 | |  |
05.02.2012 19:08 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2447915
|
|
Majk-fox
|
Město: Chrudim, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 164 |
|
|
ne ne vůbec nic to nepíše. není tam v mrazech ještě nějaký přídavný topení vzduchu v sání a nevypíná to malinko se zpožděním? Nebo pokud se mrazu vypne zahřátý motor, tak nějaký hlídání nebo co?
ne ne vůbec nic to nepíše. není tam v mrazech ještě nějaký přídavný topení vzduchu v sání a nevypíná to malinko se zpožděním? Nebo pokud se mrazu vypne zahřátý motor, tak nějaký hlídání nebo co?
|
|
06.02.2012 07:59 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2448078
|
|
sgt
|
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE | Počet příspěvků: 718 |
|

|
Auto stálo celý týždeň vonku, nočné teploty od -22°C do -29°C.
V sobotu ráno pri -20°C točilo tak 3s a potom chytil 1 válec a postupne sa pridávali ostatné 
V nedeľu ráno ma čakala cesta do Košíc, večer späť (2 x 315km). Preventívne som dal kartón medzi posledný chladič a motor. Celú cestu (diaľnica, okresky, mesto) si olej držal stabilnú teplotu, teplota chladiacej mierne klesala len pri schádzaní z väčších kopcov + brzdenie motorom. Inak teploty počas jazdy boli od -14°C po -22°C (okolo Tatier).
Auto stálo celý týždeň vonku, nočné teploty od -22°C do -29°C.
V sobotu ráno pri -20°C točilo tak 3s a potom chytil 1 válec a postupne sa pridávali ostatné :-))))
V nedeľu ráno ma čakala cesta do Košíc, večer späť (2 x 315km). Preventívne som dal kartón medzi posledný chladič a motor. Celú cestu (diaľnica, okresky, mesto) si olej držal stabilnú teplotu, teplota chladiacej mierne klesala len pri schádzaní z väčších kopcov + brzdenie motorom. Inak teploty počas jazdy boli od -14°C po -22°C (okolo Tatier).
|
|
06.02.2012 08:56 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2448079
|
|
miraltm
|
Město: Opočno u Loun, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive | Počet příspěvků: 61 |
|

|
zvláštní.
tankuju do obou aut na stejné pumpě, leju stejná aditiva, filtry vyměněné nastejno a přesto dnes Picasso K.O. - po dvou kilometrech zamrzlá nafta. C5 jako odtahovka v pohodě
zvláštní.
tankuju do obou aut na stejné pumpě, leju stejná aditiva, filtry vyměněné nastejno a přesto dnes Picasso K.O. - po dvou kilometrech zamrzlá nafta. C5 jako odtahovka v pohodě
|
|
06.02.2012 09:12 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2448087
|
|
Adeon11
|
|
|
no mne dnes pri -13,fungl novej baterke, rozvodoch aj zhavicoch napisalo hlasku esp/asr fault + antipollution system fault...tak som zhasol auto, znova nastartoval (hned naskocil), esp/asr hlaska zmizla ale nezmizla antipollution a pocas celej jazdy svietila kontrolka motora...wtf!!!!
no mne dnes pri -13,fungl novej baterke, rozvodoch aj zhavicoch napisalo hlasku esp/asr fault + antipollution system fault...tak som zhasol auto, znova nastartoval (hned naskocil), esp/asr hlaska zmizla ale nezmizla antipollution a pocas celej jazdy svietila kontrolka motora...wtf!!!!:nevim
|
|
06.02.2012 10:29 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2448094
|
|
vilous
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 1256 |
|
|
To je bohužel vlastnost vozidla a nic s tím nenaděláme, tak se s tím musí žít. Při slabé baterce mi to vloni přehrálo při startování snad všechny hlášky včetně francouzské (mám nastaveno Aj) o otevřeném víku nádrže (nebylo). Přístrojovka jak barevná hudba, ručičky na spodních dorazech i po nastartování...Baterku mám novou a včera to chytlo na první otočení, ale s písknutím - takže se to i při -12 snažilo nahlásit nějakou poruchu, která ale rychle s otáčkami přestala. Při ostřikování to hlásí doplnit kapalinu ačkoli je plná, při teplotách nad -5 to přejde. Prostě to tak je, pokud je hlášek moc a přístrojovka barevná hudba, tak nechat po nastartování zahřát aspoň pár desítek vteřit a pak vypnout a natočit znovu, mělo by to pak být OK.
U příštího auta váhám opět nad benzínem (mám první diesel), důležitý bude samozřejmě vývoj a výhled cen PHM a dostupnost vhodných aut. Předešlá vectra benzín i při -18 slabá baterka s bídou otočila motor, ale na druhou otáčku klikovky to chytlo vždy a žádné bláboly počítačů.
To je bohužel vlastnost vozidla a nic s tím nenaděláme, tak se s tím musí žít. Při slabé baterce mi to vloni přehrálo při startování snad všechny hlášky včetně francouzské (mám nastaveno Aj) o otevřeném víku nádrže (nebylo). Přístrojovka jak barevná hudba, ručičky na spodních dorazech i po nastartování...Baterku mám novou a včera to chytlo na první otočení, ale s písknutím - takže se to i při -12 snažilo nahlásit nějakou poruchu, která ale rychle s otáčkami přestala. Při ostřikování to hlásí doplnit kapalinu ačkoli je plná, při teplotách nad -5 to přejde. Prostě to tak je, pokud je hlášek moc a přístrojovka barevná hudba, tak nechat po nastartování zahřát aspoň pár desítek vteřit a pak vypnout a natočit znovu, mělo by to pak být OK.
U příštího auta váhám opět nad benzínem (mám první diesel), důležitý bude samozřejmě vývoj a výhled cen PHM a dostupnost vhodných aut. Předešlá vectra benzín i při -18 slabá baterka s bídou otočila motor, ale na druhou otáčku klikovky to chytlo vždy a žádné bláboly počítačů.
|
|
06.02.2012 10:31 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2448095
|
|
jumep
|
|

|
auto zbehlo najskor do nudzaku, po zhasnuti a nastartovani nabehlo normalne, ale kedze bolo pretym v nudzaku, chyba zostala svietit a bude svietit dalsich xy km, ked sa nezopakuje, zhasne to
auto zbehlo najskor do nudzaku, po zhasnuti a nastartovani nabehlo normalne, ale kedze bolo pretym v nudzaku, chyba zostala svietit a bude svietit dalsich xy km, ked sa nezopakuje, zhasne to
|
|
06.02.2012 18:50 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2448370
|
|
Mahony
|
Město: Praha-Lhotka, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 373 |
|

|
No já musim teda citrona pochválit Po víkendu na Kvildě přes noc -29 ale startoval sem až v poledne to už bylo jen -19 Motor se dvakrát líně převalil a šel,sice chvíli grrrčeel jak já po tahu Na první pokus myslim že druhej pokus už bych neměl ta baterka už by to podruhý nedala.Baterka je stará jako auto tedy 5 let asi to už bude její poslední zima.Největší bobky jsem měl z nafty páč než vyhlásili meteorologové že přijdou ty krutomrazy tak já natankoval u benziny plnou obyč.nafty+VIF a pak před odjezdem na kvildu sem tam natlačil asi 30 litrů Vervy víc se mi tam nevešlo takže půl na půl.Naštěstí jsem nezamrz.V pátek tam jedu zas tak doufám sem to nezakřik
No já musim teda citrona pochválit :-)) Po víkendu na Kvildě přes noc -29 ale startoval sem až v poledne to už bylo jen -19 Motor se dvakrát líně převalil a šel,sice chvíli grrrčeel jak já po tahu :-d Na první pokus myslim že druhej pokus už bych neměl ta baterka už by to podruhý nedala.Baterka je stará jako auto tedy 5 let asi to už bude její poslední zima.Největší bobky jsem měl z nafty páč než vyhlásili meteorologové že přijdou ty krutomrazy tak já natankoval u benziny plnou obyč.nafty+VIF a pak před odjezdem na kvildu sem tam natlačil asi 30 litrů Vervy víc se mi tam nevešlo takže půl na půl.Naštěstí jsem nezamrz.V pátek tam jedu zas tak doufám sem to nezakřik :-d
|
|
08.02.2012 16:00 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449078
|
|
Maja1
|
|
|
Ahojte, jsem tu poprvé. Mám C5 2.2. HDI a jak je pod - 5, tak nemůžu nastartovat. Když je teplo tak normálně. Motor točí jak blázen, baterka nová, žhaviče a a startér taky. Ani to nemá snahu chytnout. Z výfuku se vůbec nekouří, nejde tam nafta. V teple po odtahnutí naskočí normálně. CO s tím. Poraďte.Dík
Ahojte, jsem tu poprvé. Mám C5 2.2. HDI a jak je pod - 5, tak nemůžu nastartovat. Když je teplo tak normálně. Motor točí jak blázen, baterka nová, žhaviče a a startér taky. Ani to nemá snahu chytnout. Z výfuku se vůbec nekouří, nejde tam nafta. V teple po odtahnutí naskočí normálně. CO s tím. Poraďte.Dík
|
|
08.02.2012 16:07 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449085
|
|
Maja1
|
|
|
alx napsal(a): Zkusil bych se jako prvni podivat na palivovy filtr.
Ten mě dali nový,vše vyčištěné, zapoměl jsem byla kontrola i trYsek,vše ok.
Ten mě dali nový,vše vyčištěné, zapoměl jsem byla kontrola i trYsek,vše ok.
|
|
08.02.2012 16:14 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449096
|
|
.45acp
|
|
|
Trochu mimo, dle agentury JPP už v krámech začíná být nedostatek nových baterií. A kdo je ještě má, podražil až o tisícovku na kuse. Tak se snažme ještě týden vydržet se starejma a pak se snad aspoň trochu oteplí.
Trochu mimo, dle agentury JPP už v krámech začíná být nedostatek nových baterií. A kdo je ještě má, podražil až o tisícovku na kuse. Tak se snažme ještě týden vydržet se starejma a pak se snad aspoň trochu oteplí.
|
|
08.02.2012 16:16 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449098
|
|
Maja1
|
|
|
alx napsal(a): pak uz nevim, na dalku tezko soudit. Palivo je v poradku?
Palivo je v pořádku i aditiva jsem přidal, jak píšu točí ale nafta do válců nedojde
Palivo je v pořádku i aditiva jsem přidal, jak píšu točí ale nafta do válců nedojde
|
|
08.02.2012 16:19 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449100
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
To Maja1: Měl by ses trochu rozepsat. Napsat něco víc o autu, když už sis nevyplnil profil. Tzn. rok výroby, jak dlouho ho máš, kolik má asi za sebou... A pak napiš, kdy ti co kde měnili. Např. palivový filtr se nekvalitní naftou může ucpat po pár tisících km. Tak co tankuješ a kde? Potom napiš, kdy jsi tankoval a jestli dáváš aditiva. A jaký? Jestli se ti na to už někdo díval s diagnostikou.... Prostě se svěř, budeš mít větší šanci, že ti někdo poradí.
To Maja1: Měl by ses trochu rozepsat. Napsat něco víc o autu, když už sis nevyplnil profil. Tzn. rok výroby, jak dlouho ho máš, kolik má asi za sebou... A pak napiš, kdy ti co kde měnili. Např. palivový filtr se nekvalitní naftou může ucpat po pár tisících km. Tak co tankuješ a kde? Potom napiš, kdy jsi tankoval a jestli dáváš aditiva. A jaký? Jestli se ti na to už někdo díval s diagnostikou.... Prostě se svěř, budeš mít větší šanci, že ti někdo poradí.
|
|
08.02.2012 16:35 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449105
|
|
Maja1
|
|
|
Mikra napsal(a): To Maja1: Měl by ses trochu rozepsat. Napsat něco víc o autu, když už sis nevyplnil profil. Tzn. rok výroby, jak dlouho ho máš, kolik má asi za sebou... A pak napiš, kdy ti co kde měnili. Např. palivový filtr se nekvalitní naftou může ucpat po pár tisících km. Tak co tankuješ a kde? Potom napiš, kdy jsi tankoval a jestli dáváš aditiva. A jaký? Jestli se ti na to už někdo díval s diagnostikou.... Prostě se svěř, budeš mít větší šanci, že ti někdo poradí.
Tak už jsem trošku vypsal profil. Naftou to není, ta je v pořádku, zkoušel jsem tankovat na rúzných benzinkách a vše stejné.Diagnostika neukáže žádnou chybu. Fap filtr mám pryč.
Tak už jsem trošku vypsal profil. Naftou to není, ta je v pořádku, zkoušel jsem tankovat na rúzných benzinkách a vše stejné.Diagnostika neukáže žádnou chybu. Fap filtr mám pryč.
|
|
08.02.2012 17:05 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449108
|
|
jumep
|
|

|
ten kto ovlada diagnostiku je totalny magor asi, alebo ti nepovedal vsetko ... to ze to nenapise chybu neznamena ze sa diagnostikou neda prist na to co tomu je
1. pocujes ist cerpadlo v nadrzi ?
2. mal si otvoreny palivovy filter ze v akom stave realne to je?
3. pri startovani aky tlak dosiahne nafta, ak vobec nejaky
ten kto ovlada diagnostiku je totalny magor asi, alebo ti nepovedal vsetko ... to ze to nenapise chybu neznamena ze sa diagnostikou neda prist na to co tomu je
1. pocujes ist cerpadlo v nadrzi ?
2. mal si otvoreny palivovy filter ze v akom stave realne to je?
3. pri startovani aky tlak dosiahne nafta, ak vobec nejaky
|
|
08.02.2012 17:12 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449114
|
|
Roozena
|
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) | Počet příspěvků: 375 |
|

|
tak pokud nedoputuje palivo do válců, tak co pátrat po kondici podávací pumpy v nádrži a vysokotlakého čerpadla?... spíš bych to viděl na pumpu v nádrži. Vem si k ruce helpra a ať ti točí klíčkem z nulové polohy do polohy "ignition", ale nestartuje a jednak si poslechni podávací pumpu, jestli vrčí (je vzady pod sedačkami - takový velký dekl) a druhak - poslechni si u palivového filtru, zdali je slyšet, jak jím proudí nafta - takové prskání/syčení. Tahle pumpa běží vždy jen chvilku (cca 2-4 sec), takže - ty si dojdeš na místo dáš echo helprovi, ten otočí klíčkem, ty posloucháš, pumpa zmlkne, klíček do nuly, počkat cca 10-20 sec a znova.
stává se, že palivové podávací pumpy mají před finálním kolapsem období, kdy ještě fungují, ale jejich výkon je na hraně přijatelnosti a pokud je nafta trochu zatuhlá, tak už nemusí projít v dostatečném množství přez excenty v pumpě. vesměs odchází komutátor...
Btw - jaxi zjistil, že nejde nafta do vstřiků?
tak pokud nedoputuje palivo do válců, tak co pátrat po kondici podávací pumpy v nádrži a vysokotlakého čerpadla?... spíš bych to viděl na pumpu v nádrži. Vem si k ruce helpra a ať ti točí klíčkem z nulové polohy do polohy "ignition", ale nestartuje a jednak si poslechni podávací pumpu, jestli vrčí (je vzady pod sedačkami - takový velký dekl) a druhak - poslechni si u palivového filtru, zdali je slyšet, jak jím proudí nafta - takové prskání/syčení. Tahle pumpa běží vždy jen chvilku (cca 2-4 sec), takže - ty si dojdeš na místo dáš echo helprovi, ten otočí klíčkem, ty posloucháš, pumpa zmlkne, klíček do nuly, počkat cca 10-20 sec a znova.
stává se, že palivové podávací pumpy mají před finálním kolapsem období, kdy ještě fungují, ale jejich výkon je na hraně přijatelnosti a pokud je nafta trochu zatuhlá, tak už nemusí projít v dostatečném množství přez excenty v pumpě. vesměs odchází komutátor...
Btw - jaxi zjistil, že nejde nafta do vstřiků?
|
|
08.02.2012 17:17 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449120
|
|
jumep
|
|

|
Roozena napsal(a): tak pokud nedoputuje palivo do válců, tak co pátrat po kondici podávací pumpy v nádrži a vysokotlakého čerpadla?... spíš bych to viděl na pumpu v nádrži. Vem si k ruce helpra a ať ti točí klíčkem z nulové polohy do polohy "ignition", ale nestartuje a jednak si poslechni podávací pumpu, jestli vrčí (je vzady pod sedačkami - takový velký dekl) a druhak - poslechni si u palivového filtru, zdali je slyšet, jak jím proudí nafta - takové prskání/syčení. Tahle pumpa běží vždy jen chvilku (cca 2-4 sec), takže - ty si dojdeš na místo dáš echo helprovi, ten otočí klíčkem, ty posloucháš, pumpa zmlkne, klíček do nuly, počkat cca 10-20 sec a znova.
Btw - jaxi zjistil, že nejde nafta do vstřiků?
pri c5 1 a tichu v aute to krasne pocut aj bez otvarania atd.
pri c5 1 a tichu v aute to krasne pocut aj bez otvarania atd.
|
|
08.02.2012 17:18 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449121
|
|
Maja1
|
|
|
Roozena napsal(a): tak pokud nedoputuje palivo do válců, tak co pátrat po kondici podávací pumpy v nádrži a vysokotlakého čerpadla?... spíš bych to viděl na pumpu v nádrži. Vem si k ruce helpra a ať ti točí klíčkem z nulové polohy do polohy "ignition", ale nestartuje a jednak si poslechni podávací pumpu, jestli vrčí (je vzady pod sedačkami - takový velký dekl) a druhak - poslechni si u palivového filtru, zdali je slyšet, jak jím proudí nafta - takové prskání/syčení. Tahle pumpa běží vždy jen chvilku (cca 2-4 sec), takže - ty si dojdeš na místo dáš echo helprovi, ten otočí klíčkem, ty posloucháš, pumpa zmlkne, klíček do nuly, počkat cca 10-20 sec a znova.
stává se, že palivové podávací pumpy mají před finálním kolapsem období, kdy ještě fungují, ale jejich výkon je na hraně přijatelnosti a pokud je nafta trochu zatuhlá, tak už nemusí projít v dostatečném množství přez excenty v pumpě. vesměs odchází komutátor...
Btw - jaxi zjistil, že nejde nafta do vstřiků?
čerpadlo vrčí,někdy pomohlo třeba 6x otočit klíčkem a nestartovat ateprve potom start a chytlo to na drc. ted ale ne
čerpadlo vrčí,někdy pomohlo třeba 6x otočit klíčkem a nestartovat ateprve potom start a chytlo to na drc. ted ale ne
|
|
08.02.2012 17:28 -
Re: Startování v nízkých teplotách - diesel
|
2449132
|
|
jumep
|
|

|
a tie zhavice si si isty ze su ok?
a tie zhavice si si isty ze su ok?
|
|
| |
|
|