| | |
19.06.2012 18:51 -
Přívod vzduchu do sání
|
2485455
|
|
Mamlas
|
|
|
Nevím pořádně jak se tenhle bazmek jmenuje tak nevím jak správně tohle téma pojmenovat. Na obrazku z dokumentace Citroenu je to díl číslo 3.
Ovládá to (podtlakem) přívod studeného nebo teplého vzduchu do motoru. Ovládání jedné klapky netěsní a je vidět, e z něho jde ven olej, který proutí turbo. Vechno co je pod tou klapkou je totálně zablitý od oleje. Navíc ta klapka má vůli do stran na osičce a tím se i zasekává v pohybu. Je to vidět na tom víčku, e u se v něm vydřely dráky. Předpokládám, e tím nedá nic dělat a nezbývá ne sehnat jiný kus. Za novy chteji neco pres 5tis. take asi nezbyde ne sehnat nějaký jetý.
Nevím pořádně jak se tenhle bazmek jmenuje tak nevím jak správně tohle téma pojmenovat. Na obrazku z dokumentace Citroenu je to díl číslo 3.
Ovládá to (podtlakem) přívod studeného nebo teplého vzduchu do motoru. Ovládání jedné klapky netěsní a je vidět, e z něho jde ven olej, který proutí turbo. Vechno co je pod tou klapkou je totálně zablitý od oleje. Navíc ta klapka má vůli do stran na osičce a tím se i zasekává v pohybu. Je to vidět na tom víčku, e u se v něm vydřely dráky. Předpokládám, e tím nedá nic dělat a nezbývá ne sehnat jiný kus. Za novy chteji neco pres 5tis. take asi nezbyde ne sehnat nějaký jetý.
Přílohy: 20120617_110019.jpg ( 425024b ) - Ovládání klapky od oleje 20120617_110052.jpg ( 326006b ) - Motor od oleje. 20120617_110520.jpg ( 309952b ) - Vůle klapky do strany. 20120617_111238.jpg ( 197700b ) - Vydřené víčko. Citroen dokumentace.jpg ( 160261b ) - Dokumentace Citroen. |
|
19.06.2012 20:13 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2485510
|
|
jumep
|
|
|
jety bude mat ten isty problem
prve ks. maju tie klapky samostatne vymenitelne, potom to zacali robit ako cely plastovy kus ktory sa vyderie tak ako to mas aj ty ... od oleja to byva bezne, tie hriadele nejako extra netesnia
u jedneho dodavatela to mali na objednavku za polovicnu cenu oproti citroenu ale po mesiaci mi vratili zalohu ze to nevedia objednat, takze by som si asi priplatil a kupil novu ...
jety bude mat ten isty problem
prve ks. maju tie klapky samostatne vymenitelne, potom to zacali robit ako cely plastovy kus ktory sa vyderie tak ako to mas aj ty ... od oleja to byva bezne, tie hriadele nejako extra netesnia
u jedneho dodavatela to mali na objednavku za polovicnu cenu oproti citroenu ale po mesiaci mi vratili zalohu ze to nevedia objednat, takze by som si asi priplatil a kupil novu ...
|
|
19.06.2012 23:06 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2485679
|
|
Gabo
|
Město: Nitra, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 81 |
|
|
To je to, co mam ja zle?
To je to, co mam ja zle?
|
|
03.07.2012 15:59 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489811
|
|
radegar
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive | Počet příspěvků: 1 |
|
|
zdárek mám 2.2 hdi exclusive díval jsem se na dokumentaci ale díl 11 pryová hadice tam nemám mám tam ? hliníkovou nádobu za chladičem s dvěma výstupy foto brzy dodám nevíte co to je?
zdárek mám 2.2 hdi exclusive díval jsem se na dokumentaci ale díl 11 pryová hadice tam nemám mám tam ? hliníkovou nádobu za chladičem s :nevimdvěma výstupy foto brzy dodám nevíte co to je?
|
|
03.07.2012 16:36 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489819
|
|
Mamlas
|
|
|
Mas stejny motor 98kW?
Mas stejny motor 98kW?
|
|
03.07.2012 18:50 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489854
|
|
jumep
|
|
|
podstatne je ze ma facelift a tam to cele je uz trocha inac
podstatne je ze ma facelift a tam to cele je uz trocha inac
Přílohy: 1720m68a.jpg ( 54100b ) - |
|
03.07.2012 19:01 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489863
|
|
Mamlas
|
|
|
Ja jsem si to myslel, ze je to u C5 II jinak. Akorat jsem koukal na C5 II 125kW a tam je to taky uplne jinak.
Ja jsem si to myslel, ze je to u C5 II jinak. Akorat jsem koukal na C5 II 125kW a tam je to taky uplne jinak.
Přílohy: C5II_2.2hdi.jpg ( 151825b ) - |
|
03.07.2012 19:05 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489866
|
|
jumep
|
|
|
to uz je biturbo .. to je aj uplne iny motor
to uz je biturbo .. to je aj uplne iny motor :)
|
|
03.07.2012 22:13 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489944
|
|
jumep
|
|
|
pozor po 2007 tam tie Ylonky nemusia byt, mam tu tiez taku jednu
pozor po 2007 tam tie Ylonky nemusia byt, mam tu tiez taku jednu
|
|
03.07.2012 22:33 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2489960
|
|
jumep
|
|
|
netvrdim, len hovorim ze moze to byt ze tam neni Ylonka, mal som tu take auto a cumel som na to jak to, tam som si isty ze je to origo + na vyparniku bol nejaky ventil ... (pojdem na tom davat egr dole, ak si spomenem, nafotim)
netvrdim, len hovorim ze moze to byt ze tam neni Ylonka, mal som tu take auto a cumel som na to jak to, tam som si isty ze je to origo + na vyparniku bol nejaky ventil ... (pojdem na tom davat egr dole, ak si spomenem, nafotim)
|
|
02.10.2015 19:11 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2869424
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Nenael jsem lepí vlákno, tak se ptám zde. Otázka je jen na majitele C5 II 125KW. Pouíváte někdo zimní reim klapky na plastové trubce před vzduchovým filtrem? Pokud ano, jaké máte zkuenosti? A máte na to někdo ten klíček, jak vypadá, abych si ho mohl vyrobit, mě toti chybí.
Nenael jsem lepí vlákno, tak se ptám zde. Otázka je jen na majitele C5 II 125KW. Pouíváte někdo zimní reim klapky na plastové trubce před vzduchovým filtrem? Pokud ano, jaké máte zkuenosti? A máte na to někdo ten klíček, jak vypadá, abych si ho mohl vyrobit, mě toti chybí.
|
|
02.10.2015 19:21 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2869433
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Nepouívám to, nemám problém se startováním ani při -20°C a za běnýho provozu je motor spokojenějí, kdy má vzduch studenějí. Klíček nemám a ani nevím, e se to dá nějak zaaretovat, aby to sálo spodem. Vím jen, e tam ta klapka je a e je na pérko, ale nezajímal jsem se o to nijak blí.
Nepouívám to, nemám problém se startováním ani při -20°C a za běnýho provozu je motor spokojenějí, kdy má vzduch studenějí. Klíček nemám a ani nevím, e se to dá nějak zaaretovat, aby to sálo spodem. Vím jen, e tam ta klapka je a e je na pérko, ale nezajímal jsem se o to nijak blí. ;-)
|
|
02.10.2015 19:34 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2869446
|
|
BlueSeven
|
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive | Počet příspěvků: 613 |
|
|
Mikra napsal(a): Nepouívám to, nemám problém se startováním ani při -20°C a za běnýho provozu je motor spokojenějí, kdy má vzduch studenějí. Klíček nemám a ani nevím, e se to dá nějak zaaretovat, aby to sálo spodem. Vím jen, e tam ta klapka je a e je na pérko, ale nezajímal jsem se o to nijak blí.
Já se jen ptám proto, e by to mohlo v zimě sníit spotřebu, kdy to bude sát teplejí vzduch. Také jsem to jetě nepouil ale chtěl bych to zkusit
Já se jen ptám proto, e by to mohlo v zimě sníit spotřebu, kdy to bude sát teplejí vzduch. Také jsem to jetě nepouil ale chtěl bych to zkusit :-o
|
|
02.10.2015 20:11 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2869478
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|
|
Zkus a poreferuj, ale s tím sníením spotřeby bych si moc velký iluze nedělal. Stejně se vzduch ohřeje od turba a pak se násilím chladí v intercoleru. Teplotu před klapkou měří čidlo a ŘJ upraví podle toho mnoství vzduchu, který turbo naene do motoru. Studený vzduch je hustí, co mi připadá jako výhoda a teplý je moc roztaený, take teplýho se tam musí nacpat víc, aby se dodrelo správný mnoství před stlačením a vznícením. Větí smysl má asi ypsilonka u 2.0 HDi, kdy část vzduchu u studenýho motoru proudí mimo intercoler a tak studený motor dostává teplejí vzduch do válců a líp se tak vzněcuje směs. Ale kdy u je ohřátý chladič na tolik, aby dokázal zahřát nasávaný vzduch tou zmíněnou klapkou, tak to u má v krutých mrazech za sebou 20km a motor u je ohřátý natolik, e nepotřebuje nasávat teplejí vzduch a naopak ho potřebuje chladit v intercoleru. Moná by to mohlo být uitečný na Sibiři při -50°C, ačkoliv tam se asi chladič nezahřeje celý rok .
Myslím, e ádný rozdíl nepostřehne. Ale budu rád, kdy najde něco k dobru a pak to klidně taky pouiju.
Zkus a poreferuj, ale s tím sníením spotřeby bych si moc velký iluze nedělal. Stejně se vzduch ohřeje od turba a pak se násilím chladí v intercoleru. Teplotu před klapkou měří čidlo a ŘJ upraví podle toho mnoství vzduchu, který turbo naene do motoru. Studený vzduch je hustí, co mi připadá jako výhoda a teplý je moc roztaený, take teplýho se tam musí nacpat víc, aby se dodrelo správný mnoství před stlačením a vznícením. Větí smysl má asi ypsilonka u 2.0 HDi, kdy část vzduchu u studenýho motoru proudí mimo intercoler a tak studený motor dostává teplejí vzduch do válců a líp se tak vzněcuje směs. Ale kdy u je ohřátý chladič na tolik, aby dokázal zahřát nasávaný vzduch tou zmíněnou klapkou, tak to u má v krutých mrazech za sebou 20km a motor u je ohřátý natolik, e nepotřebuje nasávat teplejí vzduch a naopak ho potřebuje chladit v intercoleru. Moná by to mohlo být uitečný na Sibiři při -50°C, ačkoliv tam se asi chladič nezahřeje celý rok :-)))) .
Myslím, e ádný rozdíl nepostřehne. Ale budu rád, kdy najde něco k dobru a pak to klidně taky pouiju. :-d
|
|
02.10.2015 21:40 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2869500
|
|
eisy811
|
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 809 |
|
|
Podstatny vplyv bude mat skor EGR ventil.
Podstatny vplyv bude mat skor EGR ventil.
|
|
03.10.2015 11:20 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
2869548
|
|
jumep
|
|
|
ten bypass intercooleru je tam rieseny tak ze je tam skrtiaca klapka a privre mu vzduch pri rovnakej davke paliva co sposobi ze sa to viac zohreje a v kombinacii s egr sa to zohreje celkovo skor
ta klapka v tej privodnej trubke asi nejaky extra vplyv nebude mat, maximalne az ked sa zohreje chladic najskor, lebo napor to aj tak pred motorom pocas jazdy ochladzuje
skor si myslim ze to tam je aby to nenasavalo vlhcinu do filtra
ten bypass intercooleru je tam rieseny tak ze je tam skrtiaca klapka a privre mu vzduch pri rovnakej davke paliva co sposobi ze sa to viac zohreje a v kombinacii s egr sa to zohreje celkovo skor
ta klapka v tej privodnej trubke asi nejaky extra vplyv nebude mat, maximalne az ked sa zohreje chladic najskor, lebo napor to aj tak pred motorom pocas jazdy ochladzuje
skor si myslim ze to tam je aby to nenasavalo vlhcinu do filtra
|
|
09.04.2017 23:29 -
Re: Přívod vzduchu do sání
|
3058130
|
|
StevoH
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 58 |
|
|
Ahojte, neviem kde sa spytat.
Praskla mi hadica 0382 LA - vymenena.
po 1000km mi praskla druha 0382 GS - zalepena, caka na vymenu.
Ked som riesil druhu hadicu, pozrel som sa aj do toho bloku/bazmegu(0345F0) kde je snimac teploty vzduchu (1920.PJ) a tlaku(mnozstva) nasavaneho vzduchu (1920.CZ). Totalne zanesene (vid foto). Vycistil som to, motor sa po 50km hodil do nudzaku "depollution system faulty" > diagnostika ukazala dve chyby : p0098 ( pravdepodobne cidlo neprezilo cistenie, objednane nove) a p2562 > co mi presne nieje jasne, je to len pridruzena chyba kvoli snimacu teploty? uvidim, ked vymenim.
Otazky zneju:
1. Na zaklade znecistenia treba kupit cely ten novy plastovy bazmeg z klapkami?
2. Treba vymazat tieto zavady alebo postupne zmiznu?
3. Neviete niekto ake tesnenie ide medzi ten plastovy bazmeg s klapkami a rozvodom vzduchu do valcov? ( gumicka vyzera uz dost biedne ale tesni)
4. Mam hladat inu pricinu praskanie tychto hadic alebo je to len staroba a nahoda?
P.S. celkom lutujem ze som sa do toho cistenia pustil ale podla mna to bolo hrozne...
Ahojte, neviem kde sa spytat.
Praskla mi hadica 0382 LA - vymenena.
po 1000km mi praskla druha 0382 GS - zalepena, caka na vymenu.
Ked som riesil druhu hadicu, pozrel som sa aj do toho bloku/bazmegu(0345F0) kde je snimac teploty vzduchu (1920.PJ) a tlaku(mnozstva) nasavaneho vzduchu (1920.CZ). Totalne zanesene (vid foto). Vycistil som to, motor sa po 50km hodil do nudzaku "depollution system faulty" > diagnostika ukazala dve chyby : p0098 ( pravdepodobne cidlo neprezilo cistenie, objednane nove) a p2562 > co mi presne nieje jasne, je to len pridruzena chyba kvoli snimacu teploty? uvidim, ked vymenim.
Otazky zneju:
1. Na zaklade znecistenia treba kupit cely ten novy plastovy bazmeg z klapkami?
2. Treba vymazat tieto zavady alebo postupne zmiznu?
3. Neviete niekto ake tesnenie ide medzi ten plastovy bazmeg s klapkami a rozvodom vzduchu do valcov? ( gumicka vyzera uz dost biedne ale tesni)
4. Mam hladat inu pricinu praskanie tychto hadic alebo je to len staroba a nahoda?
P.S. celkom lutujem ze som sa do toho cistenia pustil :D ale podla mna to bolo hrozne...
Přílohy: IMG_20170408_152727.jpg ( 3251582b ) - IMG_20170408_152732.jpg ( 3258751b ) - |
|
| |
|
|