Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Klima kompresor
|< < 1 2 3 4 5 6 > >|
27.07.2019 10:25 - Re: Klima kompresor 3231739
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Tak další poznatky. Vše dříve napsané je stejné. Zkoušel jsem tedy auto na místě točit do otáček 2000 a víc. Klíma přestala chladit, kompresor se točil, Zjistil jsem ještě jednu důležitou věc, kompresor je hlučný, takže je slyšet když se točí, po zvýšení otáček na 2000 po pár vteřinách ztichne a slyšet není. Všechno ostatní je stejné. Točit se nepřestane.
Domnívám se, že tvuj kompresor má variabilní změnu zdvihu pístů - výkonu. Asi tam u něj dojde k tomu, že při snižování výkonu ( zvyšování otáček) se písty posunou na nejnižší výkona tím to nechladí, nebo by mohl dělat problém ventil na kompresoru který to řídí..

27.07.2019 10:25 - Re: Klima kompresor 3231740
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Expazni ventil.

28.07.2019 12:03 - Re: Klima kompresor 3231845
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
predpokladam ze sa bavime o jeho c5 1, tam nie je nic len spojka
tuto to pri prudkom zosliapnuti plynu vypne pre odlahcenie, napadlo ma len ci nesmyka ta spojka

inak v principe ak su tlaky v trubkach ok, bude najskor nieco kompresoru, ci uz spojka alebo samotny kompresor, nema tam moc co ine byt

pripadne usledovat v diagnostike ci tam nieco aktualne neuvedie na odpojenie

28.07.2019 12:29 - Re: Klima kompresor 3231846
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A co ten expanzní ventil, vůbec netuším co tam má za funkci. Jinak diagnostika se dělala dvakrát, před naplněním klimy a i po naplnění a za chodu klimy a žádnou závadu to nenapsalo, čidla ukazovala vstupní teplotu a teplotu upravenou, tlaky ukazovala plnička také OK. Prostě jsem v koncích. Když budu mít naprostou jistotu že je to kompresor tak dám nový, ale pokus - omyl to je docela dost peněz.

28.07.2019 14:02 - Re: Klima kompresor 3231856
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ten ventil ma za ulohu rozprasovat chladivo a tym vo vymeniku chladi, myslim zeby nefungoval ani pri volnobehu

znova teda co over
- ako sa otaca rukou kompresor
- pri volnobehu je to spojka kompresora zopnuta a toci sa
- pri zvysenych otackach je spojka spojena a toci sa
- pri zoslapnuti plynu sa spojka rozpoji, po dosiahnuti otacok sa spoji
- remen nesmyka, dobija to normalne
- sahara ide normalne

- diagnostika - teplota vyparniku stupa ked to nechladi
?

28.07.2019 16:26 - Re: Klima kompresor 3231870
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
A co ten expanzní ventil, vůbec netuším co tam má za funkci. Jinak diagnostika se dělala dvakrát, před naplněním klimy a i po naplnění a za chodu klimy a žádnou závadu to nenapsalo, čidla ukazovala vstupní teplotu a teplotu upravenou, tlaky ukazovala plnička také OK. Prostě jsem v koncích. Když budu mít naprostou jistotu že je to kompresor tak dám nový, ale pokus - omyl to je docela dost peněz.


Tam kde jsou připojeny trubky od klimy do ,,topení" je taková hliniková kostička(do ní jsou zapojené ty trubky a ta je zapojena na výparník)- v té kostce je jehla a membrána - podle mne je tato věc KO - na plničce by to měl poznat na rozdílu tlaků v nízkým a vysokým tlakem (toto pouští a rozprašuje chladivo to výměníku a tím to chladí) - pokud tlačí kompresor(to vidí na plničce) by to mělo chladit ale musí být tento vetil OK (to vividí na nízkotlakém okruhu.

Na C5 I rozpíná a spíná elektromagnet na řemenici podle info ze snímačů v tělese klimatizace(za předpokladu že je kompresor OK) . Na C5 II a III je regulační el.ventil na kompresoru ten reguluje průtok chladiva a řemenice je seplá pořád (pokud nestoupne tlak a nebo není tlak v okruhu potom ještě když je nadměrně ohřátý motor)

Přílohy:
Bez názvu.jpg ( 427292b ) -

28.07.2019 18:30 - Re: Klima kompresor 3231882
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ten kompresot přestane z něajého duvodu tlačit, to je ta změna zvuku - hlučný - tichý .. Podle mě jsou všechny kompresory v C5 už s variabilní změnou objemu a řídí si to výkon, řídí to ventil v kompresoru. Tam by nemohla být chyba ?

28.07.2019 22:32 - Re: Klima kompresor 3231929
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
c5 1 ma len a len cievku, jednoduchy stary system

az facelift ma ventil

28.07.2019 22:45 - Re: Klima kompresor 3231932
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
c5 1 ma len a len cievku, jednoduchy stary system

az facelift ma ventil
c5 I má buď Sandem SD 7 V16, nebo Harison - DELPHI V5 , oba dva tyto typy mají proměnlivý objem, tudíž si řídí výkon a mají řídící ventil, tak praví dokumentace.
Pro Delphi - harrison V5 to vypadá takto .link.

28.07.2019 22:50 - Re: Klima kompresor 3231934
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
a ako? mechanicky?
tam nic elektricke nie je, pressostat, cievka, to je jedina elektrika na klimaokruhu, sahara je ovladana ecu motora, ani bsm c5 1 nepocita s ventilom

mozem zajtra odfotit ten kompresor, mam tu jeden rozpadnuty

28.07.2019 22:56 - Re: Klima kompresor 3231935
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
a ako? mechanicky?
tam nic elektricke nie je, pressostat, cievka, to je jedina elektrika na klimaokruhu, sahara je ovladana ecu motora, ani bsm c5 1 nepocita s ventilom

mozem zajtra odfotit ten kompresor, mam tu jeden rozpadnuty
a pro Sanden vypadá takto : .link. ....

Ano je to mechanický ventil co umí řídit práci kompresoru podle zatížení a kompresor mění vnitřní geometrii a tím zdvih pístů - objem stlačení media - výkon ....

Sanden SD7V16C Variable Displacement Auto AC Compressor

.link.

Harrison - Delphi to má podobně.
Naklápění toho otočného středu s písty se mění zdvih pístu - tím výkon ... tak že to umí "šmrdlat" na místě teměř bez zdvihu...

29.07.2019 07:43 - Re: Klima kompresor 3231953
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Podle mě jsou všechny kompresory v C5 už s variabilní změnou objemu a řídí si to výkon, řídí to ventil v kompresoru. Tam by nemohla být chyba ?

je to jak pises Milane,ale jsou i vyjimky,hlavne dle vybavy a motorizace..

29.07.2019 08:34 - Re: Klima kompresor 3231965
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1300

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nejsem odborník na klimu. Jen sem pár těch kompresorů rozebral a přetěsnil. V jeho případě se jedná o "jednoduchý" konpresor, který je řízen tím ventilem. Nevím jak to pracuje, asi na rozdílu tlaků ???
ALE domnívám se, ře když mu kompresor najednou přestane dávat - tlačit, mohl by za tím být jen tento ventil v kompresoru. je to součástka co se kazí a prodává samostatně. Tak že než výměna kompresoru, když už někdo usoudí, že je špatný kompresor ... , možná by stačila výměna toho ventilu ... ALE to si klimaři zase moc nenamastí kapsu, neb ventil je jen za pár stovek ... Ono ta tom kompresoru se nemá jinak co pokazit, pouze se může vyběhat a bude dávat menší tlak, ale dávat bude ...
A nebo ten expanzní ventil na vstupu do výparníku ..
Měnit celý kompresor je myslím zbytečné.
Je to ale jen má úvaha, netvrdím že mám pravdu.

29.07.2019 14:17 - Re: Klima kompresor 3232020
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ten ventil ma za ulohu rozprasovat chladivo a tym vo vymeniku chladi, myslim zeby nefungoval ani pri volnobehu

znova teda co over
- ako sa otaca rukou kompresor
- pri volnobehu je to spojka kompresora zopnuta a toci sa
- pri zvysenych otackach je spojka spojena a toci sa
- pri zoslapnuti plynu sa spojka rozpoji, po dosiahnuti otacok sa spoji
- remen nesmyka, dobija to normalne
- sahara ide normalne

- diagnostika - teplota vyparniku stupa ked to nechladi
?


Tak jsem to prověřil.
- zkoušel jsem , kompresor se rukou otáčí lehce bez odporu, jen slyším jak se v něm šoupu ty pístky, zkoušel jsem i na jiném autě a tam byl odpor kompresoru poznat.
- při volnoběhu je spojka sepnutá a kompresor se točí a chladí to.
- při zvýšených otáčkách je spojka sepnutá a kompresor se točí, ale přestane to chladit.
- když šlapu na plyn jak chci tak jsem nezaznamenal že se spojka rozepne a po dosažení otáček zase sepne, podle mne je stále sepnutá a kompresor se točí.
- řemen neprokluzuje, dobíjí to bez zátěže 14,40 a v zátěži 14,25 ( zapnuto tlumená a dálková světla, větrák naplno, sahara naplno, spojka kompresoru ).
- sahara se točí a nezastavuje se točí stále při sepnutém kompresoru.
- teplotu výparníku jsem nemohl zjistit v současné době má kamarád dovolenou a já tím pádem jsem bez diagnostiky.

29.07.2019 16:50 - Re: Klima kompresor 3232036
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Tak jsem to prověřil.
- zkoušel jsem , kompresor se rukou otáčí lehce bez odporu, jen slyším jak se v něm šoupu ty pístky, zkoušel jsem i na jiném autě a odpor byl poznat.
- při volnoběhu je spojka sepnutá a kompresor se točí a chladí to.
- při zvýšených otáčkách je spojka sepnutá a kompresor se točí, ale přestane to chladit.
- když šlapu na plyn jak chci tak jsem nezaznamenal že se spojka rozepne a po dosažení otáček zase sepne, podle mne je stále sepnutá a kompresor se točí.
- řemen neprokluzuje, dobíjí to bez zátěže 14,40 a v zátěži 14,25 ( zapnuto tlumená a dálková světla, větrák naplno, sahara naplno, spojka kompresoru ).
- sahara se točí a nezastavuje se točí stále při sepnutém kompresoru.
- teplotu výparníku jsem nemohl zjistit v současné době má kamarád dovolenou a já tím pádem jsem bez diagnostiky.


Zajeď na plničku klimatizací tam uvidí oba dva okruhy (v diag jen tlak v klimě - ten by se měl pohybovat okolo 16.)

29.07.2019 17:06 - Re: Klima kompresor 3232038
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jardo tam už jsem byl dvakrát a nic nezjistili. Oba okruhy ukazovali správně.

Přílohy:
DSCF5103.JPG ( 3841831b ) -

29.07.2019 17:20 - Re: Klima kompresor 3232039
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rio11 napsal(a):
Jardo tam už jsem byl dvakrát a nic nezjistili. Oba okruhy ukazovali správně.


Pokud ten kompresor tlačí (+- 16.) a pod otáčkama neklesá tlak tak je podle mne KO ten expanzní ventil(tam je neco jako termostat který ovládá jehlu) - když je to pod otáčkama je ta tlustší trubka pořád studená jako v nízkých otáčkách. ( v okruhu je v klidu tlak kolem 6.-7. pokud ten tlak drží tak by měl ten kompresor tlačit - pokud klesne tlak pod 10. nemusí to už chladit - to se stává když je málo chladiva)

29.07.2019 17:47 - Re: Klima kompresor 3232042
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ta tlustší trubka je málo studená když to jede na volnoběh ale trochu to chladí, a při otáčkách je teplá a nechladí to vůbec. Budu muset ještě jednou na plničku překontrolovat ty tlaky při otáčkách. Ono se to kontrolovalo, jenže já šlapal na plyn v autě a servisák koukal na budíky, já na ně neviděl, tvrdil že je to v pořádku.

29.07.2019 19:05 - Re: Klima kompresor 3232044
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nieco o sustave klimatizacie s chladivom R134a.

Přílohy:
IMG_20190729_190318.jpg ( 140588b ) -
IMG_20190729_095347.jpg ( 238739b ) -

31.07.2019 13:12 - Re: Klima kompresor 3232235
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ahoj všem. Tak poslední věc co jsem mohl udělat, znovu na plničku, tentokrát jsem si v servisu vyžádal že si to zkontroluji sám, kupodivu neprotestovali. Takže výsledky :
Auto nenastartované tlaky VT 5,1 bar, NT 6 bar.
Motor ve volnoběhu VT 10-11 bar, NT 2,8 bar.
Motor 2500 otáček, VT 11 bar a klesal na 7 bar pak vypnul kompresor, NT 4 bar a držel.
Napadá někoho kde by mohl být problém ?

Děkuji všem kdo se mě snažili a snaží pomoc. Velice si toho vážím.

|< < 1 2 3 4 5 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator