Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / netesnos turba na C5
30.05.2012 18:22 - netesnos turba na C5 2481241
vrato
Město: Prešov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 10

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny
dnes jsem objevil očernělé turbo a po otření sazí to vypadá že zřejmě někde profukuje v horní části telesa.
Motor 1,6 HDI, 80kW FAP, 155 000 km , chod bez nedostatků, nemáte radu co s tím?
Díky za info
vrato

30.05.2012 22:02 - Re: netesnos turba na C5 2481307
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
je to dost normalny problem 1.6 a niekde vo fore sa uz o tom pisalo

1. bud mas pricpaty fap a tlak plynov vali cez turbo (chce to pozret v diagnostike stav fapu)
2. casta pricina, ako je pripojeny fap o turbo - v tomto spoji to prefukuje
- oficialne riesenie je specialna paska
- neoficialne riesenie je kupit pastu na vyfuky, ocistit to, zamazat pastou (aby nevosla do vyfuku ale len na spoj) a zlozit

ofic:
Přítomnost sazí v blízkosti turbodmychadla
PODMÍNKY VÝSKYTU :
1. PÙVOD
Špatná montហspojovací objímky mezi výstupem turbíny turbodmychadla a výfukovým potrubím.

2. OPRAVA
POZOR : Nevyměňovat turbodmychadlo
POZOR : Neměnit filtr pevných částic
Čtení kódů závad.
Ověření těsnosti v oblasti přípojek výfuku .

2.1. Potřebné díly
1 Upevňovací pásek(Označení ND 1713 74).

2.2. Čtení kódů závad
Poznámka : Aktualizovat počítač, je-li číslo OPR nižší než 10462
Provést čtení kódů závad :

Za přítomnosti kódu závady P0420 : Projet vozidlo k dosažení regenerace filtru pevných částic ; Očistit saze ( v "a")
V případě nepřítomnosti kódu závady P0420 : Instalovat nejnovější program řídicího počítače motoru, který je přítomen na serveru pro poprodejní servis ; Provést zásah

2.3. Zásah
Demontovat upevňovací šrouby tepelného štítu kolektoru a katalyzátoru/filtru pevných částic a vyklopit jej.
Pohledem ověřit, zda je přítomen únik spalin v oblasti spojovací objímky mezi turbodmychadlem a katalyzátorem/filtrem pevných částic (1) (zejména v oblasti průchodu utahovacího šroubu objímky ) .
V případě úniku :

Ověřit řádné umístění objímky na kuželu
Ověřit, že kužel výfukového potrubí je dobře umístěn ve V turbodmychadla

Je-li objímka špatně umístěna : Povolit 2 upevňovací šrouby katalyzátoru/filtru pevných částic na motoru.
POZOR : K této operaci kompletně demontovat tepelný štít a přípojku měření tlaku na výstupu filtru pevných částic
Demontovat pásek .
Namontovat nový upevňovací pásek .
Utáhnout šroub upevňovacího pásku momentem 2.5 dan.m.
Opět utáhnout 2 upevňovací šrouby katalyzátoru/filtru pevných částic na motoru.
Namontovat tepelný štít .

U motorů se samostatným filtrem pevných částic může být zjištěn únik v oblasti stahovací objímky na spojení mezi katalyzátorem a filtrem pevných částic.
Ověřit správné ustavení polohy.
Dotáhnout šroub objímky momentem 2.0 daN.m (Je-li třeba) .

31.05.2012 00:48 - Re: netesnos turba na C5 2481329
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
je to dost normalny problem 1.6 a niekde vo fore sa uz o tom pisalo....


Toto viz příloha (bezemne )

Přílohy:
Picture0003 (2).jpg ( 60681b ) -

12.06.2012 10:31 - Re: netesnos turba na C5 2483535
vrato
Město: Prešov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 10

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny
takže po kontrole je turbo OK, a celý problém byl v netesné objímce od FAP filtru, s kterou se hýbalo v rámci výměny spojky. Banalita ale já měl málem infarkt když jsem zvednul kapotu. Díky tepelnému štítu jdou saze směrem na turbo a to potom vypadá jako viď obrázek. Pro mne to byla nová skušenost, takže dávám do fóra pro ty kt. to nepoznají.
všem hezký den
vrato

Přílohy:
DSC01061.JPG ( 613647b ) - Černé turbo , 1,6 HDI , 80kW+FAP

08.10.2012 21:03 - Re: netesnos turba na C5 2511495
JanJohan
Město: Trenčín, prechodne Plzeň, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Ja som teraz kupil od brata C5. auto ma 70000 km a uz menene turbo, egr, spojku, klimu. och. tak som dufal, ze uz to bude ok. nema ani 2000 km s novym turbom, a uz v jeho okoli cierne sadze. dufam teda, ze to bude tento isty problem. ale aby to robilo tak skoro preboha ?? co mi realne hrozi vlastne ??

08.10.2012 21:09 - Re: netesnos turba na C5 2511508
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
lepsie pohladaj, je to tu popisovane, zle upevneny fap k turbu

a olej v tom "motore" men max 15000


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator