| | |
01.12.2018 09:59 -
Re: Problem s motorem 2.0i 16V / C5 II
|
3194225
|
|
Ferro
|
Město: Ledenice, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v Exclusive | Počet příspěvků: 99 |
|
|
Váení kolegové, rok jsem řeil a nakonec vyřeil obdobné problémy a tak se zde chci podělit o zkuenosti.
Mám 2,0i 103 kW (EW 10A) zaplynovaný na LPG systémem STAG 300 - 4. Před rokem mi začal motor po startu koktat, el na 3 pak na 2 válce, někdy chcípnul a bez zahřátí byl bez výkonu. Ření po konzultaci s elektrikářem výměnou svíček. Místo iridiových plynových NGK jsem dal levné BOSCH a auto najednou fungovalo bez viditelných problémů. Půl roku! Poté opět ty samé příznaky s postupným nárůstem intenzity. Na počítači vyskočila hláka "antipolutio system falty" a na palubce se trvale rozsvítila kontrolka závady motoru. Na diagnostice zjitěna chyba P1339 a po konzultaci s elektrikářem vyměněna zapalovací lita. Vyhozený peníz, neb chyba neodstraněna. Následovalo pročtení vemoných diskusí k problému zde na fórech, zakoupen pročiovací přípravek do benzinu pro motory na LPG a jeděno jen na BA - bez viditelného zlepení. Chyba se projevovala pouze při jízdě na BA, kdy na víc reakce na plynový pedál byla s prodlevou a velmi neochotná. Po přepnutí na LPG motor vdy fungoval bezvadně!! To signalizovalo problémy s plněním směsí a tak jsem hledal někoho, kdo má monost exaktně diagnostikovat funkci vstřikovačů, vyměnit u nich sítka a gumičky a vyčistit je v ultrazvukové lázni ve funkčním reimu. Tady na jihu Čech to dělají jen dvě firmy z toho jen jedna na jednom místě a na počkání na profi zařízení, tak jsem se domluvil a zajel tam. Výsledek diagnostiky byl: 1. a 4. vstřik bezvadný, 2. dával 90% a 3. jen 80% nominální dávky. Čitění problematické, protoe u těchto vstřiků j údajně nějaká teflonová vrstva, která se ultrazvukovou kavitací naruuje a vstřik můe zničit. Tak bylo pročitěno jen vyústění, nikoli jako normálně ponořením celého vstřikovače do lázně. Výsledek k mé naprosté spokojenosti, na stolici naměřeny rozdíly dávkování o 1 a 2%. Při tom bylo provedeno pročitění a repase LPG vstřikovačů - ve k mé naprosté spokojenosti.
Po opravě je ve OK, motor funguje bez otřesů, chybových hláek, reakce na plynový pedál pruná a přesná, jako u mechanických ovládání karburátorových motorů. Pro vai info a snad to tu zůstane jetě uvedu, kde mi opravu prováděli - Autogas Centrum s.r.o. Strakonice.
Váení kolegové, rok jsem řeil a nakonec vyřeil obdobné problémy a tak se zde chci podělit o zkuenosti.
Mám 2,0i 103 kW (EW 10A) zaplynovaný na LPG systémem STAG 300 - 4. Před rokem mi začal motor po startu koktat, el na 3 pak na 2 válce, někdy chcípnul a bez zahřátí byl bez výkonu. Ření po konzultaci s elektrikářem výměnou svíček. Místo iridiových plynových NGK jsem dal levné BOSCH a auto najednou fungovalo bez viditelných problémů. Půl roku! Poté opět ty samé příznaky s postupným nárůstem intenzity. Na počítači vyskočila hláka "antipolutio system falty" a na palubce se trvale rozsvítila kontrolka závady motoru. Na diagnostice zjitěna chyba P1339 a po konzultaci s elektrikářem vyměněna zapalovací lita. Vyhozený peníz, neb chyba neodstraněna. Následovalo pročtení vemoných diskusí k problému zde na fórech, zakoupen pročiovací přípravek do benzinu pro motory na LPG a jeděno jen na BA - bez viditelného zlepení. Chyba se projevovala pouze při jízdě na BA, kdy na víc reakce na plynový pedál byla s prodlevou a velmi neochotná. Po přepnutí na LPG motor vdy fungoval bezvadně!! To signalizovalo problémy s plněním směsí a tak jsem hledal někoho, kdo má monost exaktně diagnostikovat funkci vstřikovačů, vyměnit u nich sítka a gumičky a vyčistit je v ultrazvukové lázni ve funkčním reimu. Tady na jihu Čech to dělají jen dvě firmy z toho jen jedna na jednom místě a na počkání na profi zařízení, tak jsem se domluvil a zajel tam. Výsledek diagnostiky byl: 1. a 4. vstřik bezvadný, 2. dával 90% a 3. jen 80% nominální dávky. Čitění problematické, protoe u těchto vstřiků j údajně nějaká teflonová vrstva, která se ultrazvukovou kavitací naruuje a vstřik můe zničit. Tak bylo pročitěno jen vyústění, nikoli jako normálně ponořením celého vstřikovače do lázně. Výsledek k mé naprosté spokojenosti, na stolici naměřeny rozdíly dávkování o 1 a 2%. Při tom bylo provedeno pročitění a repase LPG vstřikovačů - ve k mé naprosté spokojenosti. :palec :palec
Po opravě je ve OK, motor funguje bez otřesů, chybových hláek, reakce na plynový pedál pruná a přesná, jako u mechanických ovládání karburátorových motorů. Pro vai info a snad to tu zůstane jetě uvedu, kde mi opravu prováděli - Autogas Centrum s.r.o. Strakonice.
|
|
25.12.2018 19:28 -
Re: Problem s motorem 2.0i 16V / C5 II
|
3198373
|
|
Foxxxx
|
Město: ihle, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 32 |
|
|
Milan.S napsal(a): Zdravim . tenhle problem mam dlouhodobej ,vcera rano jsem nastartoval motor otacky drzel jak ma za chvli se vypnul nastartoval jsem zas asi za 15 sek zase vypnul po 3 nastartovani uz drzel, zacal jsem mu pomalu pridavat plyn ale nechce se mu do otacek dusi se az po nejakom case se muzu rozjet , v lete to nebyl az takovej problem ale ted je venku 8 st. Svicky , zapalovaci lista , senzor tlaku saciho potruby , filtr vzuchu , vse nove minuly rok adaptace klapky myslim ze to pomohlo po nejakem case jsem za chodu motoru vycistil klapku sprejem na klapky nedavno klapka vymontovana vycistena bez naruseni polohy klapky , taky jsem skusil odpojit cidlo tep. vody pri studenem motoru , zadna zmena, tak skuste neco poradit.
Přesně tento problém jsem řeil nedávno na svém autě (LPG). Dal jsem na radu účastníků tohoto fóra a natankoval jsem Vervu 100 a nestačil jsem se divit. Mám teď "jiné" auto a ranní starty a rozjezdy jsou zcela bezproblémové.
Přesně tento problém jsem řeil nedávno na svém autě (LPG). Dal jsem na radu účastníků tohoto fóra a natankoval jsem Vervu 100 a nestačil jsem se divit. Mám teď "jiné" auto a ranní starty a rozjezdy jsou zcela bezproblémové.
|
|
| |
|
|