Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Benzín v oleji
1 2 > >|
01.04.2014 11:46 - Benzín v oleji 2682692
LPX
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Zdar všem, zakládám nové téma, protože jsem žádnou stejnou závadu neobjevil. Prosím zkušené matadory o radu. Po standardní laboraci s výměnou cívek a svíček, jsem nechal vyměnit olej 10W-40, včetně proplachu motoru pomocí přípravku TECH. Motor žral olej cca 1 litr na 1500 Km, gumičky na ventilech ztvrdlé, ale jinak poměrně v pohodě. Po kontrole na diag vše bez závad, pro jistotu jsem zajel na kontrolu LPG, také vše bez závad. Po ujetí cca 200 km jsem ráno kontroloval olej a na měrce cca 6 cm nad horní rysku a zápach po benzínu! Následovala demontហvšech benzínových vstřiků, kontrola u specialistů - vstřiky v pořádku (elektronicky i mechanicky, montហzpět, včetně výměny 2 svíček za nové i po nájezdu cca 3000 Km (Brisk na LPG). Opakovaná výměna oleje, včetně filtru, náplň mezi rysky a následující den opět benzín v oleji!!! Po ujetí cca 40 km se benzín nejspíš odpařil, hladina se na měrce (po odstavení) vrátila do normálu a zápach zmizel. Přes noc jsem odpojil dostupné 3 benzínové vstřiky, ale ráno tam stejně byl benzín. Konzultoval jsem to s plynařema, ale žádné závady (např. neuzavření benzínového vstřiku) nevnímají. Motor jede velmi dobře, nic necuká (ani BA ani LPG), diag. nic nehlásí! Tlaky v motoru cca 10 všechny relativně stejně, i když vím, že na stírací kroužky to vliv nemá. Nevím co s tím, zda to nechat být a doufat, že se to spraví a podepsal se na tom ten přípravek na čištění, nebo někoho něco napadá? Pro dokreslení situace - rozvody komplet měněny před cca 10000 Km, včetně přidruženého řemene (všechno), 5 nových cívek, 4 svíčky nové před cca 3000 Km, 2 dovyměněny nyní, nový odlučovač oleje, nové filtry, apod. Revize BA vstřiků a revize plynu bez závad. Vím, že benzín se do oleje dostává standardně, hlavně při studeném motoru a tolerance je cca do 4%, myslím, že to tam stéká ráno přes špatné kroužky více a i když se část odpaří při jízdě, přes noc steče do vany zbytek oleje i s benzínem, který se neodpařil. Podotýkám, že před výměnou oleje tento problém nebyl. Prosím poraďte.

01.04.2014 14:51 - Re: Benzín v oleji 2682725
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Nemᚠtam prostě moc oleje ? Ten smrad může být cokoliv včetne toho TECH ( at je to cokoliv ) ... Ono tomu oleju to chvíli trvá než se všechen dostane do vany ... A svíčky plynové zahoď a dej tam co to tam od výroby patří ...

01.04.2014 15:32 - Re: Benzín v oleji 2682729
LPX
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, olej je vlastně vyměněn podruhé od proplachu a to po cca 200 km. Schválně jsem dal náplň tak aby byla mezi ryskami. Zápach benzínu je evidentní, cuchalo vice lidí. Po projeti a odpareni benzinu se hladina oleje vrati do normalu. U svíček lze zkusit výměnu, ale pravdou je, že žádné problémy nedělají. Snad se to usadí pokud se na nic dalšího nepřijde. Snad ještě odvětrávání klikovky nebo něco podobného co by napomohlo standardnímu odpařování ale neznám schéma. Díky za názor.

01.04.2014 16:19 - Re: Benzín v oleji 2682736
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Podle mě se ti těma proplachama rozpustil karbon a ted ti to netěsní tak jak předtím a pouští to benzín přes těsnící kroužky na válcích a přes ventily benzín do oleje. Tohle se stává co jsem četl právě u starech motorů když majitel v domnění jak neudělá dobře když propláchne motor různejma vodičkama od staletýho zanesenýho karbonu, ještě se stává že si akorát zaserou olejový kanálky a zadřou motor... Lepší častějc měnit olej než lejt nějaký čistí srágory do motoru,který ho zníčej.

01.04.2014 16:23 - Re: Benzín v oleji 2682737
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Jak dlouho si vypouštěl olej ? Nemyslím že by zbytky zničili těsnící kroužky spíš je ucpaný nějaký kanál a ten olej se tam postupně vykape přes noc ... 6cm benzínu v oleji se mi nezdá ...

01.04.2014 16:31 - Re: Benzín v oleji 2682738
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Já nechápu, jak by se ten benzín dostával z nádrže do motoru, když neběží žádný čerpadlo na odstaveným autě? Pokud by protékal třeba vstřikama za chodu motoru, tak by shořel. Kdyby tam nateklo jen to, co je pod tlakem v potrubí po zhasnutí motoru, tak by toho snad nemohlo být takový množství. Nějak mi to nedává smysl. To že je olej cítit benzínem může udělat i nepatrný množství benzínu v oleji.

01.04.2014 16:41 - Re: Benzín v oleji 2682740
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
je skutocne divne
"o 6cm", to bolo do pol mierky?
to su v prepocte tak aspon 3-4l co by sa len tak neodparilo, nehovoriac o tom ze takyto olej by bol uplne znehodnoteny

01.04.2014 17:05 - Re: Benzín v oleji 2682757
LPX
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Je mi celkem jasné ze použít ten proplach byla chyba ale co nyní jak mohu například pročistit kanály v motoru aby cirkulace oleje byla v pořádku. Olej je cítit po benzinu což může byt normální a po ujetí cca 10 km zápach benzinu zmizí. Neodvážil bych si tvrdit na 100% ze veškeré zvýšení náplně je pouze benzin i z tohoto důvodu chci poradit. Pokud by to bylo o ucpanem systému tak by to vysvětlovalo hlavně to ranní zvýšení kdy ma olej čas do vany stect. Jak tedy pro čistit systém? Díky všem.

01.04.2014 19:57 - Re: Benzín v oleji 2682786
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nezmeral si kolko oleja sa vypustilo?
resp. mozes to skusit - vypusti do cistej nadoby, zmeraj a nalej s5
a tiez uvidis v akom stave je

co sa tyka precistenia - rozobrat do sroba .... (lacnejsie zohnat starsi motor)
co je optimalnejsie, dat vika ventilov dole a pozret aspon tam aky je stav a precistit to tam - blbe je ze sa nedaju kupit tesnenia do nich a vedia ostat tiect (treba tam poriadne vela lepidla dat / nesetrit)

01.04.2014 20:22 - Re: Benzín v oleji 2682791
Rio11
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 578

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Já nechápu, jak by se ten benzín dostával z nádrže do motoru, když neběží žádný čerpadlo na odstaveným autě? Pokud by protékal třeba vstřikama za chodu motoru, tak by shořel. Kdyby tam nateklo jen to, co je pod tlakem v potrubí po zhasnutí motoru, tak by toho snad nemohlo být takový množství. Nějak mi to nedává smysl. To že je olej cítit benzínem může udělat i nepatrný množství benzínu v oleji.


Naprostý souhlas. Nechápu jak a kudy by se dostal benzín do olejové vany. To je podle mne naprostý nesmysl. Kdyby to byla voda to je něco jiného, ale benzín ani náhodou. Benzín shoří ve válci. Přes netěsné kroužky se dostane jen zanedbatelné takřka nezjistitelné množství i když je motor studený.

01.04.2014 20:52 - Re: Benzín v oleji 2682794
LPX
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za návod na pročištění, není to moc optimistické, ale co už se dá dělat. kolik šlo oleje ven to nevím nedělal jsem to sám ale servis. Co se týká přítomnosti benzínu a jeho množství v oleji, také jsem na to koukal jako blázen ale stačí hledat a přečteš, že je tolerance až do 4%, že propouští kroužky při studeném motoru (za předpokladu, že nekapou vstřiky) a množství,které se do motoru dostane hodně závisí na stavu motoru a také ujetých vzdálenostech ( nestačí se ohřát). Ostatní vše platí, že se spálí apod. Nejsem schopen množství změřit, nemám chromatograf, ale co cítím a ne sám je poměrně jasné. Navíc jsem si na světlé gatě kápnul několik kapek z měrky a nezůstala žádná skvrna, vše se odpařilo a to olej neumí.

01.04.2014 21:02 - Re: Benzín v oleji 2682796
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak by tie striky tiekli tak sa ten motor vadi ze az a ides na cistom antipollution fault
valec benzinoveho motoru je studeny velmi kratko, preto sa veci studeneho benzinoveho motoru riesia velmi tazko, skratka po 1 minute vrcania ta teplota bude taka ze nespaleny benzin tam nebude, ina vec je samozrejme ked je zla sviecka / nepali / ide na 5 valcov ze neodpaluje, vtedy je valec mokri a skutocne moze tiect do oleja ... ale to ze ti jeden valec nepali si asi vsimnes
to ze si si kapol na handru olej nic neznamena - tato to vsiakla, nie ze sa odparilo, kvapni ho na sklo a tam definuj co sa s nim stalo
a to uz ani nejdem hovorit aky strasny zvuk by to malo keby ten olej bol rozriedeny v takom pomere ako pises benzinom ... (myslim ze uz by si bol zadrel motor)

01.04.2014 22:38 - Re: Benzín v oleji 2682826
LPX
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Rozumím tomu co říkᚠa souhlasím s logikou věci, o něco výše jsem psal, že nejsem schopen určit kolik toho benzínu tam je, na druhou stranu ho cítím a další 4 lidi také, což před tím nebylo. Po první výměně zapáchal dost po benzínu i olejový filtr. Pravdou je také že po zahřátí již cítit není. V žádném případě nechci polemizovat, ale hledám řešení a radu. Po vašich příspěvcích se také přikláním k špatné cirkulaci oleje (nejspíš přicpané kanály), podpořené zvýšeným průsakem benzínu možná také jako důsledek čištění, což mě překvapilo a reagoval jsem revizí vstřiků. Motor jde krásně jak na plyn tak na benzín, svíčky pálí a opakovaná diag (lexia) neukazuje žádné závady. Nejspíš zkusím poslední test se 3 výměnou oleje a nechám to vykapat přes noc, abych věděl kolik toho tam bylo a pak to nechám osudu s výhledem na možnou výměnu motoru pokud se to nezlepší. Díky všem za rady

02.04.2014 09:46 - Re: Benzín v oleji 2682870
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
píše, že po najetí nějakých km se hladina oleje vrátila do normálu, tedy tam nadměrně oleje nebude, ale opravdu to vypadá na benzin v oleji. Za jízdy by benzín vyhořel ev by byl pístem vytlačen výfukovým ventilem, a tedy se ti tam dostává v době kdy motor není v běhu, já bych podezříval protékající vstřiky.
Na karbon v motoru bych moc nespoléhal, pokud měníš pravidelně olej, pak v motoru (v olejem mazané části motoru) žádný karbon nemáš, protože všechny prodávané oleje obsahují aditiva jež karbon rozpustí. Při výměně oleje vypustíš karbon absorbovaný ve starém oleji. To je jeden z důvodů, proč proplachování motoru již nemá žádný význam a tedy se nedělá. Vlastně mě dost překvapuje, že by ti nějaký servis proplach udělal (udělat či naúčtovat není totéž).

02.04.2014 09:57 - Re: Benzín v oleji 2682871
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
toto neni dvojtakt kde je klukova skrina spojena s valcom, ako to potom moze vytlacit 3l oleja niekam
keby to bolo 6mm nad ryskou, stale to zodpoveda oleju ktory odniekial stecie, nie benzinu

a co sa tyka benzinu, ten tam nema ako natiect a odkial, dvojnasob ked stoji motor - nejde cerpadlo, neni benzin, nehovoriac o tom ze keby to tieklo do valcov tak je to prechlastane a nemoze nastartovat a tiez vyumyvane valce by nemali tlak (ako pise, vsetky maju okolo 10)

z logickeho hladiska je jedine vysvetlitelne ze ostava v hlavach stat lebo je kanal co sa vracia pripchaty a za dlhsie statie proste stecie
rovnako ak by to bolo plne benzinu (vynechajuc to ze sa to zadre) by to uz davno zmylo vsetko a ten olej by bol cierny
preplach ako taky sa robi bezne, do oleja pred vypustenim sa naleje nejaka preplachova tekutina a povrci sa s tym (je to nejake rozpustadlo)

02.04.2014 10:33 - Re: Benzín v oleji 2682872
LPX
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 35
99 Poslat soukromou zprávu
Snažím se porozumět všemu, mnoho důvodů je skoro nepochopitelných a naopak hodně příčin je logických. Opravdu nemám důvod si něco vymýšlet a faktem je, že benzín v oleji byl a nebylo ho málo hlavně bezprostředně po vyčištění TEKem (myslím že se tak přípravek jmenuje). Po zjištění zvýšené hladiny jsem hned celou novou náplň nechal vypustit (v servisu, takže nevím kolik), ale smrdělo to jak bolavá noha po benzínu včetně demontovaného filtru. Tento fakt mě vedl k revizi benzínových vstřiků s podezřením na netěsnost, včetně kontroly plynu, zda dává správně povel na jejich zavření při provozu - vše v pořádku a to mě zamotalo palici! Po nové náplni oleje (menší), se ten problém objevil zase, snad v menším měřítku s charakteristikou popsanou výše. Olej je stále čirý (najeto cca do 300 Km) a dnes ráno bylo již zvýšení velmi malé. Motor olej žral, takže se možná něco spotřebovalo. Vím že benzín se u těchto motorů dostane do oleje pouze přes vstřiky a pokud jsou v pořádku tak pouze při ranním startu. Opravdu se přikláním k variantě přicpaného kanálu a doufám, že se to upraví. Stále to hlídám a pravdou je že jsem z toho zmatenej jak Goro před Tokiem. Díky všem za věnovaný čas a rady a případně dál budu informovat o vývoji.

02.04.2014 11:22 - Re: Benzín v oleji 2682874
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
LPX napsal(a):
jsem ráno kontroloval olej a na měrce cca 6 cm nad horní rysku a zápach po benzínu! .




jumep napsal(a):
ako to potom moze vytlacit 3l oleja niekam
keby to bolo 6mm nad ryskou, stale to zodpoveda oleju ktory odniekial stecie, nie benzinu


Tak 6cm, nebo 6mm ???

Rozdíl mezi min a max u 3V6 je 2 litry, tak že 6mm by nebylo 3 litry ...
Jak to tak vypadá, stíká olej velmi pomalu do vany po odstavení. To že smrdí olej po benzínu je u vychozeného motoru naprosto normální, když žral 1litr na 1500km, tak to je teda už dost. Zplodiny z hoření se tam dostávají taky okolo pístů, u studeného motoru hodně a je to i s vodní párou z hoření .... Na krátké trase se to neodpaří a zustane to vše v oleji. Olej z benzíňáku prostě smrdí jak bolavá noha a pokud je tam ještě LPG, tak to produkuje ještě více vodní páry, která se může dostat do oleje kolem vychozených pístů.

02.04.2014 11:43 - Re: Benzín v oleji 2682877
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
LPX - přemýšlel jsi nad tím, že kdyby se ti tam dostávalo takové množství benzínu a každý den by se ti zase odpařil, tak by jsi jezdil na 12LPG a k tomu 4L benzínu na ranní start? Tak jak to popistuješ, tak by sis v první řadě všim toho, že na nádrž LPG tankuješ i nádrž benzínu... (to se snad neděje, ne?)

Krom toho si nemůžu pomoct, když tam je takové množství benálu, že ti to auto už dávno neshořelo... - benzín mimo válec není prdel, já už z hořícího auta jednou vylejzal...

Takže jak tu píšou jiní... Něco ucpaného... Ty jsi přijel do servisu, odpustili olej (nemaj čas to nechat odkapávat 8hodin), neřešili, nalili nového oleje tolik, kolik ho tam podle uváděných informací patří a předali.

Jak ti radil jumep, vypus ten olej ven, (přes noc) a uvidíš, kolik ho tam máš. Budeš mít jistotu...
Píšeš, že pomalu ubejvá, no bodeď by ne, když ho tam je o několik litrů víc, tak se tlačí ven všade, kde to jde.

02.04.2014 12:21 - Re: Benzín v oleji 2682887
Kaštan
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v ExclusivePočet příspěvků: 241

99 Poslat soukromou zprávu
V servisu mi dolili 2L oleje, že prý chybělo. Přitom jsem ale měnil olej před měsícem. Po dvou dnech jsem přišel k autu a olej přelitej na měrce tak o 5cm. Teď mi auto stojí v servisu, kde mi měnijou servo, tak mi olej přes měrku vycucnou na správnou hladinu. Není servis jako servis. Já si myslím, že to mᚠtaky přelité. Správná hladina ve V6 se ustálí, aspoň až po 6 až 8 hodinách stání. Aspoň u toho mého.

02.04.2014 12:33 - Re: Benzín v oleji 2682897
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Opravdu bych jezdil do servisu, kde v liché dny dají o 5cm více a v sudé to cucají ven.
To ti dneska udělají servo, že bude zatáčet jen doleva a zítra tam pojedeš znovu
Krom jiných potíží vyšší hladina oleje likviduje katalyzátor.

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator