Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Problematika a funkce EGR
|< < 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 > >|
28.02.2012 21:34 - Re: Problematika a funkce EGR 2454743
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Tak EGR sa zastanem aj ja. Sice je to trochu uchylne pustat bordel spat do sania ale asi vedia preco to robia a s tym znizenim teploty to je pravda ALE egr je funkcne len v nizkozáažových režimoch kedy k vysokym teplotam nedochadza, takze na motor to teplotny vpliv nema. Pri vyssej zatazi je proste zavrety. Dnes uz jeho odpojenie alebo zapchatie plechom nieje mozne kvoli svietiacej zavade, kedze je jeho funkcia kontrolovana. Mozno by ma trapilo, ze to s nim viacej zere, a ze je tu vyssie percento poruchy a elektricke ventily sa radi kazia a stoja dost penazi a stane sa ze auto zastane a fajront. EGR by som prirovnal k tomu katalyzatoru. FAP je uz horsi podla mna..

28.02.2012 22:10 - Re: Problematika a funkce EGR 2454764
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Já už jen čekám, kdy se tu objeví vlákno o koulích. Jak jsou debilní a že bez nich by to bylo lepší. Jsme club C5. Ty mají EGRy a FAPy a mizernou "francouzskou" elektroniku Bosch a Siemens a spoustu vynálezů už od samýho počátku výroby. Teda z doby, kdy se ostatním autům o tom ani nesnilo. Většina z nás si C5 koupila proto, že za ty peníze tak vymakaný auto sotva jiný sežene. A najednou se některým asi věčným nespokojencům ty vynálezy přestávaj líbit. Tak si říkám, že přece není nic jednoduššího, než se toho křápa zbavit a koupit si něco lepšího, bez těch vynálezů. Ale pozor aby jste nezkončili u Žigulíků a Wartburgů. Protože dnes snad už všechny automobilky ty vynálezy do svých aut strkaj. A bude jich možná ještě víc. Tak nad nima přestaňte lamentovat a koukejte se na to trochu pozitivně. Můžete mít třeba dobrej pocit z toho, že nejste až tak cítit na týhle planetě. Argumenty, že jiný smrděj stonásobně víc, nemaj žádnou váhu od toho, kdo sám vědomě smrdí.


- k tomu není co dodat

28.02.2012 22:46 - Re: Problematika a funkce EGR 2454772
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
jogcar napsal(a):
Alx, to som slusne napisal
Felix - 5.7l cca
c5vyskov - no koment - pristup 10 rocneho decka.

Tak hele ty chytrolíne ekologickej až budeš jezdit za 5l na 100km jako moje stará s 303 000km 2.1TD se zaslepeným EGRem, tak začni něco povídat, ale nejdřív začni trochu přemejšlet než něco vypustíš na klávesnici.
Já těch zplodin do ovzduší vypustím méně než ty. Ty vypustíš 5,7l zplodin já 5l zplodin na 100Km. To že je tvoje auto vybavené FAPem EGRem a jinou vymožeností ještě neznamená že při tvé spotřebě paliva ty sajrajty se do ovzduší nedostanou. Něco ti zůstane ve FAPu kterej až se ti ucpe tak ho nechᚠvypláchnout a ty saze se stejně ven dostanou.
A to nemluvím o tom že výroba rádoby ekologických vozů stojí spoustu energie, materiálu a stejně po pár letech už ekologické nejsou. Rozhodně pro mě je ekologičtější když támhle nějakej vesničan má v provozu a ve vlastnictví 30let staré dieselové "piáno" s milionek km na tacháku, protože on si nekupuje každejch 5 let jinou popelnici a nepodporuje se neustále zvyšující výrobu osobních vozů a tím i větší zátěž na přírodu. Proto i já hodlám (když se mi nenaskytne "piáno") přes budoucí odpor úřadů a ekologů udržet mé úsporné XMo v provozu co nejdéle.
jogcare rozhodně to od tebe nebyl konstruktivní příspěvek. Vem si příklad z jumepa, Mikry, Hanze a jiných.

28.02.2012 22:51 - Re: Problematika a funkce EGR 2454775
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
V niečom mᚠaj pravdu ale že to tebe žere 5 to neznamena ze vypustas menej bordelu. Ale ak si spokojny to je hlavne, par ludi so zaslepenym egr a vykuchanym fapom dieru do atmosfery neurobia..

28.02.2012 23:02 - Re: Problematika a funkce EGR 2454779
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Hele to je jedno, to je fyzika a tu nepřečurá sebelepší ekolog. Mě celkem drtí, to proč se tohle vůbec vymejšlí když to kdejakej mechanik dokáže v pohodě obejít??? To jsou pak tyhle vychytávky podstatě k ničemu. Proč se ty prostředky nevrazí skutečně do něčeho co bude mít vliv???

28.02.2012 23:03 - Re: Problematika a funkce EGR 2454780
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako napr. vodik? uz vidim ako tu zacnes remcat ze na to nemas ... a co za kraviny a elektroniku do toho narvali

edit: a aby som nezabudol, PSA predstavi tusim teraz v zeneve motor s variabilnym kompresnym pomerom, co je prave vysledok nejakeho toho zmysluplneho vyvoja ... ale tiez sa ti nebude pacit, lebo je technicky hoooodne narocnejsie ako stara klasika ...

ale uz tu z toho zacina byt velky off a flame .... takze by som to uzavrel

28.02.2012 23:18 - Re: Problematika a funkce EGR 2454783
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1279

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
Panove, klidnete hormony, nebo se presunte sem .link. . Diky.

28.02.2012 23:21 - Re: Problematika a funkce EGR 2454784
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Jumepe znᚠmě přece. Já nebudu remcat do věcí které opravdu budou mít význam. (omezení letecké dopravy, chycení za koule USA, Číny a Indie aby omezili produkci skleníkových plynů atd.) Ale montហFAPu či EGRu to to je hodně pravá položka v záchraně planety.
Mᚠrecht tohle bych uzavřel a zaúkoloval Libora nebo profesorskýho aby provedli čistku.

28.02.2012 23:58 - Re: Problematika a funkce EGR 2454789
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Variabilny kompresny pomer??? to uz mal SAAB pred 20 rokmi a neujalo sa to...

29.02.2012 07:45 - Re: Problematika a funkce EGR 2454802
jogcar
Město: Poprad, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 37
99 Poslat soukromou zprávu
Felix to chytraka si odpusti. Tvoje argumenty su zalozene na tvojom usudku, ze robis dobre. Rob ako chces" vyber si z toho vraku aj motor. Alebo jazdi bez vyfuku. Nezabudni sa potom s tym chvalit jak to jede.
Nehovor mi z koho si mam brat priklad. Jumepa si ako odbornika velmi vazim, ale tie tvoje keci su fakt blud. To, ze ty si myslis, ze ke spalis 5l nafty je ekologickejsie ako nejaka c6 alebo touareg 9. Skus porozmyslat. V tabulkach tie hodnoty najdes. Uz len co sa tyka sadzi si vedla jak ta jedla.

12.03.2012 16:05 - Re: Problematika a funkce EGR 2458086
mildas
Město: Fulnek, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím pánové,mám citronka pár dní a hodilo mi to DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY,rozsvítila se kontrolka redukce znečištění.Na DIA se objevil EGR.Čtu příspěvky ale co to je,kde je umístěn a jak to vypadá.Mám C5 2006 2.0Hdi 100 kw.Poradí někdo pitomcovi,který měl prozatím jen pažouty?

12.03.2012 17:41 - Re: Problematika a funkce EGR 2458094
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
mildas napsal(a):
Zdravím pánové,mám citronka pár dní a hodilo mi to DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY,rozsvítila se kontrolka redukce znečištění.Na DIA se objevil EGR.Čtu příspěvky ale co to je,kde je umístěn a jak to vypadá.Mám C5 2006 2.0Hdi 100 kw.Poradí někdo pitomcovi,který měl prozatím jen pažouty?


Na 2L 100kw je elektronický a i když budeš vědět kde je s ním moc nepoděláš. Jestli ti hlásí diag chybu tak bude asi KO (ale to musíš zjistit v diag.) Cena je kolem 6000,- Pokud mᚠdiag jako čtečku tak můžeš vyhodit další peníze zbytečně.(je v zadu na hlavě - vede od něj taková chromová trubka asi 2cm silná)

12.03.2012 19:02 - Re: Problematika a funkce EGR 2458133
tomikku
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 308
99 Poslat soukromou zprávu
když už je tu tohle vlákno nenechá mě to a musím se zeptat.

Je ERG ventil či podobný systém instalovaný na benzínech od PSA nebo ne? konkrétně mě zajímá 2.0 100kW.

děkuji

12.03.2012 19:07 - Re: Problematika a funkce EGR 2458134
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ano, je

12.03.2012 20:02 - Re: Problematika a funkce EGR 2458140
mildas
Město: Fulnek, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
díky, je to vlevo ve směru jízdy a kabelová svorka směřuje šikmo k řidiči?
Bylo to napíchnuto u známého v servise,takže asi jistota.

14.03.2012 15:53 - Re: Problematika a funkce EGR 2458784
drobec
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 214

99 Poslat soukromou zprávu
mildas je to Citroen alebo Peugeot servis? alebo iba nejaka univerzalna citacka?

22.03.2012 22:17 - Re: Problematika a funkce EGR 2461492
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Mám dotaz, dneska jsem se bavil na emisích s technikem o EGR, protože jsem ho nedávno měnil, a on, že jsem ho mohl nechat jen vyčistit, a bylo by to třeba v pohodě. Že co když se zasekne zas tady ten po nějaké době, jestli to budu měnit furt dokola.... tak jsem pronesl, že bych tam stejně nejradši strčil kus plechu a dozvěděl jsem se, že to silně nedoporučuje, jelikož je to prý spočítaný tak, že ty spaliny, co se vrací, tak "to" ochlazují, a že mi praskne hlava tak jsem se divil, že jak můžou horký spaliny ochlazovat cokoliv, ale prej jo a nedal si říct. Nejsem tak technicky zdatnej v tomhle, takže jsem se nehádal, ale myslel jsem, že do válce jde studenej vzduch "zvenku" + tady ten kekel, co se vrací skrz EGR + palivo. Nemám plánu nic zaslepovat, zajímá mě to jen z toho důvodu, že prostě rád vim, jak to funguje Takže jestli mi někdo znalý problematiky může tohle tvrzení vyvrátit nebo potvrdit budu rád

22.03.2012 22:23 - Re: Problematika a funkce EGR 2461494
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
s tym cistenim pri EGR ktory mas ty, je to nezmysel, lebo mas elektricky EGR ktory tak nema mechanicky problem ako elektricky, zoderu sa snimace polohy

co sa tyka ohrievania a chladenia, vyfukove plyny prechadzaju cez vymenik a za studeneho motora ohrievaju vodu, za tepleho ochadzuju tieto plyny ktore idu s5 do sania

to s tym praskanim hlavy si neviem spocitat nijako ako mohlo byt myslene

22.03.2012 22:30 - Re: Problematika a funkce EGR 2461496
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za odpověď. S tím čištěním, i kdyby to šlo, nejsem toho velkej zastánce, člověk sice nějakou korunu ušetří, ale riziko, že zůstanu zas někde viset mi za to nestojí, to jsou opravy k h****. Stalo se mi na Vectře, co má přítelkyně (1.8 benzin), a kde se EGR čistí každej rok, protože už je prostě mrtvej, že v T křižovatce v zatáčce po vyšlápnutí spojky auto vyplo a dobrzdil jsem až o rantl za křižovatkou, stát tam auto, sundal jsem ho zboku... však co, to se vyčistí, a zas to chvilu pojede. Ne děkuji

22.03.2012 22:44 - Re: Problematika a funkce EGR 2461500
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Ja by som povedal, ze to cistenie mu moze pomoct pred zadretim a takym zasvinenim, ze ten ventil moze zacat prepustat aj ked je zavrety. a pocitac ma sice autoadaptaciu ale ak je toho bordelu tam uz vela tak to moze vyhodnotit ako zlu funkciu ventilu. s tym praskanim hlavy je to kravina, z vyfuku ide sice plyn ochladeny cez vymenik a pri dalsom horeni sa nedosiahne taka teplota ako pri cistom vzduchu ale egr je v prevadzke iba pri miernej zatazi. Ako nahle sa viac prida plyn tak je zavrety.

|< < 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator