Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi
1 2 > >|
09.04.2015 09:00 - Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807337
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj. Mám svou C5ku asi měsíc a po posledním servisu mě začal trápit problém se spotřebou auta. pod 10 litrů se prostě nedostanu.

Před 3mi týdny byl softwarově vypnut Fap , vypnut a zaslepen egr, chip na 120kw. Až tenhle víkend byl ale fap odstraněn mechanicky, mezitím najeto 1000km protože sem nutně musel na otočku do Prahy

Tento víkend bylo tedy auto v servsise, mechanicky vybrali Fap z výfuku. Dále vyčistili ty dvě hadice sání ve předu na motoru, protože sem chtěl a´t vyčístí bordel po EGRu. Nevim proč to čistili tam ale nevadí. Dále opraven swirl, přetěsněny všechny 4 vstřiky. Auto na diag nepíše nic špatného. Jen po tom vytáhnutí Fapu a vyčištění těch hadic výrazně stoupla hladina oleje takže se muselo trochu odsát.

Přesto mám spotřebu nad 10 litrů, když stojím na volnoběh tak spotřeba letí nahoru, při nějakém popojíždění ve městě jedu za 15 litrů...čím člověk jede rychleji nebo svižněji tak se více spotřeba blíží normálu před servisem, tj kolem 7,5 L.

V servise sem mu o tom říkal ale prý ho nic nenapadá a nic nenašli. Rád bych tedy věděl, jeslti někoho tady nenapadá po čem mám jít a kde začít. Jsem z toho trochu nervozní, pač sem nekupoval nafáka abych jezdil za 15 litrů

09.04.2015 10:19 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807345
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
C5 má takú zaujímavú funkciu..že ráta spotrebu do priemeru aj keď stojíš. Ostatné značky rátajú vačšinou od určitej rýchlosti..lepšie to potom vyzerá na displayi Porovnal si ju aj s nameranou spotrebou? Lebo PP hlavne v meste sa vie netrafi aj o liter
moje hodnoty podla pp
C5 v manuále som mal cca 6-6,5L dialničnú spotrebu pri cca 110-120km/h
C5 v automate som mal 7,5-8 dialničnú spotrebu pri 110-120
C5 v automate , fapoff je cca 7 dialničná pri 120 tempomat, pri 110km/h a 600km vkuse mi to ukazovalo aj 6,6L-6,8L
Mestská spotreba s FAPom - 8-9-10
mestská spotreba bez fap -cca 8- 8,5L

Otázne je kto ti FAP vypínal..a kto ti robil chip..
Ja som bez chipu, to auto ho podla mna nepotrebuje, bez fapu ožilo akurát FAP mi robili v profituningu za 3 stovky. Je velmi malo chip firiem ktorym doverujem..ale pri nich som robil tak viem

Čmudí ti auto v zábere? Na volnobeh? Mne to čmudilo na bielo..asi 200km odvtedy čisto a jasno..žiadny dym, žiadny štiplavy zapach ako som obcas citil pri fape

moje odporúčanie
- žiadny chip len fapoff, mrknut na diag hodnoty váhy vzduchu..prípadne vyčisti váhu vzduchu,
- mrknú na intercooler..či nieje od oleja.. ak áno tak je deravý..zalepi/vymeni
- overi funkciu swirlu.. na volnobehu das plyn..a musí prepnú klapky tuším v 2200ot. ..vidíš to na tom tiahle


Este nerozumiem ako mohla stupnut hladina oleja po vyradeni fapu.. jedine v tom čase ked si jazdil s deaktivovanym fapom bez regeneracie tych 1000km.. to bol blby napad ..ja by som sa bal ze mi to skoci do nudzaku

EGR- sa zapcháva hlavne v tom výmenníku voda /vzduch za motorom.. sú tam len cca 8mm priechody na výfukové plyny

09.04.2015 12:53 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807374
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
Upravu řídící jednotky mi dělal jeden chlapík z peugeot clubu co se zabývá upravou jednotek, má dobrý ohlas tak sem mu věřil. Až do mechanického vytažení Fapu to bylo v pohodě. Po dálnicí sme v 5ti lidech zajeli 600km při 130km/h za 7,4 litru, po dotankování mi vycházelo 7,3 takže by to sedělo. Teď po mechanickém vytažení fapu a po tom, že se tam hrabali v těch trubkách od sání že je prý čistili sem dotankoval po 110kilometrech necelých 13 litrů

Chip sem nechtěl na výkon ale spíše na to slíbené snížení spotřeby zase o nějakou tu desetinku. Měl sem to v ceně fapoff tak sem to bral.

Auto v záběru ani jindy nečmoudí, ani bílý ani černý kouř, a to ani po odstranění fapu. zdálo se mi to trochu divné, byl sem upozorněn že po vybrání fappu to bude v záběru černě kouřit.

Auto te´d bylo na diagnostice , chyby to nehlásilo žádné ale jeslti kontrolovali hodnoty třeba té váhy vzduchu to nevím. na intercooler se mrknu zítra dopoledne a ověřím i tu funkci swirlu.

Je to jenom blbá otázka, ale když sem musel tedy jezdit s softwarově vypnutým fapem a mechanicky tam stále byl, nemohlo to třeba poškodit turbo ? Teď při vybraném fapu je jasné že pujde trochu více slyšet, ale kolem 1500-2000ot to píská až nějak hodně vysoko, trochu to trhá uši

09.04.2015 14:38 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807411
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ten olej mozes rovno vymenit, stupla zato ze ti to tam rve moc nafty a ta preteka do oleja cez piesty (v principe nezhori vsetka a piest ju z valca zotre do oleja)

no a spotreba a vsetky problemi co pises by som kludne typoval na chip

a inac, toto je presne navod ako si doj... auto

09.04.2015 14:59 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807422
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Milý Sharpers.. ak mᚠna mysli strakiho..tak o nom som nič nepočul dobré zatial.
Robí to cez soft z ebay..ktorý neviem či je 100%. Touto cestou som si to chcel spravi doma sám..no neprišiel mi balíček s flasherom ..a som celkom rád že som si to nechal spravi u renomovanej firmy ktorá sa venuje úpravám roky a profesionálne. Po dlhšom čítaní v jeho príspevkoch..a vetách typu: nepovede se to na poprvý.. som si urobil svoj názor..a auto by som mu do rúk asi nezveril.

Dá sa to totiž robi cez automatické softy z ebay..klikneš a hotovo.. lenže bohužial tieto softy velakrát povypínajú aj čo nemusia.
Jediná schodná cesta je deaktivova to ručne , zmeni konkrétne hodnoty..a hlavne vedie ktoré.

Zaplatil som to 3x viac ako ponúkajú garážnici, ale všetko je v poriadku a auto ide podla predstáv.

Mᚠspackaný fap off aj chip si myslím. Viac nafty+zvýšenie tlaku turba..najjednoduchsi chiptuzing aký je.

Na tvojom mieste.. by som pekne zašiel nazad a požiadal o natiahnutie pôvodných dát.
- Následne nechal spravi fapoff u niekoho kto aj vie čo robí. To je podla mna aktualne najlacnejšia cesta.

Určite by som sa vyhol kroku: necha chiptuzera opravi to..

09.04.2015 18:43 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807461
straki007
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Docela rychli modaratori tady.
Nevidim duvod smazanio prispevku.....nikoho jsem neutazil ani osklive nepsal takze proc bych mel dychat zhluboka???!!!

Jako kazdy tak i tazatel ma na mou praci zaruku takze klidne muze zavolat a udelat mu komplet diag a zavadu treba odstranit.
Ale kdyz se neozve (nebo jsem to neupravoval ja) tak ja telepat nejsem.
Jinak pan delict mne v zivote nevidel tak nemuze vedet cim delam..........a jak delam,natoz ze pridavam nekde nekomu naftu a tlak turba a jen pro jeho info..zkus na ebay koupit treba swiftec .......

09.04.2015 18:56 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807462
straki007
Město: Chomutov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Jinak pro pomoc sharperse.
Pokud mas opravdu vsechno v pohode a turbo tlaci kolik ma a vaha "vazi" kolik ma , tak na tkousku bych ti doporucil prehodit vstriky z jineho auta a zkouset to s nima.
Mel jsem nekollik x pripadu u tohle motoru ze vstriky kapali a melo to vysokou spotrebu.
Jde to nekdy i slyset kdyz vytocis motor v zatezi do cca 3500-4000 rpm tak je slyset "rachtani" z motoru.

09.04.2015 22:40 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807539
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
Delicte, ne Straki mi auto nechipoval

No ta vysoká spotřeba byla až od zmíněného mechanického vybrání fapu a po tom, co se ti "odborníci" dlubali v sání, udajně meli jen shozené ty dvě přední hrubé hadice. Proto si trochu myslím že oni něco někde poškodili nebo udělali špatně, až už ve výfuku nebo vepředu u sání. Nejsem mechanik takže přesně nevím, co tam kde je a co by mohlo jít poškodit.

Co se týče zmíněné upravy řídící jednotky, ano původně jsem chtěl fap off a egr off s tím, že chip sem dostal jakože zdarma tak jsem to bral. 100kw je i tak dostačující , koník navíc se samozřejmě hodí ale více mě zlákala nižší spotřeba.

Pokud to nepujde jinak zařídím vrácení původních hodnot pouze s fap off a egr off, bez chipu, ale spíše se teď vydávám tou cestou, že pánové v tom servise něco udělali špatně.

Je blbé to takhle zjišovat, ale znám servisy. Řeknu mu co mi vadí, oni udělají servis za 5tis kč a problem neodstraní.

10.04.2015 09:25 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807636
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
Jinak Delicte, odpověď na tovji otázku.

intercooler je z motorové strany ve spodní části výrazně mastný a asi od oleje, z přední strany ho od nárazníku není poznat ,protože je přední strana tak zanesena mastnotou a špínou že jsem ho nemohl najít

Dále tedy bude o víkendu provedena diagnostika a snad problém najdeme. Já mám stejný názor jako jeden člen peugeot clubu, a to že není dobře udělaný fap off a ecu vlastně stále zkouší regenerovat filtr. Uvidíme co v sobotu zjistíme. Další názory jsou samozřejmě vítány

10.04.2015 10:26 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807649
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tak intercooler je zly, ale ten nema taky vplyv na to ako by sa mohlo zdat, to by tam musela byt diera jak prasa

ako uz bolo povedane, vyhodit cely chip a pripadne ten fap off dat spravit normane

ked nahodou niekto sa chyti toho tak tieto fapoff budu mat problem ... o ostatnych zasahoch ako egr off ani nehovorim, pritom ja na mojom aute som otvaral sanie pri rozvodoch ked to malo 400k km a bolo to ok ... plne funkcny egr aj fap !

zarabate si len na problem ...

10.04.2015 14:31 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2807698
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Přesně tak. Měl jsem u minulého auta se stejným motorem inercooler dole špinavý jak prase. Takže musel mít prasklinky, je to u těchto starších motorů víceméně vlastnost. Jruze mi ho preventivně vyměnil za krásný stříbrný, ale ve vlastnostech motoru ani spotřebě se nic nezměnilo ani trošku.

12.04.2015 21:04 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2809053
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
Tak problém je vyřešen. Velký dík patří Delictovi, který nechtěně pomohl s vyřešením problému

Problém byl v upravě software, ten chip který sem si nechal udělat byla udajně pěkná prasárna. Diagnostika a následná prohlídka software odhalila značné chyby v upravě. Auto opraveno tedy přehrátím software, sice je ponechán mírny chip ale né taková prasárna jako předtím, bylo mi vše krásně vysvětleno a auto nyní jezdí se spotřebou 6,5 - 7l.

Jak pomohl Delict ? No pomluvil Strakiho, díky čemuž si Straki tohodle mého problému všiml a kontaktoval mě. Potom následovala rychlá domluva a sjednání nápravy.

Za ochotu a skvělý přístup a pomocnou ruku mému autíčku patří Strakimu můj velký dík !

15.04.2015 20:51 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810530
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
No a spotřeba opět letí nahoru....k tomu se ozvýká klepání motoru v záběru, občas lehké kolísání volnoběhu. Vícero lidí ukazuje na vadný vstřikovač. Vzhledem k tomu, že chvíli po tom prvním chipu se odporoučelo těsnění vstřikovače na třetím válci tak bych tipoval ,že ten vstřikovač tam pouší více nafty...

K tomu se opět zvědla hladina oleje zřejmě právě kvůli množství nafty z jednoho ze vstřikovačů. Pokud si myslíte někdo že je to tím, prosím o radu jeslti stačí nechat vstřikovače vyčistit ultrazvukem nebo je potřeba repas. Dík.

Diag neukázal na hodnotách korekce dávky vstřikovačů nic špatného

15.04.2015 21:01 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810543
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ultrazvuk je na dve veci, daj to niekomu kto vie co s tym treba robit

a tiez daj premerat tlaky

ked otvoris vicko olejove ide nedymi sa odtial?

15.04.2015 22:59 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810595
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
První příznak toho co popisuje by mohl být vysoký tlak paliva,ale přibejvající olej zase na protejkající špička vstřiku - nezahrával bych si pokud už není pozdě - může to zohýbat ojnice,propálit písty atd...(pokud někdo čipuje tak by měl jen motor v dobrém stavu )

16.04.2015 13:39 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810678
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
Po otevření víčka při nastartovaném motoru se nijak z motoru nedýmí.

Auto předáno do servsiu Auto Chodura kde po projetí a krátkém pokecu taky připisují závadu na vadný vstřik. Auto jsem tam nechal, vyzkouší vstřiky a pokud to bude tím tak vadný jde na repas a ostatní na vyčištění. Když už tam auto je tak se opraví intercooler a vymění olej který je ředěný naftou . DOufám tedy, že pak bude všechno ok pač když ne tak už budu finančně i nervově na dně

16.04.2015 17:37 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810723
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Nechteňe? Ved to bol prvy prispevok co som pisal ze mas sprasený chip a fapoff..

Strakimu sa ospravedlnujem, info boli od ludi co ho nemaju v laske očividne.. ja som len predal dalej co som pocul /resp čítal, osobnu skusenost nemam ako som pisal.

P.S nezabudni si omrknú či nemᚠkovové častice/ kal v palivovom filtri..

16.04.2015 18:19 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810738
Sharpers
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 30
99 Poslat soukromou zprávu
já myslel nechtěně tím stylem, že jsi něco napsal na Strakiho, díky tomu si toho Straki všiml a nabídl pomoc

Palivový filtr byl nedávno měněn a po cca 1000km byl druhým servsiem kontrolován, prý naprosto v pohodě.

16.04.2015 19:40 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810746
homisek
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive BreakPočet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
Myslím, že jen utrácáte zbytečně své drahoceně vydělané peníze, protože vesměs všechny úpravy typu FAPOFF od poloprofesionálů a jim podobné neřeší problém regenerace FAP filtru, dochází při ní ke změně časování vstřikování a tím se dostává do oleje nafta_Mám zkušenost, že když dostatečně rychle neopravíte řídící soft v ECM to pak už NIKDY neopravíte..

16.04.2015 20:33 - Re: Vysoká spotřeba v nízkých otáčkách / C5 I 2.2 HDi 2810752
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A až budeš vědět který vstřik to dělal tak si změř tlaky na válcích a zjistíš že je na něm menší tlak,potom rovnou zháněj ojnice páč budou ohnuté o kolik přibylo oleje(nafty) a po kolika Km? Pokud by jsi chtěl polomotor mám

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator