| | |
27.07.2019 10:25 -
Re: Klima kompresor
|
3231739
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
Rio11 napsal(a): Tak dalí poznatky. Ve dříve napsané je stejné. Zkouel jsem tedy auto na místě točit do otáček 2000 a víc. Klíma přestala chladit, kompresor se točil, Zjistil jsem jetě jednu důleitou věc, kompresor je hlučný, take je slyet kdy se točí, po zvýení otáček na 2000 po pár vteřinách ztichne a slyet není. Vechno ostatní je stejné. Točit se nepřestane. Domnívám se, e tvuj kompresor má variabilní změnu zdvihu pístů - výkonu. Asi tam u něj dojde k tomu, e při sniování výkonu ( zvyování otáček) se písty posunou na nejnií výkona tím to nechladí, nebo by mohl dělat problém ventil na kompresoru který to řídí..
Domnívám se, e tvuj kompresor má variabilní změnu zdvihu pístů - výkonu. Asi tam u něj dojde k tomu, e při sniování výkonu ( zvyování otáček) se písty posunou na nejnií výkona tím to nechladí, nebo by mohl dělat problém ventil na kompresoru který to řídí..
|
|
27.07.2019 10:25 -
Re: Klima kompresor
|
3231740
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Expazni ventil.
Expazni ventil.
|
|
28.07.2019 12:03 -
Re: Klima kompresor
|
3231845
|
|
jumep
|
|
|
predpokladam ze sa bavime o jeho c5 1, tam nie je nic len spojka
tuto to pri prudkom zosliapnuti plynu vypne pre odlahcenie, napadlo ma len ci nesmyka ta spojka
inak v principe ak su tlaky v trubkach ok, bude najskor nieco kompresoru, ci uz spojka alebo samotny kompresor, nema tam moc co ine byt
pripadne usledovat v diagnostike ci tam nieco aktualne neuvedie na odpojenie
predpokladam ze sa bavime o jeho c5 1, tam nie je nic len spojka
tuto to pri prudkom zosliapnuti plynu vypne pre odlahcenie, napadlo ma len ci nesmyka ta spojka
inak v principe ak su tlaky v trubkach ok, bude najskor nieco kompresoru, ci uz spojka alebo samotny kompresor, nema tam moc co ine byt
pripadne usledovat v diagnostike ci tam nieco aktualne neuvedie na odpojenie
|
|
28.07.2019 12:29 -
Re: Klima kompresor
|
3231846
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
A co ten expanzní ventil, vůbec netuím co tam má za funkci. Jinak diagnostika se dělala dvakrát, před naplněním klimy a i po naplnění a za chodu klimy a ádnou závadu to nenapsalo, čidla ukazovala vstupní teplotu a teplotu upravenou, tlaky ukazovala plnička také OK. Prostě jsem v koncích. Kdy budu mít naprostou jistotu e je to kompresor tak dám nový, ale pokus - omyl to je docela dost peněz.
A co ten expanzní ventil, vůbec netuím co tam má za funkci. Jinak diagnostika se dělala dvakrát, před naplněním klimy a i po naplnění a za chodu klimy a ádnou závadu to nenapsalo, čidla ukazovala vstupní teplotu a teplotu upravenou, tlaky ukazovala plnička také OK. Prostě jsem v koncích. Kdy budu mít naprostou jistotu e je to kompresor tak dám nový, ale pokus - omyl to je docela dost peněz.
|
|
28.07.2019 14:02 -
Re: Klima kompresor
|
3231856
|
|
jumep
|
|
|
ten ventil ma za ulohu rozprasovat chladivo a tym vo vymeniku chladi, myslim zeby nefungoval ani pri volnobehu
znova teda co over
- ako sa otaca rukou kompresor
- pri volnobehu je to spojka kompresora zopnuta a toci sa
- pri zvysenych otackach je spojka spojena a toci sa
- pri zoslapnuti plynu sa spojka rozpoji, po dosiahnuti otacok sa spoji
- remen nesmyka, dobija to normalne
- sahara ide normalne
- diagnostika - teplota vyparniku stupa ked to nechladi
?
ten ventil ma za ulohu rozprasovat chladivo a tym vo vymeniku chladi, myslim zeby nefungoval ani pri volnobehu
znova teda co over
- ako sa otaca rukou kompresor
- pri volnobehu je to spojka kompresora zopnuta a toci sa
- pri zvysenych otackach je spojka spojena a toci sa
- pri zoslapnuti plynu sa spojka rozpoji, po dosiahnuti otacok sa spoji
- remen nesmyka, dobija to normalne
- sahara ide normalne
- diagnostika - teplota vyparniku stupa ked to nechladi
?
|
|
28.07.2019 18:30 -
Re: Klima kompresor
|
3231882
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
Ten kompresot přestane z něajého duvodu tlačit, to je ta změna zvuku - hlučný - tichý .. Podle mě jsou vechny kompresory v C5 u s variabilní změnou objemu a řídí si to výkon, řídí to ventil v kompresoru. Tam by nemohla být chyba ?
Ten kompresot přestane z něajého duvodu tlačit, to je ta změna zvuku - hlučný - tichý .. Podle mě jsou vechny kompresory v C5 u s variabilní změnou objemu a řídí si to výkon, řídí to ventil v kompresoru. Tam by nemohla být chyba ? :nevim
|
|
28.07.2019 22:32 -
Re: Klima kompresor
|
3231929
|
|
jumep
|
|
|
c5 1 ma len a len cievku, jednoduchy stary system
az facelift ma ventil
c5 1 ma len a len cievku, jednoduchy stary system
az facelift ma ventil
|
|
28.07.2019 22:45 -
Re: Klima kompresor
|
3231932
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
jumep napsal(a): c5 1 ma len a len cievku, jednoduchy stary system
az facelift ma ventil c5 I má buď Sandem SD 7 V16, nebo Harison - DELPHI V5 , oba dva tyto typy mají proměnlivý objem, tudí si řídí výkon a mají řídící ventil, tak praví dokumentace.
Pro Delphi - harrison V5 to vypadá takto .link.
c5 I má buď Sandem SD 7 V16, nebo Harison - DELPHI V5 , oba dva tyto typy mají proměnlivý objem, tudí si řídí výkon a mají řídící ventil, tak praví dokumentace.
Pro Delphi - harrison V5 to vypadá takto http://kfdown.s.aliimg.com/kf/HTB1COihQFXXXXbPXpXXq6xXFXXXw/200051398/HTB1COihQFXXXXbPXpXXq6xXFXXXw.jpg
|
|
28.07.2019 22:50 -
Re: Klima kompresor
|
3231934
|
|
jumep
|
|
|
a ako? mechanicky?
tam nic elektricke nie je, pressostat, cievka, to je jedina elektrika na klimaokruhu, sahara je ovladana ecu motora, ani bsm c5 1 nepocita s ventilom
mozem zajtra odfotit ten kompresor, mam tu jeden rozpadnuty
a ako? mechanicky?
tam nic elektricke nie je, pressostat, cievka, to je jedina elektrika na klimaokruhu, sahara je ovladana ecu motora, ani bsm c5 1 nepocita s ventilom
mozem zajtra odfotit ten kompresor, mam tu jeden rozpadnuty
|
|
29.07.2019 08:34 -
Re: Klima kompresor
|
3231965
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1300 |
|
|
Nejsem odborník na klimu. Jen sem pár těch kompresorů rozebral a přetěsnil. V jeho případě se jedná o "jednoduchý" konpresor, který je řízen tím ventilem. Nevím jak to pracuje, asi na rozdílu tlaků ???
ALE domnívám se, ře kdy mu kompresor najednou přestane dávat - tlačit, mohl by za tím být jen tento ventil v kompresoru. je to součástka co se kazí a prodává samostatně. Tak e ne výměna kompresoru, kdy u někdo usoudí, e je patný kompresor ... , moná by stačila výměna toho ventilu ... ALE to si klimaři zase moc nenamastí kapsu, neb ventil je jen za pár stovek ... Ono ta tom kompresoru se nemá jinak co pokazit, pouze se můe vyběhat a bude dávat mení tlak, ale dávat bude ...
A nebo ten expanzní ventil na vstupu do výparníku ..
Měnit celý kompresor je myslím zbytečné.
Je to ale jen má úvaha, netvrdím e mám pravdu.
Nejsem odborník na klimu. Jen sem pár těch kompresorů rozebral a přetěsnil. V jeho případě se jedná o "jednoduchý" konpresor, který je řízen tím ventilem. Nevím jak to pracuje, asi na rozdílu tlaků ???
ALE domnívám se, ře kdy mu kompresor najednou přestane dávat - tlačit, mohl by za tím být jen tento ventil v kompresoru. je to součástka co se kazí a prodává samostatně. Tak e ne výměna kompresoru, kdy u někdo usoudí, e je patný kompresor ... , moná by stačila výměna toho ventilu ... ALE to si klimaři zase moc nenamastí kapsu, neb ventil je jen za pár stovek ... ;-) Ono ta tom kompresoru se nemá jinak co pokazit, pouze se můe vyběhat a bude dávat mení tlak, ale dávat bude ...
A nebo ten expanzní ventil na vstupu do výparníku ..
Měnit celý kompresor je myslím zbytečné.
Je to ale jen má úvaha, netvrdím e mám pravdu.
|
|
29.07.2019 14:17 -
Re: Klima kompresor
|
3232020
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
jumep napsal(a): ten ventil ma za ulohu rozprasovat chladivo a tym vo vymeniku chladi, myslim zeby nefungoval ani pri volnobehu
znova teda co over
- ako sa otaca rukou kompresor
- pri volnobehu je to spojka kompresora zopnuta a toci sa
- pri zvysenych otackach je spojka spojena a toci sa
- pri zoslapnuti plynu sa spojka rozpoji, po dosiahnuti otacok sa spoji
- remen nesmyka, dobija to normalne
- sahara ide normalne
- diagnostika - teplota vyparniku stupa ked to nechladi
?
Tak jsem to prověřil.
- zkouel jsem , kompresor se rukou otáčí lehce bez odporu, jen slyím jak se v něm oupu ty pístky, zkouel jsem i na jiném autě a tam byl odpor kompresoru poznat.
- při volnoběhu je spojka sepnutá a kompresor se točí a chladí to.
- při zvýených otáčkách je spojka sepnutá a kompresor se točí, ale přestane to chladit.
- kdy lapu na plyn jak chci tak jsem nezaznamenal e se spojka rozepne a po dosaení otáček zase sepne, podle mne je stále sepnutá a kompresor se točí.
- řemen neprokluzuje, dobíjí to bez zátěe 14,40 a v zátěi 14,25 ( zapnuto tlumená a dálková světla, větrák naplno, sahara naplno, spojka kompresoru ).
- sahara se točí a nezastavuje se točí stále při sepnutém kompresoru.
- teplotu výparníku jsem nemohl zjistit v současné době má kamarád dovolenou a já tím pádem jsem bez diagnostiky.
Tak jsem to prověřil.
- zkouel jsem , kompresor se rukou otáčí lehce bez odporu, jen slyím jak se v něm oupu ty pístky, zkouel jsem i na jiném autě a tam byl odpor kompresoru poznat.
- při volnoběhu je spojka sepnutá a kompresor se točí a chladí to.
- při zvýených otáčkách je spojka sepnutá a kompresor se točí, ale přestane to chladit.
- kdy lapu na plyn jak chci tak jsem nezaznamenal e se spojka rozepne a po dosaení otáček zase sepne, podle mne je stále sepnutá a kompresor se točí.
- řemen neprokluzuje, dobíjí to bez zátěe 14,40 a v zátěi 14,25 ( zapnuto tlumená a dálková světla, větrák naplno, sahara naplno, spojka kompresoru ).
- sahara se točí a nezastavuje se točí stále při sepnutém kompresoru.
- teplotu výparníku jsem nemohl zjistit v současné době má kamarád dovolenou a já tím pádem jsem bez diagnostiky.
|
|
29.07.2019 16:50 -
Re: Klima kompresor
|
3232036
|
|
jruze
|
|
|
Rio11 napsal(a): Tak jsem to prověřil.
- zkouel jsem , kompresor se rukou otáčí lehce bez odporu, jen slyím jak se v něm oupu ty pístky, zkouel jsem i na jiném autě a odpor byl poznat.
- při volnoběhu je spojka sepnutá a kompresor se točí a chladí to.
- při zvýených otáčkách je spojka sepnutá a kompresor se točí, ale přestane to chladit.
- kdy lapu na plyn jak chci tak jsem nezaznamenal e se spojka rozepne a po dosaení otáček zase sepne, podle mne je stále sepnutá a kompresor se točí.
- řemen neprokluzuje, dobíjí to bez zátěe 14,40 a v zátěi 14,25 ( zapnuto tlumená a dálková světla, větrák naplno, sahara naplno, spojka kompresoru ).
- sahara se točí a nezastavuje se točí stále při sepnutém kompresoru.
- teplotu výparníku jsem nemohl zjistit v současné době má kamarád dovolenou a já tím pádem jsem bez diagnostiky.
Zajeď na plničku klimatizací tam uvidí oba dva okruhy (v diag jen tlak v klimě - ten by se měl pohybovat okolo 16.)
Zajeď na plničku klimatizací tam uvidí oba dva okruhy (v diag jen tlak v klimě - ten by se měl pohybovat okolo 16.)
|
|
29.07.2019 17:06 -
Re: Klima kompresor
|
3232038
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Jardo tam u jsem byl dvakrát a nic nezjistili. Oba okruhy ukazovali správně.
Jardo tam u jsem byl dvakrát a nic nezjistili. Oba okruhy ukazovali správně.
Přílohy: DSCF5103.JPG ( 3841831b ) - |
|
29.07.2019 17:47 -
Re: Klima kompresor
|
3232042
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Ta tlustí trubka je málo studená kdy to jede na volnoběh ale trochu to chladí, a při otáčkách je teplá a nechladí to vůbec. Budu muset jetě jednou na plničku překontrolovat ty tlaky při otáčkách. Ono se to kontrolovalo, jene já lapal na plyn v autě a servisák koukal na budíky, já na ně neviděl, tvrdil e je to v pořádku.
Ta tlustí trubka je málo studená kdy to jede na volnoběh ale trochu to chladí, a při otáčkách je teplá a nechladí to vůbec. Budu muset jetě jednou na plničku překontrolovat ty tlaky při otáčkách. Ono se to kontrolovalo, jene já lapal na plyn v autě a servisák koukal na budíky, já na ně neviděl, tvrdil e je to v pořádku.
|
|
29.07.2019 19:05 -
Re: Klima kompresor
|
3232044
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Nieco o sustave klimatizacie s chladivom R134a.
Nieco o sustave klimatizacie s chladivom R134a.
Přílohy: IMG_20190729_190318.jpg ( 140588b ) - IMG_20190729_095347.jpg ( 238739b ) - |
|
31.07.2019 13:12 -
Re: Klima kompresor
|
3232235
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Ahoj vem. Tak poslední věc co jsem mohl udělat, znovu na plničku, tentokrát jsem si v servisu vyádal e si to zkontroluji sám, kupodivu neprotestovali. Take výsledky :
Auto nenastartované tlaky VT 5,1 bar, NT 6 bar.
Motor ve volnoběhu VT 10-11 bar, NT 2,8 bar.
Motor 2500 otáček, VT 11 bar a klesal na 7 bar pak vypnul kompresor, NT 4 bar a drel.
Napadá někoho kde by mohl být problém ?
Děkuji vem kdo se mě snaili a snaí pomoc. Velice si toho váím.
Ahoj vem. Tak poslední věc co jsem mohl udělat, znovu na plničku, tentokrát jsem si v servisu vyádal e si to zkontroluji sám, kupodivu neprotestovali. Take výsledky :
Auto nenastartované tlaky VT 5,1 bar, NT 6 bar.
Motor ve volnoběhu VT 10-11 bar, NT 2,8 bar.
Motor 2500 otáček, VT 11 bar a klesal na 7 bar pak vypnul kompresor, NT 4 bar a drel.
Napadá někoho kde by mohl být problém ?
Děkuji vem kdo se mě snaili a snaí pomoc. Velice si toho váím.
|
|
| |
|
|