Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V
16.11.2024 17:54 - Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V 3386862
matrix
Město: Valašské Meziříčí, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdraví všechny mechaniky kteří mají praktické zkušenosti z opravami motorů 3.0l V6 benzín/LPG.
Ostatní a se nezlobí, potřebuji opravdu radu od zkušených motorářů. Jsem z Valašského Meziříčí.
Popíši celí problém, protože nevím co vše může být v souvislosti se závadou. Auto před tím jezdilo bez zjevné počínající závady. Přijeli jsme večer po cca 300 km. cestě a ráno auto ani neprotočilo motor. Navíc za noc si lehlo úplně na břicho,(opraveno) Protože se nedalo auto nastartovat, požádal jsem servis AVG o diagnostiku a pomoc nastartovat a zvednout auto do transportní polohy. Přes diagnostiku a startovací kabely se auto podařilo nastartovat a zvednout podvozek. Motor po nastartování běžel cca 10 sekund hladce a pak se změnil v nepravidelný chod. Na diagnostice se psalo výpadek zapalování 1-6 válce, chyba snímače vačky.
Postup oprav v servisu AGV:1. Výměna baterie- baterie byla poškozena zřejmě zkratem. OK.
2. Výměna všech svíček i cívek. OK.
3. Kontrola tlaku motoru. OK.
4. Kontrola nastavení rozvodů. OK.
5. Výměna snímačů otáček vačkových hřídelů.
6. Měření osciloskopem snímače vačky + kontrola kamerou správnosti natočení vaček. OK.
7. Kontrola kabeláže motoru elektrikářem. OK.
8. Výměna ECU-hlavní jednotky za druhou, jestli není vada v jednotce, jednotka vrácena původní, jednotka OK.
9. Diagnostika po vymazání adaptivních hodnot -chyba na snímačích vačky!!! A to jsou snímače vyměněné.
Výsledek: auto jede, jak na LPG, tak benzín ale nemá plný výkon, v kopcích netáhne a při razantnějším sešlápnutí plynu nejde do otáček, prostě v nízkých jede i 150 km po dálnici ale chybí tam ty vysoké otáčky.
Ještě to má pár dalších drobností, které se objevily hned po prvním nastartování. Nefunguje centrální zamykání, po otočení klíčku v zapalování se samovolně setřou přední stěrače, nejde tempomat.
Před 2. měsíci jsem to odvezl do servisu v Olomouci, p. Fajtovi který měl ochotu pokračovat v hledání možné závady přímo v motoru, jenže než na mě přišla řada, tak mu dlouhodobě omarodil motorář a po včerejším telefonu bude nejdříve po novém roce.
Podle názoru pana Fajta je možná příčina ve vydřených vačkách, nebo mechanismu nastavování vaček, ale pokud ten motor neotevřou nemůžou nic tvrdit.
Promiňte mi, nevíte někoho v okolí Valašského Meziříčí nebo Olomouce kdo by byl schopen ten motor opravit? Pokud to není úplná finanční sebevražda. Nebo jestli sehnat druhý funkční motor a nechat ho vyměnit?
Co tomu motoru vůbec je? Jsem z toho už neštastnej a musím najít řešení, nebo se z toho už zvencnu.
Omlouvám se za takovouto slohovku, jen jsem potřeboval uvést všechny okolnosti. Díky za rady Matrix.

18.11.2024 22:30 - Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V 3387015
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jen takový rychlý nápad - zkus přehodit BSM z jiného auta... A pořádně prohlédnout jestli jsi tam neměl návštěvu. A pod baterkou, pod tím držákem je krabička s několika relé. Jestli si dobře pamatuju, tak bylo nějaké TSB na zaetčení vody a pak podobný nesmysly.
A jinak by možná pomohlo napsat, co za chybu bylo na těch snímačích vaček... Ono "chyba snímače" je dost povšechný...

25.11.2024 18:08 - Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V 3387232
matrix
Město: Valašské Meziříčí, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Jen takový rychlý nápad - zkus přehodit BSM z jiného auta... A pořádně prohlédnout jestli jsi tam neměl návštěvu. A pod baterkou, pod tím držákem je krabička s několika relé. Jestli si dobře pamatuju, tak bylo nějaké TSB na zaetčení vody a pak podobný nesmysly.
A jinak by možná pomohlo napsat, co za chybu bylo na těch snímačích vaček... Ono "chyba snímače" je dost povšechný...

Děkuji za názor, řídící jednotka BSM výměna, zkontrolována kabelហv celém motorovém prostoru,ani zatčení se nikde nenašlo. Auto jede, ale stále nemá plný výkon a při snaze mu více přidat sešlápnutím plynu začne vydávat hluboký basový zvuk od motoru a není to dírou ve výfukové soustavě,ta je v pořádku a zkontrolována.

26.11.2024 23:22 - Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V 3387275
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Aha.
To, že se ozývá "dunění" že sání při přidání plynu jsi asi před tím nepsal, ne? Za tepla, nebo už od studeného motoru.
Jestli až pár desítek sekund po studeném startu, tak zkus odpojit lambda sondy, jestli ten zvuk zmizí... Musíš se projet. Auto by mělo jet možná trošku líp, ale stejně to nebude ono...

03.12.2024 18:56 - Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V 3387601
matrix
Město: Valašské Meziříčí, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ten basový zvuk se ozývá jak u studeného,tak teplého motoru. Lambda sondy odpojeny a nic se nestalo. Nezaznamenal jsem nějaké zlepšení a basový zvuk zůstává.

15.12.2024 23:04 - Re: Ztráta výkonu / C5 II 3.0i V6 24V 3387930
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Každopádně to dunění do sání znamená jen buď špatné časování, nebo nedostatek benzínu (čemuž by odpovídaly i další symptomy).
A narovinu, myslím si, že to bude mít spojitost s tím LPG, ačkoliv ti plynaři třeba tvrdí něco jiného. Příklad: jezdí mi sem dost THP. Jen jedno je ale zplynovaný. Pokud se na jakémkoli z nich objeví závada, je uložená v paměti závad a v logu. Vždycky. Jen na tomhle jediném je tam jen do usnutí jednotky. Pak zmizí a není ani v paměti závad, ani v logu... Jak je to možné? Úplně jednoduše. Může za, to plynová jednotka. Měl jsem tu jednu NRF s plynem. Auto občas nešlo nastartovat na benzín. V paměti závad nic. Až když se odpojil plyn, tak se najednou objevily závady ovládání všech vstřikovačů (jasně, když jede auto na plyn, nepotřebuje je). Chci tím jen říct, že a ti o LPG říká kdokoliv cokoliv, nevěř tomu a ověř si to.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator