| | |
22.08.2012 17:46 -
Re: spotřeba oleje
|
2500748
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ví co hlavně Cherper píe? e má 2.0i měsíc. Tak jakýpak "běně" mu olej neere? Navíc je to C5I, take nový to asi taky nemá. Z toho jsem vycházel. Závadu taky nevylučuju. Ale pro začátečníka jsem jenom podotknul, aby neplail, e to můe být v normě a hláka s tím nemusí mít nic společnýho.
Ví co hlavně Cherper píe? e má 2.0i měsíc. Tak jakýpak "běně" mu olej neere? Navíc je to C5I, take nový to asi taky nemá. Z toho jsem vycházel. Závadu taky nevylučuju. Ale pro začátečníka jsem jenom podotknul, aby neplail, e to můe být v normě a hláka s tím nemusí mít nic společnýho.
|
|
22.08.2012 18:26 -
Re: spotřeba oleje
|
2500758
|
|
Hanz 397
|
|
|
Cherper napsal(a): No z něčeho podobnýho mam právě největí strach.
Není se čeho bát. Odlučovač (pokud by to byl) je sice součástí ventilového víka a to i s těsněním stojí cca 3000,gufera na ventilech ti za "pár korun" vymění kde kdo i bez demontáe hlavy. Hlavně to chce změřit skutečnou spotřebu toho oleje a nepanikařit předčasně a pokud bude skutečně zvýená,řeit to,ne ti to vyrobí nějakej větí problém. Jinak jak ten motor běí třeba na volnoběh? Není lehce nepravidelnej? Nezakopává?
4Henry: znám plno sotva zajetých motorů,který si vezmou klidně i litr na 1000km,nebo jsou i takový,který mají normovanou spotřebu třeba i 1,5l na 1000km!!! Take není bezpodmínečně nutný,aby byly nějak pokozený,kdy erou olej...
Není se čeho bát. Odlučovač (pokud by to byl) je sice součástí ventilového víka a to i s těsněním stojí cca 3000,gufera na ventilech ti za "pár korun" vymění kde kdo i bez demontáe hlavy. Hlavně to chce změřit skutečnou spotřebu toho oleje a nepanikařit předčasně a pokud bude skutečně zvýená,řeit to,ne ti to vyrobí nějakej větí problém. Jinak jak ten motor běí třeba na volnoběh? Není lehce nepravidelnej? Nezakopává?
4Henry: znám plno sotva zajetých motorů,který si vezmou klidně i litr na 1000km,nebo jsou i takový,který mají normovanou spotřebu třeba i 1,5l na 1000km!!! Take není bezpodmínečně nutný,aby byly nějak pokozený,kdy erou olej...
|
|
22.08.2012 19:56 -
Re: spotřeba oleje
|
2500789
|
|
Cherper
|
Město: Plzen, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X | Počet příspěvků: 33 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): Není se čeho bát. Odlučovač (pokud by to byl) je sice součástí ventilového víka a to i s těsněním stojí cca 3000,gufera na ventilech ti za "pár korun" vymění kde kdo i bez demontáe hlavy. Hlavně to chce změřit skutečnou spotřebu toho oleje a nepanikařit předčasně a pokud bude skutečně zvýená,řeit to,ne ti to vyrobí nějakej větí problém. Jinak jak ten motor běí třeba na volnoběh? Není lehce nepravidelnej? Nezakopává?
4Henry: znám plno sotva zajetých motorů,který si vezmou klidně i litr na 1000km,nebo jsou i takový,který mají normovanou spotřebu třeba i 1,5l na 1000km!!! Take není bezpodmínečně nutný,aby byly nějak pokozený,kdy erou olej...
Motor kope jen kdy je studenej.. Sice adný lehy to nejsou ale příjemný to taky neni. Ale myslim si e to bude snad jen svíčkama, který se chystam vyměnit jako první věc. Jinak zahřátej motor běí a startuje bez sebemeních problémů. A na výkonu se taky nic nezměnilo.
PS: Myslim, e panikaření u je na místě , kdy na 1500 ubyde max o milimetr na měrce a pak najednou za 500km vyběhne APF a zmizí oleje, e je ho na měrce jen pička smočená. Někde se něco podělalo. A dík za ty typy. zní to rozumně.
Motor kope jen kdy je studenej.. Sice adný lehy to nejsou ale příjemný to taky neni. Ale myslim si e to bude snad jen svíčkama, který se chystam vyměnit jako první věc. Jinak zahřátej motor běí a startuje bez sebemeních problémů. A na výkonu se taky nic nezměnilo. :nevim
PS: Myslim, e panikaření u je na místě:) , kdy na 1500 ubyde max o milimetr na měrce a pak najednou za 500km vyběhne APF a zmizí oleje, e je ho na měrce jen pička smočená. Někde se něco podělalo. A dík za ty typy. zní to rozumně.
|
|
22.08.2012 22:16 -
Re: spotřeba oleje
|
2500842
|
|
Darja
|
|
|
a kdy to pořádně vohulí, smrdí z vejfuku spálenej olej? protoe za 500k udělat rozdíl mezi max a min, tak to buď někde íleně teče a nebo to ere volej jak nezřízený s takovou spotřebou musí smrdět jak 120tka...
Ale jak píou kluci, klasika u starejch aut, gufera na ventilech, pístní krouky, dy to jde do motoru.
P.S. mikro, benzíňák nemá co rát volej... nemá, pokud je cajk. já měla rozdíl mezi výměnama cca 1 litr, ale to bylo to ventilový víko, kde mi to teklo... teď mám klid...
a kdy to pořádně vohulí, smrdí z vejfuku spálenej olej? :-)) protoe za 500k udělat rozdíl mezi max a min, tak to buď někde íleně teče a nebo to ere volej jak nezřízený:nevim s takovou spotřebou musí smrdět jak 120tka...
Ale jak píou kluci, klasika u starejch aut, gufera na ventilech, pístní krouky, dy to jde do motoru.
P.S. mikro, benzíňák nemá co rát volej... nemá, pokud je cajk. já měla rozdíl mezi výměnama cca 1 litr, ale to bylo to ventilový víko, kde mi to teklo... teď mám klid...
|
|
22.08.2012 22:54 -
Re: spotřeba oleje
|
2500857
|
|
jumep
|
|
|
1.8 a 2.0 maju zle chladene vetili, nijako im to nevadi, akurat stieracie gufera na nich ostanu stvrdnute po par km a zacne to zrat olej (u 1.8 je to este horsie) - takze tam sa bere ze sa dolieva .. ropaci tymto netrpia
mikra len nejako neprecital, ja som to tak pochopil tiez ze skratka nezralo a zacalo,
nemyslim si zato ze je to odvetranie ale nieco horsie .. ale to je fakt na pozretie - tu vo fore toho fakt asi moc neporiesis, snad az ze nasiel som dieru vo vani, co s nou (ta ale nesposobi APF)
1.8 a 2.0 maju zle chladene vetili, nijako im to nevadi, akurat stieracie gufera na nich ostanu stvrdnute po par km a zacne to zrat olej (u 1.8 je to este horsie) - takze tam sa bere ze sa dolieva .. ropaci tymto netrpia
mikra len nejako neprecital, ja som to tak pochopil tiez ze skratka nezralo a zacalo,
nemyslim si zato ze je to odvetranie ale nieco horsie .. ale to je fakt na pozretie - tu vo fore toho fakt asi moc neporiesis, snad az ze nasiel som dieru vo vani, co s nou :) (ta ale nesposobi APF)
|
|
22.08.2012 23:00 -
Re: spotřeba oleje
|
2500860
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
No já občas nakouknu na citroeny.cz a tam se někdy řeí věci jako - "... myslím e tam olej byl a teď se mi zdá, e tam asi není. Tak co s tím? ..."
Tak jsem si jen ověřoval, jak k tomu doel, e ubývá. Nic víc, nic míň. Nechtěl jsem nikoho shazovat, jen jsem se chtěl přesvědčit.
No já občas nakouknu na citroeny.cz a tam se někdy řeí věci jako - "... myslím e tam olej byl a teď se mi zdá, e tam asi není. Tak co s tím? ..."
Tak jsem si jen ověřoval, jak k tomu doel, e ubývá. Nic víc, nic míň. Nechtěl jsem nikoho shazovat, jen jsem se chtěl přesvědčit. :-d
|
|
28.08.2013 07:51 -
Re: spotřeba oleje
|
2613784
|
|
Ferro
|
Město: Ledenice, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 99 |
|
|
Mám problém se spotřebou oleje. C5 2,0i 16V mám rok, přestavba na LPG s nájezdem 10.000km. Spotřeba oleje cca 3L. Nikde není znatelný únik, motor čistý a suchý. Předpokládám, e olej motor batí přes dříky ventilů. Jaký máte názor ohledně výměny 0 stěrátek ventilů? Vyměnit jen stírací krouky, nebo dělat celou palici? Cenový a časový rozdíl je jasný, mě zajímá názor na výsledek. Motor má najeto 160k, nebyla na něm dělána ádná oprava mimo výměny rozvodové sady. Jo a z důvodu úspory nákladů a monosti, e viskóznějí olej nebude tolik papat, jsem přeel z plné syntetiky 5W40 na polosyntetiku 10W40. Bohuel i ta polosyntetika mu docela chutná a tak zatím dolévám. A jetě jedna otázečka - jaké doporučujete gumičky? 16 krouků u Citroenu pořídím za pouhých 2.320,-Kč (výrobce nespecifikován) a nebo od Ajusy za cca 450,- . Rozptyl cen na trhu je od cca 24,- do 86,- za kus a pak nějaké sety i s krouky na vačky atd. Nesmysl od Citroue mě opravdu nebere!!
Mám problém se spotřebou oleje. C5 2,0i 16V mám rok, přestavba na LPG s nájezdem 10.000km. Spotřeba oleje cca 3L. Nikde není znatelný únik, motor čistý a suchý. Předpokládám, e olej motor batí přes dříky ventilů. Jaký máte názor ohledně výměny 0 stěrátek ventilů? Vyměnit jen stírací krouky, nebo dělat celou palici? Cenový a časový rozdíl je jasný, mě zajímá názor na výsledek. Motor má najeto 160k, nebyla na něm dělána ádná oprava mimo výměny rozvodové sady. Jo a z důvodu úspory nákladů a monosti, e viskóznějí olej nebude tolik papat, jsem přeel z plné syntetiky 5W40 na polosyntetiku 10W40. Bohuel i ta polosyntetika mu docela chutná a tak zatím dolévám. A jetě jedna otázečka - jaké doporučujete gumičky? 16 krouků u Citroenu pořídím za pouhých 2.320,-Kč (výrobce nespecifikován) a nebo od Ajusy za cca 450,- . Rozptyl cen na trhu je od cca 24,- do 86,- za kus a pak nějaké sety i s krouky na vačky atd. Nesmysl od Citroue mě opravdu nebere!!
|
|
28.08.2013 13:13 -
Re: spotřeba oleje
|
2613843
|
|
jumep
|
|
|
osobne by som zhanal corteco a nechal vymenit len tie tesnenia
osobne by som zhanal corteco a nechal vymenit len tie tesnenia
|
|
08.10.2013 17:56 -
Re: spotřeba oleje
|
2625162
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Zdravím, objevil se zvlátní problém s mnostvím oleje. Auto po rozvodech, přetěsnění vany a předního plastového ventilového víka, po výměně oleje (5W-30). Najeto cca 500 km po výměně a na emisích při testu 2500 ot/min na benzín bílý kouř. Na měrce byl olej na dolní rysce, byl dolit cca 1l ji 10W-40 a přípravek na zlepení funkce těsnění, apod.. Následně po ujetí cca 1000 Km se objevila hláka - nízká hladina oleje, byl opět dolitý cca 1l. Při teplém motoru i po delí době je hladina po dolití oleje cca 2mm nad středem mezi ryskami. Ráno před prvním startem vak překvapení a měrka ukazovala cca 5 cm a nad rysku. Ukazatel na palubce ukazuje pouze o jeden dílek méně ne je plný stav. Nevím co to znamená, pravdou je, e první studený start je podivný, následný chod motoru je pěkný bez cukání apod. Olej do vody nejde, ta je také po výměně a je stále čistá. 1x se mi objevila hláka engie APF, bez vlivu na chod motoru a na diag se objevila sníená funkce předkatalyzátoru. Po smazání se objevila opět a následně po 40 startech sama zmizela. V podstatě se to tváří tak, e za provozu je oleje málo i kdy první promazání asi není úplně v pořádku a ne se motor párkrát otočí a namae tak se objeví nepříjemné zvuky a v okamiku, kdy auto vychladne a ve steče do vany, tak je oleje mnoho. Prosím poraďte, kde je chyba. Auto mám krátce a předchozí majitel se k němu určitě nechoval dobře, je v něm i plyn a jinak se motor chová dobře.
Zdravím, objevil se zvlátní problém s mnostvím oleje. Auto po rozvodech, přetěsnění vany a předního plastového ventilového víka, po výměně oleje (5W-30). Najeto cca 500 km po výměně a na emisích při testu 2500 ot/min na benzín bílý kouř. Na měrce byl olej na dolní rysce, byl dolit cca 1l ji 10W-40 a přípravek na zlepení funkce těsnění, apod.. Následně po ujetí cca 1000 Km se objevila hláka - nízká hladina oleje, byl opět dolitý cca 1l. Při teplém motoru i po delí době je hladina po dolití oleje cca 2mm nad středem mezi ryskami. Ráno před prvním startem vak překvapení a měrka ukazovala cca 5 cm a nad rysku. Ukazatel na palubce ukazuje pouze o jeden dílek méně ne je plný stav. Nevím co to znamená, pravdou je, e první studený start je podivný, následný chod motoru je pěkný bez cukání apod. Olej do vody nejde, ta je také po výměně a je stále čistá. 1x se mi objevila hláka engie APF, bez vlivu na chod motoru a na diag se objevila sníená funkce předkatalyzátoru. Po smazání se objevila opět a následně po 40 startech sama zmizela. V podstatě se to tváří tak, e za provozu je oleje málo i kdy první promazání asi není úplně v pořádku a ne se motor párkrát otočí a namae tak se objeví nepříjemné zvuky a v okamiku, kdy auto vychladne a ve steče do vany, tak je oleje mnoho. Prosím poraďte, kde je chyba. Auto mám krátce a předchozí majitel se k němu určitě nechoval dobře, je v něm i plyn a jinak se motor chová dobře.
|
|
08.10.2013 20:36 -
Re: spotřeba oleje
|
2625208
|
|
jumep
|
|
|
osobne mi to pride ze ako sa lepil ten vrch tak niekde uslo lepidlo a pripchalo kanal kade sa vracia olej zvrchu
osobne mi to pride ze ako sa lepil ten vrch tak niekde uslo lepidlo a pripchalo kanal kade sa vracia olej zvrchu
|
|
08.10.2013 20:58 -
Re: spotřeba oleje
|
2625217
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
netrpí trojliter na zanáanie kanálov? Sa mi vidí, e hej. A este e 5w30 nieje vhodný olej od kastrólu pre tento motor.
netrpí trojliter na zanáanie kanálov? Sa mi vidí, e hej. A este e 5w30 nieje vhodný olej od kastrólu pre tento motor.
|
|
08.10.2013 21:14 -
Re: spotřeba oleje
|
2625219
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Díky za rady nechám to prověřit, Byl tam dáván olej dle specifikace, myslím e Texaco, ale nejsem si jistý.
Díky za rady nechám to prověřit, Byl tam dáván olej dle specifikace, myslím e Texaco, ale nejsem si jistý.
|
|
17.10.2013 12:43 -
Re: spotřeba oleje
|
2628042
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Průběná zpráva o zkoumání stavu "olejového hospodářství". Měl jsem problém, e se ztrácí olej (motor ere olej) a následně po dolití se objevilo ráno za studena na měrce cca a 5cm nad max hladinu. Tento stav trval asi 3 dny, ne jsem se dostal do servisu, tak byla cesta do Prahy a olej to seralo a následně ji neubýval a drel se cca v 1/3 měrky. Stále vak byl nepříjemný první start a občas zvlátní zvuky. Dnes jsme to procházeli a objevili jsme zbastlenou hadičku u odvětrávání motoru, krátká, cca 12 cm. Hadička tam byla dána jiná, určená na vodu (průhledná, zelená s tím výpletem), byla splasknutá a motor vůbec nedýchal po sundání olejového víčka. Hadici, která nebyla vidět, jsme hned zahodili, nahradili správnou a motor začal dýchat. Bohuel olej to prohnalo a do výfuku, tak uvidíme co to udělá. Při startu ji ádný divný zvuk, ádný problém. Podotýkám, e servis, kde to bylo na rozvodech apod., jsem ádal o revizi vech těchto věcí - konkrétně systému odvzdunění motoru (mám tam i plyn) a bylo sděleno, e je ve O.K....no a zase nebylo. Uvidíme zda se to zlepí a nebo zda bude nutné dělat dalí kroky.
Průběná zpráva o zkoumání stavu "olejového hospodářství":-((((. Měl jsem problém, e se ztrácí olej (motor ere olej) a následně po dolití se objevilo ráno za studena na měrce cca a 5cm nad max hladinu. Tento stav trval asi 3 dny, ne jsem se dostal do servisu, tak byla cesta do Prahy a olej to seralo a následně ji neubýval a drel se cca v 1/3 měrky. Stále vak byl nepříjemný první start a občas zvlátní zvuky. Dnes jsme to procházeli a objevili jsme zbastlenou hadičku u odvětrávání motoru, krátká, cca 12 cm. Hadička tam byla dána jiná, určená na vodu (průhledná, zelená s tím výpletem), byla splasknutá a motor vůbec nedýchal po sundání olejového víčka. Hadici, která nebyla vidět, jsme hned zahodili, nahradili správnou a motor začal dýchat. Bohuel olej to prohnalo a do výfuku, tak uvidíme co to udělá. Při startu ji ádný divný zvuk, ádný problém. Podotýkám, e servis, kde to bylo na rozvodech apod., jsem ádal o revizi vech těchto věcí - konkrétně systému odvzdunění motoru (mám tam i plyn) a bylo sděleno, e je ve O.K....no a zase nebylo. Uvidíme zda se to zlepí a nebo zda bude nutné dělat dalí kroky.
|
|
23.11.2014 14:29 -
Re: spotřeba oleje
|
2756412
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
Taky začínám mít podezření e se mi ztrácí olej. A to mám HDI, ne benzín jak to tady vichni řeí...
Konkrétně v květnu jsme měnili u Jardy olej. Po cca 8000km se mi rozsvítila kontrolka stavu oleje.
Stavil jsem se u Jardy a dolil,trochu jsem přelil,tak to bylo přes rysku. Dnes kontrola a po 3000 km jsem zase v půlce rysky (mezi min a max) Co to můe být ? Na co se mám připravit ?
Taky začínám mít podezření e se mi ztrácí olej. A to mám HDI, ne benzín jak to tady vichni řeí...
Konkrétně v květnu jsme měnili u Jardy olej. Po cca 8000km se mi rozsvítila kontrolka stavu oleje.
Stavil jsem se u Jardy a dolil,trochu jsem přelil,tak to bylo přes rysku. Dnes kontrola a po 3000 km jsem zase v půlce rysky (mezi min a max) Co to můe být ? Na co se mám připravit ?:-(
|
|
23.11.2014 15:23 -
Re: spotřeba oleje
|
2756447
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Nechci Tě strait, proto nebudu popisovat vechna místa kam vude se můe olej ztrácet, pokud je únik a dříve nebyl, zajeď za Jardou, ten závadu určitě odhalí, těch míst je opravdu dost, jinak zkontrolovat motor z hora, poté sundat plastoví dekl pod motorem a kontrola ze spodu, rozebrat hadici k intercoleru, jestli nejde od turba, je toho víc.
Nechci Tě strait, proto nebudu popisovat vechna místa kam vude se můe olej ztrácet, pokud je únik a dříve nebyl, zajeď za Jardou, ten závadu určitě odhalí, těch míst je opravdu dost, jinak zkontrolovat motor z hora, poté sundat plastoví dekl pod motorem a kontrola ze spodu, rozebrat hadici k intercoleru, jestli nejde od turba, je toho víc. ;-)
|
|
| |
|
|