 | |  |
29.12.2017 21:22 -
Re: spotřeba oleje
|
3121498
|
|
Bobr53
|
|

|
gtv8 napsal(a): To ti musi hulit modre, co ? Zmer za studena komprese. Myslim, si, že delat generalku tohohle kusu nebude mit smysl, zkus jeste prepojit odvetrani z kliky, do nejaky flasky, at vis kolik ti vyhaze, preba jsou priucpany odtoky z hlavy..... Mam ten samej motor a za tepla to honim do omezovace, ale olej me to nezere skoro zadnej, leju 10w60.
Za jízdy kouření nepoznám, ale když to osolím na místě do otáček, tak se vyvalí dým bílý-šedý, to jo.
Po odpojení odvětrávacích hadic z ventildeklů nejde vůbec nic, ani z nich nevyfukuje vzduch, komprese bude dobrá.
Předchozímu majiteli nefungoval větrák na sahaře, možná motor přehřál a to by na ty gufírka ventilů taky nebylo dobré.
Za jízdy kouření nepoznám, ale když to osolím na místě do otáček, tak se vyvalí dým bílý-šedý, to jo.
Po odpojení odvětrávacích hadic z ventildeklů nejde vůbec nic, ani z nich nevyfukuje vzduch, komprese bude dobrá.
Předchozímu majiteli nefungoval větrák na sahaře, možná motor přehřál a to by na ty gufírka ventilů taky nebylo dobré.
|
|
29.12.2017 21:42 -
Re: spotřeba oleje
|
3121509
|
|
jumep
|
|

|
inak hlavy by mali ist dole aj v aute podla dokumentacie
inak hlavy by mali ist dole aj v aute podla dokumentacie
|
|
29.12.2017 22:08 -
Re: spotřeba oleje
|
3121510
|
|
Bobr53
|
|

|
jejda Peter tyo jsi mě potěšil - dobrá zpráva, přece jenom vyndat motor je trochu problém...
I když já kdysi měnil motory mezi dvěma třílitry XM na ulici před domem, povedlo se tehdy, ale pokud sundám hlavy na C5 V6 na autě, tak to bude prima 
V tom případě bych rád vyměnil i rozvody - zná někdo doporučený postup práce, přece jenom je tam těch hřídelí na správné sestavení více než u řadového motoru.
jejda Peter tyo jsi mě potěšil - dobrá zpráva, přece jenom vyndat motor je trochu problém...
I když já kdysi měnil motory mezi dvěma třílitry XM na ulici před domem, povedlo se tehdy, ale pokud sundám hlavy na C5 V6 na autě, tak to bude prima :-))))
V tom případě bych rád vyměnil i rozvody - zná někdo doporučený postup práce, přece jenom je tam těch hřídelí na správné sestavení více než u řadového motoru.
|
|
29.12.2017 22:12 -
Re: spotřeba oleje
|
3121511
|
|
Luki_C5
|
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|

|
Ono by to jit melo ale doufej ze neutrhnes srouby na svodech ktere dos casto rupnou. Ale je pravda ze sundat hlavy je jednoduzsi nez tahat motor. 😉
Ono by to jit melo ale doufej ze neutrhnes srouby na svodech ktere dos casto rupnou. Ale je pravda ze sundat hlavy je jednoduzsi nez tahat motor. 😉
|
|
29.12.2017 23:06 -
Re: spotřeba oleje
|
3121521
|
|
Bobr53
|
|

|
Hanz 397 napsal(a): ...gufera na ventilech ti za "pár korun" vymění kde kdo i bez demontáže hlavy. Hlavně to chce změřit skutečnou spotřebu toho oleje a nepanikařit předčasně a pokud bude skutečně zvýšená,řešit to,než ti to vyrobí nějakej větší problém.
Tak tohle napsal Hanz 397 asi dvě stránky zpět (22.8.2012) o výměně gufírek na motoru 2.0i. Když to lze takto relativně snadno bez demontáže hlavy válců na motoru 2.0i, proč by to nemělo jít podobně i na motoru V6 3.0i 24V ?
Právě proto se snažím zjistit názory kolegů, kteří toto už někdy dělali, co je anebo není možné...
Vypadá to tak, že se podívám nejprve na přední řadu válců - po sundání ventildeklů uvidím, jestli to půjde bez sundání hlavy anebo nepůjde a hlava bude muset jít dolů.
Tak tohle napsal Hanz 397 asi dvě stránky zpět (22.8.2012) o výměně gufírek na motoru 2.0i. Když to lze takto relativně snadno bez demontáže hlavy válců na motoru 2.0i, proč by to nemělo jít podobně i na motoru V6 3.0i 24V ?
Právě proto se snažím zjistit názory kolegů, kteří toto už někdy dělali, co je anebo není možné...
Vypadá to tak, že se podívám nejprve na přední řadu válců - po sundání ventildeklů uvidím, jestli to půjde bez sundání hlavy anebo nepůjde a hlava bude muset jít dolů.
|
|
29.12.2017 23:52 -
Re: spotřeba oleje
|
3121523
|
|
jumep
|
|

|
ja ked som to naposledy robil tak tie zaistovacie podlozky dost drzali v pruzine, mal by som obavu o to ze zohnem ventil, nehovoriac o tom ze jeden zly pohyb a rozoberas to aj tak
tak ci tak ked uz rozhodis vrchy hlav tak to uz neni tolko naviac dat tu hlavu dole
ja ked som to naposledy robil tak tie zaistovacie podlozky dost drzali v pruzine, mal by som obavu o to ze zohnem ventil, nehovoriac o tom ze jeden zly pohyb a rozoberas to aj tak
tak ci tak ked uz rozhodis vrchy hlav tak to uz neni tolko naviac dat tu hlavu dole
|
|
30.12.2017 09:50 -
Re: spotřeba oleje
|
3121541
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
no to je ale 2.0i ...ten 3.0i V6 je trochu jinej
ale zvolil jsi dobrej postup vyzkouset to nejdriv na prednim vecku...
ale pokud jsi to nikdy nedelal bude lepsi to vytahnout cele,ver mi ...jedna vec je vyndat a druha nasadit
jak pise Petr ,staci trocha nepozornosti a sundavas to stejne
navic muze byt i vadne tesneni a stejne to sundas...a budes to delat znovu
pokud ten motor takhle konzumuje olej budou kruhy zasrane a zaslouzili by vycistit...resp vymenit
samo zalezi na tom jak se citis a jake mas vybaveni a zazemi,urcite se lepe dela motor na stojanu nez v aute
no to je ale 2.0i ...ten 3.0i V6 je trochu jinej
ale zvolil jsi dobrej postup vyzkouset to nejdriv na prednim vecku...
ale pokud jsi to nikdy nedelal bude lepsi to vytahnout cele,ver mi ;) ...jedna vec je vyndat a druha nasadit
jak pise Petr ,staci trocha nepozornosti a sundavas to stejne
navic muze byt i vadne tesneni a stejne to sundas...a budes to delat znovu
pokud ten motor takhle konzumuje olej budou kruhy zasrane a zaslouzili by vycistit...resp vymenit
samo zalezi na tom jak se citis a jake mas vybaveni a zazemi,urcite se lepe dela motor na stojanu nez v aute
|
|
30.12.2017 15:15 -
Re: spotřeba oleje
|
3121594
|
|
jruze
|
|

|
autodiag napsal(a): no to je ale 2.0i ...ten 3.0i V6 je trochu jinej
ale zvolil jsi dobrej postup vyzkouset to nejdriv na prednim vecku...
ale pokud jsi to nikdy nedelal bude lepsi to vytahnout cele,ver mi  ...jedna vec je vyndat a druha nasadit
jak pise Petr ,staci trocha nepozornosti a sundavas to stejne
navic muze byt i vadne tesneni a stejne to sundas...a budes to delat znovu
pokud ten motor takhle konzumuje olej budou kruhy zasrane a zaslouzili by vycistit...resp vymenit
samo zalezi na tom jak se citis a jake mas vybaveni a zazemi,urcite se lepe dela motor na stojanu nez v aute
Celej ten agregát jsem vyhazoval z auta (co jsme jednou kupovali) s mladým - auto bylo ve stodole,měli jsme jen dětskej hever z Lídlu a vercajk trvalo nám to tři hodiny.Mimo jiné - ty ventily jsou zaklepané v určité poloze - já osobně když už bych to dělal tak hlavu dolů a udělal to komplet se zabroušením ventilů + kontrolu kroužků (stačí zalejt písty ve válcích třeba naftou,benzínem a sledovat za jak dlouho proteče) to jen aby neudělal hlavy a na druhej pokus neřešil kroužky nebo písty a válce popř. motor celej jinej.(nebo bych začal změřením tlaků ve válcích)
Celej ten agregát jsem vyhazoval z auta (co jsme jednou kupovali) s mladým - auto bylo ve stodole,měli jsme jen dětskej hever z Lídlu a vercajk trvalo nám to tři hodiny.Mimo jiné - ty ventily jsou zaklepané v určité poloze - já osobně když už bych to dělal tak hlavu dolů a udělal to komplet se zabroušením ventilů + kontrolu kroužků (stačí zalejt písty ve válcích třeba naftou,benzínem a sledovat za jak dlouho proteče) to jen aby neudělal hlavy a na druhej pokus neřešil kroužky nebo písty a válce popř. motor celej jinej.(nebo bych začal změřením tlaků ve válcích)
|
|
31.12.2017 22:42 -
Re: spotřeba oleje
|
3121759
|
|
Bobr53
|
|

|
jruze napsal(a): Celej ten agregát jsem vyhazoval z auta (co jsme jednou kupovali) s mladým - auto bylo ve stodole,měli jsme jen dětskej hever z Lídlu a vercajk trvalo nám to tři hodiny.Mimo jiné - ty ventily jsou zaklepané v určité poloze - já osobně když už bych to dělal tak hlavu dolů a udělal to komplet se zabroušením ventilů + kontrolu kroužků (stačí zalejt písty ve válcích třeba naftou,benzínem a sledovat za jak dlouho proteče) to jen aby neudělal hlavy a na druhej pokus neřešil kroužky nebo písty a válce popř. motor celej jinej.(nebo bych začal změřením tlaků ve válcích)
No já vycházím z toho, že kruhy jsou OK, protože z odvětrání obou hlav nejde vůbec nic - nejen že neháže žádný olej, ale nefučí ani minimum vzduchu, úplné bezvětří .
Ale pomalu dozrávám k názoru, že poslechnu rady a když se do toho pustím, tak hlavy sundám a vezmu to z gruntu, je to další výzva.
Pro rok 2018 všechno dobré
No já vycházím z toho, že kruhy jsou OK, protože z odvětrání obou hlav nejde vůbec nic - nejen že neháže žádný olej, ale nefučí ani minimum vzduchu, úplné bezvětří :-o.
Ale pomalu dozrávám k názoru, že poslechnu rady a když se do toho pustím, tak hlavy sundám a vezmu to z gruntu, je to další výzva.
Pro rok 2018 všechno dobré :palec
|
|
31.12.2017 23:13 -
Re: spotřeba oleje
|
3121763
|
|
Luki_C5
|
Město: Holešov, Auto: C6 2.7 HDI Exclusive | Počet příspěvků: 971 |
|

|
Rade kor jestli si to stavis jako hracku tak udelat co nejvice veci co muzes.
Rade kor jestli si to stavis jako hracku tak udelat co nejvice veci co muzes.
|
|
13.07.2022 15:32 -
Re: spotřeba oleje
|
3343880
|
|
PepikW
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 4 |
|
|
Ahoj, nějakou dobu už řešim spotřebu oleje. Měl jsem netěsnost u turba, to už je v pořádku a přesto stále dolévám (Castrol Edge 5W-40). Když to bylo do 0,5l/1000km, moc jsem to neřešil. Postupně to ale roste, už jsem přes 1l/1000km a když jedu nějaký dlouhý stoupání (Ještěd, Červenohorské sedlo, ...) tak nahoře po zastavení cítim venku smrad spáleného oleje. Od motoru se nijak nečoudí jako když netěsnil přívod oleje chlazení turba, ani nic neni zaolejovaný. Dokonce bych řekl, že ten smrad už cejtim i za jízdy z větrání v kabině při zavřených okýnkách - ale to už může být jen můj dojem 
Má význam nechat vyměnit pístní kroužky? Nebo kudy by mohl mizet a spalovat se?
Taky se mi objevilo v kopci "klepání ventilů" při zatížení a otáčkách, kdy by to ještě, alespoň podle mě, nemělo být. Nemůže to souviset?
Ahoj, nějakou dobu už řešim spotřebu oleje. Měl jsem netěsnost u turba, to už je v pořádku a přesto stále dolévám (Castrol Edge 5W-40). Když to bylo do 0,5l/1000km, moc jsem to neřešil. Postupně to ale roste, už jsem přes 1l/1000km a když jedu nějaký dlouhý stoupání (Ještěd, Červenohorské sedlo, ...) tak nahoře po zastavení cítim venku smrad spáleného oleje. Od motoru se nijak nečoudí jako když netěsnil přívod oleje chlazení turba, ani nic neni zaolejovaný. Dokonce bych řekl, že ten smrad už cejtim i za jízdy z větrání v kabině při zavřených okýnkách - ale to už může být jen můj dojem :-(
Má význam nechat vyměnit pístní kroužky? Nebo kudy by mohl mizet a spalovat se?
Taky se mi objevilo v kopci "klepání ventilů" při zatížení a otáčkách, kdy by to ještě, alespoň podle mě, nemělo být. Nemůže to souviset?
|
|
| |
|
|