Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Zaměnitelnost man. převodovek
|< < 1 2 3 4 > >|
24.12.2014 14:32 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768045
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
toto je pre x7
Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1 997 ccm poskytuje největší výkon 103 kW (140 k) při 6 000 ot./min. Maximální točivý moment činí 200 Nm při 4 000 ot./min. Posazení nejvyššího točivého momentu až u horních otáček je charakteristikou moderních šestnáctiventilových čtyřválců

ten tocak je proste dobry na benzin, ale je opat polozeny vysoko, takze prevodovka to kopiruje,
podla mna pri teoretickej zamene za 6 kvalt to nebude ono, spotreba nepadne a dynamika utrpi
pre toto som predal predchadzajuce auto - na dialnici pri 130 otacky jak motorka

Ty údaje o tom v jakých otáčkách je maximální točivý moment u benzínu neznamenají vůbec nic. Benzín není diesel. průběh točivého momentu u těchto benzínových motorů je téměř naprosto plochý. V praxi to znamená že max krouták 200 Nm je sice u 4tis otáček, ale zároven u 2 tis, nebo 6 tis. je krouták třeba kolem 190 Nm.
Takže údaj kdy je vrchol točivého momentu je důležitý hlavně u naftových motorů.

Nechápu jak by mohla dynamika motoru utrpět při 6 -ti rychlostní převodovce? Přece jde jen o to že tam chybí dálniční rychlost, která by snížila počet otáček při jízdě vyšší rychlostí. Jediná věc která by mohla hrozit, je že by snad musel člověk občas do velkých kopců podřadit. Ale ani to se mi až tak nezdá. Samozřejmě pokud by tam někdo nerval tu 6-ku už při 100-110.

24.12.2014 15:24 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768067
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Ty údaje o tom v jakých otáčkách je maximální točivý moment u benzínu neznamenají vůbec nic. Benzín není diesel. průběh točivého momentu u těchto benzínových motorů je téměř naprosto plochý. V praxi to znamená že max krouták 200 Nm je sice u 4tis otáček, ale zároven u 2 tis, nebo 6 tis. je krouták třeba kolem 190 Nm.
Takže údaj kdy je vrchol točivého momentu je důležitý hlavně u naftových motorů.

Nechápu jak by mohla dynamika motoru utrpět při 6 -ti rychlostní převodovce? Přece jde jen o to že tam chybí dálniční rychlost, která by snížila počet otáček při jízdě vyšší rychlostí. Jediná věc která by mohla hrozit, je že by snad musel člověk občas do velkých kopců podřadit. Ale ani to se mi až tak nezdá. Samozřejmě pokud by tam někdo nerval tu 6-ku už při 100-110.


To bych řekl že je nesmysl - to v překladu znamená že vlastně můžeš jezdit s benzínem klidně na volnoběh a vůbec ho nemusíš točit? já sice benzíny nedělám,ale samo mi sem nějaké jezdí a co vím tak žádný benzín nejede pokud ho netočíš alespoň přes 3000ot na rozdíl od dieslů které jdou odspodu . asi by se měl podívat na graf motorů a rozdíl mezi dieslem a benzínem (ještě jednu vlastní zkušenost - jednou jsem vyměnil na MB 190 5.kvalt aza 6.kvalt a nechal původní diferák - auto jelo 1. v omezovači 90Km/h na 3. 140Km/h na 5. 190 a 6.jsem mohl zařadit je z kopce a stejně nezrychlila páč se to neuvezlo a rozjezd s prokluzem spojky.

24.12.2014 16:13 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768087
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
To bych řekl že je nesmysl - to v překladu znamená že vlastně můžeš jezdit s benzínem klidně na volnoběh a vůbec ho nemusíš točit? já sice benzíny nedělám,ale samo mi sem nějaké jezdí a co vím tak žádný benzín nejede pokud ho netočíš alespoň přes 3000ot na rozdíl od dieslů které jdou odspodu . asi by se měl podívat na graf motorů a rozdíl mezi dieslem a benzínem

Nezlob se, ale mám pocit že nechápeš o čem píšu: Uvádím že benzín má plochý průběh TOČIVÉHO MOMENTU!!! A právě ty grafy o kterých píšeš a které znám to jasně dokazují. To co uvádíš, že benzím jede až ve vyšších otáčkách, ale není způsobeno točivým momentem, ale tím že je VÝKON MOTORU posazený do vysokých otáček.

24.12.2014 16:47 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768111
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Nezlob se, ale mám pocit že nechápeš o čem píšu: Uvádím že benzín má plochý průběh TOČIVÉHO MOMENTU!!! A právě ty grafy o kterých píšeš a které znám to jasně dokazují. To co uvádíš, že benzím jede až ve vyšších otáčkách, ale není způsobeno točivým momentem, ale tím že je VÝKON MOTORU posazený do vysokých otáček.


No benzíňák už z logiky věci nemá plochý průběh kroutícího momentu, třeba PSA 1.8i v příloze...

Edit: Toto platí u atmosféry, u turbo benzínu se můžeme bavit o plochém průběhu krouáku v nějakém rozsahu otáček, ale toto není nᚠpřípad

Přílohy:
motor 1.8i.jpg ( 111712b ) -

24.12.2014 16:51 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768117
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
no a tympadom tu postrada tato diskusia zmysel, lebo naco 6r prevodovka ked ho musim mat roztoceny na nejake otacky, ta 6r prevodovka chcela znizovat tie otacky co si myslim ze je proste na konstrukciu motora, naprav, spojky, vahu a velkost auta neuskutocnitelne aby to splnalo normy a podmienky normalnej jazdy

jo a v ramci spotreby a vyuzitia paliva pod zatazou je idealne ist v tej vrcholovej krivke

24.12.2014 17:02 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768128
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
no a tympadom tu postrada tato diskusia zmysel, lebo naco 6r prevodovka ked ho musim mat roztoceny na nejake otacky, ta 6r prevodovka chcela znizovat tie otacky co si myslim ze je proste na konstrukciu motora, naprav, spojky, vahu a velkost auta neuskutocnitelne aby to splnalo normy a podmienky normalnej jazdy


Raději to uzamkni - kdyby měl benzín krouák stejný už od volnoběhu tak bude hrabat i na volnoběh a myslím že všichni kdo ho mají mi dájí zapravdu (laicky řečeno krouák je síla ) nebo to zase nechápu? - hezké vánoce
Ještě dodám že auta dělám 40let a v 25. jsem se dostal do týmu mechaniků jako hlavní mechanik českých závodníků mistrovství evropy na okruzích a do vrchu.

24.12.2014 21:30 - Re: Zaměnitelnost manuálních převodovek 2768206
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1814

U??vate? Poslat soukromou zprávu
.

25.12.2014 00:29 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768228
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
BlueSeven napsal(a):
No benzíňák už z logiky věci nemá plochý průběh kroutícího momentu, třeba PSA 1.8i v příloze...

Edit: Toto platí u atmosféry, u turbo benzínu se můžeme bavit o plochém průběhu krouáku v nějakém rozsahu otáček, ale toto není nᚠpřípad

Mrknul jsem na ten graf který jsi zde nahodil a myslím, že i když to není ideální případ, je to celkem dobrý příklad toho že benzín má kroutící moment opravdu hodně vyrovnaný. Když se na něj podívám tak zjistím, že vrchol 170 Nm má ve 4tis otáčkách, ale ve 2 tis a v 5,3 tis otáčkách má krouták stále cca 150 Nm. Pokud to veznu čistě matematicky tak v rozmezí 3,3 tisíc otáček má výkyv (nárůst a pokles točivého momentu) zhruba 11 % !!!
To je podle mě docela plochý průběh. nehledě na to že motor 2.0 Vti je myslím zkonstuován tak aby tyto výkyvy ještě více vyrovnával.

A chlapi, nevím co se furt čílíte? Jarda tady vytahuje neco o volnoběhu - ale já přece netvrdím že má ten točivý moment stejně silný už od volnoběhu - nejsem přece magor. . Já nikomu neberu, že rozumí autům, já jim zase moc nerozumín, ale grafy fyzikálních veličin si prohlédnout umím.

Já vám ty vaše diesely neberu, dyt taky jednoho mám.
Ale u toho benzínu prostě vadí že tam není dálniční rychlostní stupen. Při 130 už točí 3.5tis a já myslím že by to další rychlost ještě sneslo. O tom jestli by to auto zvládlo se můžeme slovy klasika " dohadovat, nebo vést spory, ale to je tak všechno co pro to můžeme udělat"

Mě ta šestka vlastně chybí jen když jedu z Prahy do Brna, jelikož když chci jet v levém pruhu, abych nerozbil auto, musím 150 - 160. Jinak jsem radši klidný řidič a rád bych dodržoval předpisy. Do Chorvatska jedu 130, jelikož mi to stačí a peníze šetřím na útratu u moře, než abych je uvalil za pokuty.
Jinak si myslím že to je i hlavní důvod proč tam nevyvinuli ten šestikvalt. V podstatě jediná země (co stojí za zmínku) v evropě, kde se jezí neomezenou rychlostí je Německo a němci jsou ropáci. Ti si benzín na dlouhé trasy nekupují, a jinde se s tím rychlej jezdit stejně nesmí, proto ani nebyl zájem s tím něco dělat.

Jinak Vám přeju pěkné vánoce, at už jezdíte na benzín, naftu, plyn nebo třeba čočku

25.12.2014 18:37 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768326
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jednoduché - víš proč je biturbo zpřevodované oproti RHR o +-1000 otáček a RHR oproti benziňáku o dalších 1000ot dolů ? protože má větší krouák - já jedu s biturbem na 2400ot 150Km/h s RHR na 3300ot a pokud pojedu s benzínem 2000ot do kopce tak musím podřadit abych ten kopec vyjel - s biturbem jsem vyjel i ,,votičák" bez přeřazení a to je v činnosti jen 1/2 turba druhá otvírá až 2800ot.A šestikvalt vyvynuli ale až do x7 a důvod byl komfort a né v jednom kuse řadit ja na závodech .Omlouvám se ale to je poslední přízpěvek z mé strany.

25.12.2014 19:33 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768335
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 179

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Měl jsem spoustu benzínových aut. Většinou dvoulitry ve velkých kombících. Taky jsem si občas říkal, že by to chtělo šestku. Ale na dálnici, při obvyklém krouáku od 190 do 200 Nm, by ta šestka fungovala jen na rovině. Stačilo by trochu stoupání a určitě by to auto začalo vadnout.
Xantia V6 by tu šestku zvládla v pohodě, ale to už jaksi není dvoulitr. (Vzpomínám na ni se slzou v oku.)
Poslední dobou jezdím s motorem 1.8T (132 kW/235 Nm), tam by ta šestka snad šla, ale táhnout to auto začíná až tak kolem 1800 otáček a opravdu to jede až tak od 3000. Sice to pak vydrží až do omezovače, ale řeč je tu o rychlé jízdě na co nejnižší otáčky. V práci jezdím v "Ochcávce" 1.8T 118 kW, jaký má krouák nevím, je tam už přímý vstřik benzínu a převodovka má 6 stupňů. Auto táhne už od 1500 otáček. Dole se to chová skoro jak diesel. S tou šestkou se dá na dálnici jet v pohodě i do stoupání.
Ale to jsou oturbené benzíny. Atmosférický dvoulitr tu šestku uspokojivým způsobem neutáhne.
Jumep i jruze mají pravdu.

25.12.2014 21:25 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768352
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Mrknul jsem na ten graf který jsi zde nahodil a myslím, že i když to není ideální případ, je to celkem dobrý příklad toho že benzín má kroutící moment opravdu hodně vyrovnaný. Když se na něj podívám tak zjistím, že vrchol 170 Nm má ve 4tis otáčkách, ale ve 2 tis a v 5,3 tis otáčkách má krouták stále cca 150 Nm. Pokud to veznu čistě matematicky tak v rozmezí 3,3 tisíc otáček má výkyv (nárůst a pokles točivého momentu) zhruba 11 % !!!
To je podle mě docela plochý průběh. nehledě na to že motor 2.0 Vti je myslím zkonstuován tak aby tyto výkyvy ještě více vyrovnával.


no tak sa mrkni na ten graf este raz. pri 2000 otackach mas na 1.8i cca.30kW vykon, a na porovnanie Hdi140 ma 100koni. Takze urcite suhlasis aj bez nejakych vypoctov ze mat tam na 6tke 30kW by fakt neslo.
aj krutak ma Hdi 320nm a benzin polovicu.
pekne vianoce

26.12.2014 04:29 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768393
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Můj kamarád má tyhle věci poměrně pěkné přísloví:
Některé věci nejdou, dokud se nenajde nějaký blbec, kterému to zapoměli říct že to nejde. (tentokrát asi někdo od mazdy.... )

.link.

26.12.2014 12:35 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768445
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Můj kamarád má tyhle věci poměrně pěkné přísloví:
Některé věci nejdou, dokud se nenajde nějaký blbec, kterému to zapoměli říct že to nejde. (tentokrát asi někdo od mazdy.... )

.link.


Ani u ty mazdy to neni buhvi co. Konkretne o mazde v tomto clanku .link.

26.12.2014 15:16 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768454
MiKas004
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 32
99 Poslat soukromou zprávu
Je někde nějaký přehled, jaké převodovky se do určitých motorizací C5 dávaly a jejich převodové poměry ?

26.12.2014 23:44 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2768562
mPuma
Město: Staňkov, Auto: Ford Puma 1.7 VCTPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Možná by stálo za to zaměřit se na převodový poměr čtvrtý rychlosti u 2.0 automatu. Při 110 točí asi jen 2500 otáček.

29.12.2014 17:38 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2769254
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Mamlas napsal(a):
Ani u ty mazdy to neni buhvi co. Konkretne o mazde v tomto clanku .link.


To je zajímavé..... U c5 ve 130 nemusím podřazovat na čtyřku na dálnici z žádném kopci v česku, ani při cestě k moři.
Jinak s dvoulitrovým dieselem jsem vzácně musel na dálnici taky podřazovat na pětku do kopce. U benzínu bych to považoval za standartní záležitost.

30.01.2015 11:54 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2780235
MiKas004
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 32
99 Poslat soukromou zprávu
Když má motor 2.0 HDi stejnou spojkovou sadu jako 2.0i, tak by zde měla být velká šance, že bude stejná i převodovka. Co myslíte ?

30.01.2015 12:10 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2780244
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
odkedy ma 2.0i rovnaku spojku ako 2.0hdi?

30.01.2015 13:21 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2780258
vlkr
Město: Dub nad Moravou, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 204
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ahoj,

před C5 jsme měli jako rodinné auto Renault Grand Scénic, taky benzínový 2 litr 99 kW a ten šestku měl.
Na dálnici v pohodě, prudší stoupání ovšem podřadit chtělo.
Vyloženě dálniční rychlost to nebyla, při 130km/h to stejně mělo přes 3000 ot/min.
Jak tady někdo výš psal bylo, to nastaveno na +- max krouticí moment daného motoru.
Zato po městě se dalo jezdit na bez problémů na 4.
Subjektivně - 6 kvaltů to mělo, ale ve srovnání s C5 je na tom nejvyšší rychlost v zásadě úplně stejně.
"Legrace" ovšem byla, když jsem pak po 4 letech se Scénikem chtěl (než jsem si zvykl) v C5 zařadit dle zvyku šestku...

vlkr

30.01.2015 14:34 - Re: Zaměnitelnost man. převodovek 2780263
MiKas004
Město: Nevím, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v ExclusivePočet příspěvků: 32
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
odkedy ma 2.0i rovnaku spojku ako 2.0hdi?



Spojková sada LUK 623304300 pro motory Citroën 2.0 HDi, 2.0i 16V, 1.4i 16V, 1.8i 16V, 2.0i, 2.2i :

CITROËN BERLINGO (MF), 2.0 HDI 90 (MFRHY) [66kW, 1997ccm]
CITROËN BERLINGO karoserie (M_), 2.0 HDI 90 (MBRHY, MCRHY) [66kW, 1997ccm]
CITROËN BERLINGO karoserie (M_), 2.0 HDI 90 4WD (MBRHY, MCRHY) [66kW, 1997ccm]
CITROËN C3 (FC_), 1.4 16V HDi [66kW, 1398ccm]
CITROËN C4 (LC_), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN C4 (LC_), 2.0 16V [103kW, 1997ccm]
CITROËN C4 (LC_), 2.0 16V [130kW, 1997ccm]
CITROËN C4 Grand Picasso (UA_), 1.8 i 16V [92kW, 1749ccm]
CITROËN C4 kupé (LA_), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN C4 kupé (LA_), 2.0 16V [130kW, 1997ccm]
CITROËN C5 (DC_), 1.8 16V (DC6FZB, DC6FZE) [85kW, 1749ccm]
CITROËN C5 (DC_), 2.0 16V (DCRFNC, DCRFNF) [100kW, 1997ccm]
CITROËN C5 (DC_), 2.0 16V HPi (DCRLZB) [103kW, 1997ccm]
CITROËN C5 (DC_), 2.0 HDi (DCRHYB) [66kW, 1997ccm]
CITROËN C5 (RC_), 1.8 16V (RC6FZB) [85kW, 1749ccm]
CITROËN C5 (RC_), 1.8 16V [92kW, 1749ccm]
CITROËN C5 (RC_), 2.0 16V (RCRFJB, RCRFJC) [103kW, 1997ccm]
CITROËN C5 Break (DE_), 1.8 16V (DE6FZB, DE6FZE) [85kW, 1749ccm]
CITROËN C5 Break (DE_), 2.0 16V (DERFNF, DERFNC, RERFNC) [100kW, 1997ccm]
CITROËN C5 Break (DE_), 2.0 16V HPi (DERLZB) [103kW, 1997ccm]
CITROËN C5 Break (DE_), 2.0 HDi (DERHYB) [66kW, 1997ccm]
CITROËN C5 Break (RE_), 1.8 16V (RE6FZB) [85kW, 1749ccm]
CITROËN C5 Break (RE_), 1.8 16V [92kW, 1749ccm]
CITROËN C5 Break (RE_), 2.0 16V (RERFJB, RERFJC) [103kW, 1997ccm]
CITROËN C8 (EA_, EB_), 2.0 16V [103kW, 1997ccm]
CITROËN C8 (EA_, EB_), 2.0 [100kW, 1997ccm]
CITROËN C8 (EA_, EB_), 2.2 [116kW, 2230ccm]
CITROËN EVASION (22, U6), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN JUMPY, 2.0 i [103kW, 1997ccm]
CITROËN JUMPY (U6U), 2.0 i 16V [102kW, 1997ccm]
CITROËN JUMPY (U6U), 2.0 [100kW, 1997ccm]
CITROËN JUMPY karoserie, 2.0 i [103kW, 1997ccm]
CITROËN JUMPY karoserie (BS_, BT_, BY_, BZ_), 2.0 i 16V [102kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA (N1), 1.4 HDi [50kW, 1398ccm]
CITROËN XSARA (N1), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA (N1), 2.0 HDi 90 [66kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA Break (N2), 1.4 HDi [50kW, 1398ccm]
CITROËN XSARA Break (N2), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA Break (N2), 2.0 HDI 90 [66kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA kupé (N0), 1.4 HDi [kW, ccm]
CITROËN XSARA kupé (N0), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA kupé (N0), 2.0 HDI 90 [66kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA PICASSO (N68), 1.8 16V [85kW, 1749ccm]
CITROËN XSARA PICASSO (N68), 2.0 16V [100kW, 1997ccm]
CITROËN XSARA PICASSO (N68), 2.0 HDi [66kW, 1997ccm]

|< < 1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator