Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW
|< < 1 2 3 4 5 > >|
12.12.2012 16:49 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2530347
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
.link.

24.01.2015 20:02 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2778930
Matijaz
Město: Praha 5, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 76
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím všechny. Po otočení klíče v zapalování a po zhasnutí kontrolky žhavení,začnu startovat a kontrolka po dobu startování opět začne svítit,po nastartování zhasne. Motor chytá normálně. C5 mám tři měsíce a tohoto jevu jsem si všiml asi před čtrnácti dny. Nedělá to pokaždé ale asi ob startování. U žádného dislu,co jsem měl se takový jev neobjevil.Chci se zeptat: Čeká mě nějaké větší vydání?

24.01.2015 21:42 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2778986
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mozno poslabsia baterka, zatial to neries

21.09.2015 22:48 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2865527
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 808
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahojte, prizivim sa aj ja teda, ked to tu beha od zhavicov C5 II, C5III, C5 X7, az cez vstrekovace
Kedy zhavi C5 X7? Myslim, ze uz bolo aj 5 °C, no nic som nezbadal na palubovke?
Brat ma BMW 2.0d a tam mu to predzhavuje uz ked otvori vodicove dvere

21.09.2015 22:56 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2865530
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako uz 100x povedane, nic sa nemeni
kontrolka svieti po dobu nutnu na nastartovanie (obvykle az od -5 je to postrehnutelne)

system ale zhavi aj ked kontrolka nesvieti a rovnako dozhavuje aj po nastartovani

07.01.2016 12:58 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2905650
draceq
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 44

99 Poslat soukromou zprávu
Tak přihodím jeden aktuální žhavící problém z C5 II 1.6 HDi. Předesílám, že jsem na začátku řešení problému, takže dávám informace, co zatím mám.
Projevy: auto v nouzáku, klasická depolution hláška, trvalý odběr z baterky přes 10A (víc mi neměří multimetr)
Není to poprvé, co se tahle chyba objevila, ale vždycky, než se stihla začít opravovat, "opravila" se sama. Prostě auto začalo opět žhavit jak má, chyby i nouzák sami zmizeli, a byl klid. Nicméně teď se "samoopravení" nedostavuje, takže je potřeba už do toho opravdu hrábnout.
Podle výpisu z diagnostiky mi zůstává trvale sepnuté žhavení (čemuž odpovídá i to, že auto trvale žere baterku - po zaparkování musím odpojit, jinak nenastartuju). Měl jsem za to, že by to mohlo být i relé žhavení, ale podle výpisu i názoru elektrikáře (pouze po telefonu) je za tím opravdu řídící jednotka žhavení. Což by nebyl až takový problém, protože se dá sehnat nová i se 4 žhaviči (které už to podle mě taky budou mít za sebou díky neustálému žhavení) za nějaké 2200,-, tedy cca za stejnou cenu jako relé. Průšvih je, že to nejde jen tak "přehodit", prý se musí po výměně jednotka "spárovat" se zbytkem auta (dle daného elektrikáře - ten mi to ale neudělá, protože nemá čtečku na Citrouše).
Takže otázka na zkušené - jaká je složitost tohoto párovacího procesu? Musím s tím do autorizáku (což se mi moc nechce, ale když nebude zbytí) a nebo se to dá udělat i u někoho s běžnou diagnostikou (samo pokud umí diagnostiku používat, že).

07.01.2016 15:27 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2905678
Dawe
Město: Praha, Auto: Peugeot 508 R8 2,0BHDiPočet příspěvků: 151
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
draceq napsal(a):
Tak přihodím jeden aktuální žhavící problém z C5 II 1.6 HDi. Předesílám, že jsem na začátku řešení problému, takže dávám informace, co zatím mám.
Projevy: auto v nouzáku, klasická depolution hláška, trvalý odběr z baterky přes 10A (víc mi neměří multimetr)
Není to poprvé, co se tahle chyba objevila, ale vždycky, než se stihla začít opravovat, "opravila" se sama. Prostě auto začalo opět žhavit jak má, chyby i nouzák sami zmizeli, a byl klid. Nicméně teď se "samoopravení" nedostavuje, takže je potřeba už do toho opravdu hrábnout.
Podle výpisu z diagnostiky mi zůstává trvale sepnuté žhavení (čemuž odpovídá i to, že auto trvale žere baterku - po zaparkování musím odpojit, jinak nenastartuju). Měl jsem za to, že by to mohlo být i relé žhavení, ale podle výpisu i názoru elektrikáře (pouze po telefonu) je za tím opravdu řídící jednotka žhavení. Což by nebyl až takový problém, protože se dá sehnat nová i se 4 žhaviči (které už to podle mě taky budou mít za sebou díky neustálému žhavení) za nějaké 2200,-, tedy cca za stejnou cenu jako relé. Průšvih je, že to nejde jen tak "přehodit", prý se musí po výměně jednotka "spárovat" se zbytkem auta (dle daného elektrikáře - ten mi to ale neudělá, protože nemá čtečku na Citrouše).
Takže otázka na zkušené - jaká je složitost tohoto párovacího procesu? Musím s tím do autorizáku (což se mi moc nechce, ale když nebude zbytí) a nebo se to dá udělat i u někoho s běžnou diagnostikou (samo pokud umí diagnostiku používat, že).

To jsou nějaké nesmysli.....na autě mᚠjedno velké relé nazývané jako ŘJ žhavení OEM číslo 598140 sežeň vyměň vyzkoušej, cena okolo litru.

07.01.2016 17:18 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2905712
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
A nič sa parovat nemusí..

07.01.2016 17:26 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2905718
draceq
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 44

99 Poslat soukromou zprávu
Aha.... mno, tím se to značně zjednodušuje... nevím proč jsem měl za to, že ŘJ žhavení a relé žhavení jsou dvě různé součástky Pokud ne, tak v tom případě to onen elektrikář taky docela pomotal... Možná myslel, že chci měnit komplet řídící jednotku auta Každopádně díky za vnesení světla do situace.

07.01.2016 21:12 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 2905814
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
draceq napsal(a):
Aha.... mno, tím se to značně zjednodušuje... nevím proč jsem měl za to, že ŘJ žhavení a relé žhavení jsou dvě různé součástky Pokud ne, tak v tom případě to onen elektrikář taky docela pomotal... Možná myslel, že chci měnit komplet řídící jednotku auta Každopádně díky za vnesení světla do situace.


Relé žhavení najdeš pod řídící jednotkou motoru - diag - test - a měřák - otestuj jestli cvaká a také odběr - odpoj a změř odběr . Půjč si od někoho jiné - připoj - změř odběr - podle výsledku popř. kup nové.

20.01.2017 15:01 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3029954
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím kolegové. Kdo má stejné auto a má potíže se startem v zimě, a si provede kontrolu relé žhavení vytažením, možná tím zabrání něčemu horšímu... MOJE ZKUŠENOST! - Před týdnem byly u nás mrazy kolem -18°C, měl jsem potíže ostatně jako vždy v zimě, start se povedl až na desáté (3min pauza mezi starty). Normálně jsem odjel, najel jsem asi 10km a opět parknul před domem. Ráno jsem už na dálku auto neotevřel, baterka totál vybitá..., něco se seklo a vybilo baterku. Při měření při vypnutém autě jsem naměřil přes 20A -Měřák do 20A mi to už nebral. Usoudil jsem, že to mohlo být jen relé žhavení.., tak jsem jej vytáhnul. Při odmontování na mne vykoukly opálené kontakty, a už při rozebírání se mi zdálo, že přívodní kabely jsou nějak teplé. Přiložené foto hovoří za vše! Chtěl jsem koupit nové, ale vrozená zvědavost a cena kolem 1500kč mě povzbudila k tomu, že jsem relé rozebral. Uvnitř přežhavené vodivé mosty cca 2cm od nože konektoru a opálený spínací kontakt(Foto), taktéž bylo znát ožhavení na plochém lanku od kotvy relé. Co s tím..., já se pokusil o opravu. Žhavky měněny r.2012.
0. Odpojit baterku auta, vymontovat relé z pod řídící jednotky motoru, označit si polohu relé v krabičce fixem - aby jste jej dali správně spět do krabičky!!!
1. Relé se rozebere tak, že nahřejete krabičku lehce nad (já sporák), aby byla krabička pružná a nepraskla a úzkým tenkými noži (lámací) vsunutými do míst mezi bílým tělesem relé a zácvaky krabičky, pak stačí kleštěmi potáhnout za silné nože a vnitřek z krabičky vyjede..
2. Pinzetou jsem oddělal pružinku kotvy a opatrně uvonil kotvu od cívky.
3. Jehlovým pilníkem lehce opilovat kontakt na kotvě i na protistraně - do čočkovitého tvaru a vyčitil okolí.
4. Lehce jsem napružil nosnou pružinu s kontaktem kotvy směrem k protistraně aby po přitažení el.magnetem kotva lehce pružila.
5. Opatrně namotovat kotvu na magnet a nasadit pružinku na háčky.
6. Očistit kontaktní vnější (opálené) nože relé a upravit polohu přihnutím - opatrně
7. Očistit konektor na svazku - já jsem ořezal opálený plast a úzkým plochým pilníčkem (0,3mm) jsem očistil kontakty a nažil se je napružit - ale tady to bude mít asi každý jinak.. Výměna konektoru? Nevím jak...?
9. ověřit jestli relé spíná - vsunul jsem jej bez krabičky do konektoru (POZOR na správnou polohu!!!) a nechal kolegu zapnout klíček.. relé seplo a po chvíli zase vyplo, - motor byl již teplý.
Vypadá se že funguje...
9. Smontovat a opatrně ověřit odběry.. mě při vypnutém autě postupně přešlo do 3.minut od zhruba 3A k 0,1A delší čas než 5min po vypnutí jsem neměřil... Pozor krabička relé bude asi volnější a nebude asi tak dobře držet jako u nového, možná by stačilo opět nahřát a podržet stlačené.
Příčina jiskření v kontaktech konektoru, možná soudruzi co vyrábějí konektor uvažovali s jinou tloškou nožů a někdo při výrobě relé chtěl ušetřit a dal užší kontaktní nože...
Výsledek snažení, včera při -12 jsem natočil vcelku v poho o dva šouchy víc než za tepla.., po chvíli se i utišil traktorový zvuk... Uvidím jak se co změní při dalších mrazech...
Origo foto: .link.


Přílohy:
Konektor_Rele_Zhaveni_na svazku.jpg ( 505187b ) - Konektor po odpojení relé!!!
Konektor_a_Rele_Zhaveni_C5II_2,0HDI.jpg ( 514760b ) - Opálené kontakty na konektoru i relé!
Rele_Zhaveni_C5II_Pohled na nože_01.jpg ( 415127b ) -
Rele_Zhaveni_C5II_Pohled na vnitřek_02.jpg ( 411647b ) -
Rele_Zhaveni_C5II_Vnitřek.jpg ( 414972b ) -

20.01.2017 15:20 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3029972
Mahony
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 373

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No dobrý jestli se podařilo to opravit, ale tedy než se s tim takhle mrcasit tak bych to relé radši vyměnil.Nevim asi bych se bál třeba požáru kdyby se to nějak podělalo.Jinak mě to píše chybu P1351 nějaká chyba žhavení a minule na Kvildě -27 a ráno sem normálně nastartoval napoprvé, asi tak 5 vteřin to trochu chrochtalo a pak klídek.Tak nevim co tam mam za chybu

20.01.2017 15:33 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3029980
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mahony napsal(a):
No dobrý jestli se podařilo to opravit, ale tedy než se s tim takhle mrcasit tak bych to relé radši vyměnil.Nevim asi bych se bál třeba požáru kdyby se to nějak podělalo.

Mᚠpravdu, lepší by bylo vyměnit konektor i relé... Byla to práce tak na hoďku. Jediný problém vidím v tom konektoru, ten se budu snažit vyměnit, ale asi se dá koupit jen celý svazek káblů, samostatný konektor nejspíš jen z bouračky. Bohužel ani když dᚠnové relé a nebo si myslíš že je to OK nemᚠjisté že ti to tam někde nezahnívá..., uvolněný konektor nepoznáš. Ono se to tam dost chvěje, tak je možné, že se to hýbe přestože to drží zámek konektoru..

20.01.2017 16:09 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030009
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ten vyhřátej konektor už nikdy nebude převádět jak má - to znamená že se to tam bude hřát a dřív nebo později na tom budeš stejně nebo ještě hůř.Konektor by se mohl dát sehnat v Citroenu a patice myslím také(nebo z vraku - zkus LUKIHO) s relátkem to bude podobné.

20.01.2017 17:42 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030051
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Ten vyhřátej konektor už nikdy nebude převádět jak má - to znamená že se to tam bude hřát a dřív nebo později na tom budeš stejně nebo ještě hůř.Konektor by se mohl dát sehnat v Citroenu a patice myslím také(nebo z vraku - zkus LUKIHO) s relátkem to bude podobné.

Dík za info, budu se snažit to dát do pořádku.. Při přípravě auta na technickou, kterou jsem dělal zrovna dnes, jsem si chtěl nechat vše prověřit v Citroenu, jenže díky marodkám mě odmítli, že až někdy po 20.1., jeden mechoš nestíhá to, co mají nasmlouvané.. Tak jsem se pustil do některých věcí sám a přišel jsem na tenhle průser. Uznávám, že tato oprava je velice provizorní, a je třeba být na pozoru. Nemám garហa na sídlišti před domem se nedá dělat vše, tak i banální výměnu oleje nechávám spolu s dalšími pitomostmi dělat v servise. Do těchto dní jsem nikdy relé žhavení neviděl, v servisu ho možná prověřovali v roce 2012 spolu s výměnou žhaviček. Pochybuji, že pokud by relé nevykazovalo nějakou anomálii v diag. tak by jej jen tak bezdůvodně vyndávali.
Je to tak tři měsíce, jsem někam jel a při zastavení jsem ucítil jakoby spálený pertinax, ale myslel jsem si že to jde z venku z auta přede mnou, obešel jsem kola, jestli některé nepřibržďuje, ale nic, tak jsem tomu nevěnoval víc pozornosti, možná už tehdy, nožná to tam zahnívalo delší dobu a proto ty horší starty...
Chtěl jsem touto svou zkušeností upozornit ostatní, aby si to prověřili.

20.01.2017 18:44 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030068
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1299

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ty konektory jdou většinou rozdělat a jednotlivé piny vyměnit, piny koupíš za pár korun nové, třeba tady kupuji já ... .link.

20.01.2017 19:37 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030072
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ale nedá se vyměnit ten vnitřní kontakt, který je původně postříbřený a teď po opálení a obroušení je to stříbro pryč. Nejspíš to tam bude jiskřit víc než dřív. Jako nouzovka ano, ale moc dlouhou životnost bych tomu relé už nedával.

20.01.2017 20:53 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030089
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Je sikovnej a zároveň odvaznej ze se do toho pustil ale tohle z obrázku už bude mít tendenci díky prechodaku se hrat a za zkušenosti vím ze to konci napalenymi kabliky až dost daleko a potom se to daleko hůř opravuje - chápu ho a i obdivuji .

20.01.2017 22:47 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030125
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Ale nedá se vyměnit ten vnitřní kontakt, který je původně postříbřený a teď po opálení a obroušení je to stříbro pryč. Nejspíš to tam bude jiskřit víc než dřív. Jako nouzovka ano, ale moc dlouhou životnost bych tomu relé už nedával.

Tak k tomu relé.. Je vyrobeno dost solidně, ostatně na takové proudy které jdou do žhaveni musí...
Spínací kontakt je komplet stříbrný nýtek na obou stranách, proto se relátka vybírají do sběru a sběrači z nich vybírají právě tyto kontakty plus měď, případně i zlato. Na opálených nožích konektoru relé trochu stříbra zbylo, jen jsem je musel očistit od zplodin plastu, takže relé jako takové je sice trochu cinklé ale jinak funkční a v pohodě... Co se týká konektoru s káblama v autě tak tam to je horší. Musel jsem odstranit opálenou část toho žlutého plastu a dostat se pod něj na piny, bohužel jsem nechtěl použít příliš násilí abych tu žlutou krytku nezničil, tak jsem to jen očistil co to šlo, a piny sevřel, aby tam šly nože relé ztuha. Před montáží jsem nože relé očistil sprejem na kontakty. Prozatím to musí stačit, než seženu náhradní konektor nebo piny.
Co se týká odvahy dělat něco takového, je to o tom jestli máte nějaké zkušenosti, to si musí každý zhodnotit sám.
Nejsem z těch co při nějakém takovém problému hnedle tasí šrajtofli a frčí do servisu za "odborníky", nejdříve se to snažím zhodnotit jestli na to mám se s tím babrat, nejeden z vás se přesvědčil, že ani servis není vždy zárukou, takže riziko je tak nějak stejné, já na to přišel tak to řeším, o konečném výsledku dám vědět.

21.01.2017 00:45 - Re: Relé žhavení / C5 II 2.0 HDi 100kW 3030139
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Tak k tomu relé.. Je vyrobeno dost solidně, ostatně na takové proudy které jdou do žhaveni musí...
Spínací kontakt je komplet stříbrný nýtek na obou stranách, proto se relátka vybírají do sběru a sběrači z nich vybírají právě tyto kontakty plus měď, případně i zlato. Na opálených nožích konektoru relé trochu stříbra zbylo, jen jsem je musel očistit od zplodin plastu, takže relé jako takové je sice trochu cinklé ale jinak funkční a v pohodě... Co se týká konektoru s káblama v autě tak tam to je horší. Musel jsem odstranit opálenou část toho žlutého plastu a dostat se pod něj na piny, bohužel jsem nechtěl použít příliš násilí abych tu žlutou krytku nezničil, tak jsem to jen očistil co to šlo, a piny sevřel, aby tam šly nože relé ztuha. Před montáží jsem nože relé očistil sprejem na kontakty. Prozatím to musí stačit, než seženu náhradní konektor nebo piny.
Co se týká odvahy dělat něco takového, je to o tom jestli máte nějaké zkušenosti, to si musí každý zhodnotit sám.
Nejsem z těch co při nějakém takovém problému hnedle tasí šrajtofli a frčí do servisu za "odborníky", nejdříve se to snažím zhodnotit jestli na to mám se s tím babrat, nejeden z vás se přesvědčil, že ani servis není vždy zárukou, takže riziko je tak nějak stejné, já na to přišel tak to řeším, o konečném výsledku dám vědět.


já bych to řešil výměnou - jednak relé mám a s konektorem buď bych ho našel nebo sehnal. - je to o možnostech a jak píšeš . (problém je ten že vyhřáté piny jsou měkké a nebudou dostatečně tlačit a bude se to asi hřát)

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator