Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Motor po smrti
06.01.2016 09:38 - Motor po smrti 2905383
pjotri
Město: Damnice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 6
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravim vsechny. Mam nasledujici problem: rozsvitila se mi kontrolka, ktera znamena, dle navodu, zavadu na FAP. Zajel jsem do mistniho servisu, neznackoveho s tim, aby mi ho vycistili wapkou - viz navod v jine casti diskuse, dale vymenili zhavice (startovaci problemy pri -7 celsia) a vymenili olej. ted mi volal mechanik, ze zhavice jsou ok, ale motor ze je po smrti, ze ma tlak jen 15, misto 18. zurim, protoze auto ma udajne jen 191 tis. km (c5 RHR 2,0 hdi 16V 100kW). az do prichodu mrazu bylo vse ok, motor tahl jako prase, zadny problemy se spotrebou oleje, vykonem, starty. zda se mi dost nepravdepodobny, ze by byl motor po smrti, zvlast, kdyz to nedaval nijak najevo.. muzu znat vase nazory, pripadne rady? dik.

06.01.2016 10:01 - Re: Motor po smrti 2905392
stuy07
Město: Kladno, Auto: Opel ZafiraPočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Mam podobný problem, pri -18 mi motor nenastartoval( nesvietili ziadne chybove kontrolky) musel som ho nahrievat aby nastartoval a potom isiel normalne, to sa opakovalo kazdy den rano pri mraze. Prisiel som s nim do prahy, kde je max -6 a motor v pohode toci, len moj motor je urcite zly, lebo zerie vela oleja. najhorsie na tom je ze mi k tomu zacala blbnut elektrika pri startovani, pri nastartovani sa pristrojovka sem tam vypne, ale svetla tlmene ostanu svietit(ako by bol niekde zly kontakt), to mi uroby par krat a potom ide v pohode, na trase dlhej 700 km mi to urobil 4 krat pocas jazdy(ako keby dostala pristrojovka reset ), kde je zase chyba??? Asi cely motor pustit do priekopy a zapalit

06.01.2016 12:36 - Re: Motor po smrti 2905415
pjotri
Město: Damnice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 6
99 Poslat soukromou zprávu
momentalni stav: FAP vymontovan, dle slov mechanika uprostred uplne ucpany, u kraju jeste ne (zda se, ze elektronika - snimace - je ok, kdyz to zachytila). zda se, ze regenerace delsi dobu automaticky neprobihala, otazkou je, PROC. jinak vse je totalne zarezle a mechanik pochybuje, ze se mu ten FAP nejak podari vycistit wapkou. dal zjistil, ze EGR ventil je nejak vyrazeny z provozu, zablendovany. mozna proto to zvyseni zaneseni FAP, kdyz ty spaliny nechodi dokola. jinak aditivum pro FAP tam pry jeste nejaky je, otazka je, kolik a jestli uz to neni pod minimem (nevycerpatelne mnozstvi), v dusledku cehoz pak ta regenerace neprobihala. uvidime, auto je na zvedaku a urco to jeste potrva.

06.01.2016 13:25 - Re: Motor po smrti 2905420
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
pjotri napsal(a):
momentalni stav: FAP vymontovan, dle slov mechanika uprostred uplne ucpany, u kraju jeste ne (zda se, ze elektronika - snimace - je ok, kdyz to zachytila). zda se, ze regenerace delsi dobu automaticky neprobihala, otazkou je, PROC. jinak vse je totalne zarezle a mechanik pochybuje, ze se mu ten FAP nejak podari vycistit wapkou. dal zjistil, ze EGR ventil je nejak vyrazeny z provozu, zablendovany. mozna proto to zvyseni zaneseni FAP, kdyz ty spaliny nechodi dokola. jinak aditivum pro FAP tam pry jeste nejaky je, otazka je, kolik a jestli uz to neni pod minimem (nevycerpatelne mnozstvi), v dusledku cehoz pak ta regenerace neprobihala. uvidime, auto je na zvedaku a urco to jeste potrva.


FAP se ucpává od krajů,EGR na ucpávání FAP nemá vliv,jaké chyby byli uložené? Kolik ještě zbývá aditiv - diagnostika to dovede ukázat,množství aditiv myslím nemá vliv na spuštění regenerací- na výsledek ano.Vyzná se ten mechanik v těchto autech ?

06.01.2016 18:53 - Re: Motor po smrti 2905512
pjotri
Město: Damnice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 6
99 Poslat soukromou zprávu
no, ti mechosi maji vse, i diagnostiku. delaji to celkem bezne v audinach, na diagnostiku jsem se neptal. byl jsem se tam podivat, zrovna kdyz proplachovali ten filtr nejakou srackou, ktera je na to primo urcena. delali specialni prirubu, aby ten filtr mohli uzavrit a ta sracka tam mohla byt predepsanych 10 hodin. mne spis zajimaji ty tlaky v motoru. je mozny, ze by motor bez tlaku normalne jel, nezral olej, nemel nijak vysokou spotrebu (prumer 4,8 - 4,9) a presto byl kaput? jinak to aditivum se tam ani dolit neda, neni tam zadnej stucen, nadrzka se snad musi odmontovat. stal jsem pod tim a divil jsem se i usima.

jeste ktomu EGR ventilu. neni to tak, ze kdyz je ventil zaslepenej (videl jsem to na vlastni bulvy), nejdou spaliny, a tim i saze znovu do spalovani, ale primo pres kat do fap? to by prece znamenalo, ze jich tam jde o dost vic, cimz se to asi i vic zasira, pripadne to casteji dela samocisteni? ptam se, protoze o tom nic nevim. krome toho to auto ma cerstvou technickou, tedy i emise. je mozny, ze by auto s, de facto, vyrazenym EGR proslo emisemi? jestli jo, nechapu lidi, co ty ventily nechavaji menit, kdyz snad nejsou ani potreba...

06.01.2016 21:21 - Re: Motor po smrti 2905544
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2453

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nejlepší a jediná rada zní: VEM AUTO A MAZEJ JINAM!
Když nevědi,kudy a kam dolít aditiva,když ti tvrdí,že motor,kterej má o 3bary menší tlaky je ko(nevím z hlavy kolik mají mít,ale 3bar nejsou žádná trága) a řeší špatný starty čištěním fapu,tak se nic jiného poradit nedá...

06.01.2016 21:31 - Re: Motor po smrti 2905546
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Ano HDi s nefunkčním EGR prošlo doteď emisemi bez problémů (vlastní zkušenost) - stavy, ve kterých se emise testují, EGR nijak neovlivňuje (je zavřený).
Ale od nového roku se kontroluje i stav přes OBD2 a případná chyba funkčnosti EGR je důvodem vyhození od emisí.
Hlavním účelem EGR je snížení množství kyslíku v nasávaném vzduchu a tím snížení emisí NOx, množství sazí se při jeho otevření naopak zvyšuje, ty pak zachytává FAP (viz Wikipedie).

06.01.2016 22:16 - Re: Motor po smrti 2905551
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 809
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Neviem ako ti to merali, ako su skuseni, ale urcite ak to merali spravne, tak by ti mali povedat, kde je chyba. Mas hodnoty jednotlivych valcov? Zalievali valce?
Podla mna je to blbost. Co rozvody?
Doma, 7-rocne auto, nabehane 300000, zhavice este z fabriky, minuly tyzden -17 a start bez problemov. Ale pochybujem, ze by tie zhavice boli funkcne.

07.01.2016 18:35 - Re: Motor po smrti 2905735
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pjotri, všechno špatně. Špatní mechanici, žádné zkušenosti s PSA a Citroenama, u tebe minimum znalostí o těchto autech a ani jsi tu toho moc nepřečetl. Jinak bys věděl alespoň základy.
No, nevadí, nemusíš číst a něco znát, ale musíš teda alespoň poslechnout rady zkušených. A nejlepší radu ti dal Hanz397. Poslechni ho a najdi si mechanika, který se Citroenama živí, nejlíp Cé pětkama. Nebo ti tu tvoji káru ti mechanici od Audin pohřbí a ještě ti nalejou do hlavy, že tě vlastně zachránili.
Poblíž Brna by o někom mohl vědět PATaMAT - .link.
nebo LukiC5 - .link.
v Praze jruze - .link.
nebo v Piešanech jumep - .link.
Tihle "mechoši" ti nejen auto opraví, ale ještě tě i můžou naučit, co a jak s ním mᚠdělat a co a jak v něm funguje.

07.01.2016 20:51 - Re: Motor po smrti 2905800
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
Ano HDi s nefunkčním EGR prošlo doteď emisemi bez problémů (vlastní zkušenost) - stavy, ve kterých se emise testují, EGR nijak neovlivňuje (je zavřený).
Ale od nového roku se kontroluje i stav přes OBD2 a případná chyba funkčnosti EGR je důvodem vyhození od emisí.
Hlavním účelem EGR je snížení množství kyslíku v nasávaném vzduchu a tím snížení emisí NOx, množství sazí se při jeho otevření naopak zvyšuje, ty pak zachytává FAP (viz Wikipedie).


souhlas A na emisích měří jen kouřivost ale předchází čtení kódů ,,připravenosti" a nesmí být chyby související s emysním systémem(do toho spadají ale i žhaviče) - dnes jsem to tam probíral asi dvě hodiny. No a pokud by dostal někdo nápad že smaže chyby těsně před - tak na to zapomeňte - nemusíte tam vůbec jezdit - NEPROJDETE!!!

Myslím že bude trošku nákladnější příprava na STK ale ... Takže nemám problém pokračovat se službou příprava a provedení STK.

08.01.2016 08:51 - Re: Motor po smrti 2905887
Georgie
Město: Vranovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 98
99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Pjotri, všechno špatně. Špatní mechanici, žádné zkušenosti s PSA a Citroenama, u tebe minimum znalostí o těchto autech a ani jsi tu toho moc nepřečetl. Jinak bys věděl alespoň základy.
No, nevadí, nemusíš číst a něco znát, ale musíš teda alespoň poslechnout rady zkušených. A nejlepší radu ti dal Hanz397. Poslechni ho a najdi si mechanika, který se Citroenama živí, nejlíp Cé pětkama. Nebo ti tu tvoji káru ti mechanici od Audin pohřbí a ještě ti nalejou do hlavy, že tě vlastně zachránili.
Poblíž Brna by o někom mohl vědět PATaMAT - .link.
nebo LukiC5 - .link.
v Praze jruze - .link.
nebo v Piešanech jumep - .link.
Tihle "mechoši" ti nejen auto opraví, ale ještě tě i můžou naučit, co a jak s ním mᚠdělat a co a jak v něm funguje.


Popř. mě napiš SZ. Bydlím kousek od tebe a poradím ti kam jezdím do servisu já. Mᚠto k němu jen 26km. Je to člověk co dělal ve značce a dělá C5 běžně.

08.01.2016 18:10 - Re: Motor po smrti 2906042
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A on je nějakej tajnej, nebo nemá rád práci, nebo se bojí velkýho návalu ... ?
Nemůžeš ho zveřejnit pro všechny? Nebo ho alespoň dát do C.C.C.A. ?


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator