| | |
28.02.2012 21:34 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454743
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Tak EGR sa zastanem aj ja. Sice je to trochu uchylne pustat bordel spat do sania ale asi vedia preco to robia a s tym znizenim teploty to je pravda ALE egr je funkcne len v nizkozáaových reimoch kedy k vysokym teplotam nedochadza, takze na motor to teplotny vpliv nema. Pri vyssej zatazi je proste zavrety. Dnes uz jeho odpojenie alebo zapchatie plechom nieje mozne kvoli svietiacej zavade, kedze je jeho funkcia kontrolovana. Mozno by ma trapilo, ze to s nim viacej zere, a ze je tu vyssie percento poruchy a elektricke ventily sa radi kazia a stoja dost penazi a stane sa ze auto zastane a fajront. EGR by som prirovnal k tomu katalyzatoru. FAP je uz horsi podla mna..
Tak EGR sa zastanem aj ja. Sice je to trochu uchylne pustat bordel spat do sania ale asi vedia preco to robia a s tym znizenim teploty to je pravda ALE egr je funkcne len v nizkozáaových reimoch kedy k vysokym teplotam nedochadza, takze na motor to teplotny vpliv nema. Pri vyssej zatazi je proste zavrety. Dnes uz jeho odpojenie alebo zapchatie plechom nieje mozne kvoli svietiacej zavade, kedze je jeho funkcia kontrolovana. Mozno by ma trapilo, ze to s nim viacej zere, a ze je tu vyssie percento poruchy a elektricke ventily sa radi kazia a stoja dost penazi a stane sa ze auto zastane a fajront. EGR by som prirovnal k tomu katalyzatoru. FAP je uz horsi podla mna..
|
|
28.02.2012 22:10 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454764
|
|
najk
|
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 1537 |
|
|
Mikra napsal(a): Já u jen čekám, kdy se tu objeví vlákno o koulích. Jak jsou debilní a e bez nich by to bylo lepí. Jsme club C5. Ty mají EGRy a FAPy a mizernou "francouzskou" elektroniku Bosch a Siemens a spoustu vynálezů u od samýho počátku výroby. Teda z doby, kdy se ostatním autům o tom ani nesnilo. Větina z nás si C5 koupila proto, e za ty peníze tak vymakaný auto sotva jiný seene. A najednou se některým asi věčným nespokojencům ty vynálezy přestávaj líbit. Tak si říkám, e přece není nic jednoduího, ne se toho křápa zbavit a koupit si něco lepího, bez těch vynálezů. Ale pozor aby jste nezkončili u igulíků a Wartburgů. Protoe dnes snad u vechny automobilky ty vynálezy do svých aut strkaj. A bude jich moná jetě víc. Tak nad nima přestaňte lamentovat a koukejte se na to trochu pozitivně. Můete mít třeba dobrej pocit z toho, e nejste a tak cítit na týhle planetě. Argumenty, e jiný smrděj stonásobně víc, nemaj ádnou váhu od toho, kdo sám vědomě smrdí.
- k tomu není co dodat
:palec - k tomu není co dodat ;-)
|
|
28.02.2012 22:46 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454772
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
jogcar napsal(a): Alx, to som slusne napisal
Felix - 5.7l cca
c5vyskov - no koment - pristup 10 rocneho decka.
Tak hele ty chytrolíne ekologickej a bude jezdit za 5l na 100km jako moje stará s 303 000km 2.1TD se zaslepeným EGRem, tak začni něco povídat, ale nejdřív začni trochu přemejlet ne něco vypustí na klávesnici.
Já těch zplodin do ovzduí vypustím méně ne ty. Ty vypustí 5,7l zplodin já 5l zplodin na 100Km. To e je tvoje auto vybavené FAPem EGRem a jinou vymoeností jetě neznamená e při tvé spotřebě paliva ty sajrajty se do ovzduí nedostanou. Něco ti zůstane ve FAPu kterej a se ti ucpe tak ho nechá vypláchnout a ty saze se stejně ven dostanou.
A to nemluvím o tom e výroba rádoby ekologických vozů stojí spoustu energie, materiálu a stejně po pár letech u ekologické nejsou. Rozhodně pro mě je ekologičtějí kdy támhle nějakej vesničan má v provozu a ve vlastnictví 30let staré dieselové "piáno" s milionek km na tacháku, protoe on si nekupuje kadejch 5 let jinou popelnici a nepodporuje se neustále zvyující výrobu osobních vozů a tím i větí zátě na přírodu. Proto i já hodlám (kdy se mi nenaskytne "piáno") přes budoucí odpor úřadů a ekologů udret mé úsporné XMo v provozu co nejdéle.
jogcare rozhodně to od tebe nebyl konstruktivní příspěvek. Vem si příklad z jumepa, Mikry, Hanze a jiných.
Tak hele ty chytrolíne ekologickej a bude jezdit za 5l na 100km jako moje stará s 303 000km 2.1TD se zaslepeným EGRem, tak začni něco povídat, ale nejdřív začni trochu přemejlet ne něco vypustí na klávesnici.
Já těch zplodin do ovzduí vypustím méně ne ty. ;-) Ty vypustí 5,7l zplodin já 5l zplodin na 100Km. To e je tvoje auto vybavené FAPem EGRem a jinou vymoeností jetě neznamená e při tvé spotřebě paliva ty sajrajty se do ovzduí nedostanou. Něco ti zůstane ve FAPu kterej a se ti ucpe tak ho nechá vypláchnout a ty saze se stejně ven dostanou.
A to nemluvím o tom e výroba rádoby ekologických vozů stojí spoustu energie, materiálu a stejně po pár letech u ekologické nejsou. Rozhodně pro mě je ekologičtějí kdy támhle nějakej vesničan má v provozu a ve vlastnictví 30let staré dieselové "piáno" s milionek km na tacháku, protoe on si nekupuje kadejch 5 let jinou popelnici a nepodporuje se neustále zvyující výrobu osobních vozů a tím i větí zátě na přírodu. Proto i já hodlám (kdy se mi nenaskytne "piáno") přes budoucí odpor úřadů a ekologů udret mé úsporné XMo v provozu co nejdéle.
jogcare rozhodně to od tebe nebyl konstruktivní příspěvek. :-)Vem si příklad z jumepa, Mikry, Hanze a jiných. ;-)
|
|
28.02.2012 22:51 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454775
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
V niečom má aj pravdu ale e to tebe ere 5 to neznamena ze vypustas menej bordelu. Ale ak si spokojny to je hlavne, par ludi so zaslepenym egr a vykuchanym fapom dieru do atmosfery neurobia..
V niečom má aj pravdu ale e to tebe ere 5 to neznamena ze vypustas menej bordelu. Ale ak si spokojny to je hlavne, par ludi so zaslepenym egr a vykuchanym fapom dieru do atmosfery neurobia..
|
|
28.02.2012 23:02 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454779
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Hele to je jedno, to je fyzika a tu nepřečurá sebelepí ekolog. Mě celkem drtí, to proč se tohle vůbec vymejlí kdy to kdejakej mechanik dokáe v pohodě obejít??? To jsou pak tyhle vychytávky podstatě k ničemu. Proč se ty prostředky nevrazí skutečně do něčeho co bude mít vliv???
Hele to je jedno, to je fyzika a tu nepřečurá sebelepí ekolog. ;-) Mě celkem drtí, to proč se tohle vůbec vymejlí kdy to kdejakej mechanik dokáe v pohodě obejít??? To jsou pak tyhle vychytávky podstatě k ničemu. Proč se ty prostředky nevrazí skutečně do něčeho co bude mít vliv??? ;-)
|
|
28.02.2012 23:03 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454780
|
|
jumep
|
|
|
ako napr. vodik? uz vidim ako tu zacnes remcat ze na to nemas ... a co za kraviny a elektroniku do toho narvali
edit: a aby som nezabudol, PSA predstavi tusim teraz v zeneve motor s variabilnym kompresnym pomerom, co je prave vysledok nejakeho toho zmysluplneho vyvoja ... ale tiez sa ti nebude pacit, lebo je technicky hoooodne narocnejsie ako stara klasika ...
ale uz tu z toho zacina byt velky off a flame .... takze by som to uzavrel
ako napr. vodik? uz vidim ako tu zacnes remcat ze na to nemas ... a co za kraviny a elektroniku do toho narvali
edit: a aby som nezabudol, PSA predstavi tusim teraz v zeneve motor s variabilnym kompresnym pomerom, co je prave vysledok nejakeho toho zmysluplneho vyvoja ... ale tiez sa ti nebude pacit, lebo je technicky hoooodne narocnejsie ako stara klasika ...
ale uz tu z toho zacina byt velky off a flame .... takze by som to uzavrel
|
|
28.02.2012 23:18 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454783
|
|
alx
|
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 1278 |
|
|
Panove, klidnete hormony, nebo se presunte sem .link. . Diky.
Panove, klidnete hormony, nebo se presunte sem http://www.c5club.cz/diskuze/vseobecna-ne-technicka-diskuze/2371318-offline-chat-netechnicka-nezavazna-i-nevazana-diskuze/ . Diky.
|
|
28.02.2012 23:21 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454784
|
|
felix81
|
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kw | Počet příspěvků: 292 |
|
|
Jumepe zná mě přece. Já nebudu remcat do věcí které opravdu budou mít význam. (omezení letecké dopravy, chycení za koule USA, Číny a Indie aby omezili produkci skleníkových plynů atd.) Ale montá FAPu či EGRu to to je hodně pravá poloka v záchraně planety.
Má recht tohle bych uzavřel a zaúkoloval Libora nebo profesorskýho aby provedli čistku.
Jumepe zná mě přece. ;-) Já nebudu remcat do věcí které opravdu budou mít význam. (omezení letecké dopravy, chycení za koule USA, Číny a Indie aby omezili produkci skleníkových plynů atd.) Ale montá FAPu či EGRu to to je hodně pravá poloka v záchraně planety.
Má recht tohle bych uzavřel a zaúkoloval Libora nebo profesorskýho aby provedli čistku. ;-)
|
|
28.02.2012 23:58 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454789
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Variabilny kompresny pomer??? to uz mal SAAB pred 20 rokmi a neujalo sa to...
Variabilny kompresny pomer??? to uz mal SAAB pred 20 rokmi a neujalo sa to...
|
|
29.02.2012 07:45 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2454802
|
|
jogcar
|
Město: Poprad, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 37 |
|
|
Felix to chytraka si odpusti. Tvoje argumenty su zalozene na tvojom usudku, ze robis dobre. Rob ako chces" vyber si z toho vraku aj motor. Alebo jazdi bez vyfuku. Nezabudni sa potom s tym chvalit jak to jede.
Nehovor mi z koho si mam brat priklad. Jumepa si ako odbornika velmi vazim, ale tie tvoje keci su fakt blud. To, ze ty si myslis, ze ke spalis 5l nafty je ekologickejsie ako nejaka c6 alebo touareg 9. Skus porozmyslat. V tabulkach tie hodnoty najdes. Uz len co sa tyka sadzi si vedla jak ta jedla.
Felix to chytraka si odpusti. Tvoje argumenty su zalozene na tvojom usudku, ze robis dobre. Rob ako chces" vyber si z toho vraku aj motor. Alebo jazdi bez vyfuku. Nezabudni sa potom s tym chvalit jak to jede.
Nehovor mi z koho si mam brat priklad. Jumep:-)a si ako odbornika velmi vazim, ale tie tvoje keci su fakt blud. To, ze ty si myslis, ze ke spalis 5l nafty je ekologickejsie ako nejaka c6 alebo touareg 9. Skus porozmyslat. V tabulkach tie hodnoty najdes. Uz len co sa tyka sadzi si vedla jak ta jedla.
|
|
12.03.2012 16:05 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2458086
|
|
mildas
|
Město: Fulnek, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 2 |
|
|
Zdravím pánové,mám citronka pár dní a hodilo mi to DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY,rozsvítila se kontrolka redukce znečitění.Na DIA se objevil EGR.Čtu příspěvky ale co to je,kde je umístěn a jak to vypadá.Mám C5 2006 2.0Hdi 100 kw.Poradí někdo pitomcovi,který měl prozatím jen paouty?
Zdravím pánové,mám citronka pár dní a hodilo mi to DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY,rozsvítila se kontrolka redukce znečitění.Na DIA se objevil EGR.Čtu příspěvky ale co to je,kde je umístěn a jak to vypadá.Mám C5 2006 2.0Hdi 100 kw.Poradí někdo pitomcovi,který měl prozatím jen paouty?
|
|
12.03.2012 19:02 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2458133
|
|
tomikku
|
Město: Havířov, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v SX | Počet příspěvků: 308 |
|
|
kdy u je tu tohle vlákno nenechá mě to a musím se zeptat.
Je ERG ventil či podobný systém instalovaný na benzínech od PSA nebo ne? konkrétně mě zajímá 2.0 100kW.
děkuji
kdy u je tu tohle vlákno nenechá mě to a musím se zeptat.
Je ERG ventil či podobný systém instalovaný na benzínech od PSA nebo ne? konkrétně mě zajímá 2.0 100kW.
děkuji;-)
|
|
12.03.2012 19:07 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2458134
|
|
jumep
|
|
|
ano, je
ano, je
|
|
12.03.2012 20:02 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2458140
|
|
mildas
|
Město: Fulnek, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 2 |
|
|
díky, je to vlevo ve směru jízdy a kabelová svorka směřuje ikmo k řidiči?
Bylo to napíchnuto u známého v servise,take asi jistota.
díky, je to vlevo ve směru jízdy a kabelová svorka směřuje ikmo k řidiči?
Bylo to napíchnuto u známého v servise,take asi jistota.:-((((
|
|
14.03.2012 15:53 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2458784
|
|
drobec
|
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 214 |
|
|
mildas je to Citroen alebo Peugeot servis? alebo iba nejaka univerzalna citacka?
mildas je to Citroen alebo Peugeot servis? alebo iba nejaka univerzalna citacka?
|
|
22.03.2012 22:17 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2461492
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Mám dotaz, dneska jsem se bavil na emisích s technikem o EGR, protoe jsem ho nedávno měnil, a on, e jsem ho mohl nechat jen vyčistit, a bylo by to třeba v pohodě. e co kdy se zasekne zas tady ten po nějaké době, jestli to budu měnit furt dokola.... tak jsem pronesl, e bych tam stejně nejradi strčil kus plechu a dozvěděl jsem se, e to silně nedoporučuje, jeliko je to prý spočítaný tak, e ty spaliny, co se vrací, tak "to" ochlazují, a e mi praskne hlava tak jsem se divil, e jak můou horký spaliny ochlazovat cokoliv, ale prej jo a nedal si říct. Nejsem tak technicky zdatnej v tomhle, take jsem se nehádal, ale myslel jsem, e do válce jde studenej vzduch "zvenku" + tady ten kekel, co se vrací skrz EGR + palivo. Nemám plánu nic zaslepovat, zajímá mě to jen z toho důvodu, e prostě rád vim, jak to funguje Take jestli mi někdo znalý problematiky můe tohle tvrzení vyvrátit nebo potvrdit budu rád
Mám dotaz, dneska jsem se bavil na emisích s technikem o EGR, protoe jsem ho nedávno měnil, a on, e jsem ho mohl nechat jen vyčistit, a bylo by to třeba v pohodě. e co kdy se zasekne zas tady ten po nějaké době, jestli to budu měnit furt dokola.... tak jsem pronesl, e bych tam stejně nejradi strčil kus plechu :-p a dozvěděl jsem se, e to silně nedoporučuje, jeliko je to prý spočítaný tak, e ty spaliny, co se vrací, tak "to" ochlazují, a e mi praskne hlava :-o tak jsem se divil, e jak můou horký spaliny ochlazovat cokoliv, ale prej jo a nedal si říct. Nejsem tak technicky zdatnej v tomhle, take jsem se nehádal, ale myslel jsem, e do válce jde studenej vzduch "zvenku" + tady ten kekel, co se vrací skrz EGR + palivo. Nemám plánu nic zaslepovat, zajímá mě to jen z toho důvodu, e prostě rád vim, jak to funguje :-p Take jestli mi někdo znalý problematiky můe tohle tvrzení vyvrátit nebo potvrdit budu rád :)
|
|
22.03.2012 22:23 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2461494
|
|
jumep
|
|
|
s tym cistenim pri EGR ktory mas ty, je to nezmysel, lebo mas elektricky EGR ktory tak nema mechanicky problem ako elektricky, zoderu sa snimace polohy
co sa tyka ohrievania a chladenia, vyfukove plyny prechadzaju cez vymenik a za studeneho motora ohrievaju vodu, za tepleho ochadzuju tieto plyny ktore idu s5 do sania
to s tym praskanim hlavy si neviem spocitat nijako ako mohlo byt myslene
s tym cistenim pri EGR ktory mas ty, je to nezmysel, lebo mas elektricky EGR ktory tak nema mechanicky problem ako elektricky, zoderu sa snimace polohy
co sa tyka ohrievania a chladenia, vyfukove plyny prechadzaju cez vymenik a za studeneho motora ohrievaju vodu, za tepleho ochadzuju tieto plyny ktore idu s5 do sania
to s tym praskanim hlavy si neviem spocitat nijako ako mohlo byt myslene
|
|
22.03.2012 22:30 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2461496
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Díky za odpověď. S tím čitěním, i kdyby to lo, nejsem toho velkej zastánce, člověk sice nějakou korunu uetří, ale riziko, e zůstanu zas někde viset mi za to nestojí, to jsou opravy k h****. Stalo se mi na Vectře, co má přítelkyně (1.8 benzin), a kde se EGR čistí kadej rok, protoe u je prostě mrtvej, e v T křiovatce v zatáčce po vylápnutí spojky auto vyplo a dobrzdil jsem a o rantl za křiovatkou, stát tam auto, sundal jsem ho zboku... vak co, to se vyčistí, a zas to chvilu pojede. Ne děkuji
Díky za odpověď. S tím čitěním, i kdyby to lo, nejsem toho velkej zastánce, člověk sice nějakou korunu uetří, ale riziko, e zůstanu zas někde viset mi za to nestojí, to jsou opravy k h****. Stalo se mi na Vectře, co má přítelkyně (1.8 benzin), a kde se EGR čistí kadej rok, protoe u je prostě mrtvej, e v T křiovatce v zatáčce po vylápnutí spojky auto vyplo a dobrzdil jsem a o rantl za křiovatkou, stát tam auto, sundal jsem ho zboku... vak co, to se vyčistí, a zas to chvilu pojede. Ne děkuji
|
|
22.03.2012 22:44 -
Re: Problematika a funkce EGR
|
2461500
|
|
zhrado
|
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 767 |
|
|
Ja by som povedal, ze to cistenie mu moze pomoct pred zadretim a takym zasvinenim, ze ten ventil moze zacat prepustat aj ked je zavrety. a pocitac ma sice autoadaptaciu ale ak je toho bordelu tam uz vela tak to moze vyhodnotit ako zlu funkciu ventilu. s tym praskanim hlavy je to kravina, z vyfuku ide sice plyn ochladeny cez vymenik a pri dalsom horeni sa nedosiahne taka teplota ako pri cistom vzduchu ale egr je v prevadzke iba pri miernej zatazi. Ako nahle sa viac prida plyn tak je zavrety.
Ja by som povedal, ze to cistenie mu moze pomoct pred zadretim a takym zasvinenim, ze ten ventil moze zacat prepustat aj ked je zavrety. a pocitac ma sice autoadaptaciu ale ak je toho bordelu tam uz vela tak to moze vyhodnotit ako zlu funkciu ventilu. s tym praskanim hlavy je to kravina, z vyfuku ide sice plyn ochladeny cez vymenik a pri dalsom horeni sa nedosiahne taka teplota ako pri cistom vzduchu ale egr je v prevadzke iba pri miernej zatazi. Ako nahle sa viac prida plyn tak je zavrety.
|
|
| |
|
|