Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Výměna motorového oleje
|< < 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 39 > >|
16.02.2014 14:15 - Re: Výměna motorového oleje 2669008
karneval
Město: Bratislava/Bardejov, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V ExclusivePočet příspěvků: 224

99 Poslat soukromou zprávu
Ja používam len predpísaný Quartz a dal som si skráti v ppc interval výmeny na 20k, aj to sa mi vidí že je možno už veža na to kožko má motor najazdené. Čističe a teflony by som tam asi nelial, jedine v zime lejem VIF ale to sa už týka inej oblasti. Hlavne kontrolova hladinu a pozera či nevznikajú priesaky

16.02.2014 14:35 - Re: Výměna motorového oleje 2669014
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
SLICK - pár informací a testů: .link.

16.02.2014 14:38 - Re: Výměna motorového oleje 2669015
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako som povedal, teflon

22.06.2014 13:05 - Re: Výměna motorového oleje 2707866
bobek
Město: Podborany, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
ahoj mužete mi poradit jak nastavim km po vymene oleje koupil jsem auto v bazaru a nemam zadnej manual

22.06.2014 13:51 - Re: Výměna motorového oleje 2707869
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nahoře mᚠčlánky a návody,najdi svůj typ a dovíš se to,nebo vyhledávač.

22.06.2014 17:41 - Re: Výměna motorového oleje 2708017
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
bobek napsal(a):
ahoj mužete mi poradit jak nastavim km po vymene oleje koupil jsem auto v bazaru a nemam zadnej manual

Zapnu klíček, stisknu tlačítko na nulování denních km a držím, vypnu klíček, zapnu klíček a počkám až se na počítadle objeví počet km do údržby, pustím tlačítko na nulování denních km. Hotovo.

28.06.2014 14:29 - Re: Výměna motorového oleje 2710373
milanko
Město: Mlada boleslav, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V ExclusivePočet příspěvků: 51
99 Poslat soukromou zprávu
olej vymenen 5w-40 total+filtr nulovani naskocilo hned 15000km ted uz jenom jezdit

05.07.2014 21:04 - Re: Výměna motorového oleje 2712723
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
C5 Break 2001 2,2 HDi --prosím, čím se povoluje šroub na olejové vaně při vypouštění oleje.

Už jsem to zase zakrytoval a nechce se mi to 2 krát rozdělávat , než si to seženu.

Tuším tam je TORX 10 nebo větší??. Kdo to ví , a prosím odpoví.

dík

05.07.2014 21:20 - Re: Výměna motorového oleje 2712730
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jubileus napsal(a):
C5 Break 2001 2,2 HDi --prosím, čím se povoluje šroub na olejové vaně při vypouštění oleje.

Už jsem to zase zakrytoval a nechce se mi to 2 krát rozdělávat , než si to seženu.

Tuším tam je TORX 10 nebo větší??. Kdo to ví , a prosím odpoví.

dík


Osmička imbus , nebo 21. klíč.(nebo oboje)

05.07.2014 22:10 - Re: Výměna motorového oleje 2712731
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Dík, alespoň se dopředu vybavím. Ale měl jsem pocit, že to bylo uvnitř nějaký ostrý- jakoby torx, ale dík 8 imbus určitě mám. Tak jdu zítra do toho. Jinak olej v tom mým byl vždycky Quartz, tak ho tam dám zase.

Ale spíš je důležitý, co tam člověk dá za filtr, protože doporučováno je , kde co.
A pro motor je nejdůležitější aby olejový filtr měl, co největší plochu a tak se vlivem usazenin v něm provoz "nebrzdil" a tak nehrozilo, že se brzy tím, jak je neprůchodný nepřepne ventil na tlak, co je v něm a tak olej přestane filtrovat a olej v motoru je nefiltrován a hrozí zacpání mazacích kanálků. Protože zubové olejové čerpadlo (jak známo) MUSÍ někam poslat tlak, co otáčkami vyrobí a pístíkový odfuk (čerpadla je jen nouzový) a během jeho funkce-když je zacpaný filtr a nemá plnou propustnost(vlivem Pascalova zákona to utíká, kde může aby se neservalo čerpadlo----jen ne celým motorem aby to mazalo tlakem, kterým má. Čidlu to samozřejmě stačí, protože je nastaveno asi na půl atm.
Tyto prepetie jsem si vyzkoušel na jiným autě a rozhodně fyzika platí i na tomto C5tkovým .

Takže pozor na olejové filtry, jakou mají klapku- t.j.tlak kdy to teče napřímo a jestli ji vůbec mají.
Protože filtry dělají čím dál menší a jednodušší a ti polští šmejdi si to určitě zjednodušují a tak bych se nedivil, že FRAM z Polska tuto pojistku vůbec nemá ( ale kdoví, jak to je). Pojistka ve filtru je důležitá, protože jinak, když je plný, tak brzdí tlak tak, že hrozí poškození pohonu čerpadla,nebo v krajním případě rozervání vnitřku filtru a vyplavení papírových cucků s filtrovaným bordelem do mazacích kanálů motoru.
Prostě závit a příruba pasuje, tak to tam servis pálí, hlavně, když je to levnější a lidi to kupujou. A to hlavně v CITROENU, kde se to ještě levněji nakoupí a CITROEŇÁCKY prodá. Tak to jenom tak na lehce na rozmyslenou, co tam dát.
Někde u filtru uvádí tlak pojistné klapky--to je dobré
A když pasuje závit a Okroužek a sežene se větší filtr s pojistným ventilem-- to je taky dobré ( snad ventil nebude potřeba).

Tak to je konec "HOROROVÉHO MAZACÍHO PŘÍBĚHU"


A to maže jak má-měňme olej, jak máme, a nemusíme přemýšlet, jak to v motoru funguje a jak to přechytračit.

(V C5 stačí už jen to computerový řízení VŠEHO. Alespoň to nikdo doma neopraví. To vymyslel určitě FUŇAS.
anebo FANTOMAS, když stavěl svoje sídlo.

06.07.2014 08:40 - Re: Výměna motorového oleje 2712737
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Osobně jsem zažil, kdy jsem si takhle jel na ryby za mlada-ve Ford Capri V4 1300ccm - rožlo se pod tachometrem červený světýlko: říkám si, nastartovaný mám(vedle sebe byly oranžové a červené).
Asi po 300 metrech chcípnul motor. Už mi došlo, že to asi nemaže ale jako vůl se snažím nastartovat, jestli se mi to zdá nebo je to náhoda.
Po pomalém nastartování se to roztočilo ozval se hrozný tvrdý zvuk a chcíplo to.
Když jsem to doma rozdělal, tak byly komplet hlavní uložení kliky i ojniční "šály" modrý, kompozice téměř vyteklá a s motorem už nikdo nepohnul.
Závada vznikla tím, že byl plný olej.filtr a měl být už dávno vyměněn. Urval se pohon olejového čerpadla, kterým byla imbus tyčka 8 mm, která vedla od rozdělovače dolů...
Olejové čerpadlo sice mělo pístíkový propoušák ale ani ten tlak , který vznikl ucpáním filtru nepropustil bez toho aby to nemělo další dopad na pohon čerpadla.
Zubové olejové čerpadlo prostě musí předat tlak nebo se to posere jinde, když se to zvládne utěsnit za ním.

Tak jsem za komára soustružil šály z polskýho Fiata(byly jen širší) ale kompozice byla měkká.
Chvíli to jezdilo ale pak mi praskla klika.
Tak jsem si sehnal jiný motor abych měl kliku, šály z Itálie a složil to na dvoře.
Na podruhé chytnul a ještě dlouho jsem ho pak proháněl, než jsem ho jako veterána prodal za dvojnásobek, jak jsem ho koupil. Jednoduchý , chytře řešený motor s minimem nutných součástek. Z tohoto bloku motoru vznikl v 70 létech motor Ford Cosworth , co se používal v dalších verzích i v F1.

Takže na konec, chtěl bych u toho být, když nějaký auto ujede dál, než asi 1kilometr na motor- mě to ujelo jen asi max. 300metrů a vůbec to pak nebylo "cajk"
Ale teflonový přípravek u neopotřebovanýho motoru může mít při správným použití dobrý vliv na zmenšení tření. Si teda myslím.
Jinak bych na ty moje krátký cesty nepotřeboval vůbec olej v motoru, jen bych to před výjezdem namáznul peroutkou.

06.07.2014 09:27 - Re: Výměna motorového oleje 2712748
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zkra ty romány - dnes je to dělané trochu jinak - spousta komponentů se navzájem chrání elektronicky a mimo to nejezdíme s veterány.A ohledně tvého veteránu a zkušeností s mazáním : mohl jsi použít díly z Volhy je to to samé - jen to bylo běžně dostupné.

07.07.2014 10:54 - Re: Výměna motorového oleje 2713067
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Na to povolení šroubu ve vaně je potřeba TORX 8smička. Na service podle VIN je uváděno M14x125.

Rval jsem tam IMBUS ale stejně to nešlo povolit ani s trubkou na ráčně.
Už mám sehnanej TORX 8 ale uvidíme, jestli to vůbec půjde povolit. Pěkně tam zavazí vzpěra ale půjde snad odšroubovat. Vana hliník, šroub taky něco takovýho, za nějakou dobu to nejde od sebe. Toto jsem ještě u žádnýho auta nezažil. U C5 je problém i vyměnit olej. A ještě je v service značená jakási dutá trubka , co vede do olejového filtru, přitom koupený filter , co tam má být vypadá normálně (v dosedacím čele jsou díry a závit v jedné rovině. Uvidím, co tam nakonec bude.
Kámošovi to vždy dělali v CITROENU a tak bych se nedivil, kdyby byl olej pořád jen vysáván bez povolování šroubu dole a všechen bordel zůstával v motoru.

A Vás neunavuji kecama--nějak to určitě zvládnu.

07.07.2014 11:30 - Re: Výměna motorového oleje 2713074
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
uplne normalne, samodomo vymena / vymena oleja bez vymeny podlozky tesniacej = prilepeny srob ktory obcas treba vyvarit, lebo inac nejde

to ze si myslis ze tam je torx sa hodne mylis, len zato ze ten imbus je strhany uz tym co to neslo povolit

a TX8 je uplne miniaturny, velkostne by tam mozno tak 45 - 55 sedel, ale ten isto nepomoze, kup si novy stupel v citroene

jo a takisto si kup 14 dutu podlozku (idealne tak 10 nech mas aj nabuduce)

07.07.2014 12:45 - Re: Výměna motorového oleje 2713106
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1302

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jubileus napsal(a):
Na to povolení šroubu ve vaně je potřeba TORX 8smička. Na service podle VIN je uváděno M14x125.


Myslíš Inbus 8mm ... ale jinak nechápu, ten šroub má i velkej šestihran po obvodu na klíč 21, tím to povolíš daleko líp musíš mít ale očkovej. Ty čísla šroubu jsou M14 x 1,25 ( stoupání závitu 1,25mm )

07.07.2014 13:24 - Re: Výměna motorového oleje 2713135
duff74
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SXPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
Nechci se hádat, ale já tam taky torx (rozměr nevím) a po obvodu je šroub kulatý. Ale je možné, že není originál. Každopádně už mám koupený nový a při další výměně tam půjde.

07.07.2014 13:48 - Re: Výměna motorového oleje 2713139
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
duff74 napsal(a):
Nechci se hádat, ale já tam taky torx (rozměr nevím) a po obvodu je šroub kulatý. Ale je možné, že není originál. Každopádně už mám koupený nový a při další výměně tam půjde.


Torx není originál. někdy bývá na převodovkách(číslo nevím a je stené jako na šroubu volantu) 2.2HDI má jen á. imbus, na benzínech bývají šestihran + imbus na 1.6 a na biturbu také oboje.(a moc do toho netřískej - ty vany jsou křehké)

08.07.2014 13:30 - Re: Výměna motorového oleje 2713729
jubileus
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 46
99 Poslat soukromou zprávu
Je tam TORX a po obvodu je to kulatý. IMBUS tam šel jen trochu zastrčit , zabíralo to ale šlo to těžko i s trubkou na tom. Nepohlo se to. Okraj šroubu se trochu vymačkl imbusem ale je to torx. Ten tam půjde snad zastrčit dál, jak má a ještě to zkusím. Minule bylo auto potřeba, tak jsem už nepokračoval.

A ta bebilní vzpěra vedle šroubu se má vždycky demontovat???
Ani ráčna z GOLY na ořech nejde skrz ni "normálně" pod autem nasadit. A vedle toho plasty, drátky, katastrofální brička. Cokoli je větší problém, než u jakéhokoliv jinýho auta. Ovládání oken , rozdělání dveří - to mě taky čeká- další... jak dojde SAJRAJT do paliva, tak s tím asi vjedu nad ohniště.

08.07.2014 14:15 - Re: Výměna motorového oleje 2713750
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Mám stejnej ročník a motor, povoloval sem tu zátku taky 50tkou torxem, ale až byl venku tak sem zjistil, že je to 8 imbus, možná dělali dva druhy zátek. Jinak není pravda že všechno se dělá špatně u tohoto auta, například vyměnit termostat je na tomto motoru uplná sranda práce na 5 minut.

08.07.2014 14:17 - Re: Výměna motorového oleje 2713751
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jubileus napsal(a):
Je tam TORX a po obvodu je to kulatý. IMBUS tam šel jen trochu zastrčit , zabíralo to ale šlo to těžko i s trubkou na tom. Nepohlo se to. Okraj šroubu se trochu vymačkl imbusem ale je to torx. Ten tam půjde snad zastrčit dál, jak má a ještě to zkusím. Minule bylo auto potřeba, tak jsem už nepokračoval.

A ta bebilní vzpěra vedle šroubu se má vždycky demontovat???
Ani ráčna z GOLY na ořech nejde skrz ni "normálně" pod autem nasadit. A vedle toho plasty, drátky, katastrofální brička. Cokoli je větší problém, než u jakéhokoliv jinýho auta. Ovládání oken , rozdělání dveří - to mě taky čeká- další... jak dojde SAJRAJT do paliva, tak s tím asi vjedu nad ohniště.


Tak ještě jednou : originál šroub na vaně je kulatý s vnitřním šestihranem na imbus č. 8. Pokud tam mᚠcokoli jiného není to originál. Měním měsíčně tak 10.-15. olejů.Benzinové motory mívají šroub s venkovním šestihranem na klíč 21.a vnitřní na 8. imbus, 1.6HDI a 2.2HDI(125Kw) má venkovní šestihran na klíč 21.Příčku nikdy nesundavám imbus tam jde nasadit(mimoto se tam dá nasadit i gola,ale jen na povolení)Pokud by jsi chtěl foto dej vědět - mám tu auta jak benzín,tak naftové 1.6,2.2,2.0,biturbo.

|< < 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 39 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator