| | |
21.02.2023 14:43 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356650
|
|
Frenky
|
|
|
Zdravím. Podle přílohy by mel byt přístup k zátce výstupního ventilu za alternátorem. Cerpadlo je přiroubované z boku na bloku motoru (na klikovce pod řemenici rozvodu) co asi ví. Frenky
Zdravím. Podle přílohy by mel byt přístup k zátce výstupního ventilu za alternátorem. Cerpadlo je přiroubované z boku na bloku motoru (na klikovce pod řemenici rozvodu) co asi ví. Frenky
Přílohy: Cerpadlo 1001 C7.jpg ( 31723b ) - Cerpadlo 1001 C7 |
|
22.02.2023 18:40 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356727
|
|
Hanz 397
|
|
|
jruze napsal(a): Jsou dvě moznosti - buď součást čerpadla a nebo v hlavním kanále (před filtrem - musela by tam být roubovací ucpávka) Ma dva stejné motory - porovnal bych tlaky obou motorů na (u) tlakovím snímačem - pokud budou tlaky rozdílné dávalo by to smysl proč to teče ( neznám BA motory ale kdyby byla pruina přepoutěcího vyhřatá nebo unavená byl by tlak nizí - to mne přivádí k úvaze e by to fungovalo tak e ventil omezuje tlak mazání tak e tam nepustí vyí tlak - potom by to mohlo být tím e je patná ta pruina ( vyhřátá,unavená) a propouti vyí tlak ne by měl ten ventil pustit ( take buď je zaseklí a nepřepoutí mimo a nebo je patná pruina a propoutí větí tlak) = chyba ve ventilu = porovnat tlaky na obou motorech 🤔😉 je otázka jak ventil funguje jestli omezuje tlak tak e přepoutí mimo mazací kanál a nebo tam omezuje tlak tím e ho tam nepustí
Hele, docela běná věc na EP6. Pod elektroventilama na VANOS jsou tlakové ventilky, které drí tlak v hlavě a často se stane, e se zaseknou. Kdy otevřené, tak dobrý, jen to po nastartování chvilku nemae a občas to hodí chybu časování, ale kdy se seknou zavřené, tak začíná ta správná zábava... Chci tím říct, e fungují na stejném principu. Kulička a péro. Kulička se můe zaseknou v otevřeném stavu a vzhledem k tomu, e to čerpadlo dělá řádově vyí tlak, ne je potřeba, tak není regulovanej a někde si najde cestou ven...
Hele, docela běná věc na EP6. Pod elektroventilama na VANOS jsou tlakové ventilky, které drí tlak v hlavě a často se stane, e se zaseknou. Kdy otevřené, tak dobrý, jen to po nastartování chvilku nemae a občas to hodí chybu časování, ale kdy se seknou zavřené, tak začíná ta správná zábava... Chci tím říct, e fungují na stejném principu. Kulička a péro. Kulička se můe zaseknou v otevřeném stavu a vzhledem k tomu, e to čerpadlo dělá řádově vyí tlak, ne je potřeba, tak není regulovanej a někde si najde cestou ven...
|
|
24.02.2023 18:16 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356893
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Tak jsem měl dnes čas změřit tlak olej v motoru který neteče. Ve volnoběhu za venkovní teploty 8 stupňů a studeného motoru to mělo tlak 5,5 Baru. po zahřátí oleje na 55 stupňů tlak klesl na 3,5 Baru. Ten motor co teče jsem měřil při venkovní teplotě 0 stupňů a bylo to 6,5 Baru a po zahřátí oleje na 55 stupňů to mělo 4 Bary. Teplotu oleje jsem měřil na tělese olejového filtru. Jaký na to máte názor, já si myslím e ty tlaky nejsou a tak rozdílné aby to teklo z tohoto důvodu.
Tak jsem měl dnes čas změřit tlak olej v motoru který neteče. Ve volnoběhu za venkovní teploty 8 stupňů a studeného motoru to mělo tlak 5,5 Baru. po zahřátí oleje na 55 stupňů tlak klesl na 3,5 Baru. Ten motor co teče jsem měřil při venkovní teplotě 0 stupňů a bylo to 6,5 Baru a po zahřátí oleje na 55 stupňů to mělo 4 Bary. Teplotu oleje jsem měřil na tělese olejového filtru. Jaký na to máte názor, já si myslím e ty tlaky nejsou a tak rozdílné aby to teklo z tohoto důvodu.
|
|
24.02.2023 18:54 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356894
|
|
Hanz 397
|
|
|
Nevím, no, zkus udret 1 bar palcem... 😉
Můe tam být klidně skokově víc za studena a to můe "otevřít" nějakou díru... Já jsem teď třeba měnil gufero na klice za setrvacnikem na autě, které mělo najeto 10000 a bylo 5 let starý. Začalo to z ničeho nic a občas to teklo, občas ne. A kdy jsem sundal desku s guferem, tak na ni byl z výroby strený břit těsnění té desky... Několik let to vydrelo...
Nevím, no, zkus udret 1 bar palcem... 😉
Můe tam být klidně skokově víc za studena a to můe "otevřít" nějakou díru... Já jsem teď třeba měnil gufero na klice za setrvacnikem na autě, které mělo najeto 10000 a bylo 5 let starý. Začalo to z ničeho nic a občas to teklo, občas ne. A kdy jsem sundal desku s guferem, tak na ni byl z výroby strený břit těsnění té desky... Několik let to vydrelo...
|
|
24.02.2023 20:32 -
Re: Únik motorového oleje
|
3356896
|
|
Hanz 397
|
|
|
Zkus třeba .link. Jestli tam nemá nějakou úsadu někde. Já s tím docela úspěně proplachuju EP motory...
Zkus třeba https://m.alza.cz/auto/stp-pripravek-cisteni-motoru-450-ml-d5755975.htm?gclid=Cj0KCQiA3eGfBhCeARIsACpJNU9H8H9yyzvSSkhaII1iYq0gf9nrPuPsIo96A3cvRn7-r9g_som-Id0aArlNEALw_wcB&kampan=adwau_auto-moto_pla_all_auto-moto_ostatni_m_1003749___352005503479_~71253487192~. Jestli tam nemá nějakou úsadu někde. Já s tím docela úspěně proplachuju EP motory...
|
|
06.03.2023 11:44 -
Re: Únik motorového oleje
|
3357449
|
|
Rio11
|
Město: Domalice, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X Break | Počet příspěvků: 578 |
|
|
Vem co pomáhali a radili mnohokrát děkuji. Musím se slzou v oku oznámit e investor opravy rozhodl a ukončení a auto půjde do rotu.
Vem co pomáhali a radili mnohokrát děkuji. Musím se slzou v oku oznámit e investor opravy rozhodl a ukončení a auto půjde do rotu.
|
|
28.07.2023 17:41 -
únik oleje
|
3365116
|
|
dic
|
|
|
Ahoj, prosím o radu. Kolem vstřiků uniká olej z motoru. Ve dotaené, u vyměněno víko hlavy, původně jsem myslel, e to je ten problém. A dále vyměněny těsnící krouky sběrného sání. A stále stejná záleitost. Loue kolem vstřků. Nevím proč. Tak borci raďte! Díky za kadé dobré ráno.
Ahoj, prosím o radu. Kolem vstřiků uniká olej z motoru. Ve dotaené, u vyměněno víko hlavy, původně jsem myslel, e to je ten problém. A dále vyměněny těsnící krouky sběrného sání. A stále stejná záleitost. Loue kolem vstřků. Nevím proč. Tak borci raďte! Díky za kadé dobré ráno.:-d
|
|
22.11.2023 11:34 -
Re: Únik motorového oleje
|
3371202
|
|
miskod
|
|
|
dvahrnce napsal(a): Zdravím, obracím se na Vás s dotazem, zda se někdo nesetkal s problémem, který řeíme u C5.
Je to r.v. 2005, 2.0 103kW, automat 4kvalt. Auto má najeto cca 40tis.km, jsme druzí majitelé a před tím, ne jsme auto koupili, cca 8 let stálo.
Kupodivu ve funguje, ale za poslední rok a cca 2tis. najetých kilometrů u jsme asi 5x měnili těsnění, které je mezi "domkem" olejového filtru a blokem motoru. Naposledy jsme ze zoufalství vyměnili i olejové čerpadlo.
Pravděpodobně se čas od času zvedne tlak oleje v motoru natolik, e to těsnění foukne.
Moná to má jinou příčinu, ale ádná kloudná nás u té jednoduché atmosféry nenapadá.
V rodině je mechanik, člen Citroen klubu u od dob hluboké totality, vyučený motorář, pracoval i v Citroen servisu několik let. Rukama a garáí mu prolo Citroenů mraky, od 11, přes kachnu, DS, HY.. Momentálně vlastní GS, XM, CX.. Ve si na autech celý ivot dělá sám, včetně hydrauliky, ale jak sám smutně přiznal, s touhle prokletou pětkou si u váně neví rady.
Motor byl několikrát propláchnutý, ve moné zkontrolováno, ve čisté, funkční..
S autem se jezdí příměstský provoz, dálnici za celou dobu co ho vlastníme nevidělo.
Vdy po výměně těsnění pár desítek km najede a tváří se, e je ve ok, ale nakonec se pod autem vdy zas a znovu objeví loue. Vdy teče olej pouze přes toto těsnění, ve ostatní je čisté, suché.
Za jakýkoliv nápad budeme rádi, momentálně je rozhodnuto, e půjde pětka z domu, pokud se najde někdo, kdo by se s tím chtěl trápit místo nás. Tohle je poslední ance, jak jí udret v rodině
Díky za Vá čas, zkuenosti a nápady.
Petr
PS: editace z důvodu úpravy textu..
Tak toto presne riesim aj ja. Tesnenie vymenene. Za studena to medzi telesom filtra a blokom chcije ako sialene. Staci ho ale trosku zahriat a je sucho. Napada ma, ze nie je uplne rovna dosadacia plocha na jednej alebo druhej strane...Napadlo ma jedine zase to dat dole a pretesnit navyse aj motorarskym silikonom. Myslite, ze to vydrzi?
Tak toto presne riesim aj ja. Tesnenie vymenene. Za studena to medzi telesom filtra a blokom chcije ako sialene. Staci ho ale trosku zahriat a je sucho. Napada ma, ze nie je uplne rovna dosadacia plocha na jednej alebo druhej strane...Napadlo ma jedine zase to dat dole a pretesnit navyse aj motorarskym silikonom. Myslite, ze to vydrzi?
|
|
| |
|
|