| | |
19.01.2019 22:21 -
Re: Aditivace Eolys
|
3202578
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Qwik napsal(a): s těmi mými odřenými uiskami mi to dal...
.link. . Fap je focen a po propláchnutí, při kterém z něj la chviličku jen trocha černých sazí, ádný červený písek... Uvidím v lednu po diagnostice. Pokud se to aditivování rozchodí, budu řeit, vlastní emise.
Přeji vem hezký nový rok...
Tak nové zjitění...
Po diagnostice zjitěn vadný snímač víčka nádre... Po opravě snímače( rozřezán, a uvnitř vyměněno magnetické přepínací relé = skleněný zátav se třemi vývody v klidu sepnuto...) .link. .
Po opětovné diagnostice, la ji hláka nefunkčního snímače víčka smazat, a funkce aditivace se rozjela, test čerpadla OK, čerpadlo zavrčelo.. cca 1,5sek. Po natankování paliva..= Natankováno - zavřena nádr- zamknuté auto, zaplatit ropu, po odemknutí vozu se ozvalo ze zadní části auta zavrčení... = čerpadlo aditovace čerpe... snad... Teď musím někam si ověřit, ne půjdu na technickou, jestli je aditivace účinná, a FAP opravdu funguje.
Tak nové zjitění...
Po diagnostice zjitěn vadný snímač víčka nádre... Po opravě snímače( rozřezán, a uvnitř vyměněno magnetické přepínací relé = skleněný zátav se třemi vývody v klidu sepnuto...) https://www.gme.cz/ksk1c90-1520 .
Po opětovné diagnostice, la ji hláka nefunkčního snímače víčka smazat, a funkce aditivace se rozjela, test čerpadla OK, čerpadlo zavrčelo.. cca 1,5sek. Po natankování paliva..= Natankováno - zavřena nádr- zamknuté auto, zaplatit ropu:-), po odemknutí vozu se ozvalo ze zadní části auta zavrčení... = čerpadlo aditovace čerpe... snad...:-) Teď musím někam si ověřit, ne půjdu na technickou, jestli je aditivace účinná, a FAP opravdu funguje.
|
|
08.03.2019 18:03 -
Re: Aditivace Eolys
|
3210933
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
Qwik napsal(a): a s těmi mými odřenými uiskami mi to dal...
.link. Fap je focen a po propláchnutí, při kterém z něj la chviličku jen trocha černých sazí, ádný červený písek... Uvidím v lednu po diagnostice. Pokud se to aditivování rozchodí, budu řeit, vlastní emise.
Tak nové zjitění...
Po diagnostice zjitěn vadný snímač víčka nádre... Po opravě snímače( rozřezán, a uvnitř vyměněno magnetické přepínací relé = skleněný zátav se třemi vývody v klidu sepnuto...) .link. .
Po opětovné diagnostice, la ji hláka nefunkčního snímače víčka smazat, a funkce aditivace se rozjela, test čerpadla OK, čerpadlo zavrčelo.. cca 1,5sek. Po natankování paliva..= Natankováno - zavřena nádr- zamknuté auto, zaplatit ropu , po odemknutí vozu se ozvalo ze zadní části auta zavrčení... = čerpadlo aditovace čerpe... snad... Teď musím někam si ověřit, ne půjdu na technickou, jestli je aditivace účinná, a FAP opravdu funguje.
*** Výsledek snaení o rozchození fapu a aditivace: ***
Tak jsem zael na zkouku na emise, borec mi to udělal zadara, párkrát to protočíl a kouřivost u jela dolů, asi při třetím protočení diagnostika emisí ji zahlásila e by auto prolo.. Co mi říkal známy, je prý třeba najet pár km ne se fap znovu rozjede. Dalí týden jsem el na emise na ostro... Protočil to jednou, na vyhnání pavouků, pak nasadil ty své dreky k testování, pak to protočil, jen jednou, a hnedle to bylo OK.. a lo by to jetě dolů, prostě málo km na aktivaci.., moná blbost ale tak to prostě bylo. Jsem rád, e jsem proel, a s vědomím, e vím kde byl problém. V citroenu mi chtěli vyměnit fap a kdo ví co, to ani neměli snahu se podívat, jak se věci mají. Musel jsem si to projít sám, viz. příspěvky výe...
Padla tu zmínka, e se na emisích zpřísňuje..., řekl bych e to není pravda, normálně v pohodě dle typu a výbavy auta, ádné krouhnuté parametry abych neproel, prostě v rámci technických moností daného typu vozu.. prostě normální férový přístup.
:-)
*** Výsledek snaení o rozchození fapu a aditivace: ***
Tak jsem zael na zkouku na emise, borec mi to udělal zadara, párkrát to protočíl a kouřivost u jela dolů, asi při třetím protočení diagnostika emisí ji zahlásila e by auto prolo.. Co mi říkal známy, je prý třeba najet pár km ne se fap znovu rozjede.:nevim Dalí týden jsem el na emise na ostro... Protočil to jednou, na vyhnání pavouků, pak nasadil ty své dreky k testování, pak to protočil, jen jednou, a hnedle to bylo OK.. a lo by to jetě dolů, prostě málo km na aktivaci.., moná blbost ale tak to prostě bylo. Jsem rád, e jsem proel, a s vědomím, e vím kde byl problém. V citroenu mi chtěli vyměnit fap a kdo ví co, to ani neměli snahu se podívat, jak se věci mají. Musel jsem si to projít sám, viz. příspěvky výe...
Padla tu zmínka, e se na emisích zpřísňuje..., řekl bych e to není pravda, normálně v pohodě dle typu a výbavy auta, ádné krouhnuté parametry abych neproel, prostě v rámci technických moností daného typu vozu.. prostě normální férový přístup. :-p;-)
|
|
08.03.2019 19:53 -
Re: Aditivace Eolys
|
3210942
|
|
jruze
|
|
|
Ono se nezpřísňuje , ale zpřísnilo = dříve muselo splnit to co uváděl výrobce(v tvém případě 0,65) nyní platí nová norma pro auta vybavené FAP (v tvém případě 0,25) tvrdí e pokud je FAP neporuen tak má dosáhnout max. tyto hodnoty - no to ale v podstatě nemá anci splnit u proto e od výrobce je to nastaveno(nebo podle výrobce můe mít) 0,65. No pokud je pravda co říká dej sem protokol. (nehádám se ale moc nevěřím e RHR bude mít 0,25 a jetě půjde ní jak uvádí)
Ono se nezpřísňuje , ale zpřísnilo = dříve muselo splnit to co uváděl výrobce(v tvém případě 0,65) nyní platí nová norma pro auta vybavené FAP (v tvém případě 0,25) tvrdí e pokud je FAP neporuen tak má dosáhnout max. tyto hodnoty - no to ale v podstatě nemá anci splnit u proto e od výrobce je to nastaveno(nebo podle výrobce můe mít) 0,65. No pokud je pravda co říká dej sem protokol.;-) (nehádám se ale moc nevěřím e RHR bude mít 0,25 a jetě půjde ní jak uvádí):nevim
|
|
08.03.2019 21:33 -
Re: Aditivace Eolys
|
3210955
|
|
luta
|
|
|
To vypada jako stejnej problem co sem resil zde
.link.
Akorat ze ja nemel zadnou zavadu. Jednotka hlasila pritomnost vicka ikdyz tam nebylo.
Mam ted kolem 150tis km najeto. Kazdou regeneraci poznam co cca 500km cvakaj rele a spina se vyhrev zadniho okna.
Asi znova zkontroluju ten jazyckovej kontakt. Ani aditiva k doplneni mi to jeste nehlasilo
To vypada jako stejnej problem co sem resil zde
http://www.c5club.cz/diskuze/elektrika-elektronika-multimedia/2351443-ridici-jednotka-cerpadla-aditivace/4/
Akorat ze ja nemel zadnou zavadu. Jednotka hlasila pritomnost vicka ikdyz tam nebylo.
Mam ted kolem 150tis km najeto. Kazdou regeneraci poznam co cca 500km cvakaj rele a spina se vyhrev zadniho okna.
Asi znova zkontroluju ten jazyckovej kontakt. Ani aditiva k doplneni mi to jeste nehlasilo
|
|
08.03.2019 23:23 -
Re: Aditivace Eolys
|
3210959
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
luta napsal(a): To vypada jako stejnej problem co sem resil zde
.link.
Akorat ze ja nemel zadnou zavadu. Jednotka hlasila pritomnost vicka ikdyz tam nebylo.
Mam ted kolem 150tis km najeto. Kazdou regeneraci poznam co cca 500km cvakaj rele a spina se vyhrev zadniho okna.
Asi znova zkontroluju ten jazyckovej kontakt. Ani aditiva k doplneni mi to jeste nehlasilo
Trvale sepnuto hlásí normálně, pokud to dělá diagnostikou co není OK. Ono to indikuje invertně, tzn. e musí v průběhu diagnostiky hýbat s víčkem odemknout/zamknout...., abys poznal e se signál mění...
Kontrolu snímače nádre provede jednodue ohmetrem.
Udělá se to tak: pod zadním pravým sedadlem bys měl mít plastové víko, pod kterým je palivové čerpadlo a plovák, a taky vtok aditiva do nádre, spolu s konektory od ABS a jeden konektor s dvěma černými vodiči, které vedou směrem k hrdlu nádre. Tento konektor rozpoj, a na jeho piny připoj ohmetr se zvukovým testováním diod.. Při nepřítomnosti víčka na hrdle by měl být nulovlý odpor/sepnuto/ kdy dá víčko do hrdla a uzamkne!!, otočí se magnet k čidlu a způsobí rozepnutí...= měřák přestane pískat. = diag. bude hlásit sepnuto.
Zjistí tak, jestli snímač funguje, jetě ne jej bude demontovat, a jestli není problém jetě třeba po lince k jednotce aditivace, či v samotné jednotce... Ty má 1,6THDi tak nevím přesně co tam pod zadním sedadlem má. V kadé případě tak ale někde jsou káble od víčka a někde i konektor.. V nejhorím případě můe oddělat dvířka nádre a napíchnout se přímo na káble od čidla napíchnutím káblů pendlíkem a připojením ohmetru na ně. Dvířka nádre oddělá tak, e vyndá víčko nádre a opatrně vytáhne zacvaknutá dvířka i s černým plastovým vnítřkem okolo hrdla nádre...
Trvale sepnuto hlásí normálně, pokud to dělá diagnostikou co není OK. Ono to indikuje invertně, tzn. e musí v průběhu diagnostiky hýbat s víčkem odemknout/zamknout...., abys poznal e se signál mění...
Kontrolu snímače nádre provede jednodue ohmetrem.
Udělá se to tak: pod zadním pravým sedadlem bys měl mít plastové víko, pod kterým je palivové čerpadlo a plovák, a taky vtok aditiva do nádre, spolu s konektory od ABS a jeden konektor s dvěma černými vodiči, které vedou směrem k hrdlu nádre. Tento konektor rozpoj, a na jeho piny připoj ohmetr se zvukovým testováním diod.. Při nepřítomnosti víčka na hrdle by měl být nulovlý odpor/sepnuto/ kdy dá víčko do hrdla a uzamkne!!, otočí se magnet k čidlu a způsobí rozepnutí...= měřák přestane pískat. = diag. bude hlásit sepnuto.
Zjistí tak, jestli snímač funguje, jetě ne jej bude demontovat, a jestli není problém jetě třeba po lince k jednotce aditivace, či v samotné jednotce... Ty má 1,6THDi tak nevím přesně co tam pod zadním sedadlem má. V kadé případě tak ale někde jsou káble od víčka a někde i konektor.. V nejhorím případě můe oddělat dvířka nádre a napíchnout se přímo na káble od čidla napíchnutím káblů pendlíkem a připojením ohmetru na ně. Dvířka nádre oddělá tak, e vyndá víčko nádre a opatrně vytáhne zacvaknutá dvířka i s černým plastovým vnítřkem okolo hrdla nádre...:-)
|
|
09.03.2019 07:11 -
Re: Aditivace Eolys
|
3210966
|
|
luta
|
|
|
Meril sem ho tehdy pod sedadlem. Byl fakt trvale vel stavu ze je tam vicko furt (150kOhm). Pak sem ho nejak zazracne rozchodil a uz i na diag byl ok. Samozrejme to chtelo dva klicky aby na diag clovek neco videl
Od te doby sem to neresil.
Meril sem ho tehdy pod sedadlem. Byl fakt trvale vel stavu ze je tam vicko furt (150kOhm). Pak sem ho nejak zazracne rozchodil a uz i na diag byl ok. Samozrejme to chtelo dva klicky aby na diag clovek neco videl :D
Od te doby sem to neresil.
|
|
09.03.2019 10:15 -
Re: Aditivace Eolys
|
3210976
|
|
luta
|
|
|
Hmm tak zas nefunguje. Takze vymena me ceka taky. Budto sw stavim v brne do gme pro novej kontakt, rozkucham a zaleju tavnou pistoli a nebo nove cidlo. Pripadne si nabastlit pod zadni sedadlo provizorni spinac
Hmm tak zas nefunguje. Takze vymena me ceka taky. Budto sw stavim v brne do gme pro novej kontakt, rozkucham a zaleju tavnou pistoli a nebo nove cidlo. Pripadne si nabastlit pod zadni sedadlo provizorni spinac :D
|
|
09.03.2019 18:59 -
Re: Aditivace Eolys
|
3211009
|
|
Qwik
|
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|
|
luta napsal(a): Hmm tak zas nefunguje. Takze vymena me ceka taky. Budto sw stavim v brne do gme pro novej kontakt, rozkucham a zaleju tavnou pistoli a nebo nove cidlo. Pripadne si nabastlit pod zadni sedadlo provizorni spinac
Doporučuji, pokud jsi trochu ikovný, si to udělat sám, je to práce na max hodinu i se zpětnou instalací do auta... Doporučuji si koupit hned dva jazýčkové přepínací zátavy, protoe jsou velice křehké, a je blbost, kdy se Ti podaří jej při zadělávání do čidla pokodit, jezdit znovu do obchodu pro nový, stojí okolo 60Kč. Pozor při ohýbání kontaktů těsně u skleněné baňky, abys ji nepokodil ohýbáním vývodu!!! Jetě si dej pozor na to, abys jej tam dal správně t.j. bez magnetu sepnuto!!! Druhý přepínací kontakt nemusí zapájet, nemá ádný funkčí význam!!! To hodně těstí při opravě.
Doporučuji, pokud jsi trochu ikovný, si to udělat sám, je to práce na max hodinu i se zpětnou instalací do auta... Doporučuji si koupit hned dva jazýčkové přepínací zátavy, protoe jsou velice křehké, a je blbost, kdy se Ti podaří jej při zadělávání do čidla pokodit, jezdit znovu do obchodu pro nový, stojí okolo 60Kč. Pozor při ohýbání kontaktů těsně u skleněné baňky, abys ji nepokodil ohýbáním vývodu!!! Jetě si dej pozor na to, abys jej tam dal správně t.j. bez magnetu sepnuto!!! Druhý přepínací kontakt nemusí zapájet, nemá ádný funkčí význam!!! To hodně těstí při opravě. :palec
|
|
09.03.2019 21:27 -
Re: Aditivace Eolys
|
3211040
|
|
luta
|
|
|
Jj to nebude problem. Mam elektro zamereni a vybaveni doma. pokud je to rozlozitelne a slozitelne tak asi i lepsi nez protahovat znova ten kabel k nadrzi.. Uz sem tak opravoval stejnej snimac v pracce. Jedina nevyhoda tady je ze je ten snimac v podbehu kde na ti muze jit vlhkost. Zatim sem to provizorne vyresil rucnim spinanim pod sedadlem pro me bude nejvetsi problem dojit do gme protoze je v centru... radej objednavam z tme.eu
Diky
Jj to nebude problem. Mam elektro zamereni a vybaveni doma. pokud je to rozlozitelne a slozitelne tak asi i lepsi nez protahovat znova ten kabel k nadrzi.. Uz sem tak opravoval stejnej snimac v pracce. Jedina nevyhoda tady je ze je ten snimac v podbehu kde na ti muze jit vlhkost. Zatim sem to provizorne vyresil rucnim spinanim pod sedadlem:D pro me bude nejvetsi problem dojit do gme protoze je v centru... radej objednavam z tme.eu :D
Diky
|
|
04.06.2019 21:31 -
Re: Aditivace Eolys
|
3224853
|
|
luta
|
|
|
vyměněno a u funguje. Paralelně jsem tam dal 150k rezistor aby to mělo stejný odpor jako origo snímač a jetě by tam správně měl být do série 10-22R rezistor, ale na ten sem se vykalal. Práce nic moc, protoe to bylo celé zalito v epoxidu take jsem to postupně odvrtával. Navíc ten nový snímač musí být co nejblíe v konci plastového obalu, aby to bralo magnet. Take na pár let na dojetí dobrý, ale jak to odejde znova tak lepí asi sehnat origo snímač. Uvidím jak dlouho ty letované spoje zalité v lepidle z tavné pistole vydrí.
u jsem měl na diag nějakou hláku s max. počtem přeruených regenerací a auto nějak blbne a spoutí regenerace jaksi často , větinou debilně ve měste, tak se to snad zase uklidní. 155tis km a FAP i eolys původní.
vyměněno a u funguje. Paralelně jsem tam dal 150k rezistor aby to mělo stejný odpor jako origo snímač a jetě by tam správně měl být do série 10-22R rezistor, ale na ten sem se vykalal. Práce nic moc, protoe to bylo celé zalito v epoxidu take jsem to postupně odvrtával. Navíc ten nový snímač musí být co nejblíe v konci plastového obalu, aby to bralo magnet. Take na pár let na dojetí dobrý, ale jak to odejde znova tak lepí asi sehnat origo snímač. Uvidím jak dlouho ty letované spoje zalité v lepidle z tavné pistole vydrí. :-))))
u jsem měl na diag nějakou hláku s max. počtem přeruených regenerací a auto nějak blbne a spoutí regenerace jaksi často , větinou debilně ve měste, tak se to snad zase uklidní. 155tis km a FAP i eolys původní. :nevim
|
|
05.06.2019 06:36 -
Re: Aditivace Eolys
|
3224889
|
|
jruze
|
|
|
Po zhruba 5. přeruených-nedokončených a nebo neúspěných regeneracích to vyhodí hláku e hrozí ucpání FAP (to si po ukončení regenerace kontroluje diferenčním tlakem- rozdílem) - to ale neznamená e je ve stavu ucpaného fapu - dost často stačí projet se po dálnici a dá to pokoj - no ale je potřeba také znát hodnoty z diagnostiky - jsou dalí kritéria pro vyhláení této hláky.
Po zhruba 5. přeruených-nedokončených a nebo neúspěných regeneracích to vyhodí hláku e hrozí ucpání FAP (to si po ukončení regenerace kontroluje diferenčním tlakem- rozdílem) - to ale neznamená e je ve stavu ucpaného fapu - dost často stačí projet se po dálnici a dá to pokoj - no ale je potřeba také znát hodnoty z diagnostiky - jsou dalí kritéria pro vyhláení této hláky.;-)
|
|
05.06.2019 08:59 -
Re: Aditivace Eolys
|
3224927
|
|
luta
|
|
|
No hlasku na displeji jsem nemel takze to asi neni tak kriticky. Byla jen na diag jako chyba v jednotce motoru. Vim o tom ze sem mu Xkrat po sobe bohuzel prerusil regeneraci (vetsinou se snazim neprerusovat).
Lexii nemam, pouzivam delphi klon, protoze jsem jej porizoval hlavne kvuli 6 let staremu Cliu kde porad neco zlobi na zapalovani, C5 je oproti tomu drzak . Predevcirem sem to protahl po dalnici protoze tam byly km od regenerace 0km a stav zaplneni sazemi 94%, 20 km na dalnici a stav zaplneni spadl na 4%. Jednotka aditivace hlasi nejake bludy ohledne citacu vstriknuteho aditiva - 74g, ale jak rikam mam delphi diag (ikdyz kdo vi jak dlouho vicko nefungovalo - detekoval stale zavrenou nadrz takze nemusel ani aditivovat a je fakt ze na stk auto hulilo 0.4-0.5 kourivost od prvni stk kdy melo najezd 50tis km).
Druhy den po predeslem projeti kdy to zaplneni spadlo na 4% ovsem potvora spustil regeneraci znova - mam takovy dojem ze to 1.6 hdi si tu regeneraci vynucuje tak dlouho dokud zcela korektne nedobehne, protoze ta chybova hlaska v ECU motoru (neco o tom maximalnim poctu prerusenych regeneraci - presne si jiz nepamatuji ) nesla smazat. Pak mam jeste zhavky K.O. zase po 70tis km (znama chyba s rele zhaveni)..mel bych poresit vymenu - do zhavek se mi doma nechce - abych nezalomil .
Dnes uz auto cestou do prace zase asi dobry. Verim ze se interval regeneraci vrati zas na 500 km.
No hlasku na displeji jsem nemel takze to asi neni tak kriticky. Byla jen na diag jako chyba v jednotce motoru. Vim o tom ze sem mu Xkrat po sobe bohuzel prerusil regeneraci (vetsinou se snazim neprerusovat).
Lexii nemam, pouzivam delphi klon, protoze jsem jej porizoval hlavne kvuli 6 let staremu Cliu kde porad neco zlobi na zapalovani, C5 je oproti tomu drzak :D. Predevcirem sem to protahl po dalnici protoze tam byly km od regenerace 0km a stav zaplneni sazemi 94%, 20 km na dalnici a stav zaplneni spadl na 4%. Jednotka aditivace hlasi nejake bludy ohledne citacu vstriknuteho aditiva - 74g, ale jak rikam mam delphi diag (ikdyz kdo vi jak dlouho vicko nefungovalo - detekoval stale zavrenou nadrz takze nemusel ani aditivovat a je fakt ze na stk auto hulilo 0.4-0.5 kourivost od prvni stk kdy melo najezd 50tis km).
Druhy den po predeslem projeti kdy to zaplneni spadlo na 4% ovsem potvora spustil regeneraci znova - mam takovy dojem ze to 1.6 hdi si tu regeneraci vynucuje tak dlouho dokud zcela korektne nedobehne, protoze ta chybova hlaska v ECU motoru (neco o tom maximalnim poctu prerusenych regeneraci - presne si jiz nepamatuji ) nesla smazat. Pak mam jeste zhavky K.O. zase po 70tis km (znama chyba s rele zhaveni)..mel bych poresit vymenu - do zhavek se mi doma nechce - abych nezalomil .
Dnes uz auto cestou do prace zase asi dobry. Verim ze se interval regeneraci vrati zas na 500 km.
|
|
| |
|
|