| | |
18.06.2017 21:57 -
Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3075943
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
koupil jsem od známého jeho c5, jeliko mu s ní dola trpělivost a on kolem ní pobíhal s flexou, e jí naporcuje a mě jí bylo líto..
Auto mu hlásilo chybu 2. lambda sondy, take jí nechal v servise vyměnit a nechal udělat nové rozvody.. Od té doby je za studena slyet jeden ventil, cvaká jako by hydrotel.. Po nastartování se auto normálně rozjede, ale jakmile člověk dojede na první křiovatku, chce se rychleji rozjet, motor se zadusí a chcípne (tohle mi dělá i 1.6 v 307, ale tam mám manuál a stačí na chvíli podret spojku, ne se chytne).. Zajímavé je, e to zaduení je jen jednou po startu a pak u to celou cestu neudělá ani jednou.. Nakonec se po pár stovkách kiláků rozsvítila kontrolka motoru a katalyzátor hlásí ztrátu účinnosti... Tím jeho pohár trpělivosti přetekl...
Vzhledem k tomu, e má auto kompletně udělanej podvozek za nemalý peníz, chtěl bych tyto závady nějak vyřeit...
K mým dotazům... ohledně toho cvakání hydrotělu.. zajímavé je, e do výměny rozvodů motor byl naprosto tichý a cvakání se objevilo ihned při prvním nastartování po rozvodech... Jako kdyby se měnil olej, tak pochopím, e dali řidí - proto to cvaká, ale olej se neměnil.. Můe na tomto motoru něco způsobit cvakání ventilů jiného ne hydrotel?? Koukal jsem, e to má nějaké variabilní časování ventilů...
ztráta účinnosti katalyzátoru - znamená to e je KO, nebo ta lambda dává patné hodnoty.. chybu sice nehlásí, ale je divné e odeel kat hned po výměně lambdy.. Jinak závada je trvalá, nejde vymazat...
To přiduení motoru v první akceleraci po nastartování.. má to něco společného s lamdou a katem, nebo je to nějaká jiná závada???
Díky za nápady a postřehy
P.S.: 1/ tak jsem po několika hodinách pročítání fora doel k závěru, e to chcípání/duení po nastartování by mohl dělat ten ventil ovládající VVT - jsem na správné cestě???
2/ jetě jsem zapomněl dodat, e cvakání ventilů (za studena má auto zvuk jako HDI) zahřátím motoru zcela ustane... Pokud by byl vychozený hydrotel, tak by přece spíe cvakal na teplém motoru, kdy je olej řidí... Psal jsem tedy tomu kamarádovi co tam lil za olej a prý 15W-40.. Nemůou cvakat ventily kvůli příli hustému oleji??
3/ Pokud by byl vadný katalyzátor, tak co pouít takový ten prodluovací nástavec na lambda sondu?? Poláci to prodávají jak o ivot, zkouel jste to někdo??? Protoe ačkoliv svítí kontrolka motoru, auto jede jak má, výkon má a spotřeba kolem 8 litrů..
koupil jsem od známého jeho c5, jeliko mu s ní dola trpělivost a on kolem ní pobíhal s flexou, e jí naporcuje a mě jí bylo líto.. :-)
Auto mu hlásilo chybu 2. lambda sondy, take jí nechal v servise vyměnit a nechal udělat nové rozvody.. Od té doby je za studena slyet jeden ventil, cvaká jako by hydrotel.. Po nastartování se auto normálně rozjede, ale jakmile člověk dojede na první křiovatku, chce se rychleji rozjet, motor se zadusí a chcípne (tohle mi dělá i 1.6 v 307, ale tam mám manuál a stačí na chvíli podret spojku, ne se chytne).. Zajímavé je, e to zaduení je jen jednou po startu a pak u to celou cestu neudělá ani jednou.. Nakonec se po pár stovkách kiláků rozsvítila kontrolka motoru a katalyzátor hlásí ztrátu účinnosti... Tím jeho pohár trpělivosti přetekl...
Vzhledem k tomu, e má auto kompletně udělanej podvozek za nemalý peníz, chtěl bych tyto závady nějak vyřeit...
K mým dotazům... ohledně toho cvakání hydrotělu.. zajímavé je, e do výměny rozvodů motor byl naprosto tichý a cvakání se objevilo ihned při prvním nastartování po rozvodech... Jako kdyby se měnil olej, tak pochopím, e dali řidí - proto to cvaká, ale olej se neměnil.. Můe na tomto motoru něco způsobit cvakání ventilů jiného ne hydrotel?? Koukal jsem, e to má nějaké variabilní časování ventilů...
ztráta účinnosti katalyzátoru - znamená to e je KO, nebo ta lambda dává patné hodnoty.. chybu sice nehlásí, ale je divné e odeel kat hned po výměně lambdy.. Jinak závada je trvalá, nejde vymazat...
To přiduení motoru v první akceleraci po nastartování.. má to něco společného s lamdou a katem, nebo je to nějaká jiná závada???
Díky za nápady a postřehy
P.S.: 1/ tak jsem po několika hodinách pročítání fora doel k závěru, e to chcípání/duení po nastartování by mohl dělat ten ventil ovládající VVT - jsem na správné cestě???
2/ jetě jsem zapomněl dodat, e cvakání ventilů (za studena má auto zvuk jako HDI) zahřátím motoru zcela ustane... Pokud by byl vychozený hydrotel, tak by přece spíe cvakal na teplém motoru, kdy je olej řidí... Psal jsem tedy tomu kamarádovi co tam lil za olej a prý 15W-40.. Nemůou cvakat ventily kvůli příli hustému oleji??
3/ Pokud by byl vadný katalyzátor, tak co pouít takový ten prodluovací nástavec na lambda sondu?? Poláci to prodávají jak o ivot, zkouel jste to někdo??? Protoe ačkoliv svítí kontrolka motoru, auto jede jak má, výkon má a spotřeba kolem 8 litrů..
|
|
19.06.2017 23:48 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3076462
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Take dnes jsem měl konečně na auto čas a celý den jsem s ním jezdil...
Take s cvakáním hydrotelů je to jinak... hydrotely dodrují noční klid... včera v noci jsem to startoval a nic necvakalo... dneska jsem s autem celý den jezdil jezdil.. najeto přes 200km a cvakaly pořád... Teď v noci mi to nedalo a el jsem to nastartovat... a zase necvaká... Take buď opravdu dodruje noční klid, nebo je to teplotně závislé.. Nabiju notebook a jdu zkontrolovat čidla teploty motoru... Protoe kdyby byly rozvody o zub, jak by to ovlivnila teplota??
Ta díra v plynu po nastartování je fakt brutální... stál jsem asi 10s uprostřed křiovatky a auto nevědělo jestli má chcípnout nebo ne.. Kdy chcípne, tak po dalím nastartování je to zcela OK.. Ale první přidání plynu prostě neexistuje.. dusí se a nereaguje na plyn... Jediný fígl je protůrovat motor na neutrál a pak to jede OK... Tohle mi dělala na jednom autě krtící klapka... Take můe to být tím VVT ventilem, nebo spíe někde problém se vzduchem???
Take dnes jsem měl konečně na auto čas a celý den jsem s ním jezdil...
Take s cvakáním hydrotelů je to jinak... hydrotely dodrují noční klid... včera v noci jsem to startoval a nic necvakalo... dneska jsem s autem celý den jezdil jezdil.. najeto přes 200km a cvakaly pořád... Teď v noci mi to nedalo a el jsem to nastartovat... a zase necvaká... Take buď opravdu dodruje noční klid, nebo je to teplotně závislé.. Nabiju notebook a jdu zkontrolovat čidla teploty motoru... Protoe kdyby byly rozvody o zub, jak by to ovlivnila teplota??
Ta díra v plynu po nastartování je fakt brutální... stál jsem asi 10s uprostřed křiovatky a auto nevědělo jestli má chcípnout nebo ne.. Kdy chcípne, tak po dalím nastartování je to zcela OK.. Ale první přidání plynu prostě neexistuje.. dusí se a nereaguje na plyn... Jediný fígl je protůrovat motor na neutrál a pak to jede OK... Tohle mi dělala na jednom autě krtící klapka... Take můe to být tím VVT ventilem, nebo spíe někde problém se vzduchem???
|
|
21.06.2017 15:17 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077001
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Sice si tady troku povídám sám pro sebe, ale dneska jsem měl čas se celý den auto věnovat...
Take klepání hydrotělů je zcela náhodný jev.. Někdy nastartuju a klepají celý den, poslední dva dny o nich nevím...
Co jediné, zhorilo se chcípání motoru po prvním nastartování... prakticky nejsem po nastartování schopen přidat plyn... Je nejlepí to chvíli trápit s rychlostí, jakmile to zdechne, po druhém startu je to zcela ok... I kdy se nebudu snait rozjet, je znát jak motor po prvním startu sám se sebou bojuje...
Rozebral sem sání,e vyčistím krtící klapku a je zcela čistá...vzduchový filtr nový, take poslední servis se v tom taky hrabal..
A aby kromě keců byly i nějaké hodnoty...
zkusil jsem to napíchnout.. klapka drí kolem 600mV, hodnoty nikam nelítají... čidlo teploty nasávaného vzduchu ukazuje zhruba o troku víc ne je okolní teplota, ale nesmysly to nejsou...
Tak a něco co zcela v normálu není..
úhel posunutí vačkového hřídele na volnoběh ukazuje kolem 30, podle nápovědy lexie by tam mělo být 3
v otáčkách kolem 3000 by měla být hodnota kolem 30 a je ve skutečnosti 50.. Co to znamená?? funguje blbě ten fázový posun, nebo to můe indikovat skočené rozvody???
Nemám ádnou zkuenost s benzínama, take je normální, e první lambda dokolečka stoupá od 300mV do 1000mV a pak spadne zase na 300mV a pořád se to opakuje.. Zatímco druhá lambda stoupá od 300mV do 700mV s tím e kdy má první lambda nejméně, druhá má nejvíce a naopak???
Doufám, e někoho z vás něco napadne... .-)
Díky
Sice si tady troku povídám sám pro sebe, ale dneska jsem měl čas se celý den auto věnovat...
Take klepání hydrotělů je zcela náhodný jev.. Někdy nastartuju a klepají celý den, poslední dva dny o nich nevím...
Co jediné, zhorilo se chcípání motoru po prvním nastartování... prakticky nejsem po nastartování schopen přidat plyn... Je nejlepí to chvíli trápit s rychlostí, jakmile to zdechne, po druhém startu je to zcela ok... I kdy se nebudu snait rozjet, je znát jak motor po prvním startu sám se sebou bojuje...
Rozebral sem sání,e vyčistím krtící klapku a je zcela čistá...vzduchový filtr nový, take poslední servis se v tom taky hrabal..
A aby kromě keců byly i nějaké hodnoty...
zkusil jsem to napíchnout.. klapka drí kolem 600mV, hodnoty nikam nelítají... čidlo teploty nasávaného vzduchu ukazuje zhruba o troku víc ne je okolní teplota, ale nesmysly to nejsou...
Tak a něco co zcela v normálu není..
úhel posunutí vačkového hřídele na volnoběh ukazuje kolem 30, podle nápovědy lexie by tam mělo být 3
v otáčkách kolem 3000 by měla být hodnota kolem 30 a je ve skutečnosti 50.. Co to znamená?? funguje blbě ten fázový posun, nebo to můe indikovat skočené rozvody???
Nemám ádnou zkuenost s benzínama, take je normální, e první lambda dokolečka stoupá od 300mV do 1000mV a pak spadne zase na 300mV a pořád se to opakuje.. Zatímco druhá lambda stoupá od 300mV do 700mV s tím e kdy má první lambda nejméně, druhá má nejvíce a naopak???
Doufám, e někoho z vás něco napadne... .-)
Díky
|
|
22.06.2017 12:29 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077176
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Take dalí den a dalí zjitění... Kdy jsem se v tom včera hrabal, tak tím, e jsem měl venku klapku, pro jistotu jsem potom udělal adaptaci ŘJ motoru.. Přilo mi, e se to troku zlepilo, ale zase s autem nejsem tak sitý abych něco extra poznal... Dneska přijel kamarád od kterého mám to auto, e pojedeme někam na oběd, tak jsem ho nechal řídit..
Prý nikdy za tu dobu co auto měl, nikdy nejezdilo takhle dobře.. Převodovka prý řadí přesně jak má a při řazení v jakémkoliv reimu nekopne.. dokonce začala i konečně správně podřazovat.. (s převodovkou měl problémy, dokonce jí nechával repasovat a stejně mu prej řadila naprd..) Hlavně ale zmizela prodleva mezi zmáčkutím plynu a akcelerací.. Prej tam bylo vdy hluchý místo (moná proto byl problém s řazením - e by převodovka dostala info od motoru, e je plyn zmáčkutý - ale nic se nedělo), konečně to táhne i od nízkých otáček...
e by tedy po těch mnoha zásazích v různých servisech nikoho nenapadlo adaptaci udělat??
Duení po startu tam sice nějaké zůstalo, ale je to takřka neznatelný...
Závadu katalyzátoru jsem vymazal, zatím chyba motoru nesvítí, ale to neznamená, e se neobjeví...
Hydrotely jsou stále zticha... Je fakt, e kdy jsem od něj auto bral, tak asi po týdnu cvakání jsem koupil litrovku oleje a i kdy byl olej někde mezi středem a minimem.. prostě jsem jí tam frknul... Dalí den to jetě cvakalo, ale potom přestalo... Toto si ovem neumím vysvětlit... Přece jenom litr správného oleje nijak zásadně nezmění viskozitu toho mogulu 15w-40 co tam lil on... Je moné e je to jenom shoda okolností a zase se rozcvakají..
Poslední věc.. stále bych chtěl zkontrolovat rozvody, ale mám problémy s kolenem, take čekám a bude mít známý volný zvedák.. Ale podle jednoho návodu se klika aretuje dosti atypickým přípravkem do setrváku, na videích zase pro změnu dávají tyčku pod řemenicí klíňáku.. jak to děláte vy??
Take dalí den a dalí zjitění... Kdy jsem se v tom včera hrabal, tak tím, e jsem měl venku klapku, pro jistotu jsem potom udělal adaptaci ŘJ motoru.. Přilo mi, e se to troku zlepilo, ale zase s autem nejsem tak sitý abych něco extra poznal... Dneska přijel kamarád od kterého mám to auto, e pojedeme někam na oběd, tak jsem ho nechal řídit..
Prý nikdy za tu dobu co auto měl, nikdy nejezdilo takhle dobře.. Převodovka prý řadí přesně jak má a při řazení v jakémkoliv reimu nekopne.. dokonce začala i konečně správně podřazovat.. (s převodovkou měl problémy, dokonce jí nechával repasovat a stejně mu prej řadila naprd..) Hlavně ale zmizela prodleva mezi zmáčkutím plynu a akcelerací.. Prej tam bylo vdy hluchý místo (moná proto byl problém s řazením - e by převodovka dostala info od motoru, e je plyn zmáčkutý - ale nic se nedělo), konečně to táhne i od nízkých otáček...
e by tedy po těch mnoha zásazích v různých servisech nikoho nenapadlo adaptaci udělat??
Duení po startu tam sice nějaké zůstalo, ale je to takřka neznatelný...
Závadu katalyzátoru jsem vymazal, zatím chyba motoru nesvítí, ale to neznamená, e se neobjeví...
Hydrotely jsou stále zticha... Je fakt, e kdy jsem od něj auto bral, tak asi po týdnu cvakání jsem koupil litrovku oleje a i kdy byl olej někde mezi středem a minimem.. prostě jsem jí tam frknul... Dalí den to jetě cvakalo, ale potom přestalo... Toto si ovem neumím vysvětlit... Přece jenom litr správného oleje nijak zásadně nezmění viskozitu toho mogulu 15w-40 co tam lil on... Je moné e je to jenom shoda okolností a zase se rozcvakají..
Poslední věc.. stále bych chtěl zkontrolovat rozvody, ale mám problémy s kolenem, take čekám a bude mít známý volný zvedák.. Ale podle jednoho návodu se klika aretuje dosti atypickým přípravkem do setrváku, na videích zase pro změnu dávají tyčku pod řemenicí klíňáku.. jak to děláte vy??
|
|
22.06.2017 22:34 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077238
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Ten mogul jsem tam nelil já.. to původní majitel.. Já tam jen pro jistotu dolil litr (víc by bylo přes max) kvalitní 10W40, která splňuje specifikace olejů pro tenhle motor... Bude se dělat výmena oleje, ale a bude auto na zvedáku...
poučku objem ničím nenahradí samozřejmě znám... ale přemýlím a souvislost mě nenapadá... Nápověda???
Dnes najeto cca 200km a chyba katalyzátoru se vrátila... To budu řeit a po kontrole rozvodů...
Důvod, proč hydra u necvakají mne napadá jen jeden.. e by aditiva z polosyntetiky rozpustily nějaký ten karbon co ovlivnil funkci hydrotělu..
Protoe mnoství oleje by nemělo hrát roli.. pokud není oleje nějak kriticky málo (je v ryskách) hydra neklepají..
S tou viskozitou je to taky blbost, protoe 15W-40 a 10W-40 mají letní viskozitu stejnou... Navíc hustí olej se spíe lil, aby vychozené hydrotely necvakaly a spíe by způsobil nedovírání ventilů...
Ten mogul jsem tam nelil já.. to původní majitel.. Já tam jen pro jistotu dolil litr (víc by bylo přes max) kvalitní 10W40, která splňuje specifikace olejů pro tenhle motor... Bude se dělat výmena oleje, ale a bude auto na zvedáku...
poučku objem ničím nenahradí samozřejmě znám... ale přemýlím a souvislost mě nenapadá... Nápověda???
Dnes najeto cca 200km a chyba katalyzátoru se vrátila... To budu řeit a po kontrole rozvodů...
Důvod, proč hydra u necvakají mne napadá jen jeden.. e by aditiva z polosyntetiky rozpustily nějaký ten karbon co ovlivnil funkci hydrotělu..
Protoe mnoství oleje by nemělo hrát roli.. pokud není oleje nějak kriticky málo (je v ryskách) hydra neklepají..
S tou viskozitou je to taky blbost, protoe 15W-40 a 10W-40 mají letní viskozitu stejnou... Navíc hustí olej se spíe lil, aby vychozené hydrotely necvakaly a spíe by způsobil nedovírání ventilů...
|
|
24.06.2017 15:22 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077640
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Take dalí část dějství... Chyba katalyzátoru se po opětovném vymazání objevila hned po nastartování motoru... Vytáhl jsem tedy osciloskop, sice si s měřením lambda sond moc nerozumí (a třetí osciloskop jsem přinutil něco zobrazit), ale průběhy na obou vypadají cca tak jak mají vypadat (střídá se napětí 0,2-0,9V a hrany jsou relativně ostré)... Jediný problém je v tom, e lambdy nejsou originální, měnil je jeden ze servisů předtím a prý třeba záleí i na délce kabelu..
Máme v rodině jetě peugeota 307 s motorem NFU (dával se to Xantie), nevíte zda jsou lambdy shodné??
Jinak jsem si viml, e čislo teploty vzduchu MAT při dneních teplotách dává nesmysly.. Je horko, ale 60 stupňů vzduch asi fakt nemá... Kde to má MAT senzor?? Je součástí MAP senzoru?? Jde to nějak vyčistit, nebo rovnou objednat??
Take dalí část dějství... Chyba katalyzátoru se po opětovném vymazání objevila hned po nastartování motoru... Vytáhl jsem tedy osciloskop, sice si s měřením lambda sond moc nerozumí (a třetí osciloskop jsem přinutil něco zobrazit), ale průběhy na obou vypadají cca tak jak mají vypadat (střídá se napětí 0,2-0,9V a hrany jsou relativně ostré)... Jediný problém je v tom, e lambdy nejsou originální, měnil je jeden ze servisů předtím a prý třeba záleí i na délce kabelu..
Máme v rodině jetě peugeota 307 s motorem NFU (dával se to Xantie), nevíte zda jsou lambdy shodné??
Jinak jsem si viml, e čislo teploty vzduchu MAT při dneních teplotách dává nesmysly.. Je horko, ale 60 stupňů vzduch asi fakt nemá... Kde to má MAT senzor?? Je součástí MAP senzoru?? Jde to nějak vyčistit, nebo rovnou objednat??
|
|
24.06.2017 17:10 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077725
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
nevim sice co je MAT senzor ale co vim zcela 100% ze signal ze 4 dratove uzkopasmove lambdasondy nema zadne hrany natoztak ostre...
nevim sice co je MAT senzor ale co vim zcela 100% ze signal ze 4 dratove uzkopasmove lambdasondy nema zadne hrany natoztak ostre...
|
|
24.06.2017 18:19 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077732
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
MAT manifold air temperature... čidlo teploty nasávaného vzduchu.. nemohu ho najít jak na autě, tak ani v seznamu dílů... Pouze MAP (čidlo tlaku) a nebo krtící klapku... proel jsem celý sání a nic jiného nenael..
Blbě jsem to napsal.. myslím tím, e sinusoida připomínala spíe pilu, ne obdélník... Mrknu se, jestli to mám ve skopu jetě uloený, kdytak polu...
MAT manifold air temperature... čidlo teploty nasávaného vzduchu.. nemohu ho najít jak na autě, tak ani v seznamu dílů... Pouze MAP (čidlo tlaku) a nebo krtící klapku... proel jsem celý sání a nic jiného nenael..
Blbě jsem to napsal.. myslím tím, e sinusoida připomínala spíe pilu, ne obdélník... Mrknu se, jestli to mám ve skopu jetě uloený, kdytak polu...
|
|
24.06.2017 19:30 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077738
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tak to mam asi mezery ale tohle oznaceni teplotniho cidla jsem opravdu nikdy nikde neslysel
sinusoida je sinusoida , pila je pila a obdelnik je obdelnik...lambda nedokaze udelat nic jineho nez sinusoidu
neuvedomuju si ted jak to ma RFJ,ale je to jednoduche..pokud je vaha je tam..pokud ne je v sani nebo klapka...a 100% tam je..ECU ho potrebuje..a navic ti to v diag ukazuje takze tam bude
:-)))) tak to mam asi mezery ale tohle oznaceni teplotniho cidla jsem opravdu nikdy nikde neslysel :D
sinusoida je sinusoida , pila je pila a obdelnik je obdelnik...lambda nedokaze udelat nic jineho nez sinusoidu
neuvedomuju si ted jak to ma RFJ,ale je to jednoduche..pokud je vaha je tam..pokud ne je v sani nebo klapka...a 100% tam je..ECU ho potrebuje..a navic ti to v diag ukazuje takze tam bude ;)
|
|
25.06.2017 13:54 -
Re: Ztráta účinnosti katalyzátoru, díra v plynu a hydrotel / C5 II 2.0i RFJ
|
3077962
|
|
macman
|
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Motor má pouze elektronickou krtící klapku a čidlo tlaku... nic víc na sání není... lo mi o to, jestli je teplotní čidlo v tom snímači tlaku, nebo v klapce... A hledám, tak samostatné čidlo teploty pro tento motor nikde nenabízejí...
Dneska je auto na dílně na zvedáku, kontrolujeme rozvody... Abychom se vůbec dostali ke roubům horního krytu rozvodů, museli jsme svěsit motor... Díry na vačkách jsme zaaretovali a nesedí aretační otvor na klice (mimochodem tak blbej přístup).. jeliko přípravek bude a zítra, zatím jsme na to mrkli akorát kamerou a nesedí to.. Kdy podle kamery sladíme kliku, nesedí vačky.. ale není to o celej zub.. prostě o půl zubu...
zítra budou přípravky, tak se pozná víc...
P.S. teď mi docvaklo e jsem blb, klika se točí 2x rychleji, ne vačky... Take pokud nesedí vačky o půl zubu, tak je řemen skočený o zub na klice...
Motor má pouze elektronickou krtící klapku a čidlo tlaku... nic víc na sání není... lo mi o to, jestli je teplotní čidlo v tom snímači tlaku, nebo v klapce... A hledám, tak samostatné čidlo teploty pro tento motor nikde nenabízejí...
Dneska je auto na dílně na zvedáku, kontrolujeme rozvody... Abychom se vůbec dostali ke roubům horního krytu rozvodů, museli jsme svěsit motor... Díry na vačkách jsme zaaretovali a nesedí aretační otvor na klice (mimochodem tak blbej přístup).. jeliko přípravek bude a zítra, zatím jsme na to mrkli akorát kamerou a nesedí to.. Kdy podle kamery sladíme kliku, nesedí vačky.. ale není to o celej zub.. prostě o půl zubu...
zítra budou přípravky, tak se pozná víc...
P.S. teď mi docvaklo e jsem blb, klika se točí 2x rychleji, ne vačky... Take pokud nesedí vačky o půl zubu, tak je řemen skočený o zub na klice...
|
|
| |
|
|