| | |
14.04.2017 00:23 -
Re: Emise
|
3059301
|
|
jruze
|
|
|
Těch monejch příčin je jetě víc npříklad EGR , přicpané saní atd.. a Jumep nebyl bych si tak jistý e se to dá odhalit diagnostikou vdy - ono exzistuje zaříněníčko co dokáe u děravého FAPu bezproblému ukazovat diferenčák jako kdyby tam byl FAP a s upraveným softem to ani kouřit moc nebude(asi to emise splňovat nebude ale v měřených hodnotách to nepozná)
Těch monejch příčin je jetě víc npříklad EGR , přicpané saní atd.. a Jumep nebyl bych si tak jistý e se to dá odhalit diagnostikou vdy - ono exzistuje zaříněníčko co dokáe u děravého FAPu bezproblému ukazovat diferenčák jako kdyby tam byl FAP a s upraveným softem to ani kouřit moc nebude(asi to emise splňovat nebude ale v měřených hodnotách to nepozná)
|
|
05.01.2018 18:10 -
Re: Emise
|
3122672
|
|
Lisak33
|
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Včera jsem byl na emisích a ... přidám své polínko do diskuze. Mám RHR 100kw s FAP (2005) najeto jistých - auto jsem koupil s hromadou dokladů od technických atd. - 210tis.. Dle diagnostiky je FAP v dobré kondici, poslední rok probíhá regenerace v průměru po 1500km. Ovem trochu mne strail výrazný černý film v koncovce, na druhou stranu pokud jsem drel dvě minuty papírový kapesník přes výfuk (taková blbost mne napadla) zůstal zcela čistý. Jinak motor zcela OK.
Take 1.pokus skončil vyhozením chyby o zkratu někde na oběhu, toto je prý chyba na snad vech C5, která se prostě neřeí. Dvě předelý TK to nebyl problém a mne ani nenapadlo ji předem vymazat a doufat, e nenaskočí. Ale mělo. Takhle jsem marně protáčel mozkový závity, jak jí vůbec odstraním a pak si klekl a poádal o nový pokus. Musel jsem vypadat opravdu zkroueně.
2. pokus - den předem tady byla kalamita, větinu jízd jsem dělal na dvojku po městě a dneska to cestou na emise jen taktak zahřál - CHYBA. Na tabuli vyskočily hrozný numera a technik musel poprskanou čočku diagnostiky kouřivosti. Po třetí to samé, to u jsem v dobrý konec přestal doufat. Ale poté auto chvíli potrápil a protáhl a na poslední pokus přidával plyn postupněji a ejhle byl jsem téměř na polovině poadovaného.
Na závěr, pro neznalé : je nutnost vymazat citroeňácký chyby- stálice a auto pořádně projet.
A znalých bych se rád zeptal na názor ohledně mého FAP. Je v keramickém ráji, protoe koncovka je mastně černá a dokázala třikrát poprskat čočku diagnostiky na emisích. Nebo ne, protoe diagnostika nevykazuje ádnou chybu a dlouhodobě píe dobrý stav filtru, dostatek aditiv a průměr recyklace poslední pěti cyklů cca 1500km.
Předem díky za vá názor.
Včera jsem byl na emisích a ... přidám své polínko do diskuze. Mám RHR 100kw s FAP (2005) najeto jistých - auto jsem koupil s hromadou dokladů od technických atd. - 210tis.. Dle diagnostiky je FAP v dobré kondici, poslední rok probíhá regenerace v průměru po 1500km. Ovem trochu mne strail výrazný černý film v koncovce, na druhou stranu pokud jsem drel dvě minuty papírový kapesník přes výfuk (taková blbost mne napadla) zůstal zcela čistý. Jinak motor zcela OK.
Take 1.pokus skončil vyhozením chyby o zkratu někde na oběhu, toto je prý chyba na snad vech C5, která se prostě neřeí. Dvě předelý TK to nebyl problém a mne ani nenapadlo ji předem vymazat a doufat, e nenaskočí. Ale mělo. Takhle jsem marně protáčel mozkový závity, jak jí vůbec odstraním a pak si klekl a poádal o nový pokus. Musel jsem vypadat opravdu zkroueně.
2. pokus - den předem tady byla kalamita, větinu jízd jsem dělal na dvojku po městě a dneska to cestou na emise jen taktak zahřál - CHYBA. Na tabuli vyskočily hrozný numera a technik musel poprskanou čočku diagnostiky kouřivosti. Po třetí to samé, to u jsem v dobrý konec přestal doufat. Ale poté auto chvíli potrápil a protáhl a na poslední pokus přidával plyn postupněji a ejhle byl jsem téměř na polovině poadovaného.
Na závěr, pro neznalé : je nutnost vymazat citroeňácký chyby- stálice a auto pořádně projet.
A znalých bych se rád zeptal na názor ohledně mého FAP. Je v keramickém ráji, protoe koncovka je mastně černá a dokázala třikrát poprskat čočku diagnostiky na emisích. Nebo ne, protoe diagnostika nevykazuje ádnou chybu a dlouhodobě píe dobrý stav filtru, dostatek aditiv a průměr recyklace poslední pěti cyklů cca 1500km.
Předem díky za vá názor.
|
|
12.10.2019 13:09 -
Re: Emise
|
3242793
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Ahoj pánové.
Má milovaná C5 včera nedala emise.
Motor RHZ
Limit pro kouřivost: 1,76
Naměřeno včera: 2,81 (279tkm)
Naměřeno 2017: 1.69 (232tkm)
Naměřeno 2015: 0,83 (208tkm)
Naměřeno 2013: 0,94 (191tkm)
Naměřeno 2011: 0,55 (165tkm)
Problém vypadá, e začal u někdy před minulými emisemi.
Jsme spolu ji velmi dlouho 10 let a nechci se s ní loučit.
Co si myslíte, e bych měl hledat, zkouet?
Jezdím denně téměř 100km po dálnici.
Korekce vstřiků na lexii +- do 1%.
Jetě doplním, e olej mezi výměnami nedolívám 1x za 10tkm výměna, nic víc.
Díky za vechny typy. Třeba jaké mají mít hodnoty jednotlivá čidla na sání atd...
Na STK tvrdili, e katalyzátor, tak jsem nechápal jakej má vliv katalyzátor na kouřivost, jestli si to kluci nepletou s filtrem pevných částic... Ale je pravda, e kdyby byl nějak ucpaný, asi by to také mohlo zvednout ve výsledku kouřivost...
Lexii mám k dispozici, tak mohu dodat potřebné hodnoty pro případnou analýzu problému.
Díky za kadý nápad/radu.
Ahoj pánové.
Má milovaná C5 včera nedala emise.
Motor RHZ
Limit pro kouřivost: 1,76
Naměřeno včera: 2,81 (279tkm)
Naměřeno 2017: 1.69 (232tkm)
Naměřeno 2015: 0,83 (208tkm)
Naměřeno 2013: 0,94 (191tkm)
Naměřeno 2011: 0,55 (165tkm)
Problém vypadá, e začal u někdy před minulými emisemi.
Jsme spolu ji velmi dlouho 10 let a nechci se s ní loučit. :-((((
Co si myslíte, e bych měl hledat, zkouet?
Jezdím denně téměř 100km po dálnici.
Korekce vstřiků na lexii +- do 1%.
Jetě doplním, e olej mezi výměnami nedolívám 1x za 10tkm výměna, nic víc.
Díky za vechny typy. Třeba jaké mají mít hodnoty jednotlivá čidla na sání atd...
Na STK tvrdili, e katalyzátor, tak jsem nechápal jakej má vliv katalyzátor na kouřivost, jestli si to kluci nepletou s filtrem pevných částic... Ale je pravda, e kdyby byl nějak ucpaný, asi by to také mohlo zvednout ve výsledku kouřivost...
Lexii mám k dispozici, tak mohu dodat potřebné hodnoty pro případnou analýzu problému.
Díky za kadý nápad/radu.
|
|
12.10.2019 17:14 -
Re: Emise
|
3242803
|
|
jumep
|
|
|
podla mna striky ako take uz budu zle davkovat
podla mna striky ako take uz budu zle davkovat
|
|
12.10.2019 17:38 -
Re: Emise
|
3242818
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
ja pise Jumep vstriky ,to neni ale tak velky problem
ale pravdepodobne uz to ma za sebou katalyzator i FAP...i kdyz budou vstriky ok bude to s vadnym katalyzatorem a fapem kourit...o EGRu bych si take nedelal iluze..mas 2,0Hdi tak take trpi snimace hmotnosti nasavaneho vzduchu...
ja pise Jumep vstriky ,to neni ale tak velky problem
ale pravdepodobne uz to ma za sebou katalyzator i FAP...i kdyz budou vstriky ok bude to s vadnym katalyzatorem a fapem kourit...o EGRu bych si take nedelal iluze..mas 2,0Hdi tak take trpi snimace hmotnosti nasavaneho vzduchu...
|
|
12.10.2019 17:48 -
Re: Emise
|
3242819
|
|
jumep
|
|
|
rhz fap nema
rhz fap nema
|
|
12.10.2019 18:12 -
Re: Emise
|
3242821
|
|
Jarduk
|
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 166 |
|
|
A nebo dej někomu trochu peněz navíc a jezdi dál.
Je to hnusný to takhle na tvrdo říct, ale bohuel/bohudík to takhle stále alespoň v ČR funguje. Alespoň mám tedy zkuenost takovou, e kdy opravdu auto viditelně nekouří a člověk dělá emise přes servis, kde ho znají a ví, e se o auto stará, dá se to vdycky zařídit.
Já dal sice takhle do novýho FAPu, vstřiků a dalích blbostí víc ne 35k, abych jezdil co nejvíce "zeleně", ale vechno má svoje limity a já bych se nerad nechal někde buzerovat kvůli případným pár desetinkám.
Kdy pak člověk pozoruje, jak stát retrospektivně mění limitní hodnoty kouřivosti i pro starí diesely, zatímco po silnicích nám jezdí nový benziny s koncovkou černějí jak tuimickej komín...
Má to samozřejmě ten morální háček, e kdy nechají projít mě, kterej má sice auto v pořádku a styděl by se za nějaký obláčky za autem, tak pravděpodobně pak můou nechat projít i nějakej sazomet, co doslova otravuje vechny okolo. A samozřejmě tímhle člověk napomáhá tomu, e tyhle auta ze silnic nezmizí.
Koukám, e jsi taky z Kladna, tak se kdytak ozvi.
A nebo dej někomu trochu peněz navíc a jezdi dál.
Je to hnusný to takhle na tvrdo říct, ale bohuel/bohudík to takhle stále alespoň v ČR funguje. Alespoň mám tedy zkuenost takovou, e kdy opravdu auto viditelně nekouří a člověk dělá emise přes servis, kde ho znají a ví, e se o auto stará, dá se to vdycky zařídit.
Já dal sice takhle do novýho FAPu, vstřiků a dalích blbostí víc ne 35k, abych jezdil co nejvíce "zeleně", ale vechno má svoje limity a já bych se nerad nechal někde buzerovat kvůli případným pár desetinkám.
Kdy pak člověk pozoruje, jak stát retrospektivně mění limitní hodnoty kouřivosti i pro starí diesely, zatímco po silnicích nám jezdí nový benziny s koncovkou černějí jak tuimickej komín...
Má to samozřejmě ten morální háček, e kdy nechají projít mě, kterej má sice auto v pořádku a styděl by se za nějaký obláčky za autem, tak pravděpodobně pak můou nechat projít i nějakej sazomet, co doslova otravuje vechny okolo. A samozřejmě tímhle člověk napomáhá tomu, e tyhle auta ze silnic nezmizí.
Koukám, e jsi taky z Kladna, tak se kdytak ozvi.
|
|
12.10.2019 19:10 -
Re: Emise
|
3242822
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
FAP nemám. (na RHS byl fap)
Katalyzátor.... mohl bych se ho pokusit sundat, zda není přiucpaný. Ale to bude boj...
EGR drí podtlak a cvaká, ale jestli nejsou ucpané cesty se podívat nemohu - ten bez sundání motoru u prostě nesundám.
Jarduk: Děkuji za nabídku, kdy to jinak nepůjde.... Ale rád bych to dal dohromady tak jak to má být. A aby ve makalo, jak má. 🙂
FAP nemám. (na RHS byl fap)
Katalyzátor.... mohl bych se ho pokusit sundat, zda není přiucpaný. Ale to bude boj...
EGR drí podtlak a cvaká, ale jestli nejsou ucpané cesty se podívat nemohu - ten bez sundání motoru u prostě nesundám.
Jarduk: Děkuji za nabídku, kdy to jinak nepůjde.... Ale rád bych to dal dohromady tak jak to má být. A aby ve makalo, jak má. 🙂
|
|
12.10.2019 21:32 -
Re: Emise
|
3242827
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
pricpany pravdepodobne nebude spis rozpadeny..pokud je kat v poradku tak pomerne hodne u vznetoveho motoru dokaze eliminovat do jiste miry vadne vstrikovace diky tomu ze je oxidacni (nerozdil od zazehoveho,kde horet nesmi)
pokud to ale prekroci unosnou mez,tj ze je jeho teplota kolem 1000 tak se znici a je potreba ho vymenit vcetne dusledku,tj vstrikovacum pravdepodobne
pricpany pravdepodobne nebude spis rozpadeny..pokud je kat v poradku tak pomerne hodne u vznetoveho motoru dokaze eliminovat do jiste miry vadne vstrikovace diky tomu ze je oxidacni (nerozdil od zazehoveho,kde horet nesmi)
pokud to ale prekroci unosnou mez,tj ze je jeho teplota kolem 1000 tak se znici a je potreba ho vymenit vcetne dusledku,tj vstrikovacum pravdepodobne
|
|
17.10.2019 12:26 -
Re: Emise
|
3243965
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Tak pánové výsledek:
1. vyčitění váhy vzduchu
2. cca 30km na trojku 4000-5000ot/min plnej knedlik, ubrat, plnej knedlik ubrat (samozřejmě ne celou dobu, ale kde to lo, nicméně po celou dobu jsem to drel ve vysokých otáčkách). A po nějaké době to přestalo kouřit - nevím po kolika přesně, ale minimálně 15km této rasoviny to zabralo.
Emise: 0,83 - prola
Jak velký vliv a jestli vůbec nějaký na to mělo to vyčitění váhy vůbec netuím.
Vzhledem k tomu, e jezdím denně skoro 100km dálnice, tak jsem nepředpokládal, e bych musel vymetat komín.
Tak pánové výsledek:
1. vyčitění váhy vzduchu
2. cca 30km na trojku 4000-5000ot/min plnej knedlik, ubrat, plnej knedlik ubrat (samozřejmě ne celou dobu, ale kde to lo, nicméně po celou dobu jsem to drel ve vysokých otáčkách). A po nějaké době to přestalo kouřit - nevím po kolika přesně, ale minimálně 15km této rasoviny to zabralo.
Emise: 0,83 - prola
Jak velký vliv a jestli vůbec nějaký na to mělo to vyčitění váhy vůbec netuím.
Vzhledem k tomu, e jezdím denně skoro 100km dálnice, tak jsem nepředpokládal, e bych musel vymetat komín.
|
|
30.07.2024 12:50 -
Re: Emise
|
3383364
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Zdravím a mám dotaz - dnes jsem jel dělat emise (benzín/lpg) ale nastal problém - diagnostika technikovi vůbec nenačítá otáčky a teplotu. Na autě ádná závada nesvítí, chytá a jezdí v pohodě úplně bez problémů. Technik říkal, e nejspíe montáníci lpg (Strakonice, take ve bylo ok) museli na kabel napíchnout něco, co ruí diag).
A doma jsem zjistil, e jsem měl zapnutý omezovač rychlosti na hlídání padesátky ve městě. Je to asi blbost, ale nemůe to nějak vadit diagnostice? (u vím - nemůe)
Nenapadá vás kde bude problém a jak řeit? Strakonice nemám úplně za rohem a momentálně mají celofiremní dovolenou, tak zkouím zatím takto..
Předpokládám, e i nějaká domácí diagnostika by také neměla vidět otáčky a teplotu pokud to u někoho kdo je poblí zkusím. Je to tak?
Děkuji za názory a rady!
Edit - take u kámoe na diagnostice ádná závada, otáčky i teplotu ukazuje na lpg i benzín.
Edit2-tak druhý pokus na jiné stanici ME, tam otáčky občas vidět byly, ale bohuel místo poadovaných 15ti sekund to vydrelo cca jen 5sec a potom nesmysly jako třeba 0 ot. a např 16500 ot. Take hádání originál řídící jednotky s tou LPG. Prý se to u dodatečných vestaveb stává, take teď u jen ty Strakonice..
Zdravím a mám dotaz - dnes jsem jel dělat emise (benzín/lpg) ale nastal problém - diagnostika technikovi vůbec nenačítá otáčky a teplotu. Na autě ádná závada nesvítí, chytá a jezdí v pohodě úplně bez problémů. Technik říkal, e nejspíe montáníci lpg (Strakonice, take ve bylo ok) museli na kabel napíchnout něco, co ruí diag).
A doma jsem zjistil, e jsem měl zapnutý omezovač rychlosti na hlídání padesátky ve městě. Je to asi blbost, ale nemůe to nějak vadit diagnostice? (u vím - nemůe)
Nenapadá vás kde bude problém a jak řeit? Strakonice nemám úplně za rohem a momentálně mají celofiremní dovolenou, tak zkouím zatím takto..
Předpokládám, e i nějaká domácí diagnostika by také neměla vidět otáčky a teplotu pokud to u někoho kdo je poblí zkusím. Je to tak?
Děkuji za názory a rady!
Edit - take u kámoe na diagnostice ádná závada, otáčky i teplotu ukazuje na lpg i benzín.
Edit2-tak druhý pokus na jiné stanici ME, tam otáčky občas vidět byly, ale bohuel místo poadovaných 15ti sekund to vydrelo cca jen 5sec a potom nesmysly jako třeba 0 ot. a např 16500 ot. Take hádání originál řídící jednotky s tou LPG. Prý se to u dodatečných vestaveb stává, take teď u jen ty Strakonice..
|
|
01.08.2024 22:06 -
Re: Emise
|
3383463
|
|
jruze
|
|
|
Vypni ten plyn ( na emisích a udělej jen benzinové)
Vypni ten plyn ( na emisích a udělej jen benzinové)
|
|
02.08.2024 11:18 -
Re: Emise
|
3383482
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
jruze napsal(a): Vypni ten plyn ( na emisích a udělej jen benzinové)
Díky, to jsme zkoueli, ale pořád stejný.. Pro úplné vyřazení lpg jednotky by asi bylo potřeba vyndat tu jejich pojistku, to mě bohuel napadlo a pozdě, ale stejně by mě jen benzínové emise na STK nestačily-myslel jsi to pro ověření zda to ovlivňuje ta lpg jednotka, ejo?
Je to v záruce, ve Strakonicích mají i svoji stanici emisí, tak doufám, e si poradí..
Díky, to jsme zkoueli, ale pořád stejný.. Pro úplné vyřazení lpg jednotky by asi bylo potřeba vyndat tu jejich pojistku, to mě bohuel napadlo a pozdě, ale stejně by mě jen benzínové emise na STK nestačily-myslel jsi to pro ověření zda to ovlivňuje ta lpg jednotka, ejo?
Je to v záruce, ve Strakonicích mají i svoji stanici emisí, tak doufám, e si poradí..
|
|
03.08.2024 21:58 -
Re: Emise
|
3383564
|
|
Hanz 397
|
|
|
Jen taková vsuvka - dostavěné LPG je podle mě vdycky zlo. Vdycky byl problém, pokud se něco řeilo, ale mám tu jedno THP, ve kterém to je opravdu zábavné. Vyhodí chybu (je jedno, jestli na benzín, nebo LPG) a po vypnutí klíče se chyba pokadé z paměti závad (MED) smae. Samozřejmě ti, co to domontovávali tvrdí, e je to nesmysl, ale vzhledem k tomu, e to auto dost pravidelně resuscituju, tak jsem si to u mnohokrát potvrdil... A ano, stačí na to "znekodnit" jednotku LPG, nejlépe odpojením jejího konektoru...
A to u nemluvím o tom, jak krásně a profesionálně je to namontované. Jestli jste někdo viděl dodělané třeba ty vyhledávačky, co vám zaplatí pojiovna při uzavírání pojistky, tak ty jsou udělané jetě pěkně...
Jen taková vsuvka - dostavěné LPG je podle mě vdycky zlo. Vdycky byl problém, pokud se něco řeilo, ale mám tu jedno THP, ve kterém to je opravdu zábavné. Vyhodí chybu (je jedno, jestli na benzín, nebo LPG) a po vypnutí klíče se chyba pokadé z paměti závad (MED) smae. Samozřejmě ti, co to domontovávali tvrdí, e je to nesmysl, ale vzhledem k tomu, e to auto dost pravidelně resuscituju, tak jsem si to u mnohokrát potvrdil... A ano, stačí na to "znekodnit" jednotku LPG, nejlépe odpojením jejího konektoru...
A to u nemluvím o tom, jak krásně a profesionálně je to namontované. Jestli jste někdo viděl dodělané třeba ty vyhledávačky, co vám zaplatí pojiovna při uzavírání pojistky, tak ty jsou udělané jetě pěkně...
|
|
05.08.2024 21:45 -
Re: Emise
|
3383657
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Take v Autogascentrum Strakonice změření bez problémů LPG i benzín. Pouit alternativní způsob měření - návod prý je přímo v manuálu přístroje (alespoň to platí pro Bosch) - otáčky brány z alternátoru. Take technici to buď ani nevědí a nebo nechtějí vědět - je to trochu pracnějí..
Take v Autogascentrum Strakonice změření bez problémů LPG i benzín. Pouit alternativní způsob měření - návod prý je přímo v manuálu přístroje (alespoň to platí pro Bosch) - otáčky brány z alternátoru. Take technici to buď ani nevědí a nebo nechtějí vědět - je to trochu pracnějí..
|
|
06.08.2024 21:29 -
Re: Emise
|
3383681
|
|
Hanz 397
|
|
|
Nevím, nepřijde mi o moc pracnějí strčit zástrčku do zásuvky pro zapalovač... Spí tenhle druh snímání asi nemají (protoe prostě je to něco, za co se platí peníze navíc)...
Nevím, nepřijde mi o moc pracnějí strčit zástrčku do zásuvky pro zapalovač... Spí tenhle druh snímání asi nemají (protoe prostě je to něco, za co se platí peníze navíc)...
|
|
07.08.2024 06:45 -
Re: Emise
|
3383696
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Prosím smáznout-zdvojený příspěvek.
Prosím smáznout-zdvojený příspěvek.
|
|
07.08.2024 06:58 -
Re: Emise
|
3383697
|
|
Froggy
|
Město: Radnice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 118 |
|
|
Hanz 397 napsal(a): Nevím, nepřijde mi o moc pracnějí strčit zástrčku do zásuvky pro zapalovač... Spí tenhle druh snímání asi nemají (protoe prostě je to něco, za co se platí peníze navíc)...
I to je moný..
I to je moný..
|
|
| |
|
|