| | |
04.10.2014 21:38 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739004
|
|
bob66
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
bolo mi vysvetlené, e neovplyvňuje lambdu a nezanáa FAP v takej miere ako iné oleje.
bolo mi vysvetlené, e neovplyvňuje lambdu a nezanáa FAP v takej miere ako iné oleje.
|
|
04.10.2014 21:51 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739006
|
|
jruze
|
|
|
Já osobně bych si 5w30(ádnou) do ádného auta nedal - dávám do veho 5w40 totál (pokud si zákazník přeje jiný tak ano) a nemám problém- nedavno jsem dával videi jak vypadá můj výfuk,fap je na tom dle diag také dobře .
Já osobně bych si 5w30(ádnou) do ádného auta nedal - dávám do veho 5w40 totál (pokud si zákazník přeje jiný tak ano) a nemám problém- nedavno jsem dával videi jak vypadá můj výfuk,fap je na tom dle diag také dobře .
|
|
04.10.2014 21:55 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739007
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
U tu bylo "X" krát napsáno, e pokud motor olej neere, tak nejsou ani spaliny z oleje a nemůe teda nic FAP ucpávat. A na druhou stranu - INEO ECS je řidčí, má sníenou viskozitu, to proto, aby výrobce dosáhl niím třením lepích "ECO" výsledků a mohl se plácat po ramenou, aby třeba dosáhl na nějakou euro normu a to vechno jen při testování "nových" motorů. Co nám ten řídký olej udělá s motorem po najetí 100 a 200 tisíc km, to u nikoho nezajímá. Z toho pro mě vyplývá, e do jetých motorů bych raději dával 5W40, i kdy nebudou mít tu slavnou nálepku "ECO" a neohlíel bych se na popel z oleje. Řídkýho 5W30 vykloktaný motor seere víc ne hustího oleje 10W40 a tudí si myslím, e i těch splodin bude při hustím oleji míň. Nehledě na to, e před příchodem těch euro norem ten 5W40 Citroen doporučoval a nic se nedělo.
Sám do teď dávám INEO ECS 5W30, ale při přítí výměně ho nejspí nahradím klasickým 5W40. Ne z finančních důvodů, protoe cena je skoro stejná, ale proto, e u mám něco najeto.
U tu bylo "X" krát napsáno, e pokud motor olej neere, tak nejsou ani spaliny z oleje a nemůe teda nic FAP ucpávat. A na druhou stranu - INEO ECS je řidčí, má sníenou viskozitu, to proto, aby výrobce dosáhl niím třením lepích "ECO" výsledků a mohl se plácat po ramenou, aby třeba dosáhl na nějakou euro normu a to vechno jen při testování "nových" motorů. Co nám ten řídký olej udělá s motorem po najetí 100 a 200 tisíc km, to u nikoho nezajímá. Z toho pro mě vyplývá, e do jetých motorů bych raději dával 5W40, i kdy nebudou mít tu slavnou nálepku "ECO" a neohlíel bych se na popel z oleje. Řídkýho 5W30 vykloktaný motor seere víc ne hustího oleje 10W40 a tudí si myslím, e i těch splodin bude při hustím oleji míň. Nehledě na to, e před příchodem těch euro norem ten 5W40 Citroen doporučoval a nic se nedělo.
Sám do teď dávám INEO ECS 5W30, ale při přítí výměně ho nejspí nahradím klasickým 5W40. Ne z finančních důvodů, protoe cena je skoro stejná, ale proto, e u mám něco najeto.
|
|
04.10.2014 22:05 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739030
|
|
jumep
|
|
|
bob66 napsal(a): bolo mi vysvetlené, e neovplyvňuje lambdu a nezanáa FAP v takej miere ako iné oleje.
to ale s vodivostou ako si napisal nema nic spolocne
je to len o tom ze je to lowsaps, co je vo svojej podstate znizeny podiel syroveho popola (presnejsie takto When the oil burns in an engine, naturally it emits some gas but some of these gases could be harmful to a DPF. Low SAPS oils are specifically designed to be low in Sulphated Ash a by-product of combustion that can cause the mesh structure in a DPF to become irreversibly blocked. Such oils that are not low in Phosphorus and Sulphur can also have a significant, detrimental effect on Catalytic Converters so the issue of getting the right engine oil is relevant to petrol and diesel vehicles alike.)
co poviem uplne jednoduche, PSA fap filtre pouziva aditivum na znizovanie teplty horenia sadzi a tieto filtre sa vo svojej podstate nezapekaju a nezanasaju, preto je to sice pekne ze tu normu dotiahli do nejakeho stadia, kazdopadne nas nejako trapit nemusi
pokial viem k lambde nema ziaden vyznam, viac mas tu / pouzi gooogle
.link.
to ale s vodivostou ako si napisal nema nic spolocne
je to len o tom ze je to lowsaps, co je vo svojej podstate znizeny podiel syroveho popola (presnejsie takto When the oil burns in an engine, naturally it emits some gas but some of these gases could be harmful to a DPF. Low SAPS oils are specifically designed to be low in Sulphated Ash a by-product of combustion that can cause the mesh structure in a DPF to become irreversibly blocked. Such oils that are not low in Phosphorus and Sulphur can also have a significant, detrimental effect on Catalytic Converters so the issue of getting the right engine oil is relevant to petrol and diesel vehicles alike.)
co poviem uplne jednoduche, PSA fap filtre pouziva aditivum na znizovanie teplty horenia sadzi a tieto filtre sa vo svojej podstate nezapekaju a nezanasaju, preto je to sice pekne ze tu normu dotiahli do nejakeho stadia, kazdopadne nas nejako trapit nemusi
pokial viem k lambde nema ziaden vyznam, viac mas tu / pouzi gooogle
http://www.commaoil.com/diesel-particulate-filters
|
|
04.10.2014 22:07 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739035
|
|
bob66
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 43 |
|
|
mám s 1,6HDi najeto 265 000 a tlaky O.K.
mám s 1,6HDi najeto 265 000 a tlaky O.K.
|
|
05.10.2014 10:13 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739146
|
|
luta
|
|
|
díky dám prostě 5w40. včera jsem procházel servisní kníku a ineo ecs tam skutečně není, ani jsem si neviml, e ten olej je novejí ne auto . Co mě překvapilo, e citroen servis má servisní interval 2 roky nebo 20tis km a předchozí majitelé to na ty dva roky skutečně dojíděli ten olej..ach jo první a druhá i třetí vyměna při servisce po roce a 8 měsících a 20tis km. chudák motor
díky dám prostě 5w40. včera jsem procházel servisní kníku a ineo ecs tam skutečně není, ani jsem si neviml, e ten olej je novejí ne auto :) . Co mě překvapilo, e citroen servis má servisní interval 2 roky nebo 20tis km a předchozí majitelé to na ty dva roky skutečně dojíděli ten olej..ach jo :-) první a druhá i třetí vyměna při servisce po roce a 8 měsících a 20tis km. chudák motor :-(
|
|
05.10.2014 11:44 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739157
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|
|
@luta: 2 roky/20 tis km je ete v pohode, keby si mal noviu servisnú kniku, tak má stanovené 2 roky / 30tis km
@luta: 2 roky/20 tis km je ete v pohode, keby si mal noviu servisnú kniku, tak má stanovené 2 roky / 30tis km :-))))
|
|
05.10.2014 12:07 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2739159
|
|
jumep
|
|
|
nie, 1.6 ma aj od vyrobcu 20t
oni vedia ze to je zle navrhnute / pretazovane, velkost olejoveho filtra 2.0 a 1.6 je vacsi v prospech 1.6 a interval je mensi na 1.6
inak to je jedna zo zakladnych pricin umrti tych motorov (V6 rovnako) - velky interval
nie, 1.6 ma aj od vyrobcu 20t
oni vedia ze to je zle navrhnute / pretazovane, velkost olejoveho filtra 2.0 a 1.6 je vacsi v prospech 1.6 a interval je mensi na 1.6
inak to je jedna zo zakladnych pricin umrti tych motorov (V6 rovnako) - velky interval
|
|
07.10.2014 22:06 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740002
|
|
luta
|
|
|
ten purflux olej. filtr by měl být nejlepí volba ? koukám jsou tam nějaké rozdíly .link.
ten purflux olej. filtr by měl být nejlepí volba ? koukám jsou tam nějaké rozdíly http://citroeny.eu/motor/361-olejovy-filtr-purflux-l343b-citroen-14-hdi-70-16-hdi-90-16-hdi-75-16-hdi-115-16-hdi-110-3286065003430.html
|
|
07.10.2014 23:13 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740028
|
|
jumep
|
|
|
ja si myslim ze ano
ja si myslim ze ano
|
|
08.10.2014 08:55 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740082
|
|
luta
|
|
|
a pouzivate nekdo odsavacku ? .link.
citace:
" Například u motorů 1.6HDi je tento způsob výměny téměř nutností, jinak v olejové vaně zůstane skoro 0.5l pinavého starého oleje, který následně znehodnotí novou náplň, pouití vyplachovače-čističe olejového systému je u tohoto motoru prakticky nemoné, pokud nemáte odsávačku oleje."
a pouzivate nekdo odsavacku ? http://citroeny.eu/nastroje-naradi-a-pomucky-pro-servis/821-cerpadlo-na-odsavani-oleje-a-nafty-12v.html
citace:
" Například u motorů 1.6HDi je tento způsob výměny téměř nutností, jinak v olejové vaně zůstane skoro 0.5l pinavého starého oleje, který následně znehodnotí novou náplň, pouití vyplachovače-čističe olejového systému je u tohoto motoru prakticky nemoné, pokud nemáte odsávačku oleje."
|
|
08.10.2014 09:43 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740088
|
|
jumep
|
|
|
rovnako to bude aj s odsavackou aj ked teoreticky pisu ze sa s nou podari viac vytiahnut
rovnako to bude aj s odsavackou aj ked teoreticky pisu ze sa s nou podari viac vytiahnut
|
|
08.10.2014 10:44 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740111
|
|
luta
|
|
|
nekdo si to dost chvali, jiny zase ne. V domacich podminkach kdyz nemam jak auto zvednout a nemam jamu ani garaz mi to prijde jako zajimava pomucka. Nemusi se sundavat kryt pod motorem ani povolovat vypustak
nekdo si to dost chvali, jiny zase ne. V domacich podminkach kdyz nemam jak auto zvednout a nemam jamu ani garaz mi to prijde jako zajimava pomucka. Nemusi se sundavat kryt pod motorem ani povolovat vypustak :-)
|
|
08.10.2014 11:06 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740115
|
|
jumep
|
|
|
odsavacka nie je vzdy vhodna na vsetko
z hlinikovej vane je lepsie to pustat vypustakom
to len ako narazka pre tych ktory by to chceli kupovat
odsavacka nie je vzdy vhodna na vsetko
z hlinikovej vane je lepsie to pustat vypustakom
to len ako narazka pre tych ktory by to chceli kupovat
|
|
08.10.2014 12:19 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740125
|
|
luta
|
|
|
ja to asi zkusim koupit. na tu 1.6 to pry funguje dobre mi tvrdili z toho eshopu.
ja to asi zkusim koupit. na tu 1.6 to pry funguje dobre mi tvrdili z toho eshopu.
|
|
08.10.2014 14:54 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740194
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
ja som to tiez chcel len na take refreshnutie naplne povedzme po 8-10tkm.myslim ze to auto mi za to stoji
jasne ze v normalnom intervale menit aj filter
uz som to takmer kupil, len nestoji to 5korun a nik nedokazal ci to bude fungovat
ja som to tiez chcel len na take refreshnutie naplne povedzme po 8-10tkm.myslim ze to auto mi za to stoji
jasne ze v normalnom intervale menit aj filter
uz som to takmer kupil, len nestoji to 5korun a nik nedokazal ci to bude fungovat
|
|
08.10.2014 15:31 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740200
|
|
luta
|
|
|
objednal jsem to uvidime zda to vycucne ten zbytek ze dna vany.. objednal jsem si ten total 5w40, purflux filtr a pro jistotu i vypustnej sroubek s podlozkou..snad uz me nic neprekvapi.. jeste sem sam olej nemenil
objednal jsem to :-) uvidime zda to vycucne ten zbytek ze dna vany.. objednal jsem si ten total 5w40, purflux filtr a pro jistotu i vypustnej sroubek s podlozkou..snad uz me nic neprekvapi.. jeste sem sam olej nemenil :-)
|
|
08.10.2014 17:20 -
Re: Výměna motorového oleje
|
2740226
|
|
pista
|
Město: Slepčany, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX | Počet příspěvků: 270 |
|
|
cauko.Mne olej odsávajú v servise u od 2008,spodný rob mám zablendovaní ete z francúzska!
cauko.Mne olej odsávajú v servise u od 2008,spodný rob mám zablendovaní ete z francúzska!:-))
|
|
| |
|
|