| | |
24.03.2017 21:59 -
krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3053158
|
|
tomio
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Řeím takovou drobnost. Pokud brzdím motorem dejme tomu k 1.500 otáčkám a pak začnu akcelerovat na půl plynu, někdy se stane,e auto kolem 2.000 ot jemně kubne a ozve se krátké zachrčení (jako zarachtání ventilů). Děje se to pouze u zahřátého motoru a při zařazené dvojce, nebo trojce. Při pozvolné akceleraci, nebo při razantní jízdě to nenastane.
Ve vlákně k EGR jsem se dočetl, e za podobný problém mohla klapka. Pomohlo její pročitění a nastavení dorazu (roubkem).
Můu tohle zkusit provést v domácích podmínkách? Klapka by měla jít jednodue sundat. Je tam pár roubů, těsnění, dvě čidla a připojená hadička k hříbku ovládání klapky. Co je ta hadička? Mohu to vechno odpojit, nebo je to pod tlakem?
Na tlak se ptám proto, protoe jsem si nael kód klapky 0345.E8 pod kterým se prodávají dvě různé klapky. Jedna je od Magneti Marelli a druhá od Pierburg. Na pohled vypadají stejně, ale u Magneti je psáno ovladání:elektrické a u Pierburg je ovládání: pneumatické. Tak babo raď
Uvaoval jsem tak, e to zkusím pročistit a pokud se změní chování auta k lepímu, tak bych to vyměnil za nový díl.
Řeím takovou drobnost. Pokud brzdím motorem dejme tomu k 1.500 otáčkám a pak začnu akcelerovat na půl plynu, někdy se stane,e auto kolem 2.000 ot jemně kubne a ozve se krátké zachrčení (jako zarachtání ventilů). Děje se to pouze u zahřátého motoru a při zařazené dvojce, nebo trojce. Při pozvolné akceleraci, nebo při razantní jízdě to nenastane.
Ve vlákně k EGR jsem se dočetl, e za podobný problém mohla klapka. Pomohlo její pročitění a nastavení dorazu (roubkem).
Můu tohle zkusit provést v domácích podmínkách? Klapka by měla jít jednodue sundat. Je tam pár roubů, těsnění, dvě čidla a připojená hadička k hříbku ovládání klapky. Co je ta hadička? Mohu to vechno odpojit, nebo je to pod tlakem?
Na tlak se ptám proto, protoe jsem si nael kód klapky 0345.E8 pod kterým se prodávají dvě různé klapky. Jedna je od Magneti Marelli a druhá od Pierburg. Na pohled vypadají stejně, ale u Magneti je psáno ovladání:elektrické a u Pierburg je ovládání: pneumatické. Tak babo raď
Uvaoval jsem tak, e to zkusím pročistit a pokud se změní chování auta k lepímu, tak bych to vyměnil za nový díl.
Přílohy: WP_20170323_08_16_24_Pro.jpg ( 378648b ) - |
|
24.03.2017 22:12 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3053169
|
|
jruze
|
|
|
Má zajímavé nápady a názory - příjde mi e o tom nic neví a měl by se stavit za někým kdo má diag a ví co a jak.
Má zajímavé nápady a názory - příjde mi e o tom nic neví a měl by se stavit za někým kdo má diag a ví co a jak.
|
|
24.03.2017 22:23 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3053178
|
|
tomio
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Samozřejmě, e o tom nic nevím Ale třeba se časem něco dozvím
Jak to teda je s těma klapkama? Proč se pod stejným označením prodávají dvě různé klapky?
Berte to tak, e sem zavítá třeba někdo s podobným problémem a třeba je řeení jednoduché (viz pasá o klapce z vlákna o EGR). A nebo to uzavřem tím, e o tom nic nevím a raději se o to ani nemám zajímat
Samozřejmě, e o tom nic nevím :-d Ale třeba se časem něco dozvím
Jak to teda je s těma klapkama? Proč se pod stejným označením prodávají dvě různé klapky?
Berte to tak, e sem zavítá třeba někdo s podobným problémem a třeba je řeení jednoduché (viz pasá o klapce z vlákna o EGR). A nebo to uzavřem tím, e o tom nic nevím a raději se o to ani nemám zajímat :nevim
|
|
24.03.2017 22:33 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3053181
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
priklonim se...nemrej do toho a nehledej problem kde pravdepodobne nebude
priklonim se...nemrej do toho a nehledej problem kde pravdepodobne nebude
|
|
12.04.2017 12:17 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3058985
|
|
Tomis71
|
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Zdravím vechny. Mám úplně stejný problém jako "tomio" výe. Nikde jsem vak nenael odpověď na monou příčinu. Věděl by někdo? děkuji
Zdravím vechny. Mám úplně stejný problém jako "tomio" výe. Nikde jsem vak nenael odpověď na monou příčinu. Věděl by někdo? děkuji
|
|
12.04.2017 12:28 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3058986
|
|
tomio
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Nazdar Tomis, jsem rád, e v tom nejsem sám
Tady mě utřeli s tím, e tomu nerozumím a e se v tom nemám vrtat, tak třeba víc hlav víc zjistí. Ano, mají pravdu, auto není sekačka, kterou kadý doma spraví na koleni, ale přecejenom pár informací k dané problematice by neukodilo a kde je získat ne na c5 fóru, e?
Take nebojím se vlka nic, o víkendu na to juknu. Odpojím elektriku (dvě čidla) a hadičku s PODTLAKOVÝM ovládáním a podívám se v jakém stavu ta klapka je a co by se na ní dalo vykoumat.
Doporučuju pročíst téma k ERG a "přívod vzduchu do sání", kde se řeí némlich to samé
Nazdar Tomis, jsem rád, e v tom nejsem sám :-))
Tady mě utřeli s tím, e tomu nerozumím a e se v tom nemám vrtat, tak třeba víc hlav víc zjistí. Ano, mají pravdu, auto není sekačka, kterou kadý doma spraví na koleni, ale přecejenom pár informací k dané problematice by neukodilo a kde je získat ne na c5 fóru, e?
Take nebojím se vlka nic, o víkendu na to juknu. Odpojím elektriku (dvě čidla) a hadičku s PODTLAKOVÝM ovládáním a podívám se v jakém stavu ta klapka je a co by se na ní dalo vykoumat.
Doporučuju pročíst téma k ERG a "přívod vzduchu do sání", kde se řeí némlich to samé
|
|
12.04.2017 12:35 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3058988
|
|
tomio
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Take cituji pro mě zásadní příspěvek uivatele "POPCORNcz" v diskuzi "02.04.2014 22:05 - Re: EGR ventil - čitění"
POPCORNcz napsal(a): Zdravím,měl jsem tu pár příspěvků k EGR.Motor sem tam cuknul jako by přestal vstřikovat naftu,nebo zařechtaly ventily,jako u patného předstihu u Stodvacítky.Větinou to bylo u zahřátého motoru a v nízkých otáčkách,kolem1600-1900.Mechanik mě doporučil přetěsnit vstřiky a přečipovat.Po opravě v PENTU nic moc a balík v pr.... . Tak jsem se dal na čitění EGR,čidel a klapky sání.Velká sláva se nekonala a diagnostika taky nic,tak jsem na to el sedlácky , příprava směsi,vzduch,palivo,čidla teploty,tlaku,podtlaku,prostě děs.Doel jsem na krtící klapku sání,tak si s ní hraju,a najednou vidím ze se při plném podtlaku prajcne v zavřené poloze.Nejspí po zahřátí motoru se změní vůle a můe se zasekávat.Následná směs asi nebude správná.U mechanismu klapky je dorazový roubek jen umoňuje seřízení uzavření klapky.Po seřízení klapky,pouze o nějakou tu desetinku se klapka nesekala.Problém s cukáním a klepáním ventilů vyuměl.Kolikrát za problémem se skrývá prkotina.Tak to jen pro info kdyby někdo měl podobný problém.
Snad to adminům nebude vadit, nerad bych spamoval, ale do tohoto téma se to prostě hodí
Take cituji pro mě zásadní příspěvek uivatele "POPCORNcz" v diskuzi "02.04.2014 22:05 - Re: EGR ventil - čitění"
Snad to adminům nebude vadit, nerad bych spamoval, ale do tohoto téma se to prostě hodí
|
|
12.04.2017 12:52 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3058989
|
|
Tomis71
|
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Taky si myslím, e je úplně zbytečné jeden nad druhým machrovat a uráet se. U jednou mi tu pomohlo vyřeit problém s chcípáním motoru na volnoběh a byl to regulátor tlaku paliva. U je to rok a půl a stále O.K. Jinak to rachtání při jemné akceleraci mám od začátku co jsem auto koupil(140000km). Teď mi synáček nacouval do čumáku, tak bude 14 dní v opravně a na lak, take řeit budu a potom. Pokud tedy někdo poradí, budu rád.
Taky si myslím, e je úplně zbytečné jeden nad druhým machrovat a uráet se. U jednou mi tu pomohlo vyřeit problém s chcípáním motoru na volnoběh a byl to regulátor tlaku paliva. U je to rok a půl a stále O.K. Jinak to rachtání při jemné akceleraci mám od začátku co jsem auto koupil(140000km). Teď mi synáček nacouval do čumáku, tak bude 14 dní v opravně a na lak, take řeit budu a potom. Pokud tedy někdo poradí, budu rád.
|
|
12.04.2017 14:25 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059000
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tomio napsal(a): Take cituji pro mě zásadní příspěvek uivatele "POPCORNcz" v diskuzi "02.04.2014 22:05 - Re: EGR ventil - čitění"
Snad to adminům nebude vadit, nerad bych spamoval, ale do tohoto téma se to prostě hodí
tak jasne dit je to vsechno stejny..Delphi,siemens ,Bosch..klapky..jablka,hrusky,pomerance...a pridame i meloun ...a konci to placem tady na foru....
tak jasne dit je to vsechno stejny..Delphi,siemens ,Bosch..klapky..jablka,hrusky,pomerance...a pridame i meloun :palec ...a konci to placem tady na foru....
|
|
12.04.2017 21:18 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059089
|
|
jumep
|
|
|
pri 103kw ktory tu mate to zatial zakazdym robil regulator tlaku (okolo 100k km je to uplne normalne ze ho treba vymenit)
pri 103kw ktory tu mate to zatial zakazdym robil regulator tlaku (okolo 100k km je to uplne normalne ze ho treba vymenit)
|
|
12.04.2017 22:09 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059097
|
|
tomio
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
Děkuji konečně za konstruktivní příspěvek od někoho kdo tomu rozumí.
Můe to nám, neznalcům stručně vysvětlit v čem teda nastává problém a proč si motor "zařechtá"? Dá se s tím jezdit, nebo je dobré co nejrychleji regulátor vyměnit, protoe hrozí pokození něčeho dalího? Jak tento problém odhalí někdo, kdo má diagnostiku?
Jde o to, e sem se naučil jezdit tak, e "zařechtání" nenastane (opravdu jemnou akcelerací v pásmu kolem 2000tis ot) a momentálně řeím podvozek a pak mě nejspí čekají pístnice...na vechno najednou peníze určitě nebudou
Děkuji konečně za konstruktivní příspěvek od někoho kdo tomu rozumí.
Můe to nám, neznalcům stručně vysvětlit v čem teda nastává problém a proč si motor "zařechtá"? Dá se s tím jezdit, nebo je dobré co nejrychleji regulátor vyměnit, protoe hrozí pokození něčeho dalího? Jak tento problém odhalí někdo, kdo má diagnostiku?
Jde o to, e sem se naučil jezdit tak, e "zařechtání" nenastane (opravdu jemnou akcelerací v pásmu kolem 2000tis ot) a momentálně řeím podvozek a pak mě nejspí čekají pístnice...na vechno najednou peníze určitě nebudou :nevim
|
|
12.04.2017 22:17 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059099
|
|
jumep
|
|
|
zarachta zato ze to dosiahne prilis vysoky tlak jak sa to snazi zregulovat a vtedy to da taky zvuk
odhalit ten problem je len o skusenosti, ked som to prvy krat riesil, tak zaznam ziaden a nebol som sa vozit, ale regulacia tlaku sa tvarila vporiadku, ale chlapik suhlasil s vymenou (mal nabehane okolo 90k km)
po vymene vsetko OK, medzicasom som tu mal XY pripadov, stale rovnako (asi len 3 mali zaznam v diag ze tlak paliva)
ale zakazdym po vymene vsetci hovorili ze to je ine auto, reakcia na plyn sa podstatne zlepsi
inak uz som videl pre mna nepochopilne ze to nezhaslo, zadrety tento delphi regulator a stale tlacil okolo 1800 bar - to bol rachot, ten clovek sa s tym dokazal doviezt
zarachta zato ze to dosiahne prilis vysoky tlak jak sa to snazi zregulovat a vtedy to da taky zvuk
odhalit ten problem je len o skusenosti, ked som to prvy krat riesil, tak zaznam ziaden a nebol som sa vozit, ale regulacia tlaku sa tvarila vporiadku, ale chlapik suhlasil s vymenou (mal nabehane okolo 90k km)
po vymene vsetko OK, medzicasom som tu mal XY pripadov, stale rovnako (asi len 3 mali zaznam v diag ze tlak paliva)
ale zakazdym po vymene vsetci hovorili ze to je ine auto, reakcia na plyn sa podstatne zlepsi
inak uz som videl pre mna nepochopilne ze to nezhaslo, zadrety tento delphi regulator a stale tlacil okolo 1800 bar - to bol rachot, ten clovek sa s tym dokazal doviezt
|
|
12.04.2017 23:39 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059107
|
|
jruze
|
|
|
jumep napsal(a): zarachta zato ze to dosiahne prilis vysoky tlak jak sa to snazi zregulovat a vtedy to da taky zvuk
odhalit ten problem je len o skusenosti, ked som to prvy krat riesil, tak zaznam ziaden a nebol som sa vozit, ale regulacia tlaku sa tvarila vporiadku, ale chlapik suhlasil s vymenou (mal nabehane okolo 90k km)
po vymene vsetko OK, medzicasom som tu mal XY pripadov, stale rovnako (asi len 3 mali zaznam v diag ze tlak paliva)
ale zakazdym po vymene vsetci hovorili ze to je ine auto, reakcia na plyn sa podstatne zlepsi
inak uz som videl pre mna nepochopilne ze to nezhaslo, zadrety tento delphi regulator a stale tlacil okolo 1800 bar - to bol rachot, ten clovek sa s tym dokazal doviezt
Vylepená komunikace těchto jednotek se zákazníkem - tahle jednotky moc nemluvěj aby zákazníci moc neotravovali - u nich musí sledovat měřené hodnoty.
Vylepená komunikace těchto jednotek se zákazníkem :-)))) - tahle jednotky moc nemluvěj;-) aby zákazníci moc neotravovali - u nich musí sledovat měřené hodnoty.
|
|
13.04.2017 07:59 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059118
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tomio napsal(a): Děkuji konečně za konstruktivní příspěvek od někoho kdo tomu rozumí.
lidi kteri tomu rozumi je tu hodne,ale pokud chces nejakou pomoc musis zadat vstupni informace,pokud dobre vidim ty si chtel hnet cistit egr,co je vec ktera se necisti proto se ti tu odpovedelo jak se odpovedelo a ti kdo tomu opravdu rozumi vi ze to muze delat cokoliv a proto mas tolik odpovedi
strilet diagnostiku od pocitace tu umi jen Jumep
bez urazky,tak doufam ze se neurazis, ale normalni postup je kdyz me neco podobneho trapi udelat alespon zakladni diagnostiku u nekoho kdo tomu rozumi a ne sednout k internetu projizdet fora a dalsiho pul roku o problemu diskutovat
lidi kteri tomu rozumi je tu hodne,ale pokud chces nejakou pomoc musis zadat vstupni informace,pokud dobre vidim ty si chtel hnet cistit egr,co je vec ktera se necisti proto se ti tu odpovedelo jak se odpovedelo a ti kdo tomu opravdu rozumi vi ze to muze delat cokoliv a proto mas tolik odpovedi
strilet diagnostiku od pocitace tu umi jen Jumep
bez urazky,tak doufam ze se neurazis, ale normalni postup je kdyz me neco podobneho trapi udelat alespon zakladni diagnostiku u nekoho kdo tomu rozumi a ne sednout k internetu projizdet fora a dalsiho pul roku o problemu diskutovat :nevim
|
|
13.04.2017 10:38 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059126
|
|
Tomis71
|
Město: Jílové u Prahy, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 3 |
|
|
Díky za tip, e by to mohl být regulátor tlaku. Jen mi vrtá hlavou to, e asi před rokem a kus(cca 30k km) mi ho měnili v servisu, protoe auto chcípalo na volnoběh. Od té doby O.K. jen občas to zachrčení a zároveň v tu chvíli asi na 1 sekundu sníí výkon. e by byl znovu K.O. ??
Díky za tip, e by to mohl být regulátor tlaku. Jen mi vrtá hlavou to, e asi před rokem a kus(cca 30k km) mi ho měnili v servisu, protoe auto chcípalo na volnoběh. Od té doby O.K. jen občas to zachrčení a zároveň v tu chvíli asi na 1 sekundu sníí výkon. e by byl znovu K.O. ??
|
|
13.04.2017 12:03 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059139
|
|
tomio
|
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 85 |
|
|
autodiag napsal(a): lidi kteri tomu rozumi je tu hodne,ale pokud chces nejakou pomoc musis zadat vstupni informace
Myslím,e příznaky toho, co je na autě patně jsou popsány docela dobře, jako laik to asi líp nesvedu
autodiag napsal(a): ,pokud dobre vidim ty si chtel hnet cistit egr,co je vec ktera se necisti proto se ti tu odpovedelo jak se odpovedelo
O čitění EGR tady nepadlo ani slovo. Jen sem citoval příspěvek člena, který měl dle popisu stejný problém jako já a měl pocit, e pomohlo "setelování" a pročitění klapky.
autodiag napsal(a): a ti kdo tomu opravdu rozumi vi ze to muze delat cokoliv a proto mas tolik odpovedi
strilet diagnostiku od pocitace tu umi jen Jumep bez urazky,tak doufam ze se neurazis, ale normalni postup je kdyz me neco podobneho trapi udelat alespon zakladni diagnostiku u nekoho kdo tomu rozumi a ne sednout k internetu projizdet fora a dalsiho pul roku o problemu diskutovat
Situace je bohuel taková, e lidí, kteří tomu rozumí, jsou ochotní se na to podívat a jsou po ruce je pomálu (já momentálně takového nemám). Proto servis probíhá tak, e to člověk doveze do servisu, kde si pan opravář vymyslí svoji teorii a pokud mono nadhodí rozpočet na výměnu poloviny auta a nahodí ceny dílů, které jsou pomalu trojnásobné oproti tomu, za kolik se to dá normálně sehnat. Nezapomene prohodit, e co sem čekal, kdy sem si pořizoval francouze s nájezdem 250tisíc. Buď se s tím smíří, nebo se začne o problematiku zajímat a se servisákem vede "dialog". I ten servisák potom zbystří a přístup je jiný. Je to dost často o neserióznosti servisáků a zneuívání toho, e zákazník o tom ví kulový a nechá si vechno líbit, protoe se prostě jezdit musí.
Jsem rád, e tohle fórum je a jsem rád, e tady Jumep něco napsal, protoe to někam posunul. Postavit se k tomu jako "autodiag" tak tohle fórum ani nemusíme provozovat, protoe se od počítače nikdy nic nevyřeí a ze vím stejnak musí dojet do servisu. Chápu to, ale fórum je tady od toho, aby si lidi radili a sdíleli informace/zkuenosti.
Situace je bohuel taková, e lidí, kteří tomu rozumí, jsou ochotní se na to podívat a jsou po ruce je pomálu (já momentálně takového nemám). Proto servis probíhá tak, e to člověk doveze do servisu, kde si pan opravář vymyslí svoji teorii a pokud mono nadhodí rozpočet na výměnu poloviny auta a nahodí ceny dílů, které jsou pomalu trojnásobné oproti tomu, za kolik se to dá normálně sehnat. Nezapomene prohodit, e co sem čekal, kdy sem si pořizoval francouze s nájezdem 250tisíc. Buď se s tím smíří, nebo se začne o problematiku zajímat a se servisákem vede "dialog". I ten servisák potom zbystří a přístup je jiný. Je to dost často o neserióznosti servisáků a zneuívání toho, e zákazník o tom ví kulový a nechá si vechno líbit, protoe se prostě jezdit musí.
Jsem rád, e tohle fórum je a jsem rád, e tady Jumep něco napsal, protoe to někam posunul. Postavit se k tomu jako "autodiag" tak tohle fórum ani nemusíme provozovat, protoe se od počítače nikdy nic nevyřeí a ze vím stejnak musí dojet do servisu. Chápu to, ale fórum je tady od toho, aby si lidi radili a sdíleli informace/zkuenosti.
|
|
13.04.2017 19:42 -
Re: krtící klapka přívodu vzduchu - čitění, nastavení
|
3059212
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
tomio napsal(a): Jsem rád, e tohle fórum je a jsem rád, e tady Jumep něco napsal, protoe to někam posunul. Postavit se k tomu jako "autodiag" tak tohle fórum ani nemusíme provozovat, protoe se od počítače nikdy nic nevyřeí a ze vím stejnak musí dojet do servisu. Chápu to, ale fórum je tady od toho, aby si lidi radili a sdíleli informace/zkuenosti.
omlouvam se ,psal jsem EGR, myslel jsem samo tu klapku o ktere jsi psal
muj postoj se ti libit nemusi na prvni pohled ale ta rada aby jsi se v tom nevrtal je ta nejlepsi i kdyz se s ni nechces vyrovnat ...kazdej kdo se jako ty se citi dotcenej kdyz se mu rekne nech to byt tim to nebude nebo tohle se neopravuje (viz EGR napriklad) vetsinou casem pochopi co se tu pise
omlouvam se ,psal jsem EGR, myslel jsem samo tu klapku o ktere jsi psal
muj postoj se ti libit nemusi na prvni pohled ale ta rada aby jsi se v tom nevrtal je ta nejlepsi i kdyz se s ni nechces vyrovnat ...kazdej kdo se jako ty se citi dotcenej kdyz se mu rekne nech to byt tim to nebude nebo tohle se neopravuje (viz EGR napriklad) vetsinou casem pochopi co se tu pise
|
|
| |
|
|