| | |
05.09.2017 20:44 -
Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3093564
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Zdravím,
po studeném startu mi kolísají volnoběné otáčky a auto se celé trochu třese.
Při jízdě má motor klidný chod, za plynem jde dobře, po zahřátí jsou volnoběné otáčky stabilní.
Studený motor staruje na drc. Start teplého motoru je zcela bezproblémový.
Tak jednou za měsíc mi po startu vyskočí chyba P0410 (ventilátor sekundárního vzduchu do výfuku).
Nemyslím si, e to s tím souvisí, větina starů je bez chyby, ventilátor je cca 20 sekund slyet.
Rozvody, svíčky a filtry byly měněné před necelým rokem, dělalo to i předtím.
krtící klapku jsem čistil. Musí se dělat adaptace u C5 I ?
Řekl bych, e v létě to nebylo tolik patrné, v zimě to naopak bylo výrazné velmi.
Máte někdo nějakou radu (kromě diagnostiky, tam se samozřejmě chystám, ale rád bývám teoreticky připraven) ? Děkuji.
Zdravím,
po studeném startu mi kolísají volnoběné otáčky a auto se celé trochu třese.
Při jízdě má motor klidný chod, za plynem jde dobře, po zahřátí jsou volnoběné otáčky stabilní.
Studený motor staruje na drc. Start teplého motoru je zcela bezproblémový.
Tak jednou za měsíc mi po startu vyskočí chyba P0410 (ventilátor sekundárního vzduchu do výfuku).
Nemyslím si, e to s tím souvisí, větina starů je bez chyby, ventilátor je cca 20 sekund slyet.
Rozvody, svíčky a filtry byly měněné před necelým rokem, dělalo to i předtím.
krtící klapku jsem čistil. Musí se dělat adaptace u C5 I ?
Řekl bych, e v létě to nebylo tolik patrné, v zimě to naopak bylo výrazné velmi.
Máte někdo nějakou radu (kromě diagnostiky, tam se samozřejmě chystám, ale rád bývám teoreticky připraven) ? Děkuji.
|
|
05.09.2017 21:45 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3093580
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pokud jsi cistil klapku adaptace se samozdrejme delat musi..
nicmene k tvemu problemu bez diagnostiky je ciste vesteni
pokud jsi cistil klapku adaptace se samozdrejme delat musi..
nicmene k tvemu problemu bez diagnostiky je ciste vesteni
|
|
06.11.2017 10:19 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3106915
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Tak sháním nějakého dobrého větce. Na diagnostice jsem byl a Lexia nenačte řídící jednotku, take nebylo moné spustit ádné testy. Má někdo nějakou dobrou radu ? Díky.
Tak sháním nějakého dobrého větce. Na diagnostice jsem byl a Lexia nenačte řídící jednotku, take nebylo moné spustit ádné testy. Má někdo nějakou dobrou radu ? Díky.
|
|
06.11.2017 12:54 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3106946
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zkus HANZe,toho bych rekl ze mas nejbliz
to ze to byla lexie a nenacetlo to ECU, pravdepodobne znamena ze to byla velmi stara verze a pravdepodobne i cinsky HW
poslednich cca 5-7 let se jiz pouziva DIAGBOX
zkus HANZe,toho bych rekl ze mas nejbliz
to ze to byla lexie a nenacetlo to ECU, pravdepodobne znamena ze to byla velmi stara verze a pravdepodobne i cinsky HW :(
poslednich cca 5-7 let se jiz pouziva DIAGBOX
|
|
06.11.2017 13:13 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3106965
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Byl jsem u Jardy Růeho, nepodezříval bych ho z toho, e nemá pořádnou diagnostiku. Napsal jsem Lexia, ale byl to myslím Diagbox, to je pro mě takový rozdíl, který laicky nerozliím.
Byl jsem u Jardy Růeho, nepodezříval bych ho z toho, e nemá pořádnou diagnostiku. Napsal jsem Lexia, ale byl to myslím Diagbox, to je pro mě takový rozdíl, který laicky nerozliím.
|
|
06.11.2017 14:15 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3107006
|
|
jumep
|
|
|
mas tam plyn?
mas tam plyn?
|
|
06.11.2017 15:36 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3107029
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Nemám, je to čistej benzín.
Nemám, je to čistej benzín.
|
|
06.11.2017 17:59 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3107072
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ret33 napsal(a): Byl jsem u Jardy Růeho, nepodezříval bych ho z toho, e nemá pořádnou diagnostiku. Napsal jsem Lexia, ale byl to myslím Diagbox, to je pro mě takový rozdíl, který laicky nerozliím.
jasny..chapu on to rozdil je velkej proto jsem to napsal, ale to jsi nemohl vedet
jasny..chapu on to rozdil je velkej proto jsem to napsal, ale to jsi nemohl vedet
|
|
06.11.2017 19:25 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3107116
|
|
jumep
|
|
|
ak diagnostika nenacita jednotku a auto ide tak to je sakra divne
tam nie je nejako dovod preco by to nemalo nacitat ked ten motor ide
ak diagnostika nenacita jednotku a auto ide tak to je sakra divne
tam nie je nejako dovod preco by to nemalo nacitat ked ten motor ide
|
|
06.11.2017 19:53 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3107133
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
no je to podivne
no je to podivne
|
|
12.11.2017 13:19 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3108772
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Z které strany se číslují válce u 2.0 RFN ?
Z které strany se číslují válce u 2.0 RFN ?
|
|
12.11.2017 15:35 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3108799
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
:palec
Přílohy: RFJ.png ( 8363b ) - |
|
15.11.2017 15:42 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3109883
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Tak dle diagnostiky v Citroenu jsou v ŘJ tyto dvě chyby:
Přechodná závada
Snímač referenčního válce 1 Koherence nebo elektrická závada (přeruený obvod, zkrat na plus pól, zkrat na kostru)
Přechodná závada
Vhánění vzduchu do výfuku Nesprávná funkce
Ad snímač referenčního válce, koherence je mylena s čím ? A snímač referenčního válce je součástka č. 9 z přílohy ?
Tak dle diagnostiky v Citroenu jsou v ŘJ tyto dvě chyby:
Přechodná závada
Snímač referenčního válce 1 Koherence nebo elektrická závada (přeruený obvod, zkrat na plus pól, zkrat na kostru)
Přechodná závada
Vhánění vzduchu do výfuku Nesprávná funkce
Ad snímač referenčního válce, koherence je mylena s čím ? A snímač referenčního válce je součástka č. 9 z přílohy ?
Přílohy: snimac_ref_valce.jpg ( 230958b ) - |
|
15.11.2017 21:24 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3110056
|
|
jumep
|
|
|
ano, ten snimac mas spravne identifikovany, ale ono to este moze robit solenoid alebo kolecko vacky (co by som skor odhadoval na to ako na snimac)
ano, ten snimac mas spravne identifikovany, ale ono to este moze robit solenoid alebo kolecko vacky (co by som skor odhadoval na to ako na snimac)
|
|
15.11.2017 22:06 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3110065
|
|
jumep
|
|
|
odkedy ti cerpadlo v nadrzi meni polohu vacky?
a nerobilo by to skor pri nedostatocnom tlaku problem vo vyssich otackach?
odkedy ti cerpadlo v nadrzi meni polohu vacky?
a nerobilo by to skor pri nedostatocnom tlaku problem vo vyssich otackach?
|
|
15.11.2017 22:18 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3110066
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
zkusme to jinak..jakej je tam olej a jak dlouho?
zkusme to jinak..jakej je tam olej a jak dlouho?
|
|
16.11.2017 03:44 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v - u mě to dělal EGR
|
3110102
|
|
fb150
|
Město: M.B.V., Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Mně to samý dělalo taky, úplně to s autem házelo, a jetě mi po pár stech ujetých metrech počítač zapípal a vyplivl Antipollution fault a/nebo Automatic catalyzer fault (u si to přesně nepamatuju) a přestal zapalovat třetí válec, take auto bylo úplně bez tahu. Chyba se ale vyskytovala pouze v zimě, v létě jsem o ní nevěděl, teda to vynechávání zapalování, to házení na volnoběh bylo celoročně. Po vynechání zapalování třetího válce pomohlo jen chcípnout a nastartovat, auto mě potom vypípalo a opětovně poplivalo výe vypsanejma hlákama, ale motor u táhl normálně, i kdy teda na volnoběh házel pořád dál, dokud se neohřál. Postupně jsem vyměnil zapalovací litu, svíčky, vstřiky, lambdu, nechal přehrát soft, potom různý aditiva, atd., ale dělalo to pořád. Pak jsem se dozvěděl, e EGR mají i benzínová auta, ne jen nafáky (vzápětí se dostanu k tomu, proč ho zmiňuju), a taky e kdy auto provozujete na LPG, e se karbonizuje motor. No já si myslím, e je to spí kvůli EGRu, ale evidentně za to LPG můe taky. Kadopádně jsem si nechal udělat dekarbonizaci, ale nepomohlo to, pořád to dělalo, tak jsem vyměnil i EGR, o kterým jsem původně ani netuil, e ho v autě vůbec mám, a ejhle motor začal příst klidně jako kočička i za studena a u est týdnů mi nevypadlo zapalování třetího válce. Teď se modlím, kudy jen chodím, aby to bylo ono a aby mi u toho krámu přestal jankovat aspoň motor, kdy u nic jinýho, aby mi někde uprostřed křiovatky nepřestal zapalovat třetí válec a mě nesmetl kamion, co tam pojede z kopce devadesátkou, zatímco já se budu snait nastartovat. Rok a půl jsem se s tím autem trápil, stálo mě to přes třicet tisíc, několikrát jsem se dostal do ivota nebezpečné situace a ono přitom (zřejmě) stačilo vyměnit jen jedno eurokurvítko za 1.600 Kč. A víte, proč jsem si koupil benzína a ne nafáka? Předtím jsem toti jednoho měl a byl velice problémovej, tak jsem si myslel, e benzín bude v pohodě. Já naivka... Pokud tenhle motor provozujete na LPG, měli byste si do benzínu pokadý přidat i aditiva na rozpoutění karbonu (u mě ročně asi 400 Kč navíc - 2x200 Kč na dvě nádre, co vyjedu za rok) a pokud by to zase začalo zlobit, co celkem spolehlivě poznáte na nepravidelným chodu motoru na volnoběh za studena, nekupujte hned novou cívku, vstřiky nebo svíčky, jen si nechte zkontrolovat EGR a/nebo udělat dekarbonizaci. Mně to pomohlo, i kdy nevím na jak dlouho. Zatím drí.
Mně to samý dělalo taky, úplně to s autem házelo, a jetě mi po pár stech ujetých metrech počítač zapípal a vyplivl Antipollution fault a/nebo Automatic catalyzer fault (u si to přesně nepamatuju) a přestal zapalovat třetí válec, take auto bylo úplně bez tahu. Chyba se ale vyskytovala pouze v zimě, v létě jsem o ní nevěděl, teda to vynechávání zapalování, to házení na volnoběh bylo celoročně. Po vynechání zapalování třetího válce pomohlo jen chcípnout a nastartovat, auto mě potom vypípalo a opětovně poplivalo výe vypsanejma hlákama, ale motor u táhl normálně, i kdy teda na volnoběh házel pořád dál, dokud se neohřál. Postupně jsem vyměnil zapalovací litu, svíčky, vstřiky, lambdu, nechal přehrát soft, potom různý aditiva, atd., ale dělalo to pořád. Pak jsem se dozvěděl, e EGR mají i benzínová auta, ne jen nafáky (vzápětí se dostanu k tomu, proč ho zmiňuju), a taky e kdy auto provozujete na LPG, e se karbonizuje motor. No já si myslím, e je to spí kvůli EGRu, ale evidentně za to LPG můe taky. Kadopádně jsem si nechal udělat dekarbonizaci, ale nepomohlo to, pořád to dělalo, tak jsem vyměnil i EGR, o kterým jsem původně ani netuil, e ho v autě vůbec mám, a ejhle motor začal příst klidně jako kočička i za studena a u est týdnů mi nevypadlo zapalování třetího válce. Teď se modlím, kudy jen chodím, aby to bylo ono a aby mi u toho krámu přestal jankovat aspoň motor, kdy u nic jinýho, aby mi někde uprostřed křiovatky nepřestal zapalovat třetí válec a mě nesmetl kamion, co tam pojede z kopce devadesátkou, zatímco já se budu snait nastartovat. Rok a půl jsem se s tím autem trápil, stálo mě to přes třicet tisíc, několikrát jsem se dostal do ivota nebezpečné situace a ono přitom (zřejmě) stačilo vyměnit jen jedno eurokurvítko za 1.600 Kč. A víte, proč jsem si koupil benzína a ne nafáka? Předtím jsem toti jednoho měl a byl velice problémovej, tak jsem si myslel, e benzín bude v pohodě. Já naivka... Pokud tenhle motor provozujete na LPG, měli byste si do benzínu pokadý přidat i aditiva na rozpoutění karbonu (u mě ročně asi 400 Kč navíc - 2x200 Kč na dvě nádre, co vyjedu za rok) a pokud by to zase začalo zlobit, co celkem spolehlivě poznáte na nepravidelným chodu motoru na volnoběh za studena, nekupujte hned novou cívku, vstřiky nebo svíčky, jen si nechte zkontrolovat EGR a/nebo udělat dekarbonizaci. Mně to pomohlo, i kdy nevím na jak dlouho. Zatím drí.
|
|
16.11.2017 08:27 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3110127
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Tak to vezmu popořadě:
1. koleno nebo solenoid vačky - vůbec nemám tuení, co to je, kde to najít a jak zkontrolovat funkci.
Snímač referenčního válce jsem vyměnil, take tím to opravdu nebude.
2. Jaký dává tlak čerpadlo nevím, ale problém je jen na volnoběh u studeného motoru. Kdyby byl problém s čerpadlem, byl by problém asi pořád ?
3. olej tam mám Total 10W-40, čerstvě vyměněný asi 500 km, předtím tam byl té total 10W-40 jeden rok, 10 000 km. Co tam bylo předtím ví leda Pánbůh. Dělalo to vdy, i před první výměnou oleje, kterou jsem dělal.
4. EGR jsem zkouel čistit, jeho výměna taky není nic smrtelnýho, ale u se mi nechce dělat nic naslepo. Auto na plyn neprovozuju.
Řekl bych, e to má souvislost s venkovní teplotou, čím studenějí noc, tím horí volnoběh po startu a moná i s délkou stání, pokud auto pár dní nejelo, zdá se mi to horí.
Jetě takový postřeh - úplně po startu, kdy to má elektronikou zvýené otáčky to je dobré, začne se to projevovat buď po chvíly běhu nebo po prolápnutí plynového pedálu. To u je ale taková dojmologie, autem větinou nejezdím já, take to úplně nemám vysledované.
Tak to vezmu popořadě:
1. koleno nebo solenoid vačky - vůbec nemám tuení, co to je, kde to najít a jak zkontrolovat funkci.
Snímač referenčního válce jsem vyměnil, take tím to opravdu nebude.
2. Jaký dává tlak čerpadlo nevím, ale problém je jen na volnoběh u studeného motoru. Kdyby byl problém s čerpadlem, byl by problém asi pořád ?
3. olej tam mám Total 10W-40, čerstvě vyměněný asi 500 km, předtím tam byl té total 10W-40 jeden rok, 10 000 km. Co tam bylo předtím ví leda Pánbůh. Dělalo to vdy, i před první výměnou oleje, kterou jsem dělal.
4. EGR jsem zkouel čistit, jeho výměna taky není nic smrtelnýho, ale u se mi nechce dělat nic naslepo. Auto na plyn neprovozuju.
Řekl bych, e to má souvislost s venkovní teplotou, čím studenějí noc, tím horí volnoběh po startu a moná i s délkou stání, pokud auto pár dní nejelo, zdá se mi to horí.
Jetě takový postřeh - úplně po startu, kdy to má elektronikou zvýené otáčky to je dobré, začne se to projevovat buď po chvíly běhu nebo po prolápnutí plynového pedálu. To u je ale taková dojmologie, autem větinou nejezdím já, take to úplně nemám vysledované.
|
|
16.11.2017 10:57 -
Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
|
3110162
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
diagnostiku a podivat se na merene hodnoty ,zejmena teploty a delku vstriku
vycistit poradne klapku a provest inicializaci diagnostikou
diagnostiku a podivat se na merene hodnoty ,zejmena teploty a delku vstriku
vycistit poradne klapku a provest inicializaci diagnostikou
|
|
| |
|
|