| | |
26.05.2014 22:52 -
Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2699749
|
|
ivas
|
Město: Hradec Králové, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k | Počet příspěvků: 12 |
|
|
Ahoj,jsem vlastníkem u nás neprodávaného modelu C5 1,6i 115kW.
A mám problém s motorem,který občas táhne tak jak má a občas prostě zvadne tak,e mám pocit,e má poloviční výkon(to není pocit,včera jsem myslel,e nevyjedu kopec). Kdy podřadím,je to houby platný,ve vysokých se začne motor dusit a stejně netáhne. Pak najednou bez zjevný příčiny se probere a táhne "jako blázen". A pak zas nic.
To se děje za jizdy,vliv nemá ani studený,ani teplý motor.
U se s tím někdo z Vás setkal? Co tomu je? V servisu zrovna táhnul,take nic,počítač taky nic......
Dík za info . I
Ahoj,jsem vlastníkem u nás neprodávaného modelu C5 1,6i 115kW.
A mám problém s motorem,který občas táhne tak jak má a občas prostě zvadne tak,e mám pocit,e má poloviční výkon(to není pocit,včera jsem myslel,e nevyjedu kopec). Kdy podřadím,je to houby platný,ve vysokých se začne motor dusit a stejně netáhne. Pak najednou bez zjevný příčiny se probere a táhne "jako blázen". A pak zas nic.
To se děje za jizdy,vliv nemá ani studený,ani teplý motor.
U se s tím někdo z Vás setkal? Co tomu je? V servisu zrovna táhnul,take nic,počítač taky nic......
Dík za info . I
|
|
26.05.2014 23:25 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2699761
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
"oceňovaný" 1.6 THP? To vypadá jako by padal do nouzáku...
"oceňovaný" 1.6 THP? To vypadá jako by padal do nouzáku...
|
|
27.05.2014 15:10 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2699855
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Měl jsem podobný případ se svým ořem,dokonce spadnul i do nouzáku,v mém případě stačilo pořádně provětrat,pěkně kadý rychlostní stupeň pod plynem a na doraz,stačí do čtyřky ale vytáčet na maximum,zezačátku se mu nechtělo,pak párkrát pořádně zacukal a nakonec se chytil,to u jsem měl hláku o EGRu a turbu,podchyceno v začátku,tak si jetě dal říct,ale nemusí to být tvůj případ.
Měl jsem podobný případ se svým ořem,dokonce spadnul i do nouzáku,v mém případě stačilo pořádně provětrat,pěkně kadý rychlostní stupeň pod plynem a na doraz,stačí do čtyřky ale vytáčet na maximum,zezačátku se mu nechtělo,pak párkrát pořádně zacukal a nakonec se chytil,to u jsem měl hláku o EGRu a turbu,podchyceno v začátku,tak si jetě dal říct,ale nemusí to být tvůj případ.
|
|
27.05.2014 23:32 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2699968
|
|
ivas
|
Město: Hradec Králové, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k | Počet příspěvků: 12 |
|
|
No přiznám se,e nevím co je nouzák?? tedy jasně,nějaký nouzový reim.....No zkusím protůrovat,ale moc tomu ancí nedávám. Jel jsem v neděli Hradec- Praha-Hradec a u tím,e jsem to chtěl rozhýbat jsem tlačil pedál na dvojce a trojce do podlahy...ale líný,líný. Pak asi 30 kiláků před Hradcem se auto probralo a já měl pocit,e chce ulítnout....se přiznám,e jsem troku znervózněl,ví jak.....dovolená na krku......
No přiznám se,e nevím co je nouzák?? :-) tedy jasně,nějaký nouzový reim.....No zkusím protůrovat,ale moc tomu ancí nedávám. Jel jsem v neděli Hradec- Praha-Hradec a u tím,e jsem to chtěl rozhýbat jsem tlačil pedál na dvojce a trojce do podlahy...ale líný,líný. Pak asi 30 kiláků před Hradcem se auto probralo a já měl pocit,e chce ulítnout....se přiznám,e jsem troku znervózněl,ví jak.....dovolená na krku......
|
|
28.05.2014 06:41 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2699988
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Motory řízené počítačem (v současné době skoro vechny) měří spoustu vstupních údajů a podle toho řídí činnost motoru. A kdy nějaká hodnota chybí nebo je (skutečně či zdánlivě) mimo povolené hodnoty, tak řídící jednotka nastaví nouzový reim. Prostě místo aby řekla - je to blbě - nejedu, tak umoní řidiči dojet. Aby se zabránilo pokození motoru při práci s neznámými údaji nebo údaji mimo potřebný rozsah, tak řídící jednotka omezí výkon, otáčky....
Take nějaké protůrování nebo projetí nemá naprosto smysl. Jediné co pomůe je diagnostikou zjistit, co se řídící jednotce nelíbí.
Kdy je to jen občas, tak to vypadá na nějaký blbý kontakt na nějakém čidle - opět jediná rada - diagnostika.
Motory řízené počítačem (v současné době skoro vechny) měří spoustu vstupních údajů a podle toho řídí činnost motoru. A kdy nějaká hodnota chybí nebo je (skutečně či zdánlivě) mimo povolené hodnoty, tak řídící jednotka nastaví nouzový reim. Prostě místo aby řekla - je to blbě - nejedu, tak umoní řidiči dojet. Aby se zabránilo pokození motoru při práci s neznámými údaji nebo údaji mimo potřebný rozsah, tak řídící jednotka omezí výkon, otáčky....
Take nějaké protůrování nebo projetí nemá naprosto smysl. Jediné co pomůe je diagnostikou zjistit, co se řídící jednotce nelíbí.
Kdy je to jen občas, tak to vypadá na nějaký blbý kontakt na nějakém čidle - opět jediná rada - diagnostika.
|
|
28.05.2014 08:15 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2700007
|
|
jruze
|
|
|
ivas napsal(a): No přiznám se,e nevím co je nouzák?? tedy jasně,nějaký nouzový reim.....No zkusím protůrovat,ale moc tomu ancí nedávám. Jel jsem v neděli Hradec- Praha-Hradec a u tím,e jsem to chtěl rozhýbat jsem tlačil pedál na dvojce a trojce do podlahy...ale líný,líný. Pak asi 30 kiláků před Hradcem se auto probralo a já měl pocit,e chce ulítnout....se přiznám,e jsem troku znervózněl,ví jak.....dovolená na krku......
Kdy nejede kouří? - Na RHRku tě moc věcí do nouzáku nepole - co hlásí palubák? měl jsi se stavit kdy u jsi byl v Praze.No je potřeba diag - řekl bych e buď blbne ovládání turba(ventil nebo podtlak),nebo něco na tlaku nafty,ale bez diagnostiky toho moc nevyřeí - udělej si výlet jetě jednou - nejdřív víkend nebo přítí týden.
Kdy nejede kouří? - Na RHRku tě moc věcí do nouzáku nepole - co hlásí palubák? měl jsi se stavit kdy u jsi byl v Praze.No je potřeba diag - řekl bych e buď blbne ovládání turba(ventil nebo podtlak),nebo něco na tlaku nafty,ale bez diagnostiky toho moc nevyřeí;-) - udělej si výlet jetě jednou - nejdřív víkend nebo přítí týden.:-o
|
|
28.05.2014 09:03 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2700020
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Ivas má 1,6 THP...
Ivas má 1,6 THP...
|
|
28.05.2014 15:35 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2700118
|
|
63zdenda
|
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 2972 |
|
|
Samozřejmě jsem byl nejdříve na diagnostice,ukázala nejprve nesmyslné hodnoty na EGRu,tudí nefunkční,po pár dnech auto přestalo táhnout a spadlo do nouzáku,počítač v autě vypsal chyba emisí výfukových plynů,opět cesta na diagnostiku,chyba turba,mam dojem korekce natáčení lopatek na turbu,místní servisák nechal zaplou diagnostiku a jeli sme to protáhnout,jak píe vilous-protůrovat,hodnoty se po pár cukání začali zlepovat,po pár km vytáčení motoru sme se dostali na správné hodnoty a od té doby mám klid,v některých případech to rozhodně pomůe a hlavně má smysl,to je ale na rozhodnutí servisáka,který na rozdíl od nás laiků vědi,co dělat. Aspoň v mém případě to pomohlo,ale jak jsem psal včera,nemusí to bejt tvůj případ,kadopádně diagnostika a někoho k ní,kdo ji rozumí.
Samozřejmě jsem byl nejdříve na diagnostice,ukázala nejprve nesmyslné hodnoty na EGRu,tudí nefunkční,po pár dnech auto přestalo táhnout a spadlo do nouzáku,počítač v autě vypsal chyba emisí výfukových plynů,opět cesta na diagnostiku,chyba turba,mam dojem korekce natáčení lopatek na turbu,místní servisák nechal zaplou diagnostiku a jeli sme to protáhnout,jak píe vilous-protůrovat,hodnoty se po pár cukání začali zlepovat,po pár km vytáčení motoru sme se dostali na správné hodnoty a od té doby mám klid,v některých případech to rozhodně pomůe a hlavně má smysl,to je ale na rozhodnutí servisáka,který na rozdíl od nás laiků vědi,co dělat.;-) Aspoň v mém případě to pomohlo,ale jak jsem psal včera,nemusí to bejt tvůj případ,kadopádně diagnostika a někoho k ní,kdo ji rozumí.
|
|
28.05.2014 19:08 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2700197
|
|
ivas
|
Město: Hradec Králové, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k | Počet příspěvků: 12 |
|
|
...No mám to troku komplikovaný , jsem od Po do Pá v Brně a bez auta....Ale jasně,bez diagnostiky s tím nic neudělám,počítač se toti tváří,e je ve OK, take to musím vyřeit pokud mono v Hradci.
Pokud tam s tím nehnou,moná mi někdo z Vás doporučí servis...i kdy u někdo z Vás psal,a to vyřeím v Praze.....Mimochodem,ta moje C5 je 1,6 115kW benzín...v profilu to mám blbě,protoe tenhle typ tady na tom portálu není v nabídce....ale to není důleitý...
...No mám to troku komplikovaný , jsem od Po do Pá v Brně a bez auta....Ale jasně,bez diagnostiky s tím nic neudělám,počítač se toti tváří,e je ve OK, take to musím vyřeit pokud mono v Hradci.
Pokud tam s tím nehnou,moná mi někdo z Vás doporučí servis...i kdy u někdo z Vás psal,a to vyřeím v Praze.....Mimochodem,ta moje C5 je 1,6 115kW benzín...v profilu to mám blbě,protoe tenhle typ tady na tom portálu není v nabídce....ale to není důleitý...
|
|
28.05.2014 19:51 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2700209
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Je tam v nabídce C5 III 1.6 16V THP 158k. To není ono?
Je tam v nabídce C5 III 1.6 16V THP 158k. To není ono? :nevim
|
|
28.05.2014 19:59 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2700214
|
|
ivas
|
Město: Hradec Králové, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k | Počet příspěvků: 12 |
|
|
jo micro,se dobrej a já slepej...ale jak vidí,u jsem si opravil....
jo micro,se dobrej a já slepej...ale jak vidí,u jsem si opravil....
|
|
25.06.2014 14:53 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2709423
|
|
Mystif
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Ahoj,
moje auto delalo to samy, cca 1x za dva tydny ztrata vykonu. Po treba 30 km nebo druhy den se to samo vzpamatovalo a jelo to jak ma. Zadna kontrolka se nerozsvitila. V servisu jsem byl 2x, poprve nic neobjevili - v diagnostice nic nebylo, podruhe meli podezreni s tim, ze to proleze dukladneji.
Vysledek byl, ze seridili rozvody a vymenili nejaky sroub, ktery to utahuje (jsem laik tak nevim presne jak to nazvat ) Pry z vyroby davaji nejaky poddimenzovany sroub a stava se, ze se rozvody treba o milimetr posunou a pak to dela presne tohle. Vymenili, seridili, utahli a od te doby je uz pres pul roku klid. Zadarmo v zaruce, na fakture jsem zahledl neco mezi 2-3 tis., ale do ruky mi ji nedali.
Ahoj,
moje auto delalo to samy, cca 1x za dva tydny ztrata vykonu. Po treba 30 km nebo druhy den se to samo vzpamatovalo a jelo to jak ma. Zadna kontrolka se nerozsvitila. V servisu jsem byl 2x, poprve nic neobjevili - v diagnostice nic nebylo, podruhe meli podezreni s tim, ze to proleze dukladneji.
Vysledek byl, ze seridili rozvody a vymenili nejaky sroub, ktery to utahuje (jsem laik tak nevim presne jak to nazvat :) ) Pry z vyroby davaji nejaky poddimenzovany sroub a stava se, ze se rozvody treba o milimetr posunou a pak to dela presne tohle. Vymenili, seridili, utahli a od te doby je uz pres pul roku klid. Zadarmo v zaruce, na fakture jsem zahledl neco mezi 2-3 tis., ale do ruky mi ji nedali.
|
|
25.06.2014 20:49 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2709572
|
|
TomasH
|
Město: Pribram, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 23 |
|
|
Dobrý večer vem,
mám podobný problém u své C5-I 2.0 HDI, občas ztráta výkonu, auto na okamik nechce zrychlovat. Stačí chvíli počkat (sundat nohu z plyn) a po cca. 2-3 vteřinách je opět ve v pořádku. Diagnostika píe (od začátku co auto vlastním) závada snímače potenciometru plynového pedálu, jinak ve se zdá být ok.
Děkuji za přečtení, Tomá
Dobrý večer vem,
mám podobný problém u své C5-I 2.0 HDI, občas ztráta výkonu, auto na okamik nechce zrychlovat. Stačí chvíli počkat (sundat nohu z plyn) a po cca. 2-3 vteřinách je opět ve v pořádku. Diagnostika píe (od začátku co auto vlastním) závada snímače potenciometru plynového pedálu, jinak ve se zdá být ok.
Děkuji za přečtení, Tomá
|
|
26.06.2014 09:24 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2709666
|
|
Devilian
|
|
|
Na xsare som mal podobny problem. Tiez mi pisalo snimac na prevodovke, ale nehadzalo to do nudzoveho rezimu, len na chvilu stratilo silu. Zistil som, ze pravdepodobne mi vypina vahu vzduchu a motor potom ide citelne slabsie.Mal ale aj nizsiu spotrebu Ale tam bola elektrika zda sa celkom v ... Problem bol pravdepodobne v riadiacej jednotke. Nebude to pravdepodobne tvoj pripad, len ak by mal niekto tento problem dlhsie, nech pozrie aj na tuto moznost. Dnes sa uz riadiaca jednotka da zohnat za rozumne peniaze.
Na xsare som mal podobny problem. Tiez mi pisalo snimac na prevodovke, ale nehadzalo to do nudzoveho rezimu, len na chvilu stratilo silu. Zistil som, ze pravdepodobne mi vypina vahu vzduchu a motor potom ide citelne slabsie.Mal ale aj nizsiu spotrebu :) Ale tam bola elektrika zda sa celkom v ... Problem bol pravdepodobne v riadiacej jednotke. Nebude to pravdepodobne tvoj pripad, len ak by mal niekto tento problem dlhsie, nech pozrie aj na tuto moznost. Dnes sa uz riadiaca jednotka da zohnat za rozumne peniaze.
|
|
26.06.2014 23:14 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2709833
|
|
Hanz 397
|
|
|
Mystif napsal(a): Ahoj,
moje auto delalo to samy, cca 1x za dva tydny ztrata vykonu. Po treba 30 km nebo druhy den se to samo vzpamatovalo a jelo to jak ma. Zadna kontrolka se nerozsvitila. V servisu jsem byl 2x, poprve nic neobjevili - v diagnostice nic nebylo, podruhe meli podezreni s tim, ze to proleze dukladneji.
Vysledek byl, ze seridili rozvody a vymenili nejaky sroub, ktery to utahuje (jsem laik tak nevim presne jak to nazvat ) Pry z vyroby davaji nejaky poddimenzovany sroub a stava se, ze se rozvody treba o milimetr posunou a pak to dela presne tohle. Vymenili, seridili, utahli a od te doby je uz pres pul roku klid. Zadarmo v zaruce, na fakture jsem zahledl neco mezi 2-3 tis., ale do ruky mi ji nedali.
Ano,na těchhle motorech jsou poddimenzovaný rouby,co drí jednotky VANOS k vačicím. My na to máme svolávačku... divím se,e Citroen to svolávačkou neřeí...
Ano,na těchhle motorech jsou poddimenzovaný rouby,co drí jednotky VANOS k vačicím. My na to máme svolávačku... divím se,e Citroen to svolávačkou neřeí... :nevim
|
|
27.06.2014 20:20 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2710146
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Myslím, e v tomto případě zkuenosti z jiných motorů obzvlá naftových, příli nepomohou. Mám THP a měl jsem podobný problém, potkalo mne to 1300km od domova. Jednou se to probralo samo, ale pak na zpáteční cestě jsem musel asi 10x odpojovat baterii, aby se řídicí jednotka na čas vzpamatovala. Hláení na displeji ádné, ale po návratu na diagnostice nali problémy s bohatostí směsi a to jak bohatou tak chudou a jetě něco. Já tam mám navíc LPG, take je to o to komplikovanějí. Navrhované postupné kroky řeení: nový SW pro ŘJ, kontrola rozvodů, výměna 1. lambdy. Kdy nepomohl 1.krok, zdálo se mi málo pravděpodobné posunutí rozvodů, kdy je "spravilo" odpojení AKU (ale moná to byla chyba). Nechal jsem proto vyměnit lambdu a přenastavit LPG. Jezdilo to bez problému půl roku, ale jako na potvoru letos zase v Chorvatsku se objevila hláka "Engine management system faulty". Tentokrát to ale nespadlo do nouzáku, ale jelo to jen díky ŘJ LPG, na benzin to kuckalo tak, e jsem to raději dál nepokouel. Ďoma skutečně zjistili při kontrole rozvodů "rozhození", dali tam ty rouby s větím utahovacím momentem a zatím dobrý - najel jsem ale jen pár set km (cena něco přes 3 včetně opakované diag). Tak si myslím, e ty rozvody jsou nejpravděpodobnějí příčinou tvých problémů.
Myslím, e v tomto případě zkuenosti z jiných motorů obzvlá naftových, příli nepomohou. Mám THP a měl jsem podobný problém, potkalo mne to 1300km od domova. Jednou se to probralo samo, ale pak na zpáteční cestě jsem musel asi 10x odpojovat baterii, aby se řídicí jednotka na čas vzpamatovala. Hláení na displeji ádné, ale po návratu na diagnostice nali problémy s bohatostí směsi a to jak bohatou tak chudou a jetě něco. Já tam mám navíc LPG, take je to o to komplikovanějí. Navrhované postupné kroky řeení: nový SW pro ŘJ, kontrola rozvodů, výměna 1. lambdy. Kdy nepomohl 1.krok, zdálo se mi málo pravděpodobné posunutí rozvodů, kdy je "spravilo" odpojení AKU (ale moná to byla chyba). Nechal jsem proto vyměnit lambdu a přenastavit LPG. Jezdilo to bez problému půl roku, ale jako na potvoru letos zase v Chorvatsku se objevila hláka "Engine management system faulty". Tentokrát to ale nespadlo do nouzáku, ale jelo to jen díky ŘJ LPG, na benzin to kuckalo tak, e jsem to raději dál nepokouel. Ďoma skutečně zjistili při kontrole rozvodů "rozhození", dali tam ty rouby s větím utahovacím momentem a zatím dobrý - najel jsem ale jen pár set km (cena něco přes 3 včetně opakované diag). Tak si myslím, e ty rozvody jsou nejpravděpodobnějí příčinou tvých problémů.
|
|
01.02.2015 21:33 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2781149
|
|
Hanz 397
|
|
|
Řeím takovou záhadu...
1,6THP: sundal jsem ventildekl,kvůli kontrole rozvodů(jsou ok) a zarazilo mě úplně suchý impulzní kolo na sací vačce,viz foto. Někdo nějaký nápad,jak je to moný?
Dodávám,e motor normálně mae-po 140000km by u asi nejezdil,kdyby nemazal-a impulzní kolo není nijak oddělené od zbytku mechanizmu...
Řeím takovou záhadu...
1,6THP: sundal jsem ventildekl,kvůli kontrole rozvodů(jsou ok) a zarazilo mě úplně suchý impulzní kolo na sací vačce,viz foto. Někdo nějaký nápad,jak je to moný?
Dodávám,e motor normálně mae-po 140000km by u asi nejezdil,kdyby nemazal-a impulzní kolo není nijak oddělené od zbytku mechanizmu... :-o
Přílohy: IMG_20150201_193013.jpg ( 696852b ) - |
|
01.02.2015 21:39 -
Re: Ztráta výkonu / C5 III 1.6 16V THP
|
2781155
|
|
jumep
|
|
|
to ze to maze je pekne vidiet
osobne si myslim ze to je materialom, aj na pocit to bolo suche?
to ze to maze je pekne vidiet
osobne si myslim ze to je materialom, aj na pocit to bolo suche?
|
|
| |
|
|