| | |
22.08.2015 13:22 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2853367
|
|
doktor
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 26 |
|
|
Ahoj vichni,mám tento problém,před dvěma tisíci km jsem měnil olej,po výměně ve v pořádku,jetě jsem kontroloval jestli je suché výčko od olejové vloky a ve bylo OK.Teď jsem otevřel kapotu a koukám,e kolem víčka teče olej,víčko jsem malinko dotáhnul,olej otřel a uvidím.Nevíte někdo co s tím,mohla se nějak prostřelit těsnicí gumička? Co radíte?
Díky za odpovědi
Ahoj vichni,mám tento problém,před dvěma tisíci km jsem měnil olej,po výměně ve v pořádku,jetě jsem kontroloval jestli je suché výčko od olejové vloky a ve bylo OK.Teď jsem otevřel kapotu a koukám,e kolem víčka teče olej,víčko jsem malinko dotáhnul,olej otřel a uvidím.Nevíte někdo co s tím,mohla se nějak prostřelit těsnicí gumička? Co radíte?
Díky za odpovědi
|
|
22.08.2015 18:46 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2853410
|
|
jruze
|
|
|
doktor napsal(a): Ahoj vichni,mám tento problém,před dvěma tisíci km jsem měnil olej,po výměně ve v pořádku,jetě jsem kontroloval jestli je suché výčko od olejové vloky a ve bylo OK.Teď jsem otevřel kapotu a koukám,e kolem víčka teče olej,víčko jsem malinko dotáhnul,olej otřel a uvidím.Nevíte někdo co s tím,mohla se nějak prostřelit těsnicí gumička? Co radíte?
Díky za odpovědi
Dal jsi novou? Ty víčka neodchází(neprakají)ale mohla s skřípnout,být kazová(ale stím jsem se jetě nesetkal) - potom je divné e to neteklo hned.
Dal jsi novou? Ty víčka neodchází(neprakají)ale mohla s skřípnout,být kazová(ale stím jsem se jetě nesetkal) - potom je divné e to neteklo hned.:nevim
|
|
22.08.2015 23:15 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2853465
|
|
doktor
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 26 |
|
|
Filtr dávám origo citroen i s gumičkou,nikdy jsem s tím neměl problém,ale prostě to teče.Očistím to,jdu to projet a zase je to od oleje.Zkusím zítra dát nový filtr s gumičkou a uvidím.Nemůe být problém v tlaku oleje,e by byl velký a gumička to neudrela?
Filtr dávám origo citroen i s gumičkou,nikdy jsem s tím neměl problém,ale prostě to teče.Očistím to,jdu to projet a zase je to od oleje.Zkusím zítra dát nový filtr s gumičkou a uvidím.Nemůe být problém v tlaku oleje,e by byl velký a gumička to neudrela?
|
|
23.08.2015 00:09 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2853470
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Asi bych si pořádně prohlídnul závit na tom víčku. Jestli jsi to náhodou nenasadil trochu naikmo a neprořízl se ti tam druhý, ikmý závit. Pak by to po dotaení nesedělo rovně, nebo by to nelo dotáhnout a do konce a gumička by to neutěsnila.
A nebo je jetě monost, e nová vloka je o nějaký ten milimetr delí a tak víčko po dotaení sedí jen středem na vloce a nedosedá na venkovní těsnění.
Asi bych si pořádně prohlídnul závit na tom víčku. Jestli jsi to náhodou nenasadil trochu naikmo a neprořízl se ti tam druhý, ikmý závit. Pak by to po dotaení nesedělo rovně, nebo by to nelo dotáhnout a do konce a gumička by to neutěsnila.
A nebo je jetě monost, e nová vloka je o nějaký ten milimetr delí a tak víčko po dotaení sedí jen středem na vloce a nedosedá na venkovní těsnění.
|
|
23.08.2015 18:57 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2853604
|
|
doktor
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 26 |
|
|
Tak jsen vyměnil filtr s těsněním a je to suchý a neteče.Víčko vypadá normálně,stará gumička taky vypadala normálně,ale asi netěsnila.Tak doufám e to vydrí déle ne 2.500 km.
Díky za odpovědi
Tak jsen vyměnil filtr s těsněním a je to suchý a neteče.Víčko vypadá normálně,stará gumička taky vypadala normálně,ale asi netěsnila.Tak doufám e to vydrí déle ne 2.500 km.
Díky za odpovědi
|
|
28.08.2015 09:55 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2854895
|
|
crussader
|
Město: Galanta, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 229 |
|
|
Ahojte,
tak sa pripravujem na tu vymenu oleja, prikladam obrazok z eshopu a prosim niekoho znaleho aby mi pozrel ci som vybral spravne filtre a olej pre X7 2.0hdi 120kw
Oleju kupujem 6L, niekde som tusim cital ze potrebujem 5,3L, mam to spravne?
Dakujem.
Ahojte,
tak sa pripravujem na tu vymenu oleja, prikladam obrazok z eshopu a prosim niekoho znaleho aby mi pozrel ci som vybral spravne filtre a olej pre X7 2.0hdi 120kw
Oleju kupujem 6L, niekde som tusim cital ze potrebujem 5,3L, mam to spravne?
Dakujem.
|
|
28.08.2015 16:19 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2854990
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
BlueSeven:Já dávám vechny filtry od Mannu.To je patně?Jaký je v těch filtrech rozdíl?
BlueSeven:Já dávám vechny filtry od Mannu.To je patně?Jaký je v těch filtrech rozdíl? :nevim
|
|
28.08.2015 17:05 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2854996
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
vendac napsal(a): BlueSeven:Já dávám vechny filtry od Mannu.To je patně?Jaký je v těch filtrech rozdíl?
Za prvé Purflux je OEM, tzn. kdy kupuje nové auto, tak tam je, moná tam najde i něco jiného, ale ve větině případů je tam Purflux. Jinak třeba uvedený olejový filtr L398A má větí filtrační plochu proti jiným filtrům, stejně tak to platí i pro palivový. Není to ale jen o ploe filtru, ale i o kvalitě filtračního materiálu
Ale je na tobě, co si tam dá, Purflux bývá dokonce nejlevnějí.
Za prvé Purflux je OEM, tzn. kdy kupuje nové auto, tak tam je, moná tam najde i něco jiného, ale ve větině případů je tam Purflux. Jinak třeba uvedený olejový filtr L398A má větí filtrační plochu proti jiným filtrům, stejně tak to platí i pro palivový. Není to ale jen o ploe filtru, ale i o kvalitě filtračního materiálu ;-)
Ale je na tobě, co si tam dá, Purflux bývá dokonce nejlevnějí.
|
|
28.08.2015 17:52 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855005
|
|
Koník
|
Město: Kolín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 146 |
|
|
BlueSeven napsal(a): Jinak třeba uvedený olejový filtr L398A má větí filtrační plochu proti jiným filtrům, stejně tak to platí i pro palivový. Není to ale jen o ploe filtru, ale i o kvalitě filtračního materiálu
Ale je na tobě, co si tam dá, Purflux bývá dokonce nejlevnějí.
To tvrzení má podloeno čím ? příslovím jedna baba povídala, nebo má výsledek testů? Ze zkuenosti z prvovýroby vím, e Frantíci pouívaji spíe levnějí materiály, jen aby srazily výrobní náklady dolů. To e je něco pouito v prvovýrobě neznamená e je to to nejkvalitnějí, nebo nejlepí. Netvrdím e purflux není kvalitní ale nedělejte zase z něj tady modlu Navíc doporučuje v předchozím příspěvku hustí olej 5w40 a ten se v prvovýrobě jestli se nepletu do motoru nelil, kdy výrobce udává 5w30 Jednou je tedy podle tebe dobré dát věci co se dávají v prvovýrobě (filtry)a podruhé (typ oleje) zase nemusí být z prvovýroby ?
To tvrzení má podloeno čím ? příslovím jedna baba povídala, nebo má výsledek testů? Ze zkuenosti z prvovýroby vím, e Frantíci pouívaji spíe levnějí materiály, jen aby srazily výrobní náklady dolů. To e je něco pouito v prvovýrobě neznamená e je to to nejkvalitnějí, nebo nejlepí. Netvrdím e purflux není kvalitní ale nedělejte zase z něj tady modlu :-) Navíc doporučuje v předchozím příspěvku hustí olej 5w40 a ten se v prvovýrobě jestli se nepletu do motoru nelil, kdy výrobce udává 5w30 :-p Jednou je tedy podle tebe dobré dát věci co se dávají v prvovýrobě (filtry)a podruhé (typ oleje) zase nemusí být z prvovýroby ?
|
|
28.08.2015 18:22 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855008
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Jestli v tom nevidí logiku, je to jen tvůj problém.
1) Podívej se na Purflux a na Mann/Champion/Bosch/Filtron/ .... Jedny lamely jsou rovný, druhý prolamovaný. Který má větí plochu.
2) Levnějí díly do prvovýroby jsou ty, které nejlaciněji výrobce nasmlouval. Nemá to s cenou v obchodě nic společnýho.
3) Olej se v prvovýrobě dává takový, který je schválený pro splnění emisních norem EU. Výrobci i EU je putna, jestli s tím ten motor přeije, nebo skape týden po záruce. Můj motor odjel z linky s TOTAL QUARTZ 9000 5W40. A do roku 2008 snad vechny C5. Po několika letech je najednou pro nae motory nevhodný a mám tam lít omatěnou pleovou vodu? Protoe to éf cechu krejčích, nebo kuchařů, předělaný na eurokomisaře, dal do norem, aby to vypadalo, e EU chce být zelená?
Jestli v tom nevidí logiku, je to jen tvůj problém.
1) Podívej se na Purflux a na Mann/Champion/Bosch/Filtron/ .... Jedny lamely jsou rovný, druhý prolamovaný. Který má větí plochu.
2) Levnějí díly do prvovýroby jsou ty, které nejlaciněji výrobce nasmlouval. Nemá to s cenou v obchodě nic společnýho.
3) Olej se v prvovýrobě dává takový, který je schválený pro splnění emisních norem EU. Výrobci i EU je putna, jestli s tím ten motor přeije, nebo skape týden po záruce. Můj motor odjel z linky s TOTAL QUARTZ 9000 5W40. A do roku 2008 snad vechny C5. Po několika letech je najednou pro nae motory nevhodný a mám tam lít omatěnou pleovou vodu? Protoe to éf cechu krejčích, nebo kuchařů, předělaný na eurokomisaře, dal do norem, aby to vypadalo, e EU chce být zelená?
|
|
28.08.2015 18:34 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855010
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
@Mikra tleskám
@Koník, rukama u mi prolo pár filtrů, tak vím o čem mluvím. Zkus si ty filtry koupit, rozkrájet a porovnat, není lepí důkaz ne to mít v ruce Jetě malá poznámka k oleji, taky jsem dříve dával Total Ineo ECS 5W30 a ralo to do výměny (15 000 km) kolem 1/2 litru, teď dávám Total Quartz 9000 5W40 a neere to nic.
@Mikra tleskám :palec
@Koník, rukama u mi prolo pár filtrů, tak vím o čem mluvím. Zkus si ty filtry koupit, rozkrájet a porovnat, není lepí důkaz ne to mít v ruce ;-) Jetě malá poznámka k oleji, taky jsem dříve dával Total Ineo ECS 5W30 a ralo to do výměny (15 000 km) kolem 1/2 litru, teď dávám Total Quartz 9000 5W40 a neere to nic.
|
|
28.08.2015 18:36 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855011
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Dával jsem do vech aut filtry od Mannu a nikdy ádný problém. Vyzkouím při přítí výměně Purflux a uvidíme. Chtěl bych pro auto to nejlepí jinak olej i do předchozího auta s Fap Liqui-Moly 5W-30 a taky bez problémů.
Dával jsem do vech aut filtry od Mannu a nikdy ádný problém. Vyzkouím při přítí výměně Purflux a uvidíme. Chtěl bych pro auto to nejlepí :-) jinak olej i do předchozího auta s Fap Liqui-Moly 5W-30 a taky bez problémů. :nevim
|
|
28.08.2015 18:55 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855016
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Na tom olejovým filtru nic moc nepozná. Kadý bude při výměně černý. Proto tam taky je. Dokonce i ten papírák od Starline bude stejně černý. Rozdíl pozná, a kdy bude pozdě. Líp jde rozdíl pozorovat na palivovým filtru. Řídký bude čistý i po 40k km a v podstatě nefiltruje, co je u paliva velký problém. A sice hustý, ale s malou plochou dokáe při niích teplotách nepustit naftu. Hustý s velkou plochou tu "zmrzlou" naftu pustí líp. A nebo při pinavějím palivu vydrí poutět dýl.
Kdy chci pro motor to nejlepí, budu koukat po co nejhustím filtru s co největí plochou. A to i u vzduchových a klimatizačních.
Na tom olejovým filtru nic moc nepozná. Kadý bude při výměně černý. Proto tam taky je. Dokonce i ten papírák od Starline bude stejně černý. Rozdíl pozná, a kdy bude pozdě. Líp jde rozdíl pozorovat na palivovým filtru. Řídký bude čistý i po 40k km a v podstatě nefiltruje, co je u paliva velký problém. A sice hustý, ale s malou plochou dokáe při niích teplotách nepustit naftu. Hustý s velkou plochou tu "zmrzlou" naftu pustí líp. A nebo při pinavějím palivu vydrí poutět dýl.
Kdy chci pro motor to nejlepí, budu koukat po co nejhustím filtru s co největí plochou. A to i u vzduchových a klimatizačních.
|
|
28.08.2015 19:06 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855020
|
|
vendac
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 143 |
|
|
Mikra: Dobře,to vechno chápu. Kde najdu nějaký hodnoty ty hustoty,jestli to teda výrobce někde uvádí.
Mikra: Dobře,to vechno chápu. Kde najdu nějaký hodnoty ty hustoty,jestli to teda výrobce někde uvádí.
|
|
28.08.2015 19:28 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855029
|
|
jumep
|
|
|
Myslim vilous alebo niekto skusal vzduchovy filter, popol s popolnika a vysavac. Nalepsie vysiel ten purflux. O olejovom a naftovom uz ani nehovorim. Pri olejovom mane dokonca hrozi ze sa zlomi v nom ten stred, niekde som to daval dokument kde vyslovene prikazuju purflux filtre
Myslim vilous alebo niekto skusal vzduchovy filter, popol s popolnika a vysavac. Nalepsie vysiel ten purflux. O olejovom a naftovom uz ani nehovorim. Pri olejovom mane dokonca hrozi ze sa zlomi v nom ten stred, niekde som to daval dokument kde vyslovene prikazuju purflux filtre
|
|
28.08.2015 19:28 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855032
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já bych to a tak nehrotil. Určitě by se dalo od kadýho výrobce sehnat něco málo z parametrů a nejspí existuje i nějaká norma, limit nebo rozmezí propustností, ale spí bych se pro jednoduchost spolehnul na zkuenosti uivatelů. Ta velikost povrchu je jasně na Purfluxech vidět a víc v podstatě vědět nepotřebuju. Problémy s Purfluxem nikdo nehlásil, zato třeba s Mannem jsme tady myslím něco řeili. Snad e nějak nefungoval vnitřek k uvolnění ventilku a dolo k nemazání, ale u si to přesně nepamatuju. Vlastně si ani nejsem jistej, jestli to byl Mann a jestli to bylo tady.
Z logiky věci mi vyplývá, e Purflux neprolamuje ty jednotlivý ebra jen tak z plezíru, ale spí proto, aby dosáhl kýený propustnosti. Kdyby byl řídký, nemusel by sloitěji vyrábět prolamovaný ebra. Ale je to jen můj dohad.
EDIT: jumep byl zase rychlejí a potvrdil mi i ten Mann. Jupííí.
:-d
Já bych to a tak nehrotil. Určitě by se dalo od kadýho výrobce sehnat něco málo z parametrů a nejspí existuje i nějaká norma, limit nebo rozmezí propustností, ale spí bych se pro jednoduchost spolehnul na zkuenosti uivatelů. Ta velikost povrchu je jasně na Purfluxech vidět a víc v podstatě vědět nepotřebuju. Problémy s Purfluxem nikdo nehlásil, zato třeba s Mannem jsme tady myslím něco řeili. Snad e nějak nefungoval vnitřek k uvolnění ventilku a dolo k nemazání, ale u si to přesně nepamatuju. Vlastně si ani nejsem jistej, jestli to byl Mann a jestli to bylo tady. :-(
Z logiky věci mi vyplývá, e Purflux neprolamuje ty jednotlivý ebra jen tak z plezíru, ale spí proto, aby dosáhl kýený propustnosti. Kdyby byl řídký, nemusel by sloitěji vyrábět prolamovaný ebra. Ale je to jen můj dohad. ;-)
EDIT: jumep byl zase rychlejí a potvrdil mi i ten Mann. Jupííí. :-))))
|
|
28.08.2015 20:55 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2855072
|
|
jruze
|
|
|
No Citroen do prvovíroby purflux nedává a pokud si koupí třeba komoru olejového filtru tak tam je také s rovnými ebry,to samé u naftového(mimo biturbového naftového - tam je purflux) u 120Kw je z výroby také s rovnými a ani jiný v gitroenu nekoupí (značku nevím) tím nechci říct e je purflux patný - já ho také dávám.Obávám se e do 120Kw naftovej je kadý s rovnými ebry.S prolamováním eber se jednalo o filtry do 1.6HDI.
No Citroen do prvovíroby purflux nedává a pokud si koupí třeba komoru olejového filtru tak tam je také s rovnými ebry,to samé u naftového(mimo biturbového naftového - tam je purflux) u 120Kw je z výroby také s rovnými a ani jiný v gitroenu nekoupí;-) (značku nevím) tím nechci říct e je purflux patný - já ho také dávám.Obávám se e do 120Kw naftovej je kadý s rovnými ebry.S prolamováním eber se jednalo o filtry do 1.6HDI.
|
|
| |
|
|