| | |
11.06.2014 21:55 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2705050
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
jruze, ja ti velmi pekne dakujem za tento feedback, iba to ma trocha rozhodilo ze ten Q9000 som predsa lial aj do 1.6 benzinu C4 a predstavoval som si ze turbo diesel bude chcet cosi "fajnovejsie" a ked vsade sa ohanaju s tym ineom
PS: no fakt je ten ze auto po vymene filtrov ozilo. najprv som nechcel vzduchovy ale potom som privolil a bol pekne zaspineny. naftovy vcelku ok. To iba potvrdzuje co tu pisete, ze max.tych 20tkm....
jruze, ja ti velmi pekne dakujem za tento feedback, iba to ma trocha rozhodilo ze ten Q9000 som predsa lial aj do 1.6 benzinu C4 a predstavoval som si ze turbo diesel bude chcet cosi "fajnovejsie":-)) a ked vsade sa ohanaju s tym ineom
PS: no fakt je ten ze auto po vymene filtrov ozilo. najprv som nechcel vzduchovy ale potom som privolil a bol pekne zaspineny. naftovy vcelku ok. To iba potvrdzuje co tu pisete, ze max.tych 20tkm....
|
|
11.06.2014 22:28 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2705063
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|
|
C5 l 2.0HDi a C5 l 2.2HDi Total Quarz 9000 5W-40 na 20 000km bez dolévání. Jednou jedinkrát Castrol Edge 5W-40. Po 10 000 černý, smrděl jak bolavá noha a byl jen tak tak na dolní rysce. Okamitá výměna za Total a pohoda.
C5 l 2.0HDi a C5 l 2.2HDi Total Quarz 9000 5W-40 na 20 000km bez dolévání. Jednou jedinkrát Castrol Edge 5W-40. Po 10 000 černý, smrděl jak bolavá noha a byl jen tak tak na dolní rysce. Okamitá výměna za Total a pohoda.
|
|
11.06.2014 22:31 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2705066
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
a co FAP filter
a co FAP filter
|
|
11.06.2014 22:36 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2705081
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
FAP by to moná poznal, pokud by ti motor olej ral. Ale protoe neubývá a od výměny k výměně se skoro ádný nespotřebuje, tak není zvlátní důvod tam lít kvůli FAPu něco, z čeho je míň popela. A to je právě ten INEO - low soaps.
QUARTZ 9000 není zakázaný, jen páni ekologové vymysleli, jak z nás vytáhnout o pár korun víc a jetě se za to nechají pochválit, e nevytváří popel v ovzduí. Tak nám doporučujou INEO.
FAP by to moná poznal, pokud by ti motor olej ral. Ale protoe neubývá a od výměny k výměně se skoro ádný nespotřebuje, tak není zvlátní důvod tam lít kvůli FAPu něco, z čeho je míň popela. A to je právě ten INEO - low soaps.
QUARTZ 9000 není zakázaný, jen páni ekologové vymysleli, jak z nás vytáhnout o pár korun víc a jetě se za to nechají pochválit, e nevytváří popel v ovzduí. Tak nám doporučujou INEO.
|
|
11.06.2014 22:55 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2705086
|
|
Delict
|
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo Exclusive | Počet příspěvků: 717 |
|
|
jop..oni vade lejú INEO ECS 5W30... podla citroen papierov mi to liali aj do 2.2ky.. pritom tento olej tam podla dokumentacie nesmie ist
Lejem total quartz 9000 5W40 (nie energy) ..je lacný, je dobrý.. Od BX cez Xantiu, XM az po C5ky
Ale Valvoline je tiez velmi dobra volba co sa tyka kvaita/cena
Neodporucam predraeniny ako castrol.. niekde na nete som videl testy a nebol onic lepsi ako ELF.az na to ze stál 2x viac hehe.. test vyhral anglicky Royal Purple a dobre sa umiestnil aj Mobil. Total v teste nebol ..ale nikdy este nesklamal, motory čisté, iadny karbon, bordel. opotrebenie som nenasiel nikdy.
Osobne radsej liat lacny olej a castejsie menit ako neake longlife, lowsaps .. a cim vacsi rozsah tym lepsie, 5W40, pri vykonnejsich benzinoch co sa radi zohrievaju pri zatazi 5W50 .10W50
+ pridám perličku
V elite som chcel kupit olej, ponukli mi VAToil za 46 alebo castrol za 52.. vravim ze kde nabrali tie ceny.. noo viete pane ako ak si tam chcete lia oleje niej triedy a kvality tak kludne..ono to bude mat aj následky
-tak sa ho pytam ze ked su obidva oleje ACEA A3/B4 tak ako moze byt jeden lepsi a druhy horsi? ked maju rovnaku specifikaciu?
-noo proste castrol ma vlastny vyvoj a viac dohliada na čistotu a kvalitu olejov a aditív
-chcete povedat ze taky shell helix po 5 alebo total po 5 tam maju v oleji piesok a vyrabaju to v garái?
-viete co, ked si znicite motor po 100 000km a bude to zrat olej, to nebude nas problem
-xantia nabehala 466 000km a sla tak do sveta a jazdí dodnes..od vymeny k vymene zmizlo mozno 2-3mm z rysky..nikdy som nedolieval behom intervalu 18-20 000km
jop..oni vade lejú INEO ECS 5W30... podla citroen papierov mi to liali aj do 2.2ky.. pritom tento olej tam podla dokumentacie nesmie ist
Lejem total quartz 9000 5W40 (nie energy) ..je lacný, je dobrý.. Od BX cez Xantiu, XM az po C5ky
Ale Valvoline je tiez velmi dobra volba co sa tyka kvaita/cena
Neodporucam predraeniny ako castrol.. niekde na nete som videl testy a nebol onic lepsi ako ELF.az na to ze stál 2x viac hehe.. test vyhral anglicky Royal Purple a dobre sa umiestnil aj Mobil. Total v teste nebol ..ale nikdy este nesklamal, motory čisté, iadny karbon, bordel. opotrebenie som nenasiel nikdy.
Osobne radsej liat lacny olej a castejsie menit ako neake longlife, lowsaps .. a cim vacsi rozsah tym lepsie, 5W40, pri vykonnejsich benzinoch co sa radi zohrievaju pri zatazi 5W50 .10W50
+ pridám perličku
V elite som chcel kupit olej, ponukli mi VAToil za 46 alebo castrol za 52.. vravim ze kde nabrali tie ceny.. noo viete pane ako ak si tam chcete lia oleje niej triedy a kvality tak kludne..ono to bude mat aj následky
-tak sa ho pytam ze ked su obidva oleje ACEA A3/B4 tak ako moze byt jeden lepsi a druhy horsi? ked maju rovnaku specifikaciu?
-noo proste castrol ma vlastny vyvoj a viac dohliada na čistotu a kvalitu olejov a aditív
-chcete povedat ze taky shell helix po 5 alebo total po 5 tam maju v oleji piesok a vyrabaju to v garái?
-viete co, ked si znicite motor po 100 000km a bude to zrat olej, to nebude nas problem :D
-xantia nabehala 466 000km a sla tak do sveta a jazdí dodnes..od vymeny k vymene zmizlo mozno 2-3mm z rysky..nikdy som nedolieval behom intervalu 18-20 000km
|
|
12.06.2014 18:13 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2705218
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
aby som to uzavrel, mam to pisomne ze je to doporuceny olej pre moj vin, q9000 5w40, dik vsetkym
aby som to uzavrel, mam to pisomne ze je to doporuceny olej pre moj vin, q9000 5w40, dik vsetkym
|
|
02.01.2015 10:31 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2770592
|
|
Ph34k
|
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) Tourer | Počet příspěvků: 75 |
|
|
Tie mám od aut.servisu potvrdeny olej Total Quartz 9000 5w40. Vytiahnute podža VIN
Tie mám od aut.servisu potvrdeny olej Total Quartz 9000 5w40. Vytiahnute podža VIN:-))
|
|
03.01.2015 11:05 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771157
|
|
bluemotion
|
Město: Ronov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 286 |
|
|
Ahoj vichni, to je tento olej .link. ? Ja mám c5 III facelift 2011 2,0 HDi 120 kw
Mě se toti zdá e jezdím na 5w30
Ahoj vichni, to je tento olej http://www.mojeoleje.cz/motorove-oleje-total/total-quartz-9000-5w-40-5l ? Ja mám c5 III facelift 2011 2,0 HDi 120 kw
Mě se toti zdá e jezdím na 5w30
|
|
03.01.2015 11:46 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771181
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Ano, to je ten, co se tam dával vdycky a co tam budu dávat i já. Ten 5W30 Ineo ECS začali dávat autorizáky někdy po roce 2009. Ten je s niím obsahem popela ve spalinách kvůli FAP, ale hlavně má nií viskozitu a dá se říct, e hůř mae ve vyích teplotách. Proto ho opoutím a vracím se k 5W40 9000.
Ano, to je ten, co se tam dával vdycky a co tam budu dávat i já. Ten 5W30 Ineo ECS začali dávat autorizáky někdy po roce 2009. Ten je s niím obsahem popela ve spalinách kvůli FAP, ale hlavně má nií viskozitu a dá se říct, e hůř mae ve vyích teplotách. Proto ho opoutím a vracím se k 5W40 9000.
|
|
03.01.2015 17:41 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771283
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
Mikra napsal(a): Ano, to je ten, co se tam dával vdycky a co tam budu dávat i já. Ten 5W30 Ineo ECS začali dávat autorizáky někdy po roce 2009. Ten je s niím obsahem popela ve spalinách kvůli FAP, ale hlavně má nií viskozitu a dá se říct, e hůř mae ve vyích teplotách. Proto ho opoutím a vracím se k 5W40 9000.
ahoj a mozes to nejak upresnit? lebo ja mam v plane praveze prejst na ten ineo. ked ho pisu aj ako jediny v servisnej knizke pre 1.6 a 2litre . nezda sa mi ze ineo sa dostal do servisnej knizky len tak. Praveze ja som sa s autorizakom natahoval lebo tam dali 5w40. Co znamena ze maze horsie vo vyssich teplotach? ked ma nizku viskozitu tak setri aj palivo. najradsej by som napisal niekde do citroenu france na customer service aby to objasnili. nerad by som po zaruke mal upchaty fap
ahoj a mozes to nejak upresnit? lebo ja mam v plane praveze prejst na ten ineo. ked ho pisu aj ako jediny v servisnej knizke pre 1.6 a 2litre . nezda sa mi ze ineo sa dostal do servisnej knizky len tak. Praveze ja som sa s autorizakom natahoval lebo tam dali 5w40. Co znamena ze maze horsie vo vyssich teplotach? ked ma nizku viskozitu tak setri aj palivo. najradsej by som napisal niekde do citroenu france na customer service aby to objasnili. nerad by som po zaruke mal upchaty fap
|
|
03.01.2015 18:40 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771289
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
To 5W40 znamená zaručenou viskozitu při těchto teplotách. Nejnií a nejvyí. Take ideál by byl třeba 0W50. To je ale drahota a navíc musí splňovat i dalí poadavky. To ale není to podstatné. Podstatné je, e turbo je mazaný tím samým olejem a dokáe se rozpálit do červena. A řidí olej potom tak dobře u nemae.
Ineo začali v Citroenu dávat stejně jako ostatní automobilky z důvodu niího obsahu popela ve spáleným oleji a proto, e nový motor s takovým olejem má mení spotřebu. Říkají tomu lehkoběný, nebo nízkoviskozní olej. Ale pozor, jen v laboratorních podmínkách a jen po krátkou dobu. Aby automobilky dostaly ty "Polreichovy" nálepky EURO IV a V a VI ... , tak vechny sahají k podobným zhovadilostem. V laboratoři jim to hodí krásný čísla, jetě k tomu napíou Long Life a jsou zase o něco ekologičtějí, jak to ale dopadne s motorem po 100.000 km, to u je nezajímá. Hlavně e splní normu. Ty motory jezdily od začátku s 5W40. Pak přiel někdo z EU a vymyslel EKO "zlepení" a motory klidně pohřbí. A tak je to s autama a spoustou výrobků napříč celou EU. Viz třeba palivo a řepkový olej. Jedna zhovadilost za druhou.
Taky mi při garanci na 90.000 km změnili 5W40 na INEO. Já ho dal taky jetě 2x. Ale teď mi začal lehce ubývat a to znamená, e se spaluje. Proto dám raději trochu hustí 5W40 a u mi ta ředina nesmí do auta.
To 5W40 znamená zaručenou viskozitu při těchto teplotách. Nejnií a nejvyí. Take ideál by byl třeba 0W50. To je ale drahota a navíc musí splňovat i dalí poadavky. To ale není to podstatné. Podstatné je, e turbo je mazaný tím samým olejem a dokáe se rozpálit do červena. A řidí olej potom tak dobře u nemae.
Ineo začali v Citroenu dávat stejně jako ostatní automobilky z důvodu niího obsahu popela ve spáleným oleji a proto, e nový motor s takovým olejem má mení spotřebu. Říkají tomu lehkoběný, nebo nízkoviskozní olej. Ale pozor, jen v laboratorních podmínkách a jen po krátkou dobu. Aby automobilky dostaly ty "Polreichovy" nálepky EURO IV a V a VI ... , tak vechny sahají k podobným zhovadilostem. V laboratoři jim to hodí krásný čísla, jetě k tomu napíou Long Life a jsou zase o něco ekologičtějí, jak to ale dopadne s motorem po 100.000 km, to u je nezajímá. Hlavně e splní normu. Ty motory jezdily od začátku s 5W40. Pak přiel někdo z EU a vymyslel EKO "zlepení" a motory klidně pohřbí. A tak je to s autama a spoustou výrobků napříč celou EU. Viz třeba palivo a řepkový olej. Jedna zhovadilost za druhou.
Taky mi při garanci na 90.000 km změnili 5W40 na INEO. Já ho dal taky jetě 2x. Ale teď mi začal lehce ubývat a to znamená, e se spaluje. Proto dám raději trochu hustí 5W40 a u mi ta ředina nesmí do auta.
|
|
03.01.2015 18:46 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771292
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
Stačí se kouknout do dokumentace ...
Tady je příručka v četině, ale pouze do roku 2007 .link.
tady i rok 2008 ale pouze Fr .. .link. od str.21 dále ...
je to hned skoro na začátku broury ... typ motoru a pouitelné oleje ... fap ....
tady je rozcestník: .link.
Stačí se kouknout do dokumentace ...
Tady je příručka v četině, ale pouze do roku 2007 http://service.citroen.com/dtt/CDP/code/cs_CZ/C5/index_am.html
tady i rok 2008 ale pouze Fr .. http://service.citroen.com/dtt/CDP/code/fr_FR/C5/index_am.html od str.21 dále ...
je to hned skoro na začátku broury ... typ motoru a pouitelné oleje ... fap ....
tady je rozcestník: http://service.citroen.com/dtt/CDP/
|
|
03.01.2015 21:11 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771354
|
|
RimmerCZ
|
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400d | Počet příspěvků: 611 |
|
|
Mikra napsal(a): To 5W40 znamená zaručenou viskozitu při těchto teplotách. Nejnií a nejvyí. Take ideál by byl třeba 0W50. To je ale drahota a navíc musí splňovat i dalí poadavky. To ale není to podstatné. Podstatné je, e turbo je mazaný tím samým olejem a dokáe se rozpálit do červena. A řidí olej potom tak dobře u nemae.
Ineo začali v Citroenu dávat stejně jako ostatní automobilky z důvodu niího obsahu popela ve spáleným oleji a proto, e nový motor s takovým olejem má mení spotřebu. Říkají tomu lehkoběný, nebo nízkoviskozní olej. Ale pozor, jen v laboratorních podmínkách a jen po krátkou dobu. Aby automobilky dostaly ty "Polreichovy" nálepky EURO IV a V a VI ... , tak vechny sahají k podobným zhovadilostem. V laboratoři jim to hodí krásný čísla, jetě k tomu napíou Long Life a jsou zase o něco ekologičtějí, jak to ale dopadne s motorem po 100.000 km, to u je nezajímá. Hlavně e splní normu. Ty motory jezdily od začátku s 5W40. Pak přiel někdo z EU a vymyslel EKO "zlepení" a motory klidně pohřbí. A tak je to s autama a spoustou výrobků napříč celou EU. Viz třeba palivo a řepkový olej. Jedna zhovadilost za druhou.
Taky mi při garanci na 90.000 km změnili 5W40 na INEO. Já ho dal taky jetě 2x. Ale teď mi začal lehce ubývat a to znamená, e se spaluje. Proto dám raději trochu hustí 5W40 a u mi ta ředina nesmí do auta.
reknu ti presne jak to vypadalo po 110tis km ... loziska na klice v hajzlu, jednak z duvodu poddimenzovanych lozisek a pak z duvodu 30tis intervalu
reknu ti presne jak to vypadalo po 110tis km ... loziska na klice v hajzlu, jednak z duvodu poddimenzovanych lozisek a pak z duvodu 30tis intervalu :)
|
|
03.01.2015 21:32 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771358
|
|
robo
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 1083 |
|
|
toto mi nedalo nezdielat
len zbezne som to preletel, 1.6 zakarbonovana
.link.
ale neviem na jaky olej to frcalo, asi fritovaci
toto mi nedalo nezdielat
len zbezne som to preletel, 1.6 zakarbonovana
http://www.assuredperformance.ie/assets/images/Presentation-1.6-hdi-carbo-issues.pdf
ale neviem na jaky olej to frcalo, asi fritovaci
|
|
03.01.2015 22:31 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771370
|
|
johnny.m
|
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 498 |
|
|
Ahoj, podle dokumentu to jezdilo na olej dle specifikace, ale víc tam nepíou, filitíni. Teda je to slunej humáč... Tohle jsem viděl na jednom autě, kde nikdo nevyměnil olej 60t km (interval 15t). Sem se divil, e to vůbec dojelo do servisu.
Ahoj, podle dokumentu to jezdilo na olej dle specifikace, ale víc tam nepíou, filitíni. Teda je to slunej humáč... Tohle jsem viděl na jednom autě, kde nikdo nevyměnil olej 60t km (interval 15t). Sem se divil, e to vůbec dojelo do servisu. :-))))
|
|
04.01.2015 10:01 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771396
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1299 |
|
|
Myslím, e takové zakarbonování velmi zvyuje EGR. Starí motory bez EGR nikdy takový karbon v sacím traktu nemají.
Myslím, e takové zakarbonování velmi zvyuje EGR. Starí motory bez EGR nikdy takový karbon v sacím traktu nemají.
|
|
04.01.2015 13:06 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771491
|
|
c5vyskov
|
Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |
|
|
Olej měnili dvakrát po 30000 mil a pak to zkrátili na 15000mil, píou to hned na začátku.
Zajímavé je, jak to chodilo dřív:
Olej se měnil po 4 000 mílích (6 400 km) a podvozek se mazal po 32 000 mílích (51 500 km). Více na: .link.
Olej měnili dvakrát po 30000 mil a pak to zkrátili na 15000mil, píou to hned na začátku.
Zajímavé je, jak to chodilo dřív:
Olej se měnil po 4 000 mílích (6 400 km) a podvozek se mazal po 32 000 mílích (51 500 km). Více na: http://www.autorevue.cz/chrysler-1964-modelova-nabidka-v-dobovem-prospektu/ch-53795#articleStart#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink
|
|
05.01.2015 17:40 -
Re: olej do C5 III HDi - údaj výrobce vozu
|
2771831
|
|
HELLMUT
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1814 |
|
|
A proto ho zaslepujeme
:-dA proto ho zaslepujeme :-)))):-)))):-))))
|
|
| |
|
|