| | |
22.11.2019 18:12 -
Zaseknutá teplota paliva
|
3248525
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Ahoj, řeím teď jednu anomálii v ECU motoru (DCM 3.5) na HDi 120kw RHH. Náhodou jsem si viml při prolézání měření parametrů, e mám zaseklou hodnotu teploty paliva na 205°C. Vůbec se tato hodnota na rozdíl od jiných, např teplota chladící kapaliny, teplota nasávaného vzduchu, nemění. Ani při studeném motoru, ani při teplém, viz. příloha z diagnostiky.
V jednotce nejsou ádné chyby. Podle schématu jsem proměřil dráty co vedou do ECU i čidlo teploty paliva, to je podle hodnot v pořádku a i při výměně za nové se to chová naprosto stejně a i vodiče jsou v pořádku. Čidlo je jedním vodičem spojeno krom ECU jetě s váhou vzduchu a čidlem diferenčního tlaku pro FAP filtr, ani jedna z věcí nevykazuje abnormální hodnoty.
Na PINech J3 a A4 na edém konektoru ECU jsou cca 2,4kohmů při 20°C, tak jako na samotném čidle, čili hodnota odporu čidla a k ECU dojde.
Jediné co mě napadá je, e je nějaký zaseklý stav pro palivo v jednotce, odpojením baterky se nic nezměnilo.
Bodlo by mi, kdyby někdo koukl co má 120KW a diagnostiku, jakou tam má hodnotu a zda se mu mění.
Dá se nějak restartovat ECU jednotka krom odpojení baterky?
Nebo nějaké jiné nápady ne nechám přehrát soft v jednotce?
Řeím to proto, e mi připadá při studeném motoru, e auto při rozjezdu troku pocukává a tohle by na to mohlo mít vliv a moná i na zanáení FAP filtru.
Ahoj, řeím teď jednu anomálii v ECU motoru (DCM 3.5) na HDi 120kw RHH. Náhodou jsem si viml při prolézání měření parametrů, e mám zaseklou hodnotu teploty paliva na 205°C. Vůbec se tato hodnota na rozdíl od jiných, např teplota chladící kapaliny, teplota nasávaného vzduchu, nemění. Ani při studeném motoru, ani při teplém, viz. příloha z diagnostiky.
V jednotce nejsou ádné chyby. Podle schématu jsem proměřil dráty co vedou do ECU i čidlo teploty paliva, to je podle hodnot v pořádku a i při výměně za nové se to chová naprosto stejně a i vodiče jsou v pořádku. Čidlo je jedním vodičem spojeno krom ECU jetě s váhou vzduchu a čidlem diferenčního tlaku pro FAP filtr, ani jedna z věcí nevykazuje abnormální hodnoty.
Na PINech J3 a A4 na edém konektoru ECU jsou cca 2,4kohmů při 20°C, tak jako na samotném čidle, čili hodnota odporu čidla a k ECU dojde.
Jediné co mě napadá je, e je nějaký zaseklý stav pro palivo v jednotce, odpojením baterky se nic nezměnilo.
Bodlo by mi, kdyby někdo koukl co má 120KW a diagnostiku, jakou tam má hodnotu a zda se mu mění.
Dá se nějak restartovat ECU jednotka krom odpojení baterky?
Nebo nějaké jiné nápady ne nechám přehrát soft v jednotce?
Řeím to proto, e mi připadá při studeném motoru, e auto při rozjezdu troku pocukává a tohle by na to mohlo mít vliv a moná i na zanáení FAP filtru.
Přílohy: Teplota paliva.jpg ( 2271947b ) - Diagnostika Zapojeni.jpg ( 97590b ) - Schema zapojeni |
|
22.11.2019 20:28 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248545
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
kdyz to cidlo odpojis co se stane ?
jsi si jisty ze jsi kotrolovall to spravne?
ma spravne schma dle vin ?
spolecny vodic je zaporny potencional cidel(je jich vyvedeno vice)
kdyz to cidlo odpojis co se stane ?
jsi si jisty ze jsi kotrolovall to spravne?
ma spravne schma dle vin ?
spolecny vodic je zaporny potencional cidel(je jich vyvedeno vice)
|
|
22.11.2019 21:17 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248548
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Kdyz cidlo odpojim, diag vypise chybu cidla teploty paliva.....preruseny obvod nebo zkrat.....
Draty vsechny propiskany, zatim bez zateze a vse ok. Jak jsem psal na pinech co jdou primo do ecu namerim odpor toho cidla teploty paliva.
Schema je dle OPR 12443.
A co se tyka live dat, tak pri odpojenem cidlu teploty paliva zadna zmena, stale 205°C.
Kdyz cidlo odpojim, diag vypise chybu cidla teploty paliva.....preruseny obvod nebo zkrat.....
Draty vsechny propiskany, zatim bez zateze a vse ok. Jak jsem psal na pinech co jdou primo do ecu namerim odpor toho cidla teploty paliva.
Schema je dle OPR 12443.
A co se tyka live dat, tak pri odpojenem cidlu teploty paliva zadna zmena, stale 205°C.
|
|
23.11.2019 00:43 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248581
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
je tam nejake predpeti,mysleno na pinu z ECU?
kdyz das primo na pinu ecu odpor cca 2k nejaka zmena ?
kdyz zmeris odpor pinu na ecu,kolik to je ?
schema se nevstavuje k OPR ale k VIN
je tam nejake predpeti,mysleno na pinu z ECU?
kdyz das primo na pinu ecu odpor cca 2k nejaka zmena ?
kdyz zmeris odpor pinu na ecu,kolik to je ?
schema se nevstavuje k OPR ale k VIN
|
|
24.11.2019 14:29 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248839
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Zkusim v tydnu zmerit.
Zkusim v tydnu zmerit.
|
|
24.11.2019 18:58 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248860
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Ked som riesil hlasku o prehriatom motore aj ked zjavne nebol (problem bol v konektore vetraka) , tak som skusil OBD adapterom skontrolovat teploty a ak si dobre spominam, tak teplota paliva tam bola tiez nejaka vysoka. Neriesil som to, lebo som to pokladal za chybu OBD adaptera alebo aplikacie. Ja len, ze by bolo asi fajn to pozriet najskor aj na inom aute a az potom do toho sprtat.
Mne tiez prislo blbe, ze motor hlasi prehriaty system, ba aj klimu mi odpojil a nakoniec bol problem v konektore vetraka. Vetrak isiel, ale iba na nizsie otacky. Motor hlasilo prehriaty ihned po starte
Ked som riesil hlasku o prehriatom motore aj ked zjavne nebol (problem bol v konektore vetraka) , tak som skusil OBD adapterom skontrolovat teploty a ak si dobre spominam, tak teplota paliva tam bola tiez nejaka vysoka. Neriesil som to, lebo som to pokladal za chybu OBD adaptera alebo aplikacie. Ja len, ze by bolo asi fajn to pozriet najskor aj na inom aute a az potom do toho sprtat.
Mne tiez prislo blbe, ze motor hlasi prehriaty system, ba aj klimu mi odpojil a nakoniec bol problem v konektore vetraka. Vetrak isiel, ale iba na nizsie otacky. Motor hlasilo prehriaty ihned po starte
|
|
24.11.2019 20:57 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248879
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Proto jsem psal, ze by mi bodlo, aby nekdo na to jeste koukl co ma tento motor. Odporem nic nezkazim ani zmerenim napeti na pinech, mozna je to tak spravne, sice jsem videl vzdy ale u slabsich motoru RHZ, RHR a RHF, ze se tato hodnota normalne plynule zvedala od nastartovani. Na RHH jsem se na to jinde nemel zatim moznost podivat.
Kazdopadne kdyz jsem cidlo teploty uplne odpojil, tak v detailu chyby byla teplota paliva 70°C a v live datech 205°C.
Proto jsem psal, ze by mi bodlo, aby nekdo na to jeste koukl co ma tento motor. Odporem nic nezkazim ani zmerenim napeti na pinech, mozna je to tak spravne, sice jsem videl vzdy ale u slabsich motoru RHZ, RHR a RHF, ze se tato hodnota normalne plynule zvedala od nastartovani. Na RHH jsem se na to jinde nemel zatim moznost podivat.
Kazdopadne kdyz jsem cidlo teploty uplne odpojil, tak v detailu chyby byla teplota paliva 70°C a v live datech 205°C.
|
|
25.11.2019 07:14 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248889
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ono otazka je take cim to meris,jesti diagboxem neco nejakou oem diag
pak take jakou mas verzi
ono otazka je take cim to meris,jesti diagboxem neco nejakou oem diag
pak take jakou mas verzi
|
|
25.11.2019 08:46 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3248893
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Diagboxem v7.57 coz by melo byt pro rok vyroby auta 2011 v pohode.
Diagboxem v7.57 coz by melo byt pro rok vyroby auta 2011 v pohode.
|
|
28.11.2019 17:59 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249168
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Tak jsem zkousel dal. Zapojil jsem mezi piny A4 a J3 odpor 2k ohmy a zadna zmena stale 205 stupnu.
Meril jsem odpor na pinech odpojene ecu:
A4 a kostra odpor 10,0k ohmu
J3 a kostra odpor 12,1k ohmu
A4 a J3 odpor 2.1k ohmu
Napeti mezi J3 a A4 je 2.8V.
Tak jsem zkousel dal. Zapojil jsem mezi piny A4 a J3 odpor 2k ohmy a zadna zmena stale 205 stupnu.
Meril jsem odpor na pinech odpojene ecu:
A4 a kostra odpor 10,0k ohmu
J3 a kostra odpor 12,1k ohmu
A4 a J3 odpor 2.1k ohmu
Napeti mezi J3 a A4 je 2.8V.
|
|
28.11.2019 18:49 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249169
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
to bypada ze v jednotce odesel pullup nebo AD prevodnik uz to ma za sebou...tedy i za predpokladu ze konektory jsou tak jak maji byt...
PS faakt nevim co je na J3 ani A4 a hledat se mi to nechce
to bypada ze v jednotce odesel pullup nebo AD prevodnik uz to ma za sebou...tedy i za predpokladu ze konektory jsou tak jak maji byt...
PS faakt nevim co je na J3 ani A4 a hledat se mi to nechce ;)
|
|
28.11.2019 20:14 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249172
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Tak budu delat, ze jsem nic nevidel.
Akorat je mi divny, ze nehlasi chybu stale, kdyz by tam bylo neco KO, tak jak kdyz odpojim cidlo natvrdo. A to kdyz je odpojene v live data stale 205, ale v detailu chyby cidla tech 70 stupnu.
Tak budu delat, ze jsem nic nevidel. :-))))
Akorat je mi divny, ze nehlasi chybu stale, kdyz by tam bylo neco KO, tak jak kdyz odpojim cidlo natvrdo. A to kdyz je odpojene v live data stale 205, ale v detailu chyby cidla tech 70 stupnu.
|
|
28.11.2019 21:10 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249181
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jednotka meri napeti na pidu a dle krivky vyhodnocuje teplotu...
tech cca 2k1 odpovida cca 2.8v ,proto ta teplota v merenejch
tech 70 je spis posledni hodnota ktera v te dobe opravdu byla,pokud zavadu nevymazes zustava zapsana dokud nebude jina
jednotka meri napeti na pidu a dle krivky vyhodnocuje teplotu...
tech cca 2k1 odpovida cca 2.8v ,proto ta teplota v merenejch
tech 70 je spis posledni hodnota ktera v te dobe opravdu byla,pokud zavadu nevymazes zustava zapsana dokud nebude jina
|
|
29.11.2019 12:39 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249233
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Tak mi dnes poslal fotku z napichleho sveho auta Venca tady z klubu (taky hdi 120kw) v servise viz foto a ma na teplote paliva to stejne 205 stupnu.
Jestli to bude mit vic lidicek, tak bud to budou mit vsichni v haji nebo je nejakej bug v softu ecu.
Videl jsem Peugeot 508 ale novejsi 2014 nez u nasich 2011, tim padem by mohl mit novejsi soft v ecu a tam to v diagboxu ukazovalo teplotu normalne.
Tak mi dnes poslal fotku z napichleho sveho auta Venca tady z klubu (taky hdi 120kw) v servise viz foto a ma na teplote paliva to stejne 205 stupnu.
Jestli to bude mit vic lidicek, tak bud to budou mit vsichni v haji nebo je nejakej bug v softu ecu.
Videl jsem Peugeot 508 ale novejsi 2014 nez u nasich 2011, tim padem by mohl mit novejsi soft v ecu a tam to v diagboxu ukazovalo teplotu normalne.
Přílohy: IMG-20191129-WA0001.jpg ( 188331b ) - |
|
29.11.2019 13:48 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249242
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
je take mozne ze tam cidlo je ale fw s nim proste nepocita
je take mozne ze tam cidlo je ale fw s nim proste nepocita
|
|
30.11.2019 14:13 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249293
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Kdyby s nim fw nepocital, tak by asi nevyhlasovalo chybu pri jeho odpojeni ne? Nebo hlidani preruseneho obvodu nebo vadne komponenty funguje na jinem principu? Ze si dovede merit obvod, ze je v poradku, ale pritom nedava info pro sekci live dat.
Kazdopadne kdyby nekdo narazil u 120kw hdi na funkcni ukazatel teploty paliva v live data, poprosim o verzi softu v ecu a pripadne i verzi hardwaru. V priloze je moje verze.
Kdyby s nim fw nepocital, tak by asi nevyhlasovalo chybu pri jeho odpojeni ne? Nebo hlidani preruseneho obvodu nebo vadne komponenty funguje na jinem principu? Ze si dovede merit obvod, ze je v poradku, ale pritom nedava info pro sekci live dat.
Kazdopadne kdyby nekdo narazil u 120kw hdi na funkcni ukazatel teploty paliva v live data, poprosim o verzi softu v ecu a pripadne i verzi hardwaru. V priloze je moje verze.
Přílohy: 20191129_143642.jpg ( 4324699b ) - 20191129_143650.jpg ( 5179550b ) - |
|
30.11.2019 20:13 -
Re: Zaseknutá teplota paliva
|
3249357
|
|
Carlík
|
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 256 |
|
|
Tak Autodiag to rozlouskl.
Autu nic neni, vse funguje jak ma.
Nacital jsem to Diagboxem poctivym cinskym. a jak mi vysvetlil, je to soibor scriptu a tak trochu bastl, aby to aspon nejak fungovalo oproti originalu. Ale proste pro moji C5 s verzi co mam teplotu paliva nenactu spravne. Kdyz na jeho radu jsem nastavil, ze nacitam Peugeot 508. Tak svete div se ukazovalo to spravne i teplotu paliva a krasne se zvedala.
A jak mi posilal fotku Venca, kde to bylo nacitane Boschem KTS, tak ta zrejme tohle taky nejak nema vychytane.
V priloze nacteno jako Peugeot 508 120kw.
Tak Autodiag to rozlouskl.
Autu nic neni, vse funguje jak ma.
Nacital jsem to Diagboxem poctivym cinskym. :-)))) a jak mi vysvetlil, je to soibor scriptu a tak trochu bastl, aby to aspon nejak fungovalo oproti originalu. Ale proste pro moji C5 s verzi co mam teplotu paliva nenactu spravne. Kdyz na jeho radu jsem nastavil, ze nacitam Peugeot 508. Tak svete div se ukazovalo to spravne i teplotu paliva a krasne se zvedala.
A jak mi posilal fotku Venca, kde to bylo nacitane Boschem KTS, tak ta zrejme tohle taky nejak nema vychytane.
V priloze nacteno jako Peugeot 508 120kw.
:-o
Přílohy: 20191130_183451.jpg ( 5642738b ) - |
|
| |
|
|