí - nebo mu seženu kompresor já a expanzní věnuji - já ho teď kupoval na mé biturbo páč jsem ho po cestě na jih ztratil) - kdyby byl stejný s naftou tak mám a dal bych mu ho ale nafta má jinak vývody(možná je to jen víčko jiné ale to nevím )

Sice by mne zajímalo co je špatně ale osobně bych to vyměnil najednou obojí a byl by klid.

02.08.2019 09:29 - Re: Klima kompresor 3232468
Caris
Město: Milovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 76

99 Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Loňského roku to chladilo normálně, letos ještě začátkem léta také chladilo, až jednoho krásného dne v červnu když bylo 37 stupňů tak to prostě začalo dělat tento problém, proto jsem to byl naplnit, ale bylo tam ještě 560 gramů, po naplnění na 650 gramů se to nespravilo dělalo to dál. I na ten volnoběh i když to chladí tak málo, v otáčkách vůbec a čím je větší horko tím je to víc znát že to málo chladí i na ten volnoběh. Takže jestli to dobře chápu ten expanzní ventil jde vyndat z motorového prostoru, nebude se muset sundavat palubní deska..


Když to tak pročítám, tvůj problém tak v mém problému vidím určitou podobnost. Jen s tím rozdílem že mám X7. Můžu mít také problém s expanzním ventilem, nebo je to u X7 jinak řešeno?

02.08.2019 09:43 - Re: Klima kompresor 3232469
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nezalezi na podobnosti. Prvorade su udaje o tlakoch na NT a VT, a tiez ako sa spravaju akcne cleny a hodnoty cez diagnostiku. A este v neposlednom rade historia tej klimy, kedze napriklad koli otvorenemu okruhu a vlhkosti to moze byt tiez problem. Inak sa to zmeni na doplnanie, odsavanie, vymenu ventila, a nakoniec kompresora a uplne zbytocne.

02.08.2019 14:25 - Re: Klima kompresor 3232535
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
eisy811 když ti to dovezu dokážeš to spravit ?

02.08.2019 14:37 - Re: Klima kompresor 3232537
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Len to budes mat troska odruky 😂. Ale budiky na klimu mam, len diagnostiku na citrona nemam.
Mna totiz tiez klima raz riadne vytrestala, zial, vymenil som aj kompresor a zbytocne, no podla toho, co mi plnil vtedy klimu (3x) bol na vine prave kompresor. Potom som nasiel druheho, co mi klimu vyfukal dusikom, znova sa naplnila a od vtedy dakych 5 roko sluzila bez problemu. Ani on klime dako moc nerozumel, spoliehal sa iba na plnicku, ale dusik mal, lebo tym plnili pneu, takze aspon bol ochotny urobit to, co som chcel.

03.08.2019 09:34 - Re: Klima kompresor 3232615
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
eisy811 napsal(a):
Len to budes mat troska odruky 😂. Ale budiky na klimu mam, len diagnostiku na citrona nemam.
Mna totiz tiez klima raz riadne vytrestala, zial, vymenil som aj kompresor a zbytocne, no podla toho, co mi plnil vtedy klimu (3x) bol na vine prave kompresor. Potom som nasiel druheho, co mi klimu vyfukal dusikom, znova sa naplnila a od vtedy dakych 5 roko sluzila bez problemu. Ani on klime dako moc nerozumel, spoliehal sa iba na plnicku, ale dusik mal, lebo tym plnili pneu, takze aspon bol ochotny urobit to, co som chcel.


Jaký je pracovní postup při tom profoukávání dusíkem ?

06.08.2019 18:07 - Re: Klima kompresor 3233002
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak pomohol dusik, tak bolo nieco zanesene najskor vo vysusaci (je na klimachladici) - to rovno menim aj chladic

posledne takto bol problem s vysusacom ze jak sa to pustilo, vyletel tlak, kompresor zavijal, ale nezalezalo na otackach

ja sa priklanam k tomu kompresoru

03.08.2020 10:54 - Re: Klima kompresor 3278903
LukoLVG
Město: , Auto: Počet příspěvků: 227
99 Poslat soukromou zprávu
Ahojte mám dotaz, po zapnutí klimatizácie mi začne chvie s autom. Celkom výrazne, asi je toto neštandardný jav kdežto na druhom aute ani necítim že ide klima kompresor len jemne sa zvýšia otáčky po zapnutí A/C

Čo odporúčate, repas (XY eur?) alebo kúpi z bazoša používaný (40-60€) či nový (156€+)

Viete mi niekto podža VIN zisti presné číslo kompresora neh sa neobabrem: VF7DCRFNC76232803

03.08.2020 15:50 - Re: Klima kompresor 3278984
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2445

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Může to dělat i větrák...

03.08.2020 16:07 - Re: Klima kompresor 3278986
LukoLVG
Město: , Auto: Počet příspěvků: 227
99 Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Může to dělat i větrák...


Skúsim to, ale ako to odsledova?

|< < 1 ... 2 3 4 5 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator