| | |
18.02.2018 19:50 -
Vysokotlaké čerpadlo
|
3132538
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
presunuti diskuze...
presunuti diskuze...
|
|
18.02.2018 12:51 -
Re: Únik paliva
|
3132449
|
|
vapnov
|
|
|
nechci zakládat nové vlákno a protoe tady se řeí i problém s vysokotlakým čerpadlem, tak bych měl jeden dotaz.Mám motor RHZ.
Vre mi vysokotlaké čerpadlo, vrzání tak jako by občas nepatrně zadrhávalo nějaké loisko. Motor běí celkem normálně, jen se někdy dost dlouho sbírá z nízkých otáček, e ho musím prolápnout na volno a rozjet přes spojku, to by asi mohlo být čerpadlem. Mám najeto cca 310tisíc, v kolika km se dokáe čerpadlo odporoučet a je lepí nějaký repas, či pouité ?
nechci zakládat nové vlákno a protoe tady se řeí i problém s vysokotlakým čerpadlem, tak bych měl jeden dotaz.Mám motor RHZ.
Vre mi vysokotlaké čerpadlo, vrzání tak jako by občas nepatrně zadrhávalo nějaké loisko. Motor běí celkem normálně, jen se někdy dost dlouho sbírá z nízkých otáček, e ho musím prolápnout na volno a rozjet přes spojku, to by asi mohlo být čerpadlem. Mám najeto cca 310tisíc, v kolika km se dokáe čerpadlo odporoučet a je lepí nějaký repas, či pouité ?
|
|
18.02.2018 13:54 -
Re: Únik paliva
|
3132457
|
|
jumep
|
|
|
asi ani nie, padlo by to do nudzaku alebo vypisalo nizky tlak paliva
asi ani nie, padlo by to do nudzaku alebo vypisalo nizky tlak paliva
|
|
18.02.2018 19:32 -
Re: Únik paliva
|
3132530
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
kdy jsi naposled kontroloval vstrikovace ?,naftovy filtr jsi kdy menil ?...olej menis po kolika ? rozvody jsi delal kdy ? kolisa tlak na railu ? jestli ano o kolik ?
zkus presne vydefinovat o je to Vre mi vysokotlaké čerpadlo ?
kdy jsi naposled kontroloval vstrikovace ?,naftovy filtr jsi kdy menil ?...olej menis po kolika ? rozvody jsi delal kdy ? kolisa tlak na railu ? jestli ano o kolik ?
zkus presne vydefinovat o je to Vre mi vysokotlaké čerpadlo ?
|
|
20.02.2018 21:53 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3133210
|
|
vapnov
|
|
|
Ptal jsem se spí hypoteticky, nemám teplou gará na to to řeit, stejně bych to nedělal já, do tohohle se nehrabu.
Říkal mi to můj technik tady u nás kdy měnil řemen přísluenství, řemenici a volnoběku, e si mám sehnat nějaký pouitý s mením nájezdem. Pak jsem si to sám poslechnul a opravdu slyitelně vre v místě od čerpadla, jako nenamazaný zahradní kolečko nebo tak nějak, zkusím to nahrát. Vstřiky jsou vechny po repasi cca 10k , rozvody cca 2k, filtr nafty měním kadých cca 50k a zbývá asi 10k. Olej doposud po 15k a teď nově po 10k. Tlak na railu zkouknu, mám jen takovou čínskou neorigo Lexia diag na čtení chyb. V jiném vlákně jsem psal asi před měsícem o tom, e mi něco občas cvaká někde pod kapotou při akceleraci a ty jsi mi psal, e by to mohly být vstřiky, nebo hydrotely, případně volnoběka - řemenice - ta u to být nemůe , tak nevím moná by to mohlo mít něco s tím čerpadlem společného.
Nedokáu se časově dostat do Radonic k nejbliímu odborníkovi, tak dumám co se to děje.
Diag musím nainstalovat do nového NTB, tak a o víkendu polu co jsem zjistil s tlakem.
zatím díky za snahu
Ptal jsem se spí hypoteticky, nemám teplou gará :-) na to to řeit, stejně bych to nedělal já, do tohohle se nehrabu.
Říkal mi to můj technik tady u nás kdy měnil řemen přísluenství, řemenici a volnoběku, e si mám sehnat nějaký pouitý s mením nájezdem. Pak jsem si to sám poslechnul a opravdu slyitelně vre v místě od čerpadla, jako nenamazaný zahradní kolečko :-)) nebo tak nějak, zkusím to nahrát. Vstřiky jsou vechny po repasi cca 10k , rozvody cca 2k, filtr nafty měním kadých cca 50k a zbývá asi 10k. Olej doposud po 15k a teď nově po 10k. Tlak na railu zkouknu, mám jen takovou čínskou neorigo Lexia diag na čtení chyb. V jiném vlákně jsem psal asi před měsícem o tom, e mi něco občas cvaká někde pod kapotou při akceleraci a ty jsi mi psal, e by to mohly být vstřiky, nebo hydrotely, případně volnoběka - řemenice - ta u to být nemůe :-) , tak nevím moná by to mohlo mít něco s tím čerpadlem společného.
Nedokáu se časově dostat do Radonic k nejbliímu odborníkovi, tak dumám co se to děje.
Diag musím nainstalovat do nového NTB, tak a o víkendu polu co jsem zjistil s tlakem.
zatím díky za snahu
|
|
20.02.2018 22:02 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3133215
|
|
jumep
|
|
|
neviem si predstavit co by v tom cerpadle mohlo vrzat
piliny vo filtry naftovom nemas?
neviem si predstavit co by v tom cerpadle mohlo vrzat
piliny vo filtry naftovom nemas?
|
|
20.02.2018 22:17 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3133216
|
|
vapnov
|
|
|
pro jistotu ho o víkendu okouknu a vyměním
pro jistotu ho o víkendu okouknu a vyměním
|
|
21.02.2018 08:07 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3133251
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no ono pokud ty piliny uz budou, tak budes muset vymenit daleko vice veci nez jen filtr
no ono pokud ty piliny uz budou, tak budes muset vymenit daleko vice veci nez jen filtr
|
|
27.01.2019 14:40 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3204209
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Ahoj pánové technici.
ena mi do Renault Megane III 1.5dci 66kw 2011 EUR5 natankovala benzín cca 6l (mohlo tam být tak 5l nafty). Take benzínu bylo více ne 50%.
Poté ujela cca 30Km k jiné benzince, kde si uvědomila, co udělal za koninu.
Vyřeil jsem to tak, e jsem dočerpal plnou nafty (vervy), nalil 4násobnou dávku VIFu a pomocí balonku odčerpal 3L směsi z podavací soustavy. Take k čerpadlu pak ji la vesměs jen nafta s nějakýma 5% benzinu.
Věřil jsem, e pokud se to čerpadlo nepřidřelo ji při její 30km jízdě, mělo by to být OK.
Najela dalích 200km. A vyskočila hláka (check injection...).
Tak jí napadlo mě k tomu zavolat a prvních pár vteřin to pískalo - nárust s otáčkama motoru (nestihl jsem přesně diagnostikovat odkud zvuk jde. Nyní neslyím nic. )
Otázka zní. Má smysl nechat čerpadlo zrepasovat? A pokud ano, tak kde s tím máte dobré zkuenosti?
Ahoj pánové technici.
ena mi do Renault Megane III 1.5dci 66kw 2011 EUR5 natankovala benzín cca 6l (mohlo tam být tak 5l nafty). Take benzínu bylo více ne 50%.
Poté ujela cca 30Km k jiné benzince, kde si uvědomila, co udělal za koninu.
Vyřeil jsem to tak, e jsem dočerpal plnou nafty (vervy), nalil 4násobnou dávku VIFu a pomocí balonku odčerpal 3L směsi z podavací soustavy. Take k čerpadlu pak ji la vesměs jen nafta s nějakýma 5% benzinu.
Věřil jsem, e pokud se to čerpadlo nepřidřelo ji při její 30km jízdě, mělo by to být OK.
Najela dalích 200km. A vyskočila hláka (check injection...).
Tak jí napadlo mě k tomu zavolat a prvních pár vteřin to pískalo - nárust s otáčkama motoru (nestihl jsem přesně diagnostikovat odkud zvuk jde. Nyní neslyím nic. )
Otázka zní. Má smysl nechat čerpadlo zrepasovat? A pokud ano, tak kde s tím máte dobré zkuenosti?
|
|
27.01.2019 15:37 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3204229
|
|
jruze
|
|
|
Těko říct ale měl jsi hned s vifem nalejt do nádre tak půl litru oleje do křoviňáku to by bylo lepí ne ten vif. a jestli má palivák vloku (jsou tam oba typy) tak se podívat jestli tam nejsou pilinky a i tak vyměnit, přidat ten olej . Jestli se přidřelo tak budou v celém okruhu = vyčistit okruh filtr (popřípadě i manelku)
Těko říct ale měl jsi hned s vifem nalejt do nádre tak půl litru oleje do křoviňáku to by bylo lepí ne ten vif. a jestli má palivák vloku (jsou tam oba typy) tak se podívat jestli tam nejsou pilinky a i tak vyměnit, přidat ten olej . Jestli se přidřelo tak budou v celém okruhu = vyčistit okruh filtr (popřípadě i manelku):-))))
|
|
27.01.2019 16:46 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3204231
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
jruze napsal(a): Těko říct ale měl jsi hned s vifem nalejt do nádre tak půl litru oleje do křoviňáku to by bylo lepí ne ten vif. a jestli má palivák vloku (jsou tam oba typy) tak se podívat jestli tam nejsou pilinky a i tak vyměnit, přidat ten olej . Jestli se přidřelo tak budou v celém okruhu = vyčistit okruh filtr (popřípadě i manelku)
Tak jsem hledal piliny...
palivák je velký uzavřený. Tahle potvora: .link.
Nedávno jsem ho měnil. Take na vloku se asi nepodívám.
Nicméně zkusil jsem oddělat trubičky ke vstřikům a z čerpadla do railu, vyfoukat je na papír a výsledek je v příloze.
Z railu do vstřiků čistá nafta.
Z čerpadla do railu lehce zakalená co bych mohl povaovat za velmi jemné pilinky. Viz obrázek, co myslíte? Pokud to ji pilinky jsou, tak asi nemá smysl přemýlet, zda jezdit nebo ne a poslat čerpadlo na repas, e?
Tak jsem hledal piliny...
palivák je velký uzavřený. Tahle potvora: https://autodilos.cz/autodily/renault/megane-iii-grandtour/1.5-dci-kz0c-kz1a-66kw/filtr/palivovy-filtr?productId=800053&bn%5B0%5D=38
Nedávno jsem ho měnil. Take na vloku se asi nepodívám.
Nicméně zkusil jsem oddělat trubičky ke vstřikům a z čerpadla do railu, vyfoukat je na papír a výsledek je v příloze.
Z railu do vstřiků čistá nafta.
Z čerpadla do railu lehce zakalená co bych mohl povaovat za velmi jemné pilinky. Viz obrázek, co myslíte? Pokud to ji pilinky jsou, tak asi nemá smysl přemýlet, zda jezdit nebo ne a poslat čerpadlo na repas, e?
Přílohy: 20190127_161358.jpg ( 1612261b ) - Vstřiky 20190127_161406.jpg ( 1489833b ) - Rail 20190127_161434.jpg ( 791111b ) - Vracečka z čerpadla - vypadá to na nějaký bordel 20190127_161539.jpg ( 2459121b ) - Vyfoukaná nafta z trubiček |
|
25.06.2019 14:04 -
Repas nebo přetěsnění vysokotlakého čerpadla?
|
3227417
|
|
Blodmen
|
Město: Kratonohy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) | Počet příspěvků: 150 |
|
|
pořád řeím, e mi padá přes noc po delí jízdě nafta, mechanik zjistil, e mi teče vysokotlaké čerpadlo a prý to bude potřeba repasovat. Teď mi dodělali turbo, budu dělat rozvody. Diagnostika mu nic nehází. Myslíte e je to opravdu na komplet repas,nebo to můe být jen na nějaké přetěsnění? C5III X7 120 kW
pořád řeím, e mi padá přes noc po delí jízdě nafta, mechanik zjistil, e mi teče vysokotlaké čerpadlo a prý to bude potřeba repasovat. Teď mi dodělali turbo, budu dělat rozvody. Diagnostika mu nic nehází. Myslíte e je to opravdu na komplet repas,nebo to můe být jen na nějaké přetěsnění? C5III X7 120 kW
|
|
04.07.2019 22:37 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3228841
|
|
jumep
|
|
|
myslis olej z cerpadla, je tu ine vlakno, staci v nom vymenit gufero, tam ale spadajucu naftu nehladaj
to bude na nejakom spoji / prepade
myslis olej z cerpadla, je tu ine vlakno, staci v nom vymenit gufero, tam ale spadajucu naftu nehladaj
to bude na nejakom spoji / prepade
|
|
31.01.2023 21:13 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355454
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Dá se vysokotlaké palivo opravovat nebo je to vdy repas/nové?
Mám propady tlaku mezi 2-3 válcem (měření v příloze). Vstřiky i komprese OK, take jde prý o čerpadlo.
Neni to akutní, jen pár vteřin po startu kolem nuly kolísaj otáčky, ale něco tam zraje.
Má někdo zkuenosti, co můe být při takovémto poklesu příčinou? Dá se to nějak opravovat?
Dík
Dá se vysokotlaké palivo opravovat nebo je to vdy repas/nové?
Mám propady tlaku mezi 2-3 válcem (měření v příloze). Vstřiky i komprese OK, take jde prý o čerpadlo.
Neni to akutní, jen pár vteřin po startu kolem nuly kolísaj otáčky, ale něco tam zraje.
Má někdo zkuenosti, co můe být při takovémto poklesu příčinou? Dá se to nějak opravovat?
Dík
Přílohy: rail.png ( 4744141b ) - |
|
01.02.2023 08:15 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355514
|
|
jumep
|
|
|
cerpadlo nerobi prepad tlaku na jednom valci, cerpadlo je len piestikova blbost robia konstantne tlak ktory je regulovany regulatorom tlaku
bud to budu vstrekovace alebo ten regulator, alebo este samotna regulacia kvoli niecomu
cerpadlo nerobi prepad tlaku na jednom valci, cerpadlo je len piestikova blbost robia konstantne tlak ktory je regulovany regulatorom tlaku
bud to budu vstrekovace alebo ten regulator, alebo este samotna regulacia kvoli niecomu
|
|
01.02.2023 10:03 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355516
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Vstřiky tvrdí, e to nedělaj, páč maj stejnej odběr (příloha).
I fakt, e propad tlaku je před vstřikem v common rail, by mohl ukazovat na to, e vstřik nebude hlavní problém (pokud vůbec). Pokud by to nebylo čerpadlo, tlak by musel někudy uniknout.
Regulátor by nebyl synchronizovaný s válci, ne?
Čerpadlem točí motor, take synchronizované s písty je. A je vícepístkové, take můe být patný jen jeden pístek, co by mohlo způsobovat ten propad u jednoho válce.
Dává to takhle smysl nebo to ukazuje jetě na něco jiného?
Dá se pak opravit jen jeden pístek, nebo je potřeba měnit celý čerpadlo?
Dík
Vstřiky tvrdí, e to nedělaj, páč maj stejnej odběr (příloha).
I fakt, e propad tlaku je před vstřikem v common rail, by mohl ukazovat na to, e vstřik nebude hlavní problém (pokud vůbec). Pokud by to nebylo čerpadlo, tlak by musel někudy uniknout.
Regulátor by nebyl synchronizovaný s válci, ne?
Čerpadlem točí motor, take synchronizované s písty je. A je vícepístkové, take můe být patný jen jeden pístek, co by mohlo způsobovat ten propad u jednoho válce.
Dává to takhle smysl nebo to ukazuje jetě na něco jiného?
Dá se pak opravit jen jeden pístek, nebo je potřeba měnit celý čerpadlo?
Dík
Přílohy: stříkej.png ( 3405629b ) - |
|
01.02.2023 13:06 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355554
|
|
jumep
|
|
|
cerpadlo vytvara tlak konstatne a ak by mu nieco bolo nedokaze vytvorit vysoky tlak a mas problem, nie v nom problem nebude, problem je regulacia tlaku
dalsia vec bosch piezo ma cca 10bar v prepade a potom tam mas redukcny ventil (na sani ten valcek co do neho idu prepady a kde je to napajane s5 do systemu.
dalsia vec specifikum 2.2 je ze su tam 2 regulatory tlaku a ohrev nafty je dosahovany tym ze v cerpadle drzi vysoky tlak a na raile ho reguluje ma tlak pre vstrekovace, v naftovom filtry je termostaticky ventil ktory podla teploty nafty bud tuto vracia komplet do nadrze alebo toci kratky okruh s tym ze z nadrze len doplna spotrebovane palivo
prepad tlaku ti sposoby kludne zle dovierajuci prepad niektoreho zo strikov
cerpadlo vytvara tlak konstatne a ak by mu nieco bolo nedokaze vytvorit vysoky tlak a mas problem, nie v nom problem nebude, problem je regulacia tlaku
dalsia vec bosch piezo ma cca 10bar v prepade a potom tam mas redukcny ventil (na sani ten valcek co do neho idu prepady a kde je to napajane s5 do systemu.
dalsia vec specifikum 2.2 je ze su tam 2 regulatory tlaku a ohrev nafty je dosahovany tym ze v cerpadle drzi vysoky tlak a na raile ho reguluje ma tlak pre vstrekovace, v naftovom filtry je termostaticky ventil ktory podla teploty nafty bud tuto vracia komplet do nadrze alebo toci kratky okruh s tym ze z nadrze len doplna spotrebovane palivo
prepad tlaku ti sposoby kludne zle dovierajuci prepad niektoreho zo strikov
|
|
01.02.2023 14:00 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355557
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
Ale jak by se chyba v regulátoru synchronizovala s těmi válci?
Pokud je čerpadlo třípístové, a točí se půlkrát rychleji ne motor (podle místního schématu: .link. )
a) tak by pokles v tom grafu odpovídal přesně tomu, e buď jeden píst čerpadla nemá dostatečný výkon (patný ventil?)
b) nebo vzhledem k tomu, e čerpadlo umí odpojovat píst, a jet jen na dva, tak e ho odpojí i kdy nemá.
Jak by se mohl synchronizovat s válci regulátor tlaku? Ten reaguje jen na tlak podle úrovně zátěe. Ze schématu nevidím, e by byl nějak synchronizovaný s válci, pokud to není elektronicky. Ale k čemu by byl regulátor synchronizovaný elektronicky na úrovni válců místo prostě vyhodnocování tlaku a reimu motoru?
Ale jak by se chyba v regulátoru synchronizovala s těmi válci?
Pokud je čerpadlo třípístové, a točí se půlkrát rychleji ne motor (podle místního schématu: http://www.c5club.cz/clanky/vseobecne-informace-o-c5/motory/princip-system-primeho-vstr )
a) tak by pokles v tom grafu odpovídal přesně tomu, e buď jeden píst čerpadla nemá dostatečný výkon (patný ventil?)
b) nebo vzhledem k tomu, e čerpadlo umí odpojovat píst, a jet jen na dva, tak e ho odpojí i kdy nemá.
Jak by se mohl synchronizovat s válci regulátor tlaku? Ten reaguje jen na tlak podle úrovně zátěe. Ze schématu nevidím, e by byl nějak synchronizovaný s válci, pokud to není elektronicky. Ale k čemu by byl regulátor synchronizovaný elektronicky na úrovni válců místo prostě vyhodnocování tlaku a reimu motoru?
|
|
01.02.2023 16:25 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355559
|
|
jumep
|
|
|
ta schema je starej 2.2, tu to cerpadlo je trocha ine (zaklad je jasne ze rovnaky)
sice je to z biturba, ale to je jedno
ono to nic nesynchronizuje, ma nastavene v mape ze pri akej zatazi a poziadavke ma mat aky tlak a taky nezavisle na polohe piestov atd vytvara
ta schema je starej 2.2, tu to cerpadlo je trocha ine (zaklad je jasne ze rovnaky)
sice je to z biturba, ale to je jedno
ono to nic nesynchronizuje, ma nastavene v mape ze pri akej zatazi a poziadavke ma mat aky tlak a taky nezavisle na polohe piestov atd vytvara
Přílohy: C5 (X7) - B1HACRP0 - Funkce Přívod paliva (BOSCH EDC16 CP39).pdf ( 2792818b ) - |
|
01.02.2023 17:37 -
Re: Vysokotlaké čerpadlo
|
3355564
|
|
myneur
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 310 |
|
|
A 2.2 150 kW má taky odpojování pístu čerpadla nebo to mělo jen to staré? V tom dokumentu o tom nic nepíou.
A 2.2 150 kW má taky odpojování pístu čerpadla nebo to mělo jen to staré? V tom dokumentu o tom nic nepíou.
|
|
| |
|
|