Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|< < 1 2 3 > >|
29.01.2022 18:32 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3332904
bedab
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 16
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj. Náhodou jsem zjistil že po nastartování motor vydává přerušovaný vrzavý zvuk, jako když vrže kladka. Problém je že nevím jak dlouho to dělá protože jak jsem zjistil začne se to ozývat až po první přidání plynu a dělá to cca 10min než se motor ohřeje, pak to není slyšet. V autě to slyšet není. Když jsem to kontroloval s mechanikem, tak mi bylo řečen že podle odposlouchání to dělá rozvodové kolo sacích ventilů. Mělo by tam být kolo s proměnným časováním ventilů. Chci se zeptat jestli to muže to kolo dělat, nebo jestli je to ventilem seřízení vačkového hřídele.

Jelikož z autem musím jezdit, chci se zeptat jestli se to může nějak seknou nebo ne.

Moc dík za radu

31.01.2022 06:26 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333073
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Vyprdněte se s mechanikem na poslouchání, zkuste sundat řemen z alternátoru a zkuste to nastartovat. Na 2,0i dost často vrže napínací kladka, resp. se lehce vyosí napínák.
Proměnné časování spíš chrastí, hlavně po studeném startu.
Samozřejmě, zvuk jsem neslyšel, tak je to jen odhad...

04.02.2022 06:07 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333431
bedab
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 16
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahoj.
Dík za radu. Určitě to uděláme ještě jednou.
Tohle udělal hned na začátku že shodil řemen a nastartoval motor. Zvuky se neozývali, tak vyměnil kolo kladky. Když jsem odjel bylo to OK, ale druhý den ráno se to vrátilo.

Ještě bych se chtěl zeptat. To chrastění proměnného časování je pouze po startu a pak už to nedělá?

Ještě jednou dík

04.02.2022 23:31 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333491
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém může být podobný
Po provedení kompletní GO motor šlape ve všech režimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převážně při dojezdu k nějaké křižovatce, když uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí však znovu nastartovat a potom už po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. Až zase druhý den znovu P0016.
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?

Přílohy:
20211123132004 - Fázování sací vačky výjezd na Tesák.pdf ( 284995b ) - Fázování sací vačky OK

05.02.2022 09:01 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333494
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Bobr53 napsal(a):
Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém může být podobný
Po provedení kompletní GO motor šlape ve všech režimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převážně při dojezdu k nějaké křižovatce, když uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí však znovu nastartovat a potom už po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. Až zase druhý den znovu P0016.
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?

Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuším sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, může být vadný, nebo zašpiněný elektroventil. Můžeš je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm mᚠsítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude špatný, je tam ještě jeden ventil, ale na ten už by musela hlava dolů... No a poslední možnost, ale to by dělal hlavně za tepla, že je vydřené první ložisko vačky od těsnících kroužků. To zjistíš jen tak, že ho sundᚠa prohlédneš...
No a nebo samotný přestavovač. Můžou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to vše za předpokladu, že mᚠrozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a použil jsi správný olej.

05.02.2022 09:05 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333495
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
bedab napsal(a):
Ahoj.
Dík za radu. Určitě to uděláme ještě jednou.
Tohle udělal hned na začátku že shodil řemen a nastartoval motor. Zvuky se neozývali, tak vyměnil kolo kladky. Když jsem odjel bylo to OK, ale druhý den ráno se to vrátilo.

Ještě bych se chtěl zeptat. To chrastění proměnného časování je pouze po startu a pak už to nedělá?

Ještě jednou dík

A vyměnil i řemen? A změnilo se to nějak?
Ten nastavovač většinou zachrastí jen po startu, ale záleží na jeho stavu. Pokud je vymačkaný, tak si dokáže zarachtat i třeba při prudké změně otáček...
Občas pomůže vyměnit zpětný ventil vedení oleje, a nebo několikrát za sebou vyměnit olej, nejlíp s nějakým proplachem. Já dávám proplach od STP a funguje.

06.02.2022 02:07 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333562
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuším sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, může být vadný, nebo zašpiněný elektroventil. Můžeš je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm mᚠsítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude špatný, je tam ještě jeden ventil, ale na ten už by musela hlava dolů... No a poslední možnost, ale to by dělal hlavně za tepla, že je vydřené první ložisko vačky od těsnících kroužků. To zjistíš jen tak, že ho sundᚠa prohlédneš...
No a nebo samotný přestavovač. Můžou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to vše za předpokladu, že mᚠrozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a použil jsi správný olej.

Hanzi díky za ochotu.
Můj 1,6 THP s turbínou má VANOS jen na sací vačce, tam je rozsah časování zřejmě jiný než u 1,6 VTi, z grafu co jsem uvedl je rozsah od -33°do +38°.
Elektroventil byl původně s jedním sítkem jen na vstupním středovém kroužku - tento používá na motorech BMW, já jsem v rámci GO hlavy zakoupil ventil se třemi sítky - tyhle dávají PSA.
Těsnící kroužky na sací vačce jsou v pořádku, pouzdro vydřené není, tlak oleje je v celém rozsahu otáček v pořádku.
Jak píšeš přestavovač - kolo VANOS, tak to jsem nerozebíral, takže případnou nečistotu v něm vyloučit nemohu. Rozvody jsem nastavoval pečlivě a po ručním protočení motoru jsem je následně zkontroloval. Motor je v podstatě po GO co se týká kluzných částí nový, olej jsem použil předepsaný TOTAL INEO ECS 5W-30.
Z grafu plyne, že "Poloha zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů" přesně odpovídá "Požadavku na polohu zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů".
Chyba P0016 pokud nastane, tak pouze po prvním nastartování motoru a rozjezdu, naskočí cca po ujetí 1 - 3 km trasy při poklesu otáček motoru u křižovatky, v průběhu celého dne se pak už neobjeví, až zase druhý den ráno.

06.02.2022 11:12 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333619
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
@Bobr53

udelal jsi po te GO vsechna potrebna nastaveni ?
ten nastavovac muze stale chodit dle starych nastaveni..
8 z 10 mechaniku to proste slozi a jedem..resp nejedem

06.02.2022 15:58 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333681
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A jo, vlastně, THP má jen jeden VANOS.
No každopádně, jak psal Martin adaptace a pak zkus ten zpětný ventil. Tady je taky. Vypadá, jako by pomalu opouštěl tlak.
A ta sítka fakt vyhoď...

07.02.2022 04:25 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333762
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To Autodiag, Hanz 397

Ano autoadaptaci jsem po smontování motoru po GO provedl, po ní pár dnů problémy nebyly.
Pak jsem ale ještě měnil termostat chladící kapaliny a při tom jsem udělal kontrolu, jestli sítka solenoidu nastavování vačky nejsou náhodou zanesena nečistotami po GO motoru. Při tom jsem manipuloval s konektory solenoidu, čidla tlaku paliva, čidla měření množství a teploty oleje a naplnil jsem klimu. Po tomto zásahu do elektro kabeláže jsem už však další adaptaci neprováděl - myslíš, že jsem ji měl zopakovat?
Pro jistotu ji provedu znovu, jen co syn přijede na návštěvu.

07.02.2022 08:12 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333768
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ono je tam tech nastaveni vice,ne jen vanosu a nastavovace
mel jsi prakticky vse venku...postupne udelej v diagnostice vymenu vceho coho se to tyka
sleduj jestli sedi tercik (synchro vacka/klika)

07.02.2022 09:09 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333774
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Sinchronizace bude, jinak by mu to psalo hned po startu. Ono to po nastartování ten systém nechá naplnit olejem a pak ten VANOS fakt pomalu stáhne na požadovanou hodnotu.
To se dá docela pěkně vysledovat v živých hodnotách a musí přesně, +- 1 stupeň kopírovat.
Ještě mě napadlo, jak jsi měl venku ten elektroventil... Mᚠna něm ještě těsnící gumičky mezi jednotlivými sekcemi? Jestli se neskřípla... A nebo, mᚠho nadoraz zatlačenej?

07.02.2022 13:55 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333884
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Sinchronizace bude, jinak by mu to psalo hned po startu.


jojo tudne nuudle ..to jsem si myslel taky..neni problem kdyz po tydnu zahlasi ze mu tercik nesedi a vunec mu to neni blby..

07.02.2022 14:18 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333885
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To jsem ještě s novými rozvody neviděl...
Jo, se starými je každý start, jako sportka... Buď se trefí, nebo ne, zvl᚝, když je VANOS plnej karbonu a řetěz nejmíň o článek delší.
Zkus mrknout do těch živých dat po tom startu, jestli kopíruje tu předepsanou hodnotu. Tím zároveň zjistíš i tu synchronizaci...

07.02.2022 18:13 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333897
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
to uz je dyl...bylo to celkove u tech kusu prvnich kodu motoru
pomohlo atz nekolikate zakladni nastaveni vseho co jsem nasel ..pak byl klid
tezko rict jestli to bylo motorem jako takovym nebo SW (vsechny meli stejny)

08.02.2022 02:26 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3333995
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Zkus mrknout do těch živých dat po tom startu, jestli kopíruje tu předepsanou hodnotu. Tím zároveň zjistíš i tu synchronizaci...

Pánové díky za vaši ochotu
Prošel jsem si historii skenů živých hodnot v Diagboxu a našel jsem 3 grafy, které hodím do přílohy.
Ve všech třech případech vyskočila P0016 do ujetí 2 km od rozjezdu, přitom požadované i skutečné hodnoty časování vačky jsou podle mne v korelaci.
Co mě ale teď dodatečně trochu zaráží je fakt, že ve všech 3 těchto grafech je zahájeno faktické časování vačky se zpožděním cca okolo 70 sec po nastartování motoru! Tady si nejsem jistý, jestli je tato prodleva opodstatněná?
V živých hodnotách jsem okamžik vzniku MIL P0016 označil červenou čarou.

Přílohy:
20211124 - Graf 3°C, START, po 70 sec vačka fázuje, po 1 km MIL P0016.pdf ( 254204b ) - Start 20s, rozjezd 66s, časování zahájeno 90s, MIL 146s
20211125 - Graf 3°C, START, vačka po 75 sec fázuje, po 2 km MIL.pdf ( 256825b ) - Start 15s, rozjezd 53s, časování 90s, MIL 230s
20211204 - Graf 0°C, START, vačka časuje po 65 sec, po 1 km MIL.pdf ( 265995b ) - Start 25s, rozjezd 40s, časování 90s, MIL 190s

08.02.2022 11:49 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3334026
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To, že nereguluje hned po startu, ale s nějakou prodlevou je v pořádku. Ani z principu nemůže, protože u starších motorů by po každém startu skočil do chyby. Čeká, až se natlakuje a ustálí tlak v olejovém systému. A je to u z toho důvodu, že ten VANOS má docela vysokou spotřebu oleje, tak aby po tom startu nevzal veškerý olej ostatním komponentům.
V těch grafech je krásně vidět zakolísání těsně před maximálním přesunutím. To by mohlo znamenat málo oleje, špatný olej (psal jsi, ale, že jsi dal předepsaný), nedostatečný tlak oleje (řízení olejového čerpadla), sítka na elektroventilu, netěsnost ... Prostě cokoliv, co má vliv na to, že ten VANOS má ve chvíli největší potřeby oleje, toho oleje málo...

09.02.2022 21:48 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3334185
bedab
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 16
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
A vyměnil i řemen? A změnilo se to nějak?
Ten nastavovač většinou zachrastí jen po startu, ale záleží na jeho stavu. Pokud je vymačkaný, tak si dokáže zarachtat i třeba při prudké změně otáček...
Občas pomůže vyměnit zpětný ventil vedení oleje, a nebo několikrát za sebou vyměnit olej, nejlíp s nějakým proplachem. Já dávám proplach od STP a funguje.


Ahoj
Vyměnil jsem řemen a kolo kladky. Po nastartování vše OK, ale druhý den se to ozvalo znovu. Teď jsem zjistil že se to ozývá pouze pokud je venku pod 1° Pokud je tepleji, tak se nic neozývá. Takže teď čekám až bude víc zima Pak odzkoušíme sundat řemen a uvidím jestli to bude dělat i když přidám plyn.

Dík za radu. Pak se ještě ozvu co jsme zjistily.

10.02.2022 10:34 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3334201
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No, ona ta rolna může být v pořádku, ale jak jsem psal, je vyosený celý napínák. Jak pracuje, tak se časem vydře ten čep, na kterém se "točí", jak ho pružina tlačí proti řemenu a řemen proti pružině. Pak stačí málo, protože je docela blízko alternátoru a to vrzání dělá řemen na řemenici alternátoru, jak na ni nenajede rovně. Ještě zkus vzít čistič na brzdy a když to bude dělat, tak za chodu na ten řemen stříkni. Uvidíš, že to buď přestane, nebo se to změní.

02.03.2022 20:51 - Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v 3335295
bedab
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX BreakPočet příspěvků: 16
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
No, ona ta rolna může být v pořádku, ale jak jsem psal, je vyosený celý napínák. Jak pracuje, tak se časem vydře ten čep, na kterém se "točí", jak ho pružina tlačí proti řemenu a řemen proti pružině. Pak stačí málo, protože je docela blízko alternátoru a to vrzání dělá řemen na řemenici alternátoru, jak na ni nenajede rovně. Ještě zkus vzít čistič na brzdy a když to bude dělat, tak za chodu na ten řemen stříkni. Uvidíš, že to buď přestane, nebo se to změní.


Ahoj
Moc dík za užitečnou radu. Vážně to byla ten celý napínák. Vyměnili jsme ho a je po vrzání.

Dík
Béďa

|< < 1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator