| | |
18.01.2010 13:59 -
Re: spotřeba oleje
|
1802477
|
|
miskod
|
|
|
A este ma napadla jedna vec. Je na prekruzkovanie nutne skladat hlavu? Predsa sa len piesty vytiahnu zo spodku. Pytam sa preto, lebo pred tromi mesiacmi uz bola dole a su tam nove gufera a tesnenie.
A este ma napadla jedna vec. Je na prekruzkovanie nutne skladat hlavu? Predsa sa len piesty vytiahnu zo spodku. Pytam sa preto, lebo pred tromi mesiacmi uz bola dole a su tam nove gufera a tesnenie.
|
|
28.02.2010 11:13 -
Re: spotřeba oleje
|
1805390
|
|
biker
|
Město: Tachov, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Vlastní zkuenost: výměna simerinků ventilů nepomohla, protoe simerinky jsou stále utopeny v oleji, tudí stále propoutějí. Citroen při výrobě etřil a montoval horí pístní krouky, které se zapékají a na mých starých pístní kroucích se od středu odlamovaly upinky kovu. Doporučuji výměnu za kvalitnějí od Peugeotu. Já je vyměnil a spotřeba klesla, ale ne tak jak bych si představoval. Take doporučuji jetě výbrus.
Vlastní zkuenost: výměna simerinků ventilů nepomohla, protoe simerinky jsou stále utopeny v oleji, tudí stále propoutějí. Citroen při výrobě etřil a montoval horí pístní krouky, které se zapékají a na mých starých pístní kroucích se od středu odlamovaly upinky kovu. Doporučuji výměnu za kvalitnějí od Peugeotu. Já je vyměnil a spotřeba klesla, ale ne tak jak bych si představoval. Take doporučuji jetě výbrus.
|
|
28.02.2010 13:52 -
Re: spotřeba oleje
|
1805405
|
|
tomc
|
|
|
krouky jsou vechny stejné PSA kruhy si sednou a spotřeba oleje spadne jen abys je zase neuhnal
krouky jsou vechny stejné PSA;-) kruhy si sednou a spotřeba oleje spadne:palec jen abys je zase neuhnal:-(
|
|
19.07.2011 13:49 -
Re: spotřeba oleje
|
2402184
|
|
Zefek
|
Město: Město, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Vidím, e řeení není vůbec jednoduché. Ta spotřeba oleje je masakr. Dokonce jsem se setkal s tím, e byla vyhozena olejová měrka (pravděpodobně nějakým tlakem do vany) a pak to přes ní vytlačilo skoro vechen olej.
Vidím, e řeení není vůbec jednoduché. Ta spotřeba oleje je masakr. Dokonce jsem se setkal s tím, e byla vyhozena olejová měrka (pravděpodobně nějakým tlakem do vany) a pak to přes ní vytlačilo skoro vechen olej.
|
|
31.08.2011 14:26 -
Re: spotřeba oleje
|
2410757
|
|
navicar
|
Město: Nové Zámky, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 2 |
|
|
ahojte, mám tie C5 2,0 HDi r.v.2007. Nakožko som mal suchý motor so spodu problém ako úniku oleja som zistil, e sa mi to presúva do vody. Straili ma v servise s výmenou tesnením pod hlavou, alebo prinajlepom aj s výmenou hlavy valcov. Nakožko som s tým nesúhlasil, tak začali hžada od najjednoduchieho variantu a to s výmenou výmenníka. Vymenili, ale ten starý sa nedá nejak preskúa, lebo vraj treba na to veža MPa tlaku oleja aby sa únik ukázal. Po tejto výmene a po prepláchnutí chladiacej sústavy sledujem hladinu oleja, ktorá naastie ostáva nezmenená. Treba ete niekožko krát preplácha chlad. súst. od zbytkov oleja, ale dúfam e to u bude OK.
ahojte, mám tie C5 2,0 HDi r.v.2007. Nakožko som mal suchý motor so spodu problém ako úniku oleja som zistil, e sa mi to presúva do vody. Straili ma v servise s výmenou tesnením pod hlavou, alebo prinajlepom aj s výmenou hlavy valcov. Nakožko som s tým nesúhlasil, tak začali hžada od najjednoduchieho variantu a to s výmenou výmenníka. Vymenili, ale ten starý sa nedá nejak preskúa, lebo vraj treba na to veža MPa tlaku oleja aby sa únik ukázal. Po tejto výmene a po prepláchnutí chladiacej sústavy sledujem hladinu oleja, ktorá naastie ostáva nezmenená. Treba ete niekožko krát preplácha chlad. súst. od zbytkov oleja, ale dúfam e to u bude OK.
|
|
31.08.2011 15:05 -
Re: spotřeba oleje
|
2410763
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
no výměník poslední monost, v lepím případě tesnění pod hlavou, v horím prasklá hlava.. Uvidí jak se to projeví po výměně výměníku a chladicí vody.
no výměník poslední monost, v lepím případě tesnění pod hlavou, v horím prasklá hlava.. Uvidí jak se to projeví po výměně výměníku a chladicí vody.
|
|
31.08.2011 15:11 -
Re: spotřeba oleje
|
2410765
|
|
flyteSVK
|
|
|
Benzinaci, kolko oleja vam zere 2,0? Mne bohuzial tak 0,25 l/1000 km.
Total Q9000 5W40. Ale zase Schade Motoren Werke ma aj v manualoch ze povolena spotreba oleja je 1l/1000 km a jedna Octa FSI co sme mali v robote to splnala. Bolo celkom riziko sa vybrat na vychod bez zasoby oleja v kufri
Benzinaci, kolko oleja vam zere 2,0? Mne bohuzial tak 0,25 l/1000 km.
Total Q9000 5W40. Ale zase Schade Motoren Werke ma aj v manualoch ze povolena spotreba oleja je 1l/1000 km a jedna Octa FSI co sme mali v robote to splnala. Bolo celkom riziko sa vybrat na vychod bez zasoby oleja v kufri :-D
|
|
31.08.2011 17:15 -
Re: spotřeba oleje
|
2410783
|
|
petko
|
Město: Kosice, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v X | Počet příspěvků: 44 |
|
|
Caf. No tak ja som na tom dost podobne.... 0,5 l/2500 km..... Castrol 10W40.... aale nijak to neriesim... dolievam, vraj je to normalne pri tychto motoroch... co uz..
Caf. No tak ja som na tom dost podobne.... 0,5 l/2500 km..... Castrol 10W40.... aale nijak to neriesim... dolievam, vraj je to normalne pri tychto motoroch... co uz..
|
|
31.08.2011 17:36 -
Re: spotřeba oleje
|
2410784
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|
|
Mě pomohla výměna těsnění ventilů.
Mě pomohla výměna těsnění ventilů.
|
|
31.08.2011 20:11 -
Re: spotřeba oleje
|
2410818
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Měl jsem vectru B benzín a výrobce připoutěl 0,7l/1000 km a opravdu skoro vem to batilo tak litr na 3000 km. Take do výměny 15 000 km se to vlastně jetě jednou vyměnilo doléváním. Opravdu jsem vozil 1-2 plechovky v kufru. Take to u současných benzínů je asi normální vývojová vlastnost.
Proto nyní zírám u HDI, e za 20000 km výměny to bere asi 0,5litru -skvělé!
Měl jsem vectru B benzín a výrobce připoutěl 0,7l/1000 km a opravdu skoro vem to batilo tak litr na 3000 km. Take do výměny 15 000 km se to vlastně jetě jednou vyměnilo doléváním. Opravdu jsem vozil 1-2 plechovky v kufru. Take to u současných benzínů je asi normální vývojová vlastnost.
Proto nyní zírám u HDI, e za 20000 km výměny to bere asi 0,5litru -skvělé!
|
|
31.08.2011 21:17 -
Re: spotřeba oleje
|
2410847
|
|
TheOne
|
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X | Počet příspěvků: 374 |
|
|
to proto e nafta je taky mastná, a aditiva taky pomahaji v mazivosti tak proto, benzin je pravý opak, spí odmatujě..
to proto e nafta je taky mastná, a aditiva taky pomahaji v mazivosti tak proto, benzin je pravý opak, spí odmatujě..
|
|
31.08.2011 21:27 -
Re: spotřeba oleje
|
2410851
|
|
jumep
|
|
|
toto s tym nema nic spolocne
toto s tym nema nic spolocne :)
|
|
01.09.2011 00:51 -
Re: spotřeba oleje
|
2410906
|
|
Klokan
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k | Počet příspěvků: 213 |
|
|
Zatím ádný citron mi neseral olej mezi výměnama tak, aby musel dolívat. Kdy začalo troku papkat XMko z r.89 tak sem vyměnil těsnění na ventilech a byl pokoj. (sypalo se po těch letech v ruce, kdy sem ho sundaval)
Take pokud ere olej, má to nějakou příčinu. (S vyjímkou jednoho nejmenovaného motoru, kterej ere olej u na pásu při výrobě ... , jak říká autodiagnóza)
Zatím ádný citron mi neseral olej mezi výměnama tak, aby musel dolívat. Kdy začalo troku papkat XMko z r.89 tak sem vyměnil těsnění na ventilech a byl pokoj. (sypalo se po těch letech v ruce, kdy sem ho sundaval)
Take pokud ere olej, má to nějakou příčinu. (S vyjímkou jednoho nejmenovaného motoru, kterej ere olej u na pásu při výrobě ... :-)) , jak říká autodiagnóza)
|
|
03.09.2011 15:26 -
Re: spotřeba oleje
|
2411494
|
|
Divous
|
|
|
Cca 1 litřík mezi výměnama (20,000 km). Najeto mám 125,000 km.
Cca 1 litřík mezi výměnama (20,000 km). Najeto mám 125,000 km.
|
|
03.09.2011 18:38 -
Re: spotřeba oleje
|
2411532
|
|
zdenoc5
|
|
|
250 000 km a nedolievam
250 000 km a nedolievam :-)
|
|
03.09.2011 18:47 -
Re: spotřeba oleje
|
2411533
|
|
jumep
|
|
|
to bude tym ze benzinova hlava a ventili sa hreju kus viac ako naftove, preto odchadzaju tie gufera a zere to olej a pri nafte to dokaze vydrzat kus dlhsie
to bude tym ze benzinova hlava a ventili sa hreju kus viac ako naftove, preto odchadzaju tie gufera a zere to olej a pri nafte to dokaze vydrzat kus dlhsie
|
|
03.09.2011 22:24 -
Re: spotřeba oleje
|
2411596
|
|
Citronek
|
Město: Havířov, Auto: Megane Grandtour 1.6 | Počet příspěvků: 384 |
|
|
2.2 hdi , pri vymene jsem dal tak ze jsem mel podle meraku na palubce- plno / sem tam jedna kosticka ubyla , na merce tusim par mm pod max. ryskou ... po 5 tkm na palubce jedna az dve kosticky chybi a na merce 0,5 cm pod max. ryskou... takze to zere asi tak akorat, kdyz vemu, ze turbo trochu rosi...
2.2 hdi , pri vymene jsem dal tak ze jsem mel podle meraku na palubce- plno / sem tam jedna kosticka ubyla , na merce tusim par mm pod max. ryskou ... po 5 tkm na palubce jedna az dve kosticky chybi a na merce 0,5 cm pod max. ryskou... takze to zere asi tak akorat, kdyz vemu, ze turbo trochu rosi...
|
|
18.09.2011 12:56 -
Re: spotřeba oleje
|
2414540
|
|
navicar
|
Město: Nové Zámky, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Z 31.8.2011 som prispel s článkom, e strata oleja v mojom aute prejavovala s pretečením cez výmenník do chladiaceho systému. Táto závada sa naastie odstránila s výmenou toho výmenníka, ale následky čo zanechal olej v chladiacom systéme boli na zaplakanie. Rád by som Vám poskytol postup odstránenia olejových nečistôt z chladiaceho systému, čo som samozrejme sám urobil, nakožko v Citroen servise by som za taký úkon
sa nedoplatil. Síce je pravda, e tam mi aspoň poradili akú chemikáliu mám na to poui, ale cenovo sa to pohybovalo od 30-40 za prípravok čo samozrejme stačí na maximálne 1-2 krát prepláchnutie chladiaceho systému. Cestou zo servisu náhodou som sa stretol s kamarátom, ktorý kedysi opravoval autobusy a poradil mi, e to mám vyčisti s ,,Krytalickou sódou". Oni to tak robili na tých autobusoch a vdy sa ten olej odstránil. Tak som zabehol do najbliej drogérie a za 1.40,- som kúpil 1 kg balenie.
Postup je nasledovný:
Vypusti chlad. zmes alebo vodu
Demontova expanzku a spádovú hadicu z expanzky.
Tieto dobre prečisti s čističom na motor a 3-4 krát prepláchnu vodou.
Namontova spä a ďalí postup je nasledovný:
Asi polovicu sáčku treba rozmiesi v 2 litre teplej vode a dolia do expanzky spolu s patričným mnostvom vody.
Treba systém klasicky odvzduni a zapnú kúrenie na maximum. Počas jazdy som počkal a sa zapne termostat - jazda cca 15-20 min.
Pozor ale na tlaky v systéme, lebo tá sóda tam pracuje. Potom to rýchle vypusti a treba systém prepláchnu
minimálne 3 krát čistou vodou.
Pri tretej výmene vody treba dolia zamiea aspoň 2 litre nemrznúcej kvapaliny, aby sa nezadrela vodná pumpa a nekorodovali súčiastky motora. Nutné zase odvzduni. Jazdi treba cca 200-300 km. Občas treba skontrolova stav nemrznúcej kvapaliny či sa ete nevyplavuje nejaká nečistota.
Keď je vetko OK, tak znovu vypusti vodu-nemrzku zo systému,
prepláchnu ete raz expanzku s čističom na motor potom 3-4 krát čistou vodou.
Namontova spä nalia, ale u len nemrznúcu zmes odvzduni a treba si zajazdi, aby sa zapol termostat a to má za následok, e troku stiahne hladinu chlad. zmesy v expanzke čo treba samozrejme dolia po rysku s označením ,,max. Mne to pomohlo Prejem veža astia.
Z 31.8.2011 som prispel s článkom, e strata oleja v mojom aute prejavovala s pretečením cez výmenník do chladiaceho systému. Táto závada sa naastie odstránila s výmenou toho výmenníka, ale následky čo zanechal olej v chladiacom systéme boli na zaplakanie. Rád by som Vám poskytol postup odstránenia olejových nečistôt z chladiaceho systému, čo som samozrejme sám urobil, nakožko v Citroen servise by som za taký úkon
sa nedoplatil. Síce je pravda, e tam mi aspoň poradili akú chemikáliu mám na to poui, ale cenovo sa to pohybovalo od 30-40 za prípravok čo samozrejme stačí na maximálne 1-2 krát prepláchnutie chladiaceho systému. Cestou zo servisu náhodou som sa stretol s kamarátom, ktorý kedysi opravoval autobusy a poradil mi, e to mám vyčisti s ,,Krytalickou sódou". Oni to tak robili na tých autobusoch a vdy sa ten olej odstránil. Tak som zabehol do najbliej drogérie a za 1.40,- som kúpil 1 kg balenie.
Postup je nasledovný:
Vypusti chlad. zmes alebo vodu
Demontova expanzku a spádovú hadicu z expanzky.
Tieto dobre prečisti s čističom na motor a 3-4 krát prepláchnu vodou.
Namontova spä a ďalí postup je nasledovný:
Asi polovicu sáčku treba rozmiesi v 2 litre teplej vode a dolia do expanzky spolu s patričným mnostvom vody.
Treba systém klasicky odvzduni a zapnú kúrenie na maximum. Počas jazdy som počkal a sa zapne termostat - jazda cca 15-20 min.
Pozor ale na tlaky v systéme, lebo tá sóda tam pracuje. Potom to rýchle vypusti a treba systém prepláchnu
minimálne 3 krát čistou vodou.
Pri tretej výmene vody treba dolia zamiea aspoň 2 litre nemrznúcej kvapaliny, aby sa nezadrela vodná pumpa a nekorodovali súčiastky motora. Nutné zase odvzduni. Jazdi treba cca 200-300 km. Občas treba skontrolova stav nemrznúcej kvapaliny či sa ete nevyplavuje nejaká nečistota.
Keď je vetko OK, tak znovu vypusti vodu-nemrzku zo systému,
prepláchnu ete raz expanzku s čističom na motor potom 3-4 krát čistou vodou.
Namontova spä nalia, ale u len nemrznúcu zmes odvzduni a treba si zajazdi, aby sa zapol termostat a to má za následok, e troku stiahne hladinu chlad. zmesy v expanzke čo treba samozrejme dolia po rysku s označením ,,max. Mne to pomohlo :palec Prejem veža astia.
|
|
| |
|
|