Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v
1 2 > >|
05.09.2017 20:44 - Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3093564
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
po studeném startu mi kolísají volnoběžné otáčky a auto se celé trochu třese.
Při jízdě má motor klidný chod, za plynem jde dobře, po zahřátí jsou volnoběžné otáčky stabilní.
Studený motor staruje na drc. Start teplého motoru je zcela bezproblémový.

Tak jednou za měsíc mi po startu vyskočí chyba P0410 (ventilátor sekundárního vzduchu do výfuku).
Nemyslím si, že to s tím souvisí, většina starů je bez chyby, ventilátor je cca 20 sekund slyšet.

Rozvody, svíčky a filtry byly měněné před necelým rokem, dělalo to i předtím.
Škrtící klapku jsem čistil. Musí se dělat adaptace u C5 I ?

Řekl bych, že v létě to nebylo tolik patrné, v zimě to naopak bylo výrazné velmi.
Máte někdo nějakou radu (kromě diagnostiky, tam se samozřejmě chystám, ale rád bývám teoreticky připraven) ? Děkuji.

05.09.2017 21:45 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3093580
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
pokud jsi cistil klapku adaptace se samozdrejme delat musi..
nicmene k tvemu problemu bez diagnostiky je ciste vesteni

06.11.2017 10:19 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3106915
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak sháním nějakého dobrého věštce. Na diagnostice jsem byl a Lexia nenačte řídící jednotku, takže nebylo možné spustit žádné testy. Má někdo nějakou dobrou radu ? Díky.

06.11.2017 12:54 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3106946
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zkus HANZe,toho bych rekl ze mas nejbliz
to ze to byla lexie a nenacetlo to ECU, pravdepodobne znamena ze to byla velmi stara verze a pravdepodobne i cinsky HW
poslednich cca 5-7 let se jiz pouziva DIAGBOX

06.11.2017 13:13 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3106965
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Byl jsem u Jardy Růžeho, nepodezříval bych ho z toho, že nemá pořádnou diagnostiku. Napsal jsem Lexia, ale byl to myslím Diagbox, to je pro mě takový rozdíl, který laicky nerozliším.

06.11.2017 14:15 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3107006
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mas tam plyn?

06.11.2017 15:36 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3107029
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nemám, je to čistej benzín.

06.11.2017 17:59 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3107072
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ret33 napsal(a):
Byl jsem u Jardy Růžeho, nepodezříval bych ho z toho, že nemá pořádnou diagnostiku. Napsal jsem Lexia, ale byl to myslím Diagbox, to je pro mě takový rozdíl, který laicky nerozliším.

jasny..chapu on to rozdil je velkej proto jsem to napsal, ale to jsi nemohl vedet

06.11.2017 19:25 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3107116
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak diagnostika nenacita jednotku a auto ide tak to je sakra divne

tam nie je nejako dovod preco by to nemalo nacitat ked ten motor ide

06.11.2017 19:53 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3107133
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no je to podivne

12.11.2017 13:19 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3108772
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Z které strany se číslují válce u 2.0 RFN ?

12.11.2017 15:35 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3108799
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu


Přílohy:
RFJ.png ( 8363b ) -

15.11.2017 15:42 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3109883
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak dle diagnostiky v Citroenu jsou v ŘJ tyto dvě chyby:

Přechodná závada
Snímač referenčního válce 1 Koherence nebo elektrická závada (přerušený obvod, zkrat na plus pól, zkrat na kostru)

Přechodná závada
Vhánění vzduchu do výfuku Nesprávná funkce

Ad snímač referenčního válce, koherence je myšlena s čím ? A snímač referenčního válce je součástka č. 9 z přílohy ?

Přílohy:
snimac_ref_valce.jpg ( 230958b ) -

15.11.2017 21:24 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3110056
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ano, ten snimac mas spravne identifikovany, ale ono to este moze robit solenoid alebo kolecko vacky (co by som skor odhadoval na to ako na snimac)

15.11.2017 21:31 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3110058
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ano, ten snimac mas spravne identifikovany, ale ono to este moze robit solenoid alebo kolecko vacky (co by som skor odhadoval na to ako na snimac)



A co třeba čerpadlo v nádrži ? Dává stabilní tlak ?

15.11.2017 22:06 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3110065
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
odkedy ti cerpadlo v nadrzi meni polohu vacky?
a nerobilo by to skor pri nedostatocnom tlaku problem vo vyssich otackach?

15.11.2017 22:18 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3110066
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zkusme to jinak..jakej je tam olej a jak dlouho?

16.11.2017 03:44 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v - u mě to dělal EGR 3110102
fb150
Město: M.B.V., Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Mně to samý dělalo taky, úplně to s autem házelo, a ještě mi po pár stech ujetých metrech počítač zapípal a vyplivl Antipollution fault a/nebo Automatic catalyzer fault (už si to přesně nepamatuju) a přestal zapalovat třetí válec, takže auto bylo úplně bez tahu. Chyba se ale vyskytovala pouze v zimě, v létě jsem o ní nevěděl, teda to vynechávání zapalování, to házení na volnoběh bylo celoročně. Po vynechání zapalování třetího válce pomohlo jen chcípnout a nastartovat, auto mě potom vypípalo a opětovně poplivalo výše vypsanejma hláškama, ale motor už táhl normálně, i když teda na volnoběh házel pořád dál, dokud se neohřál. Postupně jsem vyměnil zapalovací lištu, svíčky, vstřiky, lambdu, nechal přehrát soft, potom různý aditiva, atd., ale dělalo to pořád. Pak jsem se dozvěděl, že EGR mají i benzínová auta, ne jen nafáky (vzápětí se dostanu k tomu, proč ho zmiňuju), a taky že když auto provozujete na LPG, že se karbonizuje motor. No já si myslím, že je to spíš kvůli EGRu, ale evidentně za to LPG může taky. Každopádně jsem si nechal udělat dekarbonizaci, ale nepomohlo to, pořád to dělalo, tak jsem vyměnil i EGR, o kterým jsem původně ani netušil, že ho v autě vůbec mám, a ejhle motor začal příst klidně jako kočička i za studena a už šest týdnů mi nevypadlo zapalování třetího válce. Teď se modlím, kudy jen chodím, aby to bylo ono a aby mi u toho krámu přestal jankovat aspoň motor, když už nic jinýho, aby mi někde uprostřed křižovatky nepřestal zapalovat třetí válec a mě nesmetl kamion, co tam pojede z kopce devadesátkou, zatímco já se budu snažit nastartovat. Rok a půl jsem se s tím autem trápil, stálo mě to přes třicet tisíc, několikrát jsem se dostal do života nebezpečné situace a ono přitom (zřejmě) stačilo vyměnit jen jedno eurokurvítko za 1.600 Kč. A víte, proč jsem si koupil benzína a ne nafáka? Předtím jsem totiž jednoho měl a byl velice problémovej, tak jsem si myslel, že benzín bude v pohodě. Já naivka... Pokud tenhle motor provozujete na LPG, měli byste si do benzínu pokaždý přidat i aditiva na rozpouštění karbonu (u mě ročně asi 400 Kč navíc - 2x200 Kč na dvě nádrže, co vyjedu za rok) a pokud by to zase začalo zlobit, což celkem spolehlivě poznáte na nepravidelným chodu motoru na volnoběh za studena, nekupujte hned novou cívku, vstřiky nebo svíčky, jen si nechte zkontrolovat EGR a/nebo udělat dekarbonizaci. Mně to pomohlo, i když nevím na jak dlouho. Zatím drží.

16.11.2017 08:27 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3110127
ret33
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 162
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak to vezmu popořadě:

1. koleno nebo solenoid vačky - vůbec nemám tušení, co to je, kde to najít a jak zkontrolovat funkci.
Snímač referenčního válce jsem vyměnil, takže tím to opravdu nebude.

2. Jaký dává tlak čerpadlo nevím, ale problém je jen na volnoběh u studeného motoru. Kdyby byl problém s čerpadlem, byl by problém asi pořád ?

3. olej tam mám Total 10W-40, čerstvě vyměněný asi 500 km, předtím tam byl též total 10W-40 jeden rok, 10 000 km. Co tam bylo předtím ví leda Pánbůh. Dělalo to vždy, i před první výměnou oleje, kterou jsem dělal.

4. EGR jsem zkoušel čistit, jeho výměna taky není nic smrtelnýho, ale už se mi nechce dělat nic naslepo. Auto na plyn neprovozuju.

Řekl bych, že to má souvislost s venkovní teplotou, čím studenější noc, tím horší volnoběh po startu a možná i s délkou stání, pokud auto pár dní nejelo, zdá se mi to horší.

Ještě takový postřeh - úplně po startu, kdy to má elektronikou zvýšené otáčky to je dobré, začne se to projevovat buď po chvíly běhu nebo po prošlápnutí plynového pedálu. To už je ale taková dojmologie, autem většinou nejezdím já, takže to úplně nemám vysledované.

16.11.2017 10:57 - Re: Kolísání otáček po studeném startu / C5 I 2.0i 16v 3110162
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
diagnostiku a podivat se na merene hodnoty ,zejmena teploty a delku vstriku
vycistit poradne klapku a provest inicializaci diagnostikou

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator