| | |
23.01.2020 00:21 -
Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3255426
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Na podzim jsem půjčil manelce svou C5 X7 2.0HDI RHR a na dálnici jí upadl ventil, take destrukce motoru, který se nakonec zahryznul.. Byl rozmaírovaný píst, hlava, vstřik a od úlomků zmasakrované turbo...
Oprava motoru byla nerentabilní, do auta se dal jinej motor RHR a auto se zprovoznilo...
Dneska mi volal mechanik, a se přijedu podívat, e rozebral můj vadný motor a nael příčinu...
Vechny hydrotely mají zdeformované hlavy, vahadla mají vyklepané dírky od ventilů a nakonec proel ventil jedním vahadlem skrz, ten ho odjistil a on spadl do spalovacího prostoru..
Jak se tohle stalo?? Auto má na tachometru cca 300.000,- a znám HDI motory s natočenou mnohem větí porcí a o tomhle jsem jetě neslyel..
Na podzim jsem půjčil manelce svou C5 X7 2.0HDI RHR a na dálnici jí upadl ventil, take destrukce motoru, který se nakonec zahryznul.. Byl rozmaírovaný píst, hlava, vstřik a od úlomků zmasakrované turbo...
Oprava motoru byla nerentabilní, do auta se dal jinej motor RHR a auto se zprovoznilo...
Dneska mi volal mechanik, a se přijedu podívat, e rozebral můj vadný motor a nael příčinu...
Vechny hydrotely mají zdeformované hlavy, vahadla mají vyklepané dírky od ventilů a nakonec proel ventil jedním vahadlem skrz, ten ho odjistil a on spadl do spalovacího prostoru..
Jak se tohle stalo?? Auto má na tachometru cca 300.000,- a znám HDI motory s natočenou mnohem větí porcí a o tomhle jsem jetě neslyel..
Přílohy: P_20200122_183006_vHDR_On.jpg ( 108211b ) - P_20200122_220514_vHDR_On.jpg ( 214984b ) - P_20200122_220522_vHDR_On.jpg ( 182390b ) - |
|
23.01.2020 11:38 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3255536
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Áno, prvé 2,0 16v hdi s tým mali problém. Neviem od ktorého roku to u nerobilo. Som myslel, e C5III to u malo porieené. Hmm, dobre vedie.. Kua. Ktovie, či je to aj olejom alebo len blbý materiál tam dali.
Áno, prvé 2,0 16v hdi s tým mali problém. Neviem od ktorého roku to u nerobilo. Som myslel, e C5III to u malo porieené. Hmm, dobre vedie.. Kua. Ktovie, či je to aj olejom alebo len blbý materiál tam dali.
|
|
23.01.2020 13:13 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3255564
|
|
Dawe
|
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDi | Počet příspěvků: 151 |
|
|
Jak se to stalo ? Normálně opotřebením, u RHRek častý jev proklepané vahadlo, otázka jestli auto mělo jen 300tisKm, vadný matro zrovna? kdo ví, výrobce neplánuje takovouhle ivotnost
Jak se to stalo ? Normálně opotřebením, u RHRek častý jev proklepané vahadlo, otázka jestli auto mělo jen 300tisKm, vadný matro zrovna? kdo ví, výrobce neplánuje takovouhle ivotnost :-d
|
|
23.01.2020 17:20 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3255624
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Najsrandovnejie je, e to nie je anca normálne pozna. Len rozobra celý vrch.. Ja mám na mojej 320tis. A vôbec sa mi to nechce rozobera. Ktovie, poznám pár RHR s kopou km bez závad a poznám aj také ktoré mali cez 200tis a k.o. Lene vetko to boli C5II alebo prvé 407.. Zlaté RHZ
Najsrandovnejie je, e to nie je anca normálne pozna. Len rozobra celý vrch.. Ja mám na mojej 320tis. A vôbec sa mi to nechce rozobera. Ktovie, poznám pár RHR s kopou km bez závad a poznám aj také ktoré mali cez 200tis a k.o. Lene vetko to boli C5II alebo prvé 407.. Zlaté RHZ :)
|
|
03.02.2020 18:18 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257301
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Majstri od fachu. Nemáte dakto z Vás dáko zmapované ako je to s tými vahadlami u RHR? Ako som písal, môja x7 má 320tis často jazdených po diažnici. A nechce sa mi to rozobera a pozera v akom stave sú. Ale zas auto pouívam denne a nechce sa mi zháňa potom odahovka a druhý motor
Motorov RHR je kopa a e majú s tým problém je jasné. Ale kopa ich jazdí s veža km a dria. Reku či nebola len dáka blbá séria a netýka sa to vetkých.. Neviete?
Majstri od fachu. Nemáte dakto z Vás dáko zmapované ako je to s tými vahadlami u RHR? Ako som písal, môja x7 má 320tis často jazdených po diažnici. A nechce sa mi to rozobera a pozera v akom stave sú. Ale zas auto pouívam denne a nechce sa mi zháňa potom odahovka a druhý motor :)
Motorov RHR je kopa a e majú s tým problém je jasné. Ale kopa ich jazdí s veža km a dria. Reku či nebola len dáka blbá séria a netýka sa to vetkých.. Neviete?
|
|
03.02.2020 19:34 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257328
|
|
jruze
|
|
|
zhrado napsal(a): Majstri od fachu. Nemáte dakto z Vás dáko zmapované ako je to s tými vahadlami u RHR? Ako som písal, môja x7 má 320tis často jazdených po diažnici. A nechce sa mi to rozobera a pozera v akom stave sú. Ale zas auto pouívam denne a nechce sa mi zháňa potom odahovka a druhý motor
Motorov RHR je kopa a e majú s tým problém je jasné. Ale kopa ich jazdí s veža km a dria. Reku či nebola len dáka blbá séria a netýka sa to vetkých.. Neviete?
Některé RHR mají i půl mega , moje má 340, jedno biturbo přes 500 - vahadla jsou v podstatě stejná (stejný materiál stejná kontrukce ) nevidím důvod proč by tím měl trpět zrovna jen RHR motor?
Na 1.6 HDI jsem několikrát viděl vysypané jehlové loiska ale nikdy e by prolezl ventil a e by se tím odjistil - jesli se nepletu tak klínky nejsou ,,hladké" ale ,,drákové" a je podle mne technicky nemoné aby se tím e proleze dřík odjistil klínek. (to e by se přidřel ventil,nebo zadřel hydrotel by asi bylo vědohodnějí příčina - to by ale spí bylo údrbou a olejem)
Některé RHR mají i půl mega , moje má 340, jedno biturbo přes 500 - vahadla jsou v podstatě stejná (stejný materiál stejná kontrukce ) nevidím důvod proč by tím měl trpět zrovna jen RHR motor?
Na 1.6 HDI jsem několikrát viděl vysypané jehlové loiska ale nikdy e by prolezl ventil a e by se tím odjistil - jesli se nepletu tak klínky nejsou ,,hladké" ale ,,drákové" a je podle mne technicky nemoné aby se tím e proleze dřík odjistil klínek.:nevim (to e by se přidřel ventil,nebo zadřel hydrotel by asi bylo vědohodnějí příčina - to by ale spí bylo údrbou a olejem);-)
|
|
03.02.2020 19:59 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257346
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
To s RHR má pravdu. Ide asi veobecne o dvojliter 16v. Ja osobne som takto rozbitý motor rozoberal a fakt v tom vahadle bola diera a ventil padol a ten valec, piest, hlava, vstrek bol proste na sračku. Pár ďalích u bolo načatých. A keďe to bola firma iel nový motor..
To s RHR má pravdu. Ide asi veobecne o dvojliter 16v. Ja osobne som takto rozbitý motor rozoberal a fakt v tom vahadle bola diera a ventil padol a ten valec, piest, hlava, vstrek bol proste na sračku. Pár ďalích u bolo načatých. A keďe to bola firma iel nový motor..
|
|
03.02.2020 22:42 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257364
|
|
jruze
|
|
|
macman napsal(a): Na podzim jsem půjčil manelce svou C5 X7 2.0HDI RHR a na dálnici jí upadl ventil, take destrukce motoru, který se nakonec zahryznul.. Byl rozmaírovaný píst, hlava, vstřik a od úlomků zmasakrované turbo...
Oprava motoru byla nerentabilní, do auta se dal jinej motor RHR a auto se zprovoznilo...
Dneska mi volal mechanik, a se přijedu podívat, e rozebral můj vadný motor a nael příčinu...
Vechny hydrotely mají zdeformované hlavy, vahadla mají vyklepané dírky od ventilů a nakonec proel ventil jedním vahadlem skrz, ten ho odjistil a on spadl do spalovacího prostoru..
Jak se tohle stalo?? Auto má na tachometru cca 300.000,- a znám HDI motory s natočenou mnohem větí porcí a o tomhle jsem jetě neslyel..
Jestli to není odlesk foáku tak proč je modré to loisko a hydrotel ? - to je co jsem si myslel e by mohl být důvod.- ten vrek podle mne nemazal, přidřel se ventil a nestihl se vrátit , mimo to ten píst také vypadá jako by do válce prochcával vstřik.(moná je to jen fotkou) - hodím sem fotky ,,čistě" ustřeleného ventilu u 1.6 HDI - ten píst vypadá jinak.
Jestli to není odlesk foáku tak proč je modré to loisko a hydrotel ? - to je co jsem si myslel e by mohl být důvod.;-)- ten vrek podle mne nemazal, přidřel se ventil a nestihl se vrátit , mimo to ten píst také vypadá jako by do válce prochcával vstřik.(moná je to jen fotkou) - hodím sem fotky ,,čistě" ustřeleného ventilu u 1.6 HDI - ten píst vypadá jinak.
|
|
04.02.2020 09:56 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257473
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Byl u toho motoru menen retez mezi vackami? Pokud ne, nemuze mit na toto nejaky vliv, jak se vytaha mohlo by se nepatrne zmenit casovani ventilu ne?
Apropo menite ten retez vzdy s rozvodama? Co jsem se setkal, tak se prave na nej kasle.
Byl u toho motoru menen retez mezi vackami? Pokud ne, nemuze mit na toto nejaky vliv, jak se vytaha mohlo by se nepatrne zmenit casovani ventilu ne?
Apropo menite ten retez vzdy s rozvodama? Co jsem se setkal, tak se prave na nej kasle.
|
|
04.02.2020 20:27 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257557
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Reaz s tým nič nemá. U som videl vyahané reaze čo vydrali slunú dráku do krytu a vahadlá v pohode. Reaz sa nemení pri remeni..
Reaz s tým nič nemá. U som videl vyahané reaze čo vydrali slunú dráku do krytu a vahadlá v pohode. Reaz sa nemení pri remeni..
|
|
05.02.2020 07:49 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257584
|
|
tomasg
|
Město: Podvysoka, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 77 |
|
|
zhrado napsal(a): Reaz s tým nič nemá. U som videl vyahané reaze čo vydrali slunú dráku do krytu a vahadlá v pohode. Reaz sa nemení pri remeni..
Nemeni? No tak to sa mi nezda, to bolo prve co mi povedali ked som riesil vymenu rozvodov
Nemeni? No tak to sa mi nezda, to bolo prve co mi povedali ked som riesil vymenu rozvodov
|
|
07.02.2020 15:07 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257865
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Moc nechápu, proč ten řetěz se nemění rovnou s rozvody, kdy jsem měl RHR, ten řetěz se měnil pár desítek tisíc km po rozvodech, dvojí práce, dvojí peníze za rozebrání rozvodů, u se to tady probíralo v jiném vlákně.
Dokonce někdo psal, e se ten řetěz rozpojí a jde navlíknout bez rozebrání rozvodů, i kdyby to lo, neuetřila by se práce a peníze ho rovnou vyměnit s rozvody, vdy nestojí ranec.
Moc nechápu, proč ten řetěz se nemění rovnou s rozvody, kdy jsem měl RHR, ten řetěz se měnil pár desítek tisíc km po rozvodech, dvojí práce, dvojí peníze za rozebrání rozvodů, u se to tady probíralo v jiném vlákně.
Dokonce někdo psal, e se ten řetěz rozpojí a jde navlíknout bez rozebrání rozvodů, i kdyby to lo, neuetřila by se práce a peníze ho rovnou vyměnit s rozvody, vdy nestojí ranec. :nevim
|
|
07.02.2020 17:51 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257875
|
|
jruze
|
|
|
63zdenda napsal(a): Moc nechápu, proč ten řetěz se nemění rovnou s rozvody, kdy jsem měl RHR, ten řetěz se měnil pár desítek tisíc km po rozvodech, dvojí práce, dvojí peníze za rozebrání rozvodů, u se to tady probíralo v jiném vlákně.
Dokonce někdo psal, e se ten řetěz rozpojí a jde navlíknout bez rozebrání rozvodů, i kdyby to lo, neuetřila by se práce a peníze ho rovnou vyměnit s rozvody, vdy nestojí ranec.
Nestojí ranec, rozpojit se nedá(pokud to není stará kodovka- tam byla spojka) - myslím e stojí do dvojky i se ponovákem ale potom by ty rozvody stály jiné peníze .
Nestojí ranec, rozpojit se nedá(pokud to není stará kodovka- tam byla spojka) - myslím e stojí do dvojky i se ponovákem ale potom by ty rozvody stály jiné peníze .;-)
|
|
07.02.2020 18:03 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257880
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Myslím, e u RHR je to hodně podobné jako u RHH, navíc se musí toho odstrojit podstatně víc, ne jen ty rozvody. Comonrail čerpadlo, vakuovka, vstřiky, plastový rozvod sání, atd.... pak pokud to dělá tak jak má, komplet vude nové těsnění, je to mnohem sloitějí práce, take finančně jsi na tom o hodně drá ně jen pouhé rozvody, jen za práci dá minimálně jednou tolik. S kadýma druhýma pokud je dělá po cca po 160ti, tak by to mohlo stačit.
Sadu řetěz s napínákem od INy jsem viděl za 1800,-Kč.
Myslím, e u RHR je to hodně podobné jako u RHH, navíc se musí toho odstrojit podstatně víc, ne jen ty rozvody. Comonrail čerpadlo, vakuovka, vstřiky, plastový rozvod sání, atd.... pak pokud to dělá tak jak má, komplet vude nové těsnění, je to mnohem sloitějí práce, take finančně jsi na tom o hodně drá ně jen pouhé rozvody, jen za práci dá minimálně jednou tolik. S kadýma druhýma pokud je dělá po cca po 160ti, tak by to mohlo stačit. :-d
Sadu řetěz s napínákem od INy jsem viděl za 1800,-Kč.
|
|
07.02.2020 18:13 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257885
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
hlavne by se vzdy spolu s retezem mely menit i kola
hlavne by se vzdy spolu s retezem mely menit i kola
|
|
07.02.2020 18:47 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257916
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
jruze napsal(a): Nestojí ranec, rozpojit se nedá(pokud to není stará kodovka- tam byla spojka) - myslím e stojí do dvojky i se ponovákem ale potom by ty rozvody stály jiné peníze .
Samozřejmě je pak cena vyí, ne samotné rozvody, ale kdy se pak rozebírají znovu ohledně toho řetězu, výjde to jetě drá a to nemluvím o dalim pro....ném čase zákazníka a servisáka, na mém starém se to dělalo, tak vím o čem mluvím.
Samozřejmě je pak cena vyí, ne samotné rozvody, ale kdy se pak rozebírají znovu ohledně toho řetězu, výjde to jetě drá a to nemluvím o dalim pro....ném čase zákazníka a servisáka, na mém starém se to dělalo, tak vím o čem mluvím. ;-)
|
|
07.02.2020 18:55 -
Re: Fatální selhání vahadel u 2.0HDI RHR
|
3257917
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
63zdenda napsal(a): Samozřejmě je pak cena vyí, ne samotné rozvody, ale kdy se pak rozebírají znovu ohledně toho řetězu, výjde to jetě drá a to nemluvím o dalim pro....ném čase zákazníka a servisáka, na mém starém se to dělalo, tak vím o čem mluvím.
Ono je to spí o tom, kdy si to udělá sám, kale na to a udělá to a to chrastí. Kdy za to někomu platí tak samo část práce platí 2x.
Ono je to spí o tom, kdy si to udělá sám, kale na to a udělá to a to chrastí. Kdy za to někomu platí tak samo část práce platí 2x.:palec
|
|
| |
|
|