Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
1 2 > >|
23.01.2020 00:21 - Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3255426
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 104
99 Poslat soukromou zprávu
Na podzim jsem půjčil manželce svou C5 X7 2.0HDI RHR a na dálnici jí upadl ventil, takže destrukce motoru, který se nakonec zahryznul.. Byl rozmašírovaný píst, hlava, vstřik a od úlomků zmasakrované turbo...

Oprava motoru byla nerentabilní, do auta se dal jinej motor RHR a auto se zprovoznilo...

Dneska mi volal mechanik, a se přijedu podívat, že rozebral můj vadný motor a našel příčinu...

Všechny hydroštely mají zdeformované hlavy, vahadla mají vyklepané dírky od ventilů až nakonec prošel ventil jedním vahadlem skrz, ten ho odjistil a on spadl do spalovacího prostoru..

Jak se tohle stalo?? Auto má na tachometru cca 300.000,- a znám HDI motory s natočenou mnohem větší porcí a o tomhle jsem ještě neslyšel..

Přílohy:
P_20200122_183006_vHDR_On.jpg ( 108211b ) -
P_20200122_220514_vHDR_On.jpg ( 214984b ) -
P_20200122_220522_vHDR_On.jpg ( 182390b ) -

23.01.2020 11:38 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3255536
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Áno, prvé 2,0 16v hdi s tým mali problém. Neviem od ktorého roku to už nerobilo. Som myslel, že C5III to už malo poriešené. Hmm, dobre vedie.. Kua. Ktovie, či je to aj olejom alebo len blbý materiál tam dali.

23.01.2020 13:13 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3255564
Dawe
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDiPočet příspěvků: 151
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jak se to stalo ? Normálně opotřebením, u RHRek častý jev proklepané vahadlo, otázka jestli auto mělo jen 300tisKm, vadný matroš zrovna? kdo ví, výrobce neplánuje takovouhle životnost

23.01.2020 17:20 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3255624
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Najsrandovnejšie je, že to nie je šanca normálne pozna. Len rozobra celý vrch.. Ja mám na mojej 320tis. A vôbec sa mi to nechce rozobera. Ktovie, poznám pár RHR s kopou km bez závad a poznám aj také ktoré mali cez 200tis a k.o. Lenže všetko to boli C5II alebo prvé 407.. Zlaté RHZ

03.02.2020 18:18 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257301
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Majstri od fachu. Nemáte dakto z Vás dáko zmapované ako je to s tými vahadlami u RHR? Ako som písal, môja x7 má 320tis často jazdených po diažnici. A nechce sa mi to rozobera a pozera v akom stave sú. Ale zas auto používam denne a nechce sa mi zháňa potom odahovka a druhý motor
Motorov RHR je kopa a že majú s tým problém je jasné. Ale kopa ich jazdí s veža km a držia. Reku či nebola len dáka blbá séria a netýka sa to všetkých.. Neviete?

03.02.2020 19:34 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257328
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Majstri od fachu. Nemáte dakto z Vás dáko zmapované ako je to s tými vahadlami u RHR? Ako som písal, môja x7 má 320tis často jazdených po diažnici. A nechce sa mi to rozobera a pozera v akom stave sú. Ale zas auto používam denne a nechce sa mi zháňa potom odahovka a druhý motor
Motorov RHR je kopa a že majú s tým problém je jasné. Ale kopa ich jazdí s veža km a držia. Reku či nebola len dáka blbá séria a netýka sa to všetkých.. Neviete?


Některé RHR mají i půl mega , moje má 340, jedno biturbo přes 500 - vahadla jsou v podstatě stejná (stejný materiál stejná kontrukce ) nevidím důvod proč by tím měl trpět zrovna jen RHR motor?
Na 1.6 HDI jsem několikrát viděl vysypané jehlové ložiska ale nikdy že by prolezl ventil a že by se tím odjistil - jesli se nepletu tak klínky nejsou ,,hladké" ale ,,drážkové" a je podle mne technicky nemožné aby se tím že proleze dřík odjistil klínek. (to že by se přidřel ventil,nebo zadřel hydroštel by asi bylo vědohodnější příčina - to by ale spíš bylo údržbou a olejem)

03.02.2020 19:59 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257346
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
To s RHR mᚠpravdu. Ide asi všeobecne o dvojliter 16v. Ja osobne som takto rozbitý motor rozoberal a fakt v tom vahadle bola diera a ventil padol a ten valec, piest, hlava, vstrek bol proste na sračku. Pár ďalších už bolo načatých. A keďže to bola firma šiel nový motor..

03.02.2020 22:42 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257364
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
Na podzim jsem půjčil manželce svou C5 X7 2.0HDI RHR a na dálnici jí upadl ventil, takže destrukce motoru, který se nakonec zahryznul.. Byl rozmašírovaný píst, hlava, vstřik a od úlomků zmasakrované turbo...

Oprava motoru byla nerentabilní, do auta se dal jinej motor RHR a auto se zprovoznilo...

Dneska mi volal mechanik, a se přijedu podívat, že rozebral můj vadný motor a našel příčinu...

Všechny hydroštely mají zdeformované hlavy, vahadla mají vyklepané dírky od ventilů až nakonec prošel ventil jedním vahadlem skrz, ten ho odjistil a on spadl do spalovacího prostoru..

Jak se tohle stalo?? Auto má na tachometru cca 300.000,- a znám HDI motory s natočenou mnohem větší porcí a o tomhle jsem ještě neslyšel..


Jestli to není odlesk foáku tak proč je modré to ložisko a hydroštel ? - to je co jsem si myslel že by mohl být důvod.- ten vršek podle mne nemazal, přidřel se ventil a nestihl se vrátit , mimo to ten píst také vypadá jako by do válce prochcával vstřik.(možná je to jen fotkou) - hodím sem fotky ,,čistě" ustřeleného ventilu u 1.6 HDI - ten píst vypadá jinak.

04.02.2020 09:56 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257473
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Byl u toho motoru menen retez mezi vackami? Pokud ne, nemuze mit na toto nejaky vliv, jak se vytaha mohlo by se nepatrne zmenit casovani ventilu ne?
Apropo menite ten retez vzdy s rozvodama? Co jsem se setkal, tak se prave na nej kasle.

04.02.2020 20:27 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257557
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Reaz s tým nič nemá. Už som videl vyahané reaze čo vydrali slušnú drážku do krytu a vahadlá v pohode. Reaz sa nemení pri remeni..

05.02.2020 07:49 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257584
tomasg
Město: Podvysoka, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 77
99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Reaz s tým nič nemá. Už som videl vyahané reaze čo vydrali slušnú drážku do krytu a vahadlá v pohode. Reaz sa nemení pri remeni..

Nemeni? No tak to sa mi nezda, to bolo prve co mi povedali ked som riesil vymenu rozvodov

07.02.2020 14:01 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257859
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomasg napsal(a):
Nemeni? No tak to sa mi nezda, to bolo prve co mi povedali ked som riesil vymenu rozvodov


Řetěz se mění když je hlučnej - tam je dost prostoru pro napnutí . I když už jsem viděl rozpadlé šponováky (dost na to trpěly 1.6HDI.
Když by prošel ventil krz vahadlo tak se vahadlo opře o klínky takže by jen neotvíral nebo možná jen méně (ale ty klínky podle mne neodjistí - to by muselo to vahadlo zmáčknout pružinu aby se klínky mohli roztáhnout a vyskočit z drážek ventilu) dělalo by to napřed takovej kravál a jelo to tak na h.... že by jsi určitě dřív zastavil.

07.02.2020 15:07 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257865
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Moc nechápu, proč ten řetěz se nemění rovnou s rozvody, když jsem měl RHR, ten řetěz se měnil pár desítek tisíc km po rozvodech, dvojí práce, dvojí peníze za rozebrání rozvodů, už se to tady probíralo v jiném vlákně.
Dokonce někdo psal, že se ten řetěz rozpojí a jde navlíknout bez rozebrání rozvodů, i kdyby to šlo, neušetřila by se práce a peníze ho rovnou vyměnit s rozvody, vždy nestojí ranec.

07.02.2020 17:51 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257875
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Moc nechápu, proč ten řetěz se nemění rovnou s rozvody, když jsem měl RHR, ten řetěz se měnil pár desítek tisíc km po rozvodech, dvojí práce, dvojí peníze za rozebrání rozvodů, už se to tady probíralo v jiném vlákně.
Dokonce někdo psal, že se ten řetěz rozpojí a jde navlíknout bez rozebrání rozvodů, i kdyby to šlo, neušetřila by se práce a peníze ho rovnou vyměnit s rozvody, vždy nestojí ranec.


Nestojí ranec, rozpojit se nedá(pokud to není stará škodovka- tam byla spojka) - myslím že stojí do dvojky i se šponovákem ale potom by ty rozvody stály jiné peníze .

07.02.2020 18:03 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257880
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Myslím, že u RHR je to hodně podobné jako u RHH, navíc se musí toho odstrojit podstatně víc, než jen ty rozvody. Comonrail čerpadlo, vakuovka, vstřiky, plastový rozvod sání, atd.... pak pokud to dělᚠtak jak máš, komplet všude nové těsnění, je to mnohem složitější práce, takže finančně jsi na tom o hodně drហněž jen pouhé rozvody, jen za práci dᚠminimálně jednou tolik. S každýma druhýma pokud je dělᚠpo cca po 160ti, tak by to mohlo stačit.

Sadu řetěz s napínákem od INy jsem viděl za 1800,-Kč.

07.02.2020 18:13 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257885
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
hlavne by se vzdy spolu s retezem mely menit i kola

07.02.2020 18:27 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257906
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
hlavne by se vzdy spolu s retezem mely menit i kola


Jako letní za zimní?

Samozřejmě žert.....

To ozubené kolo vačky u 2.0 lze stáhnout? U jiných značek aut jsou šrouby a demontovat lze, tady nevím, jestli by šlo sundat, je tam dál ještě rozšíření. Ani jsem to nikde neviděl v dílech ani v SB.

07.02.2020 18:47 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257916
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Nestojí ranec, rozpojit se nedá(pokud to není stará škodovka- tam byla spojka) - myslím že stojí do dvojky i se šponovákem ale potom by ty rozvody stály jiné peníze .


Samozřejmě je pak cena vyšší, než samotné rozvody, ale když se pak rozebírají znovu ohledně toho řetězu, výjde to ještě drហa to nemluvím o dalšim pro....ném čase zákazníka a servisáka, na mém starém se to dělalo, tak vím o čem mluvím.

07.02.2020 18:55 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3257917
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Samozřejmě je pak cena vyšší, než samotné rozvody, ale když se pak rozebírají znovu ohledně toho řetězu, výjde to ještě drហa to nemluvím o dalšim pro....ném čase zákazníka a servisáka, na mém starém se to dělalo, tak vím o čem mluvím.


Ono je to spíš o tom, když si to udělᚠsám, kašleš na to a udělᚠto až to chrastí. Když za to někomu platíš tak samo část práce platíš 2x.

08.02.2020 09:31 - Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR 3258002
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1302

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Carlík napsal(a):
To ozubené kolo vačky u 2.0 lze stáhnout? U jiných značek aut jsou šrouby a demontovat lze, tady nevím, jestli by šlo sundat, je tam dál ještě rozšíření. Ani jsem to nikde neviděl v dílech ani v SB.
Taky bych se rád dozvěděl objednací číslo ozubených kol na řetěz vaček na 2,0 RHR a zpusob jak se to mění

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator