| | |
29.01.2022 18:32 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3332904
|
|
bedab
|
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Ahoj. Náhodou jsem zjistil e po nastartování motor vydává přeruovaný vrzavý zvuk, jako kdy vre kladka. Problém je e nevím jak dlouho to dělá protoe jak jsem zjistil začne se to ozývat a po první přidání plynu a dělá to cca 10min ne se motor ohřeje, pak to není slyet. V autě to slyet není. Kdy jsem to kontroloval s mechanikem, tak mi bylo řečen e podle odposlouchání to dělá rozvodové kolo sacích ventilů. Mělo by tam být kolo s proměnným časováním ventilů. Chci se zeptat jestli to mue to kolo dělat, nebo jestli je to ventilem seřízení vačkového hřídele.
Jeliko z autem musím jezdit, chci se zeptat jestli se to můe nějak seknou nebo ne.
Moc dík za radu
Ahoj. Náhodou jsem zjistil e po nastartování motor vydává přeruovaný vrzavý zvuk, jako kdy vre kladka. Problém je e nevím jak dlouho to dělá protoe jak jsem zjistil začne se to ozývat a po první přidání plynu a dělá to cca 10min ne se motor ohřeje, pak to není slyet. V autě to slyet není. Kdy jsem to kontroloval s mechanikem, tak mi bylo řečen e podle odposlouchání to dělá rozvodové kolo sacích ventilů. Mělo by tam být kolo s proměnným časováním ventilů. Chci se zeptat jestli to mue to kolo dělat, nebo jestli je to ventilem seřízení vačkového hřídele.
Jeliko z autem musím jezdit, chci se zeptat jestli se to můe nějak seknou nebo ne.
Moc dík za radu
|
|
31.01.2022 06:26 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333073
|
|
Hanz 397
|
|
|
Vyprdněte se s mechanikem na poslouchání, zkuste sundat řemen z alternátoru a zkuste to nastartovat. Na 2,0i dost často vre napínací kladka, resp. se lehce vyosí napínák.
Proměnné časování spí chrastí, hlavně po studeném startu.
Samozřejmě, zvuk jsem neslyel, tak je to jen odhad...
Vyprdněte se s mechanikem na poslouchání, zkuste sundat řemen z alternátoru a zkuste to nastartovat. Na 2,0i dost často vre napínací kladka, resp. se lehce vyosí napínák.
Proměnné časování spí chrastí, hlavně po studeném startu.
Samozřejmě, zvuk jsem neslyel, tak je to jen odhad...
|
|
04.02.2022 06:07 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333431
|
|
bedab
|
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Ahoj.
Dík za radu. Určitě to uděláme jetě jednou.
Tohle udělal hned na začátku e shodil řemen a nastartoval motor. Zvuky se neozývali, tak vyměnil kolo kladky. Kdy jsem odjel bylo to OK, ale druhý den ráno se to vrátilo.
Jetě bych se chtěl zeptat. To chrastění proměnného časování je pouze po startu a pak u to nedělá?
Jetě jednou dík
Ahoj.
Dík za radu. Určitě to uděláme jetě jednou.
Tohle udělal hned na začátku e shodil řemen a nastartoval motor. Zvuky se neozývali, tak vyměnil kolo kladky. Kdy jsem odjel bylo to OK, ale druhý den ráno se to vrátilo.
Jetě bych se chtěl zeptat. To chrastění proměnného časování je pouze po startu a pak u to nedělá?
Jetě jednou dík
|
|
04.02.2022 23:31 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333491
|
|
Bobr53
|
|
|
Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém můe být podobný
Po provedení kompletní GO motor lape ve vech reimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převáně při dojezdu k nějaké křiovatce, kdy uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí vak znovu nastartovat a potom u po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. A zase druhý den znovu P0016.
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?
Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém můe být podobný :nevim
Po provedení kompletní GO motor lape ve vech reimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převáně při dojezdu k nějaké křiovatce, kdy uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí vak znovu nastartovat a potom u po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. A zase druhý den znovu P0016. :-((((
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?
Přílohy: 20211123132004 - Fázování sací vačky výjezd na Tesák.pdf ( 284995b ) - Fázování sací vačky OK |
|
05.02.2022 09:01 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333494
|
|
Hanz 397
|
|
|
Bobr53 napsal(a): Ahoj kolegové,
vloudím se do tohoto tématu s benzinovým 1,6 THP 115kW/156HP, je to sice jiný motor, ale problém můe být podobný
Po provedení kompletní GO motor lape ve vech reimech jízdy báječně, jen se nemohu zbavit jednoho problému. Po nastartování a rozjezdu vyskočí cca do 2 km jízdy chyba P0016 - nesoulad otáček sací vačky s klikou, tato chyba vyskočí převáně při dojezdu k nějaké křiovatce, kdy uberu otáčky - po této chybě PCM zablokuje časování sací vačky. Stačí vak znovu nastartovat a potom u po celý den tato chyba nevyskočí, grafy časování vačky jedou jako podle kopíráku - viz graf správného chodu motoru při výjezdu na 10 km kopec na tempomat i klasickou jízdu. A zase druhý den znovu P0016.
Vyměnil jsem čidlo otáček sací vačky, týden byl klid, ale pak se chyba P0016 začala opět prosazovat. Poradíte?
Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuím sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, můe být vadný, nebo zapiněný elektroventil. Můe je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm má sítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude patný, je tam jetě jeden ventil, ale na ten u by musela hlava dolů... No a poslední monost, ale to by dělal hlavně za tepla, e je vydřené první loisko vačky od těsnících krouků. To zjistí jen tak, e ho sundá a prohlédne...
No a nebo samotný přestavovač. Můou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to ve za předpokladu, e má rozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a pouil jsi správný olej.
Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuím sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, můe být vadný, nebo zapiněný elektroventil. Můe je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm má sítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude patný, je tam jetě jeden ventil, ale na ten u by musela hlava dolů... No a poslední monost, ale to by dělal hlavně za tepla, e je vydřené první loisko vačky od těsnících krouků. To zjistí jen tak, e ho sundá a prohlédne...
No a nebo samotný přestavovač. Můou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to ve za předpokladu, e má rozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a pouil jsi správný olej.
|
|
05.02.2022 09:05 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333495
|
|
Hanz 397
|
|
|
bedab napsal(a): Ahoj.
Dík za radu. Určitě to uděláme jetě jednou.
Tohle udělal hned na začátku e shodil řemen a nastartoval motor. Zvuky se neozývali, tak vyměnil kolo kladky. Kdy jsem odjel bylo to OK, ale druhý den ráno se to vrátilo.
Jetě bych se chtěl zeptat. To chrastění proměnného časování je pouze po startu a pak u to nedělá?
Jetě jednou dík
A vyměnil i řemen? A změnilo se to nějak?
Ten nastavovač větinou zachrastí jen po startu, ale záleí na jeho stavu. Pokud je vymačkaný, tak si dokáe zarachtat i třeba při prudké změně otáček...
Občas pomůe vyměnit zpětný ventil vedení oleje, a nebo několikrát za sebou vyměnit olej, nejlíp s nějakým proplachem. Já dávám proplach od STP a funguje.
A vyměnil i řemen? A změnilo se to nějak?
Ten nastavovač větinou zachrastí jen po startu, ale záleí na jeho stavu. Pokud je vymačkaný, tak si dokáe zarachtat i třeba při prudké změně otáček...
Občas pomůe vyměnit zpětný ventil vedení oleje, a nebo několikrát za sebou vyměnit olej, nejlíp s nějakým proplachem. Já dávám proplach od STP a funguje.
|
|
06.02.2022 02:07 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333562
|
|
Bobr53
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Podívej se, co dělají VANOSy po nastartování. Tahle chyba je tuím sací strana. Ta by po studeném startu měla mít posun cca 120° a pak by ji měl stáhnout na něco kolem 100. Přesně si ty hodnoty nepamatuju. Pokud to neudělá, můe být vadný, nebo zapiněný elektroventil. Můe je prohodit mezi sebou, jsou stejné a pokud na něm má sítko, tak ho sundej, je tam jen pro zlost. Pokud se chyba nepřestěhuje, tak se podívej na zpětný ventil vedení oleje. Ten je zase na obou stranách na spodní části hlavy, jakoby pod tím elektroventilem. Z venku vypadá, jako ucpávka na 40tx. Pokud ani ten nebude patný, je tam jetě jeden ventil, ale na ten u by musela hlava dolů... No a poslední monost, ale to by dělal hlavně za tepla, e je vydřené první loisko vačky od těsnících krouků. To zjistí jen tak, e ho sundá a prohlédne...
No a nebo samotný přestavovač. Můou v něm být nečistoty a nebo netěsní. Ale ty mezi sebou nejdou přehodit s výfukovým!
Samozřejmě to ve za předpokladu, e má rozvody správně nastavené, správně předepnutý řetěz a pouil jsi správný olej.
Hanzi díky za ochotu.
Můj 1,6 THP s turbínou má VANOS jen na sací vačce, tam je rozsah časování zřejmě jiný ne u 1,6 VTi, z grafu co jsem uvedl je rozsah od -33°do +38°.
Elektroventil byl původně s jedním sítkem jen na vstupním středovém krouku - tento pouívá na motorech BMW, já jsem v rámci GO hlavy zakoupil ventil se třemi sítky - tyhle dávají PSA.
Těsnící krouky na sací vačce jsou v pořádku, pouzdro vydřené není, tlak oleje je v celém rozsahu otáček v pořádku.
Jak píe přestavovač - kolo VANOS, tak to jsem nerozebíral, take případnou nečistotu v něm vyloučit nemohu. Rozvody jsem nastavoval pečlivě a po ručním protočení motoru jsem je následně zkontroloval. Motor je v podstatě po GO co se týká kluzných částí nový, olej jsem pouil předepsaný TOTAL INEO ECS 5W-30.
Z grafu plyne, e "Poloha zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů" přesně odpovídá "Poadavku na polohu zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů".
Chyba P0016 pokud nastane, tak pouze po prvním nastartování motoru a rozjezdu, naskočí cca po ujetí 1 - 3 km trasy při poklesu otáček motoru u křiovatky, v průběhu celého dne se pak u neobjeví, a zase druhý den ráno.
Hanzi díky za ochotu.
Můj 1,6 THP s turbínou má VANOS jen na sací vačce, tam je rozsah časování zřejmě jiný ne u 1,6 VTi, z grafu co jsem uvedl je rozsah od -33°do +38°.
Elektroventil byl původně s jedním sítkem jen na vstupním středovém krouku - tento pouívá na motorech BMW, já jsem v rámci GO hlavy zakoupil ventil se třemi sítky - tyhle dávají PSA.
Těsnící krouky na sací vačce jsou v pořádku, pouzdro vydřené není, tlak oleje je v celém rozsahu otáček v pořádku.
Jak píe přestavovač - kolo VANOS, tak to jsem nerozebíral, take případnou nečistotu v něm vyloučit nemohu. Rozvody jsem nastavoval pečlivě a po ručním protočení motoru jsem je následně zkontroloval. Motor je v podstatě po GO co se týká kluzných částí nový, olej jsem pouil předepsaný TOTAL INEO ECS 5W-30.
Z grafu plyne, e "Poloha zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů" přesně odpovídá "Poadavku na polohu zařízení pro fázový posun vačkového hřídele sacích ventilů".
:nevim Chyba P0016 pokud nastane, tak pouze po prvním nastartování motoru a rozjezdu, naskočí cca po ujetí 1 - 3 km trasy při poklesu otáček motoru u křiovatky, v průběhu celého dne se pak u neobjeví, a zase druhý den ráno.
|
|
06.02.2022 11:12 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333619
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
@Bobr53
udelal jsi po te GO vsechna potrebna nastaveni ?
ten nastavovac muze stale chodit dle starych nastaveni..
8 z 10 mechaniku to proste slozi a jedem..resp nejedem
@Bobr53
udelal jsi po te GO vsechna potrebna nastaveni ?
ten nastavovac muze stale chodit dle starych nastaveni..
8 z 10 mechaniku to proste slozi a jedem..resp nejedem
|
|
06.02.2022 15:58 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333681
|
|
Hanz 397
|
|
|
A jo, vlastně, THP má jen jeden VANOS.
No kadopádně, jak psal Martin adaptace a pak zkus ten zpětný ventil. Tady je taky. Vypadá, jako by pomalu opoutěl tlak.
A ta sítka fakt vyhoď...
A jo, vlastně, THP má jen jeden VANOS.
No kadopádně, jak psal Martin adaptace a pak zkus ten zpětný ventil. Tady je taky. Vypadá, jako by pomalu opoutěl tlak.
A ta sítka fakt vyhoď...
|
|
07.02.2022 04:25 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333762
|
|
Bobr53
|
|
|
To Autodiag, Hanz 397
Ano autoadaptaci jsem po smontování motoru po GO provedl, po ní pár dnů problémy nebyly.
Pak jsem ale jetě měnil termostat chladící kapaliny a při tom jsem udělal kontrolu, jestli sítka solenoidu nastavování vačky nejsou náhodou zanesena nečistotami po GO motoru. Při tom jsem manipuloval s konektory solenoidu, čidla tlaku paliva, čidla měření mnoství a teploty oleje a naplnil jsem klimu. Po tomto zásahu do elektro kabeláe jsem u vak dalí adaptaci neprováděl - myslí, e jsem ji měl zopakovat?
Pro jistotu ji provedu znovu, jen co syn přijede na návtěvu.
To Autodiag, Hanz 397
Ano autoadaptaci jsem po smontování motoru po GO provedl, po ní pár dnů problémy nebyly.
Pak jsem ale jetě měnil termostat chladící kapaliny a při tom jsem udělal kontrolu, jestli sítka solenoidu nastavování vačky nejsou náhodou zanesena nečistotami po GO motoru. Při tom jsem manipuloval s konektory solenoidu, čidla tlaku paliva, čidla měření mnoství a teploty oleje a naplnil jsem klimu. Po tomto zásahu do elektro kabeláe jsem u vak dalí adaptaci neprováděl - myslí, e jsem ji měl zopakovat?
Pro jistotu ji provedu znovu, jen co syn přijede na návtěvu.
|
|
07.02.2022 08:12 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333768
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ono je tam tech nastaveni vice,ne jen vanosu a nastavovace
mel jsi prakticky vse venku...postupne udelej v diagnostice vymenu vceho coho se to tyka
sleduj jestli sedi tercik (synchro vacka/klika)
ono je tam tech nastaveni vice,ne jen vanosu a nastavovace
mel jsi prakticky vse venku...postupne udelej v diagnostice vymenu vceho coho se to tyka
sleduj jestli sedi tercik (synchro vacka/klika)
|
|
07.02.2022 09:09 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333774
|
|
Hanz 397
|
|
|
Sinchronizace bude, jinak by mu to psalo hned po startu. Ono to po nastartování ten systém nechá naplnit olejem a pak ten VANOS fakt pomalu stáhne na poadovanou hodnotu.
To se dá docela pěkně vysledovat v ivých hodnotách a musí přesně, +- 1 stupeň kopírovat.
Jetě mě napadlo, jak jsi měl venku ten elektroventil... Má na něm jetě těsnící gumičky mezi jednotlivými sekcemi? Jestli se neskřípla... A nebo, má ho nadoraz zatlačenej?
Sinchronizace bude, jinak by mu to psalo hned po startu. Ono to po nastartování ten systém nechá naplnit olejem a pak ten VANOS fakt pomalu stáhne na poadovanou hodnotu.
To se dá docela pěkně vysledovat v ivých hodnotách a musí přesně, +- 1 stupeň kopírovat.
Jetě mě napadlo, jak jsi měl venku ten elektroventil... Má na něm jetě těsnící gumičky mezi jednotlivými sekcemi? Jestli se neskřípla... A nebo, má ho nadoraz zatlačenej?
|
|
07.02.2022 14:18 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333885
|
|
Hanz 397
|
|
|
To jsem jetě s novými rozvody neviděl...
Jo, se starými je kadý start, jako sportka... Buď se trefí, nebo ne, zvlá, kdy je VANOS plnej karbonu a řetěz nejmíň o článek delí.
Zkus mrknout do těch ivých dat po tom startu, jestli kopíruje tu předepsanou hodnotu. Tím zároveň zjistí i tu synchronizaci...
To jsem jetě s novými rozvody neviděl...
Jo, se starými je kadý start, jako sportka... Buď se trefí, nebo ne, zvlá, kdy je VANOS plnej karbonu a řetěz nejmíň o článek delí.
Zkus mrknout do těch ivých dat po tom startu, jestli kopíruje tu předepsanou hodnotu. Tím zároveň zjistí i tu synchronizaci...
|
|
07.02.2022 18:13 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333897
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
to uz je dyl...bylo to celkove u tech kusu prvnich kodu motoru
pomohlo atz nekolikate zakladni nastaveni vseho co jsem nasel ..pak byl klid
tezko rict jestli to bylo motorem jako takovym nebo SW (vsechny meli stejny)
to uz je dyl...bylo to celkove u tech kusu prvnich kodu motoru
pomohlo atz nekolikate zakladni nastaveni vseho co jsem nasel :D ..pak byl klid
tezko rict jestli to bylo motorem jako takovym nebo SW (vsechny meli stejny)
|
|
08.02.2022 02:26 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3333995
|
|
Bobr53
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Zkus mrknout do těch ivých dat po tom startu, jestli kopíruje tu předepsanou hodnotu. Tím zároveň zjistí i tu synchronizaci...
Pánové díky za vai ochotu
Proel jsem si historii skenů ivých hodnot v Diagboxu a nael jsem 3 grafy, které hodím do přílohy.
Ve vech třech případech vyskočila P0016 do ujetí 2 km od rozjezdu, přitom poadované i skutečné hodnoty časování vačky jsou podle mne v korelaci.
Co mě ale teď dodatečně trochu zaráí je fakt, e ve vech 3 těchto grafech je zahájeno faktické časování vačky se zpoděním cca okolo 70 sec po nastartování motoru! Tady si nejsem jistý, jestli je tato prodleva opodstatněná?
V ivých hodnotách jsem okamik vzniku MIL P0016 označil červenou čarou.
Pánové díky za vai ochotu :palec
Proel jsem si historii skenů ivých hodnot v Diagboxu a nael jsem 3 grafy, které hodím do přílohy.
Ve vech třech případech vyskočila P0016 do ujetí 2 km od rozjezdu, přitom poadované i skutečné hodnoty časování vačky jsou podle mne v korelaci.
Co mě ale teď dodatečně trochu zaráí je fakt, e ve vech 3 těchto grafech je zahájeno faktické časování vačky se zpoděním cca okolo 70 sec po nastartování motoru! Tady si nejsem jistý, jestli je tato prodleva opodstatněná? :nevim
V ivých hodnotách jsem okamik vzniku MIL P0016 označil červenou čarou.
Přílohy: 20211124 - Graf 3°C, START, po 70 sec vačka fázuje, po 1 km MIL P0016.pdf ( 254204b ) - Start 20s, rozjezd 66s, časování zahájeno 90s, MIL 146s 20211125 - Graf 3°C, START, vačka po 75 sec fázuje, po 2 km MIL.pdf ( 256825b ) - Start 15s, rozjezd 53s, časování 90s, MIL 230s 20211204 - Graf 0°C, START, vačka časuje po 65 sec, po 1 km MIL.pdf ( 265995b ) - Start 25s, rozjezd 40s, časování 90s, MIL 190s |
|
08.02.2022 11:49 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3334026
|
|
Hanz 397
|
|
|
To, e nereguluje hned po startu, ale s nějakou prodlevou je v pořádku. Ani z principu nemůe, protoe u starích motorů by po kadém startu skočil do chyby. Čeká, a se natlakuje a ustálí tlak v olejovém systému. A je to u z toho důvodu, e ten VANOS má docela vysokou spotřebu oleje, tak aby po tom startu nevzal vekerý olej ostatním komponentům.
V těch grafech je krásně vidět zakolísání těsně před maximálním přesunutím. To by mohlo znamenat málo oleje, patný olej (psal jsi, ale, e jsi dal předepsaný), nedostatečný tlak oleje (řízení olejového čerpadla), sítka na elektroventilu, netěsnost ... Prostě cokoliv, co má vliv na to, e ten VANOS má ve chvíli největí potřeby oleje, toho oleje málo...
To, e nereguluje hned po startu, ale s nějakou prodlevou je v pořádku. Ani z principu nemůe, protoe u starích motorů by po kadém startu skočil do chyby. Čeká, a se natlakuje a ustálí tlak v olejovém systému. A je to u z toho důvodu, e ten VANOS má docela vysokou spotřebu oleje, tak aby po tom startu nevzal vekerý olej ostatním komponentům.
V těch grafech je krásně vidět zakolísání těsně před maximálním přesunutím. To by mohlo znamenat málo oleje, patný olej (psal jsi, ale, e jsi dal předepsaný), nedostatečný tlak oleje (řízení olejového čerpadla), sítka na elektroventilu, netěsnost ... Prostě cokoliv, co má vliv na to, e ten VANOS má ve chvíli největí potřeby oleje, toho oleje málo...
|
|
09.02.2022 21:48 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3334185
|
|
bedab
|
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): A vyměnil i řemen? A změnilo se to nějak?
Ten nastavovač větinou zachrastí jen po startu, ale záleí na jeho stavu. Pokud je vymačkaný, tak si dokáe zarachtat i třeba při prudké změně otáček...
Občas pomůe vyměnit zpětný ventil vedení oleje, a nebo několikrát za sebou vyměnit olej, nejlíp s nějakým proplachem. Já dávám proplach od STP a funguje.
Ahoj
Vyměnil jsem řemen a kolo kladky. Po nastartování ve OK, ale druhý den se to ozvalo znovu. Teď jsem zjistil e se to ozývá pouze pokud je venku pod 1° Pokud je tepleji, tak se nic neozývá. Take teď čekám a bude víc zima Pak odzkouíme sundat řemen a uvidím jestli to bude dělat i kdy přidám plyn.
Dík za radu. Pak se jetě ozvu co jsme zjistily.
Ahoj
Vyměnil jsem řemen a kolo kladky. Po nastartování ve OK, ale druhý den se to ozvalo znovu. Teď jsem zjistil e se to ozývá pouze pokud je venku pod 1° Pokud je tepleji, tak se nic neozývá. Take teď čekám a bude víc zima Pak odzkouíme sundat řemen a uvidím jestli to bude dělat i kdy přidám plyn.
Dík za radu. Pak se jetě ozvu co jsme zjistily.
|
|
10.02.2022 10:34 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3334201
|
|
Hanz 397
|
|
|
No, ona ta rolna můe být v pořádku, ale jak jsem psal, je vyosený celý napínák. Jak pracuje, tak se časem vydře ten čep, na kterém se "točí", jak ho pruina tlačí proti řemenu a řemen proti pruině. Pak stačí málo, protoe je docela blízko alternátoru a to vrzání dělá řemen na řemenici alternátoru, jak na ni nenajede rovně. Jetě zkus vzít čistič na brzdy a kdy to bude dělat, tak za chodu na ten řemen stříkni. Uvidí, e to buď přestane, nebo se to změní.
No, ona ta rolna můe být v pořádku, ale jak jsem psal, je vyosený celý napínák. Jak pracuje, tak se časem vydře ten čep, na kterém se "točí", jak ho pruina tlačí proti řemenu a řemen proti pruině. Pak stačí málo, protoe je docela blízko alternátoru a to vrzání dělá řemen na řemenici alternátoru, jak na ni nenajede rovně. Jetě zkus vzít čistič na brzdy a kdy to bude dělat, tak za chodu na ten řemen stříkni. Uvidí, e to buď přestane, nebo se to změní.
|
|
02.03.2022 20:51 -
Re: Řídící ventil seřízení vačkového hřídele / C5 II 2.0i 16v
|
3335295
|
|
bedab
|
Město: Dubí, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 16 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): No, ona ta rolna můe být v pořádku, ale jak jsem psal, je vyosený celý napínák. Jak pracuje, tak se časem vydře ten čep, na kterém se "točí", jak ho pruina tlačí proti řemenu a řemen proti pruině. Pak stačí málo, protoe je docela blízko alternátoru a to vrzání dělá řemen na řemenici alternátoru, jak na ni nenajede rovně. Jetě zkus vzít čistič na brzdy a kdy to bude dělat, tak za chodu na ten řemen stříkni. Uvidí, e to buď přestane, nebo se to změní.
Ahoj
Moc dík za uitečnou radu. Váně to byla ten celý napínák. Vyměnili jsme ho a je po vrzání.
Dík
Béďa
Ahoj
Moc dík za uitečnou radu. Váně to byla ten celý napínák. Vyměnili jsme ho a je po vrzání.
Dík
Béďa
|
|
| |
|
|