Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Aditivace Eolys
|< < 1 2
19.01.2019 22:21 - Re: Aditivace Eolys 3202578
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
s těmi mými odřenými ušiskami mi to dal...
.link. . Fap je focen až po propláchnutí, při kterém z něj šla chviličku jen trocha černých sazí, žádný červený písek... Uvidím v lednu po diagnostice. Pokud se to aditivování rozchodí, budu řešit, vlastní emise.
Přeji všem hezký nový rok...

Tak nové zjištění...
Po diagnostice zjištěn vadný snímač víčka nádrže... Po opravě snímače( rozřezán, a uvnitř vyměněno magnetické přepínací relé = skleněný zátav se třemi vývody v klidu sepnuto...) .link. .
Po opětovné diagnostice, šla již hláška nefunkčního snímače víčka smazat, a funkce aditivace se rozjela, test čerpadla OK, čerpadlo zavrčelo.. cca 1,5sek. Po natankování paliva..= Natankováno - zavřena nádrž- zamknuté auto, zaplatit ropu, po odemknutí vozu se ozvalo ze zadní části auta zavrčení... = čerpadlo aditovace čerpe... snad... Teď musím někam si ověřit, než půjdu na technickou, jestli je aditivace účinná, a FAP opravdu funguje.

08.03.2019 18:03 - Re: Aditivace Eolys 3210933
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu

Qwik napsal(a):
a s těmi mými odřenými ušiskami mi to dal...
.link. Fap je focen až po propláchnutí, při kterém z něj šla chviličku jen trocha černých sazí, žádný červený písek... Uvidím v lednu po diagnostice. Pokud se to aditivování rozchodí, budu řešit, vlastní emise.

Tak nové zjištění...
Po diagnostice zjištěn vadný snímač víčka nádrže... Po opravě snímače( rozřezán, a uvnitř vyměněno magnetické přepínací relé = skleněný zátav se třemi vývody v klidu sepnuto...) .link. .
Po opětovné diagnostice, šla již hláška nefunkčního snímače víčka smazat, a funkce aditivace se rozjela, test čerpadla OK, čerpadlo zavrčelo.. cca 1,5sek. Po natankování paliva..= Natankováno - zavřena nádrž- zamknuté auto, zaplatit ropu, po odemknutí vozu se ozvalo ze zadní části auta zavrčení... = čerpadlo aditovace čerpe... snad... Teď musím někam si ověřit, než půjdu na technickou, jestli je aditivace účinná, a FAP opravdu funguje.

*** Výsledek snažení o rozchození fapu a aditivace: ***
Tak jsem zašel na zkoušku na emise, borec mi to udělal zadara, párkrát to protočíl a kouřivost už jela dolů, asi při třetím protočení diagnostika emisí již zahlásila že by auto prošlo.. Co mi říkal známy, je prý třeba najet pár km než se fap znovu rozjede. Další týden jsem šel na emise na ostro... Protočil to jednou, na vyhnání pavouků, pak nasadil ty své dreky k testování, pak to protočil, jen jednou, a hnedle to bylo OK.. a šlo by to ještě dolů, prostě málo km na aktivaci.., možná blbost ale tak to prostě bylo. Jsem rád, že jsem prošel, a s vědomím, že vím kde byl problém. V citroenu mi chtěli vyměnit fap a kdo ví co, to ani neměli snahu se podívat, jak se věci mají. Musel jsem si to projít sám, viz. příspěvky výše...

Padla tu zmínka, že se na emisích zpřísňuje..., řekl bych že to není pravda, normálně v pohodě dle typu a výbavy auta, žádné krouhnuté parametry abych neprošel, prostě v rámci technických možností daného typu vozu.. prostě normální férový přístup.

08.03.2019 19:53 - Re: Aditivace Eolys 3210942
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ono se nezpřísňuje , ale zpřísnilo = dříve muselo splnit to co uváděl výrobce(v tvém případě 0,65) nyní platí nová norma pro auta vybavené FAP (v tvém případě 0,25) tvrdí že pokud je FAP neporušen tak má dosáhnout max. tyto hodnoty - no to ale v podstatě nemá šanci splnit už proto že od výrobce je to nastaveno(nebo podle výrobce může mít) 0,65. No pokud je pravda co říkᚠdej sem protokol. (nehádám se ale moc nevěřím že RHR bude mít 0,25 a ještě půjde níž jak uvádíš)

08.03.2019 21:33 - Re: Aditivace Eolys 3210955
luta
Město: Rosice u Brna, Auto: Touran 5t1Počet příspěvků: 303

99 Poslat soukromou zprávu
To vypada jako stejnej problem co sem resil zde
.link.

Akorat ze ja nemel zadnou zavadu. Jednotka hlasila pritomnost vicka ikdyz tam nebylo.

Mam ted kolem 150tis km najeto. Kazdou regeneraci poznam co cca 500km cvakaj rele a spina se vyhrev zadniho okna.

Asi znova zkontroluju ten jazyckovej kontakt. Ani aditiva k doplneni mi to jeste nehlasilo

08.03.2019 23:23 - Re: Aditivace Eolys 3210959
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
luta napsal(a):
To vypada jako stejnej problem co sem resil zde
.link.

Akorat ze ja nemel zadnou zavadu. Jednotka hlasila pritomnost vicka ikdyz tam nebylo.

Mam ted kolem 150tis km najeto. Kazdou regeneraci poznam co cca 500km cvakaj rele a spina se vyhrev zadniho okna.

Asi znova zkontroluju ten jazyckovej kontakt. Ani aditiva k doplneni mi to jeste nehlasilo

Trvale sepnuto hlásí normálně, pokud to dělᚠdiagnostikou co není OK. Ono to indikuje invertně, tzn. že musíš v průběhu diagnostiky hýbat s víčkem odemknout/zamknout...., abys poznal že se signál mění...
Kontrolu snímače nádrže provedeš jednoduše ohmetrem.
Udělá se to tak: pod zadním pravým sedadlem bys měl mít plastové víko, pod kterým je palivové čerpadlo a plovák, a taky vtok aditiva do nádrže, spolu s konektory od ABS a jeden konektor s dvěma černými vodiči, které vedou směrem k hrdlu nádrže. Tento konektor rozpoj, a na jeho piny připoj ohmetr se zvukovým testováním diod.. Při nepřítomnosti víčka na hrdle by měl být nulovlý odpor/sepnuto/ když dᚠvíčko do hrdla a uzamkneš!!, otočí se magnet k čidlu a způsobí rozepnutí...= měřák přestane pískat. = diag. bude hlásit sepnuto.
Zjistíš tak, jestli snímač funguje, ještě než jej budeš demontovat, a jestli není problém ještě třeba po lince k jednotce aditivace, či v samotné jednotce... Ty mᚠ1,6THDi tak nevím přesně co tam pod zadním sedadlem máš. V každé případě tak ale někde jsou káble od víčka a někde i konektor.. V nejhorším případě můžeš oddělat dvířka nádrže a napíchnout se přímo na káble od čidla napíchnutím káblů špendlíkem a připojením ohmetru na ně. Dvířka nádrže oddělᚠtak, že vyndᚠvíčko nádrže a opatrně vytáhneš zacvaknutá dvířka i s černým plastovým vnítřkem okolo hrdla nádrže...

09.03.2019 07:11 - Re: Aditivace Eolys 3210966
luta
Město: Rosice u Brna, Auto: Touran 5t1Počet příspěvků: 303

99 Poslat soukromou zprávu
Meril sem ho tehdy pod sedadlem. Byl fakt trvale vel stavu ze je tam vicko furt (150kOhm). Pak sem ho nejak zazracne rozchodil a uz i na diag byl ok. Samozrejme to chtelo dva klicky aby na diag clovek neco videl


Od te doby sem to neresil.

09.03.2019 10:15 - Re: Aditivace Eolys 3210976
luta
Město: Rosice u Brna, Auto: Touran 5t1Počet příspěvků: 303

99 Poslat soukromou zprávu
Hmm tak zas nefunguje. Takze vymena me ceka taky. Budto sw stavim v brne do gme pro novej kontakt, rozkucham a zaleju tavnou pistoli a nebo nove cidlo. Pripadne si nabastlit pod zadni sedadlo provizorni spinac

09.03.2019 18:59 - Re: Aditivace Eolys 3211009
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
luta napsal(a):
Hmm tak zas nefunguje. Takze vymena me ceka taky. Budto sw stavim v brne do gme pro novej kontakt, rozkucham a zaleju tavnou pistoli a nebo nove cidlo. Pripadne si nabastlit pod zadni sedadlo provizorni spinac

Doporučuji, pokud jsi trochu šikovný, si to udělat sám, je to práce na max hodinu i se zpětnou instalací do auta... Doporučuji si koupit hned dva jazýčkové přepínací zátavy, protože jsou velice křehké, a je blbost, když se Ti podaří jej při zadělávání do čidla poškodit, jezdit znovu do obchodu pro nový, stojí okolo 60Kč. Pozor při ohýbání kontaktů těsně u skleněné baňky, abys ji nepoškodil ohýbáním vývodu!!! Ještě si dej pozor na to, abys jej tam dal správně t.j. bez magnetu sepnuto!!! Druhý přepínací kontakt nemusíš zapájet, nemá žádný funkčí význam!!! Toš hodně štěstí při opravě.

09.03.2019 21:27 - Re: Aditivace Eolys 3211040
luta
Město: Rosice u Brna, Auto: Touran 5t1Počet příspěvků: 303

99 Poslat soukromou zprávu
Jj to nebude problem. Mam elektro zamereni a vybaveni doma. pokud je to rozlozitelne a slozitelne tak asi i lepsi nez protahovat znova ten kabel k nadrzi.. Uz sem tak opravoval stejnej snimac v pracce. Jedina nevyhoda tady je ze je ten snimac v podbehu kde na ti muze jit vlhkost. Zatim sem to provizorne vyresil rucnim spinanim pod sedadlem pro me bude nejvetsi problem dojit do gme protoze je v centru... radej objednavam z tme.eu

Diky

04.06.2019 21:31 - Re: Aditivace Eolys 3224853
luta
Město: Rosice u Brna, Auto: Touran 5t1Počet příspěvků: 303

99 Poslat soukromou zprávu
vyměněno a už funguje. Paralelně jsem tam dal 150k rezistor aby to mělo stejný odpor jako origo snímač a ještě by tam správně měl být do série 10-22R rezistor, ale na ten sem se vykašlal. Práce nic moc, protože to bylo celé zalito v epoxidu takže jsem to postupně odvrtával. Navíc ten nový snímač musí být co nejblíže v konci plastového obalu, aby to bralo magnet. Takže na pár let na dojetí dobrý, ale jak to odejde znova tak lepší asi sehnat origo snímač. Uvidím jak dlouho ty letované spoje zalité v lepidle z tavné pistole vydrží.

už jsem měl na diag nějakou hlášku s max. počtem přerušených regenerací a auto nějak blbne a spouští regenerace jaksi často , většinou debilně ve měste, tak se to snad zase uklidní. 155tis km a FAP i eolys původní.

05.06.2019 06:36 - Re: Aditivace Eolys 3224889
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Po zhruba 5. přerušených-nedokončených a nebo neúspěšných regeneracích to vyhodí hlášku že hrozí ucpání FAP (to si po ukončení regenerace kontroluje diferenčním tlakem- rozdílem) - to ale neznamená že je ve stavu ucpaného fapu - dost často stačí projet se po dálnici a dá to pokoj - no ale je potřeba také znát hodnoty z diagnostiky - jsou další kritéria pro vyhlášení této hlášky.

05.06.2019 08:59 - Re: Aditivace Eolys 3224927
luta
Město: Rosice u Brna, Auto: Touran 5t1Počet příspěvků: 303

99 Poslat soukromou zprávu
No hlasku na displeji jsem nemel takze to asi neni tak kriticky. Byla jen na diag jako chyba v jednotce motoru. Vim o tom ze sem mu Xkrat po sobe bohuzel prerusil regeneraci (vetsinou se snazim neprerusovat).

Lexii nemam, pouzivam delphi klon, protoze jsem jej porizoval hlavne kvuli 6 let staremu Cliu kde porad neco zlobi na zapalovani, C5 je oproti tomu drzak . Predevcirem sem to protahl po dalnici protoze tam byly km od regenerace 0km a stav zaplneni sazemi 94%, 20 km na dalnici a stav zaplneni spadl na 4%. Jednotka aditivace hlasi nejake bludy ohledne citacu vstriknuteho aditiva - 74g, ale jak rikam mam delphi diag (ikdyz kdo vi jak dlouho vicko nefungovalo - detekoval stale zavrenou nadrz takze nemusel ani aditivovat a je fakt ze na stk auto hulilo 0.4-0.5 kourivost od prvni stk kdy melo najezd 50tis km).

Druhy den po predeslem projeti kdy to zaplneni spadlo na 4% ovsem potvora spustil regeneraci znova - mam takovy dojem ze to 1.6 hdi si tu regeneraci vynucuje tak dlouho dokud zcela korektne nedobehne, protoze ta chybova hlaska v ECU motoru (neco o tom maximalnim poctu prerusenych regeneraci - presne si jiz nepamatuji ) nesla smazat. Pak mam jeste zhavky K.O. zase po 70tis km (znama chyba s rele zhaveni)..mel bych poresit vymenu - do zhavek se mi doma nechce - abych nezalomil .

Dnes uz auto cestou do prace zase asi dobry. Verim ze se interval regeneraci vrati zas na 500 km.

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator