| | |
08.05.2023 07:17 -
Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360641
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Zdravím vechny a snad sem nepíu co kde je ji úplně popsáno. Před 14 dny se 2xrozsvítila po chvilkách kontrolka na dobíjení a nejednou auto přestalo jet (tedy úplně) take odtah domů. Měl jsem podezření e se tedy přetrhl řemen pomocných pohonů ovem to by se dalo jetě dojet cca 13 km hold bez dobíjení a posilovače. No doma jsem to rozebral a spálila se řemenice(dráková) na pomocném pohonu no tak jsem tedy ve rozebral a zakoupil sadu jak na rozvody tak na pomocné pohony. zjistil jsem e jak se řemenice asi rozkmitala nebo ohřála při prokluzu tak pokodila a roztavila část plastového krytu na spodku rozvodového řemenu a ty plasty zničili čidlo snímače klikového hřídele tak potud asi o tom e proto to nělo nastartovat nebo dojet. No avak ouha. Vyměnil jsem tedy rozvodový řemen jako i vodní čerpadlo, kladky a vyměnil tedy i snímač klikového hřídele a i tedy ozubené hnací kolo na rozvodový řemen na kterém je magnetická dráka. Rozvody nastavil, do vačkové hřídele 8smičku kolík, do vysokotlakého čerpadla 6stku kolik a na ozubené kolo rozvodů na klikovce 5tku kolík. Prostě tak by to mělo být. Ve jsem ustrojil a motor kuckavě naskočil ovem nejde do otáček. No rozvody jsem bez lhaní zkusil v zoufalství asi 15x sundat nandat a to i posunout o zub jak bylo v nějakém článku napsáno e je to sice divné ale e to u někoho takto bylo. Já si bohuel starý řemen neoznačil kdy jsem ho vyndal, a věřil e ve bude dáno aretačními body. Vyzkoueno několikrát nastartováním a motor chytně a běí na volnoběh ale při snaze pedálem přidat otáčky se u na cca 1000ot/min zaklape a zadusí a zdechne. Mám diagnostiku Icarsoft Tool FR V2.0 Ta mi umoňuje vymazat chyby. Take po kadé musím vymazat chybu (přeruovaná chyby snímače otáček motoru) myslel jsem e toto odmau pouze na poprvé a motor pojede. ouha chyby je tam pokadé, no teď to jetě hlásilo chyba vzdáleného snímače rychlosti vozidla (no to je moná pravý senzor na ABS na předním kole) ovem to mám teď sundané a auto je na podpěrách a nemyslím e tohle by souviselo s motorem. No vzhledem k novému snímači otáček a novém rozvodovém kole si myslím e jsem si to nezaslouil takové trápení. Tak nevím jestli je jetě naděje někde jinde v něčem hledat. e by snímač vačkového hřídele?? No na setrvačníku tedy nevím jestli je také snímač. Prostě ebrám o radu. Na doplnění, kdy u jsem auto musel nechat stát tak jsem měl sundané i turbo a DPF. U turba dosazena nová trubička mazání a dané nové průtokové rouby a na spodním roubu do bloku motoru jsem tedy odebral to sítko. Zároveň tedy i vyměněn olej v motoru s filtrem. ádná činnost co by měla být snad příčinou toho výe popsaného.
Zdravím vechny a snad sem nepíu co kde je ji úplně popsáno. Před 14 dny se 2xrozsvítila po chvilkách kontrolka na dobíjení a nejednou auto přestalo jet (tedy úplně) take odtah domů. Měl jsem podezření e se tedy přetrhl řemen pomocných pohonů ovem to by se dalo jetě dojet cca 13 km hold bez dobíjení a posilovače. No doma jsem to rozebral a spálila se řemenice(dráková) na pomocném pohonu no tak jsem tedy ve rozebral a zakoupil sadu jak na rozvody tak na pomocné pohony. zjistil jsem e jak se řemenice asi rozkmitala nebo ohřála při prokluzu tak pokodila a roztavila část plastového krytu na spodku rozvodového řemenu a ty plasty zničili čidlo snímače klikového hřídele tak potud asi o tom e proto to nělo nastartovat nebo dojet. No avak ouha. Vyměnil jsem tedy rozvodový řemen jako i vodní čerpadlo, kladky a vyměnil tedy i snímač klikového hřídele a i tedy ozubené hnací kolo na rozvodový řemen na kterém je magnetická dráka. Rozvody nastavil, do vačkové hřídele 8smičku kolík, do vysokotlakého čerpadla 6stku kolik a na ozubené kolo rozvodů na klikovce 5tku kolík. Prostě tak by to mělo být. Ve jsem ustrojil a motor kuckavě naskočil ovem nejde do otáček. No rozvody jsem bez lhaní zkusil v zoufalství asi 15x sundat nandat a to i posunout o zub jak bylo v nějakém článku napsáno e je to sice divné ale e to u někoho takto bylo. Já si bohuel starý řemen neoznačil kdy jsem ho vyndal, a věřil e ve bude dáno aretačními body. Vyzkoueno několikrát nastartováním a motor chytně a běí na volnoběh ale při snaze pedálem přidat otáčky se u na cca 1000ot/min zaklape a zadusí a zdechne. Mám diagnostiku Icarsoft Tool FR V2.0 Ta mi umoňuje vymazat chyby. Take po kadé musím vymazat chybu (přeruovaná chyby snímače otáček motoru) myslel jsem e toto odmau pouze na poprvé a motor pojede. ouha chyby je tam pokadé, no teď to jetě hlásilo chyba vzdáleného snímače rychlosti vozidla (no to je moná pravý senzor na ABS na předním kole) ovem to mám teď sundané a auto je na podpěrách a nemyslím e tohle by souviselo s motorem. No vzhledem k novému snímači otáček a novém rozvodovém kole si myslím e jsem si to nezaslouil takové trápení. Tak nevím jestli je jetě naděje někde jinde v něčem hledat. e by snímač vačkového hřídele?? No na setrvačníku tedy nevím jestli je také snímač. Prostě ebrám o radu. Na doplnění, kdy u jsem auto musel nechat stát tak jsem měl sundané i turbo a DPF. U turba dosazena nová trubička mazání a dané nové průtokové rouby a na spodním roubu do bloku motoru jsem tedy odebral to sítko. Zároveň tedy i vyměněn olej v motoru s filtrem. ádná činnost co by měla být snad příčinou toho výe popsaného.:-(
|
|
08.05.2023 09:32 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360649
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1302 |
|
|
Vstřikovací čerpadlo se nearetuje ale aretuje se setrvačník Tak e kdo ví jak to má, kdy setrvák si nearetoval.
Vstřikovací čerpadlo se nearetuje ale aretuje se setrvačník ;-) Tak e kdo ví jak to má, kdy setrvák si nearetoval.
|
|
08.05.2023 16:50 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360654
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Ano souhlasím, setrvačník jsem nearetoval neb jsem tedy měl vzato, e paklie se píe e kontrolní body jsou jak jsem psal výe tak e tím e souhlasí 5tka količek s ozubenýn kolem na rozvodový řemen tak jsem více neřeil a jak tedy vidím tak patně. Ano o čerpadlech se píe do nějakého výrobního čísla nearetovat pak zase aretovat no tak jsem aretoval a souhlasilo to ve. Ok, díky za postřech. Zkusím to tedy jetě jemně poladit a najít v setrvačníku stavěcí (aretační otvor) a zas to nastavit. Jetě nějaká rada?? A fakt díky. Jen nevím jestli to pak skutečně přestane po mě řvát e to stále nevidí snímač otáček. Nebo vlastně tedy dotaz, zaaretuju setrvačník a má mi tedy souhlasit otvor v kole na vačce oproti té díře v hlavě na 8smičku kolík a tím je hotovo? opomíjím tedy aretaci vysokotlakého čerpadla.
Ano souhlasím, setrvačník jsem nearetoval neb jsem tedy měl vzato, e paklie se píe e kontrolní body jsou jak jsem psal výe tak e tím e souhlasí 5tka količek s ozubenýn kolem na rozvodový řemen tak jsem více neřeil a jak tedy vidím tak patně. Ano o čerpadlech se píe do nějakého výrobního čísla nearetovat pak zase aretovat no tak jsem aretoval a souhlasilo to ve. Ok, díky za postřech. Zkusím to tedy jetě jemně poladit a najít v setrvačníku stavěcí (aretační otvor) a zas to nastavit. Jetě nějaká rada?? A fakt díky. Jen nevím jestli to pak skutečně přestane po mě řvát e to stále nevidí snímač otáček. Nebo vlastně tedy dotaz, zaaretuju setrvačník a má mi tedy souhlasit otvor v kole na vačce oproti té díře v hlavě na 8smičku kolík a tím je hotovo? opomíjím tedy aretaci vysokotlakého čerpadla.
|
|
08.05.2023 22:11 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360702
|
|
jruze
|
|
|
Řekl bych e chyba bude jinde - kdyby byly rozvody patně a nebyla sinchronizace tak to nechytne - ale nevím co jsi s tím dělal a co je patně ( nejsem u toho) - aretace setrváku je za vlnovcem a pokud sedí zajitění ( ostatní) tak by tam neměl být problém . Nevím jak to chytá a ani jak to běí - to od PC asi nikdo nevyřeí 😉 Asi nejlepí řeení bylo si to nechat udělat 🤗. A bude v konci a bude potřebovat tak tu mám celej motor i s převodovkou a dobrou spojkou za rozumný peníz ( můu ti to osadit i novími rozvody)
Řekl bych e chyba bude jinde - kdyby byly rozvody patně a nebyla sinchronizace tak to nechytne - ale nevím co jsi s tím dělal a co je patně ( nejsem u toho) - aretace setrváku je za vlnovcem a pokud sedí zajitění ( ostatní) tak by tam neměl být problém . Nevím jak to chytá a ani jak to běí - to od PC asi nikdo nevyřeí 😉 Asi nejlepí řeení bylo si to nechat udělat 🤗. A bude v konci a bude potřebovat tak tu mám celej motor i s převodovkou a dobrou spojkou za rozumný peníz ( můu ti to osadit i novími rozvody)
|
|
09.05.2023 08:58 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360722
|
|
Hanz 397
|
|
|
Já bych to viděl na rozpadlý napínák řetízku...
Já bych to viděl na rozpadlý napínák řetízku...
|
|
09.05.2023 10:07 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360724
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
no teď jsem tedy zkusil znovu překontrolovat nastavení. Kdy točím ručně motorem tak mi zapadne aretace do setrvačníku na třech místech (tedy jestli tam má zapadávat tyčka pr.12mm) nikdy to vak není pozice která by se shodovala s nastavením vačkového kola- tedy díra v něm a zaaretovat tyčkou pr.8 do hlavy válců a společně s rozvodovým kolem na klikovce kde by měla pasovat tyčka pr.5mm do kola a zapadnout do bloku olejového čerpadla. Rozvodové kolo na klikovce mám 12cté hodině a kolo na vačce tak jak má být na cca 11hod. prostě tyhle nastavení sedí ale nevím jak tedy vůči setrvačníku. Klínek je samozřejmě v pořádku u obou kol. Musím nabít baterku. a zkusím nastartovat. minule to prostě chytlo běelo na volnoběh ale při přidání plinu to udělalo zvuk jako kdy je velký předvstřik ale jen tak na jednom válci a ne se dostal motor na 1tis otáček tak to zase zdechlo.
no teď jsem tedy zkusil znovu překontrolovat nastavení. Kdy točím ručně motorem tak mi zapadne aretace do setrvačníku na třech místech (tedy jestli tam má zapadávat tyčka pr.12mm) nikdy to vak není pozice která by se shodovala s nastavením vačkového kola- tedy díra v něm a zaaretovat tyčkou pr.8 do hlavy válců a společně s rozvodovým kolem na klikovce kde by měla pasovat tyčka pr.5mm do kola a zapadnout do bloku olejového čerpadla. Rozvodové kolo na klikovce mám 12cté hodině a kolo na vačce tak jak má být na cca 11hod. prostě tyhle nastavení sedí ale nevím jak tedy vůči setrvačníku. Klínek je samozřejmě v pořádku u obou kol. Musím nabít baterku. a zkusím nastartovat. minule to prostě chytlo běelo na volnoběh ale při přidání plinu to udělalo zvuk jako kdy je velký předvstřik ale jen tak na jednom válci a ne se dostal motor na 1tis otáček tak to zase zdechlo.
|
|
09.05.2023 10:46 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360725
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Teď jsem to nastartovat no hadalo se to, take jsem to zase hned vypnul.
Teď jsem to nastartovat no hadalo se to, take jsem to zase hned vypnul.
|
|
09.05.2023 11:23 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360730
|
|
Hanz 397
|
|
|
Dole na klice v tom impulznim kole je dírka, sedí proti dirce na olejovém čerpadle. Nahoře tě sedí vačka díra na díru. Jestli zvoní, nejde do otáček a hulí, tak bych se podíval na ten řetízek, jak jsem psal.
Dole na klice v tom impulznim kole je dírka, sedí proti dirce na olejovém čerpadle. Nahoře tě sedí vačka díra na díru. Jestli zvoní, nejde do otáček a hulí, tak bych se podíval na ten řetízek, jak jsem psal.
|
|
09.05.2023 12:25 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360731
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
No naskočí a a prostě se to jako plácá. Diagnostika napsala signál signálu rychlosti motoru je dočasně nesprávný nebo chybí. No chytlo to v nějakých niích otáčkách a nechtěl jsem to trápit. Pořád mi vrtá hlavou proč by to nemělo vidět ten signál od klikovky. kolo nové a snímač taky. kdy snímač odpojím tak to bez toho nenastartuju a nebo kdy za běhu motoru vytáhnu tak to zdechne tudí to něco vidět musí.
No naskočí a a prostě se to jako plácá. Diagnostika napsala signál signálu rychlosti motoru je dočasně nesprávný nebo chybí. No chytlo to v nějakých niích otáčkách a nechtěl jsem to trápit. Pořád mi vrtá hlavou proč by to nemělo vidět ten signál od klikovky. kolo nové a snímač taky. kdy snímač odpojím tak to bez toho nenastartuju a nebo kdy za běhu motoru vytáhnu tak to zdechne tudí to něco vidět musí.
|
|
09.05.2023 12:33 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360732
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Asi to tedy postupně rozeberu abych se podíval na ten řetízek. No zase jak by ten řetízek dopadnul kdy mi to přestalo jet cca ve 120ti. Pak odtah. 14 dní se kolem toho motám neb jsem čekal na díly jako rozvodové sady a pak jsem si vymyslel e sundám turbo a DPF filtr abych se dostal na ten průtokový roub co je připojený do trubičky přívodu oleje do turba. prostě od toho jak to přestalo jet tak do toho jen cpu koruny a snaím se přijít proč se tak vlastně stalo.
Asi to tedy postupně rozeberu abych se podíval na ten řetízek. No zase jak by ten řetízek dopadnul kdy mi to přestalo jet cca ve 120ti. Pak odtah. 14 dní se kolem toho motám neb jsem čekal na díly jako rozvodové sady a pak jsem si vymyslel e sundám turbo a DPF filtr abych se dostal na ten průtokový roub co je připojený do trubičky přívodu oleje do turba. prostě od toho jak to přestalo jet tak do toho jen cpu koruny a snaím se přijít proč se tak vlastně stalo.
|
|
09.05.2023 17:59 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360756
|
|
Hanz 397
|
|
|
Venouch napsal(a): No naskočí a a prostě se to jako plácá. Diagnostika napsala signál signálu rychlosti motoru je dočasně nesprávný nebo chybí. No chytlo to v nějakých niích otáčkách a nechtěl jsem to trápit. Pořád mi vrtá hlavou proč by to nemělo vidět ten signál od klikovky. kolo nové a snímač taky. kdy snímač odpojím tak to bez toho nenastartuju a nebo kdy za běhu motoru vytáhnu tak to zdechne tudí to něco vidět musí.
Protoe jde silně nepravidelně... Ta klika se netočí plynule a pokud je ko ten řetízek, tak můe i zasekávat vačku. Řemen tohle přeije jen proto, e je novej, ale taky jen chvilku. Podívej se m, a to poběí, co dělá napínací rolna v rozvodu a pochopí, co myslím...
Protoe jde silně nepravidelně... Ta klika se netočí plynule a pokud je ko ten řetízek, tak můe i zasekávat vačku. Řemen tohle přeije jen proto, e je novej, ale taky jen chvilku. Podívej se m, a to poběí, co dělá napínací rolna v rozvodu a pochopí, co myslím...
|
|
09.05.2023 20:50 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360759
|
|
jruze
|
|
|
Co třeba origo diag a měřené hodnoty . Ty ponovaky se dovedou rozpadnout ale to s to větinou potká( kdy se rozpadne ponovák větinou přeskočí vačky ) a dělalo by to kravál i v tom volnoběhu 😉jinak jestli to zamlátí a chcípne to můe být tlak paliva , to e to hlásí snímač tak to nemusí být na klice ale na vačce 🤗
No od PC to nikdo nevyřeí - docela mne zajímá jak to dopadne
Co třeba origo diag a měřené hodnoty . Ty ponovaky se dovedou rozpadnout ale to s to větinou potká( kdy se rozpadne ponovák větinou přeskočí vačky ) a dělalo by to kravál i v tom volnoběhu 😉jinak jestli to zamlátí a chcípne to můe být tlak paliva , to e to hlásí snímač tak to nemusí být na klice ale na vačce 🤗
No od PC to nikdo nevyřeí - docela mne zajímá jak to dopadne
|
|
09.05.2023 22:01 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360783
|
|
Hanz 397
|
|
|
Sice 1,5 HDi, ale ani tohle nebylo potkaný...
Samozřejmě, e to můe být něco jiného, ale jak jsi psal, e pokud zamlátí a chcípne, co tam chce slyet?
Sice 1,5 HDi, ale ani tohle nebylo potkaný...
Samozřejmě, e to můe být něco jiného, ale jak jsi psal, e pokud zamlátí a chcípne, co tam chce slyet?
Přílohy: IMG_20230306_143137.jpg ( 2340953b ) - |
|
10.05.2023 09:43 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360791
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
No vzhledem k tomu e auto je rozebrané tak s tím na diagnostiku nikam nemůu. Včera jsem se dostal k tomu e jsem začal rozebírat sání a vyndal vstřiky, to sání je brutální karbon take musím objednat sadu těsnění a čistit. no dnes bych se chtěl dostat k tomu abych viděl ten napínák s řetízkem kdy u dělám takovou rozborku. kdy jsem měl sundaný první kryt nad vačkou (víko co se dolévá olej a je v něm membrána) tak jsem ručne zatočil motorem a vačka se otáčí a ta je poháněná řetízkem take řetízek rozpadnutý nebude. No je to prostě divný, nikdy mě to nikde nenechalo a najednou taková náhlá smrt? No myslím e fakt bude problém v elektrice. No prostě budu rozebírat. No jetě si tedy dnes ne sundám rozvodový řemen musím nějak přes setrvačník zaaretovat motor.
No vzhledem k tomu e auto je rozebrané tak s tím na diagnostiku nikam nemůu. Včera jsem se dostal k tomu e jsem začal rozebírat sání a vyndal vstřiky, to sání je brutální karbon take musím objednat sadu těsnění a čistit. no dnes bych se chtěl dostat k tomu abych viděl ten napínák s řetízkem kdy u dělám takovou rozborku. kdy jsem měl sundaný první kryt nad vačkou (víko co se dolévá olej a je v něm membrána) tak jsem ručne zatočil motorem a vačka se otáčí a ta je poháněná řetízkem take řetízek rozpadnutý nebude. No je to prostě divný, nikdy mě to nikde nenechalo a najednou taková náhlá smrt? No myslím e fakt bude problém v elektrice. No prostě budu rozebírat. No jetě si tedy dnes ne sundám rozvodový řemen musím nějak přes setrvačník zaaretovat motor.
|
|
10.05.2023 12:57 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360793
|
|
Hanz 397
|
|
|
Jetě jsem ti nafotil, jak vypadá zaaretovaná ta klika přes to impulzní kolo... Je to teda BHZ, ale to je jedno...
Jetě jsem ti nafotil, jak vypadá zaaretovaná ta klika přes to impulzní kolo... Je to teda BHZ, ale to je jedno...
Přílohy: IMG_20230510_105958.jpg ( 1833808b ) - IMG_20230510_105953.jpg ( 1947197b ) - |
|
10.05.2023 16:35 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360810
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
PATaMAT napsal(a): koukni sem, co tam píou ... .link.
No ano a podle této příručky jsem stavěl i ty rozvody. A myslel jsem e je to ve tedy v pohodě. nic jsem nedělal násilím. Take prostě co je stále patně. Motor mám 9HZ.
No ano a podle této příručky jsem stavěl i ty rozvody. A myslel jsem e je to ve tedy v pohodě. nic jsem nedělal násilím. Take prostě co je stále patně. Motor mám 9HZ.
|
|
10.05.2023 16:39 -
Re: Po opravě nestartuje / C5 II 1.6HDi
|
3360812
|
|
Venouch
|
Město: Liberec 30, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X Break | Počet příspěvků: 22 |
|
|
Zlaté časy bez elektroniky, a jen info kdysi jsem dělal motory co měli písty pr.230 a 310mm. Doma normálně motory v BX C15, Xantii.Take dnení doba mi s elektronikou uniká ale něco málo vím
Zlaté časy bez elektroniky, a jen info kdysi jsem dělal motory co měli písty pr.230 a 310mm. Doma normálně motory v BX C15, Xantii.Take dnení doba mi s elektronikou uniká ale něco málo vím;-)
|
|
| |
|
|