Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Problematika a funkce EGR
|< < 1 2 3 4 5 ... 10 > >|
11.01.2012 23:38 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439840
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
No teď mám mezi regeneracema 650km - to byl ale ten EGR polofunkční. Tak sázka, že příští regenerace bude minimálně 750km

edit: Auto je 2006. Právě rychlost ohřátí mi připadá stejná, kolem 5km to topí. Jestli to bylo předtím po 4km to neřeším. Diagnostika je bez chyb (krom funkce hifi zesilovače...).

11.01.2012 23:41 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439846
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To klidně může být i 850km. To nezáleží jen na EGRu. Hlavně na stylu jízdy. Taky můžeš popojíždět po městě a budeš regenerovat na 400km, EGR ne EGR.

11.01.2012 23:50 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439848
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
To je pravda... Ale to je teď můj režim, samý studený starty, město, sem tam 50km dálnice, horší to být nemůže. Tak kdyby to po zaslepení kleslo na 400, bude za to moct ten EGR. Uvidíme. Každopádně pořád je v záloze fap off

11.01.2012 23:54 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439849
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ty jsi neuvěřitelnej provokatér. Docela by mě zajímalo, jak by ses tvářil, kdybys měl auto nový, v záruce se ti pos..l EGR nebo ucpal FAP a servis by ti to zaslepil a vypáral. Jako normální způsob opravy. Jak by se ti to líbilo? Skoro mi je jasný, že odpovíš, že bys to přivítal, ale myslím si, že by sis to nenechal líbit a požadoval bys opravdovou opravu. V záruce, teda zadara.

11.01.2012 23:55 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439851
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No já jezdím 90% město a průměr regenerací mám kolem 900km - kolik je od čištění FAP nevím najel jsem stím asi 30tkm. A po každé regeneraci tam zůstane cerin a ten snižuje (zmenšuje)účinnost FAPU(zmenšuje jeho kapacitu)proto se zkracují vzdálenosti mezi regeneracemi.Pokud to bude víc kouřit zvedne se dlouhodobá spotřeba kvůli regeneracím.

12.01.2012 00:06 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439852
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
To otázka. Každopádně ten EGR se dával nový před necelýma 2 rokama, tj. asi je v záruce. A vůbec mě nenapadlo ho reklamovat, tím bych všechno jenom oddálil. Tobě se to prosazuje ekologii, kdyžmᚠEGR v pořádku. Ale až dᚠ6000 za nový a po 2 letech bude ko (ne ucpaný, spíš elektricky), auto ti kvůli tomu bude žrát o 2l víc, nepojede, tak se taky zamyslíš jestli takovou věc nevyhodit.

Edit: na FAPu mám najeto cca 40tisíc, dával se nový (ne čištěný). Vstřiky jsou snad ok, jediná závada mohl být ten EGR. Ale na 900km jsem myslím nebyl nikdy

12.01.2012 00:16 - Re: Chvilková ztráta výkonu (cukání) 2439853
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Já ale celou dobu nepíšu o ekologii. Já píšu o opravě auta. A odpojování nefunkčních součástí neuznávám. To podle mě není oprava. Jsem dost lakomej a nemajetnej a nevím, co si budu moct dovolit, až se takovej problém objeví, ale myslím si, že to řešení, který jsi zvolil ty, sám bez odborný pomoci a potřebných znalostí, tak to si já nevyberu. Alespoň pokus u někoho, kdo se v tom vyzná a teprve potom radikální řez, to už by se dalo spíš pochopit. Ale takhle si myslím, že jsi možná krátkodobě vyřešil momentální problém, ale pravděpodobně sis zadělal na další. A může to celý vést k řetězení problémů. Třeba ne, ale třeba jo. Já nejsem ten, kdo to dokáže zodpovědět, ale těch odborníků jsi tu dnes měl víc a myslím že ani jeden z nich tě nepřesvědčil. Asi nechceš slyšet. Co dodat? Tvoje věc.

12.01.2012 00:38 - Re: Problematika a funkce EGR 2439857
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
Tiez mi je divne, ze mu nevypisuje EGR aspon do prechodnej zavady. Ono je to dost citlive, kvoli tym emisiam. A aj to je zaujimave ze mu to nepise vela vzduchu ked uz to EGR zaslepil. Uz 2,2 to pise, este stara 2.0 daku kontrolu EGR nema a ani nepise ak sa odpoji. Ale 1,6 je uz citliva na to.
Uvidis, ked pobehas co to bude robit.. Kazdopadne ak das FAP off, EGR off, pevny zotrvak, kvalitny olej meneny po 10tis, budes dost aditivovat naftu a nebudes to tocit tak mozno z tej 1,6 bude ako tak spolahlivy motor

12.01.2012 08:00 - Re: Problematika a funkce EGR 2439865
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Z principu - pokud je EGR K.O. a zůstal zablokován v poze "OPEN", pak je rozhodně lepší řešení jej zaslepit, pokud se uživatel nerozhodne pro výměnu, což je vzhledem k ceně a možným problémů do budoucna vcelku pochopitelné. V tomto režimu totiž m otor produkuje tolik CO2 a sazí, že si to steží dovede představit i paní Kateřina v horrorvém snu. Navíc právě tento stav vede k zadělání na nemalé problémy v podobě zanesení výfukévé cesty, turba, případně FAPu (je-li) Motor dostává kouř, přehřívá se spalovací prostor a řere vlastní srágory... Pokud je EGR K.O. a zůstal v poze "CLOSE" - a diagnostika to nepozná, tak to nepozná ani uřivatel a klidně s tim může jezdit leta, aniž by něco poznal, páč na emisích se to opravdu, ale opravdu nijak neprojeví, nebo metodika měření z principu měří exhalace za podmínek, kdy je EGR programově "CLOSE". asi tak... Opět podotýkám - můj názor, nikoli dogma...
A opět podotýkám - je to technická diskuze, nikoli filosoficko-politicky osobní... to jen na okraj, aby se to nemuselo zase mazat...

12.01.2012 10:00 - Re: Problematika a funkce EGR 2439879
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
No nevim jak motorů HDI ale u mého starého předkomůrkového ropáčku zaslepení EGRu jen a jen prospělo. Déle mi vydrží olej nezčernalý, sání je čisté, spotřeba nepatrně nižší, výkon malinko lepší. To jsou pozitiva.
Negativa: asi malinko horší emise což mě žíly netrhá (ale nikdy jsem je neměřil tak to objektivně neposoudím) . Viditelně ze mě nejdou černé oblaky dýmu jako z některých nových chrochtávek a to mě stačí. Takže u starého diesela jsou hlavně pozitiva.
U nových motorů bych se odpojení EGRu dost bál neb tam vše řídí ECU a to je špatně.
V dohledné době plánuji odpojení hadice přefuku z motorového prostoru a vyvedení pod auto tak jako to mají staré dobré tatry. Tím odpadne další zasírání sání, ubude tlak v motorovém prostoru a bude čistší spalování.

12.01.2012 10:48 - Re: Problematika a funkce EGR 2439882
duff74
Město: Holešov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SXPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
Z principu - pokud je EGR K.O. a zůstal zablokován v poze "OPEN", pak je rozhodně lepší řešení jej zaslepit, pokud se uživatel nerozhodne pro výměnu, což je vzhledem k ceně a možným problémů do budoucna vcelku pochopitelné. V tomto režimu totiž m otor produkuje tolik CO2 a sazí, že si to steží dovede představit i paní Kateřina v horrorvém snu. Navíc právě tento stav vede k zadělání na nemalé problémy v podobě zanesení výfukévé cesty, turba, případně FAPu (je-li) Motor dostává kouř, přehřívá se spalovací prostor a řere vlastní srágory... Pokud je EGR K.O. a zůstal v poze "CLOSE" - a diagnostika to nepozná, tak to nepozná ani uřivatel a klidně s tim může jezdit leta, aniž by něco poznal, páč na emisích se to opravdu, ale opravdu nijak neprojeví, nebo metodika měření z principu měří exhalace za podmínek, kdy je EGR programově "CLOSE". asi tak... Opět podotýkám - můj názor, nikoli dogma...
A opět podotýkám - je to technická diskuze, nikoli filosoficko-politicky osobní... to jen na okraj, aby se to nemuselo zase mazat...

Nevím jak na Citroenu, ale třeba u Zafiry bylo k zaslepení EGR nutné aby byl funkční, tzn. že nesměl být zaseklý v jakékoliv poloze. Vyčistil se, normálně se zavíral, otvíral, jen bylo záslepkou zabráněno aby přes něj chodili spaliny, tudíž se nezanášel a vydržel věky. Pokud se zaslepil mrtvý EGR házelo to chybu, protože ECU poznala, že se pod napětím nehýbe. Takže ti kdo měli EGR KO si sehnali nový funkční a záslepku si vyrobili, nebo si ji koupili orig. u Opla.

12.01.2012 11:16 - Re: Problematika a funkce EGR 2439884
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
To Duff74:
No jasně... ani mě nenapadlo, že by to někdo zatíp na hadičce, nebo odpojil solenoid... Musí se vyrobit podložka (blinda) na přírubu - ideálně z 1mm nerezu a EGR necht docela normálně připojený do systému. jinak samozřejmě nastane peklo stan faultů od ECU... Ale dobrej comment... bez pochyby by se našlo pár jednců, co by to pořešili metodou nejmenšího odporu a pak by se divili...
BTW - v případě moderních HDI nemám signály o tom, že by takto zaslepený EGR nějak ovlivňoval spalovací proces a ECU to jakkoliv komentovala.
Z důvodu nefunkčnosti jsem jej takto zatíp kdysi na Xantii HDI 80kW a rozhodně se zlepšila reakce na plyn, zmizely mrtvolné stavy při rozjezdech a klesla spotřeba.

12.01.2012 11:40 - Re: Problematika a funkce EGR 2439886
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
99 Poslat soukromou zprávu
hdi v xantii nieje moderné hdi.

12.01.2012 12:15 - Re: Problematika a funkce EGR 2439889
Brzda
Město: 739 36 Kaňovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 152

99 Poslat soukromou zprávu
FAP naštěstí nemám, ale EGR mě na autě s.re asi nejvíc. Po první výměně jsem za necelý rok najezdil asi 20t km a zůstal jsem stát na dálnici znovu kvůli EGR - na rok starém kuse upadlo sedlo ventilu ( .link. ) Vzhledem k tomu že 6t je docela dost peněz, doufám, že mě to za necelej rok nečeká znovu.....

12.01.2012 13:33 - Re: Problematika a funkce EGR 2439894
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
hdi v xantii nieje moderné hdi.

ano... ve větě je použito slovo "Kdysi", což znamená, před hodně dlouhou dobou (alespoň tak to chápu já), čili postrádám logickou propojku ke komentáři, že HDI v Xantii není moderní HDI... nicméně - polopatě - Xantii jsem uvedl, jako případ, kterak se projevil zásah na EGR...

12.01.2012 21:03 - Re: Problematika a funkce EGR 2439970
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pri RHZ a 4HX (2.0 a 2.2) starom
vaha pri zatvorenom EGR ukazuje prietok okolo +-500
pri otvorenom a cistom potrubi od EGR to vyladi na +-290

podla tohoto udaju vie ze je otvoreny a vsetko je OK, dokonca RHY xsara picasso pisala zavadu EGR
novy motor potom uz aj vie presnu polohu otvorenia EGR (aspon by mal vediet) a vie vyhodnotit este viac chybu napr. vahy vzduchu ...

12.01.2012 21:55 - Re: Problematika a funkce EGR 2439996
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
No Citroen k tomu píše toto:
1°) Au delà de 1 à 6 mn (suivant le système) de fonctionnement au ralenti, le CMM supprime
la fonction EGR ! Une simple variation de régime permet de revenir en phase EGR.
2°) La consigne de débit d'air, hors zone EGR, sur certain soft calculateur, correspond
toujours à une valeur "avec EGR". Le débit d'air mesuré ne suit pas la consigne. Cette
constatation est normale !
Teď kdyby to ještě někdo dovedl přeložit...

12.01.2012 22:09 - Re: Problematika a funkce EGR 2439997
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Není nic jednoduššího . Google to umí.

1) Ve výše uvedených 1 až 6 minut (v závislosti na systému), které pracují při volnoběhu, odstraňte CMM
EGR funkce! Jednoduchá změna jídelníčku může jít EGR fáze.
2) nastavit proudění vzduchu, EGR zóny na některých počítačových programů, je
vždy hodnotu "s EGR."Měření průtoku vzduchu není postupujte podle pokynů. to
nález je normální!

Tak už je ti to jasný?

12.01.2012 22:41 - Re: Problematika a funkce EGR 2440009
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
K tomu jsem se dostal taky. Jak ale změnit ten jídelníček?

EGR jde nejspíš odstavit i elektricky, aspoň tak jsem to pochopil z žabožroutí příručky. Je v ní přiložený obrázek.
Požadovaný průtok vzduchu 239, měřený 576, tak jak říká Jumep. Ale přesto je požadavek na otevření EGR 0% Takže podle všeho na tomhle obrázku mají EGR odstavený softwarově.

Přílohy:
egr.JPG ( 32346b ) -

12.01.2012 22:45 - Re: Problematika a funkce EGR 2440015
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak sa nedostavi efekt znizenia prietoku vzduchu, automaticky to vypne otvaranie ventilu a hodi chybu

|< < 1 2 3 4 5 ... 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator