| | |
01.04.2014 11:46 -
Benzín v oleji
|
2682692
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Zdar vem, zakládám nové téma, protoe jsem ádnou stejnou závadu neobjevil. Prosím zkuené matadory o radu. Po standardní laboraci s výměnou cívek a svíček, jsem nechal vyměnit olej 10W-40, včetně proplachu motoru pomocí přípravku TECH. Motor ral olej cca 1 litr na 1500 Km, gumičky na ventilech ztvrdlé, ale jinak poměrně v pohodě. Po kontrole na diag ve bez závad, pro jistotu jsem zajel na kontrolu LPG, také ve bez závad. Po ujetí cca 200 km jsem ráno kontroloval olej a na měrce cca 6 cm nad horní rysku a zápach po benzínu! Následovala demontá vech benzínových vstřiků, kontrola u specialistů - vstřiky v pořádku (elektronicky i mechanicky, montá zpět, včetně výměny 2 svíček za nové i po nájezdu cca 3000 Km (Brisk na LPG). Opakovaná výměna oleje, včetně filtru, náplň mezi rysky a následující den opět benzín v oleji!!! Po ujetí cca 40 km se benzín nejspí odpařil, hladina se na měrce (po odstavení) vrátila do normálu a zápach zmizel. Přes noc jsem odpojil dostupné 3 benzínové vstřiky, ale ráno tam stejně byl benzín. Konzultoval jsem to s plynařema, ale ádné závady (např. neuzavření benzínového vstřiku) nevnímají. Motor jede velmi dobře, nic necuká (ani BA ani LPG), diag. nic nehlásí! Tlaky v motoru cca 10 vechny relativně stejně, i kdy vím, e na stírací krouky to vliv nemá. Nevím co s tím, zda to nechat být a doufat, e se to spraví a podepsal se na tom ten přípravek na čitění, nebo někoho něco napadá? Pro dokreslení situace - rozvody komplet měněny před cca 10000 Km, včetně přidrueného řemene (vechno), 5 nových cívek, 4 svíčky nové před cca 3000 Km, 2 dovyměněny nyní, nový odlučovač oleje, nové filtry, apod. Revize BA vstřiků a revize plynu bez závad. Vím, e benzín se do oleje dostává standardně, hlavně při studeném motoru a tolerance je cca do 4%, myslím, e to tam stéká ráno přes patné krouky více a i kdy se část odpaří při jízdě, přes noc steče do vany zbytek oleje i s benzínem, který se neodpařil. Podotýkám, e před výměnou oleje tento problém nebyl. Prosím poraďte.
Zdar vem, zakládám nové téma, protoe jsem ádnou stejnou závadu neobjevil. Prosím zkuené matadory o radu. Po standardní laboraci s výměnou cívek a svíček, jsem nechal vyměnit olej 10W-40, včetně proplachu motoru pomocí přípravku TECH. Motor ral olej cca 1 litr na 1500 Km, gumičky na ventilech ztvrdlé, ale jinak poměrně v pohodě. Po kontrole na diag ve bez závad, pro jistotu jsem zajel na kontrolu LPG, také ve bez závad. Po ujetí cca 200 km jsem ráno kontroloval olej a na měrce cca 6 cm nad horní rysku a zápach po benzínu! Následovala demontá vech benzínových vstřiků, kontrola u specialistů - vstřiky v pořádku (elektronicky i mechanicky, montá zpět, včetně výměny 2 svíček za nové i po nájezdu cca 3000 Km (Brisk na LPG). Opakovaná výměna oleje, včetně filtru, náplň mezi rysky a následující den opět benzín v oleji!!! Po ujetí cca 40 km se benzín nejspí odpařil, hladina se na měrce (po odstavení) vrátila do normálu a zápach zmizel. Přes noc jsem odpojil dostupné 3 benzínové vstřiky, ale ráno tam stejně byl benzín. Konzultoval jsem to s plynařema, ale ádné závady (např. neuzavření benzínového vstřiku) nevnímají. Motor jede velmi dobře, nic necuká (ani BA ani LPG), diag. nic nehlásí! Tlaky v motoru cca 10 vechny relativně stejně, i kdy vím, e na stírací krouky to vliv nemá. Nevím co s tím, zda to nechat být a doufat, e se to spraví a podepsal se na tom ten přípravek na čitění, nebo někoho něco napadá? Pro dokreslení situace - rozvody komplet měněny před cca 10000 Km, včetně přidrueného řemene (vechno), 5 nových cívek, 4 svíčky nové před cca 3000 Km, 2 dovyměněny nyní, nový odlučovač oleje, nové filtry, apod. Revize BA vstřiků a revize plynu bez závad. Vím, e benzín se do oleje dostává standardně, hlavně při studeném motoru a tolerance je cca do 4%, myslím, e to tam stéká ráno přes patné krouky více a i kdy se část odpaří při jízdě, přes noc steče do vany zbytek oleje i s benzínem, který se neodpařil. Podotýkám, e před výměnou oleje tento problém nebyl. Prosím poraďte.
|
|
01.04.2014 14:51 -
Re: Benzín v oleji
|
2682725
|
|
tief
|
|
|
Nemá tam prostě moc oleje ? Ten smrad můe být cokoliv včetne toho TECH ( at je to cokoliv ) ... Ono tomu oleju to chvíli trvá ne se vechen dostane do vany ... A svíčky plynové zahoď a dej tam co to tam od výroby patří ...
Nemá tam prostě moc oleje ? Ten smrad můe být cokoliv včetne toho TECH ( at je to cokoliv ) ... Ono tomu oleju to chvíli trvá ne se vechen dostane do vany ... A svíčky plynové zahoď a dej tam co to tam od výroby patří ...
|
|
01.04.2014 15:32 -
Re: Benzín v oleji
|
2682729
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Ahoj, olej je vlastně vyměněn podruhé od proplachu a to po cca 200 km. Schválně jsem dal náplň tak aby byla mezi ryskami. Zápach benzínu je evidentní, cuchalo vice lidí. Po projeti a odpareni benzinu se hladina oleje vrati do normalu. U svíček lze zkusit výměnu, ale pravdou je, e ádné problémy nedělají. Snad se to usadí pokud se na nic dalího nepřijde. Snad jetě odvětrávání klikovky nebo něco podobného co by napomohlo standardnímu odpařování ale neznám schéma. Díky za názor.
Ahoj, olej je vlastně vyměněn podruhé od proplachu a to po cca 200 km. Schválně jsem dal náplň tak aby byla mezi ryskami. Zápach benzínu je evidentní, cuchalo vice lidí. Po projeti a odpareni benzinu se hladina oleje vrati do normalu. U svíček lze zkusit výměnu, ale pravdou je, e ádné problémy nedělají. Snad se to usadí pokud se na nic dalího nepřijde. Snad jetě odvětrávání klikovky nebo něco podobného co by napomohlo standardnímu odpařování ale neznám schéma. Díky za názor.
|
|
01.04.2014 16:19 -
Re: Benzín v oleji
|
2682736
|
|
toskey
|
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 147 |
|
|
Podle mě se ti těma proplachama rozpustil karbon a ted ti to netěsní tak jak předtím a poutí to benzín přes těsnící krouky na válcích a přes ventily benzín do oleje. Tohle se stává co jsem četl právě u starech motorů kdy majitel v domnění jak neudělá dobře kdy propláchne motor různejma vodičkama od staletýho zanesenýho karbonu, jetě se stává e si akorát zaserou olejový kanálky a zadřou motor... Lepí častějc měnit olej ne lejt nějaký čistí srágory do motoru,který ho zníčej.
Podle mě se ti těma proplachama rozpustil karbon a ted ti to netěsní tak jak předtím a poutí to benzín přes těsnící krouky na válcích a přes ventily benzín do oleje. Tohle se stává co jsem četl právě u starech motorů kdy majitel v domnění jak neudělá dobře kdy propláchne motor různejma vodičkama od staletýho zanesenýho karbonu, jetě se stává e si akorát zaserou olejový kanálky a zadřou motor... Lepí častějc měnit olej ne lejt nějaký čistí srágory do motoru,který ho zníčej.
|
|
01.04.2014 16:23 -
Re: Benzín v oleji
|
2682737
|
|
tief
|
|
|
Jak dlouho si vypoutěl olej ? Nemyslím e by zbytky zničili těsnící krouky spí je ucpaný nějaký kanál a ten olej se tam postupně vykape přes noc ... 6cm benzínu v oleji se mi nezdá ...
Jak dlouho si vypoutěl olej ? Nemyslím e by zbytky zničili těsnící krouky spí je ucpaný nějaký kanál a ten olej se tam postupně vykape přes noc ... 6cm benzínu v oleji se mi nezdá ...
|
|
01.04.2014 16:31 -
Re: Benzín v oleji
|
2682738
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Já nechápu, jak by se ten benzín dostával z nádre do motoru, kdy neběí ádný čerpadlo na odstaveným autě? Pokud by protékal třeba vstřikama za chodu motoru, tak by shořel. Kdyby tam nateklo jen to, co je pod tlakem v potrubí po zhasnutí motoru, tak by toho snad nemohlo být takový mnoství. Nějak mi to nedává smysl. To e je olej cítit benzínem můe udělat i nepatrný mnoství benzínu v oleji.
Já nechápu, jak by se ten benzín dostával z nádre do motoru, kdy neběí ádný čerpadlo na odstaveným autě? Pokud by protékal třeba vstřikama za chodu motoru, tak by shořel. Kdyby tam nateklo jen to, co je pod tlakem v potrubí po zhasnutí motoru, tak by toho snad nemohlo být takový mnoství. Nějak mi to nedává smysl. To e je olej cítit benzínem můe udělat i nepatrný mnoství benzínu v oleji.
|
|
01.04.2014 16:41 -
Re: Benzín v oleji
|
2682740
|
|
jumep
|
|
|
je skutocne divne
"o 6cm", to bolo do pol mierky?
to su v prepocte tak aspon 3-4l co by sa len tak neodparilo, nehovoriac o tom ze takyto olej by bol uplne znehodnoteny
je skutocne divne
"o 6cm", to bolo do pol mierky?
to su v prepocte tak aspon 3-4l co by sa len tak neodparilo, nehovoriac o tom ze takyto olej by bol uplne znehodnoteny
|
|
01.04.2014 17:05 -
Re: Benzín v oleji
|
2682757
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Je mi celkem jasné ze pouít ten proplach byla chyba ale co nyní jak mohu například pročistit kanály v motoru aby cirkulace oleje byla v pořádku. Olej je cítit po benzinu co můe byt normální a po ujetí cca 10 km zápach benzinu zmizí. Neodváil bych si tvrdit na 100% ze vekeré zvýení náplně je pouze benzin i z tohoto důvodu chci poradit. Pokud by to bylo o ucpanem systému tak by to vysvětlovalo hlavně to ranní zvýení kdy ma olej čas do vany stect. Jak tedy pro čistit systém? Díky vem.
Je mi celkem jasné ze pouít ten proplach byla chyba ale co nyní jak mohu například pročistit kanály v motoru aby cirkulace oleje byla v pořádku. Olej je cítit po benzinu co můe byt normální a po ujetí cca 10 km zápach benzinu zmizí. Neodváil bych si tvrdit na 100% ze vekeré zvýení náplně je pouze benzin i z tohoto důvodu chci poradit. Pokud by to bylo o ucpanem systému tak by to vysvětlovalo hlavně to ranní zvýení kdy ma olej čas do vany stect. Jak tedy pro čistit systém? Díky vem.
|
|
01.04.2014 19:57 -
Re: Benzín v oleji
|
2682786
|
|
jumep
|
|
|
nezmeral si kolko oleja sa vypustilo?
resp. mozes to skusit - vypusti do cistej nadoby, zmeraj a nalej s5
a tiez uvidis v akom stave je
co sa tyka precistenia - rozobrat do sroba .... (lacnejsie zohnat starsi motor)
co je optimalnejsie, dat vika ventilov dole a pozret aspon tam aky je stav a precistit to tam - blbe je ze sa nedaju kupit tesnenia do nich a vedia ostat tiect (treba tam poriadne vela lepidla dat / nesetrit)
nezmeral si kolko oleja sa vypustilo?
resp. mozes to skusit - vypusti do cistej nadoby, zmeraj a nalej s5
a tiez uvidis v akom stave je
co sa tyka precistenia - rozobrat do sroba .... (lacnejsie zohnat starsi motor)
co je optimalnejsie, dat vika ventilov dole a pozret aspon tam aky je stav a precistit to tam - blbe je ze sa nedaju kupit tesnenia do nich a vedia ostat tiect (treba tam poriadne vela lepidla dat / nesetrit)
|
|
01.04.2014 20:52 -
Re: Benzín v oleji
|
2682794
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Díky za návod na pročitění, není to moc optimistické, ale co u se dá dělat. kolik lo oleje ven to nevím nedělal jsem to sám ale servis. Co se týká přítomnosti benzínu a jeho mnoství v oleji, také jsem na to koukal jako blázen ale stačí hledat a přečte, e je tolerance a do 4%, e propoutí krouky při studeném motoru (za předpokladu, e nekapou vstřiky) a mnoství,které se do motoru dostane hodně závisí na stavu motoru a také ujetých vzdálenostech ( nestačí se ohřát). Ostatní ve platí, e se spálí apod. Nejsem schopen mnoství změřit, nemám chromatograf, ale co cítím a ne sám je poměrně jasné. Navíc jsem si na světlé gatě kápnul několik kapek z měrky a nezůstala ádná skvrna, ve se odpařilo a to olej neumí.
Díky za návod na pročitění, není to moc optimistické, ale co u se dá dělat. kolik lo oleje ven to nevím nedělal jsem to sám ale servis. Co se týká přítomnosti benzínu a jeho mnoství v oleji, také jsem na to koukal jako blázen ale stačí hledat a přečte, e je tolerance a do 4%, e propoutí krouky při studeném motoru (za předpokladu, e nekapou vstřiky) a mnoství,které se do motoru dostane hodně závisí na stavu motoru a také ujetých vzdálenostech ( nestačí se ohřát). Ostatní ve platí, e se spálí apod. Nejsem schopen mnoství změřit, nemám chromatograf, ale co cítím a ne sám je poměrně jasné. Navíc jsem si na světlé gatě kápnul několik kapek z měrky a nezůstala ádná skvrna, ve se odpařilo a to olej neumí.
|
|
01.04.2014 21:02 -
Re: Benzín v oleji
|
2682796
|
|
jumep
|
|
|
ak by tie striky tiekli tak sa ten motor vadi ze az a ides na cistom antipollution fault
valec benzinoveho motoru je studeny velmi kratko, preto sa veci studeneho benzinoveho motoru riesia velmi tazko, skratka po 1 minute vrcania ta teplota bude taka ze nespaleny benzin tam nebude, ina vec je samozrejme ked je zla sviecka / nepali / ide na 5 valcov ze neodpaluje, vtedy je valec mokri a skutocne moze tiect do oleja ... ale to ze ti jeden valec nepali si asi vsimnes
to ze si si kapol na handru olej nic neznamena - tato to vsiakla, nie ze sa odparilo, kvapni ho na sklo a tam definuj co sa s nim stalo
a to uz ani nejdem hovorit aky strasny zvuk by to malo keby ten olej bol rozriedeny v takom pomere ako pises benzinom ... (myslim ze uz by si bol zadrel motor)
ak by tie striky tiekli tak sa ten motor vadi ze az a ides na cistom antipollution fault
valec benzinoveho motoru je studeny velmi kratko, preto sa veci studeneho benzinoveho motoru riesia velmi tazko, skratka po 1 minute vrcania ta teplota bude taka ze nespaleny benzin tam nebude, ina vec je samozrejme ked je zla sviecka / nepali / ide na 5 valcov ze neodpaluje, vtedy je valec mokri a skutocne moze tiect do oleja ... ale to ze ti jeden valec nepali si asi vsimnes
to ze si si kapol na handru olej nic neznamena - tato to vsiakla, nie ze sa odparilo, kvapni ho na sklo a tam definuj co sa s nim stalo
a to uz ani nejdem hovorit aky strasny zvuk by to malo keby ten olej bol rozriedeny v takom pomere ako pises benzinom ... (myslim ze uz by si bol zadrel motor)
|
|
01.04.2014 22:38 -
Re: Benzín v oleji
|
2682826
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Rozumím tomu co říká a souhlasím s logikou věci, o něco výe jsem psal, e nejsem schopen určit kolik toho benzínu tam je, na druhou stranu ho cítím a dalí 4 lidi také, co před tím nebylo. Po první výměně zapáchal dost po benzínu i olejový filtr. Pravdou je také e po zahřátí ji cítit není. V ádném případě nechci polemizovat, ale hledám řeení a radu. Po vaich příspěvcích se také přikláním k patné cirkulaci oleje (nejspí přicpané kanály), podpořené zvýeným průsakem benzínu moná také jako důsledek čitění, co mě překvapilo a reagoval jsem revizí vstřiků. Motor jde krásně jak na plyn tak na benzín, svíčky pálí a opakovaná diag (lexia) neukazuje ádné závady. Nejspí zkusím poslední test se 3 výměnou oleje a nechám to vykapat přes noc, abych věděl kolik toho tam bylo a pak to nechám osudu s výhledem na monou výměnu motoru pokud se to nezlepí. Díky vem za rady
Rozumím tomu co říká a souhlasím s logikou věci, o něco výe jsem psal, e nejsem schopen určit kolik toho benzínu tam je, na druhou stranu ho cítím a dalí 4 lidi také, co před tím nebylo. Po první výměně zapáchal dost po benzínu i olejový filtr. Pravdou je také e po zahřátí ji cítit není. V ádném případě nechci polemizovat, ale hledám řeení a radu. Po vaich příspěvcích se také přikláním k patné cirkulaci oleje (nejspí přicpané kanály), podpořené zvýeným průsakem benzínu moná také jako důsledek čitění, co mě překvapilo a reagoval jsem revizí vstřiků. Motor jde krásně jak na plyn tak na benzín, svíčky pálí a opakovaná diag (lexia) neukazuje ádné závady. Nejspí zkusím poslední test se 3 výměnou oleje a nechám to vykapat přes noc, abych věděl kolik toho tam bylo a pak to nechám osudu s výhledem na monou výměnu motoru pokud se to nezlepí. Díky vem za rady :-)
|
|
02.04.2014 09:46 -
Re: Benzín v oleji
|
2682870
|
|
STRUCTOR
|
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 88 |
|
|
píe, e po najetí nějakých km se hladina oleje vrátila do normálu, tedy tam nadměrně oleje nebude, ale opravdu to vypadá na benzin v oleji. Za jízdy by benzín vyhořel ev by byl pístem vytlačen výfukovým ventilem, a tedy se ti tam dostává v době kdy motor není v běhu, já bych podezříval protékající vstřiky.
Na karbon v motoru bych moc nespoléhal, pokud mění pravidelně olej, pak v motoru (v olejem mazané části motoru) ádný karbon nemá, protoe vechny prodávané oleje obsahují aditiva je karbon rozpustí. Při výměně oleje vypustí karbon absorbovaný ve starém oleji. To je jeden z důvodů, proč proplachování motoru ji nemá ádný význam a tedy se nedělá. Vlastně mě dost překvapuje, e by ti nějaký servis proplach udělal (udělat či naúčtovat není toté).
píe, e po najetí nějakých km se hladina oleje vrátila do normálu, tedy tam nadměrně oleje nebude, ale opravdu to vypadá na benzin v oleji. Za jízdy by benzín vyhořel ev by byl pístem vytlačen výfukovým ventilem, a tedy se ti tam dostává v době kdy motor není v běhu, já bych podezříval protékající vstřiky.
Na karbon v motoru bych moc nespoléhal, pokud mění pravidelně olej, pak v motoru (v olejem mazané části motoru) ádný karbon nemá, protoe vechny prodávané oleje obsahují aditiva je karbon rozpustí. Při výměně oleje vypustí karbon absorbovaný ve starém oleji. To je jeden z důvodů, proč proplachování motoru ji nemá ádný význam a tedy se nedělá. Vlastně mě dost překvapuje, e by ti nějaký servis proplach udělal (udělat či naúčtovat není toté).
|
|
02.04.2014 09:57 -
Re: Benzín v oleji
|
2682871
|
|
jumep
|
|
|
toto neni dvojtakt kde je klukova skrina spojena s valcom, ako to potom moze vytlacit 3l oleja niekam
keby to bolo 6mm nad ryskou, stale to zodpoveda oleju ktory odniekial stecie, nie benzinu
a co sa tyka benzinu, ten tam nema ako natiect a odkial, dvojnasob ked stoji motor - nejde cerpadlo, neni benzin, nehovoriac o tom ze keby to tieklo do valcov tak je to prechlastane a nemoze nastartovat a tiez vyumyvane valce by nemali tlak (ako pise, vsetky maju okolo 10)
z logickeho hladiska je jedine vysvetlitelne ze ostava v hlavach stat lebo je kanal co sa vracia pripchaty a za dlhsie statie proste stecie
rovnako ak by to bolo plne benzinu (vynechajuc to ze sa to zadre) by to uz davno zmylo vsetko a ten olej by bol cierny
preplach ako taky sa robi bezne, do oleja pred vypustenim sa naleje nejaka preplachova tekutina a povrci sa s tym (je to nejake rozpustadlo)
toto neni dvojtakt kde je klukova skrina spojena s valcom, ako to potom moze vytlacit 3l oleja niekam
keby to bolo 6mm nad ryskou, stale to zodpoveda oleju ktory odniekial stecie, nie benzinu
a co sa tyka benzinu, ten tam nema ako natiect a odkial, dvojnasob ked stoji motor - nejde cerpadlo, neni benzin, nehovoriac o tom ze keby to tieklo do valcov tak je to prechlastane a nemoze nastartovat a tiez vyumyvane valce by nemali tlak (ako pise, vsetky maju okolo 10)
z logickeho hladiska je jedine vysvetlitelne ze ostava v hlavach stat lebo je kanal co sa vracia pripchaty a za dlhsie statie proste stecie
rovnako ak by to bolo plne benzinu (vynechajuc to ze sa to zadre) by to uz davno zmylo vsetko a ten olej by bol cierny
preplach ako taky sa robi bezne, do oleja pred vypustenim sa naleje nejaka preplachova tekutina a povrci sa s tym (je to nejake rozpustadlo)
|
|
02.04.2014 10:33 -
Re: Benzín v oleji
|
2682872
|
|
LPX
|
Město: Česká Skalice, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 35 |
|
|
Snaím se porozumět vemu, mnoho důvodů je skoro nepochopitelných a naopak hodně příčin je logických. Opravdu nemám důvod si něco vymýlet a faktem je, e benzín v oleji byl a nebylo ho málo hlavně bezprostředně po vyčitění TEKem (myslím e se tak přípravek jmenuje). Po zjitění zvýené hladiny jsem hned celou novou náplň nechal vypustit (v servisu, take nevím kolik), ale smrdělo to jak bolavá noha po benzínu včetně demontovaného filtru. Tento fakt mě vedl k revizi benzínových vstřiků s podezřením na netěsnost, včetně kontroly plynu, zda dává správně povel na jejich zavření při provozu - ve v pořádku a to mě zamotalo palici! Po nové náplni oleje (mení), se ten problém objevil zase, snad v mením měřítku s charakteristikou popsanou výe. Olej je stále čirý (najeto cca do 300 Km) a dnes ráno bylo ji zvýení velmi malé. Motor olej ral, take se moná něco spotřebovalo. Vím e benzín se u těchto motorů dostane do oleje pouze přes vstřiky a pokud jsou v pořádku tak pouze při ranním startu. Opravdu se přikláním k variantě přicpaného kanálu a doufám, e se to upraví. Stále to hlídám a pravdou je e jsem z toho zmatenej jak Goro před Tokiem. Díky vem za věnovaný čas a rady a případně dál budu informovat o vývoji.
Snaím se porozumět vemu, mnoho důvodů je skoro nepochopitelných a naopak hodně příčin je logických. Opravdu nemám důvod si něco vymýlet a faktem je, e benzín v oleji byl a nebylo ho málo hlavně bezprostředně po vyčitění TEKem (myslím e se tak přípravek jmenuje). Po zjitění zvýené hladiny jsem hned celou novou náplň nechal vypustit (v servisu, take nevím kolik), ale smrdělo to jak bolavá noha po benzínu včetně demontovaného filtru. Tento fakt mě vedl k revizi benzínových vstřiků s podezřením na netěsnost, včetně kontroly plynu, zda dává správně povel na jejich zavření při provozu - ve v pořádku a to mě zamotalo palici! Po nové náplni oleje (mení), se ten problém objevil zase, snad v mením měřítku s charakteristikou popsanou výe. Olej je stále čirý (najeto cca do 300 Km) a dnes ráno bylo ji zvýení velmi malé. Motor olej ral, take se moná něco spotřebovalo. Vím e benzín se u těchto motorů dostane do oleje pouze přes vstřiky a pokud jsou v pořádku tak pouze při ranním startu. Opravdu se přikláním k variantě přicpaného kanálu a doufám, e se to upraví. Stále to hlídám a pravdou je e jsem z toho zmatenej jak Goro před Tokiem. Díky vem za věnovaný čas a rady a případně dál budu informovat o vývoji.
|
|
02.04.2014 11:22 -
Re: Benzín v oleji
|
2682874
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
LPX napsal(a): jsem ráno kontroloval olej a na měrce cca 6 cm nad horní rysku a zápach po benzínu! .
jumep napsal(a): ako to potom moze vytlacit 3l oleja niekam
keby to bolo 6mm nad ryskou, stale to zodpoveda oleju ktory odniekial stecie, nie benzinu
Tak 6cm, nebo 6mm ???
Rozdíl mezi min a max u 3V6 je 2 litry, tak e 6mm by nebylo 3 litry ...
Jak to tak vypadá, stíká olej velmi pomalu do vany po odstavení. To e smrdí olej po benzínu je u vychozeného motoru naprosto normální, kdy ral 1litr na 1500km, tak to je teda u dost. Zplodiny z hoření se tam dostávají taky okolo pístů, u studeného motoru hodně a je to i s vodní párou z hoření .... Na krátké trase se to neodpaří a zustane to ve v oleji. Olej z benzíňáku prostě smrdí jak bolavá noha a pokud je tam jetě LPG, tak to produkuje jetě více vodní páry, která se můe dostat do oleje kolem vychozených pístů.
Tak 6cm, nebo 6mm ???
Rozdíl mezi min a max u 3V6 je 2 litry, tak e 6mm by nebylo 3 litry ...
Jak to tak vypadá, stíká olej velmi pomalu do vany po odstavení. To e smrdí olej po benzínu je u vychozeného motoru naprosto normální, kdy ral 1litr na 1500km, tak to je teda u dost. Zplodiny z hoření se tam dostávají taky okolo pístů, u studeného motoru hodně a je to i s vodní párou z hoření .... Na krátké trase se to neodpaří a zustane to ve v oleji. Olej z benzíňáku prostě smrdí jak bolavá noha a pokud je tam jetě LPG, tak to produkuje jetě více vodní páry, která se můe dostat do oleje kolem vychozených pístů.
|
|
02.04.2014 11:43 -
Re: Benzín v oleji
|
2682877
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
LPX - přemýlel jsi nad tím, e kdyby se ti tam dostávalo takové mnoství benzínu a kadý den by se ti zase odpařil, tak by jsi jezdil na 12LPG a k tomu 4L benzínu na ranní start? Tak jak to popistuje, tak by sis v první řadě vim toho, e na nádr LPG tankuje i nádr benzínu... (to se snad neděje, ne?)
Krom toho si nemůu pomoct, kdy tam je takové mnoství benálu, e ti to auto u dávno neshořelo... - benzín mimo válec není prdel, já u z hořícího auta jednou vylejzal...
Take jak tu píou jiní... Něco ucpaného... Ty jsi přijel do servisu, odpustili olej (nemaj čas to nechat odkapávat 8hodin), neřeili, nalili nového oleje tolik, kolik ho tam podle uváděných informací patří a předali.
Jak ti radil jumep, vypus ten olej ven, (přes noc) a uvidí, kolik ho tam má. Bude mít jistotu...
Píe, e pomalu ubejvá, no bodeď by ne, kdy ho tam je o několik litrů víc, tak se tlačí ven vade, kde to jde.
LPX - přemýlel jsi nad tím, e kdyby se ti tam dostávalo takové mnoství benzínu a kadý den by se ti zase odpařil, tak by jsi jezdil na 12LPG a k tomu 4L benzínu na ranní start? :-D Tak jak to popistuje, tak by sis v první řadě vim toho, e na nádr LPG tankuje i nádr benzínu... (to se snad neděje, ne?)
Krom toho si nemůu pomoct, kdy tam je takové mnoství benálu, e ti to auto u dávno neshořelo... - benzín mimo válec není prdel, já u z hořícího auta jednou vylejzal... :-D
Take jak tu píou jiní... Něco ucpaného... Ty jsi přijel do servisu, odpustili olej (nemaj čas to nechat odkapávat 8hodin), neřeili, nalili nového oleje tolik, kolik ho tam podle uváděných informací patří a předali.
Jak ti radil jumep, vypus ten olej ven, (přes noc) a uvidí, kolik ho tam má. Bude mít jistotu...
Píe, e pomalu ubejvá, no bodeď by ne, kdy ho tam je o několik litrů víc, tak se tlačí ven vade, kde to jde. :-D
|
|
02.04.2014 12:21 -
Re: Benzín v oleji
|
2682887
|
|
Katan
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 241 |
|
|
V servisu mi dolili 2L oleje, e prý chybělo. Přitom jsem ale měnil olej před měsícem. Po dvou dnech jsem přiel k autu a olej přelitej na měrce tak o 5cm. Teď mi auto stojí v servisu, kde mi měnijou servo, tak mi olej přes měrku vycucnou na správnou hladinu. Není servis jako servis. Já si myslím, e to má taky přelité. Správná hladina ve V6 se ustálí, aspoň a po 6 a 8 hodinách stání. Aspoň u toho mého.
V servisu mi dolili 2L oleje, e prý chybělo. Přitom jsem ale měnil olej před měsícem. Po dvou dnech jsem přiel k autu a olej přelitej na měrce tak o 5cm. Teď mi auto stojí v servisu, kde mi měnijou servo, tak mi olej přes měrku vycucnou na správnou hladinu. Není servis jako servis. Já si myslím, e to má taky přelité. Správná hladina ve V6 se ustálí, aspoň a po 6 a 8 hodinách stání. Aspoň u toho mého.
|
|
02.04.2014 12:33 -
Re: Benzín v oleji
|
2682897
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
Opravdu bych jezdil do servisu, kde v liché dny dají o 5cm více a v sudé to cucají ven.
To ti dneska udělají servo, e bude zatáčet jen doleva a zítra tam pojede znovu
Krom jiných potíí vyí hladina oleje likviduje katalyzátor.
Opravdu bych jezdil do servisu, kde v liché dny dají o 5cm více a v sudé to cucají ven.
To ti dneska udělají servo, e bude zatáčet jen doleva a zítra tam pojede znovu :-)
Krom jiných potíí vyí hladina oleje likviduje katalyzátor.
|
|
| |
|
|