Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi
1 2 3 4 ... 9 > >|
02.12.2012 15:52 - Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527292
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny, nemáte někdo zkušenst v čem je zakopaný pes, když nemůžu nastarovat. Problém nastal během jízdy, kdy motor jel úplně normálně a z ničeho nic přestal jet, pokusil jsem se ho několikrát nastartovat, ale marně. Několik věcí jsem zkontroloval (nafty je v nádrži dost, pruchodnost palivového potrubí je ok, palivový filtr je taky ok, po uvolnění vysokotlakého potrubí a při startování nafta pravidelně vytéká, ale nestříká). Budu rád za každý názor.

02.12.2012 16:09 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527297
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nafta striekat nebude, nato potrebuje uzavrety okruh aby mala tlak

bez diagnostiky sa daleko nedostanes

02.12.2012 17:12 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527318
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Zrovna nedávno měl stejný problém funtomas (pomáhali jsme s tiefem mu ho řešit).
Problém byl v čidle vysokého tlaku na railu, pravděpodobně v konektoru - čidlo hlásilo příliš vysoký tlak a auto odmítlo nastartovat, aby se něco nezničilo.
Po vyčištění konektoru na čidle závada zmizela (nevím jestli už napořád).

Ale základem je problém zdiagnostikovat, jak píše jumep, a až pak ho řešit.

02.12.2012 17:21 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527322
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to cidlo som tiefovi onehda radil ja, mal som tu obdobny pripad

toto mi ale skor pride ze mu nejde synchronizacia kluka vacka, ale fakt to bez diagnostiky nezisti

02.12.2012 17:45 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527324
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
to cidlo som tiefovi onehda radil ja, mal som tu obdobny pripad

toto mi ale skor pride ze mu nejde synchronizacia kluka vacka, ale fakt to bez diagnostiky nezisti


Zhaslo za jízdy!!!
Kolik t má najeto od rozvodů?

Tlak paliva,EGR,- možností je dost - diagnostika !!!!


02.12.2012 22:03 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527434
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Na diagnostiku se chystám, jen je to obtížnější, když nejde nikam dojet Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být v řídící jednotce, po zapnutí klíče se na přístrojovce nerozsvítí žádná kontrolka, kromě dobíjení. Zkoušel jsem i jiný klíč, kdyby byl špatný imobilizér a nic. Jinak auto má po rozvodech cca 5000 km a zhaslo během jízdy

02.12.2012 22:08 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527435
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
immo to napise na display a hlavne kvoli immo to nezhasne za jazdy
davas vseobecne malo informacii aby sa dalo aspon nieco teoreticky povedat ....

02.12.2012 22:15 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527437
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Na display to nepíše žádnou hlášku (chybu)..navenek to vypadá, že je vše v pořádku jen to prostě nechytne ..motor se točí a nemá snahu naskočit..víc toho nevím

03.12.2012 09:52 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527485
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tohle mi nějak nejde dohromady:
"po zapnutí klíče se na přístrojovce nerozsvítí žádná kontrolka, kromě dobíjení."
"navenek to vypadá, že je vše v pořádku jen to prostě nechytne"

Kontrolky by se ti měly rozsvítit aspoň na chvilku všechny a mimo dobíjení by myslím měla zůstat svítit i kontrolka tlaku oleje a kontrolka motoru.

S tou diagnostikou - je to mobilnější věc než nepojízdné auto, v Praze se určitě dokážeš s někým domluvit aby se ti na to zajel podívat s Lexií, co píše za chyby.

03.12.2012 12:22 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2527533
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Na víkend mám domluvenou diagnostiku, tak budu v očekávání co tam najde, budu informovat

04.12.2012 14:02 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2528112
draceq
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 44

99 Poslat soukromou zprávu
Přidám se taky s podobným problémem.

Jakmile přišly před třemi týdny nízké teploty, auto začalo studené občas startovat hůře než dříve - dvě třivteřiny na startér, než chytlo. No a taky začlo baštit o litr/100km víc. Oboje jsem přičítal jak zimním pneu, tak teplotě. V sobotu jsem ovšem nemohl ráno asi dvě minuty nahodit. Nakonec jsem nastartoval a start byl v klidu i následující ráno. Pro jistotu ale šlo v neděli večer do servisu, aby v pondělí ráno při studeném motoru zkusili, co jim poví diagnostika. Ta nepověděla nic - nebo spíš se podle mě nikdo po ničem nepídil, protože auto nastarovalo bez větších problémů i v pondělí. Nicméně, když už tam bylo, řekl jsem, a vymění žhaviče - staré tam byly bůh ví jak dlouho. Ovšem v ten moment začaly problémy.

Po výměně žhavičů s autem nastartovali, vyjeli z garáže a od té doby nejsou schopni jej nahodit. Tedy jsou, ale jen tak, že si pomocí svého balónku natlačí naftu (balónek co je v autě prý nepomáhá, je měkký (jakoby, zavzdušněný?? a ztvrdne až po tom, co natlačí naftu přes svůj, prý to mají kdesi rozdvojené). Palivový filtr vyměnili, průchodnost potrubí je v pořádku. Když ho pomocí těchhle kejklů nahodí, motor běží klidně i půl hodiny, i na vyšší otáčky. Ovšem když jej zhasnou, už ho znova nenastartují - dokud opět nenatlačí naftu svým balónkem. A tak pořád dokola.
Zavzdušněné to prý není, protože to nejde nastartovat i po tom, do jej vypnou po 10 minutách běhu.

Zatím mi je tohle líčeno jen po telefonu, takže taky hodně blbě odhaduju, co tomu vlastně je, odpoledne se na to jedu podívat, ale sonduju, na co je upozornit.

♦ Tvrzení, že je v háji vysokotlaké čerpadlo (1.6 HDI nemá podávací čerpadlo v nádrži), je podle mě blbost, to by jim motor chcípnul a nejel půl hodiny.
♦ Nafta prý nepadá, netěsnost neodhalili (čert jim ale věř, jak to prohlíželi)

Upozornil jsem je na to, a zkontrolují obě čidla tlaku (na railu i na čerpadle) a zjistí, jaké jim po nastartování vykazují hodnoty - tak uvidíme, co se dozvím, až to udělají.

Jakmile se na to podívám osobně, tak upřesním situaci, ale pokud i přes to někoho napadne, na co se zaměřit, budu rád.

04.12.2012 14:12 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2528115
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
A těch půl hodiny to jelo na palivo tahané z nádrže nebo z nějaké jejich bandasky s napojeným balónkem?
Pokud se jim nezdá ten balónek, odpojil bych ho a nahradil jiným (na test jakýmkoliv), třeba je poškozený a nějak blokuje průchod nafty.

04.12.2012 14:17 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2528117
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
immo to napise na display a hlavne kvoli immo to nezhasne za jazdy davas vseobecne malo informacii aby sa dalo aspon nieco teoreticky povedat ....


Ještě mě napadl immo..ne v klíči, ale příjímač co je v autě...

04.12.2012 14:18 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2528118
draceq
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 44

99 Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
A těch půl hodiny to jelo na palivo tahané z nádrže nebo z nějaké jejich bandasky s napojeným balónkem?


Na naftu z nádrže. Právě, že po nastartování je vše jakoby v pořádku... Výměnu balónku zkusíme...

04.12.2012 15:22 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2528130
Herulinka
Město: Nezvěstice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 197

99 Poslat soukromou zprávu
draceq: ♦ Tvrzení, že je v háji vysokotlaké čerpadlo (1.6 HDI nemá podávací čerpadlo v nádrži), je podle mě blbost, to by jim motor chcípnul a nejel půl hodiny.

Před lety jsem měla podobný problém jako Torx, diagnostika řekla jednoznačně chybné vysokotlaké čerpadlo. Svítila chyba, za jízdy auto chcíplo kdy chtělo, natočit ale šlo během pěti minut.
Pokud se vážně nerozsvítí žádná kontrolka před startem, asi bych se zaměřila i na to, jestli je auto i v tomto pohledu ok, mně se vždycky po zapnutí klíčku rozzáří vše jako vánoční stromeček.

04.12.2012 19:03 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2528187
draceq
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 44

99 Poslat soukromou zprávu
Tak záhada na 99% rozluštěna Na vině byla, jak to tak vypadá, jedna z plastových palivových trubiček, důmyslně skrytých vzadu za motorem, která byla bůhví kolik let špatně uložena a postupně se vibracema motoru prodírala. Mechanici na to přišli v momentě, kdy zkoušeli tlakovat palivové potrubí "obráceně" - tedy proti směru toku nafty. V ten moment to přestalo tou hadičkou přisávat vzduch a začala v tom místě kapat nafta. Prodření bylo i skrz oplet hadičky, který paradoxně tuhle závadu maskoval. Po její výměně opět startuje na první škrt.

Přílohy:
Fotografie0320.jpg ( 1011644b ) - Palivová trubička, která měla na svědomí padání nafty
Fotografie0319.jpg ( 992818b ) - Místo prodření trubičky

08.12.2012 14:31 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2529123
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Nevíte kde najdu skříň relé pozice na obrázku č. 10 a skříň maxi pojistek pozice č. 13?

Přílohy:
pojistkova skrin.jpg ( 14259b ) -

08.12.2012 17:34 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2529196
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Torx napsal(a):
Nevíte kde najdu skříň relé pozice na obrázku č. 10 a skříň maxi pojistek pozice č. 13?


10 je pod držákem baterie a 13 je pod BSM - když otevřeš tu krabici v mot. prostoru tak tam uvidíš silné kabeli přišroubované matkou na 13 klíč - musíš zvednout celé BSM(odcvaknout plastové pojistky(zobáčky)někdy je i přišroubované) - proč toto hledáš? Nespíná starter? - je to v BSM - relé které je součástí BSM(asi ho nenajdeš-nevyměníš) - jestli je startér OK a nejde to přes BSM - najdi inpuls od spínačky a dej tam externí relé(z hlavy si nepamatuji který kablík to je)


28.12.2012 21:45 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2534765
Torx
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, že se nejedná, jak bylo výše avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po všech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Takže první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, že bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, že diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Takže následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Takže první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, že je přetržený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl šroub, který drží venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkoušelo se startovat tak se utržené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, že už nic jiného nebylo poškozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně poškozenej motor, tzn. že z něj budu moct použít hlavu i s vačkami. Takže na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Ještě pro zajímavost a možná i pro verifikaci dotahovací moment šroubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout vše o 90 stupňů, potom ještě jednou o 90 stupňů a do pětice ještě jednou vše o 50 stupňů. Takže pětkrát dokola a je dotaženo

29.12.2012 11:44 - Re: Nestartuje / C5 II 1.6 Hdi 2534861
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Torx napsal(a):
Po krátké odmlce, kdy jsem usilovně zkoumal a hledal důvody proč mně C5 nestartuje jsem nakonec s hrůzou zjistil, že se nejedná, jak bylo výše avizováno o elektrický nebo elektronický problém, ale čistě o mechanický. Pátrání po všech doporučení začalo diagnostikou, která nic nezjistila a co víc, dokonce nebyla schopna ani komunikace s počítačem auta (podle mechanika nekomunikovala s BMI). Takže první co jsem udělal, vyměnil jsem jsem BMS, které je zodpovědné za rozvod el. proudu mimo jiné i do řídící jednotky BMI (ne, že bych byl vzdělanej v oboru, jen popisuji co mě sdělil mechanik). Samozřejmě stav vozidla zůstal beze změny. Pouze nastal posun v tom, že diagnostika hlásila chybu na snímači otáček vačkového hřídele. Takže následovalo sundání plastového víka nad vačkami a při protočení motoru se vačky ani nehnuly. Takže první co mě napadlo bylo prasklý rozvoďák a potkanej motor s ventily. Po sundání vačkového víka jsem zjistil, že je přetržený rozvodový řetěz, kterým jsou propojeny obě vačky a úplně na maděru byl i jeho napínák. Tím jak praskl udělal dírečku do horní části víka a zároveň se utrhl šroub, který drží venkovní ozubené kolečko vačky. Tím jak se hledala závada a zkoušelo se startovat tak se utržené kolečko točilo na okraji vačkového hřídele a celé se to obrousilo. Abych se ujistil, že už nic jiného nebylo poškozeno, pro jistotu jsem sundal i hlavu. Kupodivu ventily a písty nebyly vůbec v kontaktu. Nyní se mně podařilo sehnat opačně poškozenej motor, tzn. že z něj budu moct použít hlavu i s vačkami. Takže na víkend mám s mechanikem o zábavu postaráno. Ještě pro zajímavost a možná i pro verifikaci dotahovací moment šroubů hlavy je údajně následující: na poprvé 20 Nm, na podruhé 40 Nm, pak dotáhnout vše o 90 stupňů, potom ještě jednou o 90 stupňů a do pětice ještě jednou vše o 50 stupňů. Takže pětkrát dokola a je dotaženo


Myslím že výměna BSI byla zbytečná a špatná investice,ten mechanik měl začít u rozvodů a čidel.S tímhle mechanikem tě to bude stát asi pěkný ranec.Kdo dělal rozvody?

1 2 3 4 ... 9 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator