| | |
18.05.2015 22:37 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2822942
|
|
Hanz 397
|
|
|
Tak to je asi jasný
Sací je pozadu...rouby?
Tak to je asi jasný :-d
Sací je pozadu...rouby?
|
|
19.05.2015 07:41 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2822971
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
jak tu uz nekdo napsal motor je prosnuly ze se "rozjedou" rozvody ..je to v podstate jak pise jruze jen s jednim zasadnim doplnenim..z 99% tenhle problem zpusobuje hydraulicky napinak retuzu rozvodu a druhej jeho hydraulicky kamarad a to nastavovac vacky...oba je potreba vymenit spolu s rozvody ...to je tak kdyz BMW vyrobi motor na p..u a kdyz nevi co s nim proda to PSA
jak tu uz nekdo napsal motor je prosnuly ze se "rozjedou" rozvody ..je to v podstate jak pise jruze jen s jednim zasadnim doplnenim..z 99% tenhle problem zpusobuje hydraulicky napinak retuzu rozvodu a druhej jeho hydraulicky kamarad a to nastavovac vacky...oba je potreba vymenit spolu s rozvody ...to je tak kdyz BMW vyrobi motor na p..u a kdyz nevi co s nim proda to PSA :D
|
|
19.05.2015 14:03 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823125
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Nechci příli oponovat naim odborníkům, ale v případě mojí opravy jediný materiálový náklad byly 2 rouby po 30 Kč, zbytek byla práce, diagnostika a asi zbytečných 600 Kč za přeprogramování ŘJ (protoe soft jsem u měl aktuální, co servis nevěděl a nezeptal se). Smutné na tom samozřejmě je to, e se s tím výrobní závod s..l tak dlouho a tváří se, e to patří k věci.
Nechci příli oponovat naim odborníkům, ale v případě mojí opravy jediný materiálový náklad byly 2 rouby po 30 Kč, zbytek byla práce, diagnostika a asi zbytečných 600 Kč za přeprogramování ŘJ (protoe soft jsem u měl aktuální, co servis nevěděl a nezeptal se). Smutné na tom samozřejmě je to, e se s tím výrobní závod s..l tak dlouho a tváří se, e to patří k věci.
|
|
19.05.2015 21:29 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823299
|
|
Hanz 397
|
|
|
autodiag napsal(a): jak tu uz nekdo napsal motor je prosnuly ze se "rozjedou" rozvody ..je to v podstate jak pise jruze jen s jednim zasadnim doplnenim..z 99% tenhle problem zpusobuje hydraulicky napinak retuzu rozvodu a druhej jeho hydraulicky kamarad a to nastavovac vacky...oba je potreba vymenit spolu s rozvody ...to je tak kdyz BMW vyrobi motor na p..u a kdyz nevi co s nim proda to PSA
Ač nerad,musím se BMW zastat-tohle je fakt společnej vývoj a hlavní slovo tam mělo PSA-je to poznat z toho,jak je motor postavenej. Je toti obráceně,ne jakýkoliv jiný řadový motor BMW. Jen si asi od kadý automobilky vzal to nejhorí...
Rozvody se BMW moc poslední dobou nedaří. V podstatě na kadým motoru se serou-teď zrovna je řeím na N62 Asi je čas přejít na řemen
Jetě bych se podíval,jakou má ten VANOS (nastavovač proměnnýho časování) vůli. Měl jsem tu E87,kde měl vůli nějakých 50! stupňů a krom toho,e ty rozvody se nedaly nastavit,tak natáhl řetěz tak,e brousil o nastavovací elmag ventil,kterej byl u toho motoru mezi vačicema a pod nima...
Ač nerad,musím se BMW zastat-tohle je fakt společnej vývoj a hlavní slovo tam mělo PSA-je to poznat z toho,jak je motor postavenej. Je toti obráceně,ne jakýkoliv jiný řadový motor BMW. Jen si asi od kadý automobilky vzal to nejhorí...
Rozvody se BMW moc poslední dobou nedaří. V podstatě na kadým motoru se serou-teď zrovna je řeím na N62 :-( Asi je čas přejít na řemen :-d
Jetě bych se podíval,jakou má ten VANOS (nastavovač proměnnýho časování) vůli. Měl jsem tu E87,kde měl vůli nějakých 50! stupňů a krom toho,e ty rozvody se nedaly nastavit,tak natáhl řetěz tak,e brousil o nastavovací elmag ventil,kterej byl u toho motoru mezi vačicema a pod nima...
|
|
19.05.2015 22:11 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823314
|
|
jruze
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Ač nerad,musím se BMW zastat-tohle je fakt společnej vývoj a hlavní slovo tam mělo PSA-je to poznat z toho,jak je motor postavenej. Je toti obráceně,ne jakýkoliv jiný řadový motor BMW. Jen si asi od kadý automobilky vzal to nejhorí...
Rozvody se BMW moc poslední dobou nedaří. V podstatě na kadým motoru se serou-teď zrovna je řeím na N62 Asi je čas přejít na řemen
Jetě bych se podíval,jakou má ten VANOS (nastavovač proměnnýho časování) vůli. Měl jsem tu E87,kde měl vůli nějakých 50! stupňů a krom toho,e ty rozvody se nedaly nastavit,tak natáhl řetěz tak,e brousil o nastavovací elmag ventil,kterej byl u toho motoru mezi vačicema a pod nima...
No nevím - je to divné zařízení,ale nedělá se na něm patně(sice jsem byl raději skoro jen divák) ale vzhedem k odporu benzinu to nejede patně - asi by s ním mé biturbo mělo problém . Nicméně ani toto mne nějak nenadchlo a opět jsem dospěl k názoru e C5 II je lepí jak po jízdních vlastnostech tak i pohodlí a rozměrech(nikdy bych si stímto autem nedovolil co s mím biturbem)
No nevím - je to divné zařízení,ale nedělá se na něm patně(sice jsem byl raději skoro jen divák) ale vzhedem k odporu benzinu to nejede patně - asi by s ním mé biturbo mělo problém . Nicméně ani toto mne nějak nenadchlo a opět jsem dospěl k názoru e C5 II je lepí jak po jízdních vlastnostech tak i pohodlí a rozměrech(nikdy bych si stímto autem nedovolil co s mím biturbem):-p
|
|
19.05.2015 22:18 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823315
|
|
Hanz 397
|
|
|
jruze napsal(a): No nevím - je to divné zařízení,ale nedělá se na něm patně(sice jsem byl raději skoro jen divák) ale vzhedem k odporu benzinu to nejede patně - asi by s ním mé biturbo mělo problém . Nicméně ani toto mne nějak nenadchlo a opět jsem dospěl k názoru e C5 II je lepí jak po jízdních vlastnostech tak i pohodlí a rozměrech(nikdy bych si stímto autem nedovolil co s mím biturbem)
Nedělá se na něm patně? Zkus vyndat vstřiky
A myslím,e s biturbem se srovnávat nedá-i těch 115kw tam kde mám do kopce s biturbem 140,tam tohle sotva roztáhnu na 110-kdy teda jede.
Dost na tom odchází třeba wastegate ventil na turbu,resp jeho uloení a auto pak občas jede,občas ne. Ale s km,který má tohle auto to asi jetě bude ok,pokud jsou teda pravý...
Nedělá se na něm patně? Zkus vyndat vstřiky ;-)
A myslím,e s biturbem se srovnávat nedá-i těch 115kw tam kde mám do kopce s biturbem 140,tam tohle sotva roztáhnu na 110-kdy teda jede.
Dost na tom odchází třeba wastegate ventil na turbu,resp jeho uloení a auto pak občas jede,občas ne. Ale s km,který má tohle auto to asi jetě bude ok,pokud jsou teda pravý...
|
|
19.05.2015 23:07 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2823351
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
motor je ciste BMW prasarna urceny puvodne do BMW rady 1 a do Mini do PSA se motor dostal poprve az do 5008 a nasledne C4/ C5 ale to az asi Tri roky po te co jezdil ve Mini a BMW
neee na tom motoru se dela vse dobre,opravdu ..jen ho musis mit venku
motor je ciste BMW prasarna urceny puvodne do BMW rady 1 a do Mini do PSA se motor dostal poprve az do 5008 a nasledne C4/ C5 ale to az asi Tri roky po te co jezdil ve Mini a BMW
neee na tom motoru se dela vse dobre,opravdu ..jen ho musis mit venku :D
|
|
04.06.2015 13:06 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828080
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ahoj,
Tak se podělím o moje strasti s 1,6 THP. Poprvé začala ztrácet výkon a padat do nouzáku cca na 50000km. V rámci záruky bylo zjitěno posunutí rozvoďáku a provedena výměna napínací kladky (sorry nejsem odborník, píu, jak mi bylo sděleno). Po této operaci ve OK asi na dalích 50000km. Při stovce znovu dle značkového servisu, změřen rozvoďák zda je v toleranci a oprava posunutí. Teď mám na tachometru 130000km a kolečko začíná znovu, jenome ne tak hladce. Na základě doporučení od Citroena provedeno čitění motoru speciálním přípravkem a dále znovu narovnán rozvoďák. Bohuel mi druhý den hlásí, e auto stále padá do nouzáku a je tak na 25% výkonu. Jako dalí řeení (dle výsledků diagnostiky viz. níe) navrhují výměnu svíček (odmítám svíčky jsou nové), výměnu vech cívek (nezdá se mi, e by odely vechny najednou a diagnostika ukazovala patné zapalování na různých válcích) a následně speciální čitění motoru(!), které znamená demontá celého motoru z auta. Mimo protokol přiznávají, e neví co s tím.
Můj mechanik, na základě diagnostiky odhaduje a zkouí prohodit cívky ádná změna, podezření padá na palivové čerpadlo, nedodává tolik, co je potřeba, tak vyměněno ádná změna.
A jak se auto přesně chová? Studené automaticky do cca 5 minut padá do nouzáku, hláka Antipollution system fault a výkon na 25%. Po zastavení vypnutí motoru, chvilku ok a pak padne znova. Cca na třetí pokus u auto vydrí standardně, jako by se nic nedělo. Klidně 100-150km, někdy se stane, e i zahřáté v provozu najednou padne do nouzáku, stejně tak, kdy někde zastavím pumpa apod. a znovu se rozjedu (zas musím alespoň jednou dvakrát zastavit) ne naběhne.
Jestlie je ve v normálu, motor jede bez chybičky, a u akcelerace, drení otáček, spotřeba. A teď babo raď
Diagnostika:
P0087 Rozdělovač paliva, tlak v systému příli nízký
P1336-40 Neúspěné zapalování, selhání zapalování válec 1-4
D9ky za jakýkoliv nápad!
Ahoj,
Tak se podělím o moje strasti s 1,6 THP. Poprvé začala ztrácet výkon a padat do nouzáku cca na 50000km. V rámci záruky bylo zjitěno posunutí rozvoďáku a provedena výměna napínací kladky (sorry nejsem odborník, píu, jak mi bylo sděleno). Po této operaci ve OK asi na dalích 50000km. Při stovce znovu dle značkového servisu, změřen rozvoďák zda je v toleranci a oprava posunutí. Teď mám na tachometru 130000km a kolečko začíná znovu, jenome ne tak hladce. Na základě doporučení od Citroena provedeno čitění motoru speciálním přípravkem a dále znovu narovnán rozvoďák. Bohuel mi druhý den hlásí, e auto stále padá do nouzáku a je tak na 25% výkonu. Jako dalí řeení (dle výsledků diagnostiky viz. níe) navrhují výměnu svíček (odmítám svíčky jsou nové), výměnu vech cívek (nezdá se mi, e by odely vechny najednou a diagnostika ukazovala patné zapalování na různých válcích) a následně speciální čitění motoru(!), které znamená demontá celého motoru z auta. Mimo protokol přiznávají, e neví co s tím.
Můj mechanik, na základě diagnostiky odhaduje a zkouí prohodit cívky ádná změna, podezření padá na palivové čerpadlo, nedodává tolik, co je potřeba, tak vyměněno ádná změna.
A jak se auto přesně chová? Studené automaticky do cca 5 minut padá do nouzáku, hláka Antipollution system fault a výkon na 25%. Po zastavení vypnutí motoru, chvilku ok a pak padne znova. Cca na třetí pokus u auto vydrí standardně, jako by se nic nedělo. Klidně 100-150km, někdy se stane, e i zahřáté v provozu najednou padne do nouzáku, stejně tak, kdy někde zastavím pumpa apod. a znovu se rozjedu (zas musím alespoň jednou dvakrát zastavit) ne naběhne.
Jestlie je ve v normálu, motor jede bez chybičky, a u akcelerace, drení otáček, spotřeba. A teď babo raď :)
Diagnostika:
P0087 Rozdělovač paliva, tlak v systému příli nízký
P1336-40 Neúspěné zapalování, selhání zapalování válec 1-4
D9ky za jakýkoliv nápad!
|
|
04.06.2015 14:18 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828097
|
|
jumep
|
|
|
a nikto nevie z nich citat?
ved to tam je jasne napisane, nedostatocny tlak, ale nie z nadrze ale vysokotlaka vetva
tomu zodpoveda aj nedodanie paliva do spalovacej komori a tympadom to nema co odpalit a nahodne neuspesne zapalovani
nudzak je zato ze to cerpadlo nevie vytvorit tlak na vyssi vykon, cerpadlo v nadrzi menit nejako nepomoze
a nikto nevie z nich citat?
ved to tam je jasne napisane, nedostatocny tlak, ale nie z nadrze ale vysokotlaka vetva
tomu zodpoveda aj nedodanie paliva do spalovacej komori a tympadom to nema co odpalit a nahodne neuspesne zapalovani
nudzak je zato ze to cerpadlo nevie vytvorit tlak na vyssi vykon, cerpadlo v nadrzi menit nejako nepomoze
|
|
04.06.2015 19:13 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828210
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|
|
cist mozna umi ale ono neznamena ze tam bude nizky tlak...muze byt klido vadny snimac tlaku nebo i "unavenej" pin v konektoru ..resp perko v pinu..docela bezna vec u techto konektoru...blby je ze je vse vzadu pod sanim pokud se dobre pamatuju..tlak paliva se da prece zmerit v merenych hodnotach...tu poruchu zapalovani bych videl spis jen jako dusledek toho tlaku
cist mozna umi ale ono neznamena ze tam bude nizky tlak...muze byt klido vadny snimac tlaku nebo i "unavenej" pin v konektoru ..resp perko v pinu..docela bezna vec u techto konektoru...blby je ze je vse vzadu pod sanim pokud se dobre pamatuju..tlak paliva se da prece zmerit v merenych hodnotach...tu poruchu zapalovani bych videl spis jen jako dusledek toho tlaku
|
|
04.06.2015 19:37 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828233
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Pánové díky moc za první nasměrování....O výsledku budu informovat, doufám, e to nebude nekonečný seriál jako Ordinace....
Pánové díky moc za první nasměrování....O výsledku budu informovat, doufám, e to nebude nekonečný seriál jako Ordinace....:)
|
|
04.06.2015 21:58 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828336
|
|
Hanz 397
|
|
|
autodiag napsal(a): cist mozna umi ale ono neznamena ze tam bude nizky tlak...muze byt klido vadny snimac tlaku nebo i "unavenej" pin v konektoru ..resp perko v pinu..docela bezna vec u techto konektoru...blby je ze je vse vzadu pod sanim pokud se dobre pamatuju..tlak paliva se da prece zmerit v merenych hodnotach...tu poruchu zapalovani bych videl spis jen jako dusledek toho tlaku
Tenhle motor umí bez výpadků zapalování(ale v nouzi) jet i na tlak čerpadla z nádre...
4TeiBen: Kadopádně,jak psal autodiag, v měřených hodnotách tlak paliva na litě je a pokud je HD pumpa dobrá,tak krásně kopíruje předepsaný tlak. Pokud sem-tam spadne,můe být problém v ní,ale taky např v nataeném rozvodovém řetězu-napovídají tomu i ty výpadky zapalování. Čerpadlo je toti poháněný sací vačkou,která má jako bonus proměnný časování. A to,v kombinaci s tím dlouhým řetězem,můe způsobovat výpadky tlaku na railu a zároveň i výpadky zapalování...
Tenhle motor umí bez výpadků zapalování(ale v nouzi) jet i na tlak čerpadla z nádre...
4TeiBen: Kadopádně,jak psal autodiag, v měřených hodnotách tlak paliva na litě je a pokud je HD pumpa dobrá,tak krásně kopíruje předepsaný tlak. Pokud sem-tam spadne,můe být problém v ní,ale taky např v nataeném rozvodovém řetězu-napovídají tomu i ty výpadky zapalování. Čerpadlo je toti poháněný sací vačkou,která má jako bonus proměnný časování. A to,v kombinaci s tím dlouhým řetězem,můe způsobovat výpadky tlaku na railu a zároveň i výpadky zapalování...
|
|
04.06.2015 22:18 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828358
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Ten rozvoďák jsem taky tipoval, protoe chování bylo skoro identický, jako kdy byl posunut. Ale v značkovém servise při seřízení tvrdili, e ho přeměřovali a je v pořádku....Díky!
Ten rozvoďák jsem taky tipoval, protoe chování bylo skoro identický, jako kdy byl posunut. Ale v značkovém servise při seřízení tvrdili, e ho přeměřovali a je v pořádku....Díky!
|
|
04.06.2015 22:21 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828360
|
|
jruze
|
|
|
Hanz 397 napsal(a): Tenhle motor umí bez výpadků zapalování(ale v nouzi) jet i na tlak čerpadla z nádre...
4TeiBen: Kadopádně,jak psal autodiag, v měřených hodnotách tlak paliva na litě je a pokud je HD pumpa dobrá,tak krásně kopíruje předepsaný tlak. Pokud sem-tam spadne,můe být problém v ní,ale taky např v nataeném rozvodovém řetězu-napovídají tomu i ty výpadky zapalování. Čerpadlo je toti poháněný sací vačkou,která má jako bonus proměnný časování. A to,v kombinaci s tím dlouhým řetězem,můe způsobovat výpadky tlaku na railu a zároveň i výpadky zapalování...
V 60000km byl řetěz o dva články delí , k tomu dost ojeté lity a přetočené vačky - auto vydrelo xx jet OK , potom si vzpomělu e si odpočine a kdy páníček nereagoval tak mu občas něco napsal (aby si uvědomil e můe být hůř) - řekl bych e nikde není nic popsáno a pokud ano tak je to o tom e celé rozebrat a správě poskládat protoe je to o tom e příčin je víc a stačí jedno bez kontroly a nikam se nepohne
V 60000km byl řetěz o dva články delí , k tomu dost ojeté lity a přetočené vačky - auto vydrelo xx jet OK , potom si vzpomělu e si odpočine a kdy páníček nereagoval tak mu občas něco napsal (aby si uvědomil e můe být hůř) - řekl bych e nikde není nic popsáno a pokud ano tak je to o tom e celé rozebrat a správě poskládat;-) protoe je to o tom e příčin je víc a stačí jedno bez kontroly a nikam se nepohne:-o
|
|
04.06.2015 22:32 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828365
|
|
Hanz 397
|
|
|
TeiBen napsal(a): Ten rozvoďák jsem taky tipoval, protoe chování bylo skoro identický, jako kdy byl posunut. Ale v značkovém servise při seřízení tvrdili, e ho přeměřovali a je v pořádku....Díky!
Na přeměření nataení existuje přípravek a postup,ale ne to dělat s ním,tak je pomalu jednoduí rozvod vyhodit a porovnat s novým řetězem-delí bude 100% a pokud by byly lity ok(ve 130000 nebudou),tak vymění aspoň řetěz. Taková investice to neni a pokud by ti cca 1100(odhad) za řetěz přilo moc,tak se větinou dá vrátit...
Jen pokud bys k výměně řetězu přistoupil,nedávej FEBI... Ze začátku jsem je dával,ale po cca 40000km se mi začala auta vracet a kdy jsem ho vyndal,byl vdy aspoň o článek delí...
Na přeměření nataení existuje přípravek a postup,ale ne to dělat s ním,tak je pomalu jednoduí rozvod vyhodit a porovnat s novým řetězem-delí bude 100% a pokud by byly lity ok(ve 130000 nebudou),tak vymění aspoň řetěz. Taková investice to neni a pokud by ti cca 1100(odhad) za řetěz přilo moc,tak se větinou dá vrátit...
Jen pokud bys k výměně řetězu přistoupil,nedávej FEBI... Ze začátku jsem je dával,ale po cca 40000km se mi začala auta vracet a kdy jsem ho vyndal,byl vdy aspoň o článek delí...
|
|
05.06.2015 07:52 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2828427
|
|
TeiBen
|
Město: Poděbrady, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 6 |
|
|
Super, začnu řetězem a lity. O prachy v tomhle případě nejde, stejně u jsem dost sponzoroval autorizovaný servis Hlavně jinak je auto super, mimo této "maličkosti" s motorem ádná jiná potí a interiér perfektní, elektrika super (a to mu dávají zabrat dvě děti a někdy i ena). Moje druhá C5.....
Super, začnu řetězem a lity. O prachy v tomhle případě nejde, stejně u jsem dost sponzoroval autorizovaný servis :) Hlavně jinak je auto super, mimo této "maličkosti" s motorem ádná jiná potí a interiér perfektní, elektrika super (a to mu dávají zabrat dvě děti a někdy i ena). Moje druhá C5.....
|
|
| |
|
|