| | |
13.06.2015 17:06 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2830710
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Najeto asi 130tkm tenhle motor. Měním po 15tis., celou dobu q9000 řW40. Ale turbo u teda k.o., mělo najeto taky těch 130tis. Začínalo hvízdat. Jetě by asi pár desítek tisíc dalo, ale ten zvuk mě rozčiloval Tak jsem vyměnil i turbo. Dávám levný repas za 6000kč, doufám e zase vydrí aspoň těch 130tkm.
Najeto asi 130tkm tenhle motor. Měním po 15tis., celou dobu q9000 řW40. Ale turbo u teda k.o., mělo najeto taky těch 130tis. Začínalo hvízdat. Jetě by asi pár desítek tisíc dalo, ale ten zvuk mě rozčiloval:) Tak jsem vyměnil i turbo. Dávám levný repas za 6000kč, doufám e zase vydrí aspoň těch 130tkm.
|
|
13.06.2015 18:07 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2830719
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Roky lejem Q9000 5W40..vo vsetkych autach bez problemov, bez necistot. Od BX cez XM, Xantiu, C5ky.
Do C6 ale planujem Valvoline MaxLife 5W40. Auto malo olej meneny asi podla predpisanych intervalov 20-30 tis. km. Takze mam obavy trochu z bordelu, preto pojde maxlife, ma extra cistiace somariny a neaky revitalizator tesnení. Uvidíme..asi zhodím aj vaňu.
Vymeny budú najprv po 2-3x po 10tis km a potom klasicky interval 15 +- 2
Roky lejem Q9000 5W40..vo vsetkych autach bez problemov, bez necistot. Od BX cez XM, Xantiu, C5ky.
Do C6 ale planujem Valvoline MaxLife 5W40. Auto malo olej meneny asi podla predpisanych intervalov 20-30 tis. km. Takze mam obavy trochu z bordelu, preto pojde maxlife, ma extra cistiace somariny a neaky revitalizator tesnení. Uvidíme..asi zhodím aj vaňu.
Vymeny budú najprv po 2-3x po 10tis km a potom klasicky interval 15 +- 2
|
|
13.06.2015 20:09 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2830738
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Jetě dodám, před výměnou jsem aplikoval zázračnou vodičku:
.link.
Jetě dodám, před výměnou jsem aplikoval zázračnou vodičku:
http://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-proplach-motoru/specifikace/#section
|
|
19.07.2015 09:34 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842476
|
|
luta
|
|
|
trochu starí, ale zajímavý článek .link. a jetě přidám jeden .link.
trochu starí, ale zajímavý článek http://paliva.vscht.cz/download.php?id=12 a jetě přidám jeden http://paliva.vscht.cz/download.php?id=10
|
|
19.07.2015 09:54 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842479
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Pěkné. Dalí potvrzení toho, e nějaký Low Saps (INEO) mi do motoru u nesmí.
Pěkné. Dalí potvrzení toho, e nějaký Low Saps (INEO) mi do motoru u nesmí.
|
|
19.07.2015 11:01 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842493
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Nehledě na ekologii. Tak se teda nespálí fosfor a síra, ale: dithiokarbamáty, antioxidanty fenolového a aminového typu, bezpopelný glycerolmonooleát...
Nehledě na ekologii. Tak se teda nespálí fosfor a síra, ale: dithiokarbamáty, antioxidanty fenolového a aminového typu, bezpopelný glycerolmonooleát...
|
|
19.07.2015 11:06 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842494
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No, moná e při výrobě vech těchto "lepích" chemikálií dochází k mnohem větímu zasvinění planety, ne prostým spálením ryze přírodního produktu, jakým je ropa.
No, moná e při výrobě vech těchto "lepích" chemikálií dochází k mnohem větímu zasvinění planety, ne prostým spálením ryze přírodního produktu, jakým je ropa. :-))))
|
|
19.07.2015 11:27 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842499
|
|
jumep
|
|
|
kazdopadne to len potvrdzuje, oba clanky
ze kto pouziva do 1.6 ineo olej, tak by mal menit po 10k km
- nevypustis ho (odsatim sa podari podstatne viac)
- aditivacia je zjavne horsia ako bola predtym
a celkovo nastaveny vysoky interval je absolutna blbost
kazdopadne to len potvrdzuje, oba clanky
ze kto pouziva do 1.6 ineo olej, tak by mal menit po 10k km
- nevypustis ho (odsatim sa podari podstatne viac)
- aditivacia je zjavne horsia ako bola predtym
a celkovo nastaveny vysoky interval je absolutna blbost
|
|
20.07.2015 08:13 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842791
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Souhlasím s Jumepem. Vysoký interval výměny oleje je smrt motoru. Sám drím pravidlo: po 10 000km. olej a vechny filtry do pryč a je mi jedno jestli je to HDi nebo starej chrochtodiesel. U jsem si martýriem s výměnou turba u HDi jednou proel a nehodlám to zaít znovu.
Souhlasím s Jumepem. Vysoký interval výměny oleje je smrt motoru. Sám drím pravidlo: po 10 000km. olej a vechny filtry do pryč a je mi jedno jestli je to HDi nebo starej chrochtodiesel. U jsem si martýriem s výměnou turba u HDi jednou proel a nehodlám to zaít znovu. :-)
|
|
20.07.2015 08:38 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842795
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Proč myslí e ho nechávám měnit po 10 000km??? Kdy se mi to nebude zdát tak klidně ho budu měnit i po 5000km. sice si budou lidi klepat na čelo, e sem debil, ale já skutečně mám svoji turbínku moc rád a kor kdy je fungl nová.
To samé olej v převodovce. Ten mi nesmí překročit 20 000km. Proč?? Protoe mám rád kdy převodovka řadí jako samet a ty kvalty si tam vcucává sama a nemusím je tam házet rukou já.
Růenko sami přece víme e 90% závad motorů a převodovek je způsobeno sraním na oleje.
Proč myslí e ho nechávám měnit po 10 000km??? ;-) ;-);-) Kdy se mi to nebude zdát tak klidně ho budu měnit i po 5000km. :-) sice si budou lidi klepat na čelo, e sem debil, ale já skutečně mám svoji turbínku moc rád a kor kdy je fungl nová.
To samé olej v převodovce. Ten mi nesmí překročit 20 000km. Proč?? Protoe mám rád kdy převodovka řadí jako samet a ty kvalty si tam vcucává sama a nemusím je tam házet rukou já. :-):-)
Růenko sami přece víme e 90% závad motorů a převodovek je způsobeno sraním na oleje. ;-);-)
|
|
20.07.2015 08:49 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842802
|
|
jruze
|
|
|
felix81 napsal(a):
Tak tak - ono stačí e výrobci (v podstatě veho) zkracují ivotnost veho aby měli odbyt na své výrobky (a nejlépe hned po záruce aby stihli jetě udělat prachy na dílech páč nikdo nechce vyhodit věc starou dva roky)
Tak tak - ono stačí e výrobci (v podstatě veho) zkracují ivotnost veho aby měli odbyt na své výrobky (a nejlépe hned po záruce aby stihli jetě udělat prachy na dílech páč nikdo nechce vyhodit věc starou dva roky);-)
|
|
20.07.2015 15:09 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2842912
|
|
marton
|
|
|
jumep napsal(a): kazdopadne to len potvrdzuje, oba clanky
ze kto pouziva do 1.6 ineo olej, tak by mal menit po 10k km
- nevypustis ho (odsatim sa podari podstatne viac)
- aditivacia je zjavne horsia ako bola predtym
a celkovo nastaveny vysoky interval je absolutna blbost
myslis aditivacia olejov..
Na zaklade skusenosti, co by si lial do 2.0 HDI 103 kW (RHF, rocnik 2011) a 1.6 HDI 85kW (2013) oba maju doporucovany INEO ECS 5W30
myslis aditivacia olejov..
Na zaklade skusenosti, co by si lial do 2.0 HDI 103 kW (RHF, rocnik 2011) a 1.6 HDI 85kW (2013) oba maju doporucovany INEO ECS 5W30
|
|
20.07.2015 21:43 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2843056
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
no ale v tych clankoch bolo kopec balastu, nic extra. aj netechnik tusi ze neni dobre ked sa miesa stary olej s novym ze je to zle.
ja sa na to pozeram inak - nebudem menit 5tisic km, na to fakt nemam podmienky a cas. AUTO MA SLUZIT A NIE NAOPAK ako vravi cela strana rodiny od manzelky
20tkm bude asi ok na 2 liter, ale potom objednavam olej z nemeckeho Amazonu - Totalu. tak mam istotu ze ten nejde polsky capovany. ved fakovanie olejov musi byt po liehu snad na 2 mieste.... cital som mnoho o pancovani a nejdem tu ani pisat o capovanych olejoch atd...thin ice
a svoj motor neterorizujem - jazdim dlhe trasy, ustalene, studeny nejde cez 2tisic otacok atd...
inac s turbo zalezi aj na kvalite vyrobcu - prave som minule pozeral jak sa to vyraba a je to veda, vyvazit rotor v celom spektre otacok .....
no ale v tych clankoch bolo kopec balastu, nic extra. aj netechnik tusi ze neni dobre ked sa miesa stary olej s novym ze je to zle.
ja sa na to pozeram inak - nebudem menit 5tisic km, na to fakt nemam podmienky a cas. AUTO MA SLUZIT A NIE NAOPAK ako vravi cela strana rodiny od manzelky :)
20tkm bude asi ok na 2 liter, ale potom objednavam olej z nemeckeho Amazonu - Totalu. tak mam istotu ze ten nejde polsky capovany. ved fakovanie olejov musi byt po liehu snad na 2 mieste.... cital som mnoho o pancovani a nejdem tu ani pisat o capovanych olejoch atd...thin ice
a svoj motor neterorizujem - jazdim dlhe trasy, ustalene, studeny nejde cez 2tisic otacok atd...
inac s turbo zalezi aj na kvalite vyrobcu - prave som minule pozeral jak sa to vyraba a je to veda, vyvazit rotor v celom spektre otacok .....
|
|
21.07.2015 22:58 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2843395
|
|
luta
|
|
|
ja tam měl ineo rok a 12tis km u bych si ho tam nedal. subjektivně mi začal víc chrastit řetízek na vačkách. pak jsem tam nalil quartz 5w-40. včera jsem se náhodou ptal v autorizáku co tam lejou a řekli mi taky 5w-40. Jinak pokud bych měl volit jiný olej třeba do novějího motoru od začátku na prodlouení ivotnosti FAP tak bych jak jsem u psal vzal mobil esp formula 5w-30 s ACEA C3 normou a měnil max po 10tis km. Protoe ineo ecs plní jen C2 a má sníenou viskozitu.
robo: to e je v článku jak ty říká nějaká kupa balastu je pro mě vedlejí. Já jsem rád, e někdo si dal tu práci. Ty články mají solidní úroven si myslím. Jinak ano auto má slůit a zákazník si má třeba po 5 letech koupit ideálně zase nové a vo tom to je ale tady v ČR na to jaksi není kupní síla
ja tam měl ineo rok a 12tis km u bych si ho tam nedal. subjektivně mi začal víc chrastit řetízek na vačkách. pak jsem tam nalil quartz 5w-40. včera jsem se náhodou ptal v autorizáku co tam lejou a řekli mi taky 5w-40. Jinak pokud bych měl volit jiný olej třeba do novějího motoru od začátku na prodlouení ivotnosti FAP tak bych jak jsem u psal vzal mobil esp formula 5w-30 s ACEA C3 normou a měnil max po 10tis km. Protoe ineo ecs plní jen C2 a má sníenou viskozitu.
robo: to e je v článku jak ty říká nějaká kupa balastu je pro mě vedlejí. Já jsem rád, e někdo si dal tu práci. Ty články mají solidní úroven si myslím. Jinak ano auto má slůit a zákazník si má třeba po 5 letech koupit ideálně zase nové a vo tom to je :-d ale tady v ČR na to jaksi není kupní síla
|
|
22.07.2015 07:14 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2843420
|
|
Juras555
|
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi Tourer | Počet příspěvků: 166 |
|
|
INEO ECS sice má specifikaci ACEA C2, ale jen k vůli té sníené viskozitě. Na druhou stranu plní specifikaci PSA B71 2312, která je podstatně přísnějí ne ACEA C3.
INEO ECS sice má specifikaci ACEA C2, ale jen k vůli té sníené viskozitě. Na druhou stranu plní specifikaci PSA B71 2312, která je podstatně přísnějí ne ACEA C3.
|
|
22.07.2015 12:32 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2843493
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Ale právě díky sníené viskozitě ho auto seere více ne běného Quartzu 9000 5W-40. Ten mi mezi výměnami nemizí téměř vůbec (nedolévám), take není potřeba řeit, zda vytvoří při spálení více nebo méně popela - prostě se vůbec nespálí.
Nejhorí jsou v tomhle nová benzínová auta plněná "vodooleji" 0W-30, která mají často reálnou spotřebu oleje 1 litr na 1-2 tisíce km.
Ale právě díky sníené viskozitě ho auto seere více ne běného Quartzu 9000 5W-40. Ten mi mezi výměnami nemizí téměř vůbec (nedolévám), take není potřeba řeit, zda vytvoří při spálení více nebo méně popela - prostě se vůbec nespálí.
Nejhorí jsou v tomhle nová benzínová auta plněná "vodooleji" 0W-30, která mají často reálnou spotřebu oleje 1 litr na 1-2 tisíce km.
|
|
14.08.2015 11:24 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2851129
|
|
momirek
|
Město: KNM, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Taká otázočka.Dá sa servisný interval prepísa aj manuálne ako na starej Xsare?Alebo len v servise cez PC?
Taká otázočka.Dá sa servisný interval prepísa aj manuálne ako na starej Xsare?Alebo len v servise cez PC?
|
|
14.08.2015 12:15 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2851145
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
momirek napsal(a): Taká otázočka.Dá sa servisný interval prepísa aj manuálne ako na starej Xsare?Alebo len v servise cez PC?
Pokud vím, tak pouze diagnostikou.
Tou diagnostikou zkrátí termín, pokud myslí vynulovat počítadlo, tak levej knoflík na nulování km zmáčknout, zapnout zapalování a knoflík dret a do vynulování, diagnostikou to jde také ale zbytečné peníze, pokud chce zkrátit interval km výměny, tak diagnostikou.
Pokud vím, tak pouze diagnostikou. ;-)
Tou diagnostikou zkrátí termín, pokud myslí vynulovat počítadlo, tak levej knoflík na nulování km zmáčknout, zapnout zapalování a knoflík dret a do vynulování, diagnostikou to jde také ale zbytečné peníze, pokud chce zkrátit interval km výměny, tak diagnostikou.
|
|
18.08.2015 12:04 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2852430
|
|
momirek
|
Město: KNM, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Len vynulova po výmene oleja.Dík za rady.
Len vynulova po výmene oleja.Dík za rady.
|
|
| |
|
|