Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Automatická převodovka AL4 - nouzový režim
|< < 1 2 3 4 5 6 > >|
19.02.2013 22:38 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549720
milo
Město: Nova Dubnica, Auto: Peugeot 406 cupe 2L Počet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
no skusim to teda vymeni až bude teplejšie zatiaž Ďík .Uvidím v jakom stave bude ten olej či ho vôbec niekdo už menil podža oleja snáď vyčítam čo môžem od toho čaka auto bude ma pomaly 200 000km tiež mam obavy .Správa sa to podobne jako to opísal Zaborák.

20.02.2013 00:02 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549728
bobe
Město: Praha - Zásmuky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) TourerPočet příspěvků: 161
99 Poslat soukromou zprávu
200000Km zase není moc na tuto převodovku. Samozřejmě to platí pokud se ten olej měnil
Znám převodovku AL4 která má dnes najeto přes 400000Km a pořád je v dobré kondici.
A pozor, většinou po městě.
Nejlepší způsob kontroly stavu převodovky je vypustit olej a čichnout si k němu.
Pokud smrdí po spálenině, je to blbý ale ne konečná. V kažém případě tě čeká výměna oleje.
Postup:
1) vypustit olej - cca 3,5l (nespoléhat se na množství)
2) doplnit nový olej (radši více než si vypustil), nastartovat a přes diagnostiku kontrolovat teplotu oleje;
po dosažení teploty 60°C a zařazení postupně všech předvoleb AP, vyšroubovat kontrolní šroub a nechat
vytéct přebytek oleje. Přebytek znamená když to teče proudem a ne různě stříkáním. Nezapomeňte že
že se součásti převodovky pořád točí. (Dělá se to totiž při nastartovaném motoru)
3) po najetí cca 5000Km tuto proceduru opakovat. V každém případě už po první výměně oleje se musí
dostavit znatelné zlepšení.
V případě že se zlepšení nedostaví, rozebrat hydroblok na převodovce a pořádně vyčistit od usazenin.
Tady si dovolím upozornit na jednu základní věc. Pokud vyšroubuji jakoukoliv regulační část na hydrobloku,
VŽDY si zapíšu kolik otáček jsem potřeboval než se šroub uvolnil!!
Nakonec jak se to tady již psalo, upravit počítadlo oleje a na to potřebuješ v každém případě diagnostiku.
Tak hrrr se do práce a nezapomeň že auto musí být vždy bezpodmínečně v co nepřesnější vodorovné poloze.

20.02.2013 06:44 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2549776
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
bobe napsal(a):
200000Km zase není moc na tuto převodovku. Samozřejmě to platí pokud se ten olej měnil
Znám převodovku AL4 která má dnes najeto přes 400000Km a pořád je v dobré kondici.
A pozor, většinou po městě.
Nejlepší způsob kontroly stavu převodovky je vypustit olej a čichnout si k němu.
Pokud smrdí po spálenině, je to blbý ale ne konečná. V kažém případě tě čeká výměna oleje.
Postup:
1) vypustit olej - cca 3,5l (nespoléhat se na množství)
2) doplnit nový olej (radši více než si vypustil), nastartovat a přes diagnostiku kontrolovat teplotu oleje;
po dosažení teploty 60°C a zařazení postupně všech předvoleb AP, vyšroubovat kontrolní šroub a nechat
vytéct přebytek oleje. Přebytek znamená když to teče proudem a ne různě stříkáním. Nezapomeňte že
že se součásti převodovky pořád točí. (Dělá se to totiž při nastartovaném motoru)
3) po najetí cca 5000Km tuto proceduru opakovat. V každém případě už po první výměně oleje se musí
dostavit znatelné zlepšení.
V případě že se zlepšení nedostaví, rozebrat hydroblok na převodovce a pořádně vyčistit od usazenin.
Tady si dovolím upozornit na jednu základní věc. Pokud vyšroubuji jakoukoliv regulační část na hydrobloku,
VŽDY si zapíšu kolik otáček jsem potřeboval než se šroub uvolnil!!
Nakonec jak se to tady již psalo, upravit počítadlo oleje a na to potřebuješ v každém případě diagnostiku.
Tak hrrr se do práce a nezapomeň že auto musí být vždy bezpodmínečně v co nepřesnější vodorovné poloze.

Olej-hladina se kontroluje v poloze páky P.

20.02.2013 18:52 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2550022
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Výměna oleje je v návodech, sem to před třema rokama snad nepsala zbytečně

ZDE .link.

20.02.2013 21:06 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2550045
milo
Město: Nova Dubnica, Auto: Peugeot 406 cupe 2L Počet příspěvků: 5
99 Poslat soukromou zprávu
ahoj bobe díky za info. Tak sem tu teprve od včerejška a nemnel sem čas si tady prečíst všecko (info pro Dariju)Ale už sem si to tu prešel a moc mi to pomohlo a nevidím ted problém si to udelat , nakolik ste to tu popsali jasne a fundovaně a doložili ste to dokumentací kterou žel žádnou nemám .Rád si nejdřív véci když sou pro mne nové nastuduju aby sem vedel co očekávat. Ďekuju, jinak autum rozumím udelám na nich všecko ale dosud sem se automatum vyhýbal ,ale chci aby jezdila i manženlka a chci ji to ulehčit tak sem ji koupil s automatem . Ja mam 4 auta ale prevážne VW

05.03.2013 13:11 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2554082
akruh
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Vážení děkuji za rady které zde uvádíte. Mám dotaz na ty solenoidy tlaku oleje:
1) od kdy do kdy se používaly žluté a od kdy černé.

Popíšu mů problém. Na podzim jak se ochladilo mi začala převodovka po ujetí cca 2 Km v táhlém kopci vyhazovat chybu. Stačilo zastavit a vypnout a zapnout zapalování a jelo se dál. Po vychladnutí převodovky se zas vše opakovalo.
Po přečtení vašich příspěvků zde jsem v dílně vylovyl druhý hydroblok, vyčistil a vyměnil. Tak a ted problém. Na bloku v převodovce jsou 2ks žluté ventily a na bloku který jsem tam dal jsou všechny černé (samozřejmě nový olej)??
Teď se to chová tak, NĚKDY ne vždy. Připadá mi že z 1na2 stupeň řadí s delším prokluzem (ve vyšších otáčkách), ale co je nejhorší tak při podřazení (dlouhá zatáčka do kopce) z 3na2 se dostane do nějakého divného stavu kdy:
1) motor vyletí do otáček
2) není tam žádná rychlost - až se vůz zastaví
3) po zastavení musím vypnout motor, nastartovat zařadit 1 a pokud cítím že je tam rychlost můžu jet ale pak musím dát 2 a potom P.
4) pokud po nastarování a zařazení 1 necítím tah musím vše udělat znovu (v Praze na křižovatce horor)
5) není tam žádná chyba, ani uložená přechodná - v Renaultu ani nevědí jak by se aktualizoval soft

Máte nějaký nápad?? Ještě dodám že jsem se k Vám do fora vnutil jen z důvodu že na Renault foru všichni dávaj převodovku do servisu a pak nadávaj že to nechodí.
Mám Renault Laguna I r.v. 1998 ve výbavě iniTiale Paris (nejvyšší výbava) včetně funkční navigace a jiných vychytávek.
Děkuji za jakoukoliv radu Jirka

14.03.2013 13:59 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2556658
Janina
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Pokusím se popsat problém s automatickou převodovkou AL4 (i v C5), který mě potkal u Xsary Break 2,0 HDi, kterou jsem koupil u Hondy K.Vary (vzali ho na protiúčet). Auto mělo před koupí problém s aut.převodovkou, padala do nouzového režimu, Citroen Minimo K.Vary (už zkrachoval) vyřešil údajně závadu tím, že vyměnil olej v převodovce a poté ji znova naprogramoval. Mě převodovka začala časem opět padat za studena do nouzového režimu, vyjímečně lehce proklouzla 4.rychlost, po ohřátí fungovala bezvadně. Honda proto odvezla auto opět do Citroenu Minimo, kde se rozhodli vyměnit dva elektroventily. Auto se poté už nerozjelo vůbec. Honda proto odvezla auto k sobě a pustila se do převodovky sama. Rozebrali jí včetně hydrobloku, vyčistily, vyměnili těsnění, lamely (některé byly opotřebovanější), gufera a olej a převodovku složily. Jelikož čistily i manuální ventil na regulaci tlaku a nastavili ho dle odhadu, padala převodovka do nouzáku na vysoký tlak, proto tlak manuálním ventilem ještě trochu snížily a převodovka pracovala od té doby bez chyby, jen neřadila zcela plynule. Na doporučení jsem proto zajel do nového servisu Citroen, aby připojili auto na diagnostiku a seřídili tlak. Oznámili mi, že je v převodovce stále vyšší tlak, což může být vadné tlakové čidlo (výměna cca.7tis.) nebo vadný hydroblok (výměna cca 33tis.), žádný manuální ventil na regulaci tlaku v převodovce prý není. Honda proto kontaktovala sama Citroen, aby zjistila jaký tlak má v AL4 být a já jsem z této diskuze (díky uživateli bobe) stáhnul radši přesné hodnoty. Podle starého elektroventilu vyrobili mezikus mezi hydroblok a elektroventil s měřícím místem tlaku v převodovce a nastavili manuální ventil na správný tlak. Převodovka řadí od té doby hladce a zatím bez problémů. Doufám, že moje zkušenost pomůže řešit problémy i jiným uživatelům. S Hondou jsem se domluvil na velmi solidní ceně celé akce(díly).

02.09.2014 12:58 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729624
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
ahoj mam taky problem s prevodovkou ze niekedy mi ju vyhodi do nudzoveho rezimu len tak .... a este jeden probem ze po 20km je asi prehriata a nezabera len smyka tak musim cakat kym sa ochadi a zasa prejdem asi 15km a zasa smyka neviete nahodou co snou moze byt? .... uz asi pol roka mam s tim problem .... ale cez zimu mi ide ok ..... olej som vymenil a na diagnostike nič neukazalo

02.09.2014 13:16 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729627
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11800

U??vate? Poslat soukromou zprávu
kvako napsal(a):
ahoj mam taky problem s prevodovkou ze niekedy mi ju vyhodi do nudzoveho rezimu len tak .... a este jeden probem ze po 20km je asi prehriata a nezabera len smyka tak musim cakat kym sa ochadi a zasa prejdem asi 15km a zasa smyka neviete nahodou co snou moze byt? .... uz asi pol roka mam s tim problem .... ale cez zimu mi ide ok ..... olej som vymenil a na diagnostike nič neukazalo


Oleje je správné množství a správnej? Jaké hodnoty jsou v momentě chyby(prokluzování)?

02.09.2014 13:18 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729628
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
ano je tam spravne množstvo oleja ... nezabera a ked sa snazim s nou ist tak mi automaticky už podraduje až do 1 a nedokazem už hodit výšši stupen rychlosti .... tak musim počkat až kym uplne vychladne až vtedy možem zasa ist

02.09.2014 13:24 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729632
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
tomu prehrievaniu by som nemohol zabranit tim že by som dokupil pridavne chladenie oleja na Aut.prevodovku ?

02.09.2014 13:32 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729634
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
prehrieva sa preto ze je nieco zle

na 90% odchadzali tie ovladacie ventili k hydromenicu, potom hydromenic, hydroblok a pripadne lameli, zacat mozes najjednoduchsie - vymenou tych ventilov

02.09.2014 13:34 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729641
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
to ked budem takto skusat tak ma to vide tak jak to auto
mozno by nebolo jednoduhšie druhu prevodovku od niekoho spolahliveho zohnat ?

02.09.2014 13:36 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729644
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to je problem, tych al4 je docela malo a hlavne dobrych
mozes ju vybrat, rozobrat a budes videt co a ako

02.09.2014 13:39 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729645
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
ked juu rozoberem nemožem nič poškodit alebo by sa mi tam hned niečo rozpadlo

02.09.2014 13:48 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729650
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tak veci opravuju standartne tak ze sa rozoberu

poslednu co som menil tie ventili, tak ta mala nacaty hydroblok a ten bol cely este obaleny metalizou, tie magnety tam boli 2 kopky obruseneho kovu

rovnako na tom bude aj ta tvoja

02.09.2014 14:08 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729670
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
oukej tak sa skusim nato kuknut a dam vediet zatial diky

03.09.2014 09:57 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729844
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
A prevodovka ide da žahko dole? čo všetko musím odmontovat?

03.09.2014 10:03 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729846
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pri takejto otazke sa radsej do toho nepustaj, osobne odporucam aj napravu dat dole

03.09.2014 10:23 - Re: Automatická převodovka AL4 - nouzový režim 2729851
kvako
Město: Modra, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
To viem že aj nápravu ja len tak či náhodou na.niečo nenatrafim

|< < 1 2 3 4 5 6 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator