Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Vzduch v palivovém systému
1 2 > >|
31.01.2016 17:08 - Vzduch v palivovém systému 2913246
Henjan
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
vůz 2.2 HDI 125 KW / 2009 / Tourer.
Přejezd 180 tis. Pravidelný servis.
Problém: na každé plné natankování 2x - 3x je systém paliva s větším množstvím vzduchu.
Problém se objeví nejčastěji po tankování nebo v poloviční hladině nádrže.
Motor změní zvuk, spadne výkon.
Při volnoběhu displej ukazuje místo nuly stále spotřebu paliva 1 až 2 l/ 100.
Spotřeba se při této chybě značně zvýší.
Po přejezdu cca 10 - 30 km anomálie sama zmizí. Motoru se vrátí výkon, standardní zvuk.
Když tato anomálie nastala, vždy jsem otevřel nádrž a při otevření jde slyšet, jak nádrž nasaje vzduch.
Po mačkání hrušky vedle motoru cestují v hadičkách bubliny a někdy pěna.
Problém mne trápí už velmi dlouho, posledních 80tis. km. Zatím to žádný servis nevyřešil. Netušíte někdo co to může být?

Díky,

Honza

31.01.2016 17:30 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913249
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Henjan napsal(a):
Zdravím,
vůz 2.2 HDI 125 KW / 2009 / Tourer.
Přejezd 180 tis. Pravidelný servis.
Problém: na každé plné natankování 2x - 3x je systém paliva s větším množstvím vzduchu.
Problém se objeví nejčastěji po tankování nebo v poloviční hladině nádrže.
Motor změní zvuk, spadne výkon.
Při volnoběhu displej ukazuje místo nuly stále spotřebu paliva 1 až 2 l/ 100.
Spotřeba se při této chybě značně zvýší.
Po přejezdu cca 10 - 30 km anomálie sama zmizí. Motoru se vrátí výkon, standardní zvuk.
Když tato anomálie nastala, vždy jsem otevřel nádrž a při otevření jde slyšet, jak nádrž nasaje vzduch.
Po mačkání hrušky vedle motoru cestují v hadičkách bubliny a někdy pěna.
Problém mne trápí už velmi dlouho, posledních 80tis. km. Zatím to žádný servis nevyřešil. Netušíte někdo co to může být?

Díky,

Honza


0 to ukazuje jen pokud brzdíš motorem jinak kolem 1L Po kolika Km se toto děje ? - řekl bych že se nejedná o chybu ale regeneraci FAP .(to by mohlo být to jedno) to druhé možna netěsnost spojů hadiček - při větším podtlaku v pal.potrubí přisává vzduch,nádrž má nahoře odvzdušnění (přetlakovej ventilek)- měl by pouštět do nadrže vzduch aby nebyl podtlak.Jestliže to má nájezd 180000Km bude regenerace probíhat možná po 400.-600Km (možná i častěji) potom zústane spotřeba při jízdě na volnoběh i na 2.-3.litrech do ukončení regenerace - může trvat kolem 10.-15.KM podle provozu.

31.01.2016 20:38 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913345
Henjan
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Děkuji za odpověď,
Děje se to v různých intervalech. Ano spotřebu 1 až 2l/100 to ukazuje pouze v případě brždění motorem.
Někdy 3x na 200 km, někdy jednou za 1000 km, nedá se říct, že by to bylo po km, které lze shodně porovnat.
Nájezd mám ročně 40tis. Většinou dálnice a rychlostní silnice. FAP byl po poslední kontrole na 50%.
V počítači naposledy našli chybu nějakého ventilu (nevím přesně co to je, auto je v servisu, dozvím se za pár dní).

Děkuji za info ohledně regenerace FAP, nevěděl jsem, že takto regenerace probíhá. Spadne při regeneraci i výkon?

Přetlakový ventilek je pod pravou zadní sedačkou nad nádrží?
Lze je jednoduše vyměnit nebo zkontrolovat?
Někdy jde slyšet takový zvuk podobný do utíkajícího vzduchu z přiškrceného balónku, obvykle když šlápnu na plyn do vyšších otáček a za několik minut se ta chyba nastartuje. Pak je v palivu pěna nebo jak jsem psal vzduch.
Doporučení je výměna ventilku? Jiná oprava?
Nejsem spec. , jen bych rád, aby to jezdilo dopředu i dozadu

31.01.2016 21:17 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913354
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Henjan napsal(a):
Děkuji za odpověď,
Děje se to v různých intervalech. Ano spotřebu 1 až 2l/100 to ukazuje pouze v případě brždění motorem.
Někdy 3x na 200 km, někdy jednou za 1000 km, nedá se říct, že by to bylo po km, které lze shodně porovnat.
Nájezd mám ročně 40tis. Většinou dálnice a rychlostní silnice. FAP byl po poslední kontrole na 50%.
V počítači naposledy našli chybu nějakého ventilu (nevím přesně co to je, auto je v servisu, dozvím se za pár dní).

Děkuji za info ohledně regenerace FAP, nevěděl jsem, že takto regenerace probíhá. Spadne při regeneraci i výkon?

Přetlakový ventilek je pod pravou zadní sedačkou nad nádrží?
Lze je jednoduše vyměnit nebo zkontrolovat?
Někdy jde slyšet takový zvuk podobný do utíkajícího vzduchu z přiškrceného balónku, obvykle když šlápnu na plyn do vyšších otáček a za několik minut se ta chyba nastartuje. Pak je v palivu pěna nebo jak jsem psal vzduch.
Doporučení je výměna ventilku? Jiná oprava?
Nejsem spec. , jen bych rád, aby to jezdilo dopředu i dozadu


Ventil se nedá vyměnit- je součástí nádrže a nedá se k němu dostat bez vyndání nádrže.To co to pošle do nouze vypadá na závadu elektroventilu turba(běžně to hlasí zavadu el.ventilu turba dvě) - z naftou to nemá co dělat to bude asi věc něčeho jiného - možná netěsnost v přívodu paliva nebo nemožnost přisátí vzduchu do nadrže(podtlaku v nádrži) výkon při regeneraci by spadnout neměl - jen se dá vypozorovat změna zvuku motoru(většinou nic než nárust momentální spotřeby) FAP by měl vydržet tak 240000Km na této motorizaci.

31.01.2016 21:40 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913355
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jen tak pro jistotu bych si na vrakáči za 200 koupil víčko nádrže provrtal bych do něj díru a zkusil s ním jezdit třeba 2000km,jestli se to projeví. Pokud se to neprojeví,mohl by to způsobovat ten zavzdušňovací ventil nádrže. Samozřejmě dbát na to,aby mělo aspoň jeden magnet...
Jestli totiž při výskytu chyby je podtlak v nádrži,může to s tím souviset...

31.01.2016 21:59 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913359
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A já ještě doplním, že regeneraci na častých dálničních trasách nemusíš poznat ani na spotřebě, ani na výkonu a ani na zvuku motoru. Prostě proběhne za ideálních podmínek a nikdo si toho nevšimne. Jedině diagnostika odhalí četnost regenerací. Rozhodně ale při tomto nájezdu bude někde mezi 400 - 700km.
Určitě bych coby Pražákovi doporučil návštěvu Radonic - .link.

01.02.2016 04:17 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913376
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tak tak biturbáci jen ještě podívat se jestli není prasklá hadice od turba(malá díra stačí - praská hned za napojením na kovovou trubku - potom to také dovede hlásit chybu na turbu a padat do nouze) chtělo by to k někomu kdo ví kam se podívat.

01.02.2016 10:40 - Re: Vzduch v palivovém systému 2913399
Henjan
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 3
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za rady,
dám vědět co v servisu vymysleli.
V servisu mají vždy problém identifikovat závadu, protože v PC se nikdy (kromě posledního případu, ale ten s tím patrně nesouvisí, spíše s FAP nebo ventil turba jak psal "Jruze") chyba nezobrazila. Prostě nic a v servisu jsem většinou vypadal, že si vymýšlím a otravuju je, protože rád jezdím s autem k doktorovi .
Marně vysvětluji, že se opakuje a opakuje.
V nejhorším případě začně pracovat motor nepravidelně, obvykle při stání na světlech a chcípne to. Když to stihnu, přošlápnu trochu plyn a udržím vyšší otáčky.
Pánové ještě jednou díky, zřejmě to bude jeden z výše popsaných prolémů.
Jakmile budu mít chorobopis, napíšu co to bylo a jaké prášky se na to berou, a víme do budoucna všichni.

Mějte se.

Honza

26.03.2020 15:10 - Vzduch v naftě X7 2.2 HDi 3264434
Jerguš
Město: Bechyně, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 28
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím vespolek. Nemáte někdo prosím schéma rozvodu paliva u motoru 4HT (včetně vedení k nádrži)? Měnili mi v servisu regulátor tlaku nafty, protože byla v naftě spousta bublinek vzduchu a auto zlobilo a psalo chyby. Po výměně byl docela dlouho klid, ale teď se zase zakuckalo a párkrát chcíplo. Chyby žádné nepíše a většinou normálně jede. Po napumpování nafty balónkem jde z balónku spousta bublin tou průhlednou hadičkou, takže si asi někde přisává vzduch. No a než vyměním celé vedení, tak bych chtěl vědět, kde jsou umístěné a zkontrolovat spoje před balónkem. Jinak nafta z auta pochopitelně nikde nafta nekape, že by se projevil vadný spoj... Má to auto vůbec podávací čerpadlo v nádrži a nebo si saje rovnou tlaková pumpa na rail? Dík za rady.

26.03.2020 16:21 - Re: Vzduch v naftě X7 2.2 HDi 3264447
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
neviem, ale snad kazda 2.2 co som videl po stlaceni bublinkuje

26.03.2020 17:04 - Re: Vzduch v naftě X7 2.2 HDi 3264455
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kdy byl naposledy menen palivovy filtr?

Dela to dost casto i na 2.0HDi. Delaji to dost casto blbe tesnici 2 gumicky v palivove rychlospojce co vede od filtru k commonrail cerpadlu.

Podavacku to nema saje to CR cerpadlo.

26.03.2020 17:07 - Re: Vzduch v naftě X7 2.2 HDi 3264456
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
biturbo ma balon pred filtrom a tam vidiet bubliny

26.03.2020 17:35 - Re: Vzduch v naftě X7 2.2 HDi 3264457
Wengi
Město: Bánovce n. Bebravou, Auto: C6 2,2Počet příspěvků: 19
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Chyby žádné nepíše......diagnostika alebo palubný počítač?
Tiež som "bojoval" s bublinkami pri cukaní motora, prípadne aj vyplo motor..... a nakoniec to bol snímač na kžuke, ale na ten ukázala diagnostika.
Vedenie od nádrže po balónik je aspoň podža obrázka jednoduché. Pozri sem:
.link.
nenapísal si podža mňa dôležitú vec. Pri chode motora - dajme tomu 2000 ot/min idú z balonika bubliny?
Ak ano, riešil by som cestu od balonika do nádrže. Ak nie, tak opačný smer....

jumep: otázka.... ked vypne motoro kvôli vzduchu v nafte, nezaznamená počitač (pre diagnostiku) nič...žiadnu anomáliu?

26.03.2020 22:17 - Re: Vzduch v naftě X7 2.2 HDi 3264520
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Wengi napsal(a):
Chyby žádné nepíše......diagnostika alebo palubný počítač?
Tiež som "bojoval" s bublinkami pri cukaní motora, prípadne aj vyplo motor..... a nakoniec to bol snímač na kžuke, ale na ten ukázala diagnostika.
Vedenie od nádrže po balónik je aspoň podža obrázka jednoduché. Pozri sem:
.link.
nenapísal si podža mňa dôležitú vec. Pri chode motora - dajme tomu 2000 ot/min idú z balonika bubliny?
Ak ano, riešil by som cestu od balonika do nádrže. Ak nie, tak opačný smer....

jumep: otázka.... ked vypne motoro kvôli vzduchu v nafte, nezaznamená počitač (pre diagnostiku) nič...žiadnu anomáliu?


Někdy ano (jen jako nizký tlak paliva) - biturbo má přetlakovej ventil na zpětném vedení (na tom pavouku přepadů = je to jako celek zpětného vedení - cena asi 1500,-)- občas odchází a biturbové vstřiky musí mít přetlak na zpátečce jinak nefungují jak mají. bublinky by neměli jít - pokud občes nějaká tak to moc nevadí a hlavně to kvůli tomu nechcípne - je tam asi ještě něco nebo to musí přisávat hodně moc. Co jsi dával za filtr ? - už jsem tu řešil několikrát přicpaný filtr a dostx druhoškovej=stál za H..no - jestli je tam druhoška tak ji rovnou vhoď a dej origo a bude pokoj ( na druhošce nefunguje ten zpětný ventilek ve filtru nebo zloběj) - biturbo je na to hodně háklivé

27.03.2020 10:29 - Re: Vzduch v palivovém systému 3264529
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ty same gumicky jsou i na rychlospojce na sacim kosi v nadrzi. Pokud to jde teda uz z balonku.
Na sacim kosi je sitko na hrubsi necistoty. Pokud je vic pricpane, taky muze byt tim. Uz jsem videl sitko pekne zaneradene, ale taky uplne ciste u auta s najezdem pres 200tkm.

Nastartuj auto a pokud jdou bublinky zkus at Ti nekdo primackne tu rychlospojku na sacim kosi a uvidis jestli se to zmirni nebo prestane.

27.03.2020 14:09 - Re: Vzduch v palivovém systému 3264532
Jerguš
Město: Bechyně, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 28
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Když přidám na ty cca 2000 otáček, tak bublinky zmizí. Filtr mám originál, je tam měsíc. No a teď, jak se oteplilo, tak bublinky nejdou, takže všechno funguje. To bude radost to najít. Tipuji nějakou hůř těsnící gumičku za studena v nějaké spojce... Díky za rady.

27.03.2020 16:20 - Re: Vzduch v palivovém systému 3264555
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja by som to typoval na samotnu spojku na balone

27.03.2020 18:12 - Re: Vzduch v palivovém systému 3264567
Carlík
Město: Prostějov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 256
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Kdyby to byl nakonec balonek taknse da koupit.v druhovyrobe za par kacek. Pac to cele vedeni bude asi ranec.

27.03.2020 18:19 - Re: Vzduch v palivovém systému 3264570
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
1579 PE - krasnych 154 eur, je to aj s castou spatneho potrubia (po naftovy chladic)

14.05.2022 18:14 - Re: Vzduch v palivovém systému 3340659
honza98
Město: Slaný, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím, mám podobný problém jako Jerguš - občas na volnoběh autu houpou otáčky a někdy i chcípne. V otáčkách auto jede bez problému, jen je občas pozvolnější reakce plynu od volnoběhu do cca 1000 otáček. Stejně jako Jerguš jsem vyměnil celou vložku naftového filtru, bohužel to nepomohlo. Napadá mě ještě vyměnit rychlospojku která vede k čerpadlu a případně také naftový balonek. Když houpaly otáčky tak byl na diagnostice vidět nižší tlak nafty, než byl požadovaný.
Ještě jsem u auta pozoroval že při otevření nádrže je tam poměrně velký podtlak - je možné že je ucpaná odvzdušňovací hadice/ventil? Máte případně někdo nákres kde tento ventil najít?

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator