Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Aditivace Eolys
1 2 > >|
10.07.2015 22:04 - Aditivace Eolys 2839132
Danipet
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroen C6 2.7hdi V6Počet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny klubáky,

Mám takový problém,, nechce mi aditivovat eolys,když natankuju plnou nádrž, přijedu domů, tankuju většinou 15km od domova " jediný OMW " tak neslyším běžet čerpadlo, vůbec nesepne. Ale na diagnostice, když dám test čerpadla, tak ho slyším, ale v lexii hlásí závadu čerpadla ( přechodná závada ) už nevím co s tím, kdyby někoho něco napadlo, budu vděčný za každou radu

10.07.2015 23:37 - Re: Aditivace Eolys 2839156
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
skontroluj konektor na cerpadle
a tiez mnozstvo aditiva

11.07.2015 08:26 - Re: Aditivace Eolys 2839169
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6541

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no me udivuje ze "neslysis" cerpadlo za jizdy... ...ja mel snad vsechny modely a na zadnem to slyset nebylo
si myslim ze mozna hledas problem kde neni

11.07.2015 10:03 - Re: Aditivace Eolys 2839202
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Danipet napsal(a):
Zdravím všechny klubáky,

Mám takový problém,, nechce mi aditivovat eolys,když natankuju plnou nádrž, přijedu domů, tankuju většinou 15km od domova " jediný OMW " tak neslyším běžet čerpadlo, vůbec nesepne. Ale na diagnostice, když dám test čerpadla, tak ho slyším, ale v lexii hlásí závadu čerpadla ( přechodná závada ) už nevím co s tím, kdyby někoho něco napadlo, budu vděčný za každou radu


A kolik jsi na to ,,nefunkčí čerpadlo" už podle tebe najel? (to je tak že se dají sehnat diagnostiky za pár korun,potom se v tou šourá,zkouší a roze..re se co může) - no alespoň je víc práce

11.07.2015 17:25 - Re: Aditivace Eolys 2839278
Danipet
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroen C6 2.7hdi V6Počet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
Jumep: Díky zítra se podívam, zkontroluju.
Autodiag: Mno vždycky, když jsem od natankovaní přijel domu" nikde jsem motor nechcípal" tak jsem po zamknutí slyšel jak cca 4min hučí čerpadlo.
Jruze: Mno vypadá to, že jednu plnou nádrž cca 850km a teď, když jsem tankoval " předevčírem " tak jsem ho taky neslyšel! Když jsem auto napíchl, byla přechodná závada na aditivaci čerpadla, ale v testu na diagu normálně chodí. No nevím co jsem tedy rozesral , že jsem provedl diagnostiku něčeho o čem jsem měl pochyb, že je nefunkční. Co se týká práce, to už to auto radši hodím ze stráně, protože to není, tak dlouho co jsem ti psal, jest-li nemᚠDPX nádržku, protože v původní čerpadlo zemřelo!!

11.07.2015 21:23 - Re: Aditivace Eolys 2839322
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Danipet napsal(a):
Jumep: Díky zítra se podívam, zkontroluju.
Autodiag: Mno vždycky, když jsem od natankovaní přijel domu" nikde jsem motor nechcípal" tak jsem po zamknutí slyšel jak cca 4min hučí čerpadlo.
Jruze: Mno vypadá to, že jednu plnou nádrž cca 850km a teď, když jsem tankoval " předevčírem " tak jsem ho taky neslyšel! Když jsem auto napíchl, byla přechodná závada na aditivaci čerpadla, ale v testu na diagu normálně chodí. No nevím co jsem tedy rozesral , že jsem provedl diagnostiku něčeho o čem jsem měl pochyb, že je nefunkční. Co se týká práce, to už to auto radši hodím ze stráně, protože to není, tak dlouho co jsem ti psal, jest-li nemᚠDPX nádržku, protože v původní čerpadlo zemřelo!!


Jo ohledně nádržky jsi se už neozval,co rozesral - asi nic,ale není dobré testovat pořád dokola páč to pokaždé můžeš a nakrmíš aditivama, po 900Km už by to mohlo být vysledovatelné jestli to regeneruje a jak - stav FAP proběhlá regenerace atd...(a já se přiznám že jsem také nikdy za normálního provozu to čerpadlo nikdy neslyšel) - myslím že když najedeš na starším FAP přes 1000Km a nebudou v naftě aditiva tak by se mohl ozvat FAP jako zanešený,budeš mít černý výfuk(ten u x aut bývá také i když to funguje) - u mích aut je čistý jak z výroby novej.Bez aditiv by neměla regenerace proběhnout správně a mělo by se to dát dohledat v diag.

11.07.2015 22:30 - Re: Aditivace Eolys 2839369
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak ti Jardo nevím. Měl jsem za to, že aditivum jen dokáže shlukovat saze do větších kousků, který potom neprojdou sítem FAPu a musí se regenerací spálit. Takže pokud v naftě aditivum nebude, saze proletí FAPem během běžný jízdy a tak se FAP neucpe. Regenerace může klidně probíhat pravidelně dál při dosažení určitých km. To je myslím první požadovaná podmínka ke spuštění regenerace. Zaplnění FAPu a změna tlaků před a za FAPem je až dalším povelem ke spuštění regenerace. A bez aditiv k tomu asi nedojde.
Leda že by řídící jednotka věděla, že nedochází díky nějaký závadě k aditivaci nafty a regeneraci by nepovolila.
Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.

12.07.2015 00:36 - Re: Aditivace Eolys 2839438
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Tak ti Jardo nevím. Měl jsem za to, že aditivum jen dokáže shlukovat saze do větších kousků, který potom neprojdou sítem FAPu a musí se regenerací spálit. Takže pokud v naftě aditivum nebude, saze proletí FAPem během běžný jízdy a tak se FAP neucpe. Regenerace může klidně probíhat pravidelně dál při dosažení určitých km. To je myslím první požadovaná podmínka ke spuštění regenerace. Zaplnění FAPu a změna tlaků před a za FAPem je až dalším povelem ke spuštění regenerace. A bez aditiv k tomu asi nedojde.
Leda že by řídící jednotka věděla, že nedochází díky nějaký závadě k aditivaci nafty a regeneraci by nepovolila.
Jestli se pletu, tak mě někdo opravte.


No vyzkoušej si to - odpoj aditivaci a uvidíš ale jinak mᚠpravdu(i když je to ve skutečnosti trochu jinak) - a regenerace se ti spustí tak nebo tak po určitých KM ale bez aditiv se nedokáží spálit saze(mají moc vysoký zápalný bod)-vyhlásí to v diag že neproběhla úspěšně,diferenčák je kontrolní záležitost (a doplňkovej parametr pro regeneraci a kontrolu) - ono je to složitější.

12.07.2015 00:55 - Re: Aditivace Eolys 2839439
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jo, pravda. Na snížení zápalný teploty sazí pomocí aditiva jsem zapoměl.
Jen jestli je co spalovat, když miniaturní saze proletí FAPem? Ale nepodařená regenerace asi v počítači bude a určitě to bude mít pro další chování regenerací nějaký význam. Akorát mi není jasný, jak ten počítač pozná, že se regenerace nepodařila, když tlaky budou OK?
Asi je to na mě fakt moc složitý.

12.07.2015 10:08 - Re: Aditivace Eolys 2839627
Danipet
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroen C6 2.7hdi V6Počet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
Jruze: Regenerace proběhla v pořádku asi před 350km, probíhá cca po 850-900km, akorát mi je divný proč hazí přechodnou závadu čerpadle aditivace,že by byl třeba větší odpor ( čerpadla )?? Jinak auto nekouří! Když jsem měl před tím špatný čerpadlo, taky jsem to nevypozoroval hned, tak docela kouřila, to je pravda, asi jak to napsal autodiag, řeším problémy asi kde nejsou, spíš mě zarazila ta závada na čerpadle. co se týka zkoušení, zkusil jsem to jednou, když jsem viděl tu závadu, zavrčelo a víc jsem nezkoušel. Nerad bych něco podcenil snažím se c5 dopřávat

12.07.2015 11:39 - Re: Aditivace Eolys 2839669
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
dxp nepreaditivujes, lebo je tam ihla a sa neotvori
cize cerpadlo len toci aditivum dokola

chyba cerpadla vznikne
- ked ide naprazdno (nizky odber)
- ked nejde vobec
- ked je pridrete

12.07.2015 16:33 - Re: Aditivace Eolys 2839812
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já čerpadlo slyšel na jediným autě-C8 2,2 -tam je nádržka cca "pod levým B-soupkem" a chovalo se to přesně,jak psal Danipet a rozsvěcelo to hlášku ucpanýho FAPu. Chyby už si nepamatuju,ale pamatuju si,že na tom autě byl v háji snímač víčka nádrže...
Od tý doby,co jsem ho vyměnil,tak čerpadlo už slyšet nebylo a hláška už se (skoro rok) neobjevila.

12.07.2015 16:46 - Re: Aditivace Eolys 2839814
Danipet
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroen C6 2.7hdi V6Počet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
snímač mám nový a ten napíše, že je špatný, hlavně když je v háji, tak by měl aditivovat právě pořád ne??

12.07.2015 16:55 - Re: Aditivace Eolys 2839824
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2443

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Danipet napsal(a):
snímač mám nový a ten napíše, že je špatný, hlavně když je v háji, tak by měl aditivovat právě pořád ne??

Už si to do detailu nepamatuju,co to psalo a jak to bylo,jen jsem psal,že jsem slyšel čerpadlo na autě ,kde byl tenhle problém. Ten snímač ti napíše,jen pokud je přerušený vedení,nebo je ve zkratu,ale pokud jen nefunguje(nesnímá),ale jinak je "elektricky v pořádku",tak ti nic nenapíše-ani nemá co-není tam pro autodiagnostiku žádná chyba. To je vlastně stejný,jako když nemᚠmagnety ve špuntu. Ale s tím rozdílem,že C5,aspoň teda s bar.displayem ti hlásí,že mᚠotevřenou nádrž...

03.09.2015 19:09 - Re: Aditivace Eolys 2857169
Danipet
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroen C6 2.7hdi V6Počet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, tak je to tady, čerpadlo už umřelo nemáte někdo na prodej, nebo nevíte o nějakém? Díky za každou radu nebo pomoc.

03.09.2015 20:55 - Re: Aditivace Eolys 2857257
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
inzercia pls

29.12.2018 18:29 - Re: Aditivace Eolys 3199075
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, potřeboval bych vědět, jaké množství aditiva je potřeba na jeden litr paliva.. Dle mých výpočtů, při těchto vstupních datech když máme: 5L aditiva na asi 140tis.Km, prům spotřebu 8L/100Km dle techničáku, mi vychází asi tak 0,446mL/1L aditiva. Proč to chci vědět? Při poslední technické prohlídce jsem sotva prošel, dle technika mi system FAPu nefunguje správně...
Při prohlídce FAPu a nádržky s aditivem jsem zjistil:
1. FAP je víceméně čistý, jen zakouřený od jemných sazí, po cernínu ani stopy - pár malých prasklin na voštině ve výstupní části..
2. Sondou jsem si prověřil prostupnost komůrek FAPu až po dno keramické vložky, jak v krajích částech tak i v centrální části.
3. Nádržka s aditivem je plná, odhadem minimálně 4L...= nevážil jsem ji ani nevyčerpával. Trochu mi vyteklo, je to taková hnědo zrzavá kapalina.
4. Zkoušel jsem připojit napětí na přívod k čerpadlu(jen lehké pulzy) => vyšla kapička aditiva = jak se již tady někdo zmínil okolo 6mm3.

5. Přívodní konektor k čerpadlu má pouze dva vodiče, a to jen napájení čerpadla!!! => Nádrž pravděpodobně neobsahuje snímání hladiny.
6. Na diagnostiku jsem zatím nebyl, jdu na ni v lednu...
7. Nemám proměřeny přívodní vodiče k jednotce, ještě proměřím, až najdu kde je jednotka aditivace... Přijal bych tipy, kde by mohla být, dle mého vozu.

( Napadá mne nouzové řešení.., přidávat aditivum ručně, dle množství natankovaného paliva, abych dočasně oddálil anabázi po servisech...)

Znovu se blíží technická a nechci se opět klepat, jestli projdu.

Děkuji za konstruktivní návrhy...

29.12.2018 21:21 - Re: Aditivace Eolys 3199088
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jestli dobře chápu je to 100Kw ? jednotka aditivace je pod přístrojovkou na čelní svislé stěně(černá krabička +- jako krabička od cigaret) regenerace probíhá? po kolika Km? Jinak jestli jsi prošel jen tak tak před dvěmi léty tak teď neprojdeš = nové emisní normy = neplatí to co uvádí výrobce 0,61(nebo 0,51) ale nově (bez ohledu co uvádí výrobce) je 0,21 - pokud toto nesplní je podle nich poškozen FAP no a na tyto hodnoty se jen tak nedostane mnoho aut mimoto nesmí být chyba v emisních částech (žhavky,aditivace,EGR atd..) a to ty asi mít budeš.(jinak náplň je 3L , nebo DPX starší typ 4,5L)

29.12.2018 23:31 - Re: Aditivace Eolys 3199137
Bobr53
Město: Bystřice pod Hostýnem, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW)Počet příspěvků: 142

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Zdravím, potřeboval bych vědět, jaké množství aditiva je potřeba na jeden litr paliva.. Dle mých výpočtů, při těchto vstupních datech když máme: 5L aditiva na asi 140tis.Km, prům spotřebu 8L/100Km dle techničáku, mi vychází asi tak 0,446mL/1L aditiva. Proč to chci vědět? Při poslední technické prohlídce jsem sotva prošel, dle technika mi system FAPu nefunguje správně...


Tak to ti mohu říct poměrně přesně

Ale vážně, mám sice jiný motor - C5X7 2.2HDI biturbo, ale pro tvoji představu by mohlo posloužit pro srovnání tohle: tankuju vždy plnou a na 70 litrů jednotka aditivace přidá průměrně 10ml aditiva.

30.12.2018 16:29 - Re: Aditivace Eolys 3199208
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Jestli dobře chápu je to 100Kw ? jednotka aditivace je pod přístrojovkou na čelní svislé stěně(černá krabička +- jako krabička od cigaret) regenerace probíhá? po kolika Km? Jinak jestli jsi prošel jen tak tak před dvěmi léty tak teď neprojdeš = nové emisní normy = neplatí to co uvádí výrobce 0,61(nebo 0,51) ale nově (bez ohledu co uvádí výrobce) je 0,21 - pokud toto nesplní je podle nich poškozen FAP no a na tyto hodnoty se jen tak nedostane mnoho aut mimoto nesmí být chyba v emisních částech (žhavky,aditivace,EGR atd..) a to ty asi mít budeš.(jinak náplň je 3L , nebo DPX starší typ 4,5L)

Díky za odpověď. Mám 103KW RHR. Na diagnostice jsem ještě nebyl tak nevím, jak často to regeneruje, ale dle chování a spotřeby v této době to regeneraci provádí... Před těmi dvěma lety jsem dělal emise již s vyčítáním chyb, což dříve nebylo. Byly to ty začátky když se vyhazovalo za chyby v diag. motoru. Jestli se od té doby něco změnilo, dle Tebe asi ano, tak nevím co s tím, měl jsem si asi koupit Trabanta, tam by mne nikdo s těmito kravinami neotravoval. Nechápu, jek může někdo testovat vůz na lepší parametry, než je konstrukčně možné, jak chápu, tak i nová auta s tím mají problém. V tom případě je lepší nemít žádné eko kraviny, a nikdo mne za ně nebude otravovat. Jinak na tomto odkazu jsou fotky FAPu a nádržky na Aditivum... Jinak chyby jsem při poslední technické neměl žátné... Nebo aspoň technik se o ničem jako chyby v motoru a emisních částech nezmiňoval, Jen to prostě víc kouřilo, že prý asi jezdím moc po městě, tak to párkrát protůroval a s těmi mými odřenými ušiskami mi to dal...
.link. . Fap je focen až po propláchnutí, při kterém z něj šla chviličku jen trocha černých sazí, žádný červený písek... Uvidím v lednu po diagnostice. Pokud se to aditivování rozchodí, budu řešit, vlastní emise.
Přeji všem hezký nový rok...

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator