Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min
|< < 1 2
29.11.2016 22:18 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3016452
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Já to cítím ve volantu, když stojím na místě (popř. když se držím palubní desky). Spolujezdec si toho ani nevšimne. Podle mě je to v začátku. Nicméně, když otevřu kapotu, tak se plastový kryt motoru třepe jak o duši

Abych dokončil vliv silentbloku - Silenblok převodovky vyměněn, no ještě nebylo pořádně čas to projet, takže zítra poreferuju. První poznatek. Zmizela jemná vibrace v pedálech v otáčkách těsně pod 2.000. A asi 14 dnů vyměněná spojka přestala při pomalém rozjezdu do kopečka pocukávat. Jinak i při akceleraci do kopce mi to přišlo znatelně lepší jak před výměnou.

Ad vstřiky. Jestli sem si nena.ral do hnízda, když sem si vlil do nádrže zázračnou vodičku od citroenu "Aditivum do nafty pro motory HDi originál Citroen - 300ml". Měl jsem jednu dobu pocit, že auto "kuckne" při akceleraci kolem 2.000 ot. Je pravda, že kucknutí se od té doby neobjevilo. Postupně se ale začali objevovat ony záhadné vibrace. Předchozí majitel tam lil normální naftu, já začal s jednorázovým aditivem a přešel jsem na Vervu od benziny - otázka, jestli jsem udělal dobře

02.12.2016 22:04 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3017115
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Tak píšu dnešní poznatky.
Na motor se díval další mechanik a přišel s tím, že vibrace můžou mít spojitost s rozvodovým řemenem (řemen pohánějící příslušenství). Řemen (nebo spíš kladky) prý není v nejlepším stavu a vypadá to jako by dokonce stranově trochu házel.
Vibrace auta se navíc mění při natočení volantu. Pokud mám kola rovně, tak jsou vibrace slabé, pokud natočím volant do maxima jsou vibrace silnější. Na podzim se mi někdy stávalo, že šel od motoru divný chrčivý zvuk, který ustal po vypnutí klimy - další indicie. Tak snad bude mít pravdu. Na opravu má čas bohužel až za týden.
Ještě poznamenal, že se mu nezdá zvuk motoru, že se podívá na zdvihátka (to je to, co jsem předchozímu mechanikovi tvrdil, že mi to někdy při akceleraci cvaká, jako když cvakají ventily. Nic tam neslyšel.

Nechci to zakřiknout, ale žeby se konečně blýskalo na lepší časy?

02.12.2016 22:10 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3017116
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mne to pride najskor ako volnobezka na alternatore podla popisu, ale zeby to bolo citit? sranda

v pohone nie je servocerpadlo, to je elektrohydraulicke, cize zatocenim sa meni zataz alternatora atd.

02.12.2016 22:16 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3017117
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Jo, o volnoběžce mluvil také. Ty vibrace jsou docela slabé. Když sedl do nastartovaného auta, tak se mě ptal, kdy že to vibruje? Jenže to je tak, já si pamatuju jak se to auto chovalo před půl rokem, denně s tím jezdím a prostě to tam cítím. A když se sedne z fábie do C5tky, tak nikdo žádný problém neucítí

13.12.2016 10:36 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3019621
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Tak příběh má pokračování. Po napíchnutí na diagnostiku to vyhodilo chybu ukostření čidla teploty nasávaného vzduchu a na 2. a 3. válci šílené korekce na vstřikách (50ms?). Protokol budu mít dneska odpoledne, tak sem kdyžtak hodím přesné hodnoty. Vstřiky jsou prý "propálené" a pouští naftu. Dohodly jsme se na výměně dvou vstřiků a na kontrole rozvodů (včetně rozvodového řetězu - který jsem myslel, že je bezúdržbový )
Vstřiky mi nabízí za cca 6.000,- (dá to prý za nákupku bez DPH), což mi příjde jako hodně dobrá cena (je to vůbec reálné? U citroenu jsou za 11T,ne?)
Má cenu posílat všechny vstřiky na diagnostiku, nebo jen vyměnit ty dva "evidentně" špatné a čekat co se z toho vyvrbí? Děkuji za rady

13.12.2016 10:46 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3019623
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
vzdy ma vyznam posielat vsetky na test a podla toho sa zariadit

retaz je relativne bezudrzbova, i ked boli pripady ked sa rozpadla, ale to u hodne starsich aut a zrejme s hodne viac km

13.12.2016 14:24 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3019632
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vstriky rozhodne udelat vsechny ,jinak to nema vyznam vubec delat
nejdriv kontrolu a dle toho nove nebo repas,pokud jde (repasem a kontrolou neni mysleno koupani v ultrazvuku)

13.12.2016 14:55 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3019633
tomio
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 85
99 Poslat soukromou zprávu
Je to bohuzel o penězích a čase. Kdybych měl zajištěné náhradní auto (musím denně jezdit), tak mi bude jedno, že mi bude auto 14dnů stát v servise.
"Pořádný repas" stojí mezi 4-5t ... dávají na to rok záruku, ale repasy tu na fóru NIKDO nedoporučí. I servisák říkal, že to nemá cenu. Že to dvakrát montoval a že už na první poslech to nebylo ono. V dané cenové repasy vymění "spodek" střiku, ale piezo blok nechají původní a pokud má auto najeto 250t, tak už ty pieza taky nebudou nesmrtelný.
Pokud budu mít nový střik za 6t, tak se repasí zabývat nebudu, ale momentálně opravdu nemám 30t, abych nechal vyměnit vše najednou.

Co hrozí, pokud vyměním jen ty, které se na diagnostice tváří bledě? (tzn. 2-3 válec). Můžu si poškodit i ty nově namontované vstřiky? Nebo v čem je nebezpečí?

13.12.2016 15:25 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3019634
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomio napsal(a):
Je to bohuzel o penězích a čase. Kdybych měl zajištěné náhradní auto (musím denně jezdit), tak mi bude jedno, že mi bude auto 14dnů stát v servise.
"Pořádný repas" stojí mezi 4-5t ... dávají na to rok záruku, ale repasy tu na fóru NIKDO nedoporučí. I servisák říkal, že to nemá cenu. Že to dvakrát montoval a že už na první poslech to nebylo ono. V dané cenové repasy vymění "spodek" střiku, ale piezo blok nechají původní a pokud má auto najeto 250t, tak už ty pieza taky nebudou nesmrtelný.
Pokud budu mít nový střik za 6t, tak se repasí zabývat nebudu, ale momentálně opravdu nemám 30t, abych nechal vyměnit vše najednou.

Co hrozí, pokud vyměním jen ty, které se na diagnostice tváří bledě? (tzn. 2-3 válec). Můžu si poškodit i ty nově namontované vstřiky? Nebo v čem je nebezpečí?


Velká korekce neznamená že je vadný přímo ten vstřik který jí má(ono se běžně dělá že se tento mění) ale klidně ten vstřik co jí má jí má z jiného důvodu a to protože ,,dotuje" chod motoru kvůli jinému - neříkám neudělat toto ale .... (může být problém na válci,nebo na jiném vstřiku) - dᚠjiný (pokud mᚠjistotu že je 100% OK) a srovnají se korekce =byl to on ale stává se že se korekce přestěhuje jinam nebo stejně není jak by měla být. Pokud dᚠvšechny měli by být korekce OK na všech - pokud nejsou mohl by být problém i třeba na válci-ích - to že by to něco udělalo tomu měněnému vstřiku ? myslím že ai ne ale nemᚠjistotu že tímto vyřešíš onen problém a asi by mohl být víc zatěžován.
Asi by stálo zato nechat otestovat všechny - i když zrovna tyto vstřiky jsou .... stačí demontovat a namontovat a může to být v pr...y - to samé s novejma přetáhneš je a můžeš je vyhodit.- jsou hodně náchylné.

21.04.2017 12:36 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3061079
Leons77
Město: Libochovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 99
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všem. Včera když jsem jel z práce po ujeti cca 10 km jsem zastavil na semaforu začali mi kolísat otáčky motoru na volnoběh (ne moc ale je to slyšet když je kolem ticho). Po cestě domu dalších 30 km nic auto v pohodě žádné zvuky žádné vibrace. Problém nastal až když jsem zaparkoval. Auto vibruje není to cítit jen je slyšet jak se chvěje kastle (nepříjemný dunivý zvuk). Se zařazeným D nebo R jsou vibrace o malinko menší. Najeto mám 255 tis. rozvody dělané před 2000 km.
Nevím jestli to může souviset s mým problémem, ale raději se zeptám. CCa týden zpět jsem po jízdě, když jsem šel do kufru cítil z pod auta jako by se pálila guma a ten smrad šel spíš od levé strany jako by od výfuku. Mě napadli jen gumy tak jsem je zkontroloval, osahal kola jestli nehřejí a dál tomu nevěnoval pozornost.
Může to nějak souviset s vibracemi a kolísání otáček? Díky.
Zapoměl jsem napsat, že před 800km jsem měnil olej. Může mít vliv, že jsem použil tento filtr .link. a ne tento .link. , který vyjede na service.citroen.com. Oni tedy vylezou oba, ale jen na číslo 1109AL a pokud zadám to spodní číslo E149134 vyleze jen ten druhý. Nemyslím si, že by to mělo vliv, ale raději to napíšu.

21.04.2017 20:05 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3061132
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
kolisanie otacok najskor robi regulator tlaku paliva

ten gumovy smrad bola prebiehajuca regeneracia fapu

vibracie je velmi tazko takto povedat

21.04.2017 21:57 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3061146
Leons77
Město: Libochovice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 99
99 Poslat soukromou zprávu
Diky moc. Nalil jsem do nadrze aditiva a vibrace prestali tak mam podezreni na striky ze brzy odejdou. I otacky volnobehu se trochu srovnali pri poslechu ale jeste trochu kolisani je. Ty dva olejove filtry jsou v pohode myslis?

21.04.2017 23:19 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3061154
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Leons77 napsal(a):
Diky moc. Nalil jsem do nadrze aditiva a vibrace prestali tak mam podezreni na striky ze brzy odejdou. I otacky volnobehu se trochu srovnali pri poslechu ale jeste trochu kolisani je. Ty dva olejove filtry jsou v pohode myslis?


Co takle diagnostika- korekce vstřiků-jak rychle naběhne tlak na liště- kolik pouští vstřiky do přepadů- zkontrolovat řemenice (jestli se nekterá nekouše a nebo není KO) - ohledně FAP ? v jakém je stavu,kdy proběhla poslední regenerace a po kolika Km proběhnou,jaký je rozdíl diferenčního tlaku atd..

22.04.2017 11:35 - Re: Vibrace auta na volnobeh a pri akceleraci 2- 3500ot/min 3061185
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Najskôr vstreky.. ked jeden hučí naftu, tak zadymuje FAP až ho upchá.. príznakmi sú aj vibrácie a kolísanie otáčok na volnobeh..za tepla sa to zrovná trocha

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator