| | |
24.06.2015 05:50 -
Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2834054
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Dobrý den,
snail jsem se důsledně prohledat diskuzi, ale bez úspěchu.
Poslední dobou (cca 2 měsíce) se ozývá velmi tlumené bouchání někde z motorového prostoru při volnoběhu, kdy auto stojí na místě (nezdá se, e by to lo přímo z motoru, při uzavřené kapotě je nejlépe slyet před autem, při otevřené kapotě se ztrácí v hluku motoru). Frekvence bouchání je cca 1.5-2Hz (1.5 a 2x za sekundu) a z otáčkami se asi nemění (asi, protoe při malém zvýení otáček se zdá stejné, při větím u není slyet přes motor, ale velmi patně se to posuzuje). Zdá se, e bouchání není ani zcela pravidelné. Sem tam se rozsvítí diagnostika (recyrkulace výfukových plynů - nekoherentní mnoství vzduchu nebo měřené mnoství vzduchu neodpovídá setpointu (asi nějak tak)), jednou s rozsvícením diagnostiky bouchání přestalo, vícekrát u ne. Nezkouel jsem, jestli mizí při vymáčknuté spojce - toto případně doplním, ale v případě, e by to dělalal dvouhmota předpokládám, e by bouchání nastávalo s mnohem větí frekvencí.
Děkuji za jakékoliv nápady.
Citroen C5 I, 2004, 2.2HDI
Dobrý den,
snail jsem se důsledně prohledat diskuzi, ale bez úspěchu.
Poslední dobou (cca 2 měsíce) se ozývá velmi tlumené bouchání někde z motorového prostoru při volnoběhu, kdy auto stojí na místě (nezdá se, e by to lo přímo z motoru, při uzavřené kapotě je nejlépe slyet před autem, při otevřené kapotě se ztrácí v hluku motoru). Frekvence bouchání je cca 1.5-2Hz (1.5 a 2x za sekundu) a z otáčkami se asi nemění (asi, protoe při malém zvýení otáček se zdá stejné, při větím u není slyet přes motor, ale velmi patně se to posuzuje). Zdá se, e bouchání není ani zcela pravidelné. Sem tam se rozsvítí diagnostika (recyrkulace výfukových plynů - nekoherentní mnoství vzduchu nebo měřené mnoství vzduchu neodpovídá setpointu (asi nějak tak)), jednou s rozsvícením diagnostiky bouchání přestalo, vícekrát u ne. Nezkouel jsem, jestli mizí při vymáčknuté spojce - toto případně doplním, ale v případě, e by to dělalal dvouhmota předpokládám, e by bouchání nastávalo s mnohem větí frekvencí.
Děkuji za jakékoliv nápady.
Citroen C5 I, 2004, 2.2HDI
|
|
24.06.2015 09:39 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2834080
|
|
jumep
|
|
|
EGR ventil
vo vyssich otackach je uz zavrety, po zoslapnuti plynu tiez a dokaze to take buchanie robit
bud vaha vzduchu, alebo ovladanie egr, alebo nieco podobne
treba skontrolovat
EGR ventil
vo vyssich otackach je uz zavrety, po zoslapnuti plynu tiez a dokaze to take buchanie robit
bud vaha vzduchu, alebo ovladanie egr, alebo nieco podobne
treba skontrolovat
|
|
30.06.2015 19:08 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2835947
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Děkuju za informaci. Jetě přikládám výpisy z diagnostiky. Zkouel jsem testy aktuátorů, ale nevim moc, co a kde poslouchat
Děkuju za informaci. Jetě přikládám výpisy z diagnostiky. Zkouel jsem testy aktuátorů, ale nevim moc, co a kde poslouchat:-)
Přílohy: injection.bmp ( 2297910b ) - chyby injection_1.bmp ( 2297910b ) - 1. chyba injection_2.bmp ( 2297910b ) - 2. chyba |
|
30.06.2015 21:50 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2836181
|
|
jumep
|
|
|
tak ako som povedal, vypada to na EGR
tak ako som povedal, vypada to na EGR
|
|
03.07.2015 06:44 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2836915
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Jetě bych se rád zeptal, vzhledem k tomu, e nevím, kde přesně hledat, existuje někde nějaký návod, jak je zapojený podtlak v celém autě? Usuzuju, e právě podtlakem je ovládáno skoro ve (EGR, turbo, swirl, atd.)
Jetě bych se rád zeptal, vzhledem k tomu, e nevím, kde přesně hledat, existuje někde nějaký návod, jak je zapojený podtlak v celém autě? Usuzuju, e právě podtlakem je ovládáno skoro ve (EGR, turbo, swirl, atd.)
|
|
03.07.2015 09:54 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2836931
|
|
jumep
|
|
|
existuje schema toho, ale ta ti moc nepovie, niekto kto vie co a ako ti to pozre a poprepaja za par minut
existuje schema toho, ale ta ti moc nepovie, niekto kto vie co a ako ti to pozre a poprepaja za par minut
|
|
03.07.2015 12:15 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2836944
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
No jo, jene nikoho takovýho v okolí Plzně neznam a v autoservisech, kam jsem to dával to nedávaj
No jo, jene nikoho takovýho v okolí Plzně neznam a v autoservisech, kam jsem to dával to nedávaj :-)
|
|
09.07.2015 05:32 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2838530
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Tak se zdá, e jsem nakonec závadu objevil svépomocí. Bouchání způsobuje ovládací elektromagnetický ventil EGR ventilu. Někdo u to zřejmě přede mnou opravoval, viz foto, nebo původní orig. je vyřazena a je k němu přibindrován nějaký "alternativní kus", který začal zlobit (naprázdno bez podtlaku v pohodě, při podtlaku bouchá, někdy zavibruje). Zkusím vyměnit, předpokládám, e pouze za orig. díl (nějaká oprava asi nepřipadá v úvahu).
Jestli tomu dobře rozumím, EGR je ovládán pouze ve stavu vypnuto/zapnuto s danou střídou, co je hodnota v procentech v diagnostice. Viml jsem si, e v diag. jsou dvě hodnoty: "EGR valve elektrovalve open cycle ratio" a EGR throttle elektrovalve open cycle ratio". Předpokládám, e pro uvedený ventil se jedná o první poloku. Druhá poloka je řízena druhým elmag. ventilem a vede někam na hadici k motoru na nějakou krtící klapku, která nevim, co dělá
Tak se zdá, e jsem nakonec závadu objevil svépomocí. Bouchání způsobuje ovládací elektromagnetický ventil EGR ventilu. Někdo u to zřejmě přede mnou opravoval, viz foto, nebo původní orig. je vyřazena a je k němu přibindrován nějaký "alternativní kus", který začal zlobit (naprázdno bez podtlaku v pohodě, při podtlaku bouchá, někdy zavibruje). Zkusím vyměnit, předpokládám, e pouze za orig. díl (nějaká oprava asi nepřipadá v úvahu).
Jestli tomu dobře rozumím, EGR je ovládán pouze ve stavu vypnuto/zapnuto s danou střídou, co je hodnota v procentech v diagnostice. Viml jsem si, e v diag. jsou dvě hodnoty: "EGR valve elektrovalve open cycle ratio" a EGR throttle elektrovalve open cycle ratio". Předpokládám, e pro uvedený ventil se jedná o první poloku. Druhá poloka je řízena druhým elmag. ventilem a vede někam na hadici k motoru na nějakou krtící klapku, která nevim, co dělá :-)
Přílohy: foto.JPG ( 595191b ) - |
|
09.07.2015 08:19 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2838548
|
|
jruze
|
|
|
msvejda napsal(a): Tak se zdá, e jsem nakonec závadu objevil svépomocí. Bouchání způsobuje ovládací elektromagnetický ventil EGR ventilu. Někdo u to zřejmě přede mnou opravoval, viz foto, nebo původní orig. je vyřazena a je k němu přibindrován nějaký "alternativní kus", který začal zlobit (naprázdno bez podtlaku v pohodě, při podtlaku bouchá, někdy zavibruje). Zkusím vyměnit, předpokládám, e pouze za orig. díl (nějaká oprava asi nepřipadá v úvahu).
Jestli tomu dobře rozumím, EGR je ovládán pouze ve stavu vypnuto/zapnuto s danou střídou, co je hodnota v procentech v diagnostice. Viml jsem si, e v diag. jsou dvě hodnoty: "EGR valve elektrovalve open cycle ratio" a EGR throttle elektrovalve open cycle ratio". Předpokládám, e pro uvedený ventil se jedná o první poloku. Druhá poloka je řízena druhým elmag. ventilem a vede někam na hadici k motoru na nějakou krtící klapku, která nevim, co dělá
Ta ,,náhrada" je ventil pro C5II - teoreticky by měl fungovat ale...
Ta ,,náhrada" je ventil pro C5II;-) - teoreticky by měl fungovat ale...
|
|
14.07.2015 12:59 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2840750
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
Ta jsem podtlakový ventil u nadvakrát vyměnil, u prvního nefungoval elektromagnet. Druhý "cvaká", ale neni mi moc jasná funkčnost. Nevíte někdo, jak má ventil správně fungovat (nakupoval jsem z vrakovitě, take funkčnost nakoupeného neznámá):
- při odpojeném stavu je ventil průchozí, ale při uzavření výstupu (out) a odsávání podtlaku z vstupu (vacuum) "propoutí" jakoby přes nějakou membránu (tedy část podtlaku uchází přes určitý odpor)
- při připojeném stavu (12V) se ventil uzavře úplně (tedy alespoň ze strany vstupu vacuum)
Hledal jsem nějaký datasheet, ale nenael jsem nic.
Ta jsem podtlakový ventil u nadvakrát vyměnil, u prvního nefungoval elektromagnet. Druhý "cvaká", ale neni mi moc jasná funkčnost. Nevíte někdo, jak má ventil správně fungovat (nakupoval jsem z vrakovitě, take funkčnost nakoupeného neznámá):
- při odpojeném stavu je ventil průchozí, ale při uzavření výstupu (out) a odsávání podtlaku z vstupu (vacuum) "propoutí" jakoby přes nějakou membránu (tedy část podtlaku uchází přes určitý odpor)
- při připojeném stavu (12V) se ventil uzavře úplně (tedy alespoň ze strany vstupu vacuum)
Hledal jsem nějaký datasheet, ale nenael jsem nic.:-(
|
|
14.07.2015 22:13 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841061
|
|
jumep
|
|
|
funguje vybrovanim
tak treba skusit hlavne tesnost samotnej membrany ventilu
funguje vybrovanim
tak treba skusit hlavne tesnost samotnej membrany ventilu
|
|
14.07.2015 23:14 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841082
|
|
msvejda
|
Město: Jeovy, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 7 |
|
|
To buhuel nevim jak, kdy nevim, co od toho mám čekat, vyzkouel jsem různě foukat do dvou ventilů, kdy se chovali stejně a elektromagnet reagoval na přivedené napětí, prohlásil jsem jej za funkční. Kadopádně jsem ventil vyměnil, "antipollution system faulty" zmizel po asi třech nastartováních a pár kilometrech, tak uvidim.
Kadopádně děkuju za vechny rady a nápady, je fajn, e existují lidé, kteří se skutečně vyznají.
To buhuel nevim jak, kdy nevim, co od toho mám čekat, vyzkouel jsem různě foukat do dvou ventilů, kdy se chovali stejně a elektromagnet reagoval na přivedené napětí, prohlásil jsem jej za funkční. Kadopádně jsem ventil vyměnil, "antipollution system faulty" zmizel po asi třech nastartováních a pár kilometrech, tak uvidim.
Kadopádně děkuju za vechny rady a nápady, je fajn, e existují lidé, kteří se skutečně vyznají.
|
|
14.07.2015 23:18 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841091
|
|
jumep
|
|
|
pokial do ventilu fuknes do out a on vybruje, tak by mal byt ok
funguje tak ze proste prepina atm / vac a podla frekvencie vytvara podtlak
moze mat len 2 poruchy, bud zhori elektromagnet (pise diag zavadu) alebo mechanicky sa nieco v nom zasekne, zalepi
bez meraku podtlaku ho nejako neoveris, ale spravidla byva zla opacna cast, tj. spotrebic (membrana)
vyskusat sa da velkou striekackou alebo podtlakovou pistolou
zapojis priamo na membranu a natiahnes, ak je ok, podlak ostane nemenny, ak je zla tak hned utece
pokial do ventilu fuknes do out a on vybruje, tak by mal byt ok
funguje tak ze proste prepina atm / vac a podla frekvencie vytvara podtlak
moze mat len 2 poruchy, bud zhori elektromagnet (pise diag zavadu) alebo mechanicky sa nieco v nom zasekne, zalepi
bez meraku podtlaku ho nejako neoveris, ale spravidla byva zla opacna cast, tj. spotrebic (membrana)
vyskusat sa da velkou striekackou alebo podtlakovou pistolou
zapojis priamo na membranu a natiahnes, ak je ok, podlak ostane nemenny, ak je zla tak hned utece
|
|
15.07.2015 06:54 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841110
|
|
jruze
|
|
|
Nejlepí oprava je koupit nové - 100% přestanou zlobit - nové dát do regálu. (takto se provedla oprava na jednom mém biturbu)-u měsíc nezazlobil.
Nejlepí oprava je koupit nové - 100% přestanou zlobit - nové dát do regálu.:-)))) (takto se provedla oprava na jednom mém biturbu)-u měsíc nezazlobil.:-p
|
|
15.07.2015 16:04 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841253
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
A za kolik mi ho střelí? Taky mě občas zlobí.
A za kolik mi ho střelí? Taky mě občas zlobí. :-d
|
|
15.07.2015 16:26 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841255
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Kdy ti ho Jarda prodá, začne ho okamitě zlobit, proto píe, je lepí mít nové v regálu, pak to nezlobí.
Kdy ti ho Jarda prodá, začne ho okamitě zlobit, proto píe, je lepí mít nové v regálu, pak to nezlobí. :-))))
|
|
15.07.2015 19:03 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841284
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Tak to musí Jarou jetě dva kousky sehnat. Jeden si nechá v regále, jeden si dám do regálu já a jeden si namontuju do auta. Ten starý pak můu věnovat do chmatáka.
Tak to musí Jarou jetě dva kousky sehnat. Jeden si nechá v regále, jeden si dám do regálu já a jeden si namontuju do auta. Ten starý pak můu věnovat do chmatáka. :-d
|
|
15.07.2015 19:31 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841295
|
|
Vojtech
|
Město: Slunečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Přidám se do diskuze. Diagnostika mi hlasi, e egr nemaká správně má to na motor nějaký vliv? Taky se mi zdá, e mám hlučnějí motor.
Přidám se do diskuze. Diagnostika mi hlasi, e egr nemaká správně má to na motor nějaký vliv? Taky se mi zdá, e mám hlučnějí motor.
|
|
15.07.2015 21:45 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841328
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Diagnostika nebo diagnostika v autě na obrazovce, co přesně píe, chtělo by to ale napsat do vlákna o EGRu.
Diagnostika nebo diagnostika v autě na obrazovce, co přesně píe, chtělo by to ale napsat do vlákna o EGRu. ;-)
|
|
15.07.2015 21:51 -
Re: Tlumené bouchání z motorového prostoru
|
2841330
|
|
Vojtech
|
Město: Slunečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Lexia to ukazala. Omrknu to o vikendu a napisu si kod chybi. Dobrá najdu si vlákno s Egr ja jen kvůli těm zvukům, přijde mi toti celkem hlučný ten motor. Ale jsem zvyklí na benzíňaky. Tak mona nezvyk
Lexia to ukazala. Omrknu to o vikendu a napisu si kod chybi. Dobrá najdu si vlákno s Egr :) ja jen kvůli těm zvukům, přijde mi toti celkem hlučný ten motor. Ale jsem zvyklí na benzíňaky. Tak mona nezvyk :D
|
|
| |
|
|