| | |
15.02.2012 21:01 -
výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2451751
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
chtěl bych si vyměnit svíčky, ale na motoru je plastový kryt. Zkouel jsem ho opatrně sundat, ale neúspěně. Má se někde něco povolit nebo za to mám tahat, dokud to nepovolí? Nerad bych něco urval. Po sundání krytu se u dostanu k rampě nebo mne čeká jetě nějaká demontá jako např. sání u V6?
chtěl bych si vyměnit svíčky, ale na motoru je plastový kryt. Zkouel jsem ho opatrně sundat, ale neúspěně. Má se někde něco povolit nebo za to mám tahat, dokud to nepovolí? Nerad bych něco urval. Po sundání krytu se u dostanu k rampě nebo mne čeká jetě nějaká demontá jako např. sání u V6?
|
|
15.02.2012 21:04 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2451753
|
|
jumep
|
|
|
plastovy dekel je upevneny na gumovych drziakoch
treba zan zabrat, dost to drzi
potom tam je zapalovaci modul uchyteny 3ma srobami
a nakonec samotne sviecky na ktore potrebujes dlhu 16stku
plastovy dekel je upevneny na gumovych drziakoch
treba zan zabrat, dost to drzi
potom tam je zapalovaci modul uchyteny 3ma srobami
a nakonec samotne sviecky na ktore potrebujes dlhu 16stku
|
|
15.02.2012 21:06 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2451755
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
tak to je v poho, díky
tak to je v poho, díky
|
|
19.02.2012 10:58 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2452394
|
|
Ladman
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III 2.0i 16V 143k (103kW) Tourer Exclusive | Počet příspěvků: 489 |
|
|
vyměněno, práce na pár minut
vyměněno, práce na pár minut:palec
|
|
20.11.2014 14:20 -
Re: výměna svíček u C5 2.0i 16V LPG
|
2753928
|
|
volnasek
|
Město: Sedlitě u FM, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SX Break | Počet příspěvků: 14 |
|
|
Chystám výměnu svíček u 2.0i s LPG. Jsou nějaké doporučené?
Chystám výměnu svíček u 2.0i s LPG. Jsou nějaké doporučené?
|
|
20.11.2014 14:47 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2753944
|
|
jumep
|
|
|
ano
CHAMPION - REC9MCLX
CHAMPION - REC9YCL
tj. to co tam vyrobca dodava
ano
CHAMPION - REC9MCLX
CHAMPION - REC9YCL
tj. to co tam vyrobca dodava
|
|
25.11.2015 10:53 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891182
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Rio11 napsal(a): Dej tam to co napsal jumep, a nezapomeň upravit elektrodovou vzdálenost na 0,7 mm. Já pouívám třeba i Bosch nebo NGK.
Existuje nějaký důvod, proč upravovat vzdálenosti, kdy to je přímo svíčka, kterou doporučuje výrobce?
Existuje nějaký důvod, proč upravovat vzdálenosti, kdy to je přímo svíčka, kterou doporučuje výrobce?
|
|
25.11.2015 12:39 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891188
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Existuje názor, e při provozu na LPG musí napětí na elektrodách dosáhnout vyí hodnoty pro přeskočení jiskry ne při chodu na benzin. Zmenením vzdálenosti se potřebné napětí sniuje. Tím nedochází k zvětenému namáhání sady zapalovacích cívek a snad se tím sniuje pravděpodobnost její poruchy.
Teď mne ale napadá, e do sady cívek vedou jen dva dráty (aspoň doufám, e se nepletu). Z toho by mi vycházelo, e vechny svíčky pálí najednou a tedy 4x častěji ne je nutné - samozřejmě k zápalu dojde jen u té, která má stlačenou směs. Pak by to s napětím pro přeskok bylo jetě sloitějí (spaliny, vzduch). Jestli o tom má někdo přesnějí představu - sem s ní.
Existuje názor, e při provozu na LPG musí napětí na elektrodách dosáhnout vyí hodnoty pro přeskočení jiskry ne při chodu na benzin. Zmenením vzdálenosti se potřebné napětí sniuje. Tím nedochází k zvětenému namáhání sady zapalovacích cívek a snad se tím sniuje pravděpodobnost její poruchy.
Teď mne ale napadá, e do sady cívek vedou jen dva dráty (aspoň doufám, e se nepletu). Z toho by mi vycházelo, e vechny svíčky pálí najednou a tedy 4x častěji ne je nutné - samozřejmě k zápalu dojde jen u té, která má stlačenou směs. Pak by to s napětím pro přeskok bylo jetě sloitějí (spaliny, vzduch). Jestli o tom má někdo přesnějí představu - sem s ní.
|
|
25.11.2015 12:39 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891189
|
|
jumep
|
|
|
nie, mozno pre plynarov ale aj tak nie
nie, mozno pre plynarov ale aj tak nie
|
|
25.11.2015 14:15 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891199
|
|
martinrx
|
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 349 |
|
|
Já jsem při výměně vzdálenost odtrhu u svíček nesnioval - mám to řeit?
Já jsem při výměně vzdálenost odtrhu u svíček nesnioval - mám to řeit?
|
|
25.11.2015 14:40 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891201
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Honzaho napsal(a): Existuje názor, e při provozu na LPG musí napětí na elektrodách dosáhnout vyí hodnoty pro přeskočení jiskry ne při chodu na benzin. Zmenením vzdálenosti se potřebné napětí sniuje. Tím nedochází k zvětenému namáhání sady zapalovacích cívek a snad se tím sniuje pravděpodobnost její poruchy.
Teď mne ale napadá, e do sady cívek vedou jen dva dráty (aspoň doufám, e se nepletu). Z toho by mi vycházelo, e vechny svíčky pálí najednou a tedy 4x častěji ne je nutné - samozřejmě k zápalu dojde jen u té, která má stlačenou směs. Pak by to s napětím pro přeskok bylo jetě sloitějí (spaliny, vzduch). Jestli o tom má někdo přesnějí představu - sem s ní.
Děkuji za navnazení.
Něco mě napadlo:
1. Čím větí vzdálenost, tím větí jiskra (el. oblouk) -> lepí zapálení směsi.
2. Čím větí vzdálenost, tím je třeba větí napětí aby přeskočila jiskra. V příadě e nepřeskočí, je to patně.
3. Pokud systém, který vytváří vysoké napětí pro to, aby jiskra přeskočila, nefunguje tak jak má a dává malé napětí, potom tomu zřejmě můe lehce pomoct tím, e tu vzdálenost zkrátí -> jiskra sice začne přeskakovat, ale oblouk je kratí -> hůře zapaluje, ne kdyby byl delí.
Řekl bych, e řeit odtrh jiný ne je z výroby (pokud jsou uity svíčky pro to auto určené), je přeitek z dob minulých... Pokud by byl nějaký problém, e by svíčky nepálily, tak spíe řeit příčinu, která bude dána třeba nízkým napětím na svíčku přivedeném. (Z toho mi vyplývá, e pokud někdo zkracoval vzdálenosti elektrod, pouze tím obcházel jiný problém. )
Jinak jetě poslední věc. Vzduch je skvělý iziolant, ekl bych, e určitě lepí ne směs benzínu nebo LPG, proto pokud pálí svíčka na vzduchu, pak je tam dost vysoké napětí a rozhodně by nebylo třeba vzdálenost zmenovat.
Děkuji za navnazení. :-)
Něco mě napadlo:
1. Čím větí vzdálenost, tím větí jiskra (el. oblouk) -> lepí zapálení směsi.
2. Čím větí vzdálenost, tím je třeba větí napětí aby přeskočila jiskra. V příadě e nepřeskočí, je to patně.
3. Pokud systém, který vytváří vysoké napětí pro to, aby jiskra přeskočila, nefunguje tak jak má a dává malé napětí, potom tomu zřejmě můe lehce pomoct tím, e tu vzdálenost zkrátí -> jiskra sice začne přeskakovat, ale oblouk je kratí -> hůře zapaluje, ne kdyby byl delí.
Řekl bych, e řeit odtrh jiný ne je z výroby (pokud jsou uity svíčky pro to auto určené), je přeitek z dob minulých... Pokud by byl nějaký problém, e by svíčky nepálily, tak spíe řeit příčinu, která bude dána třeba nízkým napětím na svíčku přivedeném. (Z toho mi vyplývá, e pokud někdo zkracoval vzdálenosti elektrod, pouze tím obcházel jiný problém. :-) )
Jinak jetě poslední věc. Vzduch je skvělý iziolant, ekl bych, e určitě lepí ne směs benzínu nebo LPG, proto pokud pálí svíčka na vzduchu, pak je tam dost vysoké napětí a rozhodně by nebylo třeba vzdálenost zmenovat.
|
|
25.11.2015 17:06 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891212
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
O tom jak je vzduch skvělý izolant by mohli vyprávět lidé ( pokud to přeili), kteří vylezli na vagon pod elektrickou trakcí (tuím 3000 V) a přiblíili se k vedení na vzdálenost rozhodně větí ne 10 cm. Také si nejsem jistý jak působí tlak ve válci na potřebné přeskokové napětí proti normálnímu tlaku, take ta úvaha, e kdy to pálí na vzduchu, bude to určitě stačit i na chod motoru, nemusí být v pořádku. A nemluvě o trochu krkolomném provedení této zkouky - u 2.0i tvoří zapalovací cívky kompaktní blok, který se nasazuje na vechny svíčky najednou (tedy ádné "fajfky" ani vysokonapěové kabely jako za starých časů).
O tom jak je vzduch skvělý izolant by mohli vyprávět lidé ( pokud to přeili), kteří vylezli na vagon pod elektrickou trakcí (tuím 3000 V) a přiblíili se k vedení na vzdálenost rozhodně větí ne 10 cm. Také si nejsem jistý jak působí tlak ve válci na potřebné přeskokové napětí proti normálnímu tlaku, take ta úvaha, e kdy to pálí na vzduchu, bude to určitě stačit i na chod motoru, nemusí být v pořádku. A nemluvě o trochu krkolomném provedení této zkouky - u 2.0i tvoří zapalovací cívky kompaktní blok, který se nasazuje na vechny svíčky najednou (tedy ádné "fajfky" ani vysokonapěové kabely jako za starých časů).
|
|
25.11.2015 17:12 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891213
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
martinrx napsal(a): Já jsem při výměně vzdálenost odtrhu u svíček nesnioval - mám to řeit? Kdy jsem jetě měl C5 2.0i s LPG, tak jsem nové svíčky neupravoval. A při kontrole (cca 20tis km ?).
Teď mám original takové svíčky, e vzdálenost ani upravovat nejde.
Kdy jsem jetě měl C5 2.0i s LPG, tak jsem nové svíčky neupravoval. A při kontrole (cca 20tis km ?).
Teď mám original takové svíčky, e vzdálenost ani upravovat nejde.
|
|
25.11.2015 18:49 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891223
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
Honzaho napsal(a): O tom jak je vzduch skvělý izolant by mohli vyprávět lidé ( pokud to přeili), kteří vylezli na vagon pod elektrickou trakcí (tuím 3000 V) a přiblíili se k vedení na vzdálenost rozhodně větí ne 10 cm. Také si nejsem jistý jak působí tlak ve válci na potřebné přeskokové napětí proti normálnímu tlaku, take ta úvaha, e kdy to pálí na vzduchu, bude to určitě stačit i na chod motoru, nemusí být v pořádku. A nemluvě o trochu krkolomném provedení této zkouky - u 2.0i tvoří zapalovací cívky kompaktní blok, který se nasazuje na vechny svíčky najednou (tedy ádné "fajfky" ani vysokonapěové kabely jako za starých časů).
Tak mluvil jsem o suchém vzduchu..., pokud někdo leze k vysokému napětí za mlhy nebo obecně vysoké vzduné vlhkosti, tak je sebevrah - ale to není vzduch, přes co to koupí, ale ta voda rozptýlená ve vzduchu "aerosol" - prostě mlha/hmla.
Tady moná bude něco, co pomůe vyřeit. .link.
Jinak s tím zbytkem jsi tedy souhlasil, e by se na to prostě nemělo vůbec hrabat? Protoe v tom byla pointa příspěvku. Nebyla o tom se dohadovat o odporu vzduchu.
Tak mluvil jsem o suchém vzduchu..., pokud někdo leze k vysokému napětí za mlhy nebo obecně vysoké vzduné vlhkosti, tak je sebevrah - ale to není vzduch, přes co to koupí, ale ta voda rozptýlená ve vzduchu "aerosol" - prostě mlha/hmla.
Tady moná bude něco, co pomůe vyřeit. :-) http://jan.gfxs.cz/studium/files/elektro/plyny.pdf
Jinak s tím zbytkem jsi tedy souhlasil, e by se na to prostě nemělo vůbec hrabat? :-) Protoe v tom byla pointa příspěvku. Nebyla o tom se dohadovat o odporu vzduchu. :D
|
|
25.11.2015 20:57 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891230
|
|
Honzaho
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k Tourer | Počet příspěvků: 150 |
|
|
Úvodem: Riovo doporučení se týkalo jen motorů s LPG.
Problém v zaujetí jednoznačného stanoviska ohledně vzdálenosti elektrod spočívá v tom, e sada zapalovacích cívek časem vykazuje poruchové chování a to i u motorů, které LPG vůbec neviděly. Jestli provoz na LPG při normální vzdálenosti elektrod zvyuje pravděpodobnost její poruchy si netroufám tvrdit, ani to vak nevylučuji. K solidnějí studii by bylo potřeba sledovat dost velký počet vzorků ze stejné výrobní serie a při stejném provozním reimu, co je samozřejmě nereálné. Take asi se musí kadý rozhodnout podle sebe. Hezky jsem se z toho vykroutil, co?
Úvodem: Riovo doporučení se týkalo jen motorů s LPG.
Problém v zaujetí jednoznačného stanoviska ohledně vzdálenosti elektrod spočívá v tom, e sada zapalovacích cívek časem vykazuje poruchové chování a to i u motorů, které LPG vůbec neviděly. Jestli provoz na LPG při normální vzdálenosti elektrod zvyuje pravděpodobnost její poruchy si netroufám tvrdit, ani to vak nevylučuji. K solidnějí studii by bylo potřeba sledovat dost velký počet vzorků ze stejné výrobní serie a při stejném provozním reimu, co je samozřejmě nereálné. Take asi se musí kadý rozhodnout podle sebe. Hezky jsem se z toho vykroutil, co?:-d
|
|
26.11.2015 08:39 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
2891433
|
|
Tony_Z
|
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002) | Počet příspěvků: 519 |
|
|
:palec
|
|
16.04.2021 15:30 -
Re: výměna svíček u C5 (X7) 2.0i 16V
|
3306989
|
|
ret33
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0i 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 162 |
|
|
Zdravím,
jaké doopravdy pouít svíčky pro RFJ 2.0 16V, Jumep tady psal e to co tam dává výrobce.
Tyto svíčky se lií vzdáleností umístění jiskry:
CHAMPION - REC9MCLX - 5 mm
CHAMPION - REC9YCL - 3 mm
Na co má umístění jiskry fakticky vliv a jak moc na tom záleí ?
V katalozích bude nějaký zmatek. Podle serviceboxu jsou vechny svíčky nahrazene 5960 F3.
Pro Champion Autodoc odkazuje na REC9YCL ale vlastní stránky Championu doporučují REC9MCLX. Taky podle Autodocu to odkazuje na BOSCH 0 242 229 797, které mají umístění jiskry 5 mm.
Zárověň původní díl před náhradou 5960 F7 odkazuje na REC9MCLX s jiskrou 5mm a BOSCH 0 242 229 630 s jiskrou 3 mm.
Myslím, e výrobce tam teda dříve dával Eyquem, Bosch i Champion a nyní dává Bosch, ale to není podstatou dotazu.
Zdravím,
jaké doopravdy pouít svíčky pro RFJ 2.0 16V, Jumep tady psal e to co tam dává výrobce.
Tyto svíčky se lií vzdáleností umístění jiskry:
CHAMPION - REC9MCLX - 5 mm
CHAMPION - REC9YCL - 3 mm
Na co má umístění jiskry fakticky vliv a jak moc na tom záleí ?
V katalozích bude nějaký zmatek. Podle serviceboxu jsou vechny svíčky nahrazene 5960 F3.
Pro Champion Autodoc odkazuje na REC9YCL ale vlastní stránky Championu doporučují REC9MCLX. Taky podle Autodocu to odkazuje na BOSCH 0 242 229 797, které mají umístění jiskry 5 mm.
Zárověň původní díl před náhradou 5960 F7 odkazuje na REC9MCLX s jiskrou 5mm a BOSCH 0 242 229 630 s jiskrou 3 mm.
Myslím, e výrobce tam teda dříve dával Eyquem, Bosch i Champion a nyní dává Bosch, ale to není podstatou dotazu.
|
|
| |
|
|