 | |  |
21.02.2023 14:43 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356650
|
|
Frenky
|
|
|
Zdravím. Podle přílohy by mel byt přístup k zátce výstupního ventilu za alternátorem. Cerpadlo je přišroubované z boku na bloku motoru (na klikovce pod řemenici rozvodu) což asi víš. Frenky
Zdravím. Podle přílohy by mel byt přístup k zátce výstupního ventilu za alternátorem. Cerpadlo je přišroubované z boku na bloku motoru (na klikovce pod řemenici rozvodu) což asi víš. Frenky
Přílohy: Cerpadlo 1001 C7.jpg | Stáhnout | Zobrazit ( 31723b ) - Cerpadlo 1001 C7.Staženo:43x. |
|
22.02.2023 18:40 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356727
|
|
Hanz 397
|
|

|
jruze napsal(a): Jsou dvě moznosti - buď součást čerpadla a nebo v hlavním kanále (před filtrem - musela by tam být šroubovací ucpávka) Ma dva stejné motory - porovnal bych tlaky obou motorů na (u) tlakovím snímačem - pokud budou tlaky rozdílné dávalo by to smysl proč to teče ( neznám BA motory ale kdyby byla pružina přepouštěcího vyhřatá nebo unavená byl by tlak nizší - to mne přivádí k úvaze že by to fungovalo tak že ventil omezuje tlak mazání tak že tam nepustí vyšší tlak - potom by to mohlo být tím že je špatná ta pružina ( vyhřátá,unavená) a propoušti vyšší tlak než by měl ten ventil pustit ( takže buď je zaseklí a nepřepouští mimo a nebo je špatná pružina a propouští větší tlak) = chyba ve ventilu = porovnat tlaky na obou motorech 🤔😉 je otázka jak ventil funguje jestli omezuje tlak tak že přepouští mimo mazací kanál a nebo tam omezuje tlak tím že ho tam nepustí
Hele, docela běžná věc na EP6. Pod elektroventilama na VANOS jsou tlakové ventilky, které drží tlak v hlavě a často se stane, že se zaseknou. Když otevřené, tak dobrý, jen to po nastartování chvilku nemaže a občas to hodí chybu časování, ale když se seknou zavřené, tak začíná ta správná zábava... Chci tím říct, že fungují na stejném principu. Kulička a péro. Kulička se může zaseknou v otevřeném stavu a vzhledem k tomu, že to čerpadlo dělá řádově vyšší tlak, než je potřeba, tak není regulovanej a někde si najde cestou ven...
Hele, docela běžná věc na EP6. Pod elektroventilama na VANOS jsou tlakové ventilky, které drží tlak v hlavě a často se stane, že se zaseknou. Když otevřené, tak dobrý, jen to po nastartování chvilku nemaže a občas to hodí chybu časování, ale když se seknou zavřené, tak začíná ta správná zábava... Chci tím říct, že fungují na stejném principu. Kulička a péro. Kulička se může zaseknou v otevřeném stavu a vzhledem k tomu, že to čerpadlo dělá řádově vyšší tlak, než je potřeba, tak není regulovanej a někde si najde cestou ven...
|
|
24.02.2023 18:16 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356893
|
|
Rio11
|
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|

|
Tak jsem měl dnes čas změřit tlak olej v motoru který neteče. Ve volnoběhu za venkovní teploty 8 stupňů a studeného motoru to mělo tlak 5,5 Baru. po zahřátí oleje na 55 stupňů tlak klesl na 3,5 Baru. Ten motor co teče jsem měřil při venkovní teplotě 0 stupňů a bylo to 6,5 Baru a po zahřátí oleje na 55 stupňů to mělo 4 Bary. Teplotu oleje jsem měřil na tělese olejového filtru. Jaký na to máte názor, já si myslím že ty tlaky nejsou až tak rozdílné aby to teklo z tohoto důvodu.
Tak jsem měl dnes čas změřit tlak olej v motoru který neteče. Ve volnoběhu za venkovní teploty 8 stupňů a studeného motoru to mělo tlak 5,5 Baru. po zahřátí oleje na 55 stupňů tlak klesl na 3,5 Baru. Ten motor co teče jsem měřil při venkovní teplotě 0 stupňů a bylo to 6,5 Baru a po zahřátí oleje na 55 stupňů to mělo 4 Bary. Teplotu oleje jsem měřil na tělese olejového filtru. Jaký na to máte názor, já si myslím že ty tlaky nejsou až tak rozdílné aby to teklo z tohoto důvodu.
|
|
24.02.2023 18:54 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356894
|
|
Hanz 397
|
|

|
Nevím, no, zkus udržet 1 bar palcem... 😉
Může tam být klidně skokově víc za studena a to může "otevřít" nějakou díru... Já jsem teď třeba měnil gufero na klice za setrvacnikem na autě, které mělo najeto 10000 a bylo 5 let starý. Začalo to z ničeho nic a občas to teklo, občas ne. A když jsem sundal desku s guferem, tak na ni byl z výroby stržený břit těsnění té desky... Několik let to vydrželo...
Nevím, no, zkus udržet 1 bar palcem... 😉
Může tam být klidně skokově víc za studena a to může "otevřít" nějakou díru... Já jsem teď třeba měnil gufero na klice za setrvacnikem na autě, které mělo najeto 10000 a bylo 5 let starý. Začalo to z ničeho nic a občas to teklo, občas ne. A když jsem sundal desku s guferem, tak na ni byl z výroby stržený břit těsnění té desky... Několik let to vydrželo...
|
|
24.02.2023 20:32 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356896
|
|
Hanz 397
|
|

|
Zkus třeba .link. Jestli tam nemáš nějakou úsadu někde. Já s tím docela úspěšně proplachuju EP motory...
Zkus třeba https://m.alza.cz/auto/stp-pripravek-cisteni-motoru-450-ml-d5755975.htm?gclid=Cj0KCQiA3eGfBhCeARIsACpJNU9H8H9yyzvSSkhaII1iYq0gf9nrPuPsIo96A3cvRn7-r9g_som-Id0aArlNEALw_wcB&kampan=adwau_auto-moto_pla_all_auto-moto_ostatni_m_1003749___352005503479_~71253487192~. Jestli tam nemáš nějakou úsadu někde. Já s tím docela úspěšně proplachuju EP motory...
|
|
06.03.2023 11:44 -
Re: Únik motorového oleje
|
3357449
|
|
Rio11
|
Město: Domažlice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 579 |
|

|
Všem co pomáhali a radili mnohokrát děkuji. Musím se slzou v oku oznámit že investor opravy rozhodl a ukončení a auto půjde do šrotu.
Všem co pomáhali a radili mnohokrát děkuji. Musím se slzou v oku oznámit že investor opravy rozhodl a ukončení a auto půjde do šrotu.
|
|
28.07.2023 17:41 -
únik oleje
|
3365116
|
|
dic
|
|
|
Ahoj, prosím o radu. Kolem vstřiků uniká olej z motoru. Vše dotažené, už vyměněno víko hlavy, původně jsem myslel, že to je ten problém. A dále vyměněny těsnící kroužky sběrného sání. A stále stejná záležitost. Louže kolem vstřků. Nevím proč. Tak borci raďte! Díky za každé dobré ráno.
Ahoj, prosím o radu. Kolem vstřiků uniká olej z motoru. Vše dotažené, už vyměněno víko hlavy, původně jsem myslel, že to je ten problém. A dále vyměněny těsnící kroužky sběrného sání. A stále stejná záležitost. Louže kolem vstřků. Nevím proč. Tak borci raďte! Díky za každé dobré ráno.:-d
|
|
22.11.2023 11:34 -
Re: Únik motorového oleje
|
3371202
|
|
miskod
|
|
|
dvahrnce napsal(a): Zdravím, obracím se na Vás s dotazem, zda se někdo nesetkal s problémem, který řešíme u C5.
Je to r.v. 2005, 2.0 103kW, automat 4kvalt. Auto má najeto cca 40tis.km, jsme druzí majitelé a před tím, než jsme auto koupili, cca 8 let stálo.
Kupodivu vše funguje, ale za poslední rok a cca 2tis. najetých kilometrů už jsme asi 5x měnili těsnění, které je mezi "domkem" olejového filtru a blokem motoru. Naposledy jsme ze zoufalství vyměnili i olejové čerpadlo.
Pravděpodobně se čas od času zvedne tlak oleje v motoru natolik, že to těsnění foukne.
Možná to má jinou příčinu, ale žádná kloudná nás u té jednoduché atmosféry nenapadá.
V rodině je mechanik, člen Citroen klubu už od dob hluboké totality, vyučený motorář, pracoval i v Citroen servisu několik let. Rukama a garáží mu prošlo Citroenů mraky, od 11, přes kachnu, DS, HY.. Momentálně vlastní GS, XM, CX.. Vše si na autech celý život dělá sám, včetně hydrauliky, ale jak sám smutně přiznal, s touhle prokletou pětkou si už vážně neví rady.
Motor byl několikrát propláchnutý, vše možné zkontrolováno, vše čisté, funkční..
S autem se jezdí příměstský provoz, dálnici za celou dobu co ho vlastníme nevidělo.
Vždy po výměně těsnění pár desítek km najede a tváří se, že je vše ok, ale nakonec se pod autem vždy zas a znovu objeví louže. Vždy teče olej pouze přes toto těsnění, vše ostatní je čisté, suché.
Za jakýkoliv nápad budeme rádi, momentálně je rozhodnuto, že půjde pětka z domu, pokud se najde někdo, kdo by se s tím chtěl trápit místo nás. Tohle je poslední šance, jak jí udržet v rodině 
Díky za Váš čas, zkušenosti a nápady.
Petr
PS: editace z důvodu úpravy textu..
Tak toto presne riesim aj ja. Tesnenie vymenene. Za studena to medzi telesom filtra a blokom chcije ako sialene. Staci ho ale trosku zahriat a je sucho. Napada ma, ze nie je uplne rovna dosadacia plocha na jednej alebo druhej strane...Napadlo ma jedine zase to dat dole a pretesnit navyse aj motorarskym silikonom. Myslite, ze to vydrzi?
Tak toto presne riesim aj ja. Tesnenie vymenene. Za studena to medzi telesom filtra a blokom chcije ako sialene. Staci ho ale trosku zahriat a je sucho. Napada ma, ze nie je uplne rovna dosadacia plocha na jednej alebo druhej strane...Napadlo ma jedine zase to dat dole a pretesnit navyse aj motorarskym silikonom. Myslite, ze to vydrzi?
|
|
| |
|
|