| | |
19.02.2013 22:38 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549720
|
|
milo
|
Město: Nova Dubnica, Auto: Peugeot 406 cupe 2L | Počet příspěvků: 5 |
|
|
no skusim to teda vymeni a bude teplejie zatiaž Ďík .Uvidím v jakom stave bude ten olej či ho vôbec niekdo u menil podža oleja snáď vyčítam čo môem od toho čaka auto bude ma pomaly 200 000km tie mam obavy .Správa sa to podobne jako to opísal Zaborák.
no skusim to teda vymeni a bude teplejie zatiaž Ďík .Uvidím v jakom stave bude ten olej či ho vôbec niekdo u menil podža oleja snáď vyčítam čo môem od toho čaka auto bude ma pomaly 200 000km tie mam obavy .Správa sa to podobne jako to opísal Zaborák.
|
|
20.02.2013 00:02 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549728
|
|
bobe
|
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 161 |
|
|
200000Km zase není moc na tuto převodovku. Samozřejmě to platí pokud se ten olej měnil
Znám převodovku AL4 která má dnes najeto přes 400000Km a pořád je v dobré kondici.
A pozor, větinou po městě.
Nejlepí způsob kontroly stavu převodovky je vypustit olej a čichnout si k němu.
Pokud smrdí po spálenině, je to blbý ale ne konečná. V kaém případě tě čeká výměna oleje.
Postup:
1) vypustit olej - cca 3,5l (nespoléhat se na mnoství)
2) doplnit nový olej (radi více ne si vypustil), nastartovat a přes diagnostiku kontrolovat teplotu oleje;
po dosaení teploty 60°C a zařazení postupně vech předvoleb AP, vyroubovat kontrolní roub a nechat
vytéct přebytek oleje. Přebytek znamená kdy to teče proudem a ne různě stříkáním. Nezapomeňte e
e se součásti převodovky pořád točí. (Dělá se to toti při nastartovaném motoru)
3) po najetí cca 5000Km tuto proceduru opakovat. V kadém případě u po první výměně oleje se musí
dostavit znatelné zlepení.
V případě e se zlepení nedostaví, rozebrat hydroblok na převodovce a pořádně vyčistit od usazenin.
Tady si dovolím upozornit na jednu základní věc. Pokud vyroubuji jakoukoliv regulační část na hydrobloku,
VDY si zapíu kolik otáček jsem potřeboval ne se roub uvolnil!!
Nakonec jak se to tady ji psalo, upravit počítadlo oleje a na to potřebuje v kadém případě diagnostiku.
Tak hrrr se do práce a nezapomeň e auto musí být vdy bezpodmínečně v co nepřesnějí vodorovné poloze.
200000Km zase není moc na tuto převodovku. Samozřejmě to platí pokud se ten olej měnil :-)
Znám převodovku AL4 která má dnes najeto přes 400000Km a pořád je v dobré kondici.
A pozor, větinou po městě. :-)
Nejlepí způsob kontroly stavu převodovky je vypustit olej a čichnout si k němu.
Pokud smrdí po spálenině, je to blbý ale ne konečná. V kaém případě tě čeká výměna oleje.
Postup:
1) vypustit olej - cca 3,5l (nespoléhat se na mnoství)
2) doplnit nový olej (radi více ne si vypustil), nastartovat a přes diagnostiku kontrolovat teplotu oleje;
po dosaení teploty 60°C a zařazení postupně vech předvoleb AP, vyroubovat kontrolní roub a nechat
vytéct přebytek oleje. Přebytek znamená kdy to teče proudem a ne různě stříkáním. Nezapomeňte e
e se součásti převodovky pořád točí. (Dělá se to toti při nastartovaném motoru)
3) po najetí cca 5000Km tuto proceduru opakovat. V kadém případě u po první výměně oleje se musí
dostavit znatelné zlepení.
V případě e se zlepení nedostaví, rozebrat hydroblok na převodovce a pořádně vyčistit od usazenin.
Tady si dovolím upozornit na jednu základní věc. Pokud vyroubuji jakoukoliv regulační část na hydrobloku,
VDY si zapíu kolik otáček jsem potřeboval ne se roub uvolnil!!
Nakonec jak se to tady ji psalo, upravit počítadlo oleje a na to potřebuje v kadém případě diagnostiku.
Tak hrrr se do práce :-):-) a nezapomeň e auto musí být vdy bezpodmínečně v co nepřesnějí vodorovné poloze.
|
|
20.02.2013 06:44 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2549776
|
|
jruze
|
|
|
bobe napsal(a): 200000Km zase není moc na tuto převodovku. Samozřejmě to platí pokud se ten olej měnil
Znám převodovku AL4 která má dnes najeto přes 400000Km a pořád je v dobré kondici.
A pozor, větinou po městě.
Nejlepí způsob kontroly stavu převodovky je vypustit olej a čichnout si k němu.
Pokud smrdí po spálenině, je to blbý ale ne konečná. V kaém případě tě čeká výměna oleje.
Postup:
1) vypustit olej - cca 3,5l (nespoléhat se na mnoství)
2) doplnit nový olej (radi více ne si vypustil), nastartovat a přes diagnostiku kontrolovat teplotu oleje;
po dosaení teploty 60°C a zařazení postupně vech předvoleb AP, vyroubovat kontrolní roub a nechat
vytéct přebytek oleje. Přebytek znamená kdy to teče proudem a ne různě stříkáním. Nezapomeňte e
e se součásti převodovky pořád točí. (Dělá se to toti při nastartovaném motoru)
3) po najetí cca 5000Km tuto proceduru opakovat. V kadém případě u po první výměně oleje se musí
dostavit znatelné zlepení.
V případě e se zlepení nedostaví, rozebrat hydroblok na převodovce a pořádně vyčistit od usazenin.
Tady si dovolím upozornit na jednu základní věc. Pokud vyroubuji jakoukoliv regulační část na hydrobloku,
VDY si zapíu kolik otáček jsem potřeboval ne se roub uvolnil!!
Nakonec jak se to tady ji psalo, upravit počítadlo oleje a na to potřebuje v kadém případě diagnostiku.
Tak hrrr se do práce a nezapomeň e auto musí být vdy bezpodmínečně v co nepřesnějí vodorovné poloze.
Olej-hladina se kontroluje v poloze páky P.
Olej-hladina se kontroluje v poloze páky P.
|
|
20.02.2013 18:52 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2550022
|
|
Darja
|
|
|
Výměna oleje je v návodech, sem to před třema rokama snad nepsala zbytečně
ZDE .link.
Výměna oleje je v návodech, sem to před třema rokama snad nepsala zbytečně :-)
ZDE http://www.c5club.cz/clanky/uzivatelske-navody/automaticke-prevodovky-v-c5#.USUNJme9b1M
|
|
20.02.2013 21:06 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2550045
|
|
milo
|
Město: Nova Dubnica, Auto: Peugeot 406 cupe 2L | Počet příspěvků: 5 |
|
|
ahoj bobe díky za info. Tak sem tu teprve od včerejka a nemnel sem čas si tady prečíst vecko (info pro Dariju)Ale u sem si to tu preel a moc mi to pomohlo a nevidím ted problém si to udelat , nakolik ste to tu popsali jasne a fundovaně a doloili ste to dokumentací kterou el ádnou nemám .Rád si nejdřív véci kdy sou pro mne nové nastuduju aby sem vedel co očekávat. Ďekuju, jinak autum rozumím udelám na nich vecko ale dosud sem se automatum vyhýbal ,ale chci aby jezdila i manenlka a chci ji to ulehčit tak sem ji koupil s automatem . Ja mam 4 auta ale preváne VW
ahoj bobe díky za info. Tak sem tu teprve od včerejka a nemnel sem čas si tady prečíst vecko (info pro Dariju)Ale u sem si to tu preel a moc mi to pomohlo a nevidím ted problém si to udelat , nakolik ste to tu popsali jasne a fundovaně a doloili ste to dokumentací kterou el ádnou nemám .Rád si nejdřív véci kdy sou pro mne nové nastuduju aby sem vedel co očekávat. Ďekuju, jinak autum rozumím udelám na nich vecko ale dosud sem se automatum vyhýbal ,ale chci aby jezdila i manenlka a chci ji to ulehčit tak sem ji koupil s automatem . Ja mam 4 auta ale preváne VW
|
|
05.03.2013 13:11 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2554082
|
|
akruh
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Váení děkuji za rady které zde uvádíte. Mám dotaz na ty solenoidy tlaku oleje:
1) od kdy do kdy se pouívaly luté a od kdy černé.
Popíu mů problém. Na podzim jak se ochladilo mi začala převodovka po ujetí cca 2 Km v táhlém kopci vyhazovat chybu. Stačilo zastavit a vypnout a zapnout zapalování a jelo se dál. Po vychladnutí převodovky se zas ve opakovalo.
Po přečtení vaich příspěvků zde jsem v dílně vylovyl druhý hydroblok, vyčistil a vyměnil. Tak a ted problém. Na bloku v převodovce jsou 2ks luté ventily a na bloku který jsem tam dal jsou vechny černé (samozřejmě nový olej)??
Teď se to chová tak, NĚKDY ne vdy. Připadá mi e z 1na2 stupeň řadí s delím prokluzem (ve vyích otáčkách), ale co je nejhorí tak při podřazení (dlouhá zatáčka do kopce) z 3na2 se dostane do nějakého divného stavu kdy:
1) motor vyletí do otáček
2) není tam ádná rychlost - a se vůz zastaví
3) po zastavení musím vypnout motor, nastartovat zařadit 1 a pokud cítím e je tam rychlost můu jet ale pak musím dát 2 a potom P.
4) pokud po nastarování a zařazení 1 necítím tah musím ve udělat znovu (v Praze na křiovatce horor)
5) není tam ádná chyba, ani uloená přechodná - v Renaultu ani nevědí jak by se aktualizoval soft
Máte nějaký nápad?? Jetě dodám e jsem se k Vám do fora vnutil jen z důvodu e na Renault foru vichni dávaj převodovku do servisu a pak nadávaj e to nechodí.
Mám Renault Laguna I r.v. 1998 ve výbavě iniTiale Paris (nejvyí výbava) včetně funkční navigace a jiných vychytávek.
Děkuji za jakoukoliv radu Jirka
Váení děkuji za rady které zde uvádíte. Mám dotaz na ty solenoidy tlaku oleje:
1) od kdy do kdy se pouívaly luté a od kdy černé.
Popíu mů problém. Na podzim jak se ochladilo mi začala převodovka po ujetí cca 2 Km v táhlém kopci vyhazovat chybu. Stačilo zastavit a vypnout a zapnout zapalování a jelo se dál. Po vychladnutí převodovky se zas ve opakovalo.
Po přečtení vaich příspěvků zde jsem v dílně vylovyl druhý hydroblok, vyčistil a vyměnil. Tak a ted problém. Na bloku v převodovce jsou 2ks luté ventily a na bloku který jsem tam dal jsou vechny černé (samozřejmě nový olej)??
Teď se to chová tak, NĚKDY ne vdy. Připadá mi e z 1na2 stupeň řadí s delím prokluzem (ve vyích otáčkách), ale co je nejhorí tak při podřazení (dlouhá zatáčka do kopce) z 3na2 se dostane do nějakého divného stavu kdy:
1) motor vyletí do otáček
2) není tam ádná rychlost - a se vůz zastaví
3) po zastavení musím vypnout motor, nastartovat zařadit 1 a pokud cítím e je tam rychlost můu jet ale pak musím dát 2 a potom P.
4) pokud po nastarování a zařazení 1 necítím tah musím ve udělat znovu (v Praze na křiovatce horor)
5) není tam ádná chyba, ani uloená přechodná - v Renaultu ani nevědí jak by se aktualizoval soft
Máte nějaký nápad?? Jetě dodám e jsem se k Vám do fora vnutil jen z důvodu e na Renault foru vichni dávaj převodovku do servisu a pak nadávaj e to nechodí.
Mám Renault Laguna I r.v. 1998 ve výbavě iniTiale Paris (nejvyí výbava) včetně funkční navigace a jiných vychytávek.
Děkuji za jakoukoliv radu Jirka
|
|
14.03.2013 13:59 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2556658
|
|
Janina
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 1 |
|
|
Pokusím se popsat problém s automatickou převodovkou AL4 (i v C5), který mě potkal u Xsary Break 2,0 HDi, kterou jsem koupil u Hondy K.Vary (vzali ho na protiúčet). Auto mělo před koupí problém s aut.převodovkou, padala do nouzového reimu, Citroen Minimo K.Vary (u zkrachoval) vyřeil údajně závadu tím, e vyměnil olej v převodovce a poté ji znova naprogramoval. Mě převodovka začala časem opět padat za studena do nouzového reimu, vyjímečně lehce proklouzla 4.rychlost, po ohřátí fungovala bezvadně. Honda proto odvezla auto opět do Citroenu Minimo, kde se rozhodli vyměnit dva elektroventily. Auto se poté u nerozjelo vůbec. Honda proto odvezla auto k sobě a pustila se do převodovky sama. Rozebrali jí včetně hydrobloku, vyčistily, vyměnili těsnění, lamely (některé byly opotřebovanějí), gufera a olej a převodovku sloily. Jeliko čistily i manuální ventil na regulaci tlaku a nastavili ho dle odhadu, padala převodovka do nouzáku na vysoký tlak, proto tlak manuálním ventilem jetě trochu sníily a převodovka pracovala od té doby bez chyby, jen neřadila zcela plynule. Na doporučení jsem proto zajel do nového servisu Citroen, aby připojili auto na diagnostiku a seřídili tlak. Oznámili mi, e je v převodovce stále vyí tlak, co můe být vadné tlakové čidlo (výměna cca.7tis.) nebo vadný hydroblok (výměna cca 33tis.), ádný manuální ventil na regulaci tlaku v převodovce prý není. Honda proto kontaktovala sama Citroen, aby zjistila jaký tlak má v AL4 být a já jsem z této diskuze (díky uivateli bobe) stáhnul radi přesné hodnoty. Podle starého elektroventilu vyrobili mezikus mezi hydroblok a elektroventil s měřícím místem tlaku v převodovce a nastavili manuální ventil na správný tlak. Převodovka řadí od té doby hladce a zatím bez problémů. Doufám, e moje zkuenost pomůe řeit problémy i jiným uivatelům. S Hondou jsem se domluvil na velmi solidní ceně celé akce(díly).
Pokusím se popsat problém s automatickou převodovkou AL4 (i v C5), který mě potkal u Xsary Break 2,0 HDi, kterou jsem koupil u Hondy K.Vary (vzali ho na protiúčet). Auto mělo před koupí problém s aut.převodovkou, padala do nouzového reimu, Citroen Minimo K.Vary (u zkrachoval) vyřeil údajně závadu tím, e vyměnil olej v převodovce a poté ji znova naprogramoval. Mě převodovka začala časem opět padat za studena do nouzového reimu, vyjímečně lehce proklouzla 4.rychlost, po ohřátí fungovala bezvadně. Honda proto odvezla auto opět do Citroenu Minimo, kde se rozhodli vyměnit dva elektroventily. Auto se poté u nerozjelo vůbec. Honda proto odvezla auto k sobě a pustila se do převodovky sama. Rozebrali jí včetně hydrobloku, vyčistily, vyměnili těsnění, lamely (některé byly opotřebovanějí), gufera a olej a převodovku sloily. Jeliko čistily i manuální ventil na regulaci tlaku a nastavili ho dle odhadu, padala převodovka do nouzáku na vysoký tlak, proto tlak manuálním ventilem jetě trochu sníily a převodovka pracovala od té doby bez chyby, jen neřadila zcela plynule. Na doporučení jsem proto zajel do nového servisu Citroen, aby připojili auto na diagnostiku a seřídili tlak. Oznámili mi, e je v převodovce stále vyí tlak, co můe být vadné tlakové čidlo (výměna cca.7tis.) nebo vadný hydroblok (výměna cca 33tis.), ádný manuální ventil na regulaci tlaku v převodovce prý není. Honda proto kontaktovala sama Citroen, aby zjistila jaký tlak má v AL4 být a já jsem z této diskuze (díky uivateli bobe) stáhnul radi přesné hodnoty. Podle starého elektroventilu vyrobili mezikus mezi hydroblok a elektroventil s měřícím místem tlaku v převodovce a nastavili manuální ventil na správný tlak. Převodovka řadí od té doby hladce a zatím bez problémů. Doufám, e moje zkuenost pomůe řeit problémy i jiným uivatelům. S Hondou jsem se domluvil na velmi solidní ceně celé akce(díly).
|
|
02.09.2014 12:58 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729624
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
ahoj mam taky problem s prevodovkou ze niekedy mi ju vyhodi do nudzoveho rezimu len tak .... a este jeden probem ze po 20km je asi prehriata a nezabera len smyka tak musim cakat kym sa ochadi a zasa prejdem asi 15km a zasa smyka neviete nahodou co snou moze byt? .... uz asi pol roka mam s tim problem .... ale cez zimu mi ide ok ..... olej som vymenil a na diagnostike nič neukazalo
ahoj mam taky problem s prevodovkou ze niekedy mi ju vyhodi do nudzoveho rezimu len tak .... a este jeden probem ze po 20km je asi prehriata a nezabera len smyka tak musim cakat kym sa ochadi a zasa prejdem asi 15km a zasa smyka neviete nahodou co snou moze byt? :) :) .... uz asi pol roka mam s tim problem .... ale cez zimu mi ide ok ..... olej som vymenil a na diagnostike nič neukazalo
|
|
02.09.2014 13:18 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729628
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
ano je tam spravne mnostvo oleja ... nezabera a ked sa snazim s nou ist tak mi automaticky u podraduje a do 1 a nedokazem u hodit výi stupen rychlosti .... tak musim počkat a kym uplne vychladne a vtedy moem zasa ist
ano je tam spravne mnostvo oleja ... nezabera a ked sa snazim s nou ist tak mi automaticky u podraduje a do 1 a nedokazem u hodit výi stupen rychlosti .... tak musim počkat a kym uplne vychladne a vtedy moem zasa ist
|
|
02.09.2014 13:24 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729632
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
tomu prehrievaniu by som nemohol zabranit tim e by som dokupil pridavne chladenie oleja na Aut.prevodovku ?
tomu prehrievaniu by som nemohol zabranit tim e by som dokupil pridavne chladenie oleja na Aut.prevodovku ?
|
|
02.09.2014 13:32 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729634
|
|
jumep
|
|
|
prehrieva sa preto ze je nieco zle
na 90% odchadzali tie ovladacie ventili k hydromenicu, potom hydromenic, hydroblok a pripadne lameli, zacat mozes najjednoduchsie - vymenou tych ventilov
prehrieva sa preto ze je nieco zle
na 90% odchadzali tie ovladacie ventili k hydromenicu, potom hydromenic, hydroblok a pripadne lameli, zacat mozes najjednoduchsie - vymenou tych ventilov
|
|
02.09.2014 13:34 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729641
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
to ked budem takto skusat tak ma to vide tak jak to auto
mozno by nebolo jednoduhie druhu prevodovku od niekoho spolahliveho zohnat ?
to ked budem takto skusat tak ma to vide tak jak to auto :D :D
mozno by nebolo jednoduhie druhu prevodovku od niekoho spolahliveho zohnat ?
|
|
02.09.2014 13:36 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729644
|
|
jumep
|
|
|
to je problem, tych al4 je docela malo a hlavne dobrych
mozes ju vybrat, rozobrat a budes videt co a ako
to je problem, tych al4 je docela malo a hlavne dobrych
mozes ju vybrat, rozobrat a budes videt co a ako
|
|
02.09.2014 13:39 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729645
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
ked juu rozoberem nemoem nič pokodit alebo by sa mi tam hned niečo rozpadlo
ked juu rozoberem nemoem nič pokodit alebo by sa mi tam hned niečo rozpadlo :O
|
|
02.09.2014 13:48 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729650
|
|
jumep
|
|
|
tak veci opravuju standartne tak ze sa rozoberu
poslednu co som menil tie ventili, tak ta mala nacaty hydroblok a ten bol cely este obaleny metalizou, tie magnety tam boli 2 kopky obruseneho kovu
rovnako na tom bude aj ta tvoja
tak veci opravuju standartne tak ze sa rozoberu
poslednu co som menil tie ventili, tak ta mala nacaty hydroblok a ten bol cely este obaleny metalizou, tie magnety tam boli 2 kopky obruseneho kovu
rovnako na tom bude aj ta tvoja
|
|
02.09.2014 14:08 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729670
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
oukej tak sa skusim nato kuknut a dam vediet zatial diky
oukej tak sa skusim nato kuknut a dam vediet zatial diky :)
|
|
03.09.2014 09:57 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729844
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
A prevodovka ide da žahko dole? čo vetko musím odmontovat?
A prevodovka ide da žahko dole? čo vetko musím odmontovat?
|
|
03.09.2014 10:03 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729846
|
|
jumep
|
|
|
pri takejto otazke sa radsej do toho nepustaj, osobne odporucam aj napravu dat dole
pri takejto otazke sa radsej do toho nepustaj, osobne odporucam aj napravu dat dole
|
|
03.09.2014 10:23 -
Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový reim
|
2729851
|
|
kvako
|
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X Break | Počet příspěvků: 8 |
|
|
To viem e aj nápravu ja len tak či náhodou na.niečo nenatrafim
To viem e aj nápravu ja len tak či náhodou na.niečo nenatrafim :)
|
|
| |
|
|