 | |  |
18.05.2015 22:37 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2822942
|
|
Hanz 397
|
|

|
Tak to je asi jasný 
Sací je pozadu...šrouby?
Tak to je asi jasný :-d
Sací je pozadu...šrouby?
|
|
19.05.2015 07:41 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2822971
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
jak tu uz nekdo napsal motor je prosnuly ze se "rozjedou" rozvody ..je to v podstate jak pise jruze jen s jednim zasadnim doplnenim..z 99% tenhle problem zpusobuje hydraulicky napinak retuzu rozvodu a druhej jeho hydraulicky kamarad a to nastavovac vacky...oba je potreba vymenit spolu s rozvody ...to je tak kdyz BMW vyrobi motor na p..u a kdyz nevi co s nim proda to PSA
jak tu uz nekdo napsal motor je prosnuly ze se "rozjedou" rozvody ..je to v podstate jak pise jruze jen s jednim zasadnim doplnenim..z 99% tenhle problem zpusobuje hydraulicky napinak retuzu rozvodu a druhej jeho hydraulicky kamarad a to nastavovac vacky...oba je potreba vymenit spolu s rozvody ...to je tak kdyz BMW vyrobi motor na p..u a kdyz nevi co s nim proda to PSA :D
|
|
19.05.2015 14:03 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823125
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Nechci příliš oponovat našim odborníkům, ale v případě mojí opravy jediný materiálový náklad byly 2 šrouby po 30 Kč, zbytek byla práce, diagnostika a asi zbytečných 600 Kč za přeprogramování ŘJ (protože soft jsem už měl aktuální, což servis nevěděl a nezeptal se). Smutné na tom samozřejmě je to, že se s tím výrobní závod s..l tak dlouho a tváří se, že to patří k věci.
Nechci příliš oponovat našim odborníkům, ale v případě mojí opravy jediný materiálový náklad byly 2 šrouby po 30 Kč, zbytek byla práce, diagnostika a asi zbytečných 600 Kč za přeprogramování ŘJ (protože soft jsem už měl aktuální, což servis nevěděl a nezeptal se). Smutné na tom samozřejmě je to, že se s tím výrobní závod s..l tak dlouho a tváří se, že to patří k věci.
|
|
19.05.2015 21:29 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823299
|
|
Hanz 397
|
|

|
autodiag napsal(a): jak tu uz nekdo napsal motor je prosnuly ze se "rozjedou" rozvody ..je to v podstate jak pise jruze jen s jednim zasadnim doplnenim..z 99% tenhle problem zpusobuje hydraulicky napinak retuzu rozvodu a druhej jeho hydraulicky kamarad a to nastavovac vacky...oba je potreba vymenit spolu s rozvody ...to je tak kdyz BMW vyrobi motor na p..u a kdyz nevi co s nim proda to PSA 
Ač nerad,musím se BMW zastat-tohle je fakt společnej vývoj a hlavní slovo tam mělo PSA-je to poznat z toho,jak je motor postavenej. Je totiž obráceně,než jakýkoliv jiný řadový motor BMW. Jen si asi od každý automobilky vzal to nejhorší...
Rozvody se BMW moc poslední dobou nedaří. V podstatě na každým motoru se serou-teď zrovna je řeším na N62 Asi je čas přejít na řemen 
Ještě bych se podíval,jakou má ten VANOS (nastavovač proměnnýho časování) vůli. Měl jsem tu E87,kde měl vůli nějakých 50! stupňů a krom toho,že ty rozvody se nedaly nastavit,tak natáhl řetěz tak,že brousil o nastavovací elmag ventil,kterej byl u toho motoru mezi vačicema a pod nima...
Ač nerad,musím se BMW zastat-tohle je fakt společnej vývoj a hlavní slovo tam mělo PSA-je to poznat z toho,jak je motor postavenej. Je totiž obráceně,než jakýkoliv jiný řadový motor BMW. Jen si asi od každý automobilky vzal to nejhorší...
Rozvody se BMW moc poslední dobou nedaří. V podstatě na každým motoru se serou-teď zrovna je řeším na N62 :-( Asi je čas přejít na řemen :-d
Ještě bych se podíval,jakou má ten VANOS (nastavovač proměnnýho časování) vůli. Měl jsem tu E87,kde měl vůli nějakých 50! stupňů a krom toho,že ty rozvody se nedaly nastavit,tak natáhl řetěz tak,že brousil o nastavovací elmag ventil,kterej byl u toho motoru mezi vačicema a pod nima...
|
|
19.05.2015 22:11 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823314
|
|
jruze
|
|

|
Hanz 397 napsal(a): Ač nerad,musím se BMW zastat-tohle je fakt společnej vývoj a hlavní slovo tam mělo PSA-je to poznat z toho,jak je motor postavenej. Je totiž obráceně,než jakýkoliv jiný řadový motor BMW. Jen si asi od každý automobilky vzal to nejhorší...
Rozvody se BMW moc poslední dobou nedaří. V podstatě na každým motoru se serou-teď zrovna je řeším na N62  Asi je čas přejít na řemen 
Ještě bych se podíval,jakou má ten VANOS (nastavovač proměnnýho časování) vůli. Měl jsem tu E87,kde měl vůli nějakých 50! stupňů a krom toho,že ty rozvody se nedaly nastavit,tak natáhl řetěz tak,že brousil o nastavovací elmag ventil,kterej byl u toho motoru mezi vačicema a pod nima...
No nevím - je to divné zařízení,ale nedělá se na něm špatně(sice jsem byl raději skoro jen divák) ale vzhedem k odporu benzinu to nejede špatně - asi by s ním mé biturbo mělo problém . Nicméně ani toto mne nějak nenadchlo a opět jsem dospěl k názoru že C5 II je lepší jak po jízdních vlastnostech tak i pohodlí a rozměrech(nikdy bych si stímto autem nedovolil co s mím biturbem)
No nevím - je to divné zařízení,ale nedělá se na něm špatně(sice jsem byl raději skoro jen divák) ale vzhedem k odporu benzinu to nejede špatně - asi by s ním mé biturbo mělo problém . Nicméně ani toto mne nějak nenadchlo a opět jsem dospěl k názoru že C5 II je lepší jak po jízdních vlastnostech tak i pohodlí a rozměrech(nikdy bych si stímto autem nedovolil co s mím biturbem):-p
|
|
19.05.2015 22:18 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823315
|
|
Hanz 397
|
|

|
jruze napsal(a): No nevím - je to divné zařízení,ale nedělá se na něm špatně(sice jsem byl raději skoro jen divák) ale vzhedem k odporu benzinu to nejede špatně - asi by s ním mé biturbo mělo problém . Nicméně ani toto mne nějak nenadchlo a opět jsem dospěl k názoru že C5 II je lepší jak po jízdních vlastnostech tak i pohodlí a rozměrech(nikdy bych si stímto autem nedovolil co s mím biturbem) 
Nedělá se na něm špatně? Zkus vyndat vstřiky 
A myslím,že s biturbem se srovnávat nedá-i těch 115kw tam kde mám do kopce s biturbem 140,tam tohle sotva roztáhnu na 110-když teda jede.
Dost na tom odchází třeba wastegate ventil na turbu,resp jeho uložení a auto pak občas jede,občas ne. Ale s km,který má tohle auto to asi ještě bude ok,pokud jsou teda pravý...
Nedělá se na něm špatně? Zkus vyndat vstřiky ;-)
A myslím,že s biturbem se srovnávat nedá-i těch 115kw tam kde mám do kopce s biturbem 140,tam tohle sotva roztáhnu na 110-když teda jede.
Dost na tom odchází třeba wastegate ventil na turbu,resp jeho uložení a auto pak občas jede,občas ne. Ale s km,který má tohle auto to asi ještě bude ok,pokud jsou teda pravý...
|
|
19.05.2015 23:07 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823351
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
motor je ciste BMW prasarna urceny puvodne do BMW rady 1 a do Mini do PSA se motor dostal poprve az do 5008 a nasledne C4/ C5 ale to az asi Tri roky po te co jezdil ve Mini a BMW
neee na tom motoru se dela vse dobre,opravdu ..jen ho musis mit venku
motor je ciste BMW prasarna urceny puvodne do BMW rady 1 a do Mini do PSA se motor dostal poprve az do 5008 a nasledne C4/ C5 ale to az asi Tri roky po te co jezdil ve Mini a BMW
neee na tom motoru se dela vse dobre,opravdu ..jen ho musis mit venku :D
|
|
04.06.2015 13:06 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828080
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ahoj,
Tak se podělím o moje strasti s 1,6 THP. Poprvé začala ztrácet výkon a padat do nouzáku cca na 50000km. V rámci záruky bylo zjištěno posunutí rozvoďáku a provedena výměna „napínací kladky“ (sorry nejsem odborník, píšu, jak mi bylo sděleno). Po této operaci vše OK asi na dalších 50000km. Při stovce znovu – dle značkového servisu, změřen rozvoďák zda je v toleranci a oprava posunutí. Teď mám na tachometru 130000km a kolečko začíná znovu, jenomže ne tak hladce. Na základě doporučení od Citroena provedeno čištění motoru speciálním přípravkem a dále znovu narovnán rozvoďák. Bohužel mi druhý den hlásí, že auto stále padá do nouzáku a je tak na 25% výkonu. Jako další řešení (dle výsledků diagnostiky – viz. níže) navrhují výměnu svíček (odmítám – svíčky jsou nové), výměnu všech cívek (nezdá se mi, že by odešly všechny najednou a diagnostika ukazovala špatné zapalování na různých válcích) a následně speciální čištění motoru(!), které znamená demontáž celého motoru z auta. Mimo protokol přiznávají, že neví co s tím.
Můj mechanik, na základě diagnostiky odhaduje a zkouší prohodit cívky – žádná změna, podezření padá na palivové čerpadlo, nedodává tolik, co je potřeba, tak vyměněno – žádná změna.
A jak se auto přesně chová? Studené automaticky do cca 5 minut padá do nouzáku, hláška „Antipollution system fault“ a výkon na 25%. Po zastavení vypnutí motoru, chvilku ok a pak padne znova. Cca na třetí pokus už auto vydrží standardně, jako by se nic nedělo. Klidně 100-150km, někdy se stane, že i zahřáté v provozu najednou padne do nouzáku, stejně tak, když někde zastavím pumpa apod. a znovu se rozjedu (zas musím alespoň jednou dvakrát zastavit) než „naběhne“.
Jestliže je vše v normálu, motor jede bez chybičky, ať už akcelerace, držení otáček, spotřeba. A teď babo raď 
Diagnostika:
P0087 – Rozdělovač paliva, tlak v systému příliš nízký
P1336-40 – Neúspěšné zapalování, selhání zapalování válec 1-4
D9ky za jakýkoliv nápad!
Ahoj,
Tak se podělím o moje strasti s 1,6 THP. Poprvé začala ztrácet výkon a padat do nouzáku cca na 50000km. V rámci záruky bylo zjištěno posunutí rozvoďáku a provedena výměna „napínací kladky“ (sorry nejsem odborník, píšu, jak mi bylo sděleno). Po této operaci vše OK asi na dalších 50000km. Při stovce znovu – dle značkového servisu, změřen rozvoďák zda je v toleranci a oprava posunutí. Teď mám na tachometru 130000km a kolečko začíná znovu, jenomže ne tak hladce. Na základě doporučení od Citroena provedeno čištění motoru speciálním přípravkem a dále znovu narovnán rozvoďák. Bohužel mi druhý den hlásí, že auto stále padá do nouzáku a je tak na 25% výkonu. Jako další řešení (dle výsledků diagnostiky – viz. níže) navrhují výměnu svíček (odmítám – svíčky jsou nové), výměnu všech cívek (nezdá se mi, že by odešly všechny najednou a diagnostika ukazovala špatné zapalování na různých válcích) a následně speciální čištění motoru(!), které znamená demontáž celého motoru z auta. Mimo protokol přiznávají, že neví co s tím.
Můj mechanik, na základě diagnostiky odhaduje a zkouší prohodit cívky – žádná změna, podezření padá na palivové čerpadlo, nedodává tolik, co je potřeba, tak vyměněno – žádná změna.
A jak se auto přesně chová? Studené automaticky do cca 5 minut padá do nouzáku, hláška „Antipollution system fault“ a výkon na 25%. Po zastavení vypnutí motoru, chvilku ok a pak padne znova. Cca na třetí pokus už auto vydrží standardně, jako by se nic nedělo. Klidně 100-150km, někdy se stane, že i zahřáté v provozu najednou padne do nouzáku, stejně tak, když někde zastavím pumpa apod. a znovu se rozjedu (zas musím alespoň jednou dvakrát zastavit) než „naběhne“.
Jestliže je vše v normálu, motor jede bez chybičky, ať už akcelerace, držení otáček, spotřeba. A teď babo raď :)
Diagnostika:
P0087 – Rozdělovač paliva, tlak v systému příliš nízký
P1336-40 – Neúspěšné zapalování, selhání zapalování válec 1-4
D9ky za jakýkoliv nápad!
|
|
04.06.2015 14:18 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828097
|
|
jumep
|
|

|
a nikto nevie z nich citat?
ved to tam je jasne napisane, nedostatocny tlak, ale nie z nadrze ale vysokotlaka vetva
tomu zodpoveda aj nedodanie paliva do spalovacej komori a tympadom to nema co odpalit a nahodne neuspesne zapalovani
nudzak je zato ze to cerpadlo nevie vytvorit tlak na vyssi vykon, cerpadlo v nadrzi menit nejako nepomoze
a nikto nevie z nich citat?
ved to tam je jasne napisane, nedostatocny tlak, ale nie z nadrze ale vysokotlaka vetva
tomu zodpoveda aj nedodanie paliva do spalovacej komori a tympadom to nema co odpalit a nahodne neuspesne zapalovani
nudzak je zato ze to cerpadlo nevie vytvorit tlak na vyssi vykon, cerpadlo v nadrzi menit nejako nepomoze
|
|
04.06.2015 19:13 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828210
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
cist mozna umi ale ono neznamena ze tam bude nizky tlak...muze byt klido vadny snimac tlaku nebo i "unavenej" pin v konektoru ..resp perko v pinu..docela bezna vec u techto konektoru...blby je ze je vse vzadu pod sanim pokud se dobre pamatuju..tlak paliva se da prece zmerit v merenych hodnotach...tu poruchu zapalovani bych videl spis jen jako dusledek toho tlaku
cist mozna umi ale ono neznamena ze tam bude nizky tlak...muze byt klido vadny snimac tlaku nebo i "unavenej" pin v konektoru ..resp perko v pinu..docela bezna vec u techto konektoru...blby je ze je vse vzadu pod sanim pokud se dobre pamatuju..tlak paliva se da prece zmerit v merenych hodnotach...tu poruchu zapalovani bych videl spis jen jako dusledek toho tlaku
|
|
04.06.2015 19:37 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828233
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Pánové díky moc za první nasměrování....O výsledku budu informovat, doufám, že to nebude nekonečný seriál jako Ordinace....
Pánové díky moc za první nasměrování....O výsledku budu informovat, doufám, že to nebude nekonečný seriál jako Ordinace....:)
|
|
04.06.2015 21:58 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828336
|
|
Hanz 397
|
|

|
autodiag napsal(a): cist mozna umi ale ono neznamena ze tam bude nizky tlak...muze byt klido vadny snimac tlaku nebo i "unavenej" pin v konektoru ..resp perko v pinu..docela bezna vec u techto konektoru...blby je ze je vse vzadu pod sanim pokud se dobre pamatuju..tlak paliva se da prece zmerit v merenych hodnotach...tu poruchu zapalovani bych videl spis jen jako dusledek toho tlaku
Tenhle motor umí bez výpadků zapalování(ale v nouzi) jet i na tlak čerpadla z nádrže...
4TeiBen: Každopádně,jak psal autodiag, v měřených hodnotách tlak paliva na liště je a pokud je HD pumpa dobrá,tak krásně kopíruje předepsaný tlak. Pokud sem-tam spadne,může být problém v ní,ale taky např v nataženém rozvodovém řetězu-napovídají tomu i ty výpadky zapalování. Čerpadlo je totiž poháněný sací vačkou,která má jako bonus proměnný časování. A to,v kombinaci s tím dlouhým řetězem,může způsobovat výpadky tlaku na railu a zároveň i výpadky zapalování...
Tenhle motor umí bez výpadků zapalování(ale v nouzi) jet i na tlak čerpadla z nádrže...
4TeiBen: Každopádně,jak psal autodiag, v měřených hodnotách tlak paliva na liště je a pokud je HD pumpa dobrá,tak krásně kopíruje předepsaný tlak. Pokud sem-tam spadne,může být problém v ní,ale taky např v nataženém rozvodovém řetězu-napovídají tomu i ty výpadky zapalování. Čerpadlo je totiž poháněný sací vačkou,která má jako bonus proměnný časování. A to,v kombinaci s tím dlouhým řetězem,může způsobovat výpadky tlaku na railu a zároveň i výpadky zapalování...
|
|
04.06.2015 22:18 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828358
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ten rozvoďák jsem taky tipoval, protože chování bylo skoro identický, jako když byl posunut. Ale v značkovém servise při seřízení tvrdili, že ho přeměřovali a je v pořádku....Díky!
Ten rozvoďák jsem taky tipoval, protože chování bylo skoro identický, jako když byl posunut. Ale v značkovém servise při seřízení tvrdili, že ho přeměřovali a je v pořádku....Díky!
|
|
04.06.2015 22:21 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828360
|
|
jruze
|
|

|
Hanz 397 napsal(a): Tenhle motor umí bez výpadků zapalování(ale v nouzi) jet i na tlak čerpadla z nádrže...
4TeiBen: Každopádně,jak psal autodiag, v měřených hodnotách tlak paliva na liště je a pokud je HD pumpa dobrá,tak krásně kopíruje předepsaný tlak. Pokud sem-tam spadne,může být problém v ní,ale taky např v nataženém rozvodovém řetězu-napovídají tomu i ty výpadky zapalování. Čerpadlo je totiž poháněný sací vačkou,která má jako bonus proměnný časování. A to,v kombinaci s tím dlouhým řetězem,může způsobovat výpadky tlaku na railu a zároveň i výpadky zapalování...
V 60000km byl řetěz o dva články delší , k tomu dost ojeté lišty a přetočené vačky - auto vydrželo xx jet OK , potom si vzpomělu že si odpočine a když páníček nereagoval tak mu občas něco napsal (aby si uvědomil že může být hůř) - řekl bych že nikde není nic popsáno a pokud ano tak je to o tom že celé rozebrat a správě poskládat protože je to o tom že příčin je víc a stačí jedno bez kontroly a nikam se nepohneš
V 60000km byl řetěz o dva články delší , k tomu dost ojeté lišty a přetočené vačky - auto vydrželo xx jet OK , potom si vzpomělu že si odpočine a když páníček nereagoval tak mu občas něco napsal (aby si uvědomil že může být hůř) - řekl bych že nikde není nic popsáno a pokud ano tak je to o tom že celé rozebrat a správě poskládat;-) protože je to o tom že příčin je víc a stačí jedno bez kontroly a nikam se nepohneš:-o
|
|
04.06.2015 22:32 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828365
|
|
Hanz 397
|
|

|
TeiBen napsal(a): Ten rozvoďák jsem taky tipoval, protože chování bylo skoro identický, jako když byl posunut. Ale v značkovém servise při seřízení tvrdili, že ho přeměřovali a je v pořádku....Díky!
Na přeměření natažení existuje přípravek a postup,ale než to dělat s ním,tak je pomalu jednodušší rozvod vyhodit a porovnat s novým řetězem-delší bude 100% a pokud by byly lišty ok(ve 130000 nebudou),tak vyměníš aspoň řetěz. Taková investice to neni a pokud by ti cca 1100(odhad) za řetěz přišlo moc,tak se většinou dá vrátit...
Jen pokud bys k výměně řetězu přistoupil,nedávej FEBI... Ze začátku jsem je dával,ale po cca 40000km se mi začala auta vracet a když jsem ho vyndal,byl vždy aspoň o článek delší...
Na přeměření natažení existuje přípravek a postup,ale než to dělat s ním,tak je pomalu jednodušší rozvod vyhodit a porovnat s novým řetězem-delší bude 100% a pokud by byly lišty ok(ve 130000 nebudou),tak vyměníš aspoň řetěz. Taková investice to neni a pokud by ti cca 1100(odhad) za řetěz přišlo moc,tak se většinou dá vrátit...
Jen pokud bys k výměně řetězu přistoupil,nedávej FEBI... Ze začátku jsem je dával,ale po cca 40000km se mi začala auta vracet a když jsem ho vyndal,byl vždy aspoň o článek delší...
|
|
05.06.2015 07:52 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828427
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Super, začnu řetězem a lišty. O prachy v tomhle případě nejde, stejně už jsem dost sponzoroval autorizovaný servis Hlavně jinak je auto super, mimo této "maličkosti" s motorem žádná jiná potíž a interiér perfektní, elektrika super (a to mu dávají zabrat dvě děti a někdy i žena). Moje druhá C5.....
Super, začnu řetězem a lišty. O prachy v tomhle případě nejde, stejně už jsem dost sponzoroval autorizovaný servis :) Hlavně jinak je auto super, mimo této "maličkosti" s motorem žádná jiná potíž a interiér perfektní, elektrika super (a to mu dávají zabrat dvě děti a někdy i žena). Moje druhá C5.....
|
|
| |
|
|