| | |
15.06.2016 00:16 -
Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962314
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Hledal jsem diskuzi na toto téma, ale nenael jsem odpovídající téma. Prosím tedy za schovívavost, pokud je tato diskuze ji někde otevřena.
Několik měsíců jsem řeil problém s výkonem motoru. Vůz byl neskutečně líný, objevovali se často poruchy motoru. Uvědomuji si nyní, e jsem nikdy neslyel ádný zvuk turba, patrně tedy nefungovalo. Po výměně EGR ventilu, vstřiků apod. jsem nakonec přiel na utrený drát v konektoru snímače vačky. Auto jezdilo chvíli jako ďas. Paráda. Turbo bylo slabě slyet, nevím zda to je dobře. Dnes mi auto opět spadlo do nouzového reimu. Ujel jsem pár kilometrů, kdy jsem si za sebou viml černého kouře. Zadní dveře a sklo jsou od oleje. Po nahlédnutí pod kapotu byla vyraená měrka oleje a ve pod ní zaolejováno. Přiel jsem cca 0,7 litru oleje. Po opětovném nastartování ji bez kouře, olej ádný neunikal. Dojel jsem tak v nouzáku cca 30km domů. Můe mi někdo poradit, co se porouchalo a jak řeit opravu? Děkuji moc za odpovědi.
Hledal jsem diskuzi na toto téma, ale nenael jsem odpovídající téma. Prosím tedy za schovívavost, pokud je tato diskuze ji někde otevřena.
Několik měsíců jsem řeil problém s výkonem motoru. Vůz byl neskutečně líný, objevovali se často poruchy motoru. Uvědomuji si nyní, e jsem nikdy neslyel ádný zvuk turba, patrně tedy nefungovalo. Po výměně EGR ventilu, vstřiků apod. jsem nakonec přiel na utrený drát v konektoru snímače vačky. Auto jezdilo chvíli jako ďas. Paráda. Turbo bylo slabě slyet, nevím zda to je dobře. Dnes mi auto opět spadlo do nouzového reimu. Ujel jsem pár kilometrů, kdy jsem si za sebou viml černého kouře. Zadní dveře a sklo jsou od oleje. Po nahlédnutí pod kapotu byla vyraená měrka oleje a ve pod ní zaolejováno. Přiel jsem cca 0,7 litru oleje. Po opětovném nastartování ji bez kouře, olej ádný neunikal. Dojel jsem tak v nouzáku cca 30km domů. Můe mi někdo poradit, co se porouchalo a jak řeit opravu? Děkuji moc za odpovědi.
|
|
15.06.2016 09:50 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962342
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Aby ti to vyhodilo měrku a vycákalo spoustu oleje, musel se ti tlak z válců dostat dolů do klikovky.
Napadají mě jen dvě cesty - přes těsnění pod hlavou (málo pravděpodobné, protoe jako první to obvykle tlakuje spí do vody) nebo kolem pístních krouků. Divné je, e by to zase samo přestalo.
Pokud ti to padlo do nouzáku, tak ti diagnostika naznačí v čem je problém.
Aby ti to vyhodilo měrku a vycákalo spoustu oleje, musel se ti tlak z válců dostat dolů do klikovky.
Napadají mě jen dvě cesty - přes těsnění pod hlavou (málo pravděpodobné, protoe jako první to obvykle tlakuje spí do vody) nebo kolem pístních krouků. Divné je, e by to zase samo přestalo.
Pokud ti to padlo do nouzáku, tak ti diagnostika naznačí v čem je problém.
|
|
15.06.2016 10:12 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962352
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Děkuji za odpověď. Mluvil jsem se servisákem a ten to tipuje na zaseklé turbo. Prý to je běné, e kdy se sekne, vrhne to tlak to motoru a způsobí to zmíněné potíe. Tak nevím, mně osobně se to moc nezdá, ale nejsem automechanik. Právě mne překvapilo, e po vypnutí a natočení auto jelo, sice v nouzáku, ale ji ádná kouřivost a olej venku. Radil mi podívat se na turbo, zda se točí a není zaseklé a pak uvidím.
Děkuji za odpověď. Mluvil jsem se servisákem a ten to tipuje na zaseklé turbo. Prý to je běné, e kdy se sekne, vrhne to tlak to motoru a způsobí to zmíněné potíe. Tak nevím, mně osobně se to moc nezdá, ale nejsem automechanik. Právě mne překvapilo, e po vypnutí a natočení auto jelo, sice v nouzáku, ale ji ádná kouřivost a olej venku. Radil mi podívat se na turbo, zda se točí a není zaseklé a pak uvidím.
|
|
15.06.2016 10:14 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962358
|
|
jumep
|
|
|
mna napada zacpaty fap
kazdpadne co hovori diagnostika
mna napada zacpaty fap
kazdpadne co hovori diagnostika
|
|
15.06.2016 10:20 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962362
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Na diagnostice jsem nebyl. Omrknu to turbo a pak bych na diagnostiku zajel, no spíe se dooural.
Na diagnostice jsem nebyl. Omrknu to turbo a pak bych na diagnostiku zajel, no spíe se dooural.
|
|
15.06.2016 11:19 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962375
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Omrknul jsem to turbo. Vrtule jde trochu ztuha, zdá se mi e drhne a osa má vůli. Tak nevím, ale asi je po něm.
Omrknul jsem to turbo. Vrtule jde trochu ztuha, zdá se mi e drhne a osa má vůli. Tak nevím, ale asi je po něm.
|
|
15.06.2016 14:49 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962405
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
osa turba ma mat trochu volu, vyuziva beh na oleji.. ja by som skontroloval odvetranie klukovej skrine, neviem ci sa tam este pouziva pcv ventil s guličkou mohla sa prilepit a docasne sposobit pretlak
osa turba ma mat trochu volu, vyuziva beh na oleji.. ja by som skontroloval odvetranie klukovej skrine, neviem ci sa tam este pouziva pcv ventil s guličkou :) mohla sa prilepit a docasne sposobit pretlak
|
|
15.06.2016 21:30 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962511
|
|
Hanz 397
|
|
|
V první řadě zkontroluj odvětrání klikové skříně-jestli z něj jde "tlak" před turbo. Je to to nejjednoduí,co můe nejdřív udělat a je to hodně pravděpodobná příčina vyhozený měrky...
V první řadě zkontroluj odvětrání klikové skříně-jestli z něj jde "tlak" před turbo. Je to to nejjednoduí,co můe nejdřív udělat a je to hodně pravděpodobná příčina vyhozený měrky... ;-)
|
|
15.06.2016 21:57 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962528
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Děkuji vem za příspěvky a rady, moc si toho váím. Omrknu to. Nicméně to skutečně vypadá na turbo. Zatlačil jsem roubováčkem na hřídel turba, protoe jsem na rotor pořádně neviděl a celý rotor turba s vrtulí se hodně viklá, není to jen malá vůle na hřídeli, skoro to vypadá, jako by praskla hřídel, to je ale asi hloupost. Navíc co ten olej ve výfuku, vysoká kouřivost a cca 3/4 litru oleje venku, mohl by to způsobit i přetlak v klikovce? Ten olej vím jistě, protoe jsem je před jízdou měřil a kalu pod autem byla pěkná. Objednal jsem nové turbo, tak uvidím. Napíi jak to dopadlo.
Děkuji vem za příspěvky a rady, moc si toho váím. Omrknu to. Nicméně to skutečně vypadá na turbo. Zatlačil jsem roubováčkem na hřídel turba, protoe jsem na rotor pořádně neviděl a celý rotor turba s vrtulí se hodně viklá, není to jen malá vůle na hřídeli, skoro to vypadá, jako by praskla hřídel, to je ale asi hloupost. Navíc co ten olej ve výfuku, vysoká kouřivost a cca 3/4 litru oleje venku, mohl by to způsobit i přetlak v klikovce? Ten olej vím jistě, protoe jsem je před jízdou měřil a kalu pod autem byla pěkná. Objednal jsem nové turbo, tak uvidím. Napíi jak to dopadlo.
|
|
15.06.2016 22:02 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962529
|
|
Hanz 397
|
|
|
Teoreticky by to moné bylo,kdyby praskla hřídelka turba a ly spaliny z výfuku skrz mazání turba do klikový skříně,ale...
A aby praskla hřídelka zas taková blbost není: .link.
Teoreticky by to moné bylo,kdyby praskla hřídelka turba a ly spaliny z výfuku skrz mazání turba do klikový skříně,ale...
A aby praskla hřídelka zas taková blbost není: http://www.c5club.cz/showpic/ostatni/ostatni/73363041
|
|
15.06.2016 22:06 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962533
|
|
jruze
|
|
|
Stanly napsal(a): Děkuji vem za příspěvky a rady, moc si toho váím. Omrknu to. Nicméně to skutečně vypadá na turbo. Zatlačil jsem roubováčkem na hřídel turba, protoe jsem na rotor pořádně neviděl a celý rotor turba s vrtulí se hodně viklá, není to jen malá vůle na hřídeli, skoro to vypadá, jako by praskla hřídel, to je ale asi hloupost. Navíc co ten olej ve výfuku, vysoká kouřivost a cca 3/4 litru oleje venku, mohl by to způsobit i přetlak v klikovce? Ten olej vím jistě, protoe jsem je před jízdou měřil a kalu pod autem byla pěkná. Objednal jsem nové turbo, tak uvidím. Napíi jak to dopadlo.
Hřídelka se ukroutí úplě v klidu(a bude ukroucená) , ohledně měrky to moné je - bude totál ucpaný výfuk a pustí to tlak ze spalovacího prostoru přes krouky pod písty.
Hřídelka se ukroutí úplě v klidu(a bude ukroucená) , ohledně měrky to moné je - bude totál ucpaný výfuk a pustí to tlak ze spalovacího prostoru přes krouky pod písty.
|
|
15.06.2016 22:17 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962541
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Asi by to chtělo u to auto raději ani nestartovat a turbo vyndat ven
Asi by to chtělo u to auto raději ani nestartovat a turbo vyndat ven ;-)
|
|
15.06.2016 23:00 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962579
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Tak tomu, e můe prsknout hřídel bych snad ani nevěřil, ale jak jsem někde četl, co se můe pokazit, pokazí se, tak koneckonců, proč ne hřídel. Nové turbo je na cestě. Zatím co jsem auto startoval tak bez potíí, jen je v nouzi, tak snad jetě 11km na servis dojede. Pustím se do výměny pravděpodobně v pondělí, tak dám pak samozřejmě vědět. Díky vám za příspěvky.
Tak tomu, e můe prsknout hřídel bych snad ani nevěřil, ale jak jsem někde četl, co se můe pokazit, pokazí se, tak koneckonců, proč ne hřídel. Nové turbo je na cestě. Zatím co jsem auto startoval tak bez potíí, jen je v nouzi, tak snad jetě 11km na servis dojede. Pustím se do výměny pravděpodobně v pondělí, tak dám pak samozřejmě vědět. Díky vám za příspěvky.
|
|
15.06.2016 23:05 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962580
|
|
jumep
|
|
|
odpoj hadicu sania dole ci z nej potece olej
odpoj hadicu sania dole ci z nej potece olej
|
|
15.06.2016 23:31 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962606
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Mám vyndaný intercooler a zde ve, tedy snad, v normálu, pokud trochu zaolejovaný můe být, ale nic dramatického. Ostatní prohlédnu a při montái turba.
Mám vyndaný intercooler a zde ve, tedy snad, v normálu, pokud trochu zaolejovaný můe být, ale nic dramatického. Ostatní prohlédnu a při montái turba.
|
|
15.06.2016 23:41 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962607
|
|
jumep
|
|
|
ak by bola vrtula rozbita tak ti to vali olej do sania aj do vyfuku, jedine zeby si mal zapeceny olej v mazacej trubky a to mas asi vacsi pruser
ak by bola vrtula rozbita tak ti to vali olej do sania aj do vyfuku, jedine zeby si mal zapeceny olej v mazacej trubky a to mas asi vacsi pruser
|
|
16.06.2016 08:34 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962653
|
|
Stanly
|
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) | Počet příspěvků: 94 |
|
|
Startuje naprosto bez potíí na jedno otočení klíčku a běí hned. Běí plynule jen nemá tah. Jak jsem psal, dojel jsem pak cca 30 km domů, a u měrka nevylétla, jen jsem jel v nouzovém reimu a stoupání jsem dřel na dvojku.
V klesání jsem jel 90-110 a v pohodě.
Startuje naprosto bez potíí na jedno otočení klíčku a běí hned. Běí plynule jen nemá tah. Jak jsem psal, dojel jsem pak cca 30 km domů, a u měrka nevylétla, jen jsem jel v nouzovém reimu a stoupání jsem dřel na dvojku.
V klesání jsem jel 90-110 a v pohodě.
|
|
16.06.2016 14:47 -
Re: Vyraená měrka oleje + únik oleje + nouzový reim
|
2962701
|
|
TomasT
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1470 |
|
|
Vdy Stanly psal e nikde na diagnostice zatím nebyl.
Nevím jak je turbo dostupné na 2.2, ale u mě na 1.6 je vymontování a fyzická kontrola turba o dost jednoduí věc, ne někde shánět diagnostiku (pokud bych ji neměl).
Vdy Stanly psal e nikde na diagnostice zatím nebyl.
Nevím jak je turbo dostupné na 2.2, ale u mě na 1.6 je vymontování a fyzická kontrola turba o dost jednoduí věc, ne někde shánět diagnostiku (pokud bych ji neměl).
|
|
| |
|
|