| | |
19.05.2020 12:03 -
Motor píská po výměně rozvodů
|
3270500
|
|
Antharg
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Ahoj, před pár měsící jsem si nechal udělat nové rozvody (včetně kladek a vodní pumpy)(1,6 HDi 80 kW). Pár dní po výměně motor jakoby "píská", ten zvuk je sloité popsat, přirovnal bych to k nějakému elektomotoru, který běí naprázdno. Po pár týdnech jsem to byl reklamovat, říkali, e vady odstranili, nicméně zvuk se ozýval stále.
Pískání je zcela určitě závislé na otáčkách motoru, projevuje se zhruba od 1800-2500 ot. (při méně ne 1800 ot. se neprojevuje, nad 2500 ustává moná proto, e to motor přehlučí).
Při neutrálu a selápnutí plynu se pískání objevuje stejně ve stejných otáčkách.
Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (brdění motorem) je zvuk nejsilnějí, po vyřazení rychlosti klesnou otáčky a motor zní zcela standardně to mi dává signál, e se nejedná o turbo.
Při zařazené 4 je zvuk jen velmi slabý, na 5 není slyet vůbec.
Chod motoru, jízda i spotřeba jsou stejný jako před výměnou.
Máte s tímto problémem někdo zkuenosti, nebo víte o co by se mohlo jednat?
Ahoj, před pár měsící jsem si nechal udělat nové rozvody (včetně kladek a vodní pumpy)(1,6 HDi 80 kW). Pár dní po výměně motor jakoby "píská", ten zvuk je sloité popsat, přirovnal bych to k nějakému elektomotoru, který běí naprázdno. Po pár týdnech jsem to byl reklamovat, říkali, e vady odstranili, nicméně zvuk se ozýval stále.
Pískání je zcela určitě závislé na otáčkách motoru, projevuje se zhruba od 1800-2500 ot. (při méně ne 1800 ot. se neprojevuje, nad 2500 ustává moná proto, e to motor přehlučí).
Při neutrálu a selápnutí plynu se pískání objevuje stejně ve stejných otáčkách.
Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (brdění motorem) je zvuk nejsilnějí, po vyřazení rychlosti klesnou otáčky a motor zní zcela standardně to mi dává signál, e se nejedná o turbo.
Při zařazené 4 je zvuk jen velmi slabý, na 5 není slyet vůbec.
Chod motoru, jízda i spotřeba jsou stejný jako před výměnou.
Máte s tímto problémem někdo zkuenosti, nebo víte o co by se mohlo jednat? :-)
|
|
19.05.2020 12:30 -
Re: Motor píská po výměně rozvodů
|
3270502
|
|
jumep
|
|
|
alternator, vonkajsi remen zle nasadeny (o drazku mimo - je to pekne vidiet)
alternator, vonkajsi remen zle nasadeny (o drazku mimo - je to pekne vidiet)
|
|
19.05.2020 22:15 -
Re: Motor píská po výměně rozvodů
|
3270516
|
|
vapnov
|
|
|
No hoi, díky. Tohle mi vrtá hlavou u pár tisíc kilometrů, co se to při těch rozvodech kde mohlo stát, e to tak divně vrzá-píská zároveň s otáčkami Tak jsem se el hned podívat a vypadá to na řemen přísluenství o dráku vedle, ale na klikovce.
No hoi, díky. Tohle mi vrtá hlavou u pár tisíc kilometrů, co se to při těch rozvodech kde mohlo stát, e to tak divně vrzá-píská zároveň s otáčkami :-) Tak jsem se el hned podívat a vypadá to na řemen přísluenství o dráku vedle, ale na klikovce.
|
|
20.05.2020 10:14 -
Re: Motor píská po výměně rozvodů
|
3270537
|
|
jumep
|
|
|
tak ale presponovat ten samonapinak uz musi byt riadny umelec
tak ale presponovat ten samonapinak uz musi byt riadny umelec
|
|
20.08.2020 11:38 -
Re: Motor píská po výměně rozvodů
|
3280817
|
|
Antharg
|
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
Abych ukončil toto téma, podělím se o závěru z posledního servisu.
Ten můj popsaný pískající zvuk motoru pravděpodobně s výměnou rozvodů nesouvisí.
Problém je prý na nějakém zařízení, které je poháněno řemenem přísluenství (řemen byl a je nasazen správně a správně napnut), při sundání tohoto řemenu a jízdě bez něj ten zvuk toti přestal, po nasazení opět začal. Podle servisáka vychází zvuk pravděpodobně z alternátoru, jak zmínil jumep, ale můe to prý být i něco jiného. Funguje vak správně a najít závadu by bylo postupně vyndal a nahradit komponenty, které tento řemen pohání, take mi doporučil, a to nechám tak jak to je, a sleduju, zda se stav mění.
Po více ne 5000 km je stav stále stejný zvuk stále stejný, nezhoruje se a ve spojené s řemenem přísluenství funguje jak má.
Abych ukončil toto téma, podělím se o závěru z posledního servisu.
Ten můj popsaný pískající zvuk motoru pravděpodobně s výměnou rozvodů nesouvisí.
Problém je prý na nějakém zařízení, které je poháněno řemenem přísluenství (řemen byl a je nasazen správně a správně napnut), při sundání tohoto řemenu a jízdě bez něj ten zvuk toti přestal, po nasazení opět začal. Podle servisáka vychází zvuk pravděpodobně z alternátoru, jak zmínil jumep, ale můe to prý být i něco jiného. Funguje vak správně a najít závadu by bylo postupně vyndal a nahradit komponenty, které tento řemen pohání, take mi doporučil, a to nechám tak jak to je, a sleduju, zda se stav mění.
Po více ne 5000 km je stav stále stejný zvuk stále stejný, nezhoruje se a ve spojené s řemenem přísluenství funguje jak má.
|
|
| |
|
|