25.09.2021 10:51 -
Cukání motoru / C5 III 2.7 HDi
|
3322901
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Zdravím zdejí osazenstvo a rád bych vás poprosil o radu. Nedávno jsem měnil přední EGR ventil na C5 X7 2.7Hdi.
Měnil jsem ho protoe e začátku kdy byl motor studený tak při ustálené rychlosti cca 50km/h auto straně moc cukalo. Po zahřátí to ovem přestalo. Po pár měsících mi pak začalo auto psát závadu emisí. Přes diag sem zjistil ze se mi zasekava právě přední EGR, patnou zadní váhu vzduchu a mechanický problém zadního turba. Teď po výměně jsou oba EGR v pořádku ale auto neskutečně začalo cukat a to jak studený tak i teplý. Při zrychlování ne ale při ustálené rychlosti ano. Do 50km/h způsobem e mám strach aby se motor nevytrhl z uloení 😉 a nad tuto rychlost pravidelně dochází v intervalech 3 sekund k jakémusi priduseni motoru. Jen podotýkám e při procesu výměny EGR sem nic krom samotného ventilu a hadic kolem chladiče neodpojoval. Samozřejmě po výměně ventilu jsem přes diag provedl výměnu EGR.
Diag nadále hlásí mechanický problém zadního turba a závadu zadní váhy vzduchu kde píe příli slabá dodávka. Tyto závady jsou taky ji starího data vzniku ale po vypnutí motoru a znovu nastartování je vdy na chvilku klid. Take si myslím e to vliv na cukani asi nemá. Váhy jsem na zkouku prohodil nicméně po vymazání chyb se znova objeví obě závady ale jenom při potřebě větího výkonu motoru. Při normálním pouití auta se tyto závady neobjeví. Jeden zdejí člen mi psal e pokud jsem jezdil delí dobu se patným EGR ventilem, mám s největí pravděpodobností propalene sání. Ptal jsem se co to přesně znamená ale odpověď jsem ji nedostal. Můe to cukani dělat toto propalene sání? Dále jsem si viml e má motor takový tvrdí zvukový projev. Ty co znají V6 vědí, e tyto motory mají jemnějí zvukové projevy.
Dalí zjitění z včerejka: kdy odpojím obě váhy, auto jede jak má, necuka, zvukový projev motoru je velice jemný a celkově je běh motoru kultivovaný.
Snad jsem to napsal srozumitelně 😉
Moc díky za případné nápady
Zdravím zdejí osazenstvo a rád bych vás poprosil o radu. Nedávno jsem měnil přední EGR ventil na C5 X7 2.7Hdi.
Měnil jsem ho protoe e začátku kdy byl motor studený tak při ustálené rychlosti cca 50km/h auto straně moc cukalo. Po zahřátí to ovem přestalo. Po pár měsících mi pak začalo auto psát závadu emisí. Přes diag sem zjistil ze se mi zasekava právě přední EGR, patnou zadní váhu vzduchu a mechanický problém zadního turba. Teď po výměně jsou oba EGR v pořádku ale auto neskutečně začalo cukat a to jak studený tak i teplý. Při zrychlování ne ale při ustálené rychlosti ano. Do 50km/h způsobem e mám strach aby se motor nevytrhl z uloení 😉 a nad tuto rychlost pravidelně dochází v intervalech 3 sekund k jakémusi priduseni motoru. Jen podotýkám e při procesu výměny EGR sem nic krom samotného ventilu a hadic kolem chladiče neodpojoval. Samozřejmě po výměně ventilu jsem přes diag provedl výměnu EGR.
Diag nadále hlásí mechanický problém zadního turba a závadu zadní váhy vzduchu kde píe příli slabá dodávka. Tyto závady jsou taky ji starího data vzniku ale po vypnutí motoru a znovu nastartování je vdy na chvilku klid. Take si myslím e to vliv na cukani asi nemá. Váhy jsem na zkouku prohodil nicméně po vymazání chyb se znova objeví obě závady ale jenom při potřebě větího výkonu motoru. Při normálním pouití auta se tyto závady neobjeví. Jeden zdejí člen mi psal e pokud jsem jezdil delí dobu se patným EGR ventilem, mám s největí pravděpodobností propalene sání. Ptal jsem se co to přesně znamená ale odpověď jsem ji nedostal. Můe to cukani dělat toto propalene sání? Dále jsem si viml e má motor takový tvrdí zvukový projev. Ty co znají V6 vědí, e tyto motory mají jemnějí zvukové projevy.
Dalí zjitění z včerejka: kdy odpojím obě váhy, auto jede jak má, necuka, zvukový projev motoru je velice jemný a celkově je běh motoru kultivovaný.
Snad jsem to napsal srozumitelně 😉
Moc díky za případné nápady :-)
|
|
25.09.2021 13:51 -
Re: Cukání motoru / C5 III 2.7 HDi
|
3322907
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
.link.
http://www.c5club.cz/diskuze/vseobecna-ne-technicka-diskuze-o-c5/2356840-zkusenosti-s-motorem-3-0hdi/4/
|
|
26.09.2021 16:26 -
Re: Cukání motoru / C5 III 2.7 HDi
|
3323117
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
Děkuji moc za link.
Zkusil jsem teda rozebrat přívod vzduchu do toho rozdělovače
a i ten rozdělovač a katastrofa. Totálně plnej karbonu a to tak e i čidlo tlaku vzduchu bylo mimo provoz.
Natěstí mám tady jeden náhradní motor který měl nalitano jen 170tis. ale umřel na spodek. Z toho jsem pouil ten rozdělovač i s klapkou, vyčistil jsem ho a namontoval.
Výsledek? Teď u i při zapojených vahach vzduchu si motor přede
krásným jemným zvukem ale co se týče cukani, ádná zmena😟
Ale teď u to vypadá e to asi bude dělat to zadní turbo.
Dle diag se zasekava regulace a píe u něj mechanickou závadu.
Přítí víkend se na to musím podívat.
Tak alespoň něco 😉
Děkuji moc za link.
Zkusil jsem teda rozebrat přívod vzduchu do toho rozdělovače
a i ten rozdělovač a katastrofa. Totálně plnej karbonu a to tak e i čidlo tlaku vzduchu bylo mimo provoz.
Natěstí mám tady jeden náhradní motor který měl nalitano jen 170tis. ale umřel na spodek. Z toho jsem pouil ten rozdělovač i s klapkou, vyčistil jsem ho a namontoval.
Výsledek? Teď u i při zapojených vahach vzduchu si motor přede
krásným jemným zvukem ale co se týče cukani, ádná zmena😟
Ale teď u to vypadá e to asi bude dělat to zadní turbo.
Dle diag se zasekava regulace a píe u něj mechanickou závadu.
Přítí víkend se na to musím podívat.
Tak alespoň něco 😉
|
|
30.09.2021 21:47 -
Re: Cukání motoru / C5 III 2.7 HDi
|
3323446
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Tak aspon neco no. Jak jsem ty klapky nechal vymenit, tak to bylo znatelne ihned. Odezva na plyn lepsi. A to cukani se mi projevovalo ale jen kdyz bylo venku vic jak 18 stupnu. Divne, ale je to tak. Ten clovek z UK, od ktere jsem to zjistil mel uplne stejne projevy. Jeslti ti to teda cuka i kdyz je chladno, tak to nemusi byt nutne tema klapkama teda, muze to byt neco jineho. Urcite pak dej vedet. U tech 6ti valcu je kazda rada draha..a to doslova
Tak aspon neco no. Jak jsem ty klapky nechal vymenit, tak to bylo znatelne ihned. Odezva na plyn lepsi. A to cukani se mi projevovalo ale jen kdyz bylo venku vic jak 18 stupnu. Divne, ale je to tak. Ten clovek z UK, od ktere jsem to zjistil mel uplne stejne projevy. Jeslti ti to teda cuka i kdyz je chladno, tak to nemusi byt nutne tema klapkama teda, muze to byt neco jineho. Urcite pak dej vedet. U tech 6ti valcu je kazda rada draha..a to doslova :-d
|
|
| |