| | |
04.11.2014 11:35 -
Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2747974
|
|
bad
|
Město: Tábor, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ahoj, máte někdo zkuenost s výměnou turba C5 r.v.2012.
Je potřeba vyndat motor nebo se to děla ze spodu?
Díky
Ahoj, máte někdo zkuenost s výměnou turba C5 r.v.2012.
Je potřeba vyndat motor nebo se to děla ze spodu?
Díky
|
|
04.11.2014 19:53 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748067
|
|
bad
|
Město: Tábor, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ahoj, auto má najeto 37.000 koupeno nové duben 2012 take po záruce. Ráno byl pod vozem olej, tak jsem zajel za kolegou automechanikem. Zvedl to na hever a odendal spodní plast. Hned po zvednutí bylo vidět e je spodek od oleje i v zadní části podvozku. Po sejmutí deklu bylo vidět, e je zadní části motoru značně od oleje. Je to velmi těko přístupné. V Citroenu mají volno za týden a asi moc zkueností nemají, protoe přijímací technik vůbec nevěděl jak to dělají. Cena nového turba 24.000 a práce cca 10.000. A čekat na volný termín 10dnů. Zatím ale ani pořádně nevím odkud to teče. Auto jede normálně, ale odstavil jsem to a protoe je čas scháním minformace. Je to po záruce a turbo se dá koupit na netu značkové na Turbolevně za 14.000, nebo zrepasují to moje za cca 7,000.- jen nevím, jestli se to pak nepáruje s řídící jednotkou jako u Audi. Co jsem zatím zjistil tak snad ne.
Nevím, jestli to udělat v neautorizovaném servisu aby se něco nepokazilo a nebo u Citroenu za skoro dvojnásobek, hlavně z nich nemám pocit, e vědí jak to udělat a mají s tím zkuenost. Díky za názor.
Ahoj, auto má najeto 37.000 koupeno nové duben 2012 take po záruce. Ráno byl pod vozem olej, tak jsem zajel za kolegou automechanikem. Zvedl to na hever a odendal spodní plast. Hned po zvednutí bylo vidět e je spodek od oleje i v zadní části podvozku. Po sejmutí deklu bylo vidět, e je zadní části motoru značně od oleje. Je to velmi těko přístupné. V Citroenu mají volno za týden a asi moc zkueností nemají, protoe přijímací technik vůbec nevěděl jak to dělají. Cena nového turba 24.000 a práce cca 10.000. A čekat na volný termín 10dnů. Zatím ale ani pořádně nevím odkud to teče. Auto jede normálně, ale odstavil jsem to a protoe je čas scháním minformace. Je to po záruce a turbo se dá koupit na netu značkové na Turbolevně za 14.000, nebo zrepasují to moje za cca 7,000.- jen nevím, jestli se to pak nepáruje s řídící jednotkou jako u Audi. Co jsem zatím zjistil tak snad ne.
Nevím, jestli to udělat v neautorizovaném servisu aby se něco nepokazilo a nebo u Citroenu za skoro dvojnásobek, hlavně z nich nemám pocit, e vědí jak to udělat a mají s tím zkuenost. Díky za názor.
|
|
04.11.2014 20:20 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748084
|
|
Renegade01
|
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive | Počet příspěvků: 135 |
|
|
Podža čoho si stanovil problém na turbo?Najprv poriadne umy a pozrie kde to tečie a čo ... Ráta cenu na tri nuly a pritom to môe by podloka za 3 koruny ....
Podža čoho si stanovil problém na turbo?Najprv poriadne umy a pozrie kde to tečie a čo ... Ráta cenu na tri nuly a pritom to môe by podloka za 3 koruny ....
|
|
04.11.2014 20:50 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748111
|
|
jumep
|
|
|
turbo na 99% nebude tiect von a keby aj nebude zle, lebo bude tiect len na prepade alebo tlakovom privode na tesneni
ked tece turbo tak cez hriadel do vyfuku alebo sania
takze este raz to pozret, a profil mas asi zle vyplneny, daj sem ked tak vin aby sa dalo povedat co priblizne je vo veci
turbo na 99% nebude tiect von a keby aj nebude zle, lebo bude tiect len na prepade alebo tlakovom privode na tesneni
ked tece turbo tak cez hriadel do vyfuku alebo sania
takze este raz to pozret, a profil mas asi zle vyplneny, daj sem ked tak vin aby sa dalo povedat co priblizne je vo veci
|
|
05.11.2014 10:20 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748191
|
|
bad
|
Město: Tábor, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Na heveru bylo patrné, e to jde z místa turba, ale nebylo tam pořádně vidět. Dnes to omyjou a snad tam nějak pomocí zrcátek nakouknou. Jasně, e nejdříve se musí zjistit kde to teče ale, zajímá mne jestli jste někdo turbo demontoval, kudy se to dělá. Díky.
Na heveru bylo patrné, e to jde z místa turba, ale nebylo tam pořádně vidět. Dnes to omyjou a snad tam nějak pomocí zrcátek nakouknou. Jasně, e nejdříve se musí zjistit kde to teče ale, zajímá mne jestli jste někdo turbo demontoval, kudy se to dělá. Díky.
|
|
06.11.2014 08:11 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748321
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1302 |
|
|
Nejčastěj to bývá netěsnost někde na hlavě okolo těsnění víka, hadic a pod. Stíká to zadem a pak vypadá, e to kape od turba.
Nejčastěj to bývá netěsnost někde na hlavě okolo těsnění víka, hadic a pod. Stíká to zadem a pak vypadá, e to kape od turba.
|
|
06.11.2014 12:59 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748358
|
|
jruze
|
|
|
Druhá monost je trubkohadice mazání turba - u jsem jich pár měnil.Nebo odvětrání ventildeku(ta plastová propojka do sání)
Druhá monost je trubkohadice mazání turba - u jsem jich pár měnil.Nebo odvětrání ventildeku(ta plastová propojka do sání)
|
|
06.11.2014 13:45 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748365
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
Zaujimave .. ja som na ziadnom citrone este nemenil turbo.. a to boli auta s najazdmi cez 500 000km ..
Dalsia vec.. prijmací technik nieje automechanik, nemusí vediet ako sa to robí jeho ulohou je prijat auto, a predat info o závade mechanikom..organizovat opravy atd.. on sám ale takmer nic fyzicky neopravuje
Zaujimave .. ja som na ziadnom citrone este nemenil turbo.. a to boli auta s najazdmi cez 500 000km ..
Dalsia vec.. prijmací technik nieje automechanik, nemusí vediet ako sa to robí :D jeho ulohou je prijat auto, a predat info o závade mechanikom..organizovat opravy atd.. on sám ale takmer nic fyzicky neopravuje
|
|
06.11.2014 14:33 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748372
|
|
jruze
|
|
|
Delict napsal(a): Zaujimave .. ja som na ziadnom citrone este nemenil turbo.. a to boli auta s najazdmi cez 500 000km ..
Dalsia vec.. prijmací technik nieje automechanik, nemusí vediet ako sa to robí jeho ulohou je prijat auto, a predat info o závade mechanikom..organizovat opravy atd.. on sám ale takmer nic fyzicky neopravuje
No já na jedné své RHR 300000Km , Na 2.2 také nájezd nevím , a zákazníkům asi 4.-5. - 2x 1.6 , 1x RHR , 2x 2.2HDI , ale v takle malém nájezdu nikdy - to leda e by auus z výroby? moc tomu nevěřím e turbo KO
No já na jedné své RHR 300000Km , Na 2.2 také nájezd nevím , a zákazníkům asi 4.-5. - 2x 1.6 , 1x RHR , 2x 2.2HDI , ale v takle malém nájezdu nikdy - to leda e by auus z výroby? moc tomu nevěřím e turbo KO:nevim
|
|
06.11.2014 15:20 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748378
|
|
edo172
|
|
|
No ak by predsa bolo turbo KO,tak Ti moem poradi z vlastnej skusenosti,e turbo sa da vymeni v garai a bez jamy.Menil som turbo na svojom aute je to sice Peugeot 607 2,2hdi 98kw,2001 ale malo by to skoro ak nie to iste.Zo spodu sa poodpaja ale treba odpoji aj pravy tlmič aby bolo dostatok miesta.Ale da sa to neplati nikomu nič-a to je hlavne!
No ak by predsa bolo turbo KO,tak Ti moem poradi z vlastnej skusenosti,e turbo sa da vymeni v garai a bez jamy.Menil som turbo na svojom aute je to sice Peugeot 607 2,2hdi 98kw,2001 ale malo by to skoro ak nie to iste.Zo spodu sa poodpaja ale treba odpoji aj pravy tlmič aby bolo dostatok miesta.Ale da sa to neplati nikomu nič-a to je hlavne!:palec
|
|
06.11.2014 17:33 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748409
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Delict napsal(a): Zaujimave .. ja som na ziadnom citrone este nemenil turbo.. a to boli auta s najazdmi cez 500 000km ..
Dalsia vec.. prijmací technik nieje automechanik, nemusí vediet ako sa to robí jeho ulohou je prijat auto, a predat info o závade mechanikom..organizovat opravy atd.. on sám ale takmer nic fyzicky neopravuje
nechcem sa do toho miesat ale prijimaci technik ma by mal byt primarne automechanik [aspon nejake zakladne skusenosti s autami ] predak co sa vyzna v dokumentacii a moze riadit pracu technikov, a vobec toho neni malo co by mal......
.link.
ano mas pravdu, v autorizakoch su na tejto funkcii aj slecny. dalej to nejdem rozpitvavat
no a k jadru problemu, toto tiez potesi v 37tisic, dajte vediet jak sa to vyvija
nechcem sa do toho miesat ale prijimaci technik ma by mal byt primarne automechanik [aspon nejake zakladne skusenosti s autami ] predak co sa vyzna v dokumentacii a moze riadit pracu technikov, a vobec toho neni malo co by mal......
http://www.pozripracu.sk/praca/okres-trnava/prijimaci-technik-vozidiel/8974
ano mas pravdu, v autorizakoch su na tejto funkcii aj slecny. dalej to nejdem rozpitvavat
no a k jadru problemu, toto tiez potesi v 37tisic, dajte vediet jak sa to vyvija
|
|
06.11.2014 20:57 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748470
|
|
Hanz 397
|
|
|
jruze napsal(a): No já na jedné své RHR 300000Km , Na 2.2 také nájezd nevím , a zákazníkům asi 4.-5. - 2x 1.6 , 1x RHR , 2x 2.2HDI , ale v takle malém nájezdu nikdy - to leda e by auus z výroby? moc tomu nevěřím e turbo KO
Já u jsem párkrát měnil turbo i dřív,ne po 37tkm,ale z 95% si za to mohl majitel sám-jízdní styl. Kudla po dálnici a hned po tom chcípnout,lidi,kteří neumí s automatem-prolápnout,rozjet pustit plyn,prolápnout,rozjet a pustit plyn,... a nebo ráno nastartovat a up-kudlu,co to dá.....
Ale pokud s tím člověkem nejedu,tak samozřejmě se vichni k autu chovají líp,ne k manelce.....
Já u jsem párkrát měnil turbo i dřív,ne po 37tkm,ale z 95% si za to mohl majitel sám-jízdní styl. Kudla po dálnici a hned po tom chcípnout,lidi,kteří neumí s automatem-prolápnout,rozjet pustit plyn,prolápnout,rozjet a pustit plyn,... a nebo ráno nastartovat a up-kudlu,co to dá.....
Ale pokud s tím člověkem nejedu,tak samozřejmě se vichni k autu chovají líp,ne k manelce..... ;-)
|
|
06.11.2014 23:34 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748569
|
|
jumep
|
|
|
tu sa bavime o teceni turba zvonku
edo172: X7 je napravovo uplne nieco ine
kazdopadne si nemyslim ze turbu nieco je
tu sa bavime o teceni turba zvonku
edo172: X7 je napravovo uplne nieco ine
kazdopadne si nemyslim ze turbu nieco je
|
|
07.11.2014 04:01 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748579
|
|
edo172
|
|
|
ok,jumep ja som mu chcel iba poradi, e sa da turbo vymeni aj doma v garai,aj keď neake odlinosti v kontrukcii aut tam su,ale nemal by mu robi problem vymeni turbo ak by ho naozaj musel meni,aby neplatil niekomu peniaze za robotu a radej za ne trebarz natankoval do tatoa
ok,jumep ja som mu chcel iba poradi, e sa da turbo vymeni aj doma v garai,aj keď neake odlinosti v kontrukcii aut tam su,ale nemal by mu robi problem vymeni turbo ak by ho naozaj musel meni,aby neplatil niekomu peniaze za robotu a radej za ne trebarz natankoval do tatoa :-d
|
|
07.11.2014 06:52 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748581
|
|
OneGin
|
Město: Velký Krtí, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 BlueHDi 180k (133kW) Tourer | Počet příspěvků: 56 |
|
|
Menil som ho na C4 2.0 hdi 100kw pred 2 mesiacmi, pretoze po 270 000 km začalo pískat a nechcel som čakat kým sa rozpadne, ináč netieklo a auto tahalo. Prístup je tam ako ku peniazom na C4 ete menej ako na C5, preto som musel demontovat nápravnicu (ilo to rýchlo) potom nejaký predtlmič výfuku , ktorý zakrýva prístup ku turbu a potom je demotáz hračka. Pri montázi dodrzat čistotu oejových vedení, dat nové sitko do holandra prívodu oleja,pouzit originálne tes. medené podlozky (majú kalibrovanú hrúbku), doporučujú vymenit aj hadicu prívodu oleja, ale je dost drahá.
A na C5 ked som menil teraz olej som si vimol ze na spodnom kryte motora je mastný fliačik rovno pod turbom, tak musím tiez pátrat odkiaž to tam je. Dúfam ze kvôli halierovej podlozke bude treba vyberat celé turbo.
A tak ako hovorí jumep, ak to tečie von tak turbo vôbec nemusí byt zlé, ale ak to krmi intercoler či výfuk olejom tak vtedy je zháňanie druhého turba na mieste.
Menil som ho na C4 2.0 hdi 100kw pred 2 mesiacmi, pretoze po 270 000 km začalo pískat a nechcel som čakat kým sa rozpadne, ináč netieklo a auto tahalo. Prístup je tam ako ku peniazom na C4 ete menej ako na C5, preto som musel demontovat nápravnicu (ilo to rýchlo) potom nejaký predtlmič výfuku , ktorý zakrýva prístup ku turbu a potom je demotáz hračka. Pri montázi dodrzat čistotu oejových vedení, dat nové sitko do holandra prívodu oleja,pouzit originálne tes. medené podlozky (majú kalibrovanú hrúbku), doporučujú vymenit aj hadicu prívodu oleja, ale je dost drahá.
A na C5 ked som menil teraz olej som si vimol ze na spodnom kryte motora je mastný fliačik rovno pod turbom, tak musím tiez pátrat odkiaž to tam je. Dúfam ze kvôli halierovej podlozke bude treba vyberat celé turbo:nevim.
A tak ako hovorí jumep, ak to tečie von tak turbo vôbec nemusí byt zlé, ale ak to krmi intercoler či výfuk olejom tak vtedy je zháňanie druhého turba na mieste.
|
|
07.11.2014 09:40 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748609
|
|
jumep
|
|
|
edo172 napsal(a): ok,jumep ja som mu chcel iba poradi, e sa da turbo vymeni aj doma v garai,aj keď neake odlinosti v kontrukcii aut tam su,ale nemal by mu robi problem vymeni turbo ak by ho naozaj musel meni,aby neplatil niekomu peniaze za robotu a radej za ne trebarz natankoval do tatoa
on tam ma napriklad predkatalyzator, ktory tam ty nemas, ano, da sa vselico spravit doma, ale toto treba vediet kde sahnut a bez jamy / zdvihaku to nejde
on tam ma napriklad predkatalyzator, ktory tam ty nemas, ano, da sa vselico spravit doma, ale toto treba vediet kde sahnut a bez jamy / zdvihaku to nejde
|
|
07.11.2014 15:09 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2748652
|
|
edo172
|
|
|
aha,tak o tom predkatalyzatore som netuil no nič moja rada mu velmi nepomohla soraač
aha,tak o tom predkatalyzatore som netuil :nevim no nič moja rada mu velmi nepomohla soraač;-)
|
|
10.11.2014 22:50 -
Re: Demontá turba / C5 III 2.0 HDi
|
2750437
|
|
Geff
|
Město: Rumburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Ahoj, nedávno jsem si musel nechat zrepasovat taky biturbo u C5 Tourer 2009, najeto 130TKM, technik řekl e to bylo pravděpodobně způsobeno od bývalého majitele pozdní výměnou oleje. No, hlavně jsem ti chtěl říct , e kdy ti odejde turbo, tak zaprvé hláka palubního PC. Za druhé můe se objevit ve vzduchovém filtru známky oleje. A následně olej po svodu turba. Diagnostika: Nevěrohodný tlak na turbu.
Výměna turba v autorizovaném servise stála 23Tis- práce Repas nebyly schopni zařídit navrhli nové za 55Tis. s půlroční zárukou. Po dvou měsících nečinnosti servisu jsem si turbo vyádal a nechal zrepasovat sám za 10 tis
Zkuenost a praxe servisu: Po dotazu na hlavní praskou centrálu citroenu zda_li je normální půlroční záruka na nové turbo za 55Tis tak odpověď zněla dost hořce, ANO JE. Fígl je ovem v tom , e kdy si ho u nich koupí a vyzvedne- tak ti musí dát dvouletou. Musí ho ale vyzvednout!!! Doporučuji vyfotit serial number. Jejich praxe je toti taková, e nakoupí repasované a prodají ti ho jako nové se zárukou půl roku. I na repasované turbo je toti ze zákona záruka jeden rok. Ověřeno na ČOI. Autoriz servis nikdy více. S pozdravem Petr
PS: drím
Ahoj, nedávno jsem si musel nechat zrepasovat taky biturbo u C5 Tourer 2009, najeto 130TKM, technik řekl e to bylo pravděpodobně způsobeno od bývalého majitele pozdní výměnou oleje. No, hlavně jsem ti chtěl říct , e kdy ti odejde turbo, tak zaprvé hláka palubního PC. Za druhé můe se objevit ve vzduchovém filtru známky oleje. A následně olej po svodu turba. Diagnostika: Nevěrohodný tlak na turbu.
Výměna turba v autorizovaném servise stála 23Tis- práce Repas nebyly schopni zařídit navrhli nové za 55Tis. s půlroční zárukou. Po dvou měsících nečinnosti servisu jsem si turbo vyádal a nechal zrepasovat sám za 10 tis
Zkuenost a praxe servisu: Po dotazu na hlavní praskou centrálu citroenu zda_li je normální půlroční záruka na nové turbo za 55Tis tak odpověď zněla dost hořce, ANO JE. Fígl je ovem v tom , e kdy si ho u nich koupí a vyzvedne- tak ti musí dát dvouletou. Musí ho ale vyzvednout!!! Doporučuji vyfotit serial number. Jejich praxe je toti taková, e nakoupí repasované a prodají ti ho jako nové se zárukou půl roku. I na repasované turbo je toti ze zákona záruka jeden rok. Ověřeno na ČOI. Autoriz servis nikdy více. S pozdravem Petr
PS: drím :palec:palec
|
|
| |
|
|