| | |
16.11.2024 17:54 -
Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
|
3386862
|
|
matrix
|
|
|
Zdraví vechny mechaniky kteří mají praktické zkuenosti z opravami motorů 3.0l V6 benzín/LPG.
Ostatní a se nezlobí, potřebuji opravdu radu od zkuených motorářů. Jsem z Valaského Meziříčí.
Popíi celí problém, protoe nevím co ve můe být v souvislosti se závadou. Auto před tím jezdilo bez zjevné počínající závady. Přijeli jsme večer po cca 300 km. cestě a ráno auto ani neprotočilo motor. Navíc za noc si lehlo úplně na břicho,(opraveno) Protoe se nedalo auto nastartovat, poádal jsem servis AVG o diagnostiku a pomoc nastartovat a zvednout auto do transportní polohy. Přes diagnostiku a startovací kabely se auto podařilo nastartovat a zvednout podvozek. Motor po nastartování běel cca 10 sekund hladce a pak se změnil v nepravidelný chod. Na diagnostice se psalo výpadek zapalování 1-6 válce, chyba snímače vačky.
Postup oprav v servisu AGV:1. Výměna baterie- baterie byla pokozena zřejmě zkratem. OK.
2. Výměna vech svíček i cívek. OK.
3. Kontrola tlaku motoru. OK.
4. Kontrola nastavení rozvodů. OK.
5. Výměna snímačů otáček vačkových hřídelů.
6. Měření osciloskopem snímače vačky + kontrola kamerou správnosti natočení vaček. OK.
7. Kontrola kabeláe motoru elektrikářem. OK.
8. Výměna ECU-hlavní jednotky za druhou, jestli není vada v jednotce, jednotka vrácena původní, jednotka OK.
9. Diagnostika po vymazání adaptivních hodnot -chyba na snímačích vačky!!! A to jsou snímače vyměněné.
Výsledek: auto jede, jak na LPG, tak benzín ale nemá plný výkon, v kopcích netáhne a při razantnějím selápnutí plynu nejde do otáček, prostě v nízkých jede i 150 km po dálnici ale chybí tam ty vysoké otáčky.
Jetě to má pár dalích drobností, které se objevily hned po prvním nastartování. Nefunguje centrální zamykání, po otočení klíčku v zapalování se samovolně setřou přední stěrače, nejde tempomat.
Před 2. měsíci jsem to odvezl do servisu v Olomouci, p. Fajtovi který měl ochotu pokračovat v hledání moné závady přímo v motoru, jene ne na mě přila řada, tak mu dlouhodobě omarodil motorář a po včerejím telefonu bude nejdříve po novém roce.
Podle názoru pana Fajta je moná příčina ve vydřených vačkách, nebo mechanismu nastavování vaček, ale pokud ten motor neotevřou nemůou nic tvrdit.
Promiňte mi, nevíte někoho v okolí Valaského Meziříčí nebo Olomouce kdo by byl schopen ten motor opravit? Pokud to není úplná finanční sebevrada. Nebo jestli sehnat druhý funkční motor a nechat ho vyměnit?
Co tomu motoru vůbec je? Jsem z toho u netastnej a musím najít řeení, nebo se z toho u zvencnu.
Omlouvám se za takovouto slohovku, jen jsem potřeboval uvést vechny okolnosti. Díky za rady Matrix.
Zdraví vechny mechaniky kteří mají praktické zkuenosti z opravami motorů 3.0l V6 benzín/LPG.
Ostatní a se nezlobí, potřebuji opravdu radu od zkuených motorářů. Jsem z Valaského Meziříčí.
Popíi celí problém, protoe nevím co ve můe být v souvislosti se závadou. Auto před tím jezdilo bez zjevné počínající závady. Přijeli jsme večer po cca 300 km. cestě a ráno auto ani neprotočilo motor. Navíc za noc si lehlo úplně na břicho,(opraveno):palec Protoe se nedalo auto nastartovat, poádal jsem servis AVG o diagnostiku a pomoc nastartovat a zvednout auto do transportní polohy. Přes diagnostiku a startovací kabely se auto podařilo nastartovat a zvednout podvozek. Motor po nastartování běel cca 10 sekund hladce a pak se změnil v nepravidelný chod. Na diagnostice se psalo výpadek zapalování 1-6 válce, chyba snímače vačky.
Postup oprav v servisu AGV:1. Výměna baterie- baterie byla pokozena zřejmě zkratem. OK.
2. Výměna vech svíček i cívek. OK.
3. Kontrola tlaku motoru. OK.
4. Kontrola nastavení rozvodů. OK.
5. Výměna snímačů otáček vačkových hřídelů.
6. Měření osciloskopem snímače vačky + kontrola kamerou správnosti natočení vaček. OK.
7. Kontrola kabeláe motoru elektrikářem. OK.
8. Výměna ECU-hlavní jednotky za druhou, jestli není vada v jednotce, jednotka vrácena původní, jednotka OK.
9. Diagnostika po vymazání adaptivních hodnot -chyba na snímačích vačky!!! A to jsou snímače vyměněné.
Výsledek: auto jede, jak na LPG, tak benzín ale nemá plný výkon, v kopcích netáhne a při razantnějím selápnutí plynu nejde do otáček, prostě v nízkých jede i 150 km po dálnici ale chybí tam ty vysoké otáčky.
Jetě to má pár dalích drobností, které se objevily hned po prvním nastartování. Nefunguje centrální zamykání, po otočení klíčku v zapalování se samovolně setřou přední stěrače, nejde tempomat.
Před 2. měsíci jsem to odvezl do servisu v Olomouci, p. Fajtovi který měl ochotu pokračovat v hledání moné závady přímo v motoru, jene ne na mě přila řada, tak mu dlouhodobě omarodil motorář a po včerejím telefonu bude nejdříve po novém roce.
Podle názoru pana Fajta je moná příčina ve vydřených vačkách, nebo mechanismu nastavování vaček, ale pokud ten motor neotevřou nemůou nic tvrdit.
Promiňte mi, nevíte někoho v okolí Valaského Meziříčí nebo Olomouce kdo by byl schopen ten motor opravit? Pokud to není úplná finanční sebevrada. Nebo jestli sehnat druhý funkční motor a nechat ho vyměnit?
Co tomu motoru vůbec je? Jsem z toho u netastnej a musím najít řeení, nebo se z toho u zvencnu.:-((((
Omlouvám se za takovouto slohovku, jen jsem potřeboval uvést vechny okolnosti. Díky za rady Matrix.
|
|
18.11.2024 22:30 -
Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
|
3387015
|
|
Hanz 397
|
|
|
Jen takový rychlý nápad - zkus přehodit BSM z jiného auta... A pořádně prohlédnout jestli jsi tam neměl návtěvu. A pod baterkou, pod tím drákem je krabička s několika relé. Jestli si dobře pamatuju, tak bylo nějaké TSB na zaetčení vody a pak podobný nesmysly.
A jinak by moná pomohlo napsat, co za chybu bylo na těch snímačích vaček... Ono "chyba snímače" je dost povechný...
Jen takový rychlý nápad - zkus přehodit BSM z jiného auta... A pořádně prohlédnout jestli jsi tam neměl návtěvu. A pod baterkou, pod tím drákem je krabička s několika relé. Jestli si dobře pamatuju, tak bylo nějaké TSB na zaetčení vody a pak podobný nesmysly.
A jinak by moná pomohlo napsat, co za chybu bylo na těch snímačích vaček... Ono "chyba snímače" je dost povechný...
|
|
25.11.2024 18:08 -
Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
|
3387232
|
|
matrix
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Jen takový rychlý nápad - zkus přehodit BSM z jiného auta... A pořádně prohlédnout jestli jsi tam neměl návtěvu. A pod baterkou, pod tím drákem je krabička s několika relé. Jestli si dobře pamatuju, tak bylo nějaké TSB na zaetčení vody a pak podobný nesmysly.
A jinak by moná pomohlo napsat, co za chybu bylo na těch snímačích vaček... Ono "chyba snímače" je dost povechný...
Děkuji za názor, řídící jednotka BSM výměna, zkontrolována kabelá v celém motorovém prostoru,ani zatčení se nikde nenalo. Auto jede, ale stále nemá plný výkon a při snaze mu více přidat selápnutím plynu začne vydávat hluboký basový zvuk od motoru a není to dírou ve výfukové soustavě,ta je v pořádku a zkontrolována.
Děkuji za názor, řídící jednotka BSM výměna, zkontrolována kabelá v celém motorovém prostoru,ani zatčení se nikde nenalo. Auto jede, ale stále nemá plný výkon a při snaze mu více přidat selápnutím plynu začne vydávat hluboký basový zvuk od motoru a není to dírou ve výfukové soustavě,ta je v pořádku a zkontrolována.
|
|
26.11.2024 23:22 -
Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
|
3387275
|
|
Hanz 397
|
|
|
Aha.
To, e se ozývá "dunění" e sání při přidání plynu jsi asi před tím nepsal, ne? Za tepla, nebo u od studeného motoru.
Jestli a pár desítek sekund po studeném startu, tak zkus odpojit lambda sondy, jestli ten zvuk zmizí... Musí se projet. Auto by mělo jet moná troku líp, ale stejně to nebude ono...
Aha.
To, e se ozývá "dunění" e sání při přidání plynu jsi asi před tím nepsal, ne? Za tepla, nebo u od studeného motoru.
Jestli a pár desítek sekund po studeném startu, tak zkus odpojit lambda sondy, jestli ten zvuk zmizí... Musí se projet. Auto by mělo jet moná troku líp, ale stejně to nebude ono...
|
|
03.12.2024 18:56 -
Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
|
3387601
|
|
matrix
|
|
|
Ten basový zvuk se ozývá jak u studeného,tak teplého motoru. Lambda sondy odpojeny a nic se nestalo. Nezaznamenal jsem nějaké zlepení a basový zvuk zůstává.
Ten basový zvuk se ozývá jak u studeného,tak teplého motoru. Lambda sondy odpojeny a nic se nestalo. Nezaznamenal jsem nějaké zlepení a basový zvuk zůstává.
|
|
15.12.2024 23:04 -
Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
|
3387930
|
|
Hanz 397
|
|
|
Kadopádně to dunění do sání znamená jen buď patné časování, nebo nedostatek benzínu (čemu by odpovídaly i dalí symptomy).
A narovinu, myslím si, e to bude mít spojitost s tím LPG, ačkoliv ti plynaři třeba tvrdí něco jiného. Příklad: jezdí mi sem dost THP. Jen jedno je ale zplynovaný. Pokud se na jakémkoli z nich objeví závada, je uloená v paměti závad a v logu. Vdycky. Jen na tomhle jediném je tam jen do usnutí jednotky. Pak zmizí a není ani v paměti závad, ani v logu... Jak je to moné? Úplně jednodue. Můe za, to plynová jednotka. Měl jsem tu jednu NRF s plynem. Auto občas nelo nastartovat na benzín. V paměti závad nic. A kdy se odpojil plyn, tak se najednou objevily závady ovládání vech vstřikovačů (jasně, kdy jede auto na plyn, nepotřebuje je). Chci tím jen říct, e a ti o LPG říká kdokoliv cokoliv, nevěř tomu a ověř si to.
Kadopádně to dunění do sání znamená jen buď patné časování, nebo nedostatek benzínu (čemu by odpovídaly i dalí symptomy).
A narovinu, myslím si, e to bude mít spojitost s tím LPG, ačkoliv ti plynaři třeba tvrdí něco jiného. Příklad: jezdí mi sem dost THP. Jen jedno je ale zplynovaný. Pokud se na jakémkoli z nich objeví závada, je uloená v paměti závad a v logu. Vdycky. Jen na tomhle jediném je tam jen do usnutí jednotky. Pak zmizí a není ani v paměti závad, ani v logu... Jak je to moné? Úplně jednodue. Můe za, to plynová jednotka. Měl jsem tu jednu NRF s plynem. Auto občas nelo nastartovat na benzín. V paměti závad nic. A kdy se odpojil plyn, tak se najednou objevily závady ovládání vech vstřikovačů (jasně, kdy jede auto na plyn, nepotřebuje je). Chci tím jen říct, e a ti o LPG říká kdokoliv cokoliv, nevěř tomu a ověř si to.
|
|
| |
|
|