| | |
24.03.2015 21:45 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801648
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Dávám 5w40 u 3 roky a nemám ádný problém, přeel jsem na něj po přečtení tohoto vlákna, kde se uvádí, e snáí lépe městský provoz ohledně teplot, neumím posoudit, ale jak jsem psal, bez problémů, mám rok 2005. Moná jak psal Petr od roku 2008 je to jiné, proto se majitelé novějích ročníků nemohou shodnout s majiteli starích ročníků na oleji.
Dávám 5w40 u 3 roky a nemám ádný problém, přeel jsem na něj po přečtení tohoto vlákna, kde se uvádí, e snáí lépe městský provoz ohledně teplot, neumím posoudit, ale jak jsem psal, bez problémů, mám rok 2005. Moná jak psal Petr od roku 2008 je to jiné, proto se majitelé novějích ročníků nemohou shodnout s majiteli starích ročníků na oleji. :nevim
|
|
24.03.2015 21:53 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801652
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
INEO je strategie výrobců aut, aby dosáhli na nařízení EU o ekologii. Je to olej se sníenou viskozitou, je řidčí a jeho spálením vznikne míň popela. Nový motor v laboratoři splní emisní limity s takovým lehkoběným olejem líp a dostane tak poehnání EU. Ale co se stane s motorem po 200t km, to u EU neřeí. Vdycky platilo, e k do mae, ten jede. A tenhle olej moc nemae. A tím e je řídkej, tak se na zajetým motoru spotřebovává. Hustějí 5W40 jednak vydrí vyí teploty a navíc se nespotřebovává skoro vůbec ani na motorech s nakroucenýma 200t km. Naco řeit popel, kdy olej nespaluju?
Kdy u bych chtěl olej Low Soaps, tak určitě ne INEO 5W30, ale třeba Mobil 1 ESP Formula, který nemá sníenou viskozitu a má taky specifikaci PSA. Ale na popel já kalu a QUARTZ 9000 5W40 je za hubičku a funguje u od začátku na vech motorech C5. Kdysi byl Citroenem jediný doporučovaný a najednou je patný a máme dávat tu ředinu? Pochopil bych to, kdyby s tím INEO začali u nějakých nových motorů. Ale proč bych to měl měnit na mým, kdy z fabriky to vyjelo s 5W40, několik let mi tam servis na garancích dával taky 5W40 a najednou mi budou tvrdit, e jiný ne INEO 5W30 tam dávat nesmím? Kvůli popelu?
Jo, mám ho tam, ale naposledy. Od výměny mi ubylo skoro na spodní rysku a to má najeto teprve něco kolem 10t km. Před tím jsem měl 5W40 a neubylo nic. Tím e ten olej má nií hranici tepelný stálosti taky o něco víc trpí přehříváním. Jet s tou ředinou v létě do Chorvatska by bylo skoro o strach. V rozpáleným motoru nezbude po mazacím filmu ani stopa, kdy je to taková srágora.
Tak snad moje vysvětlení stačí. Kadý a si do motoru leje co chce. Já budu dál dávat to, co tam běhalo od začátku. TOTAL QUARTZ 9000 5W40.
Jetě doplním info k viskozitě. - .link.
INEO je strategie výrobců aut, aby dosáhli na nařízení EU o ekologii. Je to olej se sníenou viskozitou, je řidčí a jeho spálením vznikne míň popela. Nový motor v laboratoři splní emisní limity s takovým lehkoběným olejem líp a dostane tak poehnání EU. Ale co se stane s motorem po 200t km, to u EU neřeí. Vdycky platilo, e k do mae, ten jede. A tenhle olej moc nemae. A tím e je řídkej, tak se na zajetým motoru spotřebovává. Hustějí 5W40 jednak vydrí vyí teploty a navíc se nespotřebovává skoro vůbec ani na motorech s nakroucenýma 200t km. Naco řeit popel, kdy olej nespaluju?
Kdy u bych chtěl olej Low Soaps, tak určitě ne INEO 5W30, ale třeba Mobil 1 ESP Formula, který nemá sníenou viskozitu a má taky specifikaci PSA. Ale na popel já kalu a QUARTZ 9000 5W40 je za hubičku a funguje u od začátku na vech motorech C5. Kdysi byl Citroenem jediný doporučovaný a najednou je patný a máme dávat tu ředinu? Pochopil bych to, kdyby s tím INEO začali u nějakých nových motorů. Ale proč bych to měl měnit na mým, kdy z fabriky to vyjelo s 5W40, několik let mi tam servis na garancích dával taky 5W40 a najednou mi budou tvrdit, e jiný ne INEO 5W30 tam dávat nesmím? Kvůli popelu?
Jo, mám ho tam, ale naposledy. Od výměny mi ubylo skoro na spodní rysku a to má najeto teprve něco kolem 10t km. Před tím jsem měl 5W40 a neubylo nic. Tím e ten olej má nií hranici tepelný stálosti taky o něco víc trpí přehříváním. Jet s tou ředinou v létě do Chorvatska by bylo skoro o strach. V rozpáleným motoru nezbude po mazacím filmu ani stopa, kdy je to taková srágora.
Tak snad moje vysvětlení stačí. Kadý a si do motoru leje co chce. Já budu dál dávat to, co tam běhalo od začátku. TOTAL QUARTZ 9000 5W40. ;-)
Jetě doplním info k viskozitě. - http://motorove-oleje.eu/hths-viskozita
|
|
24.03.2015 22:33 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801670
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
novy ja mam este vcelku zanovny motor a ten by mohol mat minimalne vole a teda ani vodicka ineo by sa nemala vytracat nejak enormne, podla mna. uvidim vyskusam. vyssie teploty, po 30tisic km som nikdy nevidel teploty nejak kolisat, max o jednu ciarku.
no a spotreba oleja okrem ineho zavisi vraj kto si svoj motor ako zabehol, no a ked olej zere tak je logicke ze hustejsi to poriesi.
inac kupil som v lidli to cerpadielko a planujem po 10tisic si refreshnut napln odsatim a naliatim noveho oleja.
novy ja mam este vcelku zanovny motor a ten by mohol mat minimalne vole a teda ani vodicka ineo by sa nemala vytracat nejak enormne, podla mna. uvidim vyskusam. vyssie teploty, po 30tisic km som nikdy nevidel teploty nejak kolisat, max o jednu ciarku.
no a spotreba oleja okrem ineho zavisi vraj kto si svoj motor ako zabehol, no a ked olej zere tak je logicke ze hustejsi to poriesi.
inac kupil som v lidli to cerpadielko a planujem po 10tisic si refreshnut napln odsatim a naliatim noveho oleja.
|
|
24.03.2015 22:50 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801674
|
|
jumep
|
|
|
skor ako refresh pomoze filter
skor ako refresh pomoze filter
|
|
24.03.2015 22:53 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801675
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Dej pak vědět, jak to lo s tím čerpadýlkem a jak to dlouho trvalo, co jsem tady o něm četl, tak nic moc, myslím, e klasická výměna bude lepí ohledně vyputění celé náplně i s monými usazeninamy na dně vany u výpustného roubu.
Dej pak vědět, jak to lo s tím čerpadýlkem a jak to dlouho trvalo, co jsem tady o něm četl, tak nic moc, myslím, e klasická výměna bude lepí ohledně vyputění celé náplně i s monými usazeninamy na dně vany u výpustného roubu. ;-)
|
|
24.03.2015 22:56 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801676
|
|
jumep
|
|
|
ja som ho tiez kupil, 1.6 a plechove vane je lepsie robit tym (ked je otvor blbo rieseny ze zostava olej vo vani)
hlinikova vana s vypustom do dola (zdenda) je lepsie vypustat klasicky cez vypustak
ja som ho tiez kupil, 1.6 a plechove vane je lepsie robit tym (ked je otvor blbo rieseny ze zostava olej vo vani)
hlinikova vana s vypustom do dola (zdenda) je lepsie vypustat klasicky cez vypustak
|
|
24.03.2015 23:10 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801684
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Nevim proc resite jaky olej, je tam takovy jako my byt a muj dotaz se toho tykal. Auto melo naplne z autorizaku. Kdybych mel nalitano 150tis tak tam dam hustsi klidne. A opet takovy vadny dotaz typu, mas 15tis. proc jsi nevymenil olej - protoze kdyz mi zahlasi auto malo oleje a zjistim ze je ho fakt malo, tak neodstavim auto na 2-3dni nez bude mit servisak cas a proste doliju. Diky za podnetne pripominky...
Nevim proc resite jaky olej, je tam takovy jako my byt a muj dotaz se toho tykal. Auto melo naplne z autorizaku. Kdybych mel nalitano 150tis tak tam dam hustsi klidne. A opet takovy vadny dotaz typu, mas 15tis. proc jsi nevymenil olej - protoze kdyz mi zahlasi auto malo oleje a zjistim ze je ho fakt malo, tak neodstavim auto na 2-3dni nez bude mit servisak cas a proste doliju. Diky za podnetne pripominky...
|
|
24.03.2015 23:26 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801687
|
|
jumep
|
|
|
ak to bol novy motor a prvy krat zaliaty relativne tak ho mohlo este rozhadzat do zakuti odkial standartne nevytecie (robi to tak liter kludne na naplni) - pri druhej naplni by som to riesil, z tej nesmie ubudat
jo a men ho max 20k km, tie motory neznasaju stary olej (ci uz 2.7 alebo 3.0)
ak to bol novy motor a prvy krat zaliaty relativne tak ho mohlo este rozhadzat do zakuti odkial standartne nevytecie (robi to tak liter kludne na naplni) - pri druhej naplni by som to riesil, z tej nesmie ubudat
jo a men ho max 20k km, tie motory neznasaju stary olej (ci uz 2.7 alebo 3.0)
|
|
25.03.2015 00:03 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801693
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
robo napsal(a): ... po 30tisic km som nikdy nevidel teploty nejak kolisat ...
Nejde o teplotu motoru, nebo chladící kapaliny. Jde o teplotu třeba na turbu. Tam hoří kadý olej, ten s niím bodem teplotní stálosti tam degraduje víc. A čím starí olej, tím víc ztrácí body. Take 5W30 po 15t km na tom bude podstatně hůř ne 5W40. Nejen e má horí mazací schopnosti a je řídký u od nova, ale navíc je zředěný naftou při regeneracích a přepálený ... To tomu turbu určitě ivotnost neprodlouí.
Výrobcem deklarovaný lepí studený starty toho moc nezachrání a nií spotřeba o 0,2L mě taky nezajímá. Moná to zajímá Zeměkouli, ale jen do tý doby, ne budu muset koupit nový turbo ne zrovna ekologicky vyrobený.
Nejde o teplotu motoru, nebo chladící kapaliny. Jde o teplotu třeba na turbu. Tam hoří kadý olej, ten s niím bodem teplotní stálosti tam degraduje víc. A čím starí olej, tím víc ztrácí body. Take 5W30 po 15t km na tom bude podstatně hůř ne 5W40. Nejen e má horí mazací schopnosti a je řídký u od nova, ale navíc je zředěný naftou při regeneracích a přepálený ... To tomu turbu určitě ivotnost neprodlouí.
Výrobcem deklarovaný lepí studený starty toho moc nezachrání a nií spotřeba o 0,2L mě taky nezajímá. Moná to zajímá Zeměkouli, ale jen do tý doby, ne budu muset koupit nový turbo ne zrovna ekologicky vyrobený.
|
|
25.03.2015 08:11 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801709
|
|
HonzaC3
|
Město: Bruperk, Auto: C4 Grand Picasso 1,6 hdi | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Ahoj, by mne jenom zajimalo, jak z te vany 1,6 hdi chcete neco odsat cerpadylkem. Kudma se tam ze shora dostanete, aby jste dosahli az na dno? Podle mne je to nemozne.
Ahoj, by mne jenom zajimalo, jak z te vany 1,6 hdi chcete neco odsat cerpadylkem. Kudma se tam ze shora dostanete, aby jste dosahli az na dno? Podle mne je to nemozne.
|
|
25.03.2015 08:18 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801714
|
|
jruze
|
|
|
HonzaC3 napsal(a): Ahoj, by mne jenom zajimalo, jak z te vany 1,6 hdi chcete neco odsat cerpadylkem. Kudma se tam ze shora dostanete, aby jste dosahli az na dno? Podle mne je to nemozne.
Měrkou - ta má trubičku a na dno mám odsávačku troku větí a podstatně draí - doba odsátí je +- 5.minut a mezitím si vyměním filtr, jde to pouít kdekoli , nemusím demontovat dekl pod motorem , zvedat nebo lezt pod auto , a nejsem odkázanej na místo v dílně
Jetě se chystám vyzkouet jak to bude fungovat u AP (pokusy dělám zásadně na mejch-naich autech) - jestli to odsaje a kolik??? - tam si sice nepomůu od deklů ale třeba to odsaje víc.
Měrkou - ta má trubičku a na dno ;-) mám odsávačku troku větí a podstatně draí ;-) - doba odsátí je +- 5.minut a mezitím si vyměním filtr, jde to pouít kdekoli , nemusím demontovat dekl pod motorem , zvedat nebo lezt pod auto , a nejsem odkázanej na místo v dílně;-)
Jetě se chystám vyzkouet jak to bude fungovat u AP (pokusy dělám zásadně na mejch-naich autech) - jestli to odsaje a kolik??? - tam si sice nepomůu od deklů ale třeba to odsaje víc.
|
|
25.03.2015 08:55 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801725
|
|
HonzaC3
|
Město: Bruperk, Auto: C4 Grand Picasso 1,6 hdi | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Ja ted menil olej, a protoze prosakovala vana a mam 200.000km, rozhodl jsem se vanu sundat. Jak jsem po sundani zjistil, uz to nekdo sundaval, od otce jsem se pak dozvedel, ze to pretesnovali nekdy v zaruce, kdy auto jeste vlastnil on. Jejich pretesneni stalo za ho*vo, ale to je na jine povidani. Zpet k tematu odsavani. Proste ta trubicka merky neni prave az uplne na dno. Je kousek nad - par mm. A jeji posledni si myslim bude dost komplikovat moznost odsavani. Jednak jsem dole dva zahyby, ktere zmensi profil na par milimetru (nechapu proc je to tak zplostele) a uplne na konci - i kdyby tim neco prolezlo, tak jak je chycen saci kos na tuto trubicku, tak je tam plastovy kolik primo uprostred toho vyusteni, ktery aretuje tu trubicku merky, aby nemohla v tom uchyceni jezdit nahoru/dolu. A kdyz uz by jako saci byla pouzita cela spodni cast merky - ta trubicka, tak jak na potvoru v ni je v horni casti odvetravaci dira, kudy by to mohlo pri odsavani prisavat vzduch a tudiz take ztizit odsati.
Nerikam ze je to nemozne, nedosaval jsem nidky a neporovnaval vysledek s kontrolu pres vypousteci sroub, ale prave pres tu merku mi to prislo docela ztizene.
Jinak, po uplnem vypusteni jsem jeste provedl test na zbytek oleje ve vane. Zbyly tam poctive 4dcl oleje, ktery vypustit proste nejdou. Ten olej se mi zdal trochu hustsi - jinak jsem tam nejake vylozene viditelne usazeniny nemel. Jen jak jsem pak vanu cistil, tak na dne byl jakoby takovy slabý povlak neceho lepivého co okem nebylo videt, ale na prstech citit, ze to jde dolu a neni to soucasti vany. Ale jak jsem psal, nebyl jsem prvni, kdo tu vanu na tom aute sundal, tak kdovi co tam bylo poprve.
Jo, po opetovnem smontovani a naliti oleje tam vlezlo celych 5 litru (Mobil 1 ESP) a na merce jsem se dostal na skoro k horni rysce. Predtim jsem odsaval jeste olej z telesa filtru a chladice oleje, kde ten olej nechtel odtect.
Ja ted menil olej, a protoze prosakovala vana a mam 200.000km, rozhodl jsem se vanu sundat. Jak jsem po sundani zjistil, uz to nekdo sundaval, od otce jsem se pak dozvedel, ze to pretesnovali nekdy v zaruce, kdy auto jeste vlastnil on. Jejich pretesneni stalo za ho*vo, ale to je na jine povidani. Zpet k tematu odsavani. Proste ta trubicka merky neni prave az uplne na dno. Je kousek nad - par mm. A jeji posledni si myslim bude dost komplikovat moznost odsavani. Jednak jsem dole dva zahyby, ktere zmensi profil na par milimetru (nechapu proc je to tak zplostele) a uplne na konci - i kdyby tim neco prolezlo, tak jak je chycen saci kos na tuto trubicku, tak je tam plastovy kolik primo uprostred toho vyusteni, ktery aretuje tu trubicku merky, aby nemohla v tom uchyceni jezdit nahoru/dolu. A kdyz uz by jako saci byla pouzita cela spodni cast merky - ta trubicka, tak jak na potvoru v ni je v horni casti odvetravaci dira, kudy by to mohlo pri odsavani prisavat vzduch a tudiz take ztizit odsati.
Nerikam ze je to nemozne, nedosaval jsem nidky a neporovnaval vysledek s kontrolu pres vypousteci sroub, ale prave pres tu merku mi to prislo docela ztizene.
Jinak, po uplnem vypusteni jsem jeste provedl test na zbytek oleje ve vane. Zbyly tam poctive 4dcl oleje, ktery vypustit proste nejdou. Ten olej se mi zdal trochu hustsi - jinak jsem tam nejake vylozene viditelne usazeniny nemel. Jen jak jsem pak vanu cistil, tak na dne byl jakoby takovy slabý povlak neceho lepivého co okem nebylo videt, ale na prstech citit, ze to jde dolu a neni to soucasti vany. Ale jak jsem psal, nebyl jsem prvni, kdo tu vanu na tom aute sundal, tak kdovi co tam bylo poprve.
Jo, po opetovnem smontovani a naliti oleje tam vlezlo celych 5 litru (Mobil 1 ESP) a na merce jsem se dostal na skoro k horni rysce. Predtim jsem odsaval jeste olej z telesa filtru a chladice oleje, kde ten olej nechtel odtect.
|
|
25.03.2015 09:43 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801742
|
|
jumep
|
|
|
preto hovorim o tej odsavacke, ostane tam menej ako ked pouzijes vypustak
ked je to teple ta hadicka co ide do mierky ide dat uplne pekne dole az na dno
preto hovorim o tej odsavacke, ostane tam menej ako ked pouzijes vypustak
ked je to teple ta hadicka co ide do mierky ide dat uplne pekne dole az na dno
|
|
25.03.2015 10:01 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801744
|
|
jruze
|
|
|
Je to teflonová trubička s tendencí se narovnávat - jen je potřeba jí správně natočit (konec je ikmo seříznutý) tak aby byla ikmou stranou ke dnu vany a povolit - demontovat filtr - proteče dalích +- 1/2 L oleje do vany. Jinak myslím e 90% zn.servisů pouívá odsávačky. Olej by měl být teplej(to i proto e se cirkulací promíchají usazeniny).Koupil jsem to i proto e stav krytů a jeho uchycení bývá ve stavu ..... nebo to nejde povolit atd...
Je to teflonová trubička s tendencí se narovnávat - jen je potřeba jí správně natočit (konec je ikmo seříznutý) tak aby byla ikmou stranou ke dnu vany a povolit - demontovat filtr - proteče dalích +- 1/2 L oleje do vany. Jinak myslím e 90% zn.servisů pouívá odsávačky.;-) Olej by měl být teplej(to i proto e se cirkulací promíchají usazeniny).Koupil jsem to i proto e stav krytů a jeho uchycení bývá ve stavu ..... nebo to nejde povolit atd...
|
|
25.03.2015 10:33 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801754
|
|
HonzaC3
|
Město: Bruperk, Auto: C4 Grand Picasso 1,6 hdi | Počet příspěvků: 23 |
|
|
To je pravda. Kdyz jsem auto poprve prevzal, tak sundani deklu probihalo za ucasti flexy. Od te doby jde sundat naprosto v pohode. Ono to vypadalo, ze to pekne dlouho nikdo nesundal, natoz aby ty srouby namazal. Ja srouby dycky mazu a nikdy se mi pak nestane, ze by uz nesly dolu.
To je pravda. Kdyz jsem auto poprve prevzal, tak sundani deklu probihalo za ucasti flexy. Od te doby jde sundat naprosto v pohode. Ono to vypadalo, ze to pekne dlouho nikdo nesundal, natoz aby ty srouby namazal. Ja srouby dycky mazu a nikdy se mi pak nestane, ze by uz nesly dolu.
|
|
25.03.2015 11:07 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801776
|
|
gull
|
|
|
v mem pripade taky budu kupovat odsavacku jen kvuli tomu krytu. Mam ho sice novy, ale i tak pri posledni vymene srouby zrezle a hlavne puvodni majitel doskubal otvory do kterych by mely jit ty zavitove plisky, takze dva srouby uz tam nemam kde dat. Zespodu uz se mi proste lozit nechce.
v mem pripade taky budu kupovat odsavacku jen kvuli tomu krytu. Mam ho sice novy, ale i tak pri posledni vymene srouby zrezle a hlavne puvodni majitel doskubal otvory do kterych by mely jit ty zavitove plisky, takze dva srouby uz tam nemam kde dat. Zespodu uz se mi proste lozit nechce.:palec
|
|
25.03.2015 11:10 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801782
|
|
jumep
|
|
|
ja robim odsavackou len plechove vane, hlinikove fak vytecu lepsie ked sa otvoria, prud to strha lepsie ako pomale odsatie
ad dekel, deklovych tuningov sem chodi az az, vzdy sa snazim ten dekel spravit tak ako ma byt, prevrtam dieru a 2cm vedla povodneho uchytu, dam novu maticu, novy srob a namazem, dalsi krat ked sa to vrati uz to ide v pohode, to je len vasa pohodlnost
ja robim odsavackou len plechove vane, hlinikove fak vytecu lepsie ked sa otvoria, prud to strha lepsie ako pomale odsatie
ad dekel, deklovych tuningov sem chodi az az, vzdy sa snazim ten dekel spravit tak ako ma byt, prevrtam dieru a 2cm vedla povodneho uchytu, dam novu maticu, novy srob a namazem, dalsi krat ked sa to vrati uz to ide v pohode, to je len vasa pohodlnost
|
|
25.03.2015 14:21 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801822
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Diky za odpoved. Jak je to s vymenou oleje mimo autorizak pokud mam od nich novy motor, predpokladam, ze je tam nejaka zaruka na ten motor, jeste do neho nikdo jiny nesah. Mam s tim zajet zase radsi do autorizaku, nebo kdyz dam vyrobcem predepsany olej/filtry u tzv. garaznika, tak je to ok ? Menit olej/filtry atp. hodlam za cca mesic, kdy me ceka technicka. Tedka ma garaznik plne ruce vymeny prezouvani.
jumep napsal(a): ak to bol novy motor a prvy krat zaliaty relativne tak ho mohlo este rozhadzat do zakuti odkial standartne nevytecie (robi to tak liter kludne na naplni) - pri druhej naplni by som to riesil, z tej nesmie ubudat
jo a men ho max 20k km, tie motory neznasaju stary olej (ci uz 2.7 alebo 3.0)
Diky za odpoved. Jak je to s vymenou oleje mimo autorizak pokud mam od nich novy motor, predpokladam, ze je tam nejaka zaruka na ten motor, jeste do neho nikdo jiny nesah. Mam s tim zajet zase radsi do autorizaku, nebo kdyz dam vyrobcem predepsany olej/filtry u tzv. garaznika, tak je to ok ? Menit olej/filtry atp. hodlam za cca mesic, kdy me ceka technicka. Tedka ma garaznik plne ruce vymeny prezouvani.
|
|
25.03.2015 21:45 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2801913
|
|
jumep
|
|
|
musi ti to ten garaznik orazit a zdokladovat s tym ze ruci za to ze dodrzal postup
musi ti to ten garaznik orazit a zdokladovat s tym ze ruci za to ze dodrzal postup
|
|
03.04.2015 14:57 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2804797
|
|
JirkaŘ
|
|
|
Dnes jsem na bráchově C5 III Break 2,0 HDi měnil olej a vechny filtry, tak snad pár pořízených fotek můe pomoci dalím.
Spodní kryt el snadno dolů. 4x rouby na 10mm ořech s nádstavcem vytočit (zpátky pak závity samo máznout vazelínou). Zbývající rouby (asi 6 kusů) - pootočit troubovákem o 90°a vytáhnout... klasika, jak u C5 I. V přední a zadní části kryt drí za packy, tak pozor na ně, a je neurvete.
Nalévací víko otevřít... a spodní výpustný roub uvolnit a demontovat imbus klíčem č.8...do připravené nádoby olej vyteče.
Ořech 27mm + nadstavec a račna... a povolíte plastový díl, ve kterém je papírová vloka olejového filtru. Vyměnit .. filtr i okrouek (je součástí krabičky od PURFLUX 1109CK za cca 180kč). Nasadit a dotáhnout s citem! (Je to plast) No a pak.. vak u to znáte, běné postupy.
Dnes jsem na bráchově C5 III Break 2,0 HDi měnil olej a vechny filtry, tak snad pár pořízených fotek můe pomoci dalím.
Spodní kryt el snadno dolů. 4x rouby na 10mm ořech s nádstavcem vytočit (zpátky pak závity samo máznout vazelínou). Zbývající rouby (asi 6 kusů) - pootočit troubovákem o 90°a vytáhnout... klasika, jak u C5 I. V přední a zadní části kryt drí za packy, tak pozor na ně, a je neurvete.
Nalévací víko otevřít... a spodní výpustný roub uvolnit a demontovat imbus klíčem č.8...do připravené nádoby olej vyteče.
Ořech 27mm + nadstavec a račna... a povolíte plastový díl, ve kterém je papírová vloka olejového filtru. Vyměnit .. filtr i okrouek (je součástí krabičky od PURFLUX 1109CK za cca 180kč). Nasadit a dotáhnout s citem! (Je to plast) No a pak.. vak u to znáte, běné postupy.
Přílohy: 20150403_092907.jpg ( 399247b ) - výpustný roub na dně vany 20150403_093654.jpg ( 537955b ) - těleso olejového filtru 20150403_095029.jpg ( 643454b ) - starý a nový... |
|
| |
|
|